Banii nu cred în lacrimi. Nici lacrimile nu trebuie să creadă în ei.

Mi-e imposibil să-i cred pe protestatarii pentru pretins motivul „Roșia Montană”.
Am încercat.
Nu merge !
SIMT că mint.

Am mai spus că sunt aspecte care nu se leagă logic.
Prea multe.

Este absolut nepotrivită cu elementul ce-l declamă a fi motivația.
Dimensiunile sunt mult exagerate, dat fiind evident că în raport cu alte evenimente aproape unanim aceptate drept mult mai grave petrecute cu foarte puțină vreme în urmă, manifestațiile nu au fost doar mai mici ci pur și simplu au lipsit cu desăvârșire.
Momentul ales și aria de acțiune incriminată nu susțin nici ele motivația invocată. Mineritul cu cianuri efectuându-se de mai multă vreme și pe mai multe zone.
Vorbim despre același popor, despre aceeași zonă și despre același moment localizat pe axa timpului.
Pe scurt, motivul nu e motiv.
E pretext.

Celelalte elemente ce pot fi identificate ca găurile de la șvaițer, de la maniera de manifestare tip „picnic cu leapșa pe ouate” până la dezinteresul afișat forțat față de elementul politic, nu fac decât să întărească impresia de fals.

Nu mă număr printre cei cărora li se ridică mercurul la scufie când văd că organizarea e finanțată prin intermediul ONG-urilor, cu cash de dincolo de granițele tradiționale. Dar nici nu pot face abstracție de asta.
Sunt un adept, poate chiar mai mult decât atât, al conceptului de civism, de implicare activă a cetățeanului în mersul lucrurilor. Dar nu sar chiar atât de ușor peste elementarul concept al vicierii demersurilor prin intermediul banului.
Banul e ochiul dracului, în caz că am uitat !!!!
Dacă e civism, atunci no money, copii !!!

Civismul își are plata în sine însuși !
În acțiunea propriu-zisă și în eventuala ei reușită !
E chiar mai recompensant decât o acțiune de caritate, pentru că succesul său are efect favorabil asupra autorilor demersului. Ieși la manifestație ca să se schimbe legea X, ceea ce câștigi este … că se schimbă legea X !!!
Presupune existența unui feedback pozitiv. Este de fapt coloana sa vertebrală !
De ce trebuie să fii plătit pentru a face un asemenea demers ???

E nevoie de doi lei pentru un registru de evidență ?
De trei lei pentru un autobuz sau de 4 lei pentru închirierea unei săli de conferințe ?
Dragii mei astea sunt sume mici, obținute eventual din donații ale altor „civici” ce nu pot lipsi de la înmormantare sau botez ca să vină în stradă, așa că dau de-un sandwich și-un suc, să ajute la răgușeală.
Dar mai ales sunt de domeniul trecutului.
Acum mai mult ca oricând în istoria omenirii mijloacele de comunicare în masă constituie un suport excepțional de coagulare, organizare, fluidizare, coordonare, adaptare …. a unor mase de oameni de-a dreptul uriașe.
Câte persoane cunoașteți care nu au telefon mobil ???
Câte persoane cunoașteți care cred că un schimb de sms-uri înseamnă o cheltuială în raport cu „salvarea nației” pentru care se declară atât de înverșunați ????
Ce costuri presupune deci planificarea/organizarea/conducerea ????
C’mon !

Inclusiv tot universul online, cu bloguri gratuite de la numeroase platforme, cu facilități de comunicare, de încărcat și transmis materiale audio-video în timp real, de asemenea gratuite.
Nu înghit prea ușor nici astea cu donațiile de 1 euro. Dar hai …. fie. Un semn de apreciere de la cineva care se vrea implicat dar e în spital.
Nu-mi spuneți mie că sute de mii alocate în mod repetat, ajungând cu siguranță la totaluri de ordinul milioanelor de euro, sunt necesare cetățenilor pentru a-și păstra spiritul civic.
Oi fi eu naiv, dar nu și tâmpit.

Spiritul civic nu se hrănește cu bani.
Oportunismul da.

Faceți inventarul liderilor de sindicat să le vedeți evoluția pe măsură ce prind gustul banului.

Pe scurt eu dau o marjă de credibilitate a onestității actualelor manifestări anti-Roșia Montană de maxim 15-18%.
În proporție de peste 80% cred că sunt făcătură.

Să fim bine înțeleși, nu mă refer la onestitatea tuturor celor prezenți ci a organizatorilor, a „profesioniștilor” în manifestații, plătiți pentru asta și care spre deosebire de cei ieșiți să se hlizească împreună la „Gașca n-are OO” știu foarte exact încotro se îndreaptă această mișcare și ce vor să obțină cu ea.

Și pentru că tot suntem la procente, dau tot în jur de 80% șanse ca aceasta să aibă drept țintă blocarea exploatării gazelor de șist.

Nu sunt foarte pornit nici pentru nici împotriva exploatării de la Roșia Montană și deocamdată înclin ușor spre susținerea exploatării gazelor prin fracturare hidraulică.
Dar dacă cumva se dovedește că nu mă înșel (sper să da) și povestea asta are drept țintă exploatarea gazelor de care vorbeam, atunci ea se va dovedi drept o manipulare gravă a cetățenilor împotriva propriului lor interes, practic o agresiune aproape violentă asupra economiei României și obținerii independenței sale energetice. Ceea ce pentru mine va fi o dovadă clară a unui interes extern uriaș de a bloca fructificarea unei ocazii favorabile românilor și un motiv important să susțin serios exploatarea.

Sugerez celor ce susțin actualele manifestații să fie foarte atenți la acest aspect și să nu se lase păcăliți.
Mergeți, susțineți blocarea exploatării de la Roșia, dacă credeți că e bine, dați-l jos pe Ponta dacă credeți că e bine și dacă puteți (asta chiar ar fi și pe placul meu 😀 ) dar atenție la deturnarea spiritului ăsta către alte chestii. Dacă aceasta va avea loc, mai gândiți odată înainte de a o susține mai departe.

Viq

PS. Imagini „profesioniste” de la prima manifestatie din istorie care nu cere nimic 😀

Anunțuri

161 responses to “Banii nu cred în lacrimi. Nici lacrimile nu trebuie să creadă în ei.

  1. Viq,

    Perfect articolul tau dpmv!

  2. Viq, servus! 🙂

    Înca o data, distanța lărgește perspectiva!
    În mijlocul învălmășelii se pierd din vedere unele «detalii» importante, ca cea cu pregătirea antifracturare.
    Poate și «ăilalți» au pierdut din vedere un lucru minor, dar cu pondere mare in planificarea pe termen lung – suntem un popor care se plictisește repede 😆

  3. Pancartele „nu fracturarii” au fost aduse in PU de vreo 2 sapt. cel putin si parca tot pt cu 2 sapt. in urma a aparut „apelul” de mobilizare cu „strigaturi” pe ACEASTA tema. Am impresia ca deocamdata NU a prins. Dar cu siguranta, nici nu s-a renuntat la ea … VDM!

    • Comunitati Active – Informare (gaze de sist) – Bogdana, iulie 2012

      A inceput de mult,,Mih!

      • Stiu! Si despre RM se vorbeste de mult timp. Eu ma refeream la adaugarea subiectului si mai ales aducerea lui in prim-plan la actualele proteste de strada (astea cu 15000 -20000…)

  4. Viq

    Într-un fel e treaba lor sa dea cu USL de pământ ….toti ei i-au adus la putere pe hotii si penalii cu care azi se razboiesc

  5. „Reporter – România postcomunistă e cu adevărat “postcomunistă”?
    Andrei Pleşu – Fiecare din noi, cei care am trăit comunismul, suntem inevitabil, într-un fel sau altul, marcați de această experiență. Pe de altă parte, mă sperie când văd o generație foarte tânără, care nu a trăit comunismul și care încearcă să îl recupereze fără să îl fi trăit. Li se pare cool! Îmi vine să spun – mai bine niște traumatizați că noi decât niște vițeluși veseli! Am mereu experiența asta și văd mereu oameni tineri, foarte înzestrați, foarte citiți, care nu își mai iau ideile din experiența trăită, ci din lecturi trendy. Au făcut școală în Occident, au umblat peste tot și preiau comunismul nu din istoria locală, ci din ideologia cochetă a stângii universale.

    • O vorbă veche spune: Cine n-are bătrâni, să-şi cumpere.
      Mai nou s-ar traduce prin: Cine n-are politicini să-şi cumpere.
      Adică, noi, România nu avem politicieni, avem doar găşti de mafioţi. Punct.
      Ce bine-ar fi să ne putem cumpăra un preşedinte neamţ, un prim ministru, tot neamţ, toţi slujbaşii statului tot nemţi. Sau Suedezi, Danezi, Englezi, Norvegieni, Finlandezi şi/sau alţi EZI.
      Cârcotaşii vor spune că şi ăia fură, plagiază, mint.
      E adevărat, dar când există numai bănuiala că au făcut ceva necuviincios, se cer afară singuri.
      La noi cei prinşi cu mâna-n sac, fac pe dracu-n patru să creadă lumea că verificau să nu aibă cumva sacul fr’o gaură.

  6. Viq
    EXACT asa cred si eu.
    Stii unde se afla GREII protestelor contra gazelor de sist?
    In zona unde DEJA au manifestat acum ceva timp cam o mie de persoane..
    In zona INUNDATA de Cel de Sus ,EXACT cind trebuiau sa participe la actualul protest.

    Au fost asteptati..Galati,Braila,Tulcea…nimeni nu s-a gindit ca Dumnezeu nu bate cu batul…

    Romanul nu iese in strada decit pentru a se revolta pentru o nevoie personala strigenta.

    Romanul nu are TIMP sa se plimbe pe strada pentru CEVA nebulos..ceva foarte indepartat…
    Acesti tineri ori nu lucreaza,ori sunt studenti sau liceeni FORMATI de programele fundatiilor asociatiilor si organizatiilor de care am facut vorbire pina acum…
    Cine a PLANUIT acest diabolic protest ce ascunde ALTCEVA,mult mai grav
    A STIUT ce segment sa foloseasca…
    O parte dintre ei au fost si in Piata Universitatii in 2012…
    Sper ca SRI si Presedintele sa stapineasca situatia ,sa detina informatii corecte si sa ia masurile necesare din timp…
    La protest participa tot felul de protestatari…Am vazut la Brasov multi CURIOSI,ba unul avea chiar o pancarta cu o caricatura a lui Ponta…mincinosul..

    Da,este adevarat….CIVISMUL presupune VOLUNTARIAT…ori aici miroase cumplit a BANI-foarte multi bani…Jandarmii astia sunt foarte amabili…autoritatile la fel…nu degeaba o fi fost schimbat si seful jandarmeriei…Agitatori cu drapele si portavoce impiedica protestul impotriva GUVERNULUI

  7. COMUNITATI ACTIVE

  8. Publicat la 09.03.2012
    Grupul de iniţiativă din Bârlad împotriva explorării-exploatării gazelor de şist prin metoda fracturării-fisurării hidraulice a rocilor a semnat şi a trimis o petiţie primului ministru Mihai Răzvan Ungureanu

    http://www.b-o.ro/Evenimente-765-Grup.

