De la Roșia Montană la gazele de șist. UpDate MRU: „Jucători majori sunt împotriva independenței energetice a României !”

În noiembrie urmează să fie parafat la Vilnius „Acordul de Asociere” între Republica Moldova și Uniunea Europeană.
Asta a pus sare pe coadă puțin și Federația Rusă acționează foarte puternic pentru a împiedica această asociere.

Parafarea acordului va însemna și vize pentru a călători în Uniune, va însemna și „Acordul de liber schimb”, adică să exporte produse pe piața Uniunii fără taxe, ceea ce va aduce multe milioane de euro în Republica Moldova oamenilor din sectorul privat.
Demersurile Federației Ruse sunt îndreptate vădit împotriva intereselor cetățenilor Republicii Moldova în exact aceeași manieră brutală, cu aceeași atitudine de stăpân de sclavi cu care rușii sunt percepuți pe bună dreptate de o lume întreagă de multă vreme.

Însă de astă dată s-ar putea ca amenințările cu tăierea gazului și sistarea importurilor Federației a produselor moldovenești să lovească în gol.

Grație unei politici externe favorabile în ultimii ani, politica pe care România o datorează în cea mai mare măsură câtorva persoane de mare calibru precum Cristian Preda, Marian Jean-Marinescu, dar mai ales Monicăi Macovei („Jeanne D’Arc a justiţiei”) și cu voia domniilor voastre, piratul de cart la Cotroceni, Traian Băsescu, în mai mică măsură unei pleiade de alți europarlamentari mai puțin activi și DELOC unora precum George Becali sau Adrian Severin, cele mai importante foruri europene au o poziție favorabilă românilor de peste Prut. Poziție care foarte probabil se va materializa în acțiuni concrete.
Și acest moment va marca un sprijin de-a dreptul uriaș pe care românii din țară îl acordă fraților moldoveni, atât de vitregiți în ultimul secol.
Nu știu ce au bifat la acest capitol mandatele lui Ion Iliescu sau cel al penibilului Emil Constantinescu, dar Traian Băsescu va avea o mare bilă albă.

Odată deschisă piața UE pentru produsele românilor de dincolo, problema economiei moldovene în general și a exportului de vinuri în particular se rezolvă, Moldova are opțiuni indiscutabil mult mai promițătoare de dezvoltare decât în relația economică cu Federația Rusă. Pe terenul forței de muncă foarte ieftine de acolo prevăd și investiții externe relativ rapide cu precădere în sfera producției.
Iar cea de-a doua problemă, privind alimentarea cu gaze, este și ea rezolvabilă, Traian Băsescu menționând disponibilitatea României de a ajuta Moldova pentru a asigura necesarul energetic.

Desigur, aici există o potențială problemă legată de gazul rusesc care ne poate privi și pe noi.
Și în acest moment intră în discuție la modul foarte serios exploatarea prin fracturare a zăcămintelor de gaz.

Dacă ceea ce se petrece acum cu mișcările de stradă are substrat politic la macroscară, așa cum reiese din încrengăturile „oengiste”, nu va fi deloc surprinzător dacă în continuarea în crescendo a aiurelii „ecologiste” privind Roșia Montană, se va deturna povestea către o revoltă împotriva gazelor de șist.

Viq

Video UPDATE ! MRU la B1 cu câteva minute în urmă !

„….Suntem prinși într-un joc global. Economia românească nu este o economie de insulă. Este economie parte a UE, este parte a economiei globale, iar în economia globală faci orice pentru a-ți diminua concurentul în cazul în care el îți amenință monopolul, sau prețul de vânzare al unor produse, sau piețele pe care le folosești, dar nu se merge atât de departe încât să răstorni lumea pe dos pentru așa ceva….

– Urmează proteste masive pentru blocarea exploatării gazelor de șist ?
– Nu știu. Bună întrebare. Aș vrea să-l văd pe cel care-mi promitea că o să am soarta lui Aldo Moro, cam acum un an de zile, cerând acest lucru în stradă.
Chestiunea gazelor de șist este o chestiune sensibilă dintr-un singur punct de vedere : al efectelor de mediu.
Ceea ce uităm însă este ca deasupra acestei chestiuni se așează un interes național absolut : acela de a fi cât mai aproape de asigurarea independenței energetice a României.
Dacă reușim acest lucru în 2018-2019-2020 … inlcusiv pe seama exploatării gazelor de șist și de hidrocarburi din subsolul platoului continental al Mării Negre, din momentul acela România are o sursă de prosperitate economică garantată …..
.. Pe chestiuni energetice interesele sunt foarte puternice, și avem jucători majori care sunt împotriva acoperirii acestui obiectiv, a acoperirii independenței energetice a României …”

Anunțuri

111 responses to “De la Roșia Montană la gazele de șist. UpDate MRU: „Jucători majori sunt împotriva independenței energetice a României !”

  1. @vic poti sa fi sigur ca vor merge pe gazele de sist. Barladenii cu 4 clase se pregatesc sa se unifice cu programatorii din Bucuresti in telul comun … al Rusiei
    Metodele de manevrare a idiotilor utili si a responsabililor utili nu sunt blamabile. Ei nu folosesc otrava sau pumnalul ca sa adune presiunea strazii.
    Blamabili sunt politicienii nostri de Dreapta si blogarii nostri de dreapta care nu se mai modernizeaza odata in a atrage cetatenii.
    Cred ca MRU se simte acum de 55 ani iar Bleen de 65 de ani vazand evolutiile de pe strada de saptamana trecuta

  2. neata,

    parca legat de gazele de sist au fost deja zvircoliri de-a fi aduse in PU!
    asta chiar saptamina trecuta….

  3. Viq,

    Ne-nveti rau cu postarile astea asa, una dupa alta: devenim dependenti 😀
    Tema gazelor de sist a fost deja adusa in strada/piata, deocamdata mai soft…si pare sa fi fost decalata ora H…
    Si eu am avut impresia ca RM e doar repetitie generala…
    M-as bucura enorm sa constat ca nu „le” iese…Unde „le” se poate scrie si cu „chirilice”… VDM!

  4. S-a pus problema metalelor rare care se găsesc acolo, alături de aur şi argint, şi despre modul în care acestea ar trebui menţionate explicit în contract – adică să nu le dăm degeaba. În fine, minereurile rare evidenţiate la Roşia Montană, despre care s-a vorbit, sunt germanium, arseniu, titan, molibden, vanadiu, nichel, crom, cobalt şi galiu.
    Există însă un minereu foarte valoros despre care nu s-a spus nimic: telurul. Acest element a intrat în atenţia oamenilor de ştiinţă de mai mult timp, dar în ultimii 10 ani a luat un avânt deosebit. Astfel, în anul 2005, Statele Unite au dezvoltat o tehnologie pentru fabricarea bateriilor fotovoltaice pe bază de telur.
    Ulterior, s-a ajuns la concluzia că dezvoltarea tehnologică viitoare a omenirii, în foarte multe domenii, în special cele spaţiale, va trebui să se ţină cont de zăcămintele de telur din lume.
    Este considerat noul «aur» al omenirii
    Mai mult, la întrebarea care va fi “aurul” din 2012 încolo, fizicianul Robert Jaffe, de la Massachusetts Institute of Technology, citat de publicaţia New Scientist, a spus: “Telurul ar trebuie să fie privit ca fiind mai preţios decât aurul”.
    În România, prof. dr. geolog Gheorghe Popescu a studiat timp de doi ani acest metal rar, de fapt un semimetal, şi a ajuns la concluzia că, măcar din acest punct de vedere, suntem foarte bogaţi.
    “Ca rezerve în lume, putem spune că suntem un pol al telurului. Celălalt este în China. Diferenţa este că ei au zăcământul la sute de metri sub pământ şi trebuie scos, pe când noi îl avem la suprafaţă, în toate zonele în care s-a extras aur, inclusiv Roşia Montană. De ce? Zăcămintele de telur le însoţesc pe cele de aur şi de argint. Toate minele care au scos aur, la separare au aruncat telurul în halde, pentru că nu prezenta interes tehnologic la acea vreme, era un rebut. Acum este la îndemână pentru exploatare, e la suprafaţă, nu trebuie să săpăm după el. Am depus studiul meu la Agenţia Naţională pentru Resurse Naturale în ideea de a demara exploatarea. Mi s-a spus că nu se poate deocamdată. Procesul de separare în cazul telurului este hidrometalurgic, prin electroliză”, ne-a spus profesor dr. Gheorghe Popescu

