Sansele dreptei in 2012

Tanti Motto :
Oricare soldat în raniță poartă,
Baston de mareșal, în marș sacadat.
Însă mareșalu-n servieta cu toartă,
Nu poartă obiele pentr-un biet soldat.

Cu timp în urmă, spuneam că una din cele mai proaste atitudini ale partidelor politice din România este alergarea în decorul electoral cu plasa pentru prins fluturi colorați care să ia ochii electoratului. Așa precum a adunat PDL personi publici cu ștaif și priză la electorat pentru condensarea voturilor în găleata portocalie la precedenta campanie.
Este proastă și deloc onestă.
De ce nu e onestă e ușor de sesizat. Oamenii respectivi pot avea în comun cu partidul fix cât are nuca cu peretele. Poate se potrivesc, poate nu. Poate partidul respectiv e bun pentru ei, poate nu. Poate EI sunt buni pentru partid, poate nu. Nici domnia sa Scaraoțchi, cu documente de drac în regulă, nu știe până nu’și fac „stagiul’ minim de evoluție printre ceilalți membri.

Ideea e că „îl înscriem pe ăla strălucitor și cu paiete de’l punem în colegiu X și victoria lui uninominală e victoria noastră de partid”.
Scurtătură tipic românească. Nu pui un membru de partid din cei sute de mii pe care’i ai. Pui unul de afară.
Cârpeală.
Nu ai șurub de metric einșpe’, merge și legat cu sârmă.

De ce e proastă însă dacă aduce voturi ?
Pentru că sârma nu ține. Merge pentru urgență, în situație limită și provizorie, precum ciorapii de damă la ventilatorul Daciei, dar pe termen lung șandramaua se duce dracului și Dacia în peisaj.

În mod firesc o persoană aderă la un partid a cărei ideologie consideră că răspunde obiectivelor sale și începe treaba precum orice pedestraș.
Înainte de a fi avansat general tre’ să fii ofițer. Iar înainte de a fi ofițer tre’ să fii gradat. Și la primul grad ești avansat de pe poziția de soldat plin. Armata care e condusă în luptă de un person care ….. nu a făcut armata în viața vieților lui, e carne de tun. Tocată gata.
În esență, intri în partid, avansezi, te remarci, meriți poziții de conducere, conduci, învingi. Invers nu merge.
Nu mai poți pune mareșalii reformiști acum în planton rusesc, ca să știe ce e aia, în plutonul portocaliu, că râd ăilalți de ei. Se duce naibili tot ștaifu’.

PDL a curtat o seamă de personalități pentru a’i înscrie în partid. Direct pe posturi eligibile electoral. Fără minimă experiență în politică în general și în interiorul partidului cu pricina în particular.
Ceea ce era inevitabil să se întâmple se întâmplă actualmente : personii cu pricina constată că nu se potrivesc cu restul partidului. Că obiectivele lor diferă de cele ale formațiunii din care fac parte iar ideologia și modul de acțiune nu este cel pe care ei îl doresc.
În contrapartidă, partidul constată că respectivii sunt pedală de frână, nu de accelerație, iar activitatea lor duce la scăderea și nu la creșterea imaginii partidului așa cum sperau.
În două cuvinte, pot fi două entități ce se încăpățânează într’o incompatibilitate fără sfârșit. Aducând sfârșitul formațiunii.
Este normal ca noii veniți în PDL să manifeste o atitudine inflexibilă. Inflexibilitatea și verticalitatea lor e de fapt tot ce au. Doar au poziții marcante și mai ales au fost ținuți în lumina reflectoarelor mai tot timpul. Sunt cunoscuți. Iar asta poate însemna capital electoral, deci putere politică.
Pe de altă parte, este normal și că restul partidului să fie la fel de inflexibil pe propria poziție. În definitiv aici e cuibul în care au fost parașutați musafirii precum ouăle de cuc. Veteranii au ani buni de tras la șaiba politicii, de înghițit broaște și de răbdat prăjit la foc mic. Asta e în definitiv partidul lor, bun/prost, cum o fi, e cel pe care ei l’au construit cărămidă cu cărămidă.
E urât ?
Cu crăpături ?
Plouă în sofragerie ?
Îi cade tencuiala ?
Atunci ce cauți nene în el ????
Meri de’ți fă altul așa cum îți place. Cu etaj pe dinafară și balcon pe dinlăuntru.
Dacă totuși din motive care vas’zică, nu vrei sau nu poți să’ți faci una casă politică nouă după placul gustului propriu și te cazezi în cotineața cu tavanul spart, atunci ori dormi pe așternutul ud ori te apuci de reparat.
Dacă te apuci de reparat, musai ca la finele acțiunii cotineața să arate măcar un pic mai bine decât era inițial.
PDL arată mai rău.
Și se prea poate să se dărâme de tot.
Asta e reparație prin demolare pentru construit un munte de moloz.

La momentul de față cred că există câteva opțiuni posibile.
1. Lucrurile să continue în același trend, cu acuzații de ambele fracțiuni portocalii, mai mult sau mai puțin îndreptățite, până la alegeri.
Rezultatul cel mai probabil e că PDL poate pierde alegerile din 2012, în sensul că va obține un scor mult mai mic decât la alegerile precedente.
PSD poate forma o majoritate confortabilă fluierând.
PDL trece în opoziție și se fragmentează.
Se naște Noua Republică.
Eu mă duc în holidei să filmez pietroaiele de la Stonehedge. Și să le pun ca postare sub copac, spre o filozofeală de tip : „piatră, piatră de e piatră, șade jumătate’n apă, se usucă și’apoi crapă, eu mă duc să dau la sapă”.

2. Cafteala intestină să „înghețe” la acest stadiu și toți să se facă că plouă.
În acest caz, rezultatul cel mai probabil e că PDL să obțină un scor comparabil cu al PSD (probabil că USL nu va mai exista până atunci) ceea ce îl poate face de asemenea perdant. Dacă rezultatele PDL vor fi să zicem cam la același nivel cu cele ale PSD, cel din urmă are încă prima șansă să formeze o majoritate.
Pentru că PSD va face atunci oferte imposibil de refuzat formațiunilor/balama pentru a accede la guvernare. Oferte care vor distruge practic dpdv economic tot ce s’a menținut până acum, dar asta e cea mai mică grijă a lui. UNPR e mai mult decât ambiguu, iar de curvăsăria „udă mereu” nici nu e cazul să mai vorbim.
NR are șanse modeste să devină formațiune politică și ceva mai mici decât atât să acceadă în Parlament. Probabil mai mici decât „Elodia”. Așa cum e acum, fără Macovei & Co, NR nu cred că are timp și forță suficientă să devină ceva consistent pentru 2012.
PDL, deși ciopârțit prin implozie, nu poate face oferte similare.
Prin urmare PSD are iar prima șansă de a conduce România. Spre noi culmi.
Unele chiar, după caz, undeva prin Caucaz.
Eu mă duc să filmez filme. Punem muzică, ghicitori, vorbim despre nemurirea sufletului și despre depășirea vitezei luminii.
Că nu e cazul să mai vorovim despre politică și să ne legăm aiurea la cap cu noua securitate, veche/neumblată, asta cu mustăți cât antenele.

