„Anti-Roșia Montană”, fără mască, fără blană

Așa cum am mai spus și, dacă n-am spus-o, o repet, sunt tot mai convins că dixtracția asta roș-montanană are cu totul alt scop/obiectiv/direcție decât cea pe care o declară.
Ceea ce părea o speculație poate puțin forțată cu doar câteva săptămâni în urmă, acum începe să se înfiripe cu subiect, predicat și în curând și cu ghioaga absolut necesară pentru înfierbântarea spiritelor unei mulțimi ciudate, ce-și poartă pe umere la plimbarea de sară pe ștrasse ba galeata din șopron, ba mingea lu’ ăla micu sau pur și simplu un bostan cu ochi și lumânare.
Stinsă.
Ăștia n-au nici o treabă cu Roșia.
E praf în ochii proștilor.
O cotesc acum profitând de aceeași umbrelă a „conservării mediului” spre ceea ce am mai zis : exploatările prin fracturare.
Și eu cred că n-au nici o treabă nici cu mediul.

Dacă privim un pic evenimentele este aproape imposibil să nu observăm scheletul pe care s-a aruncat brodeala asta cu „salvarea mediului” de el însuși.

Cel mai la îndemână argument că aceste mișcări sociale ar fi „curate” este și cea mai evidentă dovadă de fals.
„Poporul a ieșit în stradă .. să… să salveze țara !”
C’mon !!!!

Teoria asta nu stă singură în picioare nici dacă o parfumezi cu ghips.
Pentru că știm, (atenție la nuanța .. „știm”… NOI știm!!) că ai noștri nu se sinchisesc de o așa chestie !!!

La modul pur teoretic, este posibil.
Avem o masă de oameni informați… orice masă de oameni dorește să aibă un mediu curat…. oamenii își manifestă îngrijorarea față de un pericol real…. sunt gata să ceară ferm și apăsat o anume decizie a puterii …

La fel de posibil este ca Toto al meu să miaune !!!!
Toto are și el coarde vocale, le poate folosi să provoace sunete, adeseori vrea să comunice ceva….
Teoretic este perfect.
Doar că n-a făcut asta niciodată !!!!
Habar n-are cum s-o facă și nici nu-l interesează !!!
Atunci când facem niște analize de genul ăsta musai să avem în vedere caracteristicile subiectului reieșite din acțiunile lui anterioare.
Iar din analiza asta reiese cât se poate de clar : Toto latră !

Iar pe poporul român îl doare-n paiș’pe de mediu.
Îl interesează să folosească mediul, asta da. Dar teorii de genul ăsta cu salvarea planetei începând cu buricul ei descoperit într-un puț lângă Vaslui, sunt complet rupte de realitatea românească.

Oamenii NU sunt informați.
Se poate verifica ușor, am convingerea că cei mai mulți habar n-au în ce constă de fapt acțiunea incriminată, au preluat pur și simplu sloganul de la „animatorul” de serviciu și-l trâmbițează pe rețeta „Calafat”.

Oamenii NU sunt nici speriați nici ofuscați de un pericol pe care de fapt nici nu-l percep ca atare. Te-ai aștepta ca în fața unei motivații negative atât de puternice, scoși afară din confortul zilnic să-și apere disperați sănătatea copiilor și propria viață, să aibă o cu totul altă abordare. Ați văzut manifestațiile musulmane antiamericane ???
Acolo e motivație reală, e manifestație concretă pe subiectul ăla.
Ai noștri sunt la șezătoare literar-artistică cu zdrăngănici la miez de noapte.
Ca să fie cool pe FaceBook.

Oamenii NU cer clar SOLUȚIA politică pentru a rezolva cu adevărat problema. Spoiala cu „Ponta -demisia” ridicată abia de curând, sighinaș și strigată în tăcere, e fumigena pentru a contracara criticile ce au observat această anomalie de mai multă vreme.

Într-un cuvânt cred că suntem spectatori la un spectacol prost.
Prost gândit, prost regizat, prost jucat….. dar foarte probabil generos finanțat.
Este singura explicație care poate sta în picioare.