    CINE SE OCUPA DE GAZELE DE SIST???CINE FACE MITING?CINE ORGANIZEAZA? 2012….

  9. ..si unde s-a ajuns?

    Asadar ..primarul,preotul,deputatul si ..cine altul decit GENERALUL ROTARU???Cu cine este amic bun??

  10. Mai multe ..http://stopfracturare.ro/
    Explicatie in 5 minute a fracturarii hidraulice si a pericolelor exploatarii gazelor de sist prin aceasta metoda.
    si asta:

  11. Mark

    Ce zici/arati tu e „taraba” eco-left-ong-istilor din PU – cu „marfa fatuita = gaze de sist”, pusa langa cealalta, „RM cianura ucide” (+ o parte din cum s-au pregatit ei pt „iesirea pe piata” – „laboratoarele” se „intrezaresc”)
    O vor „incerca” si/sau „cumpara” protestatarii aceia „frumosi, scoliti, cu bani si fara cultura politica”?
    Iese opozitia de Dreapta cu „marfa” proprie = contra-oferta?
    Din partea mea, ar putea sa vina pt inceput sa „mature” de pe tejghea” produsul „gaze-de-sist-nu-fracturarii” care, cum spune si Viq este CEL MAI NOCIV…(prin „contributie” si INTERES rUS(SR)esc.

  12. Iata ce scriam pe facebook in 10 septembrie:

    M……. C…….
    September 10
    Tare ma tem ca Rosia Montana a fost doar momeala. Gazele de sist si independenta energetica a Romaniei este de fapt adevarata miza.
    Like · · Promote · Share

  13. http://www.b-o.ro/Evenimente-1395-Protestele_barladenilor_la_Bucuresti_7_Septembrie_2013.html

    Interesant..Gen Rotaru din nou in PU..si in 2012 a fost cu rezervistii lui Dogaru ,pentru ca i s-a taiat pensia la jumatate…
    Acum implanteaza stop fracturare linga Rosia Montana…

    Iar spiritul civic al unui slujbas al lui Dumnezeu ajunge in Parlamentul European ??
    http://www.b-o.ro/Evenimente-1391-Parintele_Laiu_si_geologul_Georgeta_Ionescu_la_conferinta_antifracking_de_la_Parlamentul_European__5_Septembrie_2013.html

  14. Off topic (poate nu 100%)

    PMP a solicitat Camerelor Reunite ale Parlamentului adoptarea unei declaraţii politice de condamnare a presiunilor Federaţiei Ruse în procesul de integrare europeană a Republicii Moldova

  15. Paul Dragos Aligica
    Relativ la chestiunea demonstratiilor, sintetizez aici raspunsul meu la acuzele ce mi se aduc din mai multe parti:

    1. Constat ca protestatarilor nu le este suficenta simpla sustinere. Daca nu esti nelimitat entuziast si absolut admirativ fata de isprava, esti trecut la negativ. Subsemnatul, de pilda, am scris negru pe alb in sustinerea ispravii in cauza. Titlu: “Lasati, frate, oamenii sa demonstreze”. Dar vad cu surprindere ca sunt considerat inamic. Astfel de atitudini intolerante vor produce in mod sigur inamici chiar si printre cei dispusi sa fie favorabili.

    2. Prieteneste vorbind, inteleg entuziasmul, dorinta ca intreg universul sa impartaseasca notiunea exaltata pe care o ai despre ce se intampla, etnuziasmul optimism ca de acum inainte s-a deschis o noua epoca in istoria Romaniei si poate a umanitatii, dorinta acuta de a teoretiza ce se intampla in scheme grandioase egocentrice etc. Dar acestea sunt simptome obisnuite ale unor astfel de fenomene psiho-sociale. Nu astepta ca cei neatinsi de aceaste fluctuatii comportamental-atitudinale de sorginea psihologiei maselor sa fie in mod automat pe aceeasi lungima de unda cu tine, protestatarul.

    3. Inteleg si de ce cineva s-ar putea simti lezat: “Cum sa fii numit buimac in ora cea mai glorioasa a existentei tale publice si politice?” Tu te vezi un fel de comunard, un Zorro, o fiica a revolutiei, un erou al zilelor noastre, un teoreticaian al schimbari sociale etc. si vine unu sa-ti zica ca de fapt habar nu ai ce faci si ca prioritatile si modul de actiune politica ales sunt aiurea in tramvai in schema mare a lucrurilor.

    Dar gandeste-te cum se vede din afara, de cei neprinsi in psiho-sociologia multimilor: Acum doua zile, in numar de 100 si ceva, prin Centrul Vechi, mimau ca beau cianura dintr-o sticluta si cadeau pe jos in timp ce colegii ii pozau cu telefonul. Ieri inconjurau pe inserat o cladire goala cu luminile inchise, intr-un lant uman. In timp ce colegii ii pozau cu telefonul. Umbla brambura prin cartierele Bucurestiului incurcand circulatia fara o logica a traseului scandand lozinci cu instrumentalitate neclara prin pietele de sector. Se tin de mana si canta “Imagine”. In timp ce colegii ii pozeaza cu telefonul. Asta se vede de catre multi, place sau nu.

    4. In ceea ce ma priveste, nu spun ca romanii sa stea in case sau in spatiul lor privat. Din contra. Dar daca ies si irosesc capitalul civic pe chestii minore si de suprafata, nu pot sa aplaud entuziast. In cel mai bun caz pot comenta neutru, ceea ce si fac. Sau sa zic: Lasati, domnule, sa-si faca oamenii damblaua. E problema lor. Daca le face placere sa faca un lant uman si sa faca poze, foarte bine. E democratie.

    5 N-am afirmat nicaieri ca entuziasmul protestatarilor ar fi scazut. Dar va scade. Mai sunt multe prostii de facut si spus public pana la extinctie. Sau poate ca cineva isi inchipuie ca o va tine tot asa tot restul vietilor noastre, colindand cartierele si facand lanturi umane? Sau ca s-a inventat acum in Romania omul public absolut care isi subordoneaza viata privata celei publice, cea publica insemnand statul in strada in fenomene colective carnavalesti?! Eu zic sa fim seriosi si realisti.

    6. Rosia Montana e o chestie minora. Chiar si realizarea obiectivului maximal, inchiderea definitiva a proiectului, nu inseamna nimic in schema mare a lucrurilor. Nu acolo sunt mizele mari ale Romaniei. Sigur putem sa inventam tot felul de interpretari prin care sa ne autofelicitam si sa ne dam importanta dar serios vorbind, impactul pozitiv in sine -social, economic si politic- al succesului e minim daca nu e zero.

    A, daca se transforma in ceva serios, cu miza serioasa politica si reformista constructiva, e altceva. Atunci discutam. Dar pana atunci nu stiu daca merita sa ne persecutati pe cei care suntem in incapacitate de a aprecia miza imensa si simbolistica unui lant uman sau a unui happening ce include trantitul dramatic pe jos, pe caldaramul din centrul capitalei. Nu are sens sa ne infierati pe cei care nu putem sa ne facem ca nu vedem disproportia intre agitatie, pasiune si pretentii pe de o parte si continutul listei de revendicari sau obiective pe de alta.

  16. observ ca v-ati gasit un numitor comun si rostogoliti aceeasi tema ca la … Antena3. pe aceeasi directie, mai aveti de negociat doar sensul.

    astfel, ma voi limita sa constat dezamagit ca:

    banii nu cred în lacrimi dar … nici talibanii in spiritul civic.

    hi hi hi

  17. Mih
    Nu doresc sa fac propaganda cu inserarea acestor videoclipuri..
    Vreau doar sa se inteleaga cum a pornit ,cum s-a derulat,cine sunt cei implicati si strategia aplicata…

    Cineva spunea aici ca nu crede ca se putea organiza in doua saptamani ,cu BANI un asemenea protest….
    S-a faptuit temeinic,pas cu pas,si strategic ..exact soldatesc…cu foarte multi bani ,fie de la Soros,fie de la altii…de multi ani…
    Si constientizez ca o mare parte CRED in ceace fac si li se spune..pentru ca nu au experienta de viata si cultura politica, decit ce li s-a predat…ei nu cer altceva pentru ca probabil NU AU NEVOIE de ALTCEVA.

    O asemenea anvergura,cu atitia militanti ecologisti,DOAR ecologisti nu se poate proba decit dupa multi ani si cu multi bani…Poate mai mult de jumatate nici nu realizeaza care este MIZA. sau MIZELE.Cit de IMPORTANTE ,cit de EXTINSE,cit de GRAVE,…si care sunt adevaratii profitori.

    .

    • Eu nu am gandit ca vrei sa faci propaganda, doar spuneam ca stiu si eu de povestile astea de mai multa vreme. Si cred ca am mai si vorbit despre legaturile RM – gaze de sist- activisti stangei – interese rusesti.
      Este bine ca aceia care vor sa se informeze sa vada si sa-si puna mintea la lucru: doar un strop de bun-simt poate ajuta enorm discernamantul fiecaruia.

    • Comentariul cu „nu e posibil in doar doua saptamani…” mi-a scapat. Categoric NU e vorba de saptamani, cand au aparut informatii (propaganda) pe subiectele RM si gaze de sist deja de multe, multe luni si ani…

    • Nu tragem, doar atragem atentia ca si sursa conteaza…(eu nu m-as uita in gura invitatilor lui Moraru…)

      Nu stiu cine e d-ul Marincea (iar functia avuta nu ma lamureste in plus)
      Incercand sa ma dumiresc, am gasit o parere care pare sa aiba un sambure de bun-simt (chiar doi):

      „…mai alaltaieri, citeam in presa un titlu “zguduitor”, smuls dintr-o declaratie a domnului Stefan, care ne anunta ca: “Proiectul de la Roşia Montană este de un primitivism înfiorător şi nemaiîntâlnit nicăieri în lume”. Am zambit de indata ce afirmatia mi-a trecut prin fata ochilor, caci intre noi fie vorba, un proiect care foloseste cea mai sigura si moderna tehnica de exploatare din lume ar putea fi ORICUM dar NU PRIMITIV” (1)
      SI putin mai jos:
      „…domnul Marincea e cam cu posteriorul in doua luntri, declarandu-se opozant al proiectului Rosia Montana dar fan al proiectului minier de la Certej. Pai cum se face asta, ori suntem prieten cu mediul ori nu mai suntem? E cu putinta un asemenea tratament preferential 🙂 ?” (2)

  18. [nu stiu de ce, postacii imi aduc aminte de personaje de film…gen Uriah Heep… http://shakespeare.emory.edu/postcards/bw01.jpg
    poate pt ca … http://img3.photographersdirect.com/img/262/wm/pd2284003.jpg ]

  19. io, cu spiritu meu civiq mai redus, ashe, declar solemn si pe propia raspundere ca sunt pierdut.
    nu mai inteleg nimic.
    voi sunteti pro rosia de munte?
    sau sunteti contra?
    sau sunteti pro pentru ca nu sunteti contra?
    singura idee care o am sunt doo:
    1. voi sunteti nemultumiti pt ca nu stiti cine e in spatele demonstrantilor si 2. pt ca aia nu scaneaza jos ponta ca sa ii puneti pe ai vostri.
    care or fi aia, nu stiu…
    personal, imi e indiferent cine e mashinistul, atata timp cat,din ce stiu, romania ia foarte putin din toata afacerea si , deci, eu sunt contra.
    dar poate nu stiu eu toate datale.
    dar nu va vad de loc protestand impotriva campaniei nerusinate , a publicitatzii deshantzate si de foarte prost gust facute de compania rmgc.
    adica unii au voie sa faca propaganda , altii nu.
    cam ciudat, dupa iq-ul meu…
    dragii mei ficiori, luminati un biet postac.

