De la Bruxelles cu dragoste

Să-l lăsăm pentru o zi în pace pe Crin Antonescu și aventurile sale locative, și să ne uităm puțin la ce s-a întâmplat la Consiliul European și la reacțiile pe care cele petrecute acolo le-au avut în România.

În primul rând România a dovedit că are o voce care este ascultată pe plan european. Așa se poate traduce faptul că Olanda a admis în cele din urmă că România și Bulgaria vor trebui să primească un răspuns privind integrarea în spațiul Schengen și că Serbia a fost acceptată să înceapă negocierile de aderare doar după ce Belgradul s-a angajat să își modifice atitudinea față de propriile minorități. În plus, președintele Băsescu a semnat în numele României tratatul de guvernanță fiscală.

Pentru orice observator cât de cât atent ieri România a reușit un important succes pe plan internațional. Un succes al cărui impact va fi reflectat relativ curând în viitoarele cercetări sociologice.

Nu această observație a făcut și Victor Ponta care s-a apucat să îi trimită o scrisoare deschisă premierului Ungureanu, scrisoare în care regretă absența acestuia de la Consiliul European și se angajează în numele USL să introducă modificări legislative și constituționale care „să elimine confuzia” privind reprezentarea României în străinătate.

Confuzia nu se află la nivel legislativ ci în mintea domnului Ponta. Căci potrivit Constituției șeful statului este președintele țării, ales prin vot direct și popular, și nu premierul care este numit de președinte și validat prin votul Parlamentului. E drept că în învestirea guvernlui Ungureanu opoziția nu a avut nici un merit dar asta este o cu totul altă chestiune.

Să revenim însă la epistola junelui Ponta care după ce anunță că s-a consultat cu Crin Antonescu și cu alți colegi (și am dubii că această consultare cu colegii din PSD a avut loc din moment ce domnia sa a fost contrazis în mod public de Titus Corlățean și Adrian Năstase în chestiunea sârbă) să susțină un proiect de modificare a Legii 590/2003 privind „tratatele, pentru a clarifica rolul președintelui și, respectiv, al premierului în ceea ce privește semnarea tratatelor în numele României„, „clarificarea cadrului legal cu privire la cum vor participa, în numele României, la Consilii europene sau alte reuniuni externe, președintele și, respectiv, premierul, astfel încât să nu existe suprapuneri de roluri„, „interzicerea, pentru viitorii președinți ai României, în virtutea neutralității stabilite de Constituție, a participării la ședințe politice ale grupurilor politice sau ale partidelor politice, atât pe plan intern, cât și în străinătate„. Și, bineînțeles, că același președinte al PSD își exprima speranța că premierul să susțină aceste modificări.

Legea la care face referire domnul Ponta a fost inițiată de guvernul Năstase și a fost votată și de domnul Ponta și de atunci până recent nu și-a pus nimeni problema modificării acesteia. Problema reprezentativității pe plan internațional a apărut doar după ce USL, prin vocile domnilor Ponta și Antonescu, au început să conteste atribuțiile de reprezentare ale președintelui pe plan internațional.

Victor Ponta încearcă o manevră neîndemânatică dar care este menită să îi asigure lui Crin Antonescu rolul pe care și-l dorește, acela de președinte decorativ, fără preocupări statale, care să fie eventual votat de Parlament (căci este îndoielnic că liderul PNL va reuși să câștige o competiție electorală națională) și care să guverneze țara din studiourile Antenei 3. Acesta este primul scop. Cel de-al doilea vizează problema spinoasă a încetării grevei parlamentare din care PSD nu știe cum să iasă. Victor Ponta ar vrea ca premierul, care abil a invitat opoziția la consultări, să-și însușească din proiectele legislative ale opoziției și, astfel, să ofere ocazia USL să se întoarcă la lucrările legislativului pentru a vota măsuri legislative pe care se presupune că le-a inspirat. Ultimul scop, și nu cel mai puțin important, a vizat fără doar și poate limitarea impactului mediatic al politicii externe dusă de președinte și de guvernul Ungureanu, invalidarea semnării tratatului fiscal pe motivul nereprezentativității corespunzătoare și, pe cale de consecință, să continue opoziția USL față de măsurile pe care România va trebui să le adopte ca urmare a semnării acestui document. Am serioase îndoieli că scrisoarea liderului PSD își va atinge scopurile declarate. Din contra, manevra este într-atât de transparentă încât nu face decât să-l arate pe Victor Ponta drept un președinte de partid depășit de situație și care deși se laudă cu doctoratul în drept, nu înțelege nici litera și nici spiritul Constituției.

