2+2

Tanti Motto :
„Firav popor cu sufletul de paie,
Care pe sine se refuză repetat,
Care se-njură că a stat ca prostu-n ploaie…
…Şi-njură doct şi ploaia care l-a udat.

(Viq „Lip-Lip-Lip” 20/12/2008)

………………..
Renaște viguros și-ngust,
Peste decenii colbuite pe opinci,
Și pălmuind înaintașii frust,
Declamă ferm : „Sunt LIBER !
…… 2 plus 2 fac 5 !” 🙄

Viq

44 responses to “2+2

  1. Epoca de aur ! Multi dintre noi am trait-o pe pielea noastra. Erai obligat sa spui ca ei (aveau metode similare celei din film de convingere) si spuneai de frica, dar de gandit gandeai altceva. Vom mai scapa din di de frica introdusa cu picatura chinezeasca sau cu bata timp de 40 – 50 de ani in subconstientul nostru ?

    • asa … de frumusetea lucrurilor … relative vreau sa ma … autodenunt

      dupa ce am fost eu invatat astfel, la randu-mi am invatat destui tineri ca (de ex.):

      1+1=10, 10+10=100 sau 7+1=10, 10-5=3 respectiv 9+9= 12

      sunt socoteli corecte. si ca asa trebuie facute fiindca altfel … se puteau strica frabicile tarii.

      este evident (sau nu) ca e vorba de socoteli in bazele de numeratie folosite curent in IT care erau cu prependerenta 2, 8 sau 16.

      poate si de picatura … chinezeasca dar nu de … frica

      hi hi hi

  2. erata: vom mai scapa din si de frica…

  3. 2+2= perechi, dacă nu chiar careu de ce vreţi voi. Dă varani să zicem.
    Sad shortmovie Viq. Umor sec arabesque.

    2+2+2+2+2+2+ … n+2= ’66 spirit FLOWER POWER, PHICHEDELIC, HIPPIE

    AI FIL FRI!

  4. Da, frica a fost o parghie.
    Da nu singura.

    In principiu functionarea societatii presupune obligatoriu un comportament usor obedient. Aflandu-te intr-o comunitate respecti niste norme.
    Oricat ai avea impresia libertatii, ea este ingradita in fapt cu primul gand in care respingi anarhia totala si extrema. Ca-l consideri rezultat al „educatiei”, legislatiei sau pur si simplu „regula de bun simt” presupune cel putin o auto-cenzurare dar de regula chiar mult mai mult.

    E simplist si ridicol sa consideri ca toata suflarea existenta la un moment dat are frica drept singura motivatie a actiunilor sale.

    Pare firesc sa te opui irationalului „2+2=5” si sa pretinzi „rezultatul corect” atata vreme cat cunosti ca 2+2=4 !
    Ai fost invatat deja asta !

    Dar daca ai fi fost invatat ca 2+2=3,14 ???!!! 🙄
    Sau „5”, „8”….. „Alfa Romeo” sau „4LM50%”…??!!

    Asta explica existenta erorii si intr-o societate libera, fara constrangeri fizice.
    E suficient sa-i sadesti „lectiile potrivite” ca sa-i sucesti rezultatele rationamentelor si prin asta deciziile si ulterior actiunile.

    • … şi d-aia …

    • Viq, servus! 🙂

      Obediența nu vine din acceptarea constientă de avantajele viitoare a unor limitări ale libertății personale, ci din experiențele „dureroase” ale momentelor când libertatea mea s-a ciocnit cu libertatea altcuiva mai țapăn. Un arbitru cât mai imparțial face acest gen de experiențe mai usor de acceptat de către cel mai slab(deci mai puțină frică), asta este și una din măsurile gradului de civilizație al unei colectivități. Dar în fața supremului Arbitru nu ajungem decât la final, în viață sunt toți oameni care îsi indeplinesc, cu erori chiar și din bună credința, sarcina de a delimita libertatea fiecăruia.
      Exemplu tău cu 2+2=…5 te fură din simplul motiv că nu înveți rezultatul, ci îl deduci: două betișoare lângă alte două dau o grămadă, care evaluată prin numărare („program utilitar” învătat, altă mâncare de pește!) conține patru bețisoare 😉 Restul de rezultate e eroare de interpretare.
      Da, poți manipula oamenii inducându-le „programe potrivite”, dar in domeniile în care actionează „liberul arbitru” al fiecăruia, nesprijinit de experiența ori lipsit de răspunsuri la probleme cu care s-a confruntat.
      Cu ceilalați, cei „plini de cucuie” și „vaccinații de viață” poți încerca oricât, vei reuși eventual ceva la nivelul animalului care sălășuie în fiecare din noi – sex, foame, frică. Da’ aci nu știu ce grad de control mai poți afirma că deții… 🙂