    • Ioane a lu’ inglezu’ ! 🙂

      Aci nu e all the people de o parte și restu’ lumelor pe malu’ ăl’lalt.
      Își spune fiecare părerea și gându’ lui fain, frumos, civilizat – nu se dă cu bolovani
      …priceput, biet de postac?!

      • batrane prieten
        io nu am zis ca se da cu bolovani.
        sunt un tip pashnic si intreb daca nu inteleg ceva.
        sper ca nepriceperea mea sa nu provoace stricaciuni grave copacului.
        dar… de ce esti asa usor iritabil, ca am auzit ca recolta o fost buna?
        ar trebui sa fi vesel… aia demonstreaza si, cu putin noroc, poate il da jos pe ponta…

  20. nu se dă cu bolovani …te banează cu basculanta încărcată…?

  21. Hai ca ne-au socat cei 20.000 de tineri politicosi care au iesit in strada, 🙂 si am dat in balbaiala. Ne-au imbatranit pur si simplu. Reactia noastra e deja spasmodica indiferent daca suntem la putere la opozitie 🙂 trecand prin bloguri, fb , tot ce vrei
    Intr-o luna subit:
    MRU are acum 55 ani
    Bleen 60
    Neamtu 50
    Cacarau 65
    Ponta 60
    Plesu 80

  22. Sebi Lazaroa:
    Pentru comparatie. Dragnea si co. (adica tot PSD-ul si PNL-ul la un loc) au strans acum aproape un an de zile 50.000 de oameni pe stadionul national. Sa nu credeti ca fara eforturi. Transport, mancare, „diurna” etc. Tot atatia oameni sunt stransi de o „mana invizibila” (facebook) pentru o cauza zilele acestea. Diferenta e ca oamenii astia se pot aduna in fiecare saptamana, in vreme ce Dragnea si co. nu puteau realiza aceeasi performanta cu aceeasi periodicitate (decat daca ar fi avut acces la un robinet cu bani). Vedeti mai bine diferentele acum?

    • Asta (@skorpion 14:58) ai vazut-o?

      • Da, am vazut. Aligica a avut un articol bun iar tinerii s-au otzarat la el pt ca nu ii ducea capul la mai mult. 🙂
        Sunt citeva metode pe care le critica Aligica – e nervos saracu 🙂 – dar sunt bune: aia cu lantul (seara, caci atunci au liber corporatistii sambata ) aia cu plimbatul prin piete si cartiere- altfel sunt neglijati , aia cu bautul cianurii din sticla. si fotografiate nene sa umple fbook si utube ca alte canale nu avem , toate sunt bune

        In final pe Aligica il doare ce ne doare pe noi: A, daca se transforma in ceva serios, cu miza serioasa politica si reformista constructiva, e altceva. Atunci discutam ori el nu pricepe ca nu poate sa ii deturneze pe astia. Pe altii da ! dar nu pe astia.

  23. vreau sa fac un mic off topic
    si cer umil iertare pt asta.
    citeam ieri si nu pricepeam de ce erati asa exaltati de rezultatele alegerilor din germania, pt ca … noi suntem doar pioni colaterali in toata tarasenia. nici azi nu inteleg.
    ca traieste doamna teo in germania? pai, cu ce ne ajuta pe noi?
    imi creste leafa? vine tramvaiul mai rapid? ia steaua liga si campionatu? nu prea cred…ziceti-mi si mie, ca io habar nu prea am.
    dar mai amuzant era cum va extaziati in fata unor fotagrafii in care trei cetateni sa hlizeau…exaltati sau extaziati, ca mereu le incurc…pa vremea mea nu existeu cuvinte asa ciudate.
    daca ar fi fost icoane sfintite, mai intelegeam, dar asa…
    sunt tare in urma cu meandrele politicii
    iertati si scuzati un biet batranel.

    • Ioane, faci pe prostu’?!
      nu prea îți iasă… 😉

      • Ba-i iese 😀 😀 😀

        • viq
          de ce permiteti insultele prin copac?
          sau e functie e directia de adresare?
          oricum eu nu voi folosi ca nu stiu sa scriu.
          ciudat e ca injura cei care nu au nimic a spune.
          si pan la urma, tu esti pro sau contra rm?
          …rosia montana, nu radu moraru…
          ca la voi cu initialele aste se poate intelege orice…

        • Esti dificil, Johnule !

          Nu stie omu’ cum sa te abordeze ca sa nici nu te simti jignit dar nici sa te minta 🙄

          Eu am optat sa nu te mai abordez.
          Fac o exceptie.
          Mica.

          I : „…. si pan la urma, tu esti pro sau contra rm ?”
          R :
          1. „Nu sunt foarte pornit nici pentru nici împotriva exploatării de la Roșia Montană…. ” – postarea de mai sus, randul 76

          2. „….Mergeți, susțineți blocarea exploatării de la Roșia, dacă credeți că e bine, dați-l jos pe Ponta dacă credeți că e bine și dacă puteți (asta chiar ar fi și pe placul meu 😀 ) dar atenție la deturnarea spiritului ăsta către alte chestii… ” – aceeasi postare, randul 88

          Deci….
          Trebuie sa repet, sa explic in cuvinte mai simple sau sa desenez ?

        • ai reptate, viq
          am citit cam neatent.
          promit sa nu mai fac.
          dar eu te-am intrebat (frumos) de ce permiti insultele prin copac?
          inteleg (si aprob) ironia,autoironia in special, eu incerc sa le fac, cu rezultate asa si asa, dar insultele???
          tie, cu respect (mult)
          john.

        • 1. Pentru ca insulta este extrem de dificil de indentificat ca atare.
          Ea se naste mai degraba in urechea destinatarului decat in gura expeditorului.
          Unele persoane (din care personal mi-as dori sa fac parte) nu se simt foarte usor insultate chiar cand le sunt adresate vorbe de ocara.
          Altele se aprind si la aluzii extrem de fine.
          E dificil de stabilit un etalon, o unitate de masura a nesimtirii pe care sa o folosesti la aplicarea unei reguli.

          2. Pentru ca in principiu insulta, atunci cand exista, este autodegradanta.
          „Cine spune – ala e !”
          Un comportament prost, este o proasta eticheta pentru autor si deopotriva pentru ceea ce promoveaza.

          3. Pentru ca din experienta stiu ca este imposibil sa multumesti pe toata lumea indiferent ce ai face.

          4. Copacul a deschis cu drag portile unui grup de admini din ce in ce mai larg, care pot bana dupa cum le vine pe scufie.
          Efectul a fost cel prevazut. Nivelul de toleranta a inceput sa cresca incet-incet chiar si la cei mai furiosi, pe masura ce si-au luat in serios rolul de calau.

          Pe scurt ne aflam cu totii intr-un complex proces de transformare.
          Din ceea ce am fost pana acum, in ceva mai bun.
          Capacitatea de relationare este parte importanta a acestui proces.
          Dar mai e mult pana departe. 🙄

    • dar preferinta mea de a vedea poza de mai sus in loc de imbratisarea frateasca Castro-Putin-Ponta o intelegi?
      sau bolsevicul din tine are probleme ?

  24. Are dreptate si aici Lazaroiu : Si sa stiti ca si la noi cei 20%, sau cati om fi fost, care voiam si altceva decat sa nu mai fie cozi al alimente si program la TV de doua ore, se uitau ciudat parintii si bunicii. Asta in 1990

  25. Ziua bunaoameni buni,

    Se schimba paradigma.
    Vad ca idiotii utili, dupa ce au sperat, votat , viitor luminos la usl, incep sa devina nedumeriti, confuzi, sa puna intrebari. Asta dupa ce anul trecut nu au avut nimic de obiectat la incalcarea constitutiei si aveau toate raspunsurile.
    Am un mic sfat. Inainte de a va manifesta prin scris, stati un pic deoparte, conspectati ce se scrie aici si meditati. Numai dupa aceea, peste un an doi, cereti voie sa scrieti.Altminteri cadeti in ridicol.(daca nu sunteti deja)

    Batranilor postaci senili le dau dispensa. Poa’ sa scrie pest 6 luni.

    • buna sa-ti fie inima, brasoave-anule…
      ti-am mai raspuns o data la chestia asta.
      dar tu nu citesti, se pare, decat decat pozele cu merkel-base si ala micu, frantzuzu, cand hahaiesc de reapta, of corse.
      iar daca continui sa ne arati cat de bine te-au educat parintzii tai, capitalisti get-beget, desigur,nu te astepta sa primesti respect.
      cu (inca) respect
      j.

      • Faptul ca asistam la o distrugere sistematica a ceea ce s-a facut bine pana acum, (din pacate nici ala prea mult), se datoreaza idiotilor utili care au sustinut usl-ul cu vot si/sau mesaje. Si asta nu pot sa uit …..

        Daca ma intereseaza respectul cuiva ar fi respectul celor care au demonstrat ca au principii, integritate, inteligenta, gandire structurata, logica, fara sofisme ieftine etc etc. De ce crezi ca as dori respectul cuiva care pana acum a demonstrat contrariul in fiecare punct?

        Parintii mei m-au invatat de mic sa nu ma alaturi celor mincinosii, hotilor,, cu escrocii. Pe tine nu?, sau te-au invatat altceva?

  26. John
    Daca ai trening nu cumva ai si shalpi si SUV ?

  27. Atita defilare…parca este 1 Mai sarbatoresc..nimic reprosabil la adresa guvernului???
    De ce ma gindesc ca ,in acest mod guvernul PONTA se arata lumii ca fiind uNUL FOARTE BUN si agreat chiar de protestatari..si inca ce protestatari….

    o fi si asta un MOTIV ,in afara de cele originale??O IMAGINE DE Prim Ministru si LIDER POLITIC atit de CAPABIL,incit mitingistii il mangaie pe crestet..

    Ei nu vor vinovatii…nici nu ii CUNOSC…
    Ei sunt doar ecologisti.Pasnici si draguti.Luminosi…tineri..vorba lui Night:
    Ehehehehehehehe….
    Uite asa guvernul PONTA PSD devine CREDIBIL ,ia ginditi-va cite televiziuni sunt pe mapamond….

  28. O reactie zexeradu

    • Mark,

      M-am uitat la tot.
      Am luat in seama si ca e de la Zexe.

      E mai penibil decat mi-am inchipuit !!! 🙄

      E cea mai jenanta manifestatie pe care mi-a fost dat s-o vad.
      Ca sa nu zic tampita !!!! 🙄 🙄 🙄

      In 13 minute jumate nici o cerere, ABSOLUT nici o doleanta catre nimeni !!!!
      E o manifestatie care nu „manifesteaza” nimic !!!!

      Asta mi-aminteste de niste idei pe care in zburdalnica tinerete pe cand ma aflam in „grupul barbatesc de persoane” ce ne umpleam timpul cu prosteli ca sa ne radem 😀 😀 😀

      Unul a gandit un afis care spunea cam asa :
      „ANUNT !
      Acest anunt nu va anunta nimic.
      Asa ca l-ati cetit gebeaba !
      Directiunea !”