Există însă încă un aspect care merită subliniat. „Secunzii” lui Traian Băsescu în acest important succes internațional au fost premierul Ungureanu și ministrul de externe Cristian Diaconescu, doi oameni care au fost forțați să părăsească PNL-ul, respectiv PSD-ul. Contrastul dintre aceștia și actualii lideri ai opoziției, Crin Antonescu și Victor Ponta este unul major și neliniștitor pentru aceștia din urmă este faptul că acest contrast va începe să fie perceput atât la nivel de partid cât și la nivel electoral.

Clemy

Reclame

59 responses to “De la Bruxelles cu dragoste

  1. neata,

    gradinita_grupa_mica condusa de pontici & crinici stie foarte bine ca presedintele cf. Constitutiei merge la Bruxelles, dar ponta:

    – baga batul in gard, doar, doar MRU intra in coliziune cu Basescu,
    – ii ridica baloane lui crin, dar stie f. bine ca crinel nu va mai prinde in vecii vecilor postul de presedinte Ro.

    oricum este descalificant pentru ponta – lider psd – sa fie contrazis chiar de apropiatii lui aka nastase adrian si tutus corlatean in problema Serbiei.

  2. buna clemy. Ponta a devenit un prolific autor de scrisori deschise. Nu cred ca MRU a devenit un prolific cititor de scrisori deschise. Asta ca sa pun intr-un format democratic expresia „a bate campii”‘

  3. Buna dimineata!
    cred ca „Romania si Bulgaria” asteapta sa fie primite in Schengen, nu Ro si Ungaria.

  4. Ceea ce sustine Ponta cu privire la modificarea rolului Presedintelui Romaniei si atribuirea obligatiilor de reprezentare ale acestuia catre primul ministru, asta este gandita pentru ipotetica situatie in care Adormescu va fi presedinte iar Toanta premier. Se intelege ca Toanta nu are incredere in capacitatea lui Crin de a se duce la Bruxelles ori de cate ori va fi cazul si de aceea vrea sa ii preia el sarcinile obositoare si care presupun efort neuronal peste puterile vesnic adormitului. 😆

  5. De altfel ceea ce intentioneaza Ponta acum s-a mai intamplat in mandatul lui Nastase ca premier, atunci cand PSD-ul prin Sova au introdus amendamentul prin care Presedintele nu poate fi suspendat decat prin referendum si nu de catre Parlament, precum si lungirea mandatului de Presedinte de la 4 la 5 ani.
    PSD-ul credea atunci ca Nastase va castiga alegerile, asa cum acum se iluzioneaza cu Antenescu si ii pregatesc conditiile ca sa doarma linistit la Cotroceni, scutit de obligatii, iar Ponta sa fie pe cai mari, doi in unu, ca cafeaua, si premier si sef de stat. 😛

  6. Salut!
    Corecta remarca despre cei doi care au parasit (in limba uslinoasa:”au tradat”) PSD-ul si respectiv PNL-ul. In privinta lui Cristian Diaconescu, m-am intrebat mereu ce naiba cauta in PSD – decenta aparitiilor sale tv si a limbajului, a fost constant in neta discordanta cu prestatiile sub-urbane ale colegilor (fosti) de partid.
    RMU, celalalt „tradator” si-ar fi avut (si gasit) locul intr-un alt PNL, nicicum in partidul-impostura a impostorului-„liberal” Antonescu (spun asta, chiar daca, personal, nu am o prea mare apreciere nici pt „PNL”-ul clasic care isi leaga numele de al unui alt tradator, de data aceasta veritabil, pt ca e vorba de tradarea a chiar principiilor liberale:
    http://inliniedreapta.net/pnl-partidul-cu-morala-variabila/)

  7. „al”, nu „a”….
    ………………………………………
    Daca* Antonescu ar avea o bruma de respect de sine, ar trebui sa-i adreseze o „scrisoare deschisa” si de protest, co-pilotpontului, pt „rolul” (de fatada, chiar sub-fatada) pe care acesta i-l rezerva in calitatea visata de presedinte de tara (sa ne fereasca Dumnezeu si votul romanilor de asa catastrofa!).
    *) Este o eventualitate pur teoretica si ultra fantezista.

  8. cand aud asta cu „la nivel electoral” ma bucur sincer… abia astept alegerile… jur!

  9. Reiau ultima postare de la articolul precedent, pt ca este on topic:
    “Grupul PPE ne-a sprijinit, în schimb au votat împotriva amendamentului liberalii și socialiștii. Inclusiv cei din România.”
    (http://cristianpreda.ro/2012/03/01/la-pe-73-amendament-referitor-la-serbia-respins/).
    Iata inca o dovada a “grijii” pe care o poarta stanga (USL) romanilor de
    pretutindeni (daca mai era nevoie).