  5. Ponta: „Voi discuta şi cu protestatarii din Piaţa Universităţii pe subiectul Roşia Montană”
    Deja a identificat persoanele „reprezentative”: „(…)începând de luni îi va căuta pe Remus Cernea şi Nicuşor Dan sau alţi susţinători ai punctelor de vedere împotriva exploatării de la Roşia Montană pentru a discuta despre ce altă variantă ar exista în acest caz.” (Rev.22)

  6. Buna dimineata,

    Va urmaresc tot zilnic ca intotdeauna. Nu mai postez deoarece are cine s-o faca acum mai bine decat mine si cu majoritatea postarilor sunt total de acord.
    Insa, in ultimul timp vad ceva in gandurile domniilor voastre cu care n-as prea fi de acord.
    Va aduc o relatare de la demonstratia de aseara.
    Adevarat ca este de pe HOtNews si nu mai am demult incredere nici in ei ca de altfel in nicio institutie media din Romania.

    Cititi, daca doriti ! Poate veti vedea ca macar la noi in tara nu este dracul chiar atat de negru pe cat credeti domniile voastre.

    Ca pe valul de nemultumire al acestor tineri romani se cocoata iar si iar eternii autoproclamati reprezentanti ai societatii civile ca ingusata Pipidi ( care se erija aseara pe iRealitatea ca fiind o reprezentata a acestor tineri desi nu cred c-o rugase cineva dintre acestia sa-i reprezinte) ca Liviu Mihaiu, Nicusor Dan ori Mircea Toma tine de imensa nesimtire a acestor escroci ce-si zic liderii societatii civile din Romania.

  7. Textul despre care am vorbit

    E usor sa te lasi purtat de subiectivism atunci cand “relatezi” despre cel mai important protest pe care l-a vazut Bucurestiul ultimului deceniu. Mai ales cand participantii la acel protest nu sunt adusi cu autocarele sindicatelor, nu sunt galerii de fotbal si nici agitatori platiti de un partid posesor de televizor. Cand vezi atat de multi tineri din aia pe care i-ai lua imediat cu autostopul, cand intalnesti vreo trei prieteni buni din liceu, acum IT-isti, plus cativa intelectuali pe care-i admiri (in secret, ca in public nu e la moda sa te dai cu intelectualii), te ia valul. Te apuca, omeneste, bucuria.

    Pana ce un fior rece iti curenteaza sira spinarii atunci cand vezi pancarta cu “Jos capitalismul”. Si atunci iti iei tenisii colorati la spinare si fugi. Ca ti-e frica de astia care vor sa dea Jos totul, fara sa-ti spuna ce au de gand sa puna in loc.

    Doar ca acea pancarta era una singura. Chiar daca era filmata de camerele tuturor televiziunilor, ramanea una singura. Cum singur era si barbatul fortos cu chef de scandal pe care-l filmau toate televiziunile in timp ce se certa cu alt tip cu ochelari de soare in plina seara, par strans in bentita tricolora si tricou mandru si negru ca fundul unui caine dac.

    Cameramanii luciosi si reporteritele fardate sus pe tocuri au fost printre cele mai excentrice personaje ale protestului din seara lui 15 septembrie. Asa ca am fugit si de ei si de ala cu “Jos capitalismul” si i-am cautat pe protestatarii cu pancarte cuminti. I-am cautat pe oamenii care purtau sloganuri plicticoase. Nu mi-a fost greu sa-i gasesc. Erau vreo 10.000 – spun scepticii. Aproape 20.000 – spun entuziastii.
    si

    Radu, 30 de ani, economist

    Purtatorul sloganului (pe spatele pancartei): Pentru o Romania guvernata de oameni, nu de politicieni

    “Am fost guvernati de politicieni 23 de ani si am vazut ce a iesit. Este randul oamenilor sa-si asume responsabilitatea pentru ceea ce cred. Jumatate din generatia noastra este plecata fie la studii, fie la munca in afara . Noi avem nevoie ca oamenii astia sa se intoarca, sa le traga un sut in cur astora care guverneaza acum si sa vina ei sa ne guverneze.

    Momentan protestez contra proiectului Rosia Montana, dar acesta este doar un punct. Cine a scris pe pancarte “Jos capitalismul” se refera la capitalismul de cumetrie care este acum la noi in tara. Noi nu am avut niciodata capitalism. O mare parte din oamenii capabili ai acestei tari au plecat din cauza acestor marsavi care ne conduc.”

  8. Sa mă lamureasca si pe mine cineva ce meserie e asta de activist civic profesionist si unde se fac inscrieri ca sunt interesat ??? 🙄

  9. Mihaela, 🙂

    Bine ai revenit!

    In privinta „cocotatilor”, cred ca nu putem ignora ca 1) de la ei a plecat tema RM (si asta are ceva vechime) si 2) se pare ca ei sunt si „nucleul organizatoric” de acum… Diferenta fata de o alta parte a protestatarilor, daca ea exista, o va face tema gazelor de sist, care va fi un soi de „test”. VDM!!!

  10. Iote-l si pe activistul civic profesionist …..îl regasim la toate protestele din iarna si multe alte proteste

  11. Proteste ale elevilor, la Constanta, la inceputul anului scolar:
    Prima nemultumire: NERESPECTAREA PACTULUI PT EDUCATIE.
    Nemultumirile indreptate spre 1) GUVERN, 2) autoritatile locale, primarul MAZARE, in primul rand…
    (declaratiile apartin presedintelui organizatiei elevilor din Constanta)

  12. Va reamintesc ca la 11:00 incepe emisiunea „Evenimentul Zilei” pe B1. Primul invitat este MRU

  13. Pentru cei mai noi, cei vechi de pe la Copac stiu.

    Posed bucata fata 30 ani corporatist care traieste la Londra, inutil sa va spun, dar spun draga mie mai ceva ca ochii din cap.
    Stiu ce inseamna instrainarea acestor acestor tineri romani care nu mai stiu unde pot spune cu adevarat si sa simta cu adevarat ca acasa . Credeti-ma, aceasta gandire-stare este CUMPLITA. Imposibil de descris in cuvinte. Si ganditi-va ca nici eu nu am simtit-o pe propria-mi traire ce simte ce am eu mai scump pe lumea asta. Doar vad de fiecare data cand pleaca, de fiecare data cand vine si in toate convorbirile de pe Skype cand ma intreaba, mami, nu-i asa ca la noi e soare, nu-mi spune daca este, aici iar ploua …. Ma opresc..

    Povestire:

    Eram la Londra intr-un pub londonez de un Paste ortodox care a coincis cu nunta regala si cu pastele catolic.
    Eu (adusa in pub de fiica mea cu care aveam lungi discutii ca cele pe care le aveti dvs. acum. Eu gandind ca domniile voastre, ea ca „imperbii educati” ori cum le-or zice TDS), doi englezi , un croat, doua poloneze si un indian toti corporatisti.