      Din grup a rasarit ca efect urmatorul :
      „ANUNT !
      Maine intre orele 14.00 si 16.00 va fi ora 15.00.
      Directiunea !”

      Dupa care a urmat al treilea, scris de asta data nu pe o foaie A4 ci pe o bucata de hartie lunga, precum sulul de hartie higienica, si nu a mai fost lipit pe usa cantinei ci pe un stalp, in spirala, si continea :
      „ANUNT !
      Pe masura ce veti ceti acest ANUNT va veti invarti in jurul stalpului de 2,45 ori. Directiunea !”

      Priviti cu atentie materialul.
      Dau o bere…
      … rectific.. dau O LADA cu bere cui imi identifica o cerere, o solicitare UNA SINGURA macar, exprimata in clar, cu subiect si predicat, care sa dea sens „manifestatiei”, „marsului civic”, … ma rog, exercitiului ala de plimbare de seara in aer liber si „departe de tastatura”.

      Nu mai vorbesc de „furia” ce explodeaza la fiece pas, acea furie ce i-a scos intempestiv din camine si-i tine afara pan’ la miez de noapte. 😀 😀 😀

      E o ilustrare mult prea elocventa ca sa n-o lipesc la postare.

      PS.
      Cele ce le zic mai sus despre „afisele” ce le afisam nu sunt deloc fictiune 😉 😀 😀

  29. In alta ordine de idei, TB a sezizat la CCR, in ultima zi in care putea sa o faca, legea referendumului. Avem un cretin congenital, uslist, scuze pentru pleonasm, care la ziare.com spune ca este anticonstitutionala aceasta sezizare.
    As minti daca as spune ca inteleg exact scopul acestei sezizari. Dar am incredere ca piratul stie ce face.

  30. Traian Basescu e cel mai patriot politician roman …nu trebuie decât sa ne uitam la el …..el face si tace ,in timp ce astia fac galagie in piata …daca,PMP nu face ce vrem noi ,o face cu un scop ….

    Galagia din piata e doar o lupta între ei ,pentru resursele noastre ….

    Trebuie doar sa fim atenți la Traian Basescu

  31. viq,
    🙂
    de ce este cea mai jenanta si timpita manifestatie?
    Intr-adevar acesti oameni nu cer nimic, din contra ofera si anume:
    uniti salvam rosia montana!
    te-ai prins? ei dau, nu cer nimic!

    este prima data ca manifestantii ofera ceva, ofera salvarea Rosiei Montane!
    😛 cum? prin scandari! 🙂 si plimbari prin Bucuresti…..

    acum serios: zile intregi m-am tot gindit la acesti oameni, m-am tot intrebat de ce ei NU au iesit anul trecut cind se nascuse marsul ghilimelor – aparut ca urmare a descoperirii plagiaturii lui ponta, – dupa care s-a transformat intr-un miting permanent timp de citeva luni, pentru ca au aparut chestiuni extrem de grave pentru un stat ce se doreste a fi democrat, tara membra UE si NATO….au urmat decapitarile institutiilor statului, de la ICR la IICMER, la senat, camera deputatilor, Monitorul Oficial, blitzkrieg-ul din parlament cu ajutorul aceluiasi borfas ponta pe post de premier si al parlamentarilor cleptocrati pucisti in scopul suspendarii presedintelui tarii in nici 72 de ore…..

    am reiterat toate chestiile astea nu pentru ca voi nu le stiti, dar poate citesc altii…………de ce la problemele astea extrem de grave nu s-au prezentat 20.000 de in Piata Victoriei???

    si am gasit in sfirsit raspunsul spus chiar de cei care manifesteaza azi cu atitea voiosie, scrie pe o pancarta: Ne-am trezit!!

    o fi bine, o fi rau ca s-au trezit abia acum???
    🙂

    • Scorpy,

      Dupa criteriile mele chiar inainte de prapadul din vara 2012 s-a petrecut ceva (si continua sa se petreaca non-stop) un lucru de gravitate extrema !

      O hotarare clara si fara dubii a poporului roman, exprimata prin referendum, refuza sa fie pusa in practica de o clica de politruci.
      Intr-un regim democratic REAL asa ceva este de neconceput.
      Iar romanii nu-si dau foc in piata, nu picheteaza zi-noapte cladirea Parlamentului, nu manifesteaza in fata ambasadelor altor tari sa le arate ca-n Romania democratia elementara e calcata in picioare….

      Nu ies nici macar periodic…
      … nu ies nici macar accidental…

      Ce naiba vorbim??
      Astia au uitat complet … .. in cazul in care au stiut vreodata !!!!

      S-au trezit ???
      Zi „Zau !” 🙄

      Iti poti imagina spre exemplu ca in UK s-ar face referendummul pentru iesirea UK din UE si daca astia vor sa iasa cu 50+1% dupa aia Westminsteru’ le-ar da cu flit ???
      E ca si cum te-ai duce-n mall, ai umple portbagajul fara sa vrei sa platesti si vanzatorul ti-ar adresa un … „Bine !”

      Despre ce „trezire” vorbesti ?

      • De acord, viq, cu cele comentate de tine, inclusiv problema grava cu referendumul nepus in aplicare si uitat pe undeva….

        partial, indivizii astia s-au trezit, dar s-au trezit…..dirijati!
        😛

  32. skorpi amice
    nu vreau sa iti micsorez entuziasmul dar din pacate cei 20.000 s-au trezit ….sa demonstreze pentru ce demonstreaza

    ei nu s-au trezit sa manifeste pentru ca unii din politicienii gri ce au pierdut alegerile sa le ia locul altor politicieni gri.

    Ca sa faci diferenta intre Basescu si Iliescu iti trebuie ori ani multi ori cultura politica. Ori ei nu au nici ani multi nici cultura politica.
    Ce ni se pare noua clar, lor li se pare tern.

  33. viq
    pai mitingu asta e contra proiectului rosia montana.
    sau nici asta nu (tzi-)e clar?
    pai eu as remarca ca toti tinerii astia asta vor,, nimic mai mult decat proiectul ala retras.
    si mai zic ca fac bine ca nu permit si alte lozinci gen jos ponta (nu ca n-ar merita) sau deja clasicul „du-te pana afara, in germania, floare extraordinara”
    sau credeti ca perceptia populatiei a trecut deodata si brusc la adoratie nichtmariana pentrul bravul nostru presedinte, asiduu sustinator al rmcg?
    eu cred ca bine fac, ca se mai pastreaza neintinat telul demonstratiei, pana cand nu vor invia propagandistii platiti si instigatorii profesionisti.
    deci, draga viq, e cum ai cere la o farmacie carne de cal, sa zicem.
    nu vei gasi.
    asa ca eu te „acuz” ca vrei ca demonstratia asta sa isi schimbe tzelul si sa devina politica. (am glumit, nu-mi pot permite sa te acuz)
    si cum acolo era clar vizibila lozinca „uniti salvam rm”, cred ca tre sa ne cinstesti.
    ps. la min 4:20 m-am revazut si pe mine. frumos barbat…
    regret ca nu l-am vazut pe zexe cand ma filmat, ca i-as fi cerut un autograf…

    • Bey,Gioanee
      Imi calca pe juramntul de a nu te baga in seama

      Pentru ca afisezi niste ABERATII imposibil a fi trecute cu vederea.
      TELUL DEMONSTATIEI??

      Nu ai aflat??

      Bey..
      PACEA LUMII..
      Cred ca te depaseste inteligenta japoneza..INNARU….

  34. unde vezi tu entuaziasm?!
    🙂

  35. viq
    sunt deja trei (3) care zic ca se vede clar pt ce emonstreaza astia si ca nu demonstreaza pt ce vrei dumneavoastra…
    hai cu berea…

    • Johnule,

      Ce zici ca s-a-ntalnit hotu’ cu Viq ???
      Ma taticu’… !!! 🙄

      Am spus mai sus si, daca n-am spus-o o repet :
      „… dau O LADA cu bere cui imi identifica o cerere, o solicitare UNA SINGURA macar, exprimata in clar, cu subiect si predicat, care sa dea sens “manifestatiei”, ..

      Vizioneaza inca o data clipul si da-mi minutul/secunda la care este exprimata solicitarea/doleanta !

      Daca nu o dai, te astept pe talica cu una bucata bericica la mandea 😉

      Aia nu e manifestatie, mosule.
      E bambilici 😀 😀 😀
      Joaca de-a democratia… repetitie pentru 1 Decembre… orice vrei, da nu o miscare de mase suparate pe ceva.

  36. viq
    ca m-a enervat last
    tu cand scri, la biroul tau din camera e lucru aceste frumoase si minunate articole (eu asa le vad), cu ce esti imbracat?

    • @John un secret:
      Sub haine viq e in pielea goala !

      • last
        am si eu un secret:
        sunt lesbian ! imi place femeile…care e moarte dupa mine…
        la viq ma interesa doar e la ce firma isi procura tzoalele: armani, d&g, botezatu, apaca… si care or mai fi… si care ii dau atata inspiratie…
        as face si un imprumut la car numai sa-mi iau si eu… macar un maieu…

        • Johnu’

          io nu m-a-mbrac de la firma, iau de la magazinu’ „Shop”.

          A trecut juma de ceas si mai bine !
          Unde e minutu’ ??
          … secunda ???

          Lasa limba sa se hodineasca un pic si da din ochi acolo.

          Astept ! 🙄

        • ALOoooo !

          S-a facut un ceas !

          Imi dai odata minutul ala ???? 🙄

        • Hello ! 🙄
          Johnuuuuu’ 🙄 🙄 🙄

          Se facu miezu’ noptii, taica !!!
          Imi dai odata minutu si secunda aia ca ma scurg…
          … Hmmm !

          Unde dreacu-a plecat asta s-o caute mah !! 🙄
          In Nibelungia ??

  37. Cineva din Bucuresti, mi-a trimis o e-carte despre demonstratii, iata ce am raspuns eu la afirmatiile: 1. cianura-cancer, peru-dezastru, civism – apolitic
    Sunt ABSOLUT de acord cu demonstratia, dar imi este teama ca exista pericolul ca sa disipe pierzand din vedere principalul lucru: Implicarea in viata cetatii (polis) inseamna politica si asta trebuie asumat.

    Sa ma explic.
    Argumentatia are unele aspecte subrede si nu totdeauna corecte, fiind generata de sofisme si ceva fracturi logice Smile
    sofisme:
    1. Cianura =rea
    Cancerul = rau
    Cianura =cancer
    Cand in realitate se fac studii pentru folosirea cianurii contra cancerului. (http://www.oasisofhope.com/laetrile-therapy.php chestia cu vitamina B17 )
    Cianura este toxica cu siguranta, dar cel mai probabil nu este generatoare de cancere.