  10. care romani, ca is vlahi?

  11. daca cineva nu ia commentul de mai sus ca pe o gluma, am sa ma supar 🙂

  12. pe toate televizoarele, se dädeau peste cap uslinosii, cat
    tzin cu romanii din sarbia,..
    escrocii uslinosii, nu au sustzinut amendamentele .

    läträii astia ,care mieros se afisau si ieri ingrijoratzi de soarta
    romanilor din sarbia. ce ipocriti

    cine sunt trädätorii neamului USL:

  13. AM CITIT UN ARTICOL BUN; AL drei.:ANDREEA CIULAC:

  14. Europarlamentarii PSD si PNL (si alaturi de ei, liderii celor doua partide atata vreme cat aproba, cel putin tacit, acest vot), au votat impotriva romanilor din Serbia si „pentr” atitudinea vamesilor sarbi:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/preot-roman-din-timoc-agresat-de-vamesii-sarbi-cum-puteti-sa-fiti-romani-cand-aveti-pa.html

  15. bine…mai e o chestie pe care am patit-o si noi cu olanda, e vorba de standarde…criterii…etc…. daca astea sunt respectate, totul trebuie sa fie ok… romania nu a impus aceste standarde serbiei cand trebuia, acum ele nu se regasesc pe nicio lista … e prea tarziu pentru asemenea cereri… chestia e identica cu Romania si aderarea la schengen…

  16. cand scäpäm de mustele cäcäcioase??????
    se schimbä, pleacä vaca, vine vizelul

  17. antonescu ,
    dar in loc de barbä albastä, un ratat cu minte scurtä
    poate face parte si din fam borgia.–de tulcea.

    dar articolul simonei fica, ar trebuii sä fie explicat si dezbätut
    asa un turnätor-informator, trebuie trimes in judecatä, ca si
    varanul voiculescu, a negat orce despre securitate.

    si uite, e un PORUMBAC, un mincinos si un escroc.

  18. Este mai sus un comentariu la (12:15)
    pe care eu il consider neobrazat si neavenit.
    Salut, Theo-Nona
    Nu mai baga in seama persoanele care merita TOTAL IGNORATE!

  19. theo-nona, 😆 😛 😆
    ce comicaria naibii, n-ai scris nici un nume dar cineva s-a si recunoscut intr-unul dintre personaje si a sarit de fund in sus! 😆

  20. Salut!

    Se vede si din avion ce intentii are copilotul:pledeaza pro domo pentru viitoarea functie de premier care nu-l lasa nici sa doarma in liniste,in timp ce, pentru asociatul lui adormit, ii pregateste un mandat pe potriva-lipsit de griji, fara iesiri extenuante in exterior.Domnul procuror are agenda executivului scris in avans,desigur pe genunchi.

  21. luminita
    :))

  22. Fetelor-theo- luminita,
    in afara de retractarea verbala a zvonurilor,Porumbacu n-a reactional legal impotriva autoarei care i-a dezvaluit dosarul de turnator.Banuiesc ca acest caz e in lucru la parchetul Grivco

  23. Mih,
    sa stii ca mi-am pus si eu aceiasi intrebare adesea : ce naiba cauta C.Diaconescu printre viperele pesediste.Demult trebuia sa faca pasul in …afara.M-am si ferit sa-l critic prea aspru la vremea inregimentarii sale,desi o optiune de stanga de social-democratie autentica nu trebuie respinsa ab initio.

  24. Dora, salut! 😆
    Mih, 😆 am cazut cu ergonomicul de ras!!! 😛

  25. theo- nona | martie 2, 2012 la 12:02 |

    cand scäpäm de mustele cäcäcioase??????
    se schimbä, pleacä vaca, vine vizelul

    Cheers…

  26. Acum, daca stie careva…care e diferenta intre noi cu schengen si serbia cu ue… ca mie serbia si vlahii imi pare similar cu romania si coruptii… e in afara planului initial…
    Repet, poate ma insel…

  27. Se pare ca sentintele lui Nastase se tot amana de cate ori plange Danutza la audieri de dorul chilipirurilor chinezesti.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/dosarul-zambaccian-amanare-pentru-20-martie-din-cauza-ca-un-judecator-s-a-imbolnavit-969366.html

  28. Tratatul privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare a fost semnat, vineri dimineata, de liderii a 25 de state membre ale Uniunii Europene, la Consiliul European de primavara de la Bruxelles. Presedintele Romaniei, Traian Basescu, se numara printre semnatari. Marea Britanie si Cehia sunt singurele tari UE care nu se alatura Tratatului.