    • … Ştiu … metalul este greu digerabil … dar aici nu e vorba de muzică ci … de MESAJ!!!
      Zic că merită ascultat … şi înţeles.

  5. Viq:
    :ike pentru versuri ! (mai astept)

  6. Si totuși este sfârșit de săptămână, hai sa fim mai relaxați.

    Uite un exemplu de 1 = 2, 3, 4, 5, 6… samd

    În 1967 o mâna de puști englezi, Procol Harum, într-o clipă astrală, a creat o melodie deosebită. Asta:

    1 http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA

    De pe continent, niste italieni cu nume exotic, «I dik dik», le-au preluat-o imediat așa:

    2 http://www.youtube.com/watch?v=ZNhCJ-dnays

    …și a început avalanșa, de la bătrânii Willie Nelson și Joe Cocker

    3 http://www.youtube.com/watch?v=aOt0_Thx52M

    4 http://www.youtube.com/watch?v=hjBZllDo_8E

    la Percy Sledge și Eric Clapton

    5 http://www.youtube.com/watch?v=P04QGS78QdQ

    6 http://www.youtube.com/watch?v=_gKFcpVfJdo

    au venit mai către vremurile noastre Annie Lennox

    7 http://www.youtube.com/watch?v=CJIVz9nYx7I

    și sofisticata Sarah Brightman

    8 http://www.youtube.com/watch?v=nOlVhgEOPp8

    …si atâția alții care „s-au incercat” cu perla copilașilor din 1967!
    Da’ mai căutați-i și voi că e plin ytube de ei 😀

    PS: I-am însirat astfel pt că in varianta „ferestre la youtube” aș fi legat de tot picioarele WordPress. Așa, un simplu click pe link lansează melodia 🙂

  7. Numai in trecere,

    Vad ca unii au vazut in acest filmulet ocazia sa arate lumii ca ei „stie si e invatati”
    Trebuie sa le atrag atentia ca „little knowledge is a dangerous thing”. Si impresia ca sunt docti ar trebui redusa la jumatate.
    2+2 = 4 este adevarat pentru orice sistem de numeratie (b>5) de exemplu.
    Asa cum 1+1=2 in orice sistem de numeratie (b>2).
    As mai atrage atententia ca fabricile din Romania foloseau strunguri Iosif Ranghet si nu prea depindeau de 1+1=2 sau 3
    De asemenea daca ne aducem aminte de incercarile timide demne de categoria „avansati” de la casa pionierilor,(FEA pentru cunoscatori) ,vedem ca nici acolo nu prea a contat daca 1+1=10 sau 11.

    PS. Sa nu se repeada doctii si jumatatile (semi) sa deschiza gura , sper sa remarce semnul ca ” >” este strict mai mare. 🙂 , asta ca sa ii feresc de oarece greseala.
    PPS. IT nu inseamna, cam demultisor, binar, octal, hexa. Vaporul ala s-a dus de mult.Cum nu inseamna html 5. Astea sunt bune pentru ceva tehnicieni (daca) sau scoli profesionale (de ucenici) si ,poate, la tineri sa se dea mari la pitzipoance care sa cada pe spate mute de admiratie. 🙂
    PPS. In mod cert Vanghelie nu stie de aceste farfarastacuri, dar anunt ca s-ar putea sa mai dea niste dvd-uri la gratis. Asa ca o anumita categorie de profesori sa aiba atentia marita, nu de alta,dar istoria…..ne arata ca….