    2.
    Peru dezastru ecologic
    Africa dezastru ecologic
    Nu exista extragere fara dezastru ecologic
    Am senzatia ca se pierde din vedere de ce se iau in considerare exemple de dezastre ecologice din Africa, America de sud , Romania, SUA, si se evita : Finlanda, Suedia, Anglia (care va deschide o noua mina) , state care sunt foarte atente la aspectele ecologice.
    Aceasta “discriminare” se face datorita faptului ca in subconstient, toti stiu ca spaga PRETINSA de cei care sunt raspunzatori de contract, (ca la Bechtel) este mai mare decat eventuale despagubiri primite de statul romani in caz de dezastru ecologic. Inconstient se stie ca masurile de siguranta se vor executa dupa principiul: “las ca merge si asa”, la nivelul subconstientului social se simt toate astea. Pentru ca sa se indeplineasca scopul demonstratiilor trebuie ca ei sa constientizeze aceste lucruri.
    Nu este adevarat. Majoritatea tarilor civilizate nu au dezastre ecologice.

    fractura logica:
    Contradictie in termeni
    Politicienii sunt toti corupti
    Noi nu vrem politica
    Dar vrem sa impunem decizii politice
    Asa cum am aratat politica inseamna implicarea in viata cetatii. Nimic mai mult nimic mai putin. Si in principiu nu este ceva rau. (doar la noi 🙂 )
    Deci radacina raului este faptul ca increderea in institutii a fost distrusa in ultimii ani sistematic, coruptia , faptul ca principiile statul de drept a fost incalcate cu brutalitate.

  38. Viq
    Extrem de edificator exemplul..

    Trebuie sa remarc,insa ca PAPUSARII sunt de INALTA CLASA!

    O PROCEDURA,O STRATEGIE,deloc necunoscuta de potentii financiari ai lumii:

    POTUL este mai mult decit substantial…POKER FINANCIAR
    Poti pierde tot…dar poti sa si cistigi TOT.

    Chibitii sunt cei care isi incarca mentalul cu varii ipoteze ,presupuneri sau eresuri..
    Ei nu cistiga,nu pierd..
    Fac pariuri cu iluzii..
    Prezenta conteaza foarte mult…

  39. Mark

    Tot ce poate face joaca asta de-a demonstratia este sa ofere pe tava o spoiala pentru folosirea abuziva a puterii.
    Oricine ar avea intentii antidemocratice, fie ca e la putere sau in opozitie, se poate folosi de aceste miscari ca sa justifice fie o masura guvernamentala dura, fie o lovitura de stat, fie orice alta bazaconie.

    Imagineaza-ti ca ar fi facut o miscare de genul asta dupa ce s-a anuntat rezultatul la referendumul antiBase !

    • Viq
      nu ar fi avut cum sa faca o astfel de miscare dupa referendum. Asa cum ai zis parca tu acum un an au venit 50.000 dar pe mancare, diurna, autobuze etc.
      Nu pricepi ca oamenii astia au amor propriu si ca ies ca sa il ogoiasca ? Ca politicienii oricare ar fi ei nu ii merita ? Ca nu au auzit de Goma, de Europa Libera ? Nu i-ai vazut in poze. Daca apare o baba in tramvai toti sar in sus sa ii ofere locul 🙂

      • Nu-mi amintesc sa fi zis.
        Oi fi zis.. daca zici tu… c-am zis….
        .. da poate erai pe alte plaiuri pe vremea aia 😉

        Si da, absolut corect, acolo se doreste o replica la Carnavalul de la Rio mai degrab decat o demonstratie 😀 😀 😀
        Cel mai tare a fost momentul cu „AlbaCaZapada” si mirele nedumerit 😀 😀 😀

        Dar asta nu inseamna ca unul cu destule OO in cofraj n-ar putea zice „Ba, popor, iute ce de manifestatie, musai sa luam masura de aplicare a variantei „Dama cu camelii. Doua.” ”
        Si gata.
        Desfiintat Parlamentul.
        Sau … demis Presedintele…
        … sau scos in afara legii partidele politice…
        …. sau reinstaurat monarhia…
        … sau … iesirea din NATO… UE…afilierea la CSI.. orice bazaconie !!!

        Daca poti scoate la comanda in strada o masa de oameni care habar n-au pentru ce-s acolo, eu nu ma simt deloc confortabil.

        • Pune mana si citeste de exemplu Istoria Revolutiei Franceze de Carlyle – un britanic – e fo 3 volume groase dar merita. intelegi cine si de ce iese in strada, si eventual moare pt asta. cine profita si cum.

          Daca ii pui sa manifesteze demonstrativ pleaca acasa. Atit pot atit fac. Si bravo lor. Pozele din Der Spiegel sunt minunate,

        • Volume ??? 🙄
          3 ????
          GROASE ???

          C’mon, Last !
          Sunt om batarn si ma doare ata dintre urechi.
          Da’ si tu o ecranizare, ceva…
          sau macar un documentar, n-ai ???

          Stii ceva ?
          Da’ daca imi umplu capul cu alea, mai pot eu gandi liber si neinfluentat in subconstient de paradigma aia ?
          ideile ce mi-ar veni ar mai avea ele parfumul ineditului ?
          mai sunt eu-eu sau un replicant ? 🙄

      • Oamenii astia au ce au..VOI intrepretati aiurea..

        Doar nu o sa cred ca ii durea exact in C..r de Rosia Montana/

        Romanii au ALTE PROBLEME

        Chiar va duceti in directii care nu sunt de loc in atentia de zi cu zi…

        DIVAGATIE…
        ONONIMUL TAU
        Este ..alungarea ADEVARULUi
        ADEVAR: SARACIE,HOTIE..CORUPTIE.

  40. lnm,

    Daca apare o baba in tramvai toti sar in sus sa ii ofere locul 🙂

    why?

    • … ca sa s-aseze ei pe moale.. 🙄

      Last vrea sa zica ca-s copii educati, cuminti, cu frica lui Dumnezeu, a sectoristului si a urechelii de la mama, care au in comun cu demonstratiile de strada cam cat are Toto cu Francois Mitterand.

  41. Pai nu ii vezi ? sunt tinerii politicosi urbanizati la maximum. Nu l-ai vazut in hn pe ala cu ochelari si par lung de la carturesti care a dat interviu. ? Toti, toate sunt la fel. Jumate din apoliticii din Floreasca si sectorul 1 sunt acolo. Dar cand ii ia Preda cu partidul vehicol al clasei mijlocii, bratul inarmat al lui TraianBasescu o iau la fuga.

  42. lnm,
    de ce o iau la fuga?
    nu cumva latrinele_tv_felixoide si-au desavirsit opera?
    aka toti politicienii este rai?
    si va fi greu sa se repare, probabil sa treaca generatia asta, sa vina alta nemurdarita/nemanipulata in mod odios de felix & haita a la badea, gadea, etc…

  43. viq,
    hahaha, hai, ca ai umor mult
    🙂

    cred ca sint si foarte falsi, la o adica pot fi vulgari, nepoliticosi, toparlani, eu nu-i vad asa de bine crescuti cum ii vede lnm.
    🙂

    • Pe aia pe care ii stiu eu sunt asa cum zic eu. Mai stiu niste fete batrane care se duc acolo sa scape de singuratate si poate sa se marite,
      Eu simt doar trompa elefantului probabil si zic ca elefantul e o trompa. 🙂

  44. Hmmm !
    Nu stiu.
    Mie mi s-au parut copii cuminti.

  45. Stam aici de o buna bucata de vreme sa ne explicam sa sa transmitem despre NEASTEPTATA,IMPREVIZIBILA aparitie a unui PROTEST stradal

    NEOBISNUIT!
    IESIT DIN TIPARE!

    S-ar parea APOLITIC!

    Eii
    Aici ma indoiesc!
    Nu am referinte,nu am repere ca acest PROTEST nu este INITIAT
    GINDIT
    PROGRAMAT
    SCOLARIZAT
    IMPLEMENTAT
    strategic

    In Romania zilelor noastre
    Intr-un context international
    In cadrul,unei acerbe lupte pentru suprematie,prin dominanta energetica

    dar si intr-un altfel de portret
    CEl in care Manipularea Politica,managementul indus in fals,reteaua de difuzare publica LEAGA si dezleaga AFACERI PRIVATE cu multe zerouri..

    • @Mark
      In loc sa te enervezi cu MAJUSCULE zi-le baietilor la partid sa puna mana sa faca si ei Manipularea Politica a dreptatii , sa fie si ei Papusarii binelui sa
      GINDEASCA
      PROGRAMEZE
      SCOLARIZEZE
      IMPLEMENTEZE
      strategic
      In cadrul,unei acerbe lupte pentru suprematie in politica romaneasca
      Zii lu Preda sa fie NEASTEPTAT iar Elenina ,IMPREVIZIBILA
      Altfel in loc sa se faca ca se bat cu astia, sa se lase nene de politica

      • Cred ca ai un FIX…
        O obsesie..
        Si mai cred ca daca acest nou infiintat partid ar avea aderenti ca tine…NU AR SUPRAVIETUI!
        Nici cel mai aprig dusman nu s-a exprimat impotriva acestuia ..asa cum o faci TU.
        Sorry
        Nu ne mai intersectam..
        Pur si simplu eu nu te inteleg.
        Oricit de bine esti intentionat.

        Tu demolezi,din start fiecare caramida..
        Iar eu iti spun .NU FAC PARTE DIN TABARA TA!

  46. Ieri aparuse printre tinerii frumosi si educati o chestie pe care scria mai mic ceva si mare MERITOCRATIA (incearca si astia marea cu … pancarta)

  47. Pai toti ar incerca saracii.
    Nu vrem si noi copacenii sa ii deturnam de la cianura la jos Antonescu ? 🙂

  48. Eram mic (tanar aspirant la cravata de pionier), la noi a venit in vizita un avocat (crescut/facut/educat pe vremea burghezo mosierimii). Din tot ce combateau ei acolo am retinut:
    „Tineretul de astazi este manipulat, nu mai gandeste decat influentat de propaganda”
    Si iata ca timpul ma adus la acelasi mod de gandire ca el in pofida propagandei.
    Poate este necesar sa le dam timp…..celor din piata.

    O etapa interesanta de invatare pentru ei ar fi daca TB ar cere un referendum pentru Rosia Montana. Ce dezbateri civice, de interes general, nepersonalizate……o placere….
    Care ar fi parerea lor despre existenta quorumului? 0%, 30%, 50%. Dar despre obligativitatea unui referendum fata de parlament?

    • Asta cu referendumul pentru Rosia e tare de tot 😀 😀 😀 😀

      Dac-as fi in locul piratului chiar as pune-o pe tapet 😀

      Sa iasa un Nu pentru exploatare cu 80% si aia sa inceapa decopertarea 😀 😀 😀

    • Mai Eugeni
      Ce dracu vrei sa ii inveti pe ei ?
      Pai ei vin si te invata pe tine ! Si iti spun: Mosule , invata-ne 30 minute cu conditia ca dupa aia sa te invatam noi 30 de minute, Si daca noi te convingem pe tine, atunci poate ne vom lasa si noi convinsi de tine.
      Nu ai priceput ca in viata asta nu poti sa convingi pe nimeni de nimic ?
      Ca firul de par cret nu poate fi intins pentru ca are celulele de asa forma incit nu poti sa il intinzi ?
      Convinge-l pe Mark si Theo sa nu mai scrie cu majuscule care urla, si cred in puterea ta de convingere a tinerilor din piata 🙂

      • Te inseli
        Consultantule
        Pe mine nu ma invata NIMENI!

        Mai ales la PRESIUNE! Fie ea si a strazii!
        Pretind
        INCa am discernamint,intelegere,constienta si liber arbitru!
        Nu sunt de incolonat!
        AVIZ!
        Cu majuscule!

