Cum ne plasăm ideologic ?

„Ziua Porților Deschise”

Haideți să înțelegem nițel piața politică. Am să scriu punctual, ca să fie ușor de răspuns.
Am să mă refer la aspecte teoretice și practice și ce țin de realitatea contemporană la nivel planetar.
Avem așa:

1. Stânga … În teorie vrea stat mare. Crede că piața lăsată prea liberă își urmărește propriul interes ceea ce, în opinia stângii, e un gest ce NU aduce nimic bun decât pentru cei direct afectați de profitul câștigat. Omul de rând, muncitorul (dacă vreți), trebuie protejat de abuzurile pieței în drumul ei către profit. Astfel, de exemplu, avem ziua de 8 ore și salariul minim, avem susținere pentru sindicate și acțiuni muncitorești. Astfel, stânga crede în taxe mari.
Apoi, stânga crede că satisfacerea anumitor nevoi individuale e datoria statului de a satisface niște DREPTURI … intră aici dreptul la sănătate, securitate și calitate a vieții. Stânga vede în stat un garant al acestor “drepturi”.
În fața crizelor, stânga crede că statul e dator să stăvilească piața, statul trebuie să investească, statul trebuie să asigure circulația banilor și tot statul trebuie să asigure, oricum, o creștere a consumului.
În plan civic stânga susține egalitatea indivizilor mai presus de morală. Stânga vede anumite aspecte de morală ca fiind personale și deci, nicidecum, importante pentru definirea societății. Astfel, de exemplu, stânga susține căsătoriile între persoane de același sex și combate discriminarea negativă (promovând-o pe cea pozitivă).

2. Dreapta … În teorie vrea stat mic. Crede că piața e vie și că piața în sine asigură tot ce e necesar funcționării eficiente a economiei. Crede că orice intervenție în defavoarea pieței și în favoarea individului, îi provoacă acestuia mai mult rău decât bine. Mai mult, crede că orice intervenție în piață e rea și crede că orice forma de control a statului trebuie să fie minimă. Crede că dacă individul e doar minim asistat, acesta va căuta să se realize singur și va reuși! Pe de altă parte, tot dreapta crede că nici companiile nu trebuie ajutate … dacă o bancă dă faliment e felui pieței de a răspunde unei situații … acest răspuns nu trebuie stopat.
Dreapta nu crede în niciun fel de reglementare a muncii.
Dreapta nu crede că sistemul băncii naționale e necesar.
Dreapta crede în puține principii dar bune!
Dreapta leagă libertatea economică de cea individuală. Libertatea economică e un garant pentru cea individuală, ba chiar, o face posibilă pe cea din urmă (Friedman).
Dreapta crede că libertatea individuală, pe toate planurile, e aproape infinită. Dreapta crede chiar mai mult … anume că orice persoană juridică trebuie să aibă aceleași drepturi cu o persoană fizică.
În fața crizei dreapta se culcă pe spate, lasă piața să se dreagă. În esență, într-un sistem pur de dreapta, criza nu există! Criza e cauzată de reglementările statului!

Asta e în mare.

Acum însă, asta nu e tot!

Avem două mișcări false de dreapta, una în SUA, una în Europa…

În SUA, majoritatea partidului republican se vrea de dreapta. Singura latură de dreapta e însă mișcarea libertariană din cadrul său.
Partidul republican în sine are două caracterisitici care îl scot din sfera dreptei:
Restricții morale pe bază religioasă. Un partid de dreapta NU poate crede în restricții ale unor libertăți ce nu afectează în mod direct negativ viața altora. Dar, de exemplu, căsătoriile între persoane de același sex sunt blamate.
Apoi, partidul republican susține păstrarea FED-ului, practic banca națională a SUA (deși o instituție privată). FED-ul intervine direct în piață și existența sa e contrară principiilor de dreapta.

În Europa avem PPE, un partid care greșește, întâi, pe aceleași motive ca Partidul Republican.
Apoi mai trebuie să adăugăm că atitudinea sa e una de intervenție în piață, în favoarea acesteia. Gândind strict în termeni economici, orice intervenție, fie ea și aparent pozitivă, duce la artificialitate și perpetuează problemele pieței. PPE crede în austeritate dar nu scade atribuțiile statului ci doar investițiile acestuia în domeniul public. Investițiile statului în domeniul privat rămân însă ridicate. PPE e un hibrid ciudat, poate cea mai ciudată formațiune în plan ideologic.

Ca să dau un exemplu național pentru cele 2+1 categorii, avem în Germania: Stânga-SPD, Dreapta-FDP… și CDU/CSU struțo-cămila aberantă

În România NU avem încă nici măcar acel FDP de până-n 10%. NU avem nimic de dreapta. Nici măcar Libertarienii din cadrul Partidului Republican. Nu avem dreapta!
Dar putem avea și ține doar de noi!

Eu asta cred!

Piața politică e deschisă! Dacă lăsăm vidul ideologic să câștige atunci nimic nu se va schimba. Dacă chiar vrem, însă, libertate … ei bine, atunci trebuie să ne mobilizăm și să încercăm să înțelegem cum putem ajunge la libertate și ce implică drumul asumat.
Uneori implicațiile sunt urâte sau nu ne plac:

Dreapta implică faliment în aceeași măsură în care implică succes!
Dreapta implică exces de toleranță!

Poate ne punem pe construit, poate le cerem celor pe care-i alegem, să o apuce pe calea dreaptă.
Poate nu facem asta … eu personal am să o fac. Am să lupt pentru ideile dreptei.

Putem lupta și pentru altceva, nu ne oprește nimeni, suntem liberi … dar, să ținem mine: Cum social democrația e cel mai mare dușman al comunismului, așa și creștin-democrația e cel mai mare dușman al dreptei. Depinde cum vrem să ne plasăm și ce ne dorim … putem să stăm pe pod sau îl putem trece.

Purly

Anunțuri

122 responses to “Cum ne plasăm ideologic ?

  1. buna dimineata,

    Cine a scris acest articol pentru ca nu este semnat.
    Cumva @purly?

  2. Salut
    Bine ati ajuns fratilor . 🙂 Pulry scrie doctrine politice la copac ! Si nu orice doctrina ci despre dreapta . care este antiDuhringul lui Pulry. Nu va ajunge Theophyle ? Daca nu va mai trimit eu gratuit cite o carte, sau caut unele bune pe net gratis . Purly sa scrie cum si-a petrecut vacanta sau alte subiecte. (sau poate este licentiat in politologie prof pe la snspa si eu nu stiu). Sa fiu inteles. Orice om e liber sa faca tot ce vrea, dar nu e liber sa faca operatii de apendicita daca nu are absolvita medicina. Dar daca la copac se poate …. aferim.

  3. salut viq. Ultrasimplificarea drepata-stanga mostenita de la Rev.Franceza e desueta azi (si contextul social, dar mai ales cel economic sunt cu totul altele). E mai simplu sa conduci de la dreapta, caci piata se autoreguleaza (nu e calambur) si pana una alta marile puteri ale lumii NU sunt de stanga si nu si-au facut avutia nationala cu guverne de stanga.
    La urmasii mentali ai lui Marx nu exista alta solutie decat sa reglementeze ei TOTUL, caci cea mai mica fisura poate duce barajul ideologic la vale. Au facut o concesie acceptand capitalismul monopolist de stat (caci era accepta de Marx si de Lenin). Cum le vorbesti de o piata comuna, unde cel putin un partener nu se conduce dupa lozinci cum capoteaza ( a se vedea dorinta de a capata majoritatea in Parlamentul EUropean, ca sa scoata decizii imbecilo-bolsevice).
    Ca sa mascheze esecul managerial trancane -dar numai in opozitie- despre a treia cale, pe care nu-s capabili sa o implementeze cand sunt la guvern.

  4. neata, inca o data,
    🙂

    un articol al lui Cristian Cimpeanu, care m-a uns la suflet…
    De oameni ca Livia Stanciu avem mare, mare nevoie

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/cum-s-a-ajuns-la-candidat-unic-pentru-sefia-iccj-310849.html

    si, totusi, cum de Livia Stanciu este singurul candidat la ICCJ?
    interesant, nu?
    🙂

  5. skorpy – sigur purly deoarece:
    1) Recunosc grija ce il munceste pe Purly despre dreapta. se refera la cat de fals de dreapta sunt miscarile de dreapta. in loc sa ne explice si cat de fals de stanga sunt miscarile de stanga din Romania. (ca pe alea se vede ca le are in sange)

    2) „Social democratia e cel mai mare dusman al comunismului” . Nu numai ca e fals asta, (din lecturile mele) Accept asta daca Purly ar recunoaste ca partidele de stanga existente psd, romania mare etc sunt infinit mai comuniste decit social-democrate, si ca nu avem nici un partid social democrat in Romania de azi.

  6. salut si mai adaug. Cred ca este mai la dreapta cel ce vrea mai putin stat asistential decat este acum (indiferent de tara si de moment) si este mai de stanga cel ce vrea mai mult.
    Marxistii confunda dreptul cu obligatia: dreptul lui Stan Papusa de a face studii de pictura cubista nu atrage imediat obligatia mea (prin taxele mele) de a plati pt. ele.
    Experienta de 60 de ani a Italiei arata ca tratamentul asistential la nivcel de autoritate locala e mai eficient: in orasul X impozitele sunt mai mici decat in orasul Y, iar in orasul Z pensionarii merg duminica gratis cu autobuzul. Si toate acestea in limitele bugetului local din anul respectiv (la urmatorul buget situatia se poate inversa).

  7. hehehe
    Cinic ii da o replica savanta doctrinarului Dreptei – Purly
    Cinic, nu poti face si niste diagrame ?