    • Eugeni,

      E weekend stimabile. Am invocat chestia cu … bazele de numeratie pentru frumusetea relativitatii unei formule aparent simple.

      Cat despre „casele de pionieri” IT dinainte de 89, cred ca ai o impresie … limitata.

      Sigur ca se utilizau cu multa parcimonie bițișorii pe care ii aveai la dispozitie. Fiindca proiecte mari cum erau Oltcit, Pitesti, Petromidia, fabrica de apa grea, fabrici de ciment etc (unele din obiectivele la care am lucrat direct) se conduceau sau supravegheau cu gestionarea online a cateva mii de parametri folosind calculatoare care aveau 128k sau 256k memorie. Adica de cateva ori mai putin decat are telefonul meu fix de azi.

      Sigur ca azi e .. altceva. Pentru programatorii obisnuiti. 

      Dar logica binara se utilizeaza curent in automatele programabile. Si desigur in software-ul de baza al tuturor sistemelor de operare, bazelor de date precum si desigur in proiectarea componentelor hardware.

      Ce sa facem, deocamdata toate solutiile disponibile comercial au la baza sisteme binare.

      Asa ca le putem gasi perimate doar daca suntem ignoranti in domeniu. Ceea ce nu este ceva rau in sine.

      Atata timp cat nu insistam sa prezentam ca adevaruri niste  … lucruri traznite

      hi hi hi

  8. Care se-njură că a stat ca prostu-n ploaie…
    …Şi-njură doct şi ploaia care l-a udat.“

  9. PRIETENI copaceni

    A venit toamna….

    • mark,

      A fost o vreme când „baladiștii” noștrii își îngemănau muzica lor cu versuri ale marilor poeți și nu puteau ieși decât bijuterii.
      A fost…

  10. hello,

    pentru mine filmuletul 2+2=5 este despre cum poate sa inceapa oricind, oriunde o dictatura!

  11. Viq draga ,something isn’t ok !
    Am primit opt (!) voturi negative pentru ca ti-am apreciat versurile ;sa fie gustul meu literar chiar atat de prost sau aici se dau voturile citind numele postatorului dar necitind postarea ? 😉

  12. ‘mneața! 🙂

    La ProTv în direct T Băsescu: «După 20 ani», un raport de țara despre problemele care agită România – Roșia Montana, gazele de șist și privatizarea CFR Marfă.