    Tratatul stabileste ca limita a deficitului bugetar structural pragul de 0,5%, iar in cazul in care nivelul datoriei publice este semnificativ sub 60% si nu exista riscuri privind sustenabilitatea pe termen lung a finantelor publice, acest deficit structural poate sa ajunga la circa 1% din PIB. Deficitul bugetar maxim ciclic plus cel structural se va incadra in limita de 3% din PIB.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11646798-presedintele-traian-basescu-sustine-conferinta-presa-dupa-semnarea-pactului-guvernanata-fiscala.htm

  29. salut copaceni! E foarte simplu: daca timoceni sunt recunoscuti ca romani vor putea avea si drept de vot (ce zici citizen?). Si cum diaspora nu voteaza stanga, de ce le-ar trebui USL inca o tzeapa in creier?

  30. off topic. Cand au inceput arestarile la vamesi au aparut urletele cum ca vamesii ii dadeau lui Blejnar si deci lui Basescu. Pe acceasi logica de ce spertzarii de la pasapoarte sect. I nu ar cotiza la Chiliman si deci lui Pogonici?

  31. cinic :
    Diaspora inseamna cetateni romani care traiesc in strainatate ,sper ca nu ma insel ? recunoasterea timocenilor ca ,,romani” nu inseamna automat ,,cetatenie romana” ,deci nu pot avea drept de vot, pe cale de consecinta rationamentul tau cade .

  32. Declaratia din Adevarul a lui Titus Haysam Corlatean cum ca amanarea intrarii in Schengen,este „un esec al presedintelui„ ma duce cu gandul ca si acest aproape ( : D ) presedinte al Senatului,se zbate sa fie bagat in seama de distinsul domn prof.Djuvara ! Probabil ca „luminat„ dupa vizita din us,THC ul vrea sa-i demonstreze lui Iliescu ca este un demn urmas a lui Geoana…la porecla !

  33. POTZI AVEA DUBLÄ CETÄTZENIE, cu drepturile respective.

  34. Salut!
    „Singura conditionare ramasa in picioare din partea Olandei a fost cea legata de urmatorul raport MCV. Olanda face un abuz fara limite legat de un stat membru.”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11647680-traian-basescu-luna-septembrie-decide-data-aderare-romaniei-schengen-singura-conditionare-venit-din-partea-olandei-raportul-mcv.htm

  35. Probabil ca UE va fi nevoita sa restranga dreptul la „veto individual”. Nu o restrangere a dreptului de veto, in sine, ci anularea lui in anumite cazuri.
    Da, am inteles, Olanda s-a opus, dar fiind singura care a luat aceasta decizie, se consemneaza in protocol, insa nu are efecte juridice. Punct.
    Este totusi absurd ca un oarecare guvern, de o anumita conjunctura, la un moment dat, sa blocheze practic deciziile a 24 de guverne.
    Repet, doar in anumite cazuri.
    In caz de interventii militare sau alte masuri punitive luate la ONU, de exemplu, sunt de acord ca un singur „veto” sa blocheze o intentie.
    Dar in cazul Schengen cred ca Olanda este , la ora asta – in plan international, cam in aceeasi situatie in care se afla USL in plan national.
    Au pornit pe un drum foarte ambitios si si-au dat seama ca drumul duce la o fundatura, unde nu mai poti sa o iei nici la stanga, nici la dreapta ci trebuie sa te intorci inapoi, cumva cu „coada intre picioare”
    Or asa ceva este destul de dezonorant , atat pt guvernul actual Olandez cat si pt USL.
    Asa cum USL s-a trezit , acum, ca nemaiavand alte solutii de iesire onorabila din criza in care singura s-a bagat – cere neaparat demiterea doamnei Anastase, tot asa, guvernul Olandez s-a trezit sa dea vina pe justitie, ceea ce n-are absolut nimic de-a face cu securizarea granitelor impusa de cooptarea in Schengen.

    Circ ieftin.Atat la olandezi cat si la USL.