  8. @lnm,

    ai citit articolul pe care vi-l propuneam la ora 9,18?
    parca ai sperante cu oameni ca Livia Stanciu….vezi, uslinimea tace, de ce oare? de ce nu propune contracandidat la Livia Stanciu?
    🙂

  9. ma simt obligat sa fiu prolix. Purly, cine pleaca de la premise false ajunge ….. . SPD german a avut un congres DEFINITORIU si CRUCIAL in 1949 (deci acum 65 de ani). La acel congres au lamurit IDEOLOGIC relatia intre munca si capital, adica aia pe care Iliescu nu a lamurit-o nici n 1989, nici in 2009 si de care copy/paste nu are vreo idee, nici macar la nivel de mistocareala ieftina (stil hi-hi amuzat).
    A incerca sa compari SPD cu PSD este ABERANT si este la nivelul comparatiei intre guvernarea germana si cea post-’89 in RO.
    Arata-mi un singur document scris si oficial al PSD in care se renunta la dictatura proletariatului (parlamentar sau nu).
    Citez din apostolul PSD I.Iliescu, nedezmintit/nerepudiat de Ponta pana azi: „noi suntem ultima pavaza a celor ce muncesc”. Nu a spcificat n iciodata contra cui: a guvernului (stupida ipoteza caci erau la guvern), contra multinationalelor (numeric nu au mai mult de 100 000 salariati in RO), a IMM (adica a propriilor familii deseori), a pietei comune (adica PSD este impotriva UE)???
    Vazandu-ti inclinatiile ideologice, ne spui si noua contra a ce este Iliescu si al sau PSD? Dar tu?

  10. skorpy merci pentru link
    sigur ca Livia Stanciu e ca o lumina in bezna asta. De ce tac uslimanii nu imi dau seama, dar e un subiect bun de gandire. Stai sa beau cafeaua si poate gandirea mea abstracta va produce citte ceva 🙂

  11. Directoarea direcției de relații externe a ministerului TRANSPORTURILOR este (mai nou) nimeni alta decât Iulia Adina Schnecker – nevasta faimosului niels schnecker????
    asa da, minister, acum ca vine si ramona badescu….
    trai pe vatrai de munca in stil purligist….
    hihihihi de chinez amuzat…..

  12. manescu, pfui, am gresit
    🙂

  13. Mircea Marian scrie pe FB

    va atasez cele doua variante de cv ale doamnei manescu.
    in engleza, le spune celor de la parlamentul european sau oricarui alt cititor al paginii, ca este DOCTOR, din 2006, la snspa. in romana, uups, scrie ca are doar MASTERAT la snspa. dar oare macar pe asta il are?

    si-i femeie frumusica, pacat ca s-a bagat in politica….
    :mrgreen:

  14. Sincer, pare unul din cele mai neinspirate materiale iesite din … scorbura.

    Personal il vad plin de inadvertente si anacronisme. Toate acestea expuse in tuse extrem de groase, constituind mai degraba o piedica decat un catalizator pentru constructia unei drepte … macar cu un usor iz contemporan.

    Ca stanga e prezentata … varza, nu=i vreo mirare. In fond cu ea credeti voi ca duceti o lupta. Nu mai inteleg nimic insa din ce proiectezi pentru dreapta. Nu stiu cum da imi vine in minte bancul cu … centaurul sagetat de eroul grec, ale carui ultime cuvinte au fost:

    „pe mine m-ai omorat,
    dar cu calul de-ai avut!?”

    Sincer, nu prea am ce combate, fiindca in felul asta va combateti singuri. Nu mi-ar ramane dacat sa pun niste „no comments” de genul:

    „Dreapta nu crede in niciun fel de reglementare a muncii.
    Dreapta nu crede ca sistemul bancii nationale e necesar.
    Dreapta crede in putine principii dar bune!

    Dreapta implica faliment in aceasi masura in care implica succes!
    Dreapta implica exces de toleranta!”

    Dar, daca voi le acceptati si credeti in ele, cum va mai pot eu manipula!? Poate doar sa il intrebati pe John despre ultima linie citata, cea cu toleranta.

    Pacat. Mi-ar fi placut sa dezbat si contraargumentez [cand/ daca e cazul] probleme mai complicate si mai reale.

    Parerea mea este ca e bine sa va ponderati creatiile (sic!) ideologice si sa fiti mai atenti si pragmatici la ce se intampla la noi si in lumea reala.

    Reiterez [pe plan intern] pericolul din ce in ce mai mare al actualei majoritati. Care trebuie combatuta cu mijloacele si argumentele democratice cele mai puternice.

    Mai ales ca si pe plan extern lucrurile sunt din ce in ce mai complicate si predispuse spre zvarcoliri neasteptate. Si culmea, in opinia mea, criza nu este decat un element complementar/ favorizant si poate pretext al unor noi derapaje mult mai ample (n-am sa insist, desi ar fi cam la tema)

  15. Problema cu adevarat ingrijoratoare e faptul ca ciudateniile din Partidul Republican sunt varsate fara nici o digestie mentala pe asa zisa dreapta aspirationala romaneasca complet aiurea.
    A te identifica de dreapta fiind intolerant cu homosexualii, libertatea de a alege a femeii, antifeminism, antiecologism si lungi limbi in dosuri clericale miroase a teocratie iraniana mai degraba, decat a discurs liberal.
    Nici piata ca regulator economic nu e o teza infailibila. De fapt am ramas surprins de discursuri, xenofobe, lipsite de umanitate si empatie la multi dintre propavaduitorii dreptcaci de duminica. Nu ai sansa, crapa. Nici cand ne adunam in pesteri in neolitic nu aveam o asemenea lipsa de empatie.
    Saracul, handicapatul, batranul, adolescentul nu sunt poveri sociale ci parte a intregului numit umanitate. Piata si capitalismul urmaresc in mod natural si mercatil profitul. Dar draguta de piata nu are nevoie de infirmi si incapacitati. Ea cere performanta economica, rezultanta ca cei mai nefericiti sunt un impediment ma duce cu gandul la eugenie si nazism.
    Din pacate multi admiratori ai dreptei isi asuma, afirma public sau tin directia cu astfel de atitudini viciate in opinia mea proprie si personala.
    Poate si de aceea avem esec electoral previzibil in ultima vreme.
    Nu poti cere cetatenilor sa te iubeasca cand te porti ca un cinic sadic fara pic de empatie.

  16. hai ca a intrat si chinezul doctrinar …. 🙂
    Parca ii vad pe fiecare cu cite 3 carti groase langa laptop si luand cite 2 idei odata si tot asa pana diseara. si pastand paralel unul cu ceilalti….. Sa intre la contributors si sa comenteze acolo (unde 80% sunt tot stangisti) nu au curaj.
    Bey fratilor , intru aici sa va citesc opiniile voastre bune,proaste cum sunt. Doctrine si istoria scrisa de altii , pardon, am rafturi intregi, ma duc acolo daca am chef.

  17. Salut TOG
    Nu iti place cum iese pustiul Tomac de citeva ori pe saptamana sa muste de picior puterea ?
    E o coincidenta ca MRU dupa un an de prezenta duioasa a intrat si el mai activ si cu propozitii mai scurte sa le inteleaga si oameni ca noi ? E mai bine asa, sau mi se pare mie ?

  18. Ce spun eu si ce raspunzi tu prietene?
    Devenim surzi si orbi, tinem cu dintii de turul pantalonilor ca un pitbull?

  19. last night sic

    cred ca ai vrut sa imi transmiti ceva la 9:52 insa ori eu ma resimt dupa chermeza de ieri ori interpelarea ta e defectiva de … mesaj 😉

    hi hi hi

  20. Buna dimineata, tuturor!

    Viq, ce m-ai pacalit! 😀 Sa-mi fie invatatura de minte, mai intai sa citesc apoi sa votez, ca le pusai stelute multe anacronismelor lui Purly. Merita totusi, pentru curaj 🙂 Bravo, Purly! 😀

    Citindu-l si pe Ciaina shugubatza, era sa ma prapadesc de ras 😆 Hai, mai, Ciaina, nu fi rau! Auzi la el: „… unul din cele mai neinspirate materiale…”

  21. TOG amice,
    Eu nu raspund la probleme legate de Partidul Republican. E drept ca la universitate eram prieten cu Young Conservatives din Texas colegi mai tineri si participam la intruniri cu public ale lor . dar America e departe si nu am mai studiat doctrinare americane decit la doctrinaretheophyle.
    Eu am profitat doar de faptul ca esti aici la copac sa iti pun intrebarea care ma framanta pe mine mai mult legate de actualii nostri stegari si viitori conducatori. serios

  22. @chinezule :
    Nu tie iti transmit ceva ci celorlalti. Nu dau rujeolei avertismente , ci ii avertizez pe ceilalti despre pericolul rujeolei 🙂

  23. ‘Neata!
    Inteleg ca azi e „ziua portilor deschise” la Copac.
    Daca Purly ar fi inceput cu „Eu asta cred!”, daca ar fi vorbit in nume propriu despre ce crede el ca e „dreapta”, „stanga”, „ideologie”, „doctrina”, daca ar fi zis „mie imi place libertarianismul pt ca…”, ar fi fost „mai treaca, mearga”, adica ar fi fost cat de cat decent.
    Dar obiectivul pe care si-l propune de la inceput si anume a discuta, ba chiar a da „lectii” de „teorie si practica politica la nivel planetar”…(si modul in care il…”rezolva”) pune „demersul” autorului sub semnul derizoriului…Asta in cel mai bun caz, as zice…

    Skorpy,

    Articolul semnalat de tine este primul pe care l-am citit dimineata si sper sa fie de foarte bun augur.
    Intre altele, cred ca evidentiaza corect si diferenta intre a avea la MJ o pivnicereasa, sau nu! 😉

  24. Vorbim lucruri nesemnificative. Ce se intampla cu Tomac si comunicatele de presa zilnice ma intereseaza relativ putin. E treaba lor ce fac, cum fac si de ce. In preocuparile mele jucaria de partid a presedintelui nu are un rol semnificativ, doar contextual. Asa trebuie sa fie, eu nu-s membru in acea organizatie.
    Ce se intampla in FC judeci cat se poate de personal si iar nu am motive sa comentez. Declaratiile publice sunt doar comunicari si cam atat. Au impactul lor. Focusul lui MRU este organizatiil de partid. Avem evenimente consistente in prima jumatate a lunii septembrie.
    Daca te astepti sa scot peria sa curat reverul de scame te inseli amarnic, la fel si daca iti imaginezi ca voi exulta nemultumire fata de FC.
    Ce spuneam eu este un avertisment pentru simpatizantii de dreapta care inghit ce deverseaza in spatiul public ILD sau Blogary.
    Pericolul e major de a vehicula ideea ca dreptacii impartasesc astfel de valori potrivite in Luisiana nu in Dolj.