    • Președintele Băsescu, la Pro Tv: „Dacă este ceva ce ne dăunează enorm este minciuna guvernamentală” LIVE TEXT
      (P) Joaca GRATUIT Remi si poti CASTIGA bani reali! Joaca si tu!
      Autor: Mircea Marian
      Preşedintele României, Traian Băsescu, a afirmat, la Pro Tv, că nu se va implica nici împotriva proiectului de la Roșia Montana, nici pentru, dar va oferi informații. Băsescu a explicat de ce BNR ar trebui să cumpere aurul rezultat din exploatarea de la Roșia. El a criticat guvernul Ponta pentru faptul că a trimis către Parlament o problemă care ține de Executiv și și-a exprimat din nou îndoiala că privatizarea CFR Marfă va fi finalizată, întrucât cumpărătorul nu are bani.
      Sursa: Vlad Stanescu
      Emisiunea a început.
      Sunt un adept fără rezerve a relansării acestei industrii, fie aur, fie plumb. Dacă m-aș pronunța, 70% din clasa politică ar fi împotrivă.
      Proiectul RM nici nu crează locuri de muncă care să se simtă – o abordare mincinoasă. Rezolvă problema populației locale, ceea ce nu este puțin. Nu este adevărat: cianura, crima cea mare. Dacă este un reactiv care se distruge ușor, aceasta este cianura. Cianura este distrusă de razele de soare, de ultraviolete. În cea mai mare parte.
      Vor trebui să ia măsuri excepționale din punct de vedere a rezistenței barajului.
      Din câte știu eu, la acest preț – 1348 dolari uncia de aur – este viabil. Nu prea este problema noastră dacă este rentabil.
      Dacă proiectul va fi deschis, va fi operat de Gold Corporation. Discutăm de niște fonduri de investiție.
      A treia minciună: ne pleacă aurul din țară. Nu pleacă nici un aur. Dacă este ceva ce ne dăunează enorm, este minciuna guvernamentală. Eu știu negocierea din perioada guvernului Ungureanu: 6% redevență. Nu știu de ce guvernul Ponta s-a grăbit, pentru că mai era de negociat: ce rezultă din exploatare se procesează în România și dreptul prioritar de achiziție al BNR. Dacă RMGC este investitor cinstit, nu văd ce l-ar deranja.
      Azi am luat de pe google, rezervele de aur ale statului. SUA: 8133 tone. 26 de grame pe cap de locuitor. Portugalia: 36 grame pe cap de locuitor. Grecia: 12 grame pe cap de locuitor. Olanda: 36 grame pe cap de locuitor. Austria, 32, România – 4 gr pe cap de locuitor.Am obligația să judec ca un om care vrea să-și pună țara în siguranță. Care este cea mai sigură soluție pentru mine? Dacă-l cumpăr de pe piața internă, fac emisiune.
      Ceea ce se întâmplă în București m-a făcut să adopt o poziție neutră, dar am obligația să dau o informație corectă. Aici este un protest curat, acolo este unul fabricat.
      Au cheltuit o groază de bani să ne spună de locuri de muncă, ori, repet: România nu este dependentă de 2.000 de locuri de muncă. E propagandă ca la partide, deci și-au dat banii degeaba.
      Sunt 480 de informări făcute de…În perioada mea, nu s-a primit nici o informare care pe urmă să fi fost transferată parchetului.
      Nu am astfel de informații (să fi primit vreun politician bani). Exclus (ca Băsescu să fi primit bani). Dacă nu cunoști proiectul, nu poți să îl susții. Nu mă voi implica, în susținerea sau împotriva proiectului, voi da informații.
      Guvernul ar trebui să ia decizia finală. A încercat să transfere Parlamentului o decizie a Executivului.
      Referendum: Trebuie așteptat momentul potrivit. Nu exclud referendum pe Roșia.
      Gândiți-vă că citesc informațiile astea și nu pot spune că am depistat forțe ostile. Văd și acuzația absolut mincinoasă: Soros în spatele protestelor. Nu-i adevărat. Soros nu trimite ONG-urile în stradă.
      O nouă forță politică ar fi binevenită. Doamna Pippidi ar fi foarte bună să ia decizii: prim-ministru, ministru al Economiei. Este timpul să se iasă din demagogie: cei care cred că știu mai bine, să intre în politică.
      Miza politicilor noastre în zona energetică trebuie să fie independența energetică.
      Nu există miză mai mare decât independeța energetică a României.
      Mai devreme sau mai târziu, acest aur se va scoate de acolo.
      N-aș zice că nu funcționează (pactul de coabitare). E acolo. Am vorbit cu premierul de ziua lui. Nu trebuie să vorbești în fiecare zi.
      N-aș închide subiectul Roșia Montana și gazele de șist. Mai este de spus un lucru: am văzut demonstrațiile că la mediu nu se întâmplă nimic. Vârfurile acelea nu se mai refac integral, vor fi mai teșite, dar vor fi împădurite. Da, se taie pădurile – 255 sau 300 de hectare. Dar este condiție: să se planteze 1.000 de hectare. Va afecta mediul, relieful nu va mai fi așa cum a fost. Parte din minciună: patru munții retezați. Doi sunt retezați din perioada comunismului.
      Am avut cu directorul Tănase, care mi-a dat toată categoria de informații. Ce nu este discutat cu el: procesarea integrală a aliajului din aur și argint în România și, doi, dreptul BNR de a fi primul cumpărător.