  36. ,,n caz de interventii militare sau alte masuri punitive luate la ONU, de exemplu, sunt de acord ca un singur “veto” sa blocheze o intentie.”
    Deciziile si recomandarile Adunarii generale a ONU se iau fie cu 2/3 ,fie cu majoritate simpla,nu solicita unanimitate si nic nu exista drept de veto; marile hotarari de iau in Consiliul de Securitate si AICI doar exista, din cele 10 membre, cinci state membre permanente care au drept de veto, deci pot bloca deciziile Consiliului de Securitate : SUA, Rusia, China, Franta, Marea Britanie

  37. 2.02.2012 ??? 🙂

  38. 1. Sondaje, nesondaje, ungureanu, bine-meritat, huiduit la Iasi
    2. Ma cer banat, m-am gandit bine… daca pt protectia nonei eu sunt cenzurat, ma cer banat… e sub demnitatea mea sa supor mizerii de la esecuri… nu intru in detalii… dar ma cer banat cu avertismentul ca limbajul meu va suferi modificari in cazul in care banarea nu va avea loc:
    Am incercat sa am o discutie la subiect, punand probleme la subiect… daca luminita si theo-nona nu au educatia necesara pentru a pricepe (ceea ce la urma urmei e o problema a blogului care alege pe cine vrea si pe cine nu), sunt sigur ca exista interlocutori care ar fi avut ceva de spus si pentru ei imi pare rau… nu pot insa sa mai stau daca cei goi de continut au parte de mai mult respect decat mine…
    Vreau ban… altfel nu mai raspund de reactiile mele la adresa anumitor persoane.
    Viq, Fil, Old, etc. … oamani cu minima doza de minte… imi pare rau… imi place muuult copacul dar cu mine si cu gandaci sub acelasi coronament, in pace si armonie, chiar nu mai merge…
    Poate revin lucrurile la normal candva, e nevoie insa de hotarare…
    Acesta a fost un disclaimer…rog sa nu fie ignorat…

  39. „Intotdeauna vor pleca , de buna voie, din locurile in care nu pot sa-si depuna “icrele”. Mofluzi, cu cuvinte grele “de adio”, cu reprosuri, cu acuze, incrancenati si cu aere de superioritate, dar de plecat tot pleaca pana la urma.”

    Efectele „ignore-ului colectiv” nu intarzie sa apara.
    Chiar mai devreme decat am preconizat 🙂

  40. Nu e ignore-ul tati, ci imbecilitatea…un ignore chiar m-ar bucura, e bine cand prostii tac… e bine pentru toata lumea…

  41. Si nu plec… vreau sa fiu banat, e o diferenta de nuanta

  42. Buna seara, buna seara, intru si eu acum ptr ca am o neprevazuta fereastra in program 🙂
    @oarecare, eu am pledat ptr atitudinea asta inca mai demult ptr ca stiam ca asta va fi efectul. Si vorba ta, vine chiar mai repede decat ma asteptam eu. Sa fie intr-un ceas bun.
    Acum despre atitudinea Olandei: incearca sa iasa basma curata dintr-o poveste in care s-au bagat din ratiuni politice interne. Nu hotii romani de buzunare care ajung la Amsterdam sunt marea problema ci multimile de musulmani neintegrate dar nu este pc sa vorbesti despre asta. Si de acum pana in vara, cand va apare noul raport pe justitie, se vor intampla multe lucruri care vor determina un raport pozitiv.

  43. clemy, etc…. serios, in ce lume traiti? sunt aici de ani mai oameni buni si nu am plecat nici cand eram calcat in picioare… NU PLEC… vreau sa nu mai pot posta!
    Si revin cand are loc o reforma intelectuala pe blog… si va avea loc… nu stiu cand… dar va veni…
    Nu interpretati ca pe o retragere ci ca pe eliberarea mea de conventia dialogului decent…

  44. Buna seara, Clemy!
    Pt fereastra neprevazuta, o voce placuta si o gura de aer proaspat:

  45. „În această săptămână a apărut însă un obstacol neaşteptat, afirmă The Economist. O întâlnire a miniştrilor de Externe din cadrul UE la Bruxelles trebuia să susţină demersul Serbiei şi să lase decizia finală şefilor de stat şi de guvern care se întâlneau câteva zile mai târziu. Dar România, în mod neaşteptat, a adus în discuţie statutul minorităţii vlahe din Serbia. Unii vlahi sunt bucuroşi să fie consideraţi români, alţii nu, comentează The Economist.

    A fost „o reprezentaţie penibilă”, a declarat o sursă diplomatică. „Ar trebui să fii un naţionalist din secolul al XIX-lea ca să crezi astfel de mizerii”, a adăugat sursa citată.

    Românii şi-au menţinut poziţia timp de câteva ore, după care au renunţat şi au semnat un acord separat cu sârbii. Comportamentul României a fost considerat atât de groaznic, a declarat o altă sursă, încât a contribuit la ralierea de partea Serbiei.”

  46. desigur, o sa apara o nona competenta… si se duce naibii orice discutie la subiect…

  47. Buna sara !

    Scurt, pe fuga.