  25. .Neata.
    Scuze pentru absenta.
    „Articolul” e de fapt un comentariu si e al lui Purly.
    L-am programat de vineri cred si n-am mai apucat sa intru.

    Mai voiam sa adaug ceva, dar timpul a fost mai iute ca mine.
    Ramane asa.
    Ii pun autorul acus.

  26. TOG
    Stiu ca te pricepi la comunicare /mai ales online. Din acest punct de vedere este seminficativ. Tu esti inauntrul FC deci poti ajuta la asta. Daca si tu spui ca ce face Presedintele FC e perfect inseamna ca e chiar perfect, si nu e nimic de modificat reparat. Totul e bine.

    Focusul lui MRU sunt organizatiile de partid … aparatul si aparatchicii. ( in care Pirpiliu opereaza exact ca atunci cind era in PDL, fara sa tina seama ca fc nu avea statura pdl iar activistii fc ar trebui sa fie alta factura ca activistii pdl )
    Parerea mea a fost ca asta a fost greseala fundamentala a FC , si cred ca am avut dreptate dupa un an este la nivelul la care este.
    Avea si varianta cealalta : O foarte clara platforma adresata direct alegatorului, fara intermediarii din aparat. O relatie directa (aparatul facandu-si doar treaba lui de aparat)
    (Un amanunt: parerile mele sunt diferite de blogarysti …nu ma pune la gramada )

  27. sal`tare tutulor,
    o postare atit de proasta la Copac nu am vazut niciodata (e drept, in ultimul timp vin mai rar).
    In capul lui @ purly este un haloimas de toata curiozitatea.

    Si inca ceva care ma dixtreaza: daca si @ TOG este indreptatit sa dea lectii de infailibilitate politica, atunci ma tem de viitor.
    Dece trebuie TOG sa-si consume energia criticindu-l pe Tomac? a ajuns cumva la guvernare Tomac sau ii e teama ca MP va eclipsa partidul lui Neamtu, pardon, Forta Civica?!

  28. Salut Victor_L 🙂
    Bun venit prietene !!!
    Hai ca ti-am dus lipsa si iti ducem lipsa ! Stiu ca e mai fancy sa faci commenturi la Contributors dar aici chiar avem nevoie de tine

  29. salut @ Last,
    multumesc de vorbe bune.
    Daca am fost interzis pe Politeia am zis sa ma retrag in pustiu si sa ma curat de pacate 😛

  30. @tog. A pune semnul egal intre P.republican si USA si fractiunea conservatoare (care voteaza republican, ca doar n-or vota cu Obama) e la fel cu a pune semnul egal intre P.Democrat si militantismul lui Jane Fonda. Sigur ca in USA exista si „a treia cale” Partidul comunisto/marxist/muncitoresc american, spre a carei votare (parca era tov.Gus Hall) ne indemna cu sarg Ceasca.
    Cine a „vazut/citit”USA doar la TV si din filme proaste nu intelege fenomenul amrican (vedeti doar comunitatile Hamish sau mormone), iar mentalitati apropiate „procesului Maimutelor” nu sunt nici putine, nici izolate, DAR NU SUNT AMERICA! (dupa cum penticostalii lui Cioaba nu sunt nici Rroma, nici ROmania).

  31. 🙂 ce pacat ca nu am intrat cand nu era articolul semnat … asa nu mai are nici un haz ce am gandit
    … oricum, Purly, scrie inainte, forma este buna

  32. „Problema cu adevarat ingrijoratoare e faptul ca ciudateniile din Partidul Republican sunt varsate fara nici o digestie mentala pe asa zisa dreapta aspirationala romaneasca complet aiurea”

    „(…) avertisment pentru simpatizantii de dreapta care inghit ce deverseaza in spatiul public ILD sau Blogary.”

    „Pericolul e major de a vehicula ideea ca dreptacii impartasesc astfel de valori potrivite in Luisiana(sic) nu in Dolj.”

    Inteleg ca unii FC-IRL-isti au identificat pericolul real cu care se confrunta „dreptacii-Dolj-gen(i)”… si societatea romaneasca, in general… No, m-am mai „luminat” la ideologie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  33. „Judecătoarea Sofica Dumitraşcu, de la Înalta Curte, audiată la DNA în dosarul şpăgii de 1,5 mil. euro pentru eliberarea lui Dinel Staicu”(Ondine Ghergut/RL)
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/judecatoarea-sofica-dumitrascu-de-la-inalta-curte-audiata-la-dna-in-dosarul-spagii-de-1-5-mil-euro-pentru-eliberarea-lui-dinel-staicu-310869.html

  34. Lăuraşule 10:13,

    Ce sa fac!? Iata ca am reusit sa cad in capcana meandrelor de … dreapta.

    Oare asta inseamna ca pana si eu sunt un om normal, expus greselii !!@%%$%^?? 😆

    hi hi hi

    Jos palaria pentru cei care s-au „prins” la timp si nu au … „muşcat”!

  35. Buna ziua,

    Ma bucura nespus dezbaterea.

    @Mih, nu am pretentia sa educ, nu de data asta :)…poate ca vad o necesitate de clarificare, atat.
    Si am pretentia de implicare, caci, ce e dreapta pana la urma daca nu implicare individuala…

    @last…o sa scriu si unul despre stanga…daca e…doar ca in momentul de fata, dat fiind publicul tina, nu mi-am propus asta si nu cred ca o sa o fac prea curand. Dar normal ca PSD nu e Partidul Democrat…

    @TOG … foarte fain ce spui…ma bucur ca dau de tine iar…

    @skorpion…am un stil inconfundabil, asa-i? 🙂

    Trebe sa ma mai uit ce a mai comentat lumea,,,sunt nitel obosit 🙂

    P.S. Despre micile rautati nu am sa spun nimic, sunt dragute…:)

  36. @cinic…intr-o discutie doctrinara nu are loc iliescu…imi pare rau…e o capcana prea evidenta in care nu pic.

  37. Buna ziua!
    Domnilor si tovarasilor,nu stiu in ce mana ma veti pune voi dupa ce voi scrie pe aici.In stanga musulmanului sau in dreapta crestinului .(Cu aceea se sterge la fund)
    Primul pas ,dupa parerea mea, este sa taxezi pe fiecare cu un procent fix sa zicem de 10% si din suma taxata 30% sa se intorca la cel ce a beneficiat de serviciul celuilat.
    Exemplu:vine Gheo si imi taie lemne si imi ia 100RON .Gheo imi da chitanta si el plateste 10RON din astia 3RON sa mi se reduca mie cuantumul impozitului.Asa vom avea control pe evaziunea fiscala.
    Nu il forta pe Gheo sa isi plateasca sanatate si alte prosti,daca vrea le plateste el cand vrea, si de suma platita va beneficia de servicii.
    Restul va reglementa piata si vom mai vedea ca o schimbare nu se poate face brusc.
    Se vrea asa ceva ?Nu, ca asfel nu se mai poate face evaziune fiscala la nivel inalt.
    Da-mi, ca-sa iti apar interesele!
    P.S.’Om trai si vom vedea ce dracu va mai fi!

  38. Mih ai dreptul cum si eu am dreptul de a exprima o opinie. Daca tie ti se pare ok sa transferam si sa ne asumam discursuri ultraconservatoare din sudul SUA e nu am ce comenta. E optiunea ta. In opinia mea e o mare porcarie. Pe bani. Ca tot s-a suparat Axinte pe mine pe subiectul asta, despre ILD nu am ce discuta.
    Apoi IRL sunt doar un un grup ce conceptualizaeza niste opinii, o fundatie care sprijina DA. Relevanta lor este scazuta oricum am lua-o iar conexiunea mea cu ei e zero. Asa ca daca vrei sa acuzi ceva fa-o cu subiect si predicat.
    Uitam un lucru esential in discutia asta plicticoasa despre dreapta si stanga, electoratul romanesc nu voteaza ideologic, partizanii si activistii PSD sunt un numar nesemnificativ, doar 3% din populatia Romaniei este membru de partid. Asa ca as fi prudent sa imi falfai adevarurile.
    Cinic daca ma acuzi de marxism pentru ca eu consider ca nu e treaba statului, a partidelor si a oricarui altcuiva de ceea ce face un cuplu in dormitor, atunci puntea de dialog dintre noi devine extrem de ingusta. Nu de xenofobie ducem lipsa in societate, ci de toleranta si capacitate de empatizare cu semenii.
    Eu ador cetatenii ce se declara credinciosi dar respira trufie, sexism si intoleranta. Ar fi penibil sa dau eu agnosticul citate din Biblie, dar ridica tu piatra daca esti fara de pacat.
    Victore faptul ca tie iti place Tomac e chestie de optiune. Si mie imi place, dar am spus si anterior, nu e treaba mea. Inclusiv sefa de partid din capitala e o amica buna, in vremea cand ea se caftea cu Paslaru la Galati.
    Daca tu cauiti inamicii Popularilor te uiti intr-o directie gresita. Nefiind membrul lor nu te astepta sa le cant ode. Are cine sa le-o faca.
    UTS daca blogul copacul imi aduce 10000 de voturi ti-as da dreptate. Din pacate, avand sistemul electoral asa cum e, cu partide aproape imposibil de infiintat, cu un sistem PCR bine infipt, cu PSD-ul ca in vremurile bune ale lui Bombo, daca nu ai organizatii esti pilaf. Indiferent de optiunea de vot.
    Pentru a oferi un exemplu celor ce dispretuiesc aparatul va spun doar ca in Romania exista 18 000 de sectii de votare. Pentru cei care cred ca poti intra in joc fara membri in aceste nenorocite de comisii, ii deplang naivitatea.
    Trebuie sa va spun ca in acest moment statul e confiscat piesa cu piesa, fiecare institutie, fiecare sef, fiecare decident de PSD si ce este de speriat, decidentii importanti sun la ordinul direct al lui Ponta.
    In timp ce savurati duverse declaratii si comunicate de presa tineti minte, domnul prim-ministru are dispozitie un sistem ANAF care poate controla orice firma, poate face presiuni si cine nu au auzit de audit fiscal, corp de control si amenda indiferent de situatie, traieste intr-o alta lume, dar nu aia de dreapta a intreprinzatorilor.
    In sistemul bugetar oamenii fideli sunt pe pozitii si vor deveni ca in vremea de aur a lui Nastase peste 70% ai lor. Statul e confiscat de PSD. PSD-ul devine partid stat si cu ce contraataca „dreapta”? Citate biblice, anateme?
    Cat despre comunicare si online, voi avea un seminar in aceasta saptamana pe aceasta tema. Dar nu supraestimati „interesatii”.
    In online tema „politica” este asa cum a fost mereu una din cele mai ocolite teme. Cititorii sunt extrem de puti fata de pasionatii de auto, slabit sau sport. Iar forfecarea pe domenii cu interes scazut sau intr-un limbaj ideologic desuet sau irelevant nu mobilizeaza pe nimeni.
    Comunicare publica politica presupune concizie, simplitate si relevanta. E extrem de dificil, pentru exercitiu va recomand Twitter-ul nu Facebook-ul. Toti cred ca au opinii valoroase importante si relevante. Un fotograf selecteaza din mii de cadre unul pe care il place. E un punct de vedere care imi place.