3. Retragerea „aripii reformiste” din PDL și infuzia acestor personalități în NR.
Varianta probabil cea mai îndrăzneață dar ceva mai cinstită. Oarecum riscantă, e adevărat, dar onestă.
Personalitățile respective au șansa de a se integra acum în NR pentru că acum se naște. Acum pot fi oștenii noii formațiuni pe care s’o clădească aproape de la zero. Dacă așteaptă mai întâi că formațiunea să ia ființă, dacă vin după ce NR devine ceva de sine stătător, există riscul de a se repeta scenariul cu alipirea de PDL. Vor fi voci care după ce vor aplauda din limbă venirea de acum, ce aduce credibilitate și forță noii formațiuni, vor constata cu nedumerire mai târziu că ăia noi …. „le’au furat revoluția” !!!!
Șansele NR de a accede în Parlament în 2012 cresc. Dacă luările lor de poziție vor viza propria ideologie și mai puțin cât de „câh” este PDL, ulterior vor putea forma o alianță postelectorală fără prea multe probleme. Cu ce mai adună PDL, se poate încropi de un nucleu cât de cât credibil lângă care UNPR poate veni fără mari reticențe iar UDMR fără mari pretenții.
În caz fericit, poate să nu mai fie nevoie acută de obraznicul UDMR care poate fi doar acceptat nu și curtat, ceea ce’l va face pe acesta foarte cuminte și ascultător în următorul ciclu.
Eu mă filmez pe mine ca să mă văd pe o postare privată și să mă comentez favorabil. Mai invit și alți copăceni la o cafea virtuală prin orașul ăsta cât o țară, la care să ne mai domolim cele furii.

Înclin să cred că cea din urmă variantă ar putea fi cea mai favorabilă curentului politic de dreapta. Din păcate însă timpul este un element vital în această ecuație și fiecare minut care trece poate fi minutul lipsă care ar putea schimba istoria.

În plus, pentru ca NR să poată crește relativ rapid într’un timp atât de scurt, e nevoie de niște caractere beton acolo, cu o capacitate de comunicare, de socializare, cu un excepțional management al resurselor umane, adică exact punctele cele mai vulnerabile ale grupării reformiste.
Acolo sunt personalități, ce mie mi se par până acum că au un ego bine definit și relativ inflexibil.
Au dorință, ideologie, poate și oarece carismă, pentru că pot cataliza încrederea oamenilor, dar nu cred că e suficient pentru funcționarea armonioasă a unui mecanism de partid care e în definitiv o organizație ce reunește mai mulți oameni.
Însă dacă aceste abilități nu se văd acum nu înseamnă că nu sunt la un nivel acceptabil.
Și chiar dacă nu sunt la un asemenea nivel, asta nu înseamnă că nu se pot dezvolta și consolida. Nevoia te învață.

Este și o variantă ideală, după părerea mea 😀
Ca plecarea „aripii reformiste” din PDL să se facă atunci când platforma de aterizare în Noua Românie este deja solidă, dară asta cu suficient timp înainte de alegeri încât să intre în linie dreaptă pe un trend puternic crescător. Formațiunea să existe și să prindă la public cel puțin cât Elodia lui Dandanache. Are NR o asemenea forță latentă ?

Cu doua seri in urma, Mihail Neamtu a mai spus cate ceva la un post tv regional, din care am extras cateva idei ce mi s’au parut de retinut.

1. Dusmanul de clasa, inamicul de servicu.

2.Stadiul in care se afla Noua Romanie.

3. Maresali ai inamicului buni de soldati in plutonul noului detasament.

4. Obiectivele NR pentru alegerile 2012 si pasii proximi din urmatorele zile.
!!!! Interesant !!! „invitati surpriza ” 🙄

Prin urmare se poate ca șansa dreptei românești să fie Noua Românie ?
Poate. Dar, dupa parerea mea, cu condiția să îndeplinească condițiile de comportament și acțiune despre care vorbeam mai sus.
Dacă nu, nu.
Ăștia suntem și gata.

Între timp eu mă uit să’mi cumpăr un camcorder. 😀

Viq

85 responses to “Sansele dreptei in 2012

  1. Buna ziua si buna sa va fie inima!
    😆

    Viq
    😆
    Excelent articol!
    In totalitate de acord cu opinia ta!

  2. Theo
    😆

    La multi ani cu sanatate,bucurii si fericire alaturi de cei dragi!!!

    „In fiecare zi este aniversarea
    unui prieten,
    unui prieten necunoscut încă
    pentru asta sărbătoresc un pic
    în felul meu

    în fiecare zi se întâmplă o
    dimineaţă
    amiază
    seară
    ca o promisiune, mântuire, desăvârşire

    câtă risipă de singurătate aş face
    de ziua noastră această zi
    de nu ţi-aş turna un strop de vin
    vin pelin
    şi nu te-aş închina bucuriei împreună
    hei
    sărbătoritule
    amână melancolia şi vino cu mine
    mâine avem încă unul cel puţin
    să-l cinstim
    nu-ţi pară trecerea iute a zilei tale
    este aceeaşi pentru noi sau
    este ceea ce ne face să fim noii-noştri

    La Mulţi Ani, tuturor!
    pentru fiecare zi”

    Valeriu Barbu

  3. „Na hai”!!!
    🙂
    Zice M.Neamtu!
    Si io zic la fel!
    Salut aparitia noii formatiuni, insa intre timp imi place sa cred ca si eu/noi toti am evoluat;nu mai vreau raul cel mai mic!M-am saturat!

  4. neata,

    este NR o alternativa la PDL sau nu este?

    va putea convietui NR alaturi de PDL, care – cu biciul pe el – a mai facut cite ceva in Ro.

    l-am ascultat pe Mihail Neamtu, este bun, dar ii mai trebuie si alti colaboratori, membri care sa apara pe la televiziuni.

    trebuie NR sa fie cit mai vizibila la multe televiziuni.

  5. Daca NR se dovedeste a avea puterea de a gestiona politic si economic tara asta, nu doar de a oferi un vis frumos… are votul meu… ma indoiesc insa ca fac fata intr-o mare plina de rechini… Blaga, Udrea, Nastase, Tariceanu, Mitrea, Vosganian, etc … astia ii mananca cu fulgi cu tot inainte sa apuce sa iasa din scutece!

  6. Of,of!
    Iar am vorbit numai cu mine.M-am trezit tarziu sa comentez la topicul precedent.Daca….mai puteti… theo,clemy,luminita…..dati foaia inapoi!
    @viq,te citesc si pe tine,intai sa-mi odihnesc coloana. 🙂

  7. O nedumerire la o afirmatie frecvent intalnita:
    „;nu mai vreau raul cel mai mic!M-am saturat!”
    Si atunci? Bunul cel mai mare? Suna frumos, da’…
    Asta imi aminteste de povestea cu paharul pe jumatate…

  8. Scorpy

    Tu te intrebi daca NR este alternativa corecta la PDL.
    Purly se intreaba daca e alternativa buna la altceva.
    Poate Loda isi pune aceeasi intrebare intr’u context de asemenea usor diferit.