    Purly
    1. Daca vrei sa fii banat stii ce trebuie sa faci.
    Pana acum se pare ca amicii mei nu-si calca nici ei pe principii (probabil ma cam urasc pentru asta 😀 ) si te lasa sa te joci conform programului zilnic.
    Dar in timp ce tu ceri imperativ dreptul la acest drept, eswti superofuscat de o persoana care …. beneficiaza de acelasi drept ca si tine !!!!
    Da, este corecta observatia ca pune litere lipsa ici-colo si/sau cratime verticale. Chestie de forma.
    Dar tu sustii formatiunea politica procomunista condusa ideologic de tovarasul Ion Iliescu. Chestie de fond. Profund, adanc cu efecte posibil catastrofale.

    Daca in cele din urma, cu toate frustrarile de rigoare, noi iti permitem totusi sa te exprimi si rezistam la presiune, tu poti sa cedezi si sa deschizi dictionarul cu mascari.
    Vei fi fara indoiala banat.
    Dar pe corectelea 😀

    2. Asta cu citatele lu’ peste din „Economistu” poate tine la cine nu stie care e trendul antiromanesc din redactia aia.

    Doar cateva din ultimile „stiri” :
    28 ianuarie
    THEY have been called „worms”, „violent and inept slum-dwellers”, and „suckers”. And yet hundreds of them, exasperated about austerity measures, political incompetence and lack of public consultation over laws, keep coming out on to the freezing winter streets of Bucharest and other Romanian cities to urge the president and government to resign.

    (asat e imaginea cu care au ilustrat „revolutia” 😀 😀 )

    7 februarie :
    Free falling
    ……………………………..
    Mr Boc now hopes to rebuild support for his party ahead of the next general election, scheduled for November. But this could come sooner than planned. ……………………………..
    …………….. the opposition has promised to continue a boycott of parliament started last week. „We are not going anywhere with this new government,” said Crin Antonescu, head of the Liberal Party. For him and his like-minded colleagues, the only way forward is an early vote.

    ..samd.

    Poate la economie or fi mai putin patimasi, dar la politica mie mi se pare ca au ochelari contra vederii.
    Asa ca nu i-as cita drept sursa credibila.

  48. Uniunea Social Liberala este o constructie toxica pentru Romania. Lor nu la pasa de ceea ce ne-am chinuit pana la urma cu totii sa facem in toti acesti ani. Ei isi vor privilegiile inapoi, vor iarasi sa stea la butoane si sa mai devalizeze ce mai e de devalizat. Rusine USL, rusine Ponta!

  49. Clemy, copăceni, seara bună si un mărţisor inedit pentru voi: tango la metro( Bucuresti, 1 martie, 2012) 🙂

  50. Eu sustin „formatiunea politica procomunista condusa ideologic de tovarasul Ion Iliescu.”??? Haide Viq… nu cred ca e prima data cand spun ca dau votul oricui imi da incredere si nu odata am spus ca NR suna frumos… sa nu ne cramponam in stereotipuri… pun votul pe ce seamana mai mult cu ceea ce cred… momentan PDL e in fundul listei si momentan doar nitel mai sus e USL… loc de mai bine e destul…dar nu il umple nimeni…

    🙂 cu Economist ai dreptate si imi place sa ii aduc in discutie… daca insa sursele lor sunt reale, fapt de care nu ma indoiesc, interpretarea nu mai are sens ci devine fapt, in situatia asta… Cred ca Serbia a gresit cu minoritatea romaneasca, nu cred insa ca trebuie sa ne comportam pe model olandez

  51. Purly

    Nu e prima data cand spui si nu e prima data cand cred ca gresesti.
    Doar ca n’am deschis subiectul pana acum ca intram in ridicol.
    Hai sa ne copilarim oleaca, inainte sa ma bag in scutece.

    Votul nu se da cui ti se pare ca e de incredere, cui ti se pare ca e inteligent, cui ti se pare ca e frumos, sau bine educat.
    Intotdeauna va fi cineva mai frumos, mai educat, mai de incredere, iar pe de alta parte niciodata nu vei gasi nici macar persoana, necum grupul de persoane, care sa nu injure odata oricat de educat ar fi, sa nu greseasca oricit de inteligent ar fi si sa nu comita o mizerie oricat de corect/de incredere ar fi.
    Aratami’l p’ala si’l mananc cu pantofi cu tot.
    Exista unul singur si nu in viata reala, e in ceruri. E o constructie ideatica. Fictiva. O dorinta mai degraba.

    Daca suntem sanatosi la cap, se procedeaza duoa cum urmeaza :

    Pasul 1.
    Ne dumirim ce fel am vrea sa functioneze societatea dpdv socio’economic.