    In primul si in primul rand nu s-au aratat deranjati de prezenta mea fapt ce m-a cam mirat. S-au aratat deranjati de mascarada cu nunta regala care in treacat fie spus nu mi-a placut nici mie, dar mi-am zis ca la mine sunt prea proaspete amintirile despre ceasca, dar lor ?

    In al doilea rand, ce-am priceput eu atunci ajutata si de fiica mea pentru ca nu inteleg atat de bine lb. cand se vorbeste repede a fost ca ei
    NU repudiaza nicidecum sistemul capitalist (cum ii spunem noi) ci sunt revoltati tocmai ca NU mai exista o PIATA LIBERA cu adevarat concurentiala. Ca acesti mamuti care sunt corporatiile au reusit sa controleze nepermis si in sens negativ tocmai sistemul concurential care trebuie sa stea la baza unei adevarate piete libere. Intr-acolo am inteles eu ca se indreptau nemultumirile lor.
    Sper sa nu razi TDS si sa-mi spui ca n-am inteles bine din cauza de dificultati lb.engleza 🙂 ca-ti dau una cu facaletul meu de gospodina …stie el ce este cu gospodinele si vestalele 🙂

    Ceea ce ei nu cred ca intelegeau clar (chiar nici fiica mea, polonezele ori croatul) dar eu am inteles pentru ca l-am trait la plina maturitate in forma lui cea mai acuta era ceea ce a zis si la Copac cineva ieri, cred ca Viq. Ca de fapt acesti tineri se revoltau impotriva stangismului comunistoid al acestor mari corporatii NU impotriva capitalismului cum credem noi sau mai bine zis SUNTEM ABIL DIRIJATI SA CREDEM.

    Pericolul cel mai mare, aici sunt total de acord cu voi, este ca pe acest val de nemultumire cat se poate de reala a tinerilor instruiti din aceasta lume sa NU SE COCOATE RAUL CEL MARE despre care est-europenii au aflat cat de RAU ESTE, vreme de aproape jumatate de secol.

    Asadar eu socot ca ar fi bine sa fim mai atenti la manipulari care din pacate ne vin din toate partile si sa nu blamam ceea ce NU ar fi chiar corect de a fi blamat.

  14. Mih,

    Eu nu plec niciodata de la voi. Va citesc in fiecare zi. Doar nu mai postez decat cand am ceva de spus si n-ati atins voi, lucru care se intampla extrem de rar pentru ca aveti cu totii niste postari care oricand ia de departe orice maret editorial al unui jalnic editorialist platit de unul si de altul.

    Voi o faceti gratis cu multa iubire de dreptate si adevar fie el si doar al vostru, dar este si onest si de calitate si din toata fiinta voastra NU contra unui pumd de arginti de oriunde ar veni el.

    Intotdeauna, un gand bun 🙂

  15. erata
    iau de departe, greseala de tastatura

  16. Mihaela,

    Daca ceea ce ai inteles tu de la acel grup de tineri este si nemultumirea (unei parti, poate/sper majoritare a) protestatarilor de la noi, indemnul tau de a nu-i blama este corect. Cred ca lor le revine responsabilitatea de a o dovedi, spunand-o clar si raspicat (asa cum au facut-o acei tineri pe care i-ai auzit tu, la Londra). Le mai revine responsabilitatea de a se opune manipularilor (o parte a acestora le stau alaturi, in strada). Ar fi un test de maturitate.
    Dpmv, cum am mai spus, si tema gazelor de sist este un test de maturitate, pe care il au de dat acum. Unul foarte important!!!
    Eu sunt sceptica…Sper totusi ca realitatea sa ma contrazica…VDM!

  17. Solutia lui MRU :
    Alianta DA va aduce si extinderea Ecologista. 🙂 🙂
    ufff. MRU nu poate iesi din paradigma. de un an face numai miscari gresite
    Urmeaza ca si partidul PSD,PNL,PPDD,PDL sa aiba o fractiune ecologista iar MP sa mai adauge la alea 20 de pagini de viziune si inca una ecologista si au rezolvat problema. Ecologistii sunt cu noi !

  18. Ar fi bine de citit articoul din hotnews indicat de Mihaela.
    Nu prea seamana a manipulare, sau macar nu e ingredientul principal.
    Mai degraba pare un sambure de speranta.
    Ca e prea posibil sa fie confiscat si deturnat de adunatura de velietari fara scrupule gen Pipidi sau Mircea Toma, ca nu prea e inteles de alde MRU si multi alti corifei ai dreptei asta e alta mancare de peste.
    Nu subestimati inteligenta si puterea de analiza a corporatistilor. Multora le lipsesc exercitiul dialogului social, istoria implicarii civice, analiza fenomenelor economice si multe alte trasaturi ale unui cetatean informat si bineintentionat.
    Dar au si capacitatea intelectuala si puterea de munca de a acumula tot ceea ce le lipseste.
    Asta nu e gloata spalatilor pe creier. Nu e electoratul USL. Probabil ca nu e nici al dreptei, dar e o parte din electorat ce are potentialul de a avea un cuvant greu de spus pe scena politica.

    Poate o vor face, poate nu, sunt multe variabile. Dar e ceva nou si asta, in inchistarea fanariota ce a cuprins de ceva vreme Romania, e de bine.

  19. Deja MRU mă plictiseste …vorbește ca toti politicienii nostrii

  20. Estule

    Organizatorii sunt oengeuri sorosiste ….probabil nu se așteptau sa ia amploare …cred ca strada a scăpat de sub controlul celor care au organizat protestul

  21. Mih,

    Ei, acesti tineri romani trebuie sa fie atenti la cine se cocoata pe nemultumirea lor. Deocamdata VDM ca aceiasi escorci pe care ii stim de ani de zile, Pipidi, Liviu Mihaiu, Mircea Toma. Nu cred ca i-a mandatat cineva pe escrocii astia sa reprezinte pe
    cei 15.ooo de tineri care au protestat aseara. Ce nu cred, sunt sigura ca acesti tineri nu doresc a fi reprezentati de niste smecheri cu ONG-uri.
    Ca de atatia ani cu nesimtire si tupeu de escroc se erijeaza in ceea ce nu sunt si nu vor fi vreodata, anume oameni liberi dezinteresati care sustin niste principii.

    Cand faci pact scris cu diavolul USL asa cum au facut ei, in mod normal nu ar mai trebui sa scoata azi capul in lume. De ce o fac ? Pentru ca sunt si niste escroci si niste nesimtiti, d’aia.
    Sa lase naiba locul altora mai tineri ca au imbatranit in rele si ne-au amarat destul cu tradarile lor, escrocii naibii.

  22. copaceni salut. Cateva cinice:
    A. RM este repetitia pt. gaze si asta PUTE a GAZ(PROM). Argument: nimeni nu zbiara despre Baia Mare/Certej (tot cu cianuri), contra Cernavoda saiu termocentrale
    B. Destui stangisti din PU sustin de fapt capitalismul monopolist de stat (sintagma completa, ca daca lipseste doar unul din cei trei termeni ei nu mai inteleg si nu mai accepta).
    C. semestrul european, adica limitarea stricta a bugetului, va dezumfla serios palavrele auzite de la USL

  23. opozitia fata de RM a fost indusa de catre Antena 3 si alte haznale TV. Si lor le-a scapat de sub control, ca intre timp ei au schimbat macazul dar oamenii aia din strada nu i-au urmat.
    protestele or fi organizate de ONGuri soros-iste dar e posibil sa le scape si lor.
    E prima miscare antisistem. Si prin sistem nu inteleg capitalism, socilalism ci pur si simplu un sistem mafiot.
    Lumea e satula de jegurile astea fara scrupule, fara viziune, fara minte, de nenorocitii astia care ne-au dus in funcdatura inc are ne aflam.
    nici USL si nici alde dinozaurii din PDL nu prea inteleg cum sa interpreteze ce se intampla. Cu mult, mult noroc poate o sa fie prea tarziu pentru ei cand o sa-si dea seama.
    Sunt sanse mici sa rezolve ceva, dar e un inceput.