    Concluzia ca este o alternativa mai buna la ceva ar trebui s’o tragem singuri singurei fiecare dupa propriile criterii
    Iar aici eu am o mica problema.

    Pana acum nu au fost expuse datele primare in baza carora sa trag concluziile mele.
    Transmiterea textuala „Noi suntem alternativa la…” dupa care urmeaza Udrea/Ponta/Antonescu….samd (eventual cu detalii picante precum mai sus)… nu este o informatie primara in baza careia sa trag o concluzie. Este concluzia gata trasa 🙄

    Saru’ mana, conasule, da’ io’s mai berbec oleaca. Voi sa’mi folosesc neuronii si neuroanele din dotare ca altfel ii ia boala somnului ca pe un politician bolnavior.
    Pe mine ma intereseaza ce viziune economica are NR si prin ce masuri concrete (actiuni exprimate in max 10 cuvinte) are de gand sa le aplice.
    Ce fel vede asistenta sociala, ce fel vede respectarea libertatilor fundamentale (vezi pozitia fata de ACTA), reforma in justitie….
    In functie de astea pot trage o concluzie.
    A mea.

    Adevarat e, trag o concluzie si daca la Turcescu vorbesti de geanta ministresei iar la West Tv de AquaPark a aceleiasi obsedante Elena Udrea.
    Dar s’ar putea sa fie stramba si putina.

  9. Viq,

    absolut de acord cu tine…si pe mine m-au deranjat asemenea maruntisuri legate de geanta, de Boc dind cu lopata (aka risul homeric) etc.

  10. Scorpy

    Si colac peste pupaza din tei, este si o greseala politica impardonabila.
    Gandeste’te ca in ajunul alegerilor constati ca, in ciuda eforturilor tale, sansele de a accede in Parlament sunt minime.
    Ce faci cu poporul care a urmat fluierasul ?????

    Anunti ca sustii PSD ?
    Ca sustii PDL ?
    Ii spui sa voteze fiecare dupa cum il taie capul ?
    Atunci ai festelit toate criticile facute tuturor celorlalte formatiuni, de vreme ce’ti trimiti sustinatorii sa’i voteze.
    Sau poate le spui sa nu mearga la vot !!! 🙄

    Dpdv tactic/politic latraturile astea anti sunt gafe grave. Omoara orice perspectiva in fasa.
    Nu ma deranjeaza ca USL le are drept ideologie, ca aia toti gramada nu au minte nici cat o gaina beata luata la’ntamplare dintr’o turma de ootoare.
    Dar aici avem „titrati” , ce mama ma’sii…. ????

  11. EU, vä spun asa, dacä existä o lebädä, cat de frumoasä, singurä pe un lac, poate sä se infoaie, sä se creadä reginä, si nu o
    mai lua nimeni curand in seamä.
    cand din mandrie, mecäne si cupeste ratzele mici din jur,
    nu , din päcate panä acum NR, a fäcut multe greseli.f. mari

  12. viq, 😆

    Daca vin si spun ca sunt de acord cu analiza ta,nu ma bagi in seama.Tu ai nevoie de o „piatra” tare,beton, care sa te zgaltaie pana in strafunduri si care sa te faca sa reactionezi promt chiar si cu mangaieri. …….

    De fapt, despre ce vorbim?Despre ceva inca in faza de gestatie cu necesarul de timp pentru a vedea tanara „odrasla”Revenim la idealismul romanticilor,la vise cu stelute stralucitoare ,ori ne pregatim pentru o batalie crunta cu ramasitele sistemului ticalosit? Spre reprezentantii acestora sa ne concentram si spre capacitatea unei formatiuni in stare sa sustina valori autentice ,dar si cu experienta in batalia politica. Timpul e un copil fugar ce nu asteapta noi constructii -mai ales de dreapta – intr-o vreme de criza cand toti ochii sunt indreptati spre masuri de binefacere.Doamne da sa ma insel!Repet insa,e tarzie alternativa,nu pentru acest an electoral. Dandanache va avea mai multe sanse, in caz ca Nu-i baga „sula-n coaste” PP a lui Cojocaru.

    ps.sper ca n-am scris tot textul cu litere ingrosate;daca da,repara te rog!

  13. la ora 16,30, o declaratie a presedintelui Bäsescu

  14. DIACONESCU, are banii lui voiculescu, diaconescu
    minte, este un interlop santajist, ce este in directä
    legäturä cu grivco, adicä PC-PNL

    dioaconescu v-a avea banii mafiotului sä pläteascä voturi, cum a fäcut si la inscrierea in partidul säu.

    d.diaconescu este un mare mafiot, copil de militar comunist.

  15. <skorpi, 🙂

    deocambata NR este o formatiune de nisa,intelectualizata excesiv.Nu e suficient pentru o batalie electorala.Ajung sa intreb si eu:unde-i reprezentativitatea?

  16. theo, 🙂

    Inca o data LA MULTI ANI

    Citeste si la tema anterioara,te rog! 🙂

  17. trebuie sä ai carismä, nu fatzä de bebelusi, sä admitzi
    cä potzi invätza dela orcine, nu treci la critici, cand tu esti nimeni,
    si abia tzi-au iesit tuleii. nu existä o experientzä polioticä.
    dupä rasul domnului N, pt. mine ist aus.

  18. dora,
    te pup, multzumesc am citit.

  19. este uluitor cum dl. neamtzu atacä PDL; UITAND CÄ ACOLO IN
    NORDUL TZÄRII; NU EXISTÄ APÄ SI CURENT, din cauza mizeriei

    conducerii psd.

    cum sä tzii cu un om ca neamtzu????????????

    CAND IN SECTORUL 1 IN CAPITAL IN 5 , CONDUSE DE PNL-PSD

    TRÄIESC IN GUNOAIE; MÄNANCÄ GUNOAIE SI LOCUIESC PRINTRE SOBOLANI: CHIAR IN SECTOR 1 LA PERIFERIE

    DL: NEAMTZU; TE-AI DESCALIFICAT:

  20. Dora

    Mea culpa.
    Ai dreptate. Ma implic insuficient pentru prieteni cuminti 😦
    In cazul NR, timpul, asa cum spui, e un cel mai rau prieten.
    Neamtu pare bucuros de ce a realizat in 4 luni. Raportandu’se probabil la cum au evoluat alte partide de’a lungul timpului.
    Dar traim alte vremi.
    Daca nu poti inchega ceva palpabil pana’n scrutinul proxim, spune’o ACUM clar, ca altminteri zapacesti oamenii de cap.

    Cel mai probabil nici el nu stie. Iar asta nu e bine.
    Vedem ce „personalitati surpriza” are invitati la finele lui februarie !
    Cred ca acolo sta startul in block/start !

  21. Theo

    Poti sa tii cu un om ca Neamtu, de ce nu ?
    Dar pentru asta trebuie sa faca oferta de care ai nevoie. Asta e tot.