  39. Eu cred ca in acest moment in Ro lupta la varf nu are (inca) un caracter politic. Nici vorba de vreo lupta de tip dreapta/stanga, nu mi-am schimbat opinia, ba chiar mi-am intarit-o. Se uita ca atat pentru dreapta cat si pentru stanga, degetul mare opozabil este „proiectat” pentru munca. Adica, nu pentru subtilizat portmoneul din geanta vecinului din aglomeratia din troleibuz, cum cred „stangacii” nostri indemanatici. „Stangistii” puristi (purlysti) din Ro, care nu fac decat sa disemene intunericul din propriile capatani cu scopul de a estompa lumina zilei, pentru ca ii incurca la furat.
    Eu cred ca Blogary este un blog doctrinar de calitate al dreptei (nu prea au masura, dar asta nu este un defect major daca se mentin la facut teorie). Copacul nu poate concura pe acest palier (nu are resurse suficiente).
    Politeia (@city, in special) a sesizat mai bine miza cruciala a Justitiei a luptei politice in Ro (dar nu prea intelege componenta taberelor).
    CDP este un blog de discutii…deschise. Asta este nisa lui. „Deschise”, intr-o acceptiune larga, care azi a culminat cu experimentarea rolului abundentei alcoolului de la nunti asupra exprimarii nestingherite a nepriceperii in spatiul public. Eliberarea de complexe a natangilor prin eliminare abulica ar trebui sa fie de domeniul SMRD, insa.
    P.S. Este adevarat, orice repetent isi doreste sa devina examinatorul profesorilor lui cei mai exigenti. With a vengeace! Ziua portilor deschise nu este, insa, recomandata sanatoriilor.

  40. TOG,

    Esti simpatizant, sau membru PFC? Pt ca daca esti membru PFC, vrei, nu vrei, esti asociat cu tot ce tine de politica partidului din care faci parte. Inclusiv cea de aliante. Si din cate stiu, liderul PFC s-a exprimat clar in privinta aliantei cu IRL.

    „Avem un dialog consolidat cu Iniţiativa România Liberală şi Forţa Civică şi PNŢCD, dar nu numai. Cred că vom putea ajunge la o formulă clară de cooperare la începutul acestei toamne, la Alianţa pentru Dreptate şi Adevăr plus IRL. Noi am deschis dialogul, şi, fără să zic că e o certitudine, sfârşitul toamnei acestui an va prinde Alianţa pentru Dreptate şi Adevăr extinsă” – declara MRU la inceputul lunii august…

  41. TOG
    Toate bune. Activismul este bun la ce spui tu.
    Ce spun eu e altceva (desi nu stiu de ce mai spun caci daca v-as da reteta cum sa scapi de cancer pulmonar cu rahat de randunica nu m-ati crede chiar daca as avea dreptate) Deci fi atent !
    MRU crede ca daca aranjeaza activisti locali activistii locali vor face totul. Adica si ce trebuia sa faca el si nu a facut: Programul partidului cu ultim deadline mai 2013, si mesajele catre grupele de alegatori lansate de el.
    MRU lucreaza BY ABDICATION si nu BY DELEGATION Tine minte asta, si vorbim peste 2 ani…. ca nu am sanse sa fiu crezut acum.

  42. TOG prietenul meu Desteptule !!!!!
    Din pacate, avand sistemul electoral asa cum e, cu partide aproape imposibil de infiintat, cu un sistem PCR bine infipt, cu PSD-ul ca in vremurile bune ale lui Bombo, daca nu ai organizatii esti pilaf.
    Ai nevoie de organizatii dar ce nu pricepe Pirpiliul vostru este ca nu dupa chipul si asemanarea PSD ca nu ii veti intrece niciodata la numar si coeziune. Va trebuie inovatie antreprenoriala, sa iesiti dreak din cutie sa ganditi ca asta nu va costa nimic amaratilor !
    🙂

  43. @tds: chipul=>chipiul; asemanarea=>diseminarea. Restul e perfect.

  44. Cred ca e nitel haos aici…sau e doar o impresie

    Ar fi important sa raspundem la intrebarea: Ce vreau?

    Unii au facut-o deja si indiferent de naturala raspunsului, asta duce la dezbatere. Corecta. Sanatoasa.

    Cine nu stie sa raspunda la intrebare sau cine nu vrea sa o faca, nu contribuie.

    @judex…nu cred ca te voi convinge niciodata de nimic si nici nu verau
    @dorian…foarte sanatos ce spui…

    (toate cele de mai sus sunt opinii personale)

  45. In privinta „amestecului” in intimitatea individului, sa fim sobri: nu Dreapta a intrat in dormitorul individului, ci activistii gay si-au scos inclinatiile in mijlocul strazii, politically correct. Dreapta are o optiune clara pt familia traditionala. Ce-o fi de blamat in asta? „Sustinerea familiei traditionale = homofobie” este propaganda (stangist-)LGBT.
    A reactiona la propaganda de stanga (pt ca despre asta vorbim in fond in cazul propagandei gay, sau feministe, sau ecologiste) si a arata tocmai prezenta stangii in spatele unor actiuni de tipul respectiv, nu este nici deviere de la Dreapta, nici defect al Dreptei, ci este apararea unor valori proprii, doctrinare. Asa inteleg eu lucrurile.

  46. Mih…care e limita pana la care statul poate decide ce faci si ce nu?

  47. Sa recapitulam:
    1) in loc ca @mw sa vina cu o idee din programul PMP, vine @Purly cu o insailare abulica. Nu e bine…
    2) Apoi, vine TOG cu idei de la PFC. Foarte bine, iar dialogul cu @tds si @Mih – fertil.
    Concluzie: ce incepe prost, se poate termina bine. AntiDuhring sau antiMurphy?

  48. Cam ce vad pe aici!
    Spala varza si atat.Adica cum sa-l fac pe prost sa ma voteze.
    Ceva sa-l lamuresca ,fara galeata si alte chestii,nu prea vad.
    Mai lasati prostiile acestea si vorbiti clar si pe intelesul lui nea Vasile,Gheorghe etc ca astia sunt masa de manevra PSD-USL .
    Gheorghe cel harnic sau cum dracu il mai cheama vrea sa stie clar ca daca se apuca sa creasca vaci sau alte bazdaganii nu vine staul sa-i futa capul cu tampenii .
    Organizatii de baza si alte tampenii pot fi facute dar cum le faceti asa se si desfac daca nu vorbiti clar ce vreti.
    Il doare in fund pe nea Ghita de toate acestea. Fac asta ,ce imi iese?Aceasta este regula jocului ce-mi iese!Fiti practici ca devarati oameni de dreapta!Fa-l pe om sa se simta util societati!
    Fiti practici ce dracu!
    P.S.Puteti sa imi dati cate voturi negative vreti sau sa ma banati nu imi pasa dar acesta este crudul adevar.Vreti voturi faceti-l pe Gheorghe,Vasile etc.. sa si gandeasca in viitor ca asfel vorbiti , scrieti si va plangeti fara rost.

  49. @Purly: mai @Purly, n-o mai da la-ntors cu statul mare, statul mic, statul de pomana….Tu ai doar de raspuns direct, simplu si la obiect, la 2 intrebari (intrebari pe care tu le-ai cerut, practic explicit):
    1) Ce anume te face sa-l preferi pe MRU, PMP.
    2) Este bine sa furi? Cu exemplele pe care le consideri tu notabile.
    Pana cand nu raspunzi clar la intrebarile astea, pentru mine nu esti decat un aburitor, care ne face pe toti sa pierdem vremea. Daca ai copii, invata-i sa fie cinstiti si directi. Crezi ca esti un exemplu bun?

  50. Revin si argumentez ce am scris mai sus ,,PSD-USL”.
    Cred ca daca faceti ceva util cu adevarat PSD va fi rupt in doua.
    Nu sunt mama Omida dar cam miroase a rahat pe tema asta.

  51. judex…
    eu cred sincer ca nu trebuie sa iti dau nicio explicatie, niciodata…de ce sa o fac? Am ceva de castigat?
    Nu fug dupa aprecieri…daca vroiam asta comentam atatia ani prin alte locuri…

  52. Buna ziua va spun din nou!
    Cu toate ca nu am obtinut accordul dl.Theophyle si nici a dumneavoastra de a posta link-ul acesta :
    http://politeia.org.ro/editoriale/politicieni-fara-frontiere-ale-bunului-simt/17840/#comment-50523
    Nu comentez opinia domnului Theophyle .