  49. Măi fratilor,cine credeți că apăru pe ecrane de la naftalina???

    A fost resuscitat de Nasicu’ si ne-a lamurit pe deplin cum e cu Rosia Montana

    Ditamai consilierul cirpei kaghebiste Iliescu,Alexandru Mironov.

    Doamne pazeste-ne si fereste-ne ,de garda pretoriana a kaghebistului.

  50. BEY
    CE NU PRICEPETI VOI ESTE CA ASTIA 20.000 DIN PIATA NU POT FI CONVINSI DE VOI SAU DE PARTIDE SA SCHIMBA MACAZUL. – NO CHANCE

    DOI
    SOLUTIA VOASTRA ESTE SA ANIMATI ALTI 20.000 CONVINSI DE DREAPTA DAR NEANIMATI DE DREAPTA
    Imi pare rau ca nu am si umlaut la tastatura ca vedeati voi pe dreak 🙂

    • Te inseli!
      Chiar prin enunt!
      Nici o forta opozanta numeric nu poate anihila spiritul hranit de ani de zile al protestelor anormale de azi!

      EI sunt VIITORUL !
      EI sunt generatia socialismului luminat!
      Al unui stat social!
      Asa au fost educati!CRESCUTI! ADAPATI! HRANITI!

      Dai solutii ilare! Neconforme cu realitatea!

      Spalati pe creier
      Cu ajutorul organizatiilor finantatoare
      Au urmat cursuri,seminarii,tabere si tot felul de doctorate,masterate,dupa burse..

      de la gradinita si pina dincolo de facultate//

      Chiar VOI,cei destepti,cei inteligenti,cei decisivi,STITI,
      CUNOASTETI
      DEDUCETI
      Substratul acestor demonstratii??
      Argumentati,sustineti,probati,INTELIGENTILOR!

      APROPO DE INTERESUL NATIONAL

  51. De acord ,Last

    si ce facem???….. Ne luam la bătaie cu ei???…..mai mulți de astia nu mai aduna…..lumea s-a prins ,doar naivii mai cred in bunele lor intentii …..aici se lupta mafia oengista cu mafia securista …..de regula cind 2se bat ,al treilea câștiga ….

    • Am zis night… lasa-i asa cum sunt – (stii vorba aia: sa incerci ce se poate schimba si sa ia intelepciunea sa lasi ce nu poti schimba) Majoritatea celor din PU nu au legatura cu demonstrantii politici din 90, 91,92
      ..
      E mai simplu sa capacitezi alti 20.000 cu constiinta/interes politic sa iasa, decit sa schimbi opinia/constiinta celor iesiti deja. Sunt alti oameni

  52. Last
    Lamureste-ma
    Sunt mai greu de cap…
    Dezvolta teoria..

  53. Si nu vrea nimeni sa-i convingă de altceva…n-au decât sa darame guvernul Ponta si USL si ce vor ei …..ei i-au adus la putere ….ei sa-i dea jos …e strict problema lor.

    • Nu i-au adus ei la putere. Ei au fost indiferenti stand la gratar sau facand yoga in timp ce pensionarii si taranii din moldova votau la greu PSD

      • Last

        Pai cine mintingea in 2012 pentru Calafat ….nu ei ??? ….cine a daramat guvernul Boc???….nu ei???….organizatorii de acum sunt oengeurile din iarna lui 2011 …..unde dracu erau astia ,cind era atacat statul de drept???

        E mai dramatica Rosia Montana decât statul de drept .

        Sa se spele cu USL cu Ponta pe cap ….n-au decât sa-i dea jos

  54. Am văzut și eu filmul lu Zexe. Ioi, cum zîce unguru. Așa penibil nu m-am mai simțit de multă vreme. Dacă ăsta-i viitoriu io nu fac parte din el. Plastic. Plastic 100%.
    Mereț bă …. undeva! 😦

  55. http://www.blogary.ro/preluari/global-warming-alarmism-wrecks-european-economy/

    Va fi foame mare și ekonauții vor fi primii căzuți în lupta verde.

    Citiți că-i interesant. Lupta cu tehnologia. Nu sîntem chiar atît de dăștepți pe cît ne credem.

  56. Măi fratilor ……..îl vedeți cumva pe Pirat stresat sau agitat ???

    Nu …..atunci ce dreaq ne omoram noi creierele pentru spalatii astia pe teasta de Soros ….lumea a simțit ca-i ceva fals acolo .

    Oamenii vor ieși cind or sa vadă in piata aia persoane de 35-50 de ani ,nu tinerei cu peturi …cind vor vedea oameni maturi si seriosi.

  57. Draga FIL
    Ai spus ceva EXTRAORDINAR

    „NU suntem atit de Dastepti precum ne credem”
    Aviz celor care implinesc spusele de mai sus..)))))))))))

  58. A trecut un rinocer. Cum procedăm.
    [Ioana Hîncu: Proteste. Niciun adevăr suprem. Totuși, o problemă.
    http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/ioana-hincu-proteste-niciun-adevar-suprem-totusi-o-problema/#comment-87488 ]

  59. Nu vor aduna mai mult de 20.000 …..acum2 duminici a fot vârful sau nu vor strânge mai mulți de 20.0000….cu ocazia asta ne-am lamurit si citi activisti are Soros in România ….cam 10-12000…..cit inseamna asta la 19sau20 de milioane de romani ???

    Cit inseamna 25.000 la populația României ????…Nici daca ar fi 100.000 n-ar însemna ceva mult……deocamdată nu sunt o forța ,,dar vor trebui sa fie atenți

    Daca ,tata Soros le taie dolareii din 2014 ,fiti siguri ca nu o sa mai vedeți nici un mitingist eco in următorii ani

  60. Tds,

    Am spus eu ca vreau sa ii invatz ceva? Ce am spus se rezuma la faptul ca la un moment dat invata singuri. Au invatzat ca A3 este o latrina? Da. O sa invete si restul. Treptat , treptat. Un pic cam incet pe gustul meu, dar nu trebuie uitat ca ei au si alte treburi si interese.(hormoni care fierb in sange, atentie usor de distras de componente feromonale, pe undeva explicabil ca nu va lucrurile ca mine, ca noi, nu?) 🙂

    PS. Mi se intampla sa ma intreb cateodata ce ar fi zis prietenul lui tata (avocatul burghezomosieresc) despre cum am evoluat.Poate este ceva ce nu vedem si nu intelegem . Sper. Pentru ca daca este ceva ce intelegem inseamna ca suntem pierduti. (abscons nu?)

  61. In loc de noapte buna..
    Sa credem ca un sistem ‘ticalosit” va fi inlocuit cu altul??

    NU.Categoric,NU!

    Sa credem ca ni se impune democratia,starea de bunastare…un viitor extraordinarf??

    Sa credem teoriile indivizilor care ne ofera uin stat social,uman ,luminat,in progres??

    Sa fim de acord cu un statut de privilegiat de intretinut social??

    Stim ce vrem?Stim unde suntem?Stim ce ne trebuie..ce ne apasa.. ce angoase ne cutreiera mintea ?

    Stim sa anticipam VIITORUL asa cum ni se prezinta,asa cum il,visam,astfel cum il percepem??

    Il gasim in proiecte?IN angajamente? IN promisiuni electorale sau politice??

    Gindirea mea vizualizeaza LIBERTATEA gindirii ,implinirii gindirii prin actiunea gindiirii…

    EU chiar stiu ce VREAU–un statut de om liber..in gindire si actiune

    Dar VOI???

  62. Sunt de parerea lui @lastnightmusic.
    Folosirea exagerat de mult a cunvintelor scrise cu litere mari face ca mesajul sa se piarda, iar in cadrul net-etichetei este considerata o lipsa de politete si este contraindicata.

    Omul liber in gandire si actiune. Suna frumos dar este vag. Esti liber sa strigi „foc” intr-un cinematograf?. „Bomba” intr-un aeroport?.
    Lozinci sunt pe toate drumurile , patetism cat cuprinde, peste tot. Hai sa introducem un pic de rationalitate si logica in declaratiile noastre.

    @Filadel,
    PS. Treaba cu „nu suntem asa de destepti pe cat ne credeam” si cu ” ai scris ceva extraordinar” zis de @mark constituie un paradox :).

    a) daca este adevarat ce a zis mark atunci inseamna ca suntem prosti si nu am fi putut o formulare asa de desteapta.
    b) Daca nu este adevarat ce a zis mark inseamna ca suntem destepti.
    aviz celor care nu se prind de logica frazei.

  63. Night amice 23.51
    Eu nu ma refer la ong-uri. Alea sunt profesioniste , iau banul fac ce vrea seful.
    Eu ma refer doar la protestatari.
    Da pentru ei dl Arafat a fost omul cool care a facul lucruri bune in tara, umil si binevoitor, si un presedinte arogant si magar care nu a stat o noapte intr-un utilaj Smurd sa salveze oameni il ironizeaza la televizor. Pai nu putea sa se ia de Udrea ? se ia de dl Arafat ?

    Da pentru ei subiectul Rosia montana este mai dramatic. Acolo sunt cianuri
    Statul de drept ? Basescu ? Poate sa si moara, a murit si Steve Jobs si soarele a reaparut a doua zi. Nu ai o cheie de 12 ca bate roata de la bicicleta. ?

  64. Pentru ca @VDMih m-a intrebat ce parere am de articolul lui Aligica, adus de @skorpi sugerez acum la maturarea articolului sa citim raspunsurile lui Aligica date buimacilor/organizerilor. Doar raspunsurile lui Aligica. Restul nu prea merita 🙂 http://www.contributors.ro/fara-categorie/despre-proteste-sa-pastram-simtul-proportiilor/

  65. Barbu Mateescu explicand ca stangistii moderni ies in PU pentru ca nu au nici o sansa sa creeze un partid :
    dacă ai o perspectivă privind dezvoltarea localităţii în care trăieşti, perspectivă pe care partidele nu o înţeleg sau o dezaprobă, n-ai ce să faci – a înfiinţa un partid local sau regional e imposibil. Dacă eşti eurosceptic n-ai pe cine să votezi. Prin fapte (nu vorbe) până şi PRM sau PPDD s-au pliat pe pro-europenism. Partid libertarian, care să dorească reducerea aparatului de stat precum şi a taxelor, impozitelor şi birocraţiei: n-avem. Valorile creştine nu există pe scena politică românească. Partid de stânga, în sensul său real, cu atât mai puţin. Se poate continua cu exemplele ad infinitum. Nu întâmplător prezenţa la alegeri este cât este.

    Discuţia nu e deloc teoretică. În urmă cu aproape o lună vorbeam cu o persoană care se opunea exploatării de la Roşia Montană. M-a întrebat ce partid sau lider politic îi susţine punctul de vedere. Ne-am dat seama că niciunul. Acea persoană a participat la protestele care au debutat la câteva zile după discuţia noastră. Deloc surprinzător. Miza era prea importantă pentru acea persoană şi cheagul instituţional prea puternic ca acel om să se mulţumească să dea „like” şi „share”.

  66. Oarecum off topic. Iata ce scrie actorul RADU APOSTOL

    chiar daca este lung articolul, eu zic, sa-l cititi….