    Oferta de care avem nevoie nu este o formatiune care injura PSD. Avem deja.

    Una care injura PDL cu atat mai putin. Avem o intreaga armata de mercenari nebuni care mormaie mascari si in somn.

    Prin urmare NU asta e calea.
    … adevarul… viata …….:D 😀 😀

  22. Viq,

    Buna ziua,

    Cum, indraznesti sa fii lucid ? Ori esti „fesenist” ? Aleg prima varianta. De ce ? Pentru ca si eu gandesc la fel. Nu stiu s-o spun in vorbe, la fel ca matale. Or eu sunt sigura, sigura ca nu sunt „fesenista”. Aproape 🙂 la fel de sigura si pentru domnia voastra.
    Imperativ : Luciditate necesara si de o parte si de alta.
    O vor avea, ele, partile ? Nu zic sa vedem, sa vedem, pentru ca nu mai e loc si timp de chibitat. Ma rog ca luciditatea sa fie imperativul tuturor inclusiv al nostru.

    Lupta cu USL-ul puternic in tot si toate, care are la dispozitie
    -bani-gramezi prin care s-a cumparat 99% din mass media. Pentru restul , de 1%, se va trece la cumparaturi „en detail”. Vor scapa putini;
    – structuri puternice in teritoriu care lucreaza si ele la greu. Filmuletele de la Brasov, recunoscut ca fiind reale de Reddog prin relatari de la fata locului( cel mai la indemana exemplu)va fi cumplita.
    Cum se astern faptele acum, cred ca este aproape imposibil sa-i infrangi. Ma alin cu……. niciodata sa nu spui niciodata
    Intr-un anume fel, se repeta situatia de la inceputul anului1990. Sper din tot sufletul sa nu le iasa si de data asta. Prea le-a iesit de fiecare data. Si in 90 si in 2004. Doua ocazii uriase, ambele ratate. Sper s-o n-o ratam si pe a treia.
    Ratand-o va veni urgia peste noi, pentru ani multi de acum incolo, poate pentru eternitate.

    p.s.
    Si, DA!!! Eu voi vota raul cel mai mic. Gaselnita cu raul cel mai mic este al lor, a mijloacelor lor de propaganda. Scopul ? Sa se lase la vatra in ziua votului.

  23. Salut, copăceni! 🙂

    @Viq, te-am asteptat cu „mâncarea” la prima oră până mi s-a lungit gâtu’! Bine că a meritat…
    Noa, s-o luăm băbește:

    PDL s-a adunat în juru’ lu’ Basescu. Dacă nu era Marinaru’, poate Stolo să fi adunat el niște liberali îngretosați de firimiturile cu miros de gaz ale lu’ patricianului roș.
    Acum, când Popeye a fârșit spanacu’ iar marinarii pedelei au îngoșat slănina pe ei, corabia s-a îngreunat și s-a afundat, mai-mai ca apa să treacă peste copastie. Dracu’ știe cum o ajunge în port?!
    Personal nu cred ca „partea harnică” a PDL să se angajeze în NR – șalupă abia lansată la apă.
    Cu regrete pentru Arhire TOG, Andrei iMondo și alți prieteni de pe bloage care și-au pus sufletul la lansarea NR, personal cred că skipperul e mai mult surfist – călăreste valul prezentului și orizontul său e foarte aproape. Scuzabil, planșa de surf n-are dunetă!
    Dna Theo, în comentariul de la time 15.07 a prins în prins în câteva cuvinte scrise cu apa tare impactul de până acum al NR asupra celor din afara Clubului NET.
    În concluzie, cine n-are bătrâni… să nu încerce să se joace de-a „bătrânii”! 😀

  24. Capcana cu care deja sunt intampinati reprezentantii (reprezentantul) NR, in rarele ocazii cand vor fi invitati pe la televiziuni, de asa zis prieteni, va fi: sunteti „prezidentiali” ori adjuvanti PDL. A cazut in capcana, insasi Andreea Pora. Sincer, nu ma asteptam. Deh, viata cu surprizele ei. Cum vor iesi reprezentantii NR din aceasta capcana ? Extraordinar de greu. Cred ca de aceea se ataca PDL. Idee perdanta, in opinia mea. PDL-ul oricum este atacat de toata lumea. A ataca si tu NR singura martoaga care a tras, e drept ca o martoaga, dar a tras, este un nesperat ajutor dat, culmea, tot USL-ului.
    Tot atat de drept este ca trebuie sa fii foarte, foarte inteligent sa iesi din gaselnita. Stiu ca acolo sunt oameni foarte, foarte inteligenti. Obligatoriu, or s-o gaseasca. Nu va fi deloc usor, ci din contra, foarte, foarte greu.

    Cred ca efortul NR va trebui indreptat catre publicul educat care nu vine la vot niciodata. Acesta trebuie atras. Or, acest public nu va fi atras daca demolezi martoaga, care martoaga nu cred ca i-a fost chiar atat de nesuferita acestui tip de electorat. Cel mult l-a lasat indiferent.
    Demoland martoaga NU cred ca va face acest fragment de electorat (pana acum total indiferent) sa se gandeasca cu interes la NR. Cred ca va gandi…. bleah, aceeasi balacareala. Si iar va sta acasa.
    Daca NR nu va gasi cheia catre acest public, cheie pe care imi doresc din tot adancul fiintei mele s-o gaseasca, dominatia hoardelor useliste va fi totala.

    Sa-i ajute bunul Dumnezeu sa iasa din uriasa capcana ce le-a fost pregatita inainte de a se naste. Deocamdata nu i-a ajutat. Voi continua sa ma rog.

  25. viq, 🙂
    te iert,cum nu,am incotro? 🙂
    Si eu astept figurile surpriza cu infrigurare.Ce spune el in concluzie? „Vrem altceva decat PDL Si USL” E normal cand el se declara categoric de dreapta intre cei de stanga si centru-dreapta.Intrebarea e:spre care dintre tabare se va apleca la o „adica”,ca singur nu poate realiza absolut nimic.

    ps.Cine ne viziteaza sub nikul Emil?

  26. Mihaela, sevus!
    Imi place consecventa ta,dar sa stii nu suntem in situatia anilor /90-91 sau 99. 🙂

  27. Dora,

    Cand am zis intr-un anume fel se repeta situatia din 1990, am contabilizat asa:
    practic toata presa, in special televiziunile, principala curea de trasnsmisie catre public, a lor, la fel ca in 1990. Singura diferenta, atunci era una azi sunt vreo 4 sau 5, naiba le mai stie. Structurile din teritoriu contra a tot ce i-ar putea deranja, ma gandesc la formatiuni politice, foarte puternice, poate mai puternice decat in 90.
    Nu pun zambetel desi te indragesc foarte mult.
    Pentru ca situatia la care s-a ajuns mi se pare deosebit de primejdioasa. Hoardele stau sa vina peste noi. Zidurile cetatii noastre sunt subrede. Hoardele cata frunza cata iarba. Plus inca un fapt deloc de neglijat, exista multa determinare in randul hoardelor. Sunt hulpave sa-si refaca rezervele puse in slujba atacului final.