  53. Buna de dupa-amiaza !

    Dintr-o aruncatura de suprafata, observez ca romanu-i roman pana la moarte 😉

    Daca sub vorbele de mai sus era semnatura mea eram plin de stelute verzi de dadeam si la altii 😉
    Nu stiu cand o sa terminati cu prostiile astea copilaresti, dar nu e bine.

    TOG
    Salutare.
    Si spor la treaba. Cred ca ai nevoie.

    Last
    Am mai multe sa-ti spun, poate mai tarziu.

    Judex
    Observatii bune. Thank’s !

    Dorian
    Cred ca ai o perceptie gresita.
    Actele sexuale se fac nu se vorbesc. Si de preferinta nu in public.
    Comentul ala al tau dispare dupa ce termin de scris asta.
    Te rog spala-te mai intens pe limba.

    Iar trimiterea la Politeia este si nepotrivita (avem 2 linkuri catre ei desi cred ca unul ar fi suficient) si prost aleasa.
    „Articolul” ala ce-ti place atat de mult, din punctul meu de vedere e propaganda 100% fara absolut nici un continut.
    Aia e prosti. Tampiti. Fura. Si le put picioarele.
    Sa nu-i votam !
    Mersic. Stiam.
    Are si alt mesaj ca eu nu m-am prins ?!

  54. Sorry.
    Tre’ sa plec.

    Important la sarbatoarea comunitatii 😉


    Ne vedem desara !

  55. @tog. Eu incercam sa arat ca in spatele PD din USA e un spectru destul de larg (de la Jane Fonda/Joan Baez la Hillary Clinton -respect doamnelor) dar asta nu-i face decat MAI LA STANGA republicanilor. Iar republicanii nu sunt numai ultraconservatorii predicatorului X (lapsus). Deci orice exemple de stanga-dreapta cu referire la GOP etc sunt aeriene.

  56. 18:30 Declaratii Traian Basescu

  57. Viq 17:11
    Bravo.E mare lucru sa spui lucrurilor pe nume.

  58. @purly. In ce capcane intri, e treaba celor ce curata strazile pe unde umbli. Eu spun ca PSD nu s-a indepartat ideologic de Iliescu. Iar citataul era de la ultimul congres, cel al alegerii lui Ponta, si nimeni nu a cartit. E ilogic sa gandim ca sunt neomarxisti? iar cei ce le canta osanale idem?
    PS. pt. tine insuti, n-ai vrea sa dai inatai definitia statului? caci daca primaria din oraselul californian X interzice fumatul acasa e teaba lor, LOCALA, iar cel care ca tine pazeste usa casei poate sa-i convinga pe concetateni sa schimbe primarul/regula sau sa se mute in alt oras.
    Idem in Montreal, in Hampstead, s-a decis ca nu va fi acolo niciun comert, niciun restaurant etc. Nu-ti place? iesi cu steagul in strada, dar tot nu vei deschide restaurant acolo.
    PS2. si tot in capcana marxista ai cazut, crezand ca numai guvernul [central] trebuie sa poata taia si spanzura.

  59. @dorian, @viq , eu am citit welcomeul lui Cetatean. Oricum City progreseaza cu prunele mai putin pishate. 🙂 Pina nu demult MP=Base=Udrea. Acum MP este acceptabil la o asociere cu MRU si FC cu conditia ca MP sa se lapede de Basescu. @Cetatean nu intelege ca mai exista si caracter pe lumea asta. Mai degraba se apropie mru de basescu decit se leapada MP de acelasi base.
    Care este urmatoarea pruna mai putin pishata ? 🙂

  60. Dorian,

    Eu citesc politeia sistematic de multa vreme. Precum si multi de la copac.

    Remarca, in blog roll-ul copacului se afla politeia dar pa politeia nu se afla copacul. Asta raspunde la eterna intrebare : cine unde cand si cum… 🙂

    Viq,
    Neasteptat de dur comentariul tau la adresa lui Dorian65(nu complet nemeritat, mind you). Pe de alta parte de la purly accepti mult mai multe fara sa iti sara tandara. (chestii d’alea cu mirosit, ciorapi, etc) .

  61. Tds,

    TB trebuie sa renunte la „orgoliul” lui. (In ideea lui @Cetatean). Asta este tot ce impiedica drrrrrepta sa fie frumoasa si devreme acasa. Si intradevar prunele, asa cum ne-am asteptat, datorita vremurilor, ploilor, devin tot mai curate….. 🙂

  62. @lastnightmusic
    Pai,de unde sa stiu eu cand ce intelege Cetatean?
    Eu stiu ce inteleg eu ca nu mai inteleg nimic.Toti spunem ce spunem ,toti speram ce speram dar nimeni nu spune clar ce trebuie spus.
    Anume, ce trebuie spus este ca tarisoara cu numele Romania este intr-un mare rahat si oamenii ei asteapta ca cineva cu cojones sa faca ceva .
    Ne pitim dupa deget si nu avem curajul sa spunem ca asa nu se mai poate si trebuie facut aia sau cealata!
    Politicienii romani sunt constienti ca totul depinde de armata lui ,,vino maine” si a celora care se duc sa ia,, ‘jutorul”.Aceste clase care trebuiesc restructurate daca vrem sa nu mai putim cum putim acum.
    Cam pe toti ii ,,doare” pe undeva la 1Km de cel ce face banul ,ala trebuie numai sa dea ca moare tara!De ce moare nu-i treaba lor ci vina aluia ca nu face suficienti bani pentru ei.Mama ma’si de treaba!
    Ce trebuie sa asteptam un faliment ca al Greciei ca-sa ne gandim si la cei ce cu adevarat muncesc?Atunci chiar ca va fi tarziu!
    P.S.Cand am spus,,muncesc”nu m-am referit la cei ce sapa santuri ci la cei care fac bani .

  63. nu intzeleg dece jucatzi si voi intocsicarea cu UDREA, in orce context
    nu v-atzi säturat de prostiile uslinosilor? panä una alta, ,lui UDREA
    plagiatorul nu i-a putut inputa nimic, este un om fidel.
    s-a opus tampeniilor lui baligä, dar nu intzeleg orce asociere cu
    presedintele. desigur este un om fidel, tot respectul, dar dela voi
    nu mä astept sä jucatzi sarba uslinoasä.

  64. On topic,

    Articolul se bazeaza pe cursurile de vara a tineretului psd cu lectori iliescu, nastase, ponta? Mai rar o asa pozitionare stanga= bun , dreapta=rau.

    O intrebare: (afirmatie:statul de stanga, in perioada de criza, investeste). Inteleg atunci ca al 3-lea reich este asumat ca fiind de stanga? Sau este de dreapta pentru ca a fost rau? (Sa nu uitam ca partidul national-SOCIALIST a fost in foarte bune relatii cu pcus).
    Si cu ocazia asta sa il onoram pe un mare om de „stanga”care a introdus efectiv 8 ore munca: Ford. in 1914 la fabrica lui. A marit productivitatea si profitul cu acelasi numar de oameni.
    „One of the first businesses to implement this was the Ford Motor Company, in 1914, which not only cut the standard work day to eight hours, but also doubled their worker’s pay in the process. To the shock of many industries, this resulted in Ford’s productivity off of these same workers, but with fewer hours, actually increasing significantly and Ford’s profit margins doubled within two years. This encouraged other companies to adopt the shorter, eight hour work day as a standard for their employees.”

  65. care ideologie politicä? nu existä .
    sper dupä cum se miscä – MIASCAREA ; SÄ PÄSTREZE LINIA,
    oricum „liberalii” cat si ” blegilee”, sunt pe centurä.

  66. eugeni, ai interpretat prost…cum, asta nu stiu

  67. Explica-mi te rog logica in fraza urmatoare:
    „Cum social democratia e cel mai mare dusman al comunismului, asa si crestin-democratia e cel mai mare dusman al dreptei”

    De exemplu:
    Prima parte a propozitiei:
    social democratia = buna= stanga = lupta contra comunismului = rau ;CLAR

    deci stanga = buna (social democratia)

    A doua parte:
    NECLAR
    crestin-democratia =rea = extrema dreapta? sau crestin-democratia = buna = dusman dreapta (TOATA) care este rea?

  68. nu inteleg…poate nu ai citit textul
    daca l-ai citit, atunci eu nu te mai pot ajuta

  69. Traian Basescu:
    Semnal de alarma: somajul se apropie de 8%
    Investitiile straine au scazut cu aprox. 20%
    Guvernul nu a finalizat o forma acceptabila a acordului cu CE pt absorbtie de fonduri europene…
    Mesaj pt PM VVPonta: sa se apuce sa guverneze, nu sa televizeze…
    Liderii puterii USL – iresponsabili, guvernantii – incapabili.

  70. hehehe
    sunt prieteni care spun ca TB a fost in verva si proaspat. Basescu este cum vrea el cind vrea el. Nu poti stii daca nu cumva e trist cind face pe veselul si vitzavercea.

    Cred ca a fost primul discurs electoral al toamnei al lui TB. A spus ca va merge prin tara, va vorbi cu oamenii iar apoi va merge in fata poporului si va trage guvernarea de mustati.
    (in favoarea MP… bineinteles )
    Subiectele sunt populare: somaj, tineret, bani ne consumati etc. Nu putea Neamtu sau MRU sa aiba acelasi discurs ? Puteau !

    mai e si motivul 3: s-a aflat pe surse ca USL vor merge toamna asta pe criticarea lui Basescu/Udrea pt a distrage atentia de la guvernare. Basescu in schimb intoarce ciorapul pe dos 🙂

  71. Am o intrebare pentru toti.
    Voi chiar credeti ca PSD sau PNL sau PDL sunt partide bazate pe o ideologie? Ca au crezuri comune , politici conforme cu ideologia respectiva?