    Radu Apostol
    EU SPUN NU MASACRĂRII FINŢELOR FĂRĂ APĂRARE.

    În iarna lui 2000, Primăria Capitalei şi Poliţia Capitalei au iniţiat un proiect numit Înapoi Acasă. Foarte mulţi dintre copiii străzii erau luaţi cu japca de pe stradă, duşi cu maşina tineretului în secţiile de poliţie. Acolo se afla unde s-au născut şi din ce loc sunt. Ulterior erau însoţiţi de către jandarmi până în oraşul natal, unde erau predaţi poliţiei locale şi mai apoi erau înapoiaţi „sub semnătură” familiei sau aparţinătorilor; sau erau predaţi leagănelor de copii de unde fugiseră, unde urmau să fie ţinuţi sub o supraveghere mai atentă.
    Am aflat acest lucru de la copiii cu care mă vedeam zi de zi, în timpul repetiţiilor pentru spectacolul Acasă. Singurele dăţi când unii dintre ei lipseau de la întâlnirile noastre, erau atunci când nu puteau să ajungă pentru că fuseseră reţinuţi în secţiile de poliţie. Erau copii cu vârsta cuprinsă între 9 şi 17 ani. Când reveneau, erau înciudaţi, învineţiţi, plânşi, şi cu o ură teribilă faţă de oricare adult mai în putere decât ei.
    Timp de aproape doi ani de zile, şase din cei zece copii ai străzii care erau în spectacol, veneau la teatru ca să joace spectacolul, apoi se reîntorceau în stradă: pe la Niţu Vasile, pe la Piaţa Sudului, pe la gară etc După aproape doi ani şi după o campanie puternic susţinută de CDEP Step by Step, copiii din spectacol au obţinut un apatament social donat de către Gigi Becali (abia apăruse, abia cumpărase Clubul Steaua).
    La acea dată, ca şi acum, poliţia lovea în aceşti copii şi cu amenzi pentru cerşetorie (art 321, 326, 328, cod penal). Era modalitatea „autorităţii” de a controla situaţia. Ştiu asta pentru că mie şi asistenţilor sociali ne dădeau amenzile. Domnul Cornel Todea, dacă ar mai trăi, ar putea să spună câte zeci de amenzi a plătit pentru acei copii total nevinovaţi de faptul că familia, rudele, şcoala, biserica, vecinii, oamenii de lângă ei le-au ignorat existenţa şi i-au abandonat. În aceeaşi perioadă în care noi jucam spectacolul pentru strângerea de fonduri, Primăria Capitalei a mai născocit un nou proiect, un hotel-cămin al copiilor străzii, unde urmau să fie cazaţi copii ai străzii pentru o anumită perioadă de timp. A funcţionat foarte puţin timp, fiind vandalizat-distrus, se pare că tot de către nişte copii ai străzii. Oricum era o idee tâmpită, o bună modalitate de a spăla bani.

    În prezent, în timpul lucrului la spectacolul Familia Offline, doctorul psiholog Carmen Anghelescu ne-a mărturisit cutremurată că în România rata abandonului în rândul copiilor este mai mare decât înainte de 1989 (abandon direct, abandon indirect prin plecarea părinţilor la muncă în străinătate).

    În anul 2010 am făcut o documentare teatrală împreună cu Maria Manolescu în rândul PAFA (persoane adulte fără adăpost). Sunt câteva zeci de mii la nivelul întregii ţări. Iar în Bucureşti, statisticile arată că în fiecare iarnă mor 300 de oameni ai străzii. Cei mai mulţi sunt bătrâni, bolnavi, dependenţi de alcool sau aurolac, sălbăticiţi. Dacă vreodată, iarna, vedeţi vreun om al străzii căzut în stradă şi sunaţi la 112, să NU spuneţi că este un om al străzii. Ei nu reprezintă o prioritate pentru serviciul pe care noi ăştialalţi îl plătim. Mi s-a întâmplat de foarte multe ori să stau mai bine de două ore lângă un astfel de om şi abia după insistenţe şi rugăminţi către prieteni să sune şi ei la 112 şi să semnaleze cazul respectiv, salvarea să apară. Psihologul Marian Constantin, care s-a ocupat ani de zile de problema PAFA, avea să ne mărturisească faptul că poate singurul lucru care a salvat cele mai multe vieţi ale oamenilor fără adăpost din Bucureşti, este existenţa liniei de tramvai 34. Şi nu pentru că cineva a investit ceva în asta, ci pentru că tramvaiul 34 având traseul cel mai lung, este locul în care cei mai mulţi PAFA din Bucureşti petrec câteva ore în zilele cele mai geroase. Asta dacă bineînţeles nu se trezeşte vreun bun creştin român, vreun părinte grijului care să-i azvârle afară din cauza disconfortului pe care îl crează familiei sale.

    România este ţara abandonului. Există o tradiţie a abandonului la români. Statisticile
    îmi dau dreptate. Inima îmi spune că ar putea să nu fie aşa.

    Nu am copii. Probabil că nu o să am. Dar cred că greşeala pentru toate acestea este proasta educaţie pe care o dăm copiilor noştri, lipsa totală de exemple, de acţiuni practice-concrete pe care noi înşine nu le oferim celor de lângă noi, mai ales copiilor. Dacă ne-am rupe câteva ore din câteva duminici şi ne-am duce copiii într-un adăpost pentru persoanele adulte fără adăpost (PAFA), într-un leagăn de copii (sau centre de primire minori), într-un centru de bătrâni, într-un adăpost pentru câinii abandonaţi sau într-o închisoare, mai mult ca sigur n-am mai avea această privelişte pe străzile din ţara asta. Este imposibil după ce mergi în acele medii să nu ajungi să preţuieşti viaţa, care este un dar, să nu vrei să te reîntorci acolo şi să ajuţi, să faci tu însuţi ceva. Pentru comunitate. Pentru oamenii la care ţii. Pentru vecinul de care ţi-e drag. Pentru prietenii tăi. Pentru copiii, pe care îţi imaginezi că-i iubeşti.
    Ştiu oameni frumoşi, mulţi dintre ei artişti care fac asta şi o fac fără tam-tam. Se pare că nu e de ajuns, se pare că suntem prea puţini artişti în România.
    În toate mediile „defavorizate” în care am lucrat, statul, oficialii au dat greş şi o vor mai face, pentru că în general se fură, iar dacă nu se fură, nu le pasă. Aruncă o spoială în fiecare an electoral, învrăjbesc oamenii unii împotriva celorlalţi şi cu asta basta.

    Câinii abandonaţi vor mai muşca. Copiii abandonaţi vor creşte şi ne vor urî, poate ne vor da chiar în cap sau ne vor învăţa copilul să prizeze aurolac. Bătrânii abandonaţi vor continua să moară pe străzi şi să îmbâcsească promenada noastră de weekend. Adulţii fără adăpost vor continua să ne agreseze cerşind.
    Care este soluţia? Să construim ghetouri în care să-i adunăm? Să facem ziduri? Să punem agenţii de pază pe ei? Să le interzicem accesul prin parcuri, în ambulanţe, în spitale, pe lângă şcoli? Să facem o închisoare a datornicilor cum era în Anglia lui Dickens? Să-i ucidem pe toţi ca să scăpăm cât mai repede şi să ne creştem copiii noştri într-un mediu curat şi sigur? Mie asta îmi sună a prostie, nazism.
    Câţi dintre noi au mers vreodată şi s-au implicat ca voluntari în acţiuni menite să ajute existenţa acestor fiinţe fără apărare şi total nevinovate pentru condiţia de abandon pe care o trăiesc? Nu să dai bani prin taxe şi cu asta basta, te-ai spălat pe mâni. Plătirea taxelor nu te ajută nici pe tine. Mulţi o facem şi când ajungem în condiţia de a trebui să fim „asiguraţi prin sistem”, tot trebuie să ne împrumutăm, să facem credite, să dăm bani numai şi numai ca fiinţa iubită să fie salvată. Abia atunci simţim pe pielea noastră ce înseamnă abandonul.

    Câte subsoluri posibil a fi locuite există în tot Bucureştiul? Sunt 5000 de oameni adulţi ai străzii. Dar nu ne place proximitatea acestor oameni, sincer, am vrea să cam dispară. Câtă mâncare se aruncă în restaurante, la malluri, în propriile noastre case? N-am văzut nicăieri, pe niciun local un semn-un înscris „după ora 23.00, oferim gratuit mâncare oamenilor fără adăpost”. Da. Vor veni şi mulţi alţii nevoiaşi, poate chiar având familii. Şi ce? N-am văzut nicăieri la marginea drumului, pe lângă blocuri, un loc civilizat unde să poţi pune pentru cei abandonaţi de semeni, ceea ce îţi prisoseşte (mâncare, haine, o pătură etc). Nu. Noi le aruncăm şi „să-şi ia fiecare ce şi-o lua”. Câţi dintre noi ne oferim voluntar să lucrăm cu copiii din familiile mai nevoiaşe, să-i ajutăm să nu abandoneze şcoala? Să îi însoţim la vreun spectacol, la vreun film, într-o bibliotecă, la vreun muzeu? Să-i scoatem din ghetourile şi din periferia în care supravieţuiesc ca să nu ajungă să abandoneze şcoala şi familia prea săracă în care s-au născut, şi să ajungă să vadă în libertatea de stradă unica lor şansă? Imediat o să întrebăm: „Unde sunt? Cum îi găsesc? Există vreun ONG?” Nu. Ar putea fi atâtea ONG-uri câţi suntem noi. Fiecare dintre noi poate fi un „ONG”. Câţi dintre noi au ajutat la sterilizarea măcar a unui câine, altul decât cel din „ograda” proprie. Nu trebuie să dai bani. Trebuie doar să duci bietul animal la veterinar, acolo unde se fac sterilizări gratuite. Câţi dintre noi s-au dus la bunici la ţară să îi convingă să-şi sterilizeze câinii şi pisicile şi să renunţe definitiv la obiceiul ticăloşit de-a ineca la gârlă puii de pe urma cărora nu pot scoate vreun profit sau de a-i arunca la marginea satului „fie ce-o fi, dacă au noroc trăiesc, dacă nu, asta e”.