  28. Nu am bagat JUSTITIA in comparatia cu 1990 si rau am facut. Si atunci si acum JUSTITIA, tot a lor.
    Cum sa izbandesti in conditiile astea ? Cum, Doamne, Cuuuum ?

  29. @viq. Orice copacel are nevoie de un arac. Cine va fi aracul pt. NR?
    @emil. Mitul „raului cel mai mic” trebuie demontat. Ipoteza: este IMPOSIBIL ca 8 mil. de alegatori din RO sa gaseasca un partid care sa-i indeplineasca „intocmai si la timp” toate visele secrete. Cu alte cuvinte, NU EXISTA partidul perfect! Urmarea? din lista de partide voi alege cel care imi face cel mai mult bine (echivalent cu cel mai putin rau). Gresesc?

  30. Am votat cu dreapta din 20 mai 1990 si o voi face in continuare, dar in loc de raul cel mai mic, doresc o competitie REALA si cinstita intre partidele de dreapta, o competitie REALA intre partidele de stinga si ulterior/dupa caz intre cele doua curente politice.

    De lovituri aiuristice sub centura m-am saturat!

    In orice caz, prin CAntonescu, PNL nu mai face parte din politica de dreapta!

    NR daca vrea sa reuseasca va trebui sa faca un alt fel de politica, sa aiba un altfel de discurs, iar in loc de atacuri/delimitari de persoane, risete infundate, doresc ….solutii!

  31. Ei aparati de JUSTITIE de PRESA si chiar de SOCIETATEA CIVILA prin naimire, mai prin fata mai prin dos sunt strans uniti.
    NOI putini, fel de singuri ca in Piata Universitatii din 1990 si cu mult regret constat, destul de dezbinati. Vorbesc de oamenii obisnuiti care au fost atunci in Piata NU de cei vorbitori din balcon, alde Iaru, Stelica Tanase si altii.
    Ba, in anul de gratie 2012 ne-au luat Piata Universitatii si le-au dat-o lor.
    NOI tot in „suc propriu” cum il sfatuia Dinescu pe criminalul neamului,
    lasa-i bre, sa fiarba in suc propriu. Va mai amintiti ? Alta similitutidine. Atunci fierbeam in Piata, azi fierbem pe bloguri. Piata ne-au luat-o.
    Cata tristeste !

  32. @Mihalela… am fost in piata seara, la studenti… te-ai mira… eu nu am trait 90 si nici nu vreau sa compar ce e acum cu lucrurile sfinte de atunci… atat spun, … poate sa fie ceva frumos si ceva sincer si acum… nimeni acolo nu a strigat pt usl, repet asta… ci pentru nou…

  33. dacä nu stiatzi,
    borbely este prieten cu dinescu.chiar i-a facilitat niste ajutoare,
    cand era la alt minister.

  34. Maya,

    iar in loc de atacuri/delimitari de persoane, risete infundate, doresc ….solutii!

    La fel gandesc si eu. Trebuiesc atrasi sa mearga la vot oamenii inteligenti care scarbiti fiind (prin multa propaganda) nu mai merg de ani de zile la vot. Cum ii poti atrate altfel decat aducandu-le solutii. Nu cred ca demoland ii poti atrage.
    Tocmai d’aia ca nu sunt prosti nu-i poti atrage astfel.
    Atebtie marita la televiziuni pentru NR. Nu le sunt prietene niciuna. Televiziunile asa zis prietene (B1) il invita acum pe dl.Neamtu cu dorinta evidenta de a ne demola cu mana noastra, pentru ca eu inca consider ca NR este o parte a noastra, a blogurilor in care fierbem „in suc”.
    Cred ca tot pe inernet va trebui dusa batalia. In momentul in care NR va veni cu solutii, va muri si prietenia lui B1. Acum, cu multa abilitate, trebuie sa recunosc, domnul Neamtu este folosit tot in folosul USL,
    Batalia pe internet cu solutii . Spun pe internet in intreg ansamblul lui.
    NU cum s-a purtat pana acum pe bloguri, cand daca cineva ar fi avut ceva de spus, poate doar o sugestie, a fost amutit in secunda urmatoare taind in felul acesta orice dialog real.
    Eu sunt absolut convinsa ca NR si NOI suntem un TOT care doreste aceleasi lucruri.
    Sa nu ne antagonizam. Le vom face tot lor placul si rasul.

    ATENTIE MARITA !!! Sa nu uitam cine ne este dusmanul cel mare. Dusmanul cel mare nu se afla printre noi. Dusmanul cel mare nu este martoaga.

  35. exact asta este, , cäzut ca musca.
    denigrand pe cineva, nu te ridici.

    ce oferi? MECÄNELI, nu multzumesc.

  36. purligar’u

    Sunt in stare sa fac pariu ca studentii de care ne povestesti fac parte din ONG-uri.
    Sa tii minte de la mine care am trait aceasta experienta pe pielea mea.
    Mai ales dupa ce vad azi, in 2012, cum se manifesta si pe cine apara protipendada de alta data, cea care ne cuvanta noua, entuziatilor de atunci din balconul Universitatii,

    nu tot ce ti se pare mai spalatel este imaculat

    Sa nu uiti niciun moment. Sa-ti pui intrebarile pe care eu atunci n-am stiut sa mi le pun. Tu sa ti le pui. Sa nu le iei pe nemestecate asa cum le-am luat eu, noi. Si stii de ce ? Pentru ca se poate sa fii pacalit si tu acum, cum am fost si noi pacaliti atunci. De aceea Emil Constantinescu si el cuvantator de balcon, a fost o mare deziluzie. Pentru ca atunci cand cuvanta din balcon ne mintea.
    Tu te intreaba, mai ales, socoate.
    Tu ai norocul sa-ti mai spuna unii- altii din experienta lor de entuziasti mintiti. Noi nu l-am avut.

  37. Mihaela
    😆
    Servus si ma bucur „sa te vad”! 🙂

    „nu tot ce ti se pare mai spalatel este imaculat

    Absolut de acord cu tine!
    Poate am suferit prea multe dezamagiri in ultimii 21 de ani;mi-am investit increderea si speranta in oameni care ulterior m-au dezamagit.

    Insa NU „demolarea” este solutia;capacitatea de a prelua din mers ceea ce altii au facut BINE,precum si dorinta neconditionata de a pune umarul la bunul mers al treburilor tarii,aceasta este solutia.

    Este vremea sa uitam pentru totdeauna zicala „sa moara capra vecinului”, ori „dorinta” de a o zidi pe „Ana” pentru a putea merge inainte.

    Sper ca in ultimul ceas macar,clasa politica sa realizeze ca poporul roman NU poate/NU vrea sa joace rolul Anei!

    Sper de asemenea chiar daca am ajuns in ceasul 24, sa se formeze in populatie, in sfirsit, masa critica necesara pentru a obliga clasa politica sa se reformeze. Politicienii – imbogatitiii democratiei noastre originale – care nu pot sa faca acest lucru sa se autoexileze pe un virf de munte!