  24. Eu sunt cam indiferent fata de RM, e o miza prea mica la nivel de tara si oricum miros mai degraba o teapa speculativa decat o activitate economica viabila.
    Dar cu gazele de sist e alta treaba. Potentialul de distrugere a ecosistemului e cu mult mai mare. Vedeti ca e o stire recenta pe abc news daca nu ma insel despre legatura clara intre exploatarea gazelor de sist si cutremur de 3,9 pe undeva prin USA.
    Eu unul o sa ma alatur protestelor.

  25. Imi aduc aminte ca in urma cu cateva zile, Nora spunea in Gradina de hartie, intr-un comentariu, ca exploatarea gazelor de sist in Romania nu corespunde, in privinta riscurilor cu alte exploatari similare intre altele, datorita adancimii zacamintelor respective (la noi fiind la mare adancime, cele cu risc fiind mai de suprafata). Informatiile pe tema asta le are de la cineva si de incredere si de specialitate.

  26. Personal consider energia nucleara CEA MAI PERICULOASA dintre toate riscurile energetice…
    Si nu induce nimanui stare de protest intentia de a se mari capacitatea cu inca doua alte centrale????

    Pot sa inteleg la Rosia Montana orice argument ..pentru mine ramane valabil doar site-ul arheologic deosebit de valoros ….
    Singurul argument care ma aduce impotriva exploatarii.
    Desigur si modul vicios,fraudulos al dobindirii drepturilor de exploatare…

    In conditii de transparenta si mai ales de respect pentru mediu,conform standardelor internationale,cu profit considerabil pentru Romania…spun DA exploatarii aurifere…
    Am vizionat sute de documente,materiale,multe video PRO sau CONTRA…
    Am studiat pe toti cei care sunt in primele rinduri la PRO sau CONTRA.
    Si am tras concluzii.
    Nimeni nu ma poate ABURI.Si nici nu ma poate manipula.

    Stiu aproape cu acuratete ce se intimpla,cine si cum vrea sa fie ROMANIA VIITORULUI.

    Nu se evalueaza ABSOLUT deloc ca Romania nu mai are industrie poluanta.Ca vindem aerul curat unor tari precum Japonia.
    Rudiment si bucolic..dar SARACI incit ne exportam COPIII.Care nu se pot bucura de MEDIUL OZONAT.Se duc si traiec intr-un climat nociv al unor tari supradezvoltate,pentru ca acolo gasesc de lucru.

    Ma indoiesc de buna intentie a celor care pun la cale asemenea scenarii.
    Cu exceptia a citeva sute …..

  27. Despre Liviu Mihai…stiu ca alucrat pentru Vintu…stiu ca a primit de la liberali postul de guvernator al Deltei.Pentru” frumoasele sale’emisiuni” de la TVR. RECOMPENSA pentru manipulare….ENERY HOLDING.Isi mai aduce aminte cineva??

    Mircea Toma a organizat acele manifestatii contra summitului Nato..cu citiva internationali importati …si depozitati in magazie…

    Ei ca si altii fac jocuri contra cost…cu Romania abuzata de interese straine si contra politicii CSAT.

    Alistar este un alt om al liberalilor.. daca o adaug si pe Renate Weber si pe Pirvulescu,trag linia- nu imi mai trebuie mult sa ajung la capatul concluziei.

  28. Mihaela

    Se cocoata pentru ca ei sunt organizatorii …..ce-i așa greu de dedus ??….ONG-urile lor cu finanțare de la Soros sunt organizatorii protestelor

  29. Erata ENERGY HOLDING

    Nasi,fini,masoni,profitori….Tariceanu ,Buzoianu,Dan Ioan Popescu,Portile de Fier…I si II…
    S-au uitat…

  30. Din comentarii ale unor protestatari: ieri au fost „plimbati” [putem presupune ca de catre „cocotatii” organizatori] kilometrii intregi (vreo 11, ziceau), prin cartiere departate de sediile guvernului si parlamentului, s-a strigat aproape doar „uniti salvam RM” si mai timid „demisia” dar fara „a cui”…

  31. @Estu,

    Nici pe rusi nu-i chiar prea intereseaza RM, dar sunt impotriva exploatarii gazelor de sist…
    Ca sa vezi ce coincidenta de pareri… 🙄

  32. Off topic

    … ieri, am uitat să specific, când am zis că toate partidele din România suntr copy paste PCR … mă referea … ca structuri organiozatorice, la faptul că toate aspiră să fie partide de mase, naţionale care va să zică. Şi că toate vor să ne treacă strada, deşi noi nu vrem să traversăm. Sau cel puţin nu cu ele.

    Şi încă ceva, mulţumesc tuturor celor ce dau unlike aberaţiilor mele. Consăteni … unanimitatea este dăunătoare.

  33. Ce au scandat elevii din Constanta:
    „Educatia salveaza natia!”

  34. Tribunalul Bucureşti a aprobat cererea de inregistrare a PMP (RL)

  35. Referitor articol, Roşia Motană-Mortală, gaze de şest, enegie …

    Les jeux sont faits (rien ne va plus) … adică ..

  36. „E greu de spus ce va alege Victor Ponta în final [sa mearga in strada, sau sa cheme la el „reprezentanti” ai protestatarilor] dar este cert că a început să testeze marea protestatarilor cu degetul, iar celula de criză creată în jurul său caută acum punctele slabe ale mulţimii, posibilele falii care pot fi create şi exploatate, reţeta prin care principiul “divide et impera” ar putea furniza o soluţie rapidă şi cât mai discretă.

    Văzută dinspre Palatul Victoria, Roşia Montană reprezintă cu adevărat o miză, dar scăparea lucrurilor de sub control, în planul mişcărilor de stradă, este problema cea mai preocupantă.” (Laurentiu Mihu/RL)

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/intalnire-cu-piata-universitatii-calculul-lui-ponta-312592.html

  37. @nightmare

    Parerea mea.

    Poate or fi ei organizatorii dar nu cred ca toti acei tineri sunt adusi de ei. Cred ca multi se aduna acolo intalnindu-se pe retele de socializare.

    Mai cred ca esenta nemultumirilor lor este mult mai profunda. Poate fi un inceput. Firav, si dupa cum se vede destul de controlat dar nu se stie unde se poate ajunge mai ales la noi in tara unde lucrurile stau asa cum toti stim ca stau.
    Sper din toti rarunchii ca acestor escroci de care ati pomenit mai sus sa nu le reuseasca jocurile murdare si aceasta revolta a tinerilor instruiti ai Romaniei sa continue in esenta sa iar cei care incearca deturnarea ei sa fie maturati de amploarea si profunzimea protestelor. Speranta firava dar speranta. Nu cred ca trebuie sa condamnam din cauza acestor gunoaie care isi zic societate civila tot ce este acolo.

    Daca doriti, cititi si

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15586566-cat-anti-capitalisti-daci-traci-sau-dreptaci-sunt-protestatarii-rosia-montana.htm

    Cine stie ? Poate nu e dracul chiar atat de negru. Poate.