    As ramine recunoscator daca mi s ar raspunde sincer.Nu trebue argumente ci numai un simplu da sau nu.

    • @TUCU2
      ,,Voi chiar credeti ca PSD sau PNL sau PDL sunt partide bazate pe o ideologie? Ca au crezuri comune , politici conforme cu ideologia respectiva?
      Raspuns1-NU!-ideologie.
      Raspuns2-Da au membri cu acelasi teluri-banul public.

  72. Purly,

    Am recitit ce ai scris. sinteza:
    1. Stanga are obiective bune, umane este empata, incalca morala(????)
    2. Dreapta are obiective inumane nu este empata, nu incalca ,morala (????)
    3. In criza dreapta sta pe spate (implicit stanga lucreaza). – (Nimic mai fals)
    3.5 aspecte internationale
    4. Tu vei lupta sa faci dreapta umana, buna, empata adica sa o faci stanga.

    Nu vad de exemplu, explicit, de ce consideri dreapta mai buna decat stanga in Ro?. Ce te-a determinat sa treci de la stanga la dreapta? Ce nu a mai corespuns la stanga si te-a indreptat la dreapta.

    PS. Interpretarea proasta se poate datora autorului si nu numai cititorului, nu este asa?

  73. Tucu2
    Nu sunt bazate pe o ideologie

  74. cum bine zicea maestrul purly via domnu chinez:

    Dreapta implica exces de toleranta!

    ceea ce se trauce ca aici, in mijlocul si inima dreptei autentice, eu sunt banat pentru ca nu sunt … basist.
    caile dreptei sunt cam strambe aici.
    stimate domnule viq, cum e cu democratia asta ?
    sau o fi si asta originala, ca democratia stangii, via psd ???
    mersi.

  75. @Last
    Nici MRU nici Neamtu nici Blaga nu puteau sa aiba acelasi tip de discurs din trei motive
    1/nu au oo:
    2/ nu stiu inca in remorca cui vor intra-nu uita ca USL inseamna si PNL si nu dai in cel ce speri tu te va tracta catre ciolan:
    3/nu vad tinta si nu au oameni care sa vada tinta.Chestia cu cresterea somajului in rindurile tinerilor si miliardele alocate de UE ca sa combata chestia asta a fost geniala.Lovit direct in tinta.

  76. Mai @Purly, la voi bate piatra pe nepregatite si tu n-ai basca…
    1) Pai, cand te apuci sa propui un subiect de discutie, nu e clar ca astepti opiniile celorlalti?
    2) Nu tu ai zis tu ca daca vei fi incontinuare dezamagit de blogistii de pe aici, tu vei vota MRU?
    3) daca pui cap la cap 1 si 2, nu e ormal sa raspunzi la o tema pe care tu ai lansat-o?
    4) Daca nu vrei sa raspunzi la temele lansate de tine, de ce mai lansezi altele noi in public, cica pentru discutii?
    5) Zici ca nu datorezi explicatii…are vreun sens?
    6) Zici ca nu cauti vizibilitate…De rizibilitate, ce zici? Dar de –bilitate?

  77. Tucu2 (19:22)
    Nu prea stiu…
    PNL si PDL-Blaga, mai degraba nu – sunt niste forme hibride, mutante spre monstruase (daca definesc monstruosul ca opus normalului)
    In privinta PSD, cred ca au pus ideologia in camara, la borcan, pt conservare si acum au alte prioritati: sa recupereze material si institutional ce au pierdut in anii de opozitie care au urmat „regimului Iliescu-Nastase”…

  78. Multumes @last
    Multumesc @dorian 65
    Voi doi cel putin credeti ca si mine ca principalele partide de la noi nu au nimic de aface cu ideologia politica ci numai cu ideologia banului.
    Si atunci va intreb de ce va mai bateti capul sa discutati despre ideologie?
    La ce foloseste ea atita timp cit in viata noastra politica nu exista?

    • @TUCU2
      Pai ,de aia !Pai ,cred ca sunt un naiv care crede ca se mai poate schimba ceva,acum.
      Cred ca sunt un naiv care crede ca nu trebuie dusa tara in faliment si apoi sa mai schimbam ceva.
      Sunt adeptul taierii de taxe aberante si idioate si impozitarii eficiente si nu adeptul stangii care vrea haiducie pe toate planurile si incurajarea lenii.
      Lupt pentru libertatea individului de a fi lasat sa lucreze liber fara ingradeli si taxe TAMPITE.
      Sunt contra putorilor lui ,,vino maine”cand se poate astazi.
      Ar mai fi multe de spus dar cine dracu citeste un pomelnic?
      Cam asa gandesc eu in linii mari.

  79. @Mih 19:44
    Chiar crezi ca Ion Iliescu &co au avut vre un fel de crez politic? Au crezut in comunism ? In socialism? In capitalism?
    Eu zic ca toti acesti indivizi au un singur dumnezeu -PUTEREA.

  80. Tucu2 19.44
    Uite de ce: Ideologia este similara cu segmentarea pietei in business.
    Pana acum am avut doar castigatorii din 89 si reactia celorlalti.
    Acum nu mai poti merge doar pe nu ne vindem tara/jos comunistii.
    Ea va fi strict necesara pentru partidele noastre de dreapta. care folosesc ideologiile ca pe niste sertare in care pun cine sunt ei si ce vor de la popor. Ma fac inteles ? 🙂

  81. Da Iliescu a crezut in Comunism, El l-a scos din groapa tziganeasca in care locuia, l-a trimis la universitate la Moscova. Iar tacsu muncitorul a fost spion sovietic agent comiternist. Chiar a crezut si chiar crede.

  82. Tucu,
    Si unde e contradictia? 🙄 🙄 🙄
    Ei, da, adevaratii comunisti, „aia” care au „cu adevarat” drept crez comunismul, fug de putere, sau cum?
    Adica astia din FSN-PSD, au ajuns si ei de „au intinat nobilele idealuri”?
    Pai hai sa mai incercam un episod din vesnica utopie marxista, ca cele de pana acum au fost erori…

  83. Tucu2,

    A spune ca pdl, psd, pnl au o doctrina in spatele lor este o uzura inutila de pixeli si memorie pe servere. 🙂
    Nu se poate nega existenta unor germeni, boboci, de doctrina dar care nu sunt reprezentativi in totalitatea partidului ci sunt reprezentati (bobocii)( numai de catre persoane individuale.

  84. ” sa tinem minte: Cum social democratia e cel mai mare dusman al comunismului”
    Asta-i dupa Gheorghiu Dej citire. De-aia au facut social-democratii parnaie politica grea! :mrgreen: De-aia PSD-ul i-a inghitit cu pene cu tot.

  85. Purly,

    Este uimitor. Ai fracturi logice in expunere , asa cum am dat exemplu mai sus (19:00) si spui ca este vina mea ca nu inteleg. 🙂 (tipic de stanga). Repet:
    Afirmi, in logica propozitiei, ca dreapta (toata) este analoga comunismului.

    Ca sa fie corect din pdv logic, adica fara fractura ar fi trebuit sa scrii:
    „Asa cum social-democratia[din Ro.] este dusmanul STANGII, tot asa crestin -democratia este dusmanul dreptei” 🙂
    Numai ca atunci nu ai fi avut mesajul pe care ai intentionat sa il transmiti, nu este asa?
    Si mai spui ca lupti pentru dreapta umana, morala……

  86. poate exemplu ales a fost prost///cred insa cu tarie ca ideea expunerii a fost suficient de clara pentru a stopa asemenea speculatii ce pleaca mai degraba de la ceva de stil decat de continut…poate ca nu am experinta in a scrie aici…de la asta pana a transorma un text ce se vrea si se defineste ca un elogiu adus miscarii libertariene la o lauda a stangii e drum lung…
    dar da, trebe sa am mai multa grija

  87. Deci
    @Last- tu vorbesti despre un tel.Ca acest tel sa devina realitate ar trebui creat partidul format din oameni dedicati acestui scop.Sa speram ca PMP va avea mintea si puterea de a o face.Macar sa inceapa.Ar fi un mare cistig.
    Vorbesc de PMP pentru ca e o formatiune noua ca putini indivizi uzati in ea.In rest zic eu -nici o speranta.

    Tot @last-Iliescu a crezut probabil in tinerete in ideologia comunista.Si a revenuit insa mult inainte de 89.Toata viata lui nu a fost decit o batalie pentru putere..Oricum si in perioada revolutionara si dupa a vazut in comunism sistemul de propulsie.

    @Dorian 65-Toti speram.Speranta nu denota naivitate.Speram deci incercam sa facem ceva .Problema mea nu era viitorul ci prezentul in ideea ca de la astia nu mai este nici o speranta.

    @Mih Eu din intimplare am cunoscut adevarati comunisti.Nu fugeau de putere.Pur si simplu nu acceptau ca roata istoriei se poate intoarce si ca sistemul adorat de ei a fost o himera.
    Pe de alta parte nici macar adevaratii comunisti nu acceptau ideea de baza a comunismului -egalitarismul – considerind ca ei sunt mai egali decit ceilalti.

    • TUCU2 nu sunt ei sunt alti .
      Rezolvarea problemelor incepe din prezent.
      Problema este alta ca ne pitim dupa deget si stand ascunsi cei ce sunt acum isi fac de cap.
      Trebuie sa spunem clar ce vrem si oamenii vor intelege daca stam cu sa vedem cum si in ce fel,timpul nu iarta pe nimeni.
      Suntem saraci intr-o tara bogata.Trebuie sa spunem clar ,,mai lasa-me ba dracului sa facem treaba!”
      Sa spunem clar ,,gata cu haiducia voastra!”.Statul sa aive rolul de administrator si atat.
      Va fi greu ca orice inceput dar nu imposibil.

  88. Purly, daca tu consideri ca o „greseala” in care echivalezi drepta cu comunismul nu modifica continutul este problema ta.Orcum, in carnetelul meu s-a mai bifat o casuta, oricum 🙂 .