Întregul balamuc este o spoială care să exercite presiune în favoarea păpușarului ce a pus asta la cale.

Iar cel mai probabil acesta nu este un bun cunoscător al mentalității și comportamentului românilor. Motivul pentru care a dat cu oiștea-n gard în halul ăsta.
Dar dacă spectacolul e sublim …. de prost, nu înseamnă că nu poate să ia marele premiu „Blocajul de aur”.

Devierea obiectivului de la Roșia către interzicerea exploatării gazelor naturale era absolut previzibilă. Roșia este o țintă prea mică pentru o asemenea investiție. Nu se justifică.
Blocarea exploatării gazelor naturale, DA !

România importă approx. 30% din necesarul de gaze ce ne costa cam 1 miliard anual. Dar a ne rezuma la importanța acestei sume ar fi foarte superficial.

Pentru că acest procent, 30% din necesar, în condițiile în care gazele sunt cea mai importantă sursă de energie a țării, (cu peste 10% peste petrol/țiței care este următoarea), vulnerabilizează România și sub aspect economic și sub aspect politic și social.
Nu-ți poți permite să renunți la această sursă fără să pui ceva în loc.
Iar dacă nu-ți poți permite, atunci nu ai de ales nici când prețul va crește și nici dacă această pârghie va fi folosită pentru presiuni politice din exterior.
Mă îndoiesc că ar fi vre-un guvern care să nu țină seamă de cererile ruse dacă acesta stă cu mâna pe robinet. Iar dacă are tupeul, mă îndoiesc că poate supraviețui politic primei ierni.
Subevaluarea importanței celor 30 de procente mi se pare foarte periculoasă și absolut lipsită de sens.
Dacă avem posibilitatea de a ne produce singuri porumbul, gazul sau lingurele de lemn, de ce să n-o facem și să continuăm să plătim pentru ele ?????
E absurd.

România a încercat să scape de lațul gazelor rusești dar până acum respectivul furnizor a reușit să blocheze tentativele. Proiectul Nabucco în care ne pusesem speranțe importante a fost dus la arhivă.
Este greu de crezut că după eforturile de până acum încununate cu succes la nivelul întregii Europe, furnizorul estic ar fi dispus să lase să i se scurgă printre degete întreaga piață europeană pentru penibilul motiv că … beneficiarii au descoperit că au propriile gaze !!!!

Lobby-ul împotriva exploatării este, din punctul meu de vedere, fără nici o umbră de îndoială un lobby pro-rus. Într-o formă sau alta, la acest moment Europa este zăpăcită privind această opțiune.
Sunt țări ce au decis să exploateze și altele ce încă se opun.

Numai că forța persuasivă a lui Putin la nivel european pare să pălească mai ales după realegerea Angelei Merkel. Aceasta pare să-și fi schimbat destul de mult atitudinea privind politica socio-economică europeană și să devină unul din aliații importanți ai lui David Cameron.
Acesta din urmă a urmat cu consecvență principiile pieței libere și în loc să se supună majorității europene, s-a încăpățânat să-și fundamenteze și să-și consolideze poziția prin promovarea încăpățânată a unor obiective extrem de importante pentru oamenii de afaceri. Susținându-și cererile cu o asemenea artilerie, Cameron practic nu poate fi contracarat.
Cameron nu se plânge ci practic cere la modul cel mai ferm o liberalizare, dereglementare, debirocratizare şi un „bun-simţ” în economia europeană. Dar nu e lipsit de importanță că cere UE să nu introducă reglementări suplimentare în domeniul exploatării gazelor de şist.
Nu că ar afecta UK.
Acum este evident pentru oricine că UK nu ar da un penny pe o interdicție europeană și și-ar vedea de treabă pe subiectul în discuție, activitatea în privința exploatărilor gazelor de șist în UK începând deja de aproape un an de zile.
Ceea ce dorește Cameron de la UE, dacă se dorește rămânerea UK în această organizație, este să construiască o economie europeană liberă și funcțională, ceea ce ar fi foarte greu, dacă nu imposibil, cu niște parteneri aflați în lesa energetică rusă.