  38. Mihaela

    Pai asta ziceam ….daca au pornit de la niște proteste controlate in favoarea lui Pontalone ,lui Soros si a rusilor ….se prea poate sa fi scăpat controlul străzii

  39. Mih>mai ramane sa o bagi pe aia cu acvariul si homosexualii.
    ce sa-ti spun, gazele de sist din Romania o sa demoleze colosul Gazprom.
    Povestioare cu rusii cei rai care ne fura bunurile subsolului.
    Ca au interes sa-si pastreze monopolul pe gaze e evident. Ca drept urmare chiar rusii organizeaza manifestatii in Barlad si Bucuresti e mai putin evident, cel putin ptr unii mai putin speriati de coincidente.
    Ca sa fii o persoana informata iti sugerez sa vezi cam care sunt previziunile despre rezerve de gaz de sist in diferitele parti ale Europei, care e procentul ocupat de Romania in istoria asta si ce miscari de strada organizeaza rusii prin restul zonelor.
    daca 90% din rezerve sunt estimate a fi la noi e normal sa se concentreze aici. Daca sunt doar 10% e cam ciudat sa fie daor aici dar in alta parte nu.

  40. Cam lung, dar pt ca merita citit, aduc textul integral:

    „Miron Damian
    Yesterday near Sibiu
    O ultimă notă, apropo de modelul norvegian în care resursele naturale (petrolul și gazele) sunt exploatate de o companie deținută (în majoritate) și administrată de stat, Statoil, în dezbaterea apropo de #roșiamontană. Cum spuneam, dacă e să considerăm o comparație și un model, trebuie să o facem la modul integral, nu să ”decupăm” de-acolo lucrurile care plac unei ideologii și să le lăsăm pe altele înafară.

    De exemplu, n-ar trebui lăsat înafară faptul că n-am auzit ca Norvegia să anunțe vreodată reduceri ”strategice” ale producției de petrol, embargouri șamd. Țara nu e membră OPEC. Cu alte cuvinte, Norvegia nu-și folosește resursa naturală pe post de instrument de diplomație, nu-și sacrifică vreun interes economic de dragul unuia politic. Adică genul de politică la care sunt campioni prietenii noștri, rușii, mentalitate de bully care o să-i ducă la izolare și ruină.

    Mai mult, nu doar extern ci și intern lucrurile stau la fel, interesul economic primează. Compania de stat norvegiană vinde norvegienilor benzina la prețul pieței, ceea ce face ca, adăugând accizele și taxele pe care le percepe guvernul de la Oslo, norvegienii să aibă unul din cele mai mari prețuri la pompă din lume. Și aici ar trebui să luăm aminte și, dacă tot invocăm modelul norvegian, exemplu. Există enorm de multă lume – lucru trist, pentru că înseamnă că majoritatea au convingerea asta sinceră – enorm de multă lume care, dacă deplânge privatizarea Petrom, o face fix din motivul ăsta, exprimat într-un fel sau altul: compania ar fi trebuit menținută de stat ca să dea carburant ieftin la popor și la industria națională. Or, vor fi fost motive împotriva ideii de privatizare a Petrom, în sine, dar ăsta e prin excelență argumentul PENTRU privatizare: petrolul ca ”bun al întregului popor” nu însemna altceva decât căpușare și risipă. La polul opus din această privință Norvegiei e Venezuela, unde benzina e practic gratis, o țară săracă, mereu prin preajma falimentului în condițiile în care are una din cele mai mari rezerve și producții de petrol și gaze din lume! (Ne putem imagina ce se va întâmpla când resursa aia va seca)

    Pe scurt, Statoil, compania statului norvegian care exploatează resursa naturală de petrol și gaze, acționează pe o logică – horribile dictu, nu? – pur capitalistă. Își vinde producția pe piață cu unicul scop de a obține pentru proprietar un profit cât mai mare.

    Da, norvegienii chiar au un model bun, dar nu cum îl croiesc ideologii sau naivii, reducându-l doar la ”exploatarea resurselor naturale e făcută de stat, la fel ar trebui să facem și noi, pam-pam!”. Nu, nu, sunt câteva trăsături și, vai nouă, diferențe majore.

    1. Corupția în Norvegia este la un nivel extrem de redus.
    2. E o firmă de stat care exploatează resursa naturală, dar o face după o logică pur capitalistă, urmărind strict profitul.
    3. Acest profit nu este ”dat la popor” pe post de pomană electorală. Este pus într-un fond public de investiții, administrat de specialiști, competent și transparent.”

  41. Ziua buna !

    Mai intai, Mih multam pentru info cu MRU la B1.
    Intamplarea a facut sa am o fereastra si sa fiu pe faza.
    Asa ca l-am pescuit. Deja si ciugulit parerea lui calda despre subiectul in discutie azi. Am lipit-o la articol.

    S-ar parea ca „prind pulsul” astia cu emisiunea asta noua.
    Maine ci-ca-l au invitat pe Lazaroa 😉

  42. Pancarda in PU „ne-am saturat de cianuri care o scoateti pe gura”

    🙂 🙂

  43. Cianura …..scuze

  44. Ar fi interesant de cunoscut opinia celui cu minusul la textul lui Doc: cu ce nu esti de acord?
    PS
    valabila intrebarea si pt alte posibile minusuri
    (chiar serios intreb!)

  45. Estu

    „…cu gazele de sist e alta treaba. Potentialul de distrugere a ecosistemului e cu mult mai mare. Vedeti ca e o stire recenta pe abc news daca nu ma insel despre legatura clara intre exploatarea gazelor de sist si cutremur de 3,9 pe undeva prin USA.
    Eu unul o sa ma alatur protestelor…”

    Cred ca e o eroare.

    1. Cutremurele (ce ar putea fi) cauzate de fracturare sunt improbabile si nerecurente. As zice ca-s mai degraba accidente.
    Pentru ca nu e nnevoie sa fii geolog ca sa sesizezi diferenta uriasa privind cauza ce le poate determina in raport cu cele clasice provocate spre exemplu de miscarile scoartei pe faliile deja puse pe harta.
    S-a fracturat o roca ce juca rol de „plafon” pentru o „cave” sa zicem.
    Cade terenul si „se aseaza”
    That’s all.

    2. Difuzarea gazului in panza freatica este o problema mult mai serioasa decat posibilitatea declansarii de cutremure, dar nici ea nu rezista probei timpului. E chestie ce se epuizeaza dupa o vreme.
    Deci…

    Daca nu te simti inconfortabil cu engleza, vezi ca am pus un material la scorbura cu ceva vreme in urma, care incearca sa afle/explice justificarea temerilor pe subiectul asta.
    http://copaculdinpadure.blogspot.co.uk/search?updated-max=2013-06-23T02:18:00-07:00&max-results=1&start=4&by-date=false

  46. Referitor la manifestantii cu RM, sunt jumatate rezervat, jumatate neincrezator si jumatate suspicios 😉

    Naivitatea/credulitatea unora ce desigur se afla amestecati printre cei care chiar stiu de ce se afla in piata, nu le va fi justificare viabila in cazul in care intreaga turma va fi folosita impotriva propriului ei interes dar spre folosul unei cete de borfasi.
    Si nu sunt greu de pacalit 😉

    De-asta am pus si materialul de ieri.

  47. @Estu,

    De acvariu nu stiu ce sa zic, dar chestia cu rusii nu-i doar „fum fara foc”…
    Personal chiar nu am incredere in cei care (tot) spun (nu doar pe tine te-am auzit), ca astea cu „rusii cei rai” sunt „povestioare”.
    „Povestioare”, pe dracu! 👿

  48. viq>http://abcnews.go.com/Technology/story?id=7848915&page=1
    Cum ar zice Mih ca sa vezi coincidenta de timp!
    Greu de presupus ca fracturarea ar putea duce la vreun cutremur serios dar de asemenea e posibil sa fie afectata panza freatica.
    Problema pe care o vad eu insa e alta. Orice forma de exploatare cu jigodii gen USL la putere(sau mafioti rusi daca preferati) va fi in detrimentul poporului in ansamblu. O sa-i doara in cot atat de participarea statului la profit cat si despre respectarea protectiei de mediu. Ca in Africa.
    Unii o sa sa se imbogateasca teribil iar imensa majoritate doar va trage ponoasele. Si cred ca multi gandesc ca mine, nu exista incredere in ceea ce fac politicienii romani.
    As spune ceva diferit daca toate discutiile se intamplau in Norvegia?
    Da, as fi avut alta parere, pentru ca gradul meu de incredere in factorii decidenti ar fi la cote incomparabile. Dar nu suntem in Norvegia.