    PS. poti sa spui ca sunt prea suspicios. Pai sunt, atat vreme cat nu stiu pozitia ta despre incalcarile de constitutie de anul trecut facute de (stanga) usl. Despre distrugerea deliberata a increderii in institutii(ins, universitati, etc), despre impostura intelectuala -daca este acceptabila sau nu in miscarea libertariana.Desi nu pare , toate astea au mare legatura cu doctrinele, inclusiv aceea pe care o clamezi)

    PPS. Ce inseamna pentru tine (nu un wiki ceva) miscarea libertariana ? criterii morale, sociale, de grup, politici sociale. Pe puncte si nu situatia internationala 🙂 ca nu am inteles.

  89. Seara bună, dragilor! 🙂

    Hai că astăzi la Copac fu ziua porților vraiște – un soi de reeditare a poveștii ucenicului vrăjitor care, profitând de absenta maestrului, s-a instalat la butoane și a dat drumul furtunii!!!
    Bietul Purly, cu câteva idei și alea sărăcuțe, vru să refacă lumea, da’ cum ieși cu ele pe piață, nimeri drept în colții dulăilor realității – LNM/TDS, eugeni, judex, tucu2, mih – care i le făcură tăiței, tăiței 😀
    Păi vezi copile cum e când te pui cu oamenii serioși?! 😆

    Salut din toată inima trecerea pe la Copac a unui vechi prieten, TOG, chiar dacă doar pentru un „amical” cu TDS. 😉

    Mă bucură că Victor L si-a terminat penitența în pustiu cu o apariție de calitate la Copac, oferindu-mi mie ocazia să-i demonstrez lui LNM că n-am nimic altceva de împărțit cu Victor L decât prenumele, tot Victor 🙂

    În fine, o părere despre Politeia: la noi capătul de pod este întreg, la ei s-a pus și focul… :mrgreen:

  90. Buna sara tuturor.

    Am gatat „treaba” 😀 😀 😀
    Poate o sa pun ceva sambata-duminica viitoare despre ce-am vaz’t azi 😀 😉

    La tema.
    In primul rand cred ca tentativa lui Purly de a ne arata cum se vede politca din unghiul sau, merita mai putine suturi.
    Toti stim ca inflatia asta vine pentru ca derbedeii ce guverneaza acum s-au catarat acolo si pe votul lui.

    Dar o sa treaca si etapa asta.

  91. Purly
    Ai nevoie de exercit.
    Sunt idei ce mi se par viabile acolo. Asta sugereaza ceva studiu anterior, un nivel nu rau de cunoastere.
    Dar….
    Greutatea in a gasi argumente, exprimarea dificila, lipsa coeziunii ideilor …. denota in opinia mea ca ceea ce ai asimilat nu are „radacini”, nu le conectezi firesc cu realitati simple.
    De-asta pare ca sunt fracturi de logica.
    E ca atunci cand primesti de rezolvat o problema si tu dai direct raspunsul.
    Daca esti intrebat insa cum ai ajuns la el, ce formule ai folosit DE CE ASA si nu altfel…. e problem.

    Numai asa te poti explica.
    Uiti ca ceea ce spui va fi privit deocamdata prin prisma unei foarte probabile ipocrizii, o preluare a dreptei asa…. de fatada, ca sa te „infiltrezi” 😉
    Nu rade.
    Eu cred ca te inteleg.
    Dar nu te astepta la aceeasi deschidere din partea tuturor.

    Judex are dreptate. Cand pui tema in forma asta, din pozitia de cunoscator, e bine sa ai cat mai multe argumente pregatite.

    Pentru inceput insa nu e rau deloc 😉

  92. Last
    „Bine ati ajuns fratilor . 🙂 Pulry scrie doctrine politice la copac !
    ………
    Dar daca la copac se poate …. aferim.”

    Da, batrane, din fericire, la Copac inca se poate.
    Din cate cunosc eu, asta e scopul lui.

    Dar perceptia a ceea ce este Copacul va continua sa fie eronata inca o buna bucata de vreme.
    Poate parea ciudat !
    Adica nu propovaduim CU TOTII o… ceva, nu importa ce ?
    Nu propaga(nda)m TOTI o anume formatiune/om.politic ?
    Nu facem front/corp comun pentru ceva ?
    Nu luam o atitudine inchegata, care sa reprezinte vointa tuturor… nu dam un comunicat al nostru, al tuturor „copacenilor”, nu semnam cu totii o tidula, nu ne inscriem cu totii in Armata Frontului, nu …
    Pai… nu prea.

    Vrem sa fim doar niste oameni normali. Si la cap daca se poate.
    Cu viata reala si personala, cu copii de crescut si nunti de onorat, cu dorinta de a vedea un film mai bunicel si supararea de a fi impozitati, cu bucuria de a merge in parc la un concert si de a fenta impozitul mai sus mentionat, dar mai ales cu placerea de a simti ca suntem intre oameni REALI, normali, nu intr-o clica de politruci profesionisti.

    Este un picnic la care discutam ca membri normali ai aceleiasi societati.
    Cu perspectivele proprii asupra evenimentelor, cu parerile noastre (pe cat posibil) asupra vietii pe care fiecare o traim. Cat ne duce bibilica fiecaruia.

    Si daca reusim sa pastram asta, atunci cine va mai veni la Pom va putea „… intra aici sa citesca opiniile noastre bune, proaste cum sunt. Doctrine si istoria scrisa de altii , pardon, sunt rafturi intregi, se duce acolo daca are chef.”

    In alta ordine de idei, nu inteleg despre ce material al lui Cetatean e vorba, acolo am gasit un articol … gol. De continut.
    Poate e linkul gresit.

  93. China
    „…. pare unul din cele mai neinspirate materiale iesite din … scorbura.”

    Asa pare 😀
    Nu le-ai cetit pe toate ale mele 😀 😀 😀 😀

    Dar pana una-alta, e mai bun decat toate articolele …… oferite de tine.
    Are o calitate importanta : exista !
    Oricat de prost ar fi, se ofera drept baza de discutii. E o maniera deloc rea de a participa la viata comunitatii. Nu a Copacului ci in general.

  94. TOG

    „…Nici piata ca regulator economic nu e o teza infailibila. De fapt am ramas surprins de discursuri, xenofobe, lipsite de umanitate si empatie la multi dintre propavaduitorii dreptcaci de duminica. Nu ai sansa, crapa. Nici cand ne adunam in pesteri in neolitic nu aveam o asemenea lipsa de empatie….
    Din pacate multi admiratori ai dreptei isi asuma, afirma public sau tin directia cu astfel de atitudini viciate in opinia mea proprie si personala…
    Poate si de aceea avem esec electoral previzibil in ultima vreme.
    Nu poti cere cetatenilor sa te iubeasca cand te porti ca un cinic sadic fara pic de empatie.”

    Nu sunt de acord cu asemenea perspectiva.
    Poate ca practica politica te obliga sa elasticizezi teoria, sa cauti o „dreapta intelegatoare”, o manusa pentru pumnul de fier. Un „capitalism cu fata umana” !

    Nu cred ca e o idee buna.
    Si nu are nimic comun esecul electoral cu asta.

    Poate ca in loc sa „toaletam” dreapta ca sa se potriveasca obisnuintelor (si dorintelor) societatii romanesti e mai bine sa facem ceva ca ea sa o afle, sa o inteleaga, sa o doreasca si sa o aplice.
    Si atunci vor avea si bani pentru scaune electrice de mare viteza pentru orice handicapat care doreste.
    Pot fi si gratis 😉

    • Buna dimineata!
      Pe la 12:30 ora de pe aici m-am intors si am citit comentariile voastre remarc la VIQ un comentariu scris la 01:06 sunt de accord cu comentariul.
      Imi cer scuze daca ,poate,am luat-o prin balari,se mai intampala si la alti.
      Sa auzim de bine,noapte buna tuturor!

  95. Laura
    Nu a fost cu intentie.
    Am explicat mai sus.
    Si am mai spus ca ma asteptam ca Purly sa primeasca suturi sau eu stelute pentru aceleasi vorbe.
    Fii sigura ca nu esti singura care simti asa.
    Dar esti singura ce recunosti deschis si onest, motiv pentru care iti acordez cocoratia „frunzulita-de-stejar” in grad de ghinda. 😀 😀 😀 😀

  96. VictoreL

    „…o postare atit de proasta la Copac nu am vazut niciodata (e drept, in ultimul timp vin mai rar).”
    Cum am zis mai sus…
    Daca treci mai des pe acilea, problema e rezolvata 😀 😀 D
    Vei vedea mai des 😀
    Ca ai mpun si eu cateodata 😀
    Suntem oameni….

  97. Judex

    Nu e rau prins Pomul in tabloul tau. Dar poate fi si mai bine 😀

    Se poate interpreta si asa dar mi se pare tot mult.
    Nu cred ca Pomul si-a propus „cucerirea” vre-unei piete, fie ea si de nisa.

    Cetim Bloggy, cateodata cate ceva de la Poli, de multe ori de prin alte parti.
    Noi nu concuram nimeni, nu suntem „pe piata” 😀
    Vrem sa „ne vorbim” !

    Ceea ce observi ca nu duce la nimic rau.

    AntiMurphy ! 😀

  98. Eugeni

    E bine ca noi sa avem link catre ei fara ramburs.
    Nu detaliez.

    Dorian a luat-o pe miriste un pic.
    Nu mult.
    Dar nu putea ramane asa.
    In genere nu-mi place limbajul murdar.
    Exceptiile sunt extrem de rare si trebie sa contina ceva absolut deosebit ca sa treaca puntea. .
    Cand Purly va pune la fel, va pati la fel.
    Blame on me.

    Iar Dorian e baiet de comitet. A prins ideea.

  99. Tucu2

    Raspunsul meu la intrebarea ta e nu cu nuantare.
    PNL,PDL.. nu au doctrina.
    PSD are putina.

    Intrebarea cara mi-o pun eu insa e alta.
    Nu avem nevoie si de o formatiune cu doctrina ???