    Si aici ai alba/neagra, sus/jos, respectiv stanga/dreapta.
    Poti sa le denumesti cum vrei, vor fi intotdeauna cele doua extreme.
    Cand suntem curve si o dam cotita, zecem ca mergem „pe centru” dar este de fapt evitarea unei decizii.

    Pasul 2.
    Dupa ce ne dumirim la capitolul asta, daca au ramas mai multi de 1, acum selectam din oferta de pe piata, din cei care merg in directia ce vrem si incepem cu :
    = prioritatea 1 = care sunt cei mai de incredere;
    daca raman mai multi de 1, dintre ei selectam :
    = prioritatea 2 = care sunt cei mai inteligenti dintre acestia;
    daca inca sunt mai multi de 1, din ce a ramas selectam :
    = care sunt cei mai eleganti …
    … apoi cei mai carismatici…
    … apoi cei mai tineri….
    …. apoi cei mai frumosi…
    …. apoi cei ……
    PANA RAMANE 1 (UNUL)
    Si pe ala pui stampila.

    Ce este greu in asta ?????

    Eu cred ca varianta socio’ploitica corecta la acest moment, este dreapta.
    PSD si intreaga alianta pe care o conduce, NU ESTE DE DREAPTA.
    Este de stanga sau de diagonala, sau in 8…. sau doar o gasca de hoti fara ideologie, dar clar NU E DE DREAPTA.
    USL nu are nici o sansa sa’l votez in urmatorii 40…50 de ani.
    Atunci cand capitalismul va da pe din’afara de radicalism si prapastia dintre oameni va fi exagerata si incorecta, poate vom putea privi si la posibile nuantari.
    Desi personal ma indoiesc ca asta se poate intampla vreodata.

    Prin urmare e simplu. Daca ai clar in capatana CE mama dracu’ vrei si CUM se poate realiza ceea ce vrei.

    Problema este ca in capul a 90% din electorat e o varza.
    Se reped direct in criteriul 4, sau 15…. ca si cum daca individul e imbracat in cravata cu papion .. gata, asta duce automat Romania pe culmile civilizatiei. Si dementii astia din media sau civila societate amplifica confuzia printr’o voma sistematica de promovare a tot felul de „calitati” care n’au nici un schepsis in ce ne intereseaza de fapt.

    Da, te inteleg ca ai fi tentat sa marchezi NR, ca si mine de altfel.
    Dar alegerea mea a fost facuta conform algoritmului de mai sus.
    Pe directia asta merge (ca vai de capul lui, dar asta e alta poveste) PDL deocamdata, care e compus din componenti. Care este repetenti. La unele materii.
    Daca vine NR, pe aceeasi directie cu oameni de mai buna calitate, so pa ei cu stampila.
    Daca nu vine insa (si se prea poate sa NU vina, ca suntem deja in martie si ei isi fac freza in oglinda, mosmondesc la sireturi, naiba stie cu ce se ocupa….) eu raman pe trotuarul asta cu cine e.
    Poate o rasari o Miscare Populara, o ramane PDL, habar n’am deocamdata.

    Pe tine insa nu te inteleg.
    Ori USL ori NR ????
    Ce e aia ?
    Adica daca nu e partidul perfect pentru dreapta, atunci mai bine o guvernare de stanga, sau macar NON’dreapta ???
    Cum poti sa topai asa peste chestii elementare ?

    Hai noapte buna ca e deja maine….. 🙄
    Si’mi mai iau o galeata de injuraturi mute ca „am stat de vorba cu pizmasul” !!!!

  52. am vint aci de stanga viq… am si eu radacini care nu se ofilesc usor…
    Pana la urma mi-am descris in trecut idealul de stat: economie 99% libera (nu vad nimic in directia asta, sa ma ierti)…aparat de stat mic cu functie de control si cu functie sociala…
    Problema e cu functia sociala care trebuie asigurata financiar… adica trebuie sa ai un buget ce sta in picioare… cum ajungi acolo, ei bine, asta tine in cea mai mare parte de punctul cu economia…taxarea insa trebuie echilibrata coerent in functie de necesitatea sociala avand in acelasi timp grija sa nu dai in supra-taxare (adica ce avem acum)…modelul perfect e Germania…nu-mi plac neaparat atitudinile nordice care pe termen lung duc la ceva nedorit…nu stiu daca cu tine sau cu fil am discutat asta, interlocutorul demonstrandu-mi destul de clar nefezabilitatea atitudinii nordice. Modelul SUA nu cred ca poate merge in Europa din motive ce tin de traditie… e insa si asta o discutie.
    Problema e ca la regimul PDL vad directionarea catre o economie cat mai mult axata pe privat, e normal intr-un stat care NU a iesit din tranzitie…
    Nu vad insa ca se vrea un stat mic, nu vad ca se vrea ceva social, nu vad ca sa doreste o taxare echilibrata pentru un stat care vrea sa mearga in dreapta… vad insa cacalau demagogie si kilograme de neintelegere a economiei la cel mai inalt nivel…sincer, cred ca actuala putere nu intelege nimic, incearca insa sa carpeasca ceva mai mult dupa zvonuri decat dupa teorie economica…