    Ce avem acum in PU e un inceput de revolta antisistem care ar avea o sansa sa curete parte din cancerul ce a cuprins Romania.
    A veni si a respinge intreg fenomenul pe baza de povestioare despre manipularea rusilor e o eroare strategica. Si o analiza extrem de superficiala.

  49. Din lista din articol, cred ca lipseste un nume important, alaturi de cele ale unor Basescu, Macovei, Preda…: TRU.

  50. Da…simbolica expunerea concurenta in mass media dintre MRU si TAMP (Tatiana AMP). Hais si cea: „Fiti ungurenii mei!” versus „Fiti tampitii mei!”. Nu stiu daca TAMP va castiga adepti din PU, in afara celor clasici – Toma, Mihaiu, Cernea,..ai ei dintotdeauna si irecuperabil(i).
    @Mihaela: ma cam bate gandul ca T-AMP este, de fapt, doar un nume de cod, prea se leaga de actiunile fudule ale personajui.

  51. Pentru toti cei care considera ca aceasta miscare de strada este una antisistem o intrebare:
    Credeti ca atitea mii de oameni nu pot INDICA cine sunt si unde sunt cei VINOVATI???
    Nu doar de Rosia MOntana(nici macar acolo nu sunt indicati VINOVATII) ,dar de tot jegul politic pe care voi credeti ca protestatarii il invoca CINE ,CE SPUNE??
    O miscare stradala CIUDATA antirevolutionara….nu asa se darima un sistem…,indiferent care este acela ..adresarea protestului de masa IL INDICA,IL ACUZA,II VREA CAPUL…
    Este clar ca se incearca confiscarea protestului initiat de 1000 de oameni…
    organizatorii din umbra preiau nemultumitii de actuala Putere si ii aliniaza pe
    aceeasi organizare cu cei din Rosia Montana…..
    declaratia lui Maries ca revolutionarii sai sunt in PU….arata clar ca Maries este in alta tabara…
    de asemenea sunt multi protestatari care au fost in PU si in 2012 cind au urlat,au tipat,s-au batut,au afisat bannere pentru darimarea guvernului Boc si impotriva lui TB…

    Si,nu in ultimul rind ,imi este imposibil sa cred ca „meritocratii” ,oriunde s-ar afla ,nu au primit ordinul de a iesi in strada.
    Interese obscure,multiple,diferite,manipulare,multa ipocrizie si mistificare…NAIVI cit cerul si pamaintul..escroci si profitori la fel.
    Am deosebita apreciere pentru invizibilii manati de credulitate in autenticitatea gestului lor..putini.

  52. Un mic detaliu strecurat SI in text, ma face sa spun ca in cazul Ioana cu Arcu’ se schimba sensul vorbei cu sa faci ce zice … „popa”. Prin urmare sa speram ca se intampla ce trebuie, nu ce … zice Mocavei:

    „Parafarea acordului va însemna și vize pentru a călători în Uniune, …”. Sper ca de vize s-or fi saturat saracii.

    O fi fost din cauza acumularii de oboseala!? Sa nu existe probleme mai grave, cum se para ca s-a intamplat cu … originalul (Jeanne d’Arc).

    Desi .. luandu-ma dupa „baletul” zigzagat dintr-o parte in celalta a carierei legate de justitie .. cred ca am de ce sa fiu [putin?] ingrijorat.

    Sau o veni totul de la faptul ca, instinctiv, nu-mi place si nu-mi inspira incredere un fost procuror comunist?

  53. China
    Ti-o fi placut Adrian Nastase ,ai avut incredere pentru ca a fost lector al CC al PCR?
    Sau Ion Iliescu ca a fost membru PCR,IDEOLOG de meserie,inca din 1946???Propagandist al marxismului ,cu diplome si functii….
    Instinctul nu te ajuta uneori…
    Pentru ca au continuat netulburati aceeasi politica..specializind pui pentru esalonul II,III,IV etc….

  54. Acuș vine dom’ președinte si-i trage o smetie mincinosului pontanac pentru minciunile cu Rompetrol și celelalte.

  55. ce-a fost Ilici „inainte”, stiu. in mare, inca de atunci, de la Europa Libera care ii prezenta dizidentele (suficient de umflate, daca ma intrebi). nu cred ca am aflat „dupa” lucruri noi cu totul relevante.

    pe de alta parte, nu cred ca exista functia de lector la CC al PCR (aia nu era o universitate).

    desigur, instinctul nu ma ajuta de fiecare data. am vazut ca nici pe tine. nu-i nimic, e … omeneste.

    in acelasi timp, ca sa punem lucrurile in tema de azi (v. situatia de asteptare a MD), istoria consemneaza ca:

    – revolutia din ’89 s-a facut cu implicarea lui Ilici.
    – primul parteneriat strategic cu Nato tot pe vremea lui (Bombo cred min de externe)
    – vizele s-au ridicat pe vremea Ilici presedinte, AN prim ministru
    – intrarea in Nato – ambii
    – finalizarea negocierilor de aderare la UE – ambii

    astfel ca, in ciuda instinctelor mele neajutorate, principalele pietre de hotar la devenirea democratica sunt legate de sprijinul celor 2

    asta cu toate „bubele” si lipsurile … inerente. sau … nu 😉

    si … macar ei nu stiu sa fi lasat in opinia publica certitudinea ca utilizeaza statul politienesc impotriva adversarilor

  56. Ziua buna oameni buni,
    O parere interesanta,

    http://sareinochi.com/2013/09/16/nimeni-nu-l-vede-pe-marian-munteanu-negociind-cu-virgil-magureanu/

    Am vazut articolul lui Mixich.
    Sper ca aceste demonstratii o sa fie generatoare de lideri. Sa nu fie preluati de „nascut in urss” vernu, pippidoaica etc.Din pacate, deocamdata , opozitia, este un pic (ca sa folosesc un eufemism) confuza.

    MRU „isi trage” ecologisti. Daca vor demonstra cei care regreta comunismul (parca fo 40%) ii punem si de o parte pcr-ista? Cat timp ii trebuie sa incheie o alianta cu ecologistii? Nu seamana mai degraba cu o amanare. Care este totusi pozitia PFC?

  57. bunä,
    in china a incep de mult, ponta se potriveste fizic si mental,
    de minune.golanul plagiator este total aläturi cu drumul.
    iar patzachina vestejitä Cäcäräu, este o cocotä masculinä
    ce isi fluturä mandrä chilotzii.

  58. politzia din Bucuresti, este manä in manä cu radicalii protestatari,
    o mizerabilä lipsä de ordine, o anarhie uslinoasä, ce se face de ras.

  59. Traian Basescu declaratii.

  60. Mihaiu, este un tip slampät, sleios,gretzos si cred consumä cate ceva,
    cä este zänatic,ochi de betziv s-au drogat.

  61. Va salut cu drag!
    viq,
    din nou o b.buna postare.Si eu cred ca RM este o repetitie generala pentru o alta batalie pe tema gazelor de sist.In legatura cu protestele din PU am citit un art.excelent scris de Vlad Mixich.Merita meditat la observatiile lui.
    @night, multumesc pt.informatiile date in legatura cu minereurile rare de la RM si mai ales cele referitoare la telur.