      Am insistat să dăm drumul la proiect, Boc a tergiversat. Atunci nu am fost neutru. Eu am fost un susținător al proiectului până când am văzut falia care se crează în societate, pentru că va fi nevoie de un președinte care să-și exercite rolul de mediator. Mă retrag pe o poziție de neutralitate. Îmi propun să încep o serie de conferințe de presă în care să mă pronunț public, dând informații. Bătălia este: cianuri contra locuri de muncă, ambele exagerate. Frate, nu iese nici un gram de minereu din țară.
      Nu vreau să descurajez investitorul (la CFR Marfă), dar din câte știu eu nu-i va avea (banii). Se caută tertipuri.
      Un investitor strategic este unul care are banii să cumpere. CFR Marfă dacă vrea să fie competitiv trebuie să schimbe locomotive.
      Până pe 4 octombrie, trebuie să pună avansul (investitorul la CFR Marfă). Negocierea contractului nu este încheiată, deși s-au dat niște semnături.
      Economia gâfâie, din punct de vedere al societăților. Macroeconomic suntem stabilizați, nu făcut excese guvernul Ponta. Face ce nu trebuie făcut: taie de la investiții. Pregătește eșecul anilor viitori. Unde-s lucrurile mai grave: situația plăților. Pe bani externi, la fonduri UE, finanțarea cu 12% mai mică decât în 2012. Nu este de făcut decât un singur lucru: revenirea la un nivel de investiții. Pe această proastă guvernare, înseamnă că ne pregătim de o creștere accelerată a șomajului, anul viitor.
      Companiile sunt secătuite. Sistemul bancar le creditează în condiții absolut anti-economice. Nu pot să ramburseze. Guvernul a greșit puțin: unul din obiective a fost ca băncile să nu retragă bani către băncile mamă.
      Șomajul va crește. Sper să meargă agricultura și exporturile.
      Semnal îngrijorător: am trecut pe excedent de cont curent. Nu vin investiții să importe echipament.
      Probabil voi rămâne în politică. Iau vorbele lui Iliescu: ies din politică doar cu piciorele înainte. Nu voi fi președinte de partid, nici onorific.
      În mintea mea a fost un partid pentru 2016. Fundația trebuie să aibă concepte…
      În fiecare zi o să am timp de ea. Și cred că va fi o ocupație extrem de plăcută. (nepoata sa). Are 3,3 kg.
      (Discuția continuă pe internet). Cel mai grav este că au scăzut contribuțiile bugetului de stat la diverse finanțări. Anul acesta ajungem la 7,4% cheltuieli cu forța de muncă. Sunt banii care ne lipsesc de la investiții – de la creat locuri de muncă. Ieșim din înțelgerea cu FMI.
      Nu-mi reproșez pe fond (tăierea salariilor), ci modul în care am făcut-o. Brutal. Dar împins de o situație.
      Românii nu știu în ce situație eram. Împrumutam cu 8-9% de pe piața externă.
      Dacă există cineva care nu și-ar dori o destabilizare a guvernului, acesta sunt eu. Eu nu mai am alegeri. Aș vrea să crească un partid puțin altfel. Dar pentru România, cel mai mare dezastru ar fi o criză politică. Sper să nu întindă elasticul până pleznește, si așa alimenetează ideea instabilității.
      Sincer nu (îl vede pe Antonescu președinte).
      Trei probleme: neîncredere că avem stat de drept stablizat. Doi, percepția pe care am dat-o prin proiectul de Constituiție. Știu alerta legată de poriect în capitalele europene. Trei, hârjoana care a început și alimentează ideea de instablitate.
      Nici unul din ei nu este ce ar trebui României (Ponta sau Antonescu – președinte).
      Mă uit la el de ce sunt în stare pentru voturi. Antonescu, anti-RMGC, deși habar nu are. Ponta este pro-, deși nu știe, pentru că termina negocierile.
      Eu m-am urcat în trenul anti-corupției.
      Sunt convins și acum (că a fost fraudă la alegerile din 2004).
      Nu avem un candidat ideal (la președinție). Este secetă.
      Este pentru prima dată când miza majoră este guvernarea pe imagine și nu pe ceea ce faci. Eu mă întreb cum se simt oamenii ăștia care știau că Voiculescu are probleme mari, când îi văd că pleacă din sălile de judecată? De aceea, nici unul nu cred că ar fi potrivit.
      Nu am nici o reținere să mă duc în fața unui procuror. Minciuna a început să prindă la incompetenți din ministere care spun: ne este frică să semnăm.
      Câinii fără stăpân: suntem într-un fel de Roșia Montana. Legea este foarte corect făcută. Abia al treilea comandament – să fie eutanasiați. Legea nu-l obligă la eutanasiere. Eu am început programul de eutanasiere.
      Legea ar trebui să se numească legea Ionuț pentru că el a fost factorul declanșator.
      Unul din ei va fi în turul doi, dar nu cred că românii pot vota așa ceva (Ponta sau Antonescu, în turul doi). Cred că PSD va avea candidat. Domnul Geoană va fi tot timpul candidat.
      Mi s-ar părea anormal ca cel mai mare partid să nu aibă candidat. Este ca o vânzare de post. Este o declasificare a partidului. (Ponta, candidat).