    Acum la ce spuneai tu:pasul 1 l-am clarificat… nu e prea ancorat in ideologic, fiind mai repede un amestec ce imi doresc sa nu fie utopic 🙂
    pasul 2 – aici pentru mine diferenta intre usl si pdl e una de competenta… macar in aparenta (si asta e opinia mea ce e libera la a fi combatuta si discutata)… pdl e o adunatura de fosti fsn-isti care dau cu bata in balta oricand si care se misca dupa cum bate vantul … oameni fara ideologie ce sunt in continuare atrasi spre putere… adica oameni ce in genere din 90 pana acum au condus Romania (ultimul exemlu, Melescanu, om cu cap, da, dar fara coloana)…
    Chiar si daca e sa cred in naluca comunista vad pericol mai mare din directia PDL decat din spre USL care are un Iliescu ramolit si uscat, nu niste animale politice dinamice cu o singura dorinta: puterea…
    In USL eu gasesc o multime de oameni care cred in ceva si care stiu cum se poate ajunge acolo… nu stiu daca vor fi lasati in fata dar pana la proba contrarie chiar pun votul pe ce nu e PDL, caci macar acest vot imi lasa speranta…

    Fin…

  53. @purly. De la nenea Iancu citire, nu am incredere in „surse”. Cati „scriitori de articole sau de insulte pe sticla” isi trec propriile minciuni drept surse. Pe de alta parte nu ai destui membri ai parlamentului UE care ar elimina orice non-arian pur din UE (ca doar Vadim n-o fi singur acolo). Un fost ministru olandez a declarat ceva similar acum vreo trei zile. Daca gasesti unul dintre acestia si il prezinti drept opinia a intregii UE atunci nu acela este abjectul ci tu (ziarist sau gurnalist). Dupa cum sa prezinti orice amanare/esec Schengen drept vina exclusiva a lui Basescu este o alta abjectie (de ex. ultimul raport tehnic arata o ramanere in urma a Bulgariei). NB. si ca sa vorbim serios (fara „corlateanisme”si alte „uslisme”. Rutte, premierul Olandei, a vorbit cu subiect si predicat despre SIGURANTA FRONTIERELOR. Coroborat cu problema Greciei de a tine afara un val de emigranti din Orient (constructia zidului de frontiera a fost blocata) se explica. AZI, AZI, ca sa ajungi din Grecia in SChengen e numai avionul, cu controalele sale, iar companiile aeriene platesc din gros erorile. Daca intra -mai ales- Bulgaria si Romania, acel val se va napusti in Schengen. Dar Greciei nu i se mai poate face nimic. Reamintesc ca prin frontiera maritima a Italiei si a Spaniei intra mii de persoane anual, un fleac fata de cei 1000 de basarabeni in CINCI ani!

  54. Cat despre banare… promit ca imi voi da silinta sa fiu banat, de fiecare data cand sunt tratat egal cu oameni are nu stiu ce e aia politica fiscala…
    Indiferent de sex sau de varsta, caci aici nu discutam fata in fata, nu am sa accept sa fiu combatut de oameni lipsiti de continut…
    Mi-ai raspuns si ai facut-o cum trebuie, asta e frumos…

  55. Stiu cinic, nu discutam pe fond ca nu sunt nebun… problemele exista, abordarea e gresita, fondul e cat se poate de ok, BASESCU ARE DREPTATE… problema e, atat in cazul Serbiei cat si al Olandei: ce faci cu dreptatea pe care o ai…

  56. cu Serbia nu poti invoca pe ulta 100 de metri chestiunea minoritatii romanesti, asta trebuia facut de SIE si de ambasade si de ministerul de externe de ani, adica de cand UE a conditionat statutul de candidat al Serbiei la UE de aspecte de criminali de razboi, Kosovo, etc…. acolo trebuie baga problema minoritatii romanesti si trebuia discutata din timp… sa te trezesti intr-o zi cu o problema bilaterala si sa o pui pe masa UE e gresit…
    Pe partea cu Olanda trebuie jucat fara atacuri…olandezii sunt dusi rau momentan, numai de paie pe foc nu e nevoie… si nu au ei nicio problema, crede-ma, ca nu se cumparara florile lor la noi…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s