  62. o sä treacä multzi ani, panä o sä avetzi ,un presedinte ca Bäsescu,
    nici nu l-atzi meritat, nici nu l-atzi sustzinut.

  63. Tare de tot Piratul ….le da lectii la toti politrucii de 2 bani

  64. „l-am felicitat in gând …pentru efortul depus sa scoată mineri dintr-o mina turistică ”

    Ha ha ha ha ha ha ha

  65. Salut 🙂
    Sa zicem mersi ca inca mai e Basescu presedinte
    Vai de koorul nostru daca la anul pe vremea asta vom avea presedinte pe Crin sau Oprescu sau Ponta sau Johannis sau Isarescu

  66. @eugeni,
    E cea mai tampita idee asta a lui MRU „sa-si traga” si o fatza ecologista. E un fraier daca el crede ca un partid/factiune ecologist poate sa adune voturi. Cei 20.000 din strada au iesit la instigarea ong-urilor si nu a unui partid ecologist. Nu ii va vota nimeni. (si base a vorbit de declinul ecologistilor din anii 70 )
    Dar MRU amatorul in loc sa gaseasca forma unui contract social cum am tot vorbit incearca sa fie din toate cite ceva.

  67. Tds,

    vezi ca o sa iei un minus. Ti-am dat un plus.(ca sa compensez) :).

    Parerea lui DPA, parere apropiata de parerea mea…

    Pentru cei care se intreaba de ce nu au iesit si nu ies oamenii sa protesteze pentru lucruri mult mai grave, iata un raspuns de la un participant. E un fragment dintr-o interpelare ce ma vizeaza pe Contributors:
    “…….Avocatul poporului, ICR, Oltchim, Ponta, Becali chiar, loviturile de stat, beizadelele, coruptia, hotia generalizata, procesele care ori nu incep, ori nu se termina, averile alesilor, aroganta, legile proaste etc…toate aceste lucruri sunt reversibile si absorbante. Poluarea si modificarea geografiei unui loc sunt IREVERSIBILE. D-asta, stimate domn, iesim acum. D-asta suntem multi. D-asta ne-am saturat de analize pe langa subiect…..”
    Da. E reala. Asa se rationalizeaza absurdul actiunii colective. Studiu de caz.

    Acesta a fost raspunsul meu:
    Domnule, apreciez comentariul dumneavoastra. El este onest, de buna credinta, decent si reflecta in mod exact confuzia de planuri, valori si orientare politica a unei bune parti a celor in numele carora vorbiti.
    […….]Foarte bine. De asta veti trai in continuare cu “avocatul poporului, ICR, Oltchim, Ponta, Becali chiar, loviturile de stat, beizadelele, coruptia, hotia generalizata, procesele care ori nu incep, ori nu se termina, averile alesilor, aroganta, legile proaste etc…” si va veti mira toata viata ce v-a lovit.

    Veti iesi din cand in cand in strada in proteste carnavalesti impotriva unor modificari geografice ireversibile. Veti fi convinsi ca sunteti pe subiect si ii veti interpela si apostrofa pe cei care atrag atentia cu privire la absurdul situatiei. Sper ca macar sa fiti fericiti traind in iluzia asta, in fantasmagoria asta tragico-comica. Dar nu veti fi.

    DPA, raspuns la comentarii la articolul:
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/lasati-frate-oamenii-sa-demonstreze/

  68. O parte a unui coment. pe fb:
    „Stefan Radoveanu:
    (…)
    Sunt MINCINOSI si ORDINARI invocând cu nesimtire Traian BASESCU „Domnia sa cu manuta domniei sale a promulgat legi privind Petrom, Rompetrol”.

    Acestea s-au petrecut :

    « În anul 1998 Dinu Patriciu cumpără pachetul majoritar de acțiuni împreună cu un grup de investitori.
    În anul 1999 Rompetrol cumpără Rafinaria Vega, unicul producător de solvenți de polimerizare, benzină de extracție, white spirits, diverse categorii speciale de bitum și catalizatori pentru sectoarele de procesare a țițeiului și petrochimice.
    În anul 2000 este creat holding-ul Rompetrol Group B. V., cu sediul central în Amsterdam, Olanda, care include firma Rompetrol și companiile asociate.
    Este achiziționată compania Petros (în prezent Rompetrol Well Services) – furnizor unic de servicii și echipamente (închiriere) pentru sondare și foraj[5].
    Cea mai importantă achiziție a grupului a fost cumpărarea rafinăriei Petromidia, în anul 2001.

    PETROM

    Pe data de 23 iulie 2004, OMV, a achiziționat 51% din acțiunile PETROM. »

    Deci acest PONTA minte ca o flasneta intoarsa cu cheia dimineata si seara, Traian BASESCU in data de 20 decembrie 2004 – declarat Preşedinte al României”

  69. Cine spera ca „ramura corecta si cinstita” a pnl este reprezentata de orban, il poate vedea la b1. Eu am inchis tv-u’

  70. @eugeni
    asta cu Orban ramura corecta – e tot asa cum ai vrea sa apuci un rahat de partea lui mai curata 🙂 🙂

    Si apropo de prune, ce zic amicii comuni de Orban pe care il injuram toti de chitara, dansul pe masa si accidentul auto 🙂 . Uscat? curat ?

  71. Night,

    Care este sursa de informatie pentru telur la RM?

    Am remarcat ca TB a vorbit, a doua oara, de problema metalelor grele. Problema metalelor grele in general se refera la toxicitate, deci protectia mediului, nu la un profit economic din extragere. (s-ar putea sa ma insel).

    Pentru ca exploatarea RM se face de foarte multi ani, compozitia chimica este foarte bine cunoscuta si nu cred ca exista aspecte necunoscute geologilor. (Facultatea de geologie de la noi a fost o facultate care a format specialisti buni).

    Cred ca partea (ca deobicei TB a facut referire parca in trecere) a fost extinderea terenului concesionat la alte zone, precum rosia poienii, unde s-ar putea sa fie o alta structura geologica.

    PS. Am impresia ca acel ” ma duc eu la RM sa vorbesc cu minerii” a lui TB, de fapt s-a adresat lui ponta care a „mutat” imediat, si a pierdut 🙂

  72. Stiu ca ieri am zis ca ponta a castigat in fata lui crina, acum este relativ la TB.
    Cat despre pozitia fata de orban, l-am vazut cum a ras afland ca PFC vrea sa depuna motiune de cenzura. Asta lamureste si aspectul cu pnl-aripa curata.

  73. Relax toată lumea. Ponta e grav bolnav și Crin este mult sub nivelul primului. Mă uimește faptul că nimeni din psd nu încearcă măcar să-i scurteze suferința.
    Cu alte cuvinte, maimuțoii ăștia doi nu vor mai vedea alegeri neam de neamu lor.

  74. Vad ca mi s-a dat un minus pentru ca am intrebat de sursa pentru telur.
    (cred ca pentru aia 🙂 )
    Am intrebat, pentru ca am cautat inainte de a intreba si am gasit ca referinta pentru declaratia lui G.C. Popescu ziarul Libertatea de exemplu. Dar am mai gasit si un interviu al aceluiasi G.C.Popescu (in mai 2013) in care spune ca NU exista altceva la RM.(http://www.abrudinfo.ro/din-zacamantul-de-la-rosia-montana-se-pot-extrage-doar-aur-si-argint-347.html), asta inainte de a se politiza totul. Faptul ca in acest ultim ziar nu am nicio referinta unde si cand a a avut loc interviul ma face un pic circumspect si aici.
    De aceea am intrebat.
    PS
    INDIFERENT de prezenta telurului sau nu, telurul se extrage prin electroliza si nu prin cianurare. Deci GR nu ar fi putut extrage acest semimetal.