    Oricum 1000 de ani daca si-ar cere iertare,tot nu ar fi de ajuns pentru a repara tot ceea ce au distrus in acesti ani!!!
    Pocainta unora, ar fii totusi un minim semn de bun simt!

    Si totusi sint optimista…..pina la urma tot se va cerne griul de neghina!

  38. De aceea l-am votat, l-am sustinut si-l sustin pe Traian Basescu. Nu simt ca m-a mintit. A facut mult din cat a promis, aproape singur ? Din structurile importante ale societatii, aproape nimeni nu l-a ajutat. Ajutorul cel mai mare pe care l-a primit un fel de non-combat, nu injuratori ca la usa cortului. Mult prea putin.
    Judecatorii patriei in marea lor majoritate i-au ras-n nas de cate ori au putut si cat au putut. Nu mai puteau de atat ras. Le dantuie mainile pe salturile burtilor lor grase de atat ras.
    A fost mult prea singur in lupta sa, mult prea singur.

    Important este ca n-a capitulat pe perioada intregului mandat,
    nu cum a procedat „milica-zgribulica de frica” sa nu deranjeze, chiar de-a doua zi, de cand in naivitatea noastra entuziasta il puseram in capul statului.

  39. Old

    Batrane scuze pentru intarziere…
    Cu vorbele nu a fost asa greu ca le aveam in gusa de mai multa vreme.
    Mi-a luat timp selectarea metrialului video, ca am apucat sa’l recordez alaltaieri si l-am parcurs abia ieri sara. Apoi l-am taiat, incarcat pe iutub … pe bloaga….
    Timp.

  40. Stanga, dreapta nu conteaza nici un pic cine conduce pentru ca astia de vor veni acum vor fi si mai flamanzi decat cei ce vor pleca

  41. Mihaela

    Corect.
    De acord cu tot ce spui.
    Poate masi putin perspectiva.
    Trebuie sa fim mai optimisti.
    De duminica viitoare o sa incerc sa fac postarile mai spicy 😀 :D.

  42. Goblen

    Pentru noi conteaza.
    Sorry.

  43. Maya

    Eu ma multumesc sa se cearna si neghina de grau, chiar de ramanem cu …. doo fire…doo paie…..
    ….. ia martoaga la bataie…..

  44. Maya,
    Bucurie mare cand apari. Am aceleasi sperante, aceleasi dorinte.

    Asa este. Nu trebuie sa demolam. Ai dreptate. Asta am sustinut mereu.
    Din pacate, nu mai pot crede in „formele instutionalizate” cum se autodefineste societatea civila de acum desi ii recunosc rolul esential pentru un parcurs corect al oricarei societati.
    O spun cu mult regret. Nu mai am incredere in societatea civila si in formele ei de organizare de azi. As fi dorit mult sa mai am. Mi-ar fi fost mai usor. Nu as fi simtit atat de acut singuratatea din vremea tariceanului. In orice caz NU imi mai doresc o societate civila cu cei pe care ii are in frunte acum. Din pacate, nu mai pot crede in AMP si compania care n-a miscat un deget cand presa a luat-o pe aratura rau de tot, cand a tradat PNL-ul alianta DA, pentru ca a tradat-o.
    Nu mai pot sa mai am incredere in Mircea Toma, nici in fostul coleg de la Catavencu, Liviu Mihaiu. Altii nu mai cunosc. Poate pentru ca cei amintiti sunt cei mai galagiosi. Poate ca sunt arondati unde trebuie si atunci apar cel mai des.
    Cu multa tristete spun, nu ma mai pot avea increde in ei asa cum am avut candva. Tare mi-e teama ca s-a dorit si reusit distrugerea acestui concept esential SOCIETATEA CIVILA concept fara de care o natiune intra intr-o lunga perioada de deriva, tare mi-e teama….. sper din tot sufletul sa ma insel si sa renasca cu oameni noi. Pentru ca in lipsa ei nu se poate vorbi de o adevarata libertate, ci doar de surogate.

  45. Am uitat sa amintesc de Pro-Democratia, domnului Parvulescu.
    NU, nu mai pot avea incredere in acesti oameni.

  46. Apai, Viq-ule draga, daca am fi de acord tot timpul noi cu noi, am fi ca la PCR.
    Nu mi-a placut deloc de el, pecereul.
    Lasa ca e mai bine asa sa nu fim numai noi cu noi, adicatelea intr-o singura gandire si simtire .

  47. Salut Viq si copaceni!
    Multa zbatere si sub copac…
    Si este indreptatita. Pt ca 2012 este un an de mare importanta pt noi toti.
    Sunt vremuri foarte dificile si pericolele pandesc din toate partile.
    NR, daca e sa-mi spun parerea, dupa o intrare in scena marcata de entuziasmul molipsitor al lui MN si al catorva tineri de buna-credinta (nu am motive sa cred altceva), a trecut rapid de la „miscarea la firul ierbii” (in care eu mi-am si pus speranta), la transformarea in partid politic. La momentul respectiv entuziasmul meu s-a temperat si a fost inlocuit cu intrebari si ingrijorari, zic eu, justificate (in primul si in primul rand, legat de factorul timp). Entuziasmul trebuie dublat cu maturitate, cu luciditate in gandire, cu analize obiective si la rece.
    As putea dezvolta mai mult subiectul, dar ma limitez la o constatare: te declari de dreapta, vrei sa reprezinti alternativa corecta pt cei cu lehamite pt actuala clasa politica, esti ft la inceput, ai intentii bune si atragatoare, dar nu ai experienta politica. In acest context apar, din partea simpatizantilor care ar dori sa te voteze si unele observatii, sfaturi, chiar critici (de ce nu?). Reactia din partea NR si a nucleului „dur” de sustinatori a fost constant de respingere vehementa, uneori chiar agresiva a acestor interventii si a oamenilor care le-au formulat. Repet, nu insist cu amanunte (multi le stiti poate si mai bine decat mine). Pe mine aceste reactii m-au descumpanit mult. Si nu cred ca asemenea reactii caracterizeaza un om de dreapt. Lipsa de experienta nu poate fi invocata ca scuza in acest caz.
    Imi doresc un adevarat partid de dreapta care sa surclaseze PDL-ul calitativ, doctrinar si ca forta pe scena politica. Dar in acest an/ciclu electoral era nevoie de o unire a tuturor fortelor de dreapta care sa stopeze accederea la putere a USL. Cred ca NR nu a inteles acest lucru.
    Sa te bucuri ca MN „da de pamant cu PDL-ul” intr-o aparitie tv, in contextul actual, inseamna mai mult decat imaturitate.

  48. Am urmarit acum la TVCultural un documentar cu spectacolul „Faust – coborirea in infern ” in regia lui Silviu Purcarete, ce a avut loc la Bruxelles.

    A participat toata floarea birocratiei europene in frunte cu JMBarroso!
    Am ramas profund impresionata, dar si foarte,foarte mindra de succesul pe care actorii romani/regizorul l-au avut acolo.

    O realizare,o punere in scena unica,originala, de exceptie!!!