Cu alte cuvinte, piesa de teatru prost ce are loc acum în Ro, cred că ne are pe noi drept actori și spectatori deopotrivă, dar regizorii și producătorii sunt de dincolo.
Situație în care și manifestațiile de la Bruxelles, Viena sau aiurea capătă sens, dar și amatorismul evident în mânuirea evenimentelor și rupturile logice despre care vorbeam mai sus.

Prin urmare, repet, manifestațiile privind exploatarea de la Roșia nu au decât să se finalizeze cu ce vor și pot. Fie scos aurul de acolo acum, fie lăsat acolo și scos mai târziu (pentru că trebuie să fi tâmpit să-ți închipui că va rămâne acolo pe veci, e evident că odată tot va fi scos) personal nu mă deranjează. Și nici manifestațiile cu manifestanți cu tot.
Dar în momentul în care astea schimbă direcția către interzicerea exploatării zăcămintelor de gaze, lucrurile se schimbă.
În acel moment, din punctul meu de vedere, organizatorii sunt cozi de topor ale rusului și militează împotriva intereselor legitime ale poporului român.

Viq


De citit și:

  1. Protestele anti-Chevron: citeva observatii
  2. Cum ne fură Chevron „bărbăţia” cu gazele de şist

 

Anunțuri

86 responses to “„Anti-Roșia Montană”, fără mască, fără blană

  1. Din pacate e posibil orice! E greu pana la un punct de distins intre drept legitim si manipulare iar cand apele devin limpezi e prea tarziu…
    De ce n-au sarit ecologistii atunci cand s-au defrisat masive intregi de paduri?
    De ce nu protestam de faptul ca strainii ne vor cumpara pamanturile?

    • salut. Tie ti-ar place sa te ia cu ciomagul un spaniol daca ai vrea sa-ti cumperi o gradina sau o casa acolo? Nu-ti place in UE? noua celorlalti ne place, iar UE inseamna LIBERTATE de capital, de circulatie etc.

  2. neata,
    Viq, este un punct de vedere imbratisat de multi, dar nu de toti.
    Eu am aceeasi parere, ca este un joc care nu ne apartine, dar unii de aici sint actori ai acestei piese.
    Ma intreb, daca dupa Rosia Montana, Pungesti urmeaza Deveselu?
    🙂

  3. am vazut-o aseara la b1tv pe fiica faimosului deja ”mort” dar nemort din pungesti… fost primar, actual consilier psd 😛
    femeia vorbea si vorbea, dar parca vorbea din lozinci & slogane, isi mai arunca inspre creier ochii, dovada ca mai cauta pe acolo ce sa mai zica, iar invatatura ii curgea lin pe gura…profesorii si-au predat bine lectiile la pungesti

  4. Viq,

    Mai e vreun dăştept care sa creada ca justitia nu e aservita politic cand:

    – peste 300 de plangeri penale intocmite de corpul de control (zic ei cu acte doveditoare cu totul la pachet, nu vorbe) nu primesc de peste un an niciun raspuns dar,
    – se sesizeaza la orice simpla delatiune fara dovezi a unui arestat pentru coruptie si declanseaza de urgenta anchetarea unui candidat la functia de ministru
    – vede cum Şăfu’ ăl mare il face santajist pe un procuror si apoi ii deplange indepartarea din functie dupa expirarea mandatului
    – in 9 ani a reusit extrem de putine trimiteri in judecata iar dintre acelea, cele mai rasunatoare, sunt fara dovezi concrete ci doar pe viziuni, deductii si dorinta de a da lectii
    – cand apar „pe surse” doar stenogramele „celorlalti” si in schimb,
    – dispar in neant stenograme cu cei aporpiati de Basescu
    – apar discursuri mai ale actualului presedinte care deplange ca nu avea la acea vreme controlul justitiei