  75. Am impresia ca practic cursa pentru presedentie s-a resetat. Toate gruparile politice trebuie sa isi caute noi candidati. Cine s-a lansat prea devreme a intrat in aceasta caracterizare totielafel. Cine a stiut sa astepte, daca a existat un atare plan (cel mai probabil a lui TB) cred ca ajunge in fata.

  76. eugeni

    😆 😆

    e un uselist genu ponta care-și tot prinde urechile pe-aici.

  77. ati aflat?
    centru de comanda militara – Washington – a fsot atacat de 3 indivizi.
    pe unul l-au impuscat, ii cauta pe ceilalti doi…
    nu se stie cine sint atacatorii

  78. a crezut cä este octombrie…………………………..

  79. asa cum este Ponta mitomanul, cel mai catastrofal premier roman,
    este O-BAMÄ, nenorocirea americii, animalul ca sä satisfacä cerintzelor fabricantzilor de arme americani, sustzinätorii lui, ar fi
    omorat si distrus o tzarä. pt. cä nu se stie cine au pus sarin,
    poate erau grupele rebele, fratzii……….
    O-bamä; ar trebuii sä duca la domnul dracu.
    atrage ura musulmanä, si cine suferä? americanii nevinovatzi.
    pt. cä Angela a refuizat participarea, ii dau duminecä votul cu
    toatä dragostea.

  80. filadel,
    am obervat, se crede destept guzganul uslinos,
    sunt mai multzi, schimbä nikurile si nävälesc jivinele.

  81. arätarea asta de mongo-mitoman cu partenera cäcäreazä
    fac o pereche de vise rele.

    sunt romanii asa prosti, sä aleagä aceste 2 arätäri?????????

  82. Ultimele comentarii ale lui Lazaroiu pe fb

    Moderator: Cum veti vota?
    Victor Ponta: Voi vota la vedere
    A aparut in seara asta un nou Ponta. Nu e pro, nu e contra, nu e impotriva duplictarilor, e doar…LA VEDERE :))))

    Reamintesc pentru cei care nu au urmarit in ultimele saptamani piesa de teatru cu un singur actor in toate rolurile.
    Actul I: Ponta pentru
    Actul II: Ponta contra
    Actul III: Ponta impotriva duplicitarilor
    Actul IV: Ponta transparentul

    Ponta: „Nu sunt sigur deloc ca PSD il va sustine pe Crin Antonescu la prezidentiale”.
    In sfarsit, dupa doi ani de USL aflam secretul lui Polichinelle

    Si acum gogonata gogonatelor
    Ponta:” A zis presedintele ca nu i mai raspund la telefon. Pai nu m-a sunat…”
    Mai are cineva declaratia data de mitoman in care spunea ca nu i mai raspunde presedintelui la telefon din iunie?

    Ponta: „Eu nu fac ca Basescu sa fiu contra doar ca a zis el ceva”
    :)))
    Nu mascariciul asta spunea acum cateva zile ca era contra Rosia Montana pentru ca era sustinuta de Basescu?

    „Problema e ca nu poti sa fii cu toata lumea. Trebuie sa iei niste decizii. Ca pana la urma ajungi sa nu te creada nimeni”
    Ghiciti cine spune asta despre Crin Antonescu…Corect. Socant, dar Victor Ponta spune asta :)))

    Stiu ca e rau pentru Romania si din fericire nu va fi asa, dar intr-o eventuala finala Ponta-Antonescu il mananca Crin pe mitoman cu fulgi cu tot.

  83. mitomanul Ponta ,vrea sä-l scape pe turnätorul Voiculescu de puscärie. sper ca Procuratura si CSM , sä nu inchidä ochii.

  84. vä rog sä-mi permitetzi,

    FELICITÄRI !!!! PMP; IN SFARSIT ESTE PARTID

    VÄ DORESC SÄ FITZI RESPECTATZI; IUBITZI SI URMATZI !

  85. MITOMANUL PONTA,

    a räspuns numai cu mitocänii, mojicii si goläneli.
    säracii de RM, sunt asa prostutzi si l-au crezut

    PONTA , ESTE O MIZERABILÄ HAHALERÄ:

  86. gata pt. aceatä searä, la noi este o ploaie torentzialä.
    de cateva zile

    noapte bunä.

  87. Astazi de la 11:00, pe B1, la „Evenimentul Zilei, Sebastian Lazaroiu.
    Maine, Elena Udrea.

  88. Mih,
    bunä,
    o sä fie f. interesant.

  89. toatä miscarea din stradä, a fost ticluitä de consilierii mitomanului,si
    ONG-urile inventate de mafiotzi.
    ca apoi sä vinä golanul, ca salvator.

  90. last,

    ai fost fenomenal, „un rahat , de partea curatä”
    asa este , Orban ,Täriceanu;Ruseanu,Burtäverde,SRS etc. niste
    rahatzi ambalatzi in staniol .

    si liberali nostri FDP, are f. putzini sustzinätori.

  91. sunt singuricä……………nu-mi place, vin mai tarziu

  92. am citit o bazaconie.
    nemtzii vor sä renuntze la EURO……….MINCIUNÄ ORDINARÄ

    multzi interesatzi sä därame euro, lanseazä prostii ” INTERESATZII „

  93. SL – se incheie etapa Liderului-locomotiva. Incepe aceea a Echipei

  94. Sedinta PSD convocata de urgenta la Palatul Victoria.

  95. SL – nimeni (din PSD si PNL) nu mai vrea functia de PM in Romania
    E mult mai tentanta cea de presedinte…

  96. PNL -ul lui Antonescu si PNL in general, cel din ultimii ani (2007-2008 -Tariceanu) – nu se mai poate declara de Dreapta…

  97. Sansele unui tur doi Ponta/Antonescu – mici

  98. De ce au iesit acum atatia oameni: RM este un pretext care ascunde si altceva. Poate e vorba despre cum a actionat guvernul…Lege neconstitutionala…Declaratiile lui Ponta…
    Investitiile straine au scazut
    Ponta politizeaza investitiile straine = alunga investitorii
    Retragerea proiectului ar detensiona situatia

  99. Sunt multe grupuri economice si politice care isi doresc confiscarea protestelor

  100. Purtătorul de cuvânt al PMP este jurnalistul Bogdan Gamalet

  101. Pactul de coabitare a fost necesar la noi.
    Institutiile au rezistat in ciuda atacurilor permanente si dorintei USL de a le politiza.

  102. Va salut din coltisorul meu din Ardeal! 😆
    eugeni,
    de multe ori am remarcat si noi,aici la copac,lansarea timpurie a candidaturii useliste.E in firea lucrurilor ca dupa o vreme politicianul sa-si erodeze capitalul politic de care dispune,fie ca intervin conflicte cu partenerii(asa cum s-a intamplat acum),fie si-a epuizat posibilitatile de lider ship (daca le-a avut cu adevarat) si in consecinta si-a aratat limitele

  103. Mih,servus 😆
    tu ai spus concis ceea ce derulasem eu mai sus”se incheie etapa Liderului-locomotiva. Incepe aceea a Echipei

  104. theo,servus 😆
    tu niciodata nu esti singurica.
    Cine a lansat bazaconia cu renuntarea la euro in Germania?De ani buni eu tot am auzit-o la diversi analisti si comentatori.

  105. No ,așe ….hai ca ne lamuri nitel Lazaroa ….))))))

  106. Ziua buna !

    Scuze pentru absenta.

    Postare 9

  107. Dora, servus! 🙂

    Comenturile de mai sus sunt mici rezumate/spicuiri din ce a declarat Sebastian Lazaroiu la B1.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s