    Am vazut-o pe actrita JBisett, o japoneza a venit tocmai din Tokio ca sa vada spectacolul.

    Am fost ff emotionata!!!

    Spectacolul (de fapt 4) a fost sponsorizat de MCulturii, ICR, Guvernul Romaniei sub inaltul patronaj al Presedentiei Romaniei!

    De ce astfel de evenmente nu se promoveaza mai mult?
    De ce unii cu buna stiinta, cu clare intentii manipulatorii, arata doar ceea ce este urit,rau si murdar la noi!?

    Intrebare retorica,desigur,dar tare,tare mult….doare!!!

  49. Mihaela

    Adevarata societate civila sintem noi;cei pomeniti de tine mai sus sint cete/hoarde aglomerate in spatele unor lozinci pentru a isi satisface propriile interese.(materiale)

    NU este suficient sa se autointituleze „societate civila”- niste ONG cu nume care de care mai pompoase atita timp cit ceea mai mare parte a populatiei nu le recunoaste rolul/locul.

    S-au constituit in „clanuri” care actioneaza doar pentru ei si pentru anumite grupuri de interese din partidele care neoficial le tin isonul.

    Si-au pierdut legitimitatea prin incapacitatea de a fi neutrii!

  50. Mih

    de la prima pina la ultima litera, de acord cu tine!

  51. Mihaela
    😆

  52. Am mare incredre in dl.Neamtu. Ii admir si sustin curajul de a fi lasat blogurile si zicerile de pe ele, aruncandu-se intr-o batalie extrem de dura. Putea sa stea linistit si sa se lase adulat pe bloguri, cum fac atatia. Ei bine, NU. S-a aruncat in flacarile iadului. Nici domnia sa nu socot ca trebuie demolat, asa cum nu socot ca nu trebuie demolata nici martoaga (vedeti, mi-e si frica sa mai dau initiale, sa nu ma ia lumea de „fesenista” pentru ca nu sunt, zau ca nu sunt, ma stiu bine de tot si pe dinauntru’ si pe dinafara). Am votat PDL abia cand a aparut „L”, nicicand pana atunci. Am tras o tura de votare pentru PLD, nu mai stiu la ce votare.
    Poate ca dl.Neamtu n-a avut cea mai inspirata zicere varat printre sacali.
    Ei, si, ce daca ? Trebuie sa-i luam capul ? Mergem inainte.

    Este foarte important ce va face de acum inainte, cum va reusi sa evita marea capcana care deja i s-a intins (am pomenit de ea mai pe la pranz) altele care i se vor intinde. Nu-i va fi usor. Din contra, va fi foarte greu. Cati dintre noi am reactiona corect in batalia cu acesti nemernici ?
    Cati dintre noi s-ar incumeta sa intre intr-o asemenea inclestare ?
    Sa nu ne impiedicam de eventuale erori de parcurs (multi nici macar nu le considera erori, unde o fi dreptatea, nu se stie) erori inerente pentru inceputuri in opinia mea.
    Dl.Neamtu si cei care-l sustin sunt rugati daca se poate sa-i auda in harmalaia generala si pe cei care le semnaleaza pericolele imense care le stau in cale. Domnia sa si cei care-l sustin activ trebuie sa stie ca acestia o fac cu multa prietenie, cu multa consideratie, pentru curajul de a intreprinde in sfarsit altceva. Mult mai periculos si mai greu deca chibitarea pe bloguri. Domniile lor s-au expus. Sa nu uitam niciun moment.
    Sa nu demoleze nici domniile lor ce nu trebuie neaparat demolat cerem, dar nici domniile noastre sa nu demoleze ceea ce nu trebuie demolat. E vorba de dl.Neamtu.
    Ma intorc iar si iar la ruga mea.
    Luciditate sa nu ne lasi tocmai acum. Avem nevoie de tine toti cei care dorim sa nu vina urgia peste noi. Stai cu noi, macar pana in noiembrie. Pe urma mai vedem daca te-om mai ruga. Pana atunci insa, avem mare nevoie de tine. Nu ne lasa.

  53. Maya,

    Marile spirite se atrag ?

    Asa se pare 🙂 🙂 🙂 🙂

  54. Maya
    :))
    Cred ca aici suntem multi care ne-am bucura sa impartasim gandul sanselor si certitudinilor privind viitorul unei Romanii intrate pe un fagas normal: o Romanie vindecata de sechelele comunismului, o Romanie reformata, cu o societate civila adevarata, cu valori puse la locul lor…
    O Romanie in care mizeriile de azi (de tot felul) sa fie exceptia.

  55. La fel gandesc si eu despre pompoasele titluri si pamponatele persoane care conduc societatea civila in „forme institutionalizate” cum mai nou ii place sa i se spuna.

    Ma simt onorata ca gandesc precum domnia voastra.
    Nu pun zambetel pentru ca e multa tristete in precedenta propozitie. Doar mangaierea gandului identic ostoieste tristetea badjocurii la care am fost supusi de popompoasele denumiri si pamponatele persoane de sub denumiri.

  56. Pentru Maya a fost comentul de la 20.27.

  57. Mihaele,
    In esenta spui ceea ce cred si gandesc si eu.Admit similitudini dar si mari diferente de context intern si international intre cele doua momente de efervescenta sociala. Atunci tinerii si intelectualii au preluat initiativa luptei anticomuniste,pentru libertate si democratie.Miscarea de acum,pe langa obiective punctuale ce tin de viata cotidiana, este un conglomerat de revendicari si din pacate alimentata cu diversiune si multa minciuna si manipulare.As putea spune ca a fost confiscata politic- de politicieni si de forte reactionare ale vechilor structuri ,bine adjudecate ,avand in sprijinul lor o justitie si o presa corupta.Societatea civila ?Ce s-a ales de ea? S-a format in ultimele zile un consiliu CNSC (reprezentanti Dogaru,D.Maior) care cere,nici mai mult ,nici mai putin decat desfiintarea DNA,ANI,Cons. de studiere a arhivelor Statului, a Curtii Constitutionale,anularea legii de deconspirare a turnatorilor securitatii….si eternul jos guvernu,jos Basescu.
    adica desfintam tot ce s-a infaptuit in anii post decembrie /89.

    Spuneai si tu de Pro-Democratia.Cum sa mai ai incredere in afara de ceea ce stii in mod cert ca s-a realizat?

  58. Sa te bucuri ca MN “da de pamant cu PDL-ul” intr-o aparitie tv, in contextul actual, inseamna mai mult decat imaturitate

    Asa este. Din pacate. Poate azi, gratie postarii lui Viq, pe care am gasit-o foarte necesara la acest moment, o sa se vada si dumnealor ca mergand asa cum au inceput comit o imensa greseala.
    Si da, poate are dreptate MIh, poate ca este mai bine ca NR sa ramana o puternica instanta civica care sa denunte neregulile partidelor din aceasta tara. Sa se contabilizeze unde au fost cele mai multe nereguli si de ce. La NR exista mult potentia pentru analize de acest fel.
    A ametit mult lucrurile si Lazaroiu cu bazmele lui.