    Nu pun egal între un copil şi un animal, nu pun nici semnul mai mare sau mai mic. Nici nu pot să concep asemenea paradigmă. Cine poate debita o asemenea idee, cine poate simţi într-un astfel de cadru, înseamnă că e neom. Ce urmează? La cine ţin mai mult la copilul meu sau la unul de pe stradă? La „românii mei” sau la „afurisiţii de unguri”? La un alb sau la un negru? Graniţa este foarte mică dacă ajungem să gândim asemenea inepţie demnă de raitingul televiziunilor Antena, Realitatea, România, B1 etc.
    „Între un om şi un animal, eu aleg omul” este cea mai idioată replică imaginată vreodată de un editor, creative sau ce-o fi fost el. Încercaţi s-o interpretaţi, s-o rostiţi, să vorbiţi unui actor despre ea, să-i daţi indicaţii despre cum s-o spună credibil. Este total ineptă sau cel mult e involuntar comică. Încercaţi s-o asociaţi ca slogan unei campanii publicitare. Ce altceva reclamă această replică decât prostia? Pentru cei care vor totuşi să încerce s-o repete, s-o spună credibil, urmăriţi-l pe Rareş Bogdan. A produs câteva duble numai bune pentru vreun filmuleţ al PR-ul RMGC. Replica asta pare desprinsă din cea mai nefericită animaţie după Vechiul Testament, şi anume Cartea Cărţilor, în care Isaac se trezeşte cu taică-su punându-i cuţitul la gât şi fix atunci se aude vocea gravă a creatorului care spune: „Ajunge, Avraam, mi-ai arătat că ţii mai mult la mine decât la propriul tău copil!” E o replică obtuză. Pare a fi desprinsă din cel mai prost film ever, dintr-o secvenţă de partaj, în care EL alege să ţină copilul, iar EA alege să rămână explorator oceanic, şi-l va iubi în ascuns pe Jacques-Yves Cousteau.
    În ceea ce priveşte o altă mostră de gândire obtuză şi anume „cât ne costă întreţinerea unui câine versus cât ne costă întreţinerea unui copil”, mă încearcă un truism: Nu oamenii care nu au copii îşi abandonează copiii, ci cei care au copii. Animalele nu-şi abandonează niciodată puii. Animalele nu fac partaje: ” ia tu copiii şi casa, lasă-mi mie maşina”. În spiritul supurent al gândirii „om versus animal”, propun înfiinţarea unei taxe de montă/procreare pentru orice familie care vrea să aibă un al doilea copil. De ce statul, adică şi eu, contribuabilul, să dăm mai mulţi bani pentru familia care are mai mulţi copii ca să-şi ţină copiii în şcoală? Sau dacă nu, soţii din familiile în care nu există copii, să poată la pensie, să mai facă una-două facultăţi pe banii statului sau să plece pe bani publici în concedii. Reglementarea în a procrea a fost încercată de nazişti şi acum s-ar putea s-o branduiască chinezii. Câteva vizite în China ale parlamentarilor, direct de-acolo, de la faţa locului, ne-ar ajuta să fim în cunoştinţă de cauză. Poate îi mai votăm o dată.
    Soluţia masacrării câinilor maidanezi este la fel de aberantă ca soluţia oferită de RMGC ca după ce se închide exploatarea să dezvolte turismul în acea zonă. E soluţia praf în ochi, aruncată acum, imediat, ca să prostească minţile naive ale românilor ignoranţi. Nu se poate face ca în toate ţările civilizate ca abia după ce vei face sterilizări masive, adopţii, amenzi pentru abandon, program de educaţie şi iarăşi amenzi pentru abandon, adopţii la distanţă, campanie de conştientizare, abia atunci să dai reglementarea prin care orice câine care nu e adoptat să fie eutanasiat? Cum să faci asta? Recuperând banii furaţi. Cu implicarea comunităţii, a oamenilor care nu închid ochii la ceea ce se întâmplă pe stradă, cu oamenii care au educaţia voluntariatului, a acţiunilor dezinteresate şi care nu se fac în luminile camerelor de filmat şi nici pe platourile de filmare ale unor emisiuni surogat „Surprize, surprize”. Această problemă este una a comunităţii, a vecinilor de bloc, a vecinilor gard în gard. Autorităţile nu vor rezolva decât masacrând fiinţe fără apărare şi fără drept de vot.

    • skorpy, salut! 🙂

      Un articol scris de un om care n-a fost pus niciodată în situația de a împărți «două paie la trei măgari» – de a rezolva probleme grave cu resurse «de râs»…
      …nu prin râs!
      Artist, deh…

  67. Last

    Protestatari nu sunt mulți …..activistii oengisti in jur de 10-12.000,sunt cei care au beneficiat de burse,proiecte ,locuri de munca si au venit din toată tara ….din acest motiv sunt pestriti

    Deci ,despre ce protestatari vorbim???…..al nivel de tara nu prea reprezintă nimic…deocamdată nu reprezintă o forța ,dar pot deveni o scanteie….într-o Românie in care aproape toti fac politica ,nu poți sa apari cu un subiect civic …..nu prea interesează pe nimeni ….nu avem cultura civica …vârful ,a fost acum 2 duminici -25.000 …..subiectul Rosia montana nu prea prinde ,indiferent cita propaganda face nasicu’ fiindca nici el nu are audiență ,iar oengeurile au luat o palma serioasa cind s-a aflat ca sunt finanțate de Soros ….. Pe mulți nu-i interesează subiectul si sunt mulți care susțin acest proiect …..Rosia montana nu e vectorul unificator sa -i scoată in strada pe toti

    • Nu vezi ca stilul de protest este cel din occident???….la noi nu merge ,fiindca noi suntem politizati ….România este o tara atipica

  68. Buna ziua ,copaceni..

    Ma framanta o intrebare:
    Cind si cine a reusit sa ii alinieze pe acesti demonstranti??
    20000 de tineri care sa accepte un stil uniform si o procedura identica??
    Aduceti-va aminte de alinierea comunista.Sau ceausista..din care am prins si eu un pik..
    In 50 de ani de ideologie IDENTICA predata uniform de la gradinita(soimii patriei) si pina la pensionare s-a reusit sa acoperim stadioane si piete la defilare,imbracati la fel,scandind la fel,proslavind la fel.

    Si,totusi:la cotitura din 1989 nu am mai fost identici….
    O multime bulversata,manioasa,agitata,grupata si reunita…”atletii rusi si maghiari „,recunoscuti dupa fesurile negre si treningurile de aceeasi culoare au reusit sa impuna o anumita ordine si o anumita frecventa in anumite locuri.

    Tinerii acestia nu au vlaga…nu au acea personalitate ce deosebeste pe unul de altul..parca sunt papusi animate…defilarea,COPIIII in brate sau carucioare ,cintece ,dans…..este ceva care ma trimite cu gindul ca ASA sunt educati enoriasii unor biserici…..acele biserici care isi IMPUN cultul prin metode si proceduri diferite de cel ortodox.

    Dar pot fi si esotericii …??yoghinii care si ei se reunesc pe programe??
    Cel putin jumatate CRED in amagitoarea chemare impotriva IADULUI amprentata cu cianura distrugatoare…
    Dar oricine va fi fost a face din zeci de mii de oameni uniformitate de gindire si actiune ARE UN MOBIL MAJOR.Si acesta nu este PROIECTUL emanat de citiva indivizi corupti si politicieni verosi….
    Au fost educati sa se robotizeze…sa faca ce fac acum la un simplu CLICK…

    Oricum, e de bine ca nu se vede nici o frustrare…nici o nervozitate,nici un blam…Ponta ramane in istorie ca fiind valoros,important si de neinlaturat ..iata de cite zeci de mii de oameni…DE NEINCHIPUIT..ILOGIC.(na,iar am scris cu litere mari)

    Exemplul imi este oferit de maghiarii care tin legatura prin bisericile lor…acolo li se spune ce programe se vor face,unde si cum…de aceea ii vedem IMPREUNA ,cu totii la manifestarile revizioniste…

  69. Toate cele bune, copacenilor si Copacului! 🙂
    (revin la sf. sapatamanii, sau sapt. viitoare)

  70. Salut
    Problema noastra cind discutam despre cei ce sunt in PU este ca ii tratam global.
    Exista si caracteristici comune:
    – Le place sa fie integrati in acel grup, sa iasa , sa fie impreuna cei de aceiaisi varsta, status social, educatie, hobbiuri. De aceea apar la ora la care apar, stau cit stau, penduleaza cum penduleaza
    – Nu au alta forma de a fi auziti, sau alta forma de a socializa in afara de fb.
    Totusi sunt eterogeni, precum stelistii : unii sunt liberali, altii sunt blonzi. E bine sa ii luam si pe categorii, la analiza, pt ca global ca stelisti este imposibil sa ii punem stelistii sa strige Hai Dinamo asa cum vad ca am vrea noi 🙂

  71. Mih

    Bye, bye !
    Vacanta placuta !
    … sau ce-o fi ! 🙄

  72. Last

    Pacatul meu cu cei din PU e ca-i tratez ca pe o adunatura de copii razgaiati si usor tampitei !

    Postare 9.
    Usor trista. 😦

  73. @Ei Viq si ei te trateaza ca pe ……..(completeaza tu cum crezi ) si uite ca asa apar neintelegerile ce culmina cu asasinate ca in mall.

    O buna parte din oamenii din PU sunt de stanga. Ei sunt cei ce ar pune lacatul pe PSD si ar crea o stanga moderna, care impreuna cu o dreapta moderna ar crea o Romanie moderna.
    Sa construiesti un partid e o treaba aproape imposibila azi vezi ce scrie Barbu http://sociollogica.blogspot.ro/2013/09/deficit-de-democratie-probleme-pe-stanga.html asa ca se manifesta si ei in strada , pt ca nu au hogeac. 🙂
    Ei nu au avut sistema lui MRU sa cumpere un partid sau a PMP – barza chioara – care se bazeaza pe logistica Presedintelui Romaniei -dumnezeu- si a prietenilor lui din PDL si alte parti.sa ii faca cuib. Vedem cum se chinuieste Neamtu sa faca partidul.

  74. Last

    Poate ai dreptate.
    Sunt stangacii onesti plini de oneste stangacii.

    Au si ei saracii nevoie de-un partid cum avem sin noi.

    Si acu….
    .. sa-i ajutam noi sa si-l faca ?

    Am gatat treaba la noi in ograda, hai la vecini ….

    Auzi ?
    Da’ daca le dam noi o carcasa gata imbinata la incheieturi, ca si-asa avem mai multe, numa s-o umple ???

    dac-ar fi sa ne lipsim de una, pe care s-o dam ?

    PDL?
    FC/DA ?
    NR ?
    PMP ? 🙄

    • Imi revine mereu o intrebare creata de o imagine a lui Neamtu , dupa discursul batjocoritor si agresiv adresat catre Ponta ,in Parlamentul Romaniei,cu argintii acuzatori a tradare…

      DE CE ,protestatarii ,in loc sa ii stringa mana si sa il felicite pentru curaj,L-AU HUIDUIT????

      Concluzia este la vedere..si fiecare intelege ce vrea…

      ..

  75. ..iar aia din mall nu e o neintelegere culminata cu un asasinat.
    E o neintelegere ca e vorba de un asasinat.
    In masa.

    Am avut o relatie de job cu un musulman.
    Pakistanez.
    Mai bine de un an jumate.
    Un primitiv agramat, violent si periculos.
    Nu am catalogat din prima ca toti musulmanii ar fi la fel. Dar realitatea se pare ca ma indreapta catre o concluzie de tipul asta.

  76. @Viq
    daca tot glumesti sa le dam o carcasa…
    Sa vedem cat de bine merge PMP ca sa vedem daca nu cumva Basescu cu autoritatea cu care a aranjat strangerea de semnaturi pt MP nu ajuta la crearea unui partid de stanga condus de Cristian Diaconescu care sa ingroape bolsevicii PSD. Atunci functionari de dreapta ar fi putut fi buni functionari de stanga europeana. 🙂 Glumesc.


    Normai ar fi ca si conditiile pentru creerea unui partid nou sa nu fie atit de inrobitoare in Romania. vezi tabelul lui Mateescu.

  77. oldhashu,
    tu ai reusit sa citesti articolul lui Radu Apostol pina la sfirsit?
    pentru ca ce concluzii tragi tu este in contradictie cu ce spune autorul….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s