    Mai sti ?
    Poate ca da si d’aia discutam despre ideologie.

  100. Noapte buna tuturor.

    Ne ve dem mane.
    Mai tarzior olecuta ca mi-s pe plantatie si pana pe la 09:00 (11:00) ora voastra) nu pot intra.

  101. @Viq
    …sa zica si nea Ion ca e si el om…
    Sa reformulez:
    Mi se pare excelent ca fiecare sa vina ca la picnic si sa spuna ce are in gusa ca tot omul normal. civilizat/corect. Copacul e un acvariu cu pesti diferit colorat care spun ce au pe suflet. 🙂

    Totusi, din vremea veche urasc amatorismul Cantarea Romaniei unde un taran scria o carte, un scriitor impletea cosuri, un muncitor compunea o opereta , un frizer cinta rapsodia romana la fierastrau. tractoristul scria o piesa de teatru iar dramaturgul si compozitorul dadeau cu tarnacopul la Canal.
    E excelent ca Purly sa isi spuna opiniile politice ca la picnic sau opiniile gastronomice sau cinefile si sa ne dea 4 filme pe zi de la filmehd timp de 100 de zile iar noi sa il comentam (Skorpy remarca acum 2 zile ca 80% din comenturi erau ori sa il combata ori sa il invete pe purly ceva )
    Articolul de azi era totusi un articol de doctrina si nu reprezenta opinia lui Purly ci o compilatie doctrinara a lui Purly. Aici ii inteleg pe criticii de principiu ai lui Purly Copacul nu e revista Nature, care publica numai articole ISI, dar minima rigoare a lui theophyle care il publica pe @city cu serialul juridic pe @clemy cu externele si il lasa pe @ken sa tina discoteca vineri seara in loc de invers – desi ar fi perfect posibil- ca ken sa tina juridicul si clemy muzica rap iar saptamana viitoare pe dos… are rostul ei.
    Exista riscul ca in harmalaie, cineva care chiar e o autoritate intr-un domeniu sa fie bagatelizat de cei ce isi pun pt aceea zi masca respectiva. Ar fi exact ce obtinuse Ceausescu cu Cantarea Romaniei amatorismul profund in toate zonele.
    Nu as vrea ca de pilda Skorpy care scrie cu retinere, discretie si rafinament sa treaca mai rar tocmai din cauza harmalaiei. Poate gresesc, dar asa am gandit mai devreme.

  102. M-o trezit canele cu noaptea-n cap si hop si eu la…(ideea de) picnic. Nu stiu ce sa zic…Daca esti pe lungime de unda, gandire si (bune) maniere cu ceilalti in privinta „picnicului” e ok, indiferent de continutul cosului pe care l-ai adus de acasa, de culoarea sau dimensiunea paturii pe care te asezi…
    Daca vine cineva care e putin mai altfel, dar vrea sa se simta bine alaturi/langa/laolalta cu ceilalti, iar e ok, dar in acest caz, nu cred ca alege calea „stridentelor dizarmonice” pt a fi bagat in seama si acceptat. Chiar daca are lipsa de tact si imaginatie s-o faca, renunta cand observa ca obtine alt rezultat decat cel scontat si cauta un mod mai potrivit de a se acomoda si de a fi acceptat in comunitate.
    A continua sa faca nota discordanta, poate sa insemne ori ca nu-i capabil sa se integreze (caz in care poate fi tolerat, dar mai greu si poate cu conditia sa fie cineva in preajma lui sa-l mai tempereze), ori ca e vorba de o conduita premeditata si atunci intra in alta categorie.
    Cat despre cei care apar fix cu scopul de a stinge focul de sub gratar, fara a avea retineri in privinta „lichidului” folosit, sau pt a deserta vreo desaga cu continut urat mirositor pe gazonul cu trifoi, ori le zicem ca nu sunt bineveniti si-i obligam sa pastreze distanta, ori renuntam la picnic, ceea ce ar fi solutia cea mai proasta…

  103. @mih ma face sa ma gandesc la cateva lucruri:
    1) de ce suntem aici ? din pura placere ? La picnic e iarba verde, mai si mancam, aici e un ecran si o tastatura pe care tastam cuvine. Pot face niste categorii si pot explica mai mult de ce cred eu ca suntem aici – cca 1/2 A4
    2) forma fara fond. Exista pericolul sa ne umplem de balast, si sa scadem nivelul calitatii – drastic. Atunci cind am vrut sa explic concret si simplu niste chestii abstracte aici la care ma pricep mi-a fost foarte greu. Pot sa va spun ca la lucruri la care nu ma pricem imi este mult mai simplu daca vreau sa intretin pe blog o discutie lunga si interminabila. daca am mult timp si nu am alta cale de comunicare Asta pot explica tot intr-o jumatate de A4

  104. ‘Neata !

    Dorian
    Toti o mai luam din cand in cand. 😀
    Important e sa sesizam momentul si sa corectam usor triectoria.
    Multam pentru intelegere.
    Stiam ca pot conta pe tine 😉

  105. Last,
    Astept cu interes cele 2 x 1/2 A4…
    PS
    Eu nu cred ca ne aflam aici din pura placere si nici din disperare…pura. Desi exista cate ceva din amandoua… „Melanjul” de motive este mai complex.

  106. Last

    Ba sa cante, taica, la fierastrau si din frunza, si din cobza….

    Cred ca e o mare diferenta de perceptie privind asta „Cantare” !!!
    Recunosc, sunt subiectiv pana-n unghii la asta, din motive pe care nu le dezvolt.

    DAR…
    Eu o vad ca pe o posibilitate, o sansa a materializarii posibilitatilor/talentelor/aptitudinilor… tuturor, simplu si democratic, in timp ce tu o vezi ca pe o limitare a sanselor/audientei/succesului celor „pregatiti” sa faca respectiva activitate.
    Protejarea absolventilor de Conservator prin interdictia manelelor e o eroare din punctul meu de vedere.

    Extinzand acoperirea ideii, eu cred ca TOATA lumea e bine sa cante, sa danseze, sa alerge la maraton, sa spuna anecdote, sa scrie proza in versuri si versuri albe. Si mai ales sa-si dea cu parerea macar despre trebile cetatii.

    Ca nu poate toata lumea, asta e.
    Sau ca pe de alta parte unii pacatosi fara diplome se vor remarca si vor aduna simpatia publicului care vine mai degrab la ei decat se duc la Filarmonica, tot asta e.
    Sa simpatizam elitele, dar sa le lasam sa se selecteze corect, nu dupa gustul nostru subiectiv.

    Altminteri noi, cei ce ne pretindem „priceputi” selectam pe cei care „sunt priceputi”… si ne trezim fix in „Meritocratia” lu’ zdruncinatu’ ala de la Nasul.

    Dar, desigur nu asta ai vrut sa spui… 😉 😀

  107. Mih

    N-am cetit inca ce ai pus pe gratar la picnicu’ de azi dar deja ma ling pe degete 😀 😀 😀 😀
    Ma duc acu’….

  108. viq,
    ok – calitatea nr 1 a site-ului e democratia si libertatea opiniilor . Cei banati de pe politeia au fost banati pentru delict de opinie. O calitate principala a ta este echilibrul si modul de a rezolva lucrurile. Cum spunea cineva : Fericita nevasta trebuie sa ai !! 🙂
    Inteleg mai sus ca asta vrei sa dai tu clientului, dar te-ai intrebat ce vrea clientul ? de ce sta el aici ? sau nu te intereseaza ?

    Ai inteles ce cauta aici Mih ? de ce au venit si isi petrec buna parte din viata lor aici : Skorpy, night , eu , eugeni, mark, dora, theo ? Pornind de aici poti intelege mai bine ce caracteristici solicita clientul in marfa pe care o oferi tu. Este un dat in business ca producatorul vinde o marfa gindind la niste caracteristici iar cumparatorul o cumpara dand o alta ierarhie caracteristicilor

  109. Last

    good point ! 🙄

    Da.
    M-am gandit.
    Si am acceptat ca nu pot face mai mult decat pot face.

    Nu stiu SIGUR ce cauta Mih, Scorpy, Night…. samd.
    Dar pot banui.
    Iar in functie de asta am ales „vitaminele” ce le cred cele mai potrivite din gama la dispozitie. Cu ani in urma.
    Sortimentul e afisat la intrare.
    Dar fabrica de vitamine nu poate face si avioane. Tractoare, masini de spalat, carnati de Plescoi si lana de oi.

    Unii au venit, au gustat, au plecat.
    Tibi a vrut ceva cu pedale, Clemy ceva cu motor, …samd.
    That’s life 😉

    Altii au fost calcati de tractoarele alea si cauta atele.
    Asa e comunitatea. Se misca.
    Si e bine ca se misca.

    Acolo unde ei se simt mai bine e cel mai bine 😀 😀 😀

  110. hehe @viq
    Nu conteaza ca pleaca 2 daca vin 2 . Suma totala conteaza 🙂
    Eu zic ca avem nevoie si de un negru, un homosexual si un biciclist pentru diversitate. Si ar putea pleca citiva de dreapta ca proportional sunt prea multi aici raportat la media pe tara

  111. Last

    Nu-i problem 😉
    Am stat verzi si cu 5 frunze, maxim 12, cum stam si cu 200 sau 2000, si putem reveni la 12 fara sa moara nime…
    Cand va ramane numai unul si se plictiseste singur, stinge lumina.
    So what ?
    Nu ne-am inscris in nici un concurs 😀 😀 😀

    Ne-am intalnit, ne-am cunoscut, ne-am puricit reciproc, ne-am simtit bine, ….
    E ok. 😀 😀 😀

  112. bine viq… dar copacul a avut totdeauna continut original … dar ma rog asta este
    …un pui de pitigoi spunea
    de rupi din codru o ramurea,
    ce-i pasa codrului de ea…..
    🙂 🙂

  113. 😀
    Mai este mult de citit, Purly.

  114. stiu fil…vreme e

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s