    Chiar nu stiu cum ar fi mai bine. Ar fi mare pacat ca oameni cu solide competente asa cum este dl.Neamtu si cei care-l sustin, sa se fi irosit in zadar.
    Deasupra acetei irosiri sa vedem ranjind victorioasa uslarimea. Ar fi mare pacat.

  59. Mihaela
    🙂
    Cicero – Despre datorie
    “non nobis solum nati sumus ortusque nostri partem patria vindicat, partem amici”

    „Nu suntem nascuti pentru noi insine, ci pentru tara natala si prietenii nostri care sunt o parte din noi [si noi o parte din ei]. (I, 22)

    Citat „luat” de pe blogul bunului nostru prieten Theophylle 🙂
    http://bibliophyle.wordpress.com/2010/11/13/cicero-de-officiis-%E2%80%93-despre-datorie/

  60. Mihaela – | ianuarie 29, 2012 la 20:27 |

    Dezamagirea noastra are pina la urma si o parte buna;ne-a ajutat sa ne deschidem ochii si sa privim in jur!

    Ne-am pus increderea in prea multi oameni, care apoi si-au batut joc de ea!

    E vremea sa ne ajutam singuri;pina la urma societatea civila sintem noi! Si daca intr-o zi reusim sa stam de vorba doar cu un singur om, sa-i aratm despre ce este vorba, ce se intimpla in tarishoara,tot este un cistig!

  61. Daca am fi avut in fata macar 2-3 ani pana la alegeri, altfel ar fi stat lucrurile, altele ar fi fost sansele.
    Un timp cu mult mai scurt trebuie folosit cu multa inteligenta si intelepciune.

  62. Mih
    😆
    Nimic nu este intimplator pe lumea aceasta, in consecinta nici intilnirea noastra sub crengile atit de prietenoase ale copacului din padure!!! 🙂

  63. Dora,

    Am vazut dezastru’ cuvantului „similitudine” pus ne-oportun ca sa fiu blanda cu mine. De fapt am vrut sa spun ca similitudinea este excesiv fortata, iar diferenta dintre Piata Universitatii de atunci si paraghelia de azi este uriasa.
    Intr-un cuvant in 1990 ne-au furat revolutia.
    In 2012 prin paranghelia din centrul Bucurestiului ne-au furat Piata Universitatii.

  64. Maya,

    Numai sa fim in stare cu mijloacele pe care le avem la noi. Eu am mai incercat. Destul de timid, adevarat. Cateodata am reusit. De cele mai multe ori, NU.

    Asa este. Adevarata societatea civila suntem noi, nu formele lor pompos denumite. Numai ca noi suntem societatea muta.
    Formele popmpoase sunt peste tot. Si tot peste tot, si tot popmpos s-au autointitulat reprezentantii nostri.
    NU ! Nu sunt reprezentantii nostri. Noi nu gandim ca ei si nu aparam pe cine apara ei azi.

  65. ASTA ESTE; REUSESC SÄ BAGE IN TOT CE MERGE; CE ESTE FRUM;OS; CE AR PUTEA FII FRUMOS:

    EU NU VÄD NIMIC BUN; CU HAITA ROSIE USL:

  66. Maya.

    🙂

  67. cine sä fie societatea civilä?

    PARVULESCU INTRETZINUTUL SI COLABORATORUL PNL
    s-au
    FOCA CU GUSE ; dela academie. ce varsä fiere de räutate.

    s-au
    MIHAIU, cel ce päzea casa lui vantu in deltä si fäcea petreceri pescäresti

  68. Mihaela
    🙂 🙂 🙂
    Si vorba cintecului:important in viata e sa NU disperi!

    Trebuie sa gindim pozitiv;numai asa vom atrage spre noi, prin rezonanta ginduri, idei,cuvinte pozitive si oameni care gindesc la fel ca noi!

  69. @all
    😆
    Noapte buna,vise frumoase si colorate! 🙂

    Ingerasii sa va aiba mereu in paza! 🙂 🙂

  70. Maya,

    Noapte buna, Maya

  71. noapte bunä.

  72. Noapte buna, Maya!

  73. Mihaela,

    exact,exact! Asta era ideea:am fost furati de doua ori -in 89/90 ne-au furat revolutia,in 2012 Pta Universitatii. Iar hotii sunt aceiasi,capii sunt aceiasi….timpul s-a schimbat ,poate si noi …..unii in mai rau.

  74. ca intodeauna, justitzia a interpretat cum a crezut vorbele
    lui cicero, mä refer la magistratzii romani.
    cei umili nu intzeleg legea,
    legea este fäcutä pt. smecheri, ca nästase,voicu,nicolescu,becalii,etc.

    de altfel , catzi din magistratzi stiu ce a spus cicero?
    s-au intzeleg sensul adanc al cuvantelor.

    IMAGINEA PROASTÄ A ROMANIEI; SE DATOREAZÄ JUSTITZIEI:

  75. MANIPULAREA,
    afost fäcutä atunci si acum , de securistii
    ajunsi acum primii mafiotzi ai tärii.

    noapte bunä.

  76. maya,servus! 🙂
    Te-am mai salutat de cateva ori …din pacate nu m-ai zarit.Sunt ce-i drept o prezenta cam trecatoare.
    Am citit eseul lui Cicero comentat de Theophille despre DATORIE.- un citat plin de profunzime si datatoare de speranta. 🙂

  77. noapte bunä,
    sä speräm.desi väd oameni care se iubesc numai pe ei,
    nu romania, nu romanii.

  78. Noapte buna,theo draga! 🙂

  79. Noapte bună, dragi copăceni şi drage copăcence.

    V-am citit toată ziua, cu mare drag. 🙂
    M-am abţinut de la comentarii şi bine am făcut.
    Ştiu eu, de ce! 🙂

    La temă: dacă pdl se îndepărtează de linia de conduită plină de sacrificii pe care a impus-o actuala situaţie economico-politică şi intră pe panta unui populism clamat de mister Oltean, pentru că suntem în plin an electoral, nu mă mai regăsesc în acest partid, ca votant.

    Prefer să acord votul meu, NR. Sper numai ca, domnul M. Neamţu să nu continue a se manifesta în trendul păgubos populist, anti-băsescu.

    Şi mai sper ca, pînă la momentul în care vom merge la urnele de vot, să se mai separe măcar cît de cît, neghina de partea bună a recoltei. OK? 🙂

  80. Ok! :))
    Noapte buna tuturor!

  81. Un tanar de stanga

    Salut,
    Mihaela are multa dreptate
    Si eu ca si tibi voi vota NR si voi milita cum pot sa ia peste 5% ca altfel procentele lor se vor redistribui spre USL
    Daca ar fi avut o campanie prin care sa atraga UDMR-isti,PNL-isti sau PSD-isti cinstiti nu ar fi fost nici o problema. Dar cind nu poti convinge decit PDL-isti suparati atunci procentele pierdute de ei si redistribuite apoi ar fi de o amareala insuportabila

  82. Pingback: Copacul din pădure

  83. Pingback: Alte sanse ale dreptei | Copacul din pădure

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s