      Printre temele care vor fi discutate, potrivit unui comunicat al Pro Tv, se află subiecte politice, privatizările și „ce se întâmplă cu resursele naturale ale României”.

      Citiţi mai mult: Președintele Traian Băsescu, invitat la emisiunea „După 20 de ani”, la Pro Tv LIVE TEXT – Preşedinţie > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/presedintele-traian-basescu-invitat-la-emisiunea-dupa-20-de-ani-la-pro-tv-live-text-1059498.html#ixzz2gGikIpf9
      EVZ.ro

  13. @Loda,

    acum ai 10 voturi negative,
    TU ai primit voturile pe minus, nu versurile lui viq,
    la fel se intimpla, uneori, si invers, adica primim si noi minus nu pentru ce scriem, ci pentru ce/cine sintem: skorpion, tds, fini, markwilliams,

    deh, asa-i natura umana!

  14. old,scuze
    s-a imprimat de doua ori…nu stiu cauza…

  15. Pingback: Copii ai timpului | Copacul din pădure

  16. skorpi +last ”
    korectttt ! Da, mai baieti aici (!!!!) caut eu intelegere si prietenie si sunt distrusa ca nu o gasesc 🙂 Apoi chiar asa de proasta nu ma stima (dar niciodata nu e tarziu sa am o revelatie ) incat sa cred eu, de, provinciala amarata ,ca voturile se dau in functie de continutul postarii si nu de persoana !!! Am mai invatat ceva ,ma duc sa-mi pansez ranile profunde cauzate de cele 10 voturi negative adresate peroanei mele. Nu stiu cum voi supravietui ,dar incerc 😉

    • Soro,
      Good Morning, dara ! 😉

      Deci, asa e.
      Human nature !
      Iar ce facem noi aici e de pionierat sinucigas 😀
      Dar cu folos.

      Semnitele Copacului vor ramane 😉
      Vezi ce spune Scorpy !
      O spune !
      O intelege, o accepta si o spune deschis.
      Si nu e prima data cand dovedeste ca principiile ii sunt mai dragi decat orgoliul.
      Este singurul dintre cei ce l-au sustinut pe NDan si a spus deschis ca a fost in eroare.
      A gafa e banal, omniprezent si perpetuu. A recunoaste asta deschis e rarisim.

      T-as da eu un plus da’ interpetarea corecta ar fi ca ma laud pe mine, nu ? 🙄

      Dar ar trebui sa vezi partea buna a lucrurilor.
      Semnele de simpatie au intotdeauna agatata de codita o umbra de indoiala.
      In timp de manifestarile de ura sunt intotdeauna sincere 😀

    • Loda mon amour,
      In jocul vostru mergeti prin ploaia de scuipati dar mergeti inainte. Asa e jobul vostru. Si veceuanii (asa li se zice in nordul ardealului celor ce desfunda closete) castiga o paine din rahat , dar aia sunt demni. Voi aparent sunteti, dar in realitate nu sunteti. Javrelor ! 🙂

  17. erata :
    ,,stiam” nu ,,stima” ? Vedeti ce bulversari mi-ati provocat ? Nu stiu cum veti putea trai sub povara remuscarilor.

Lasă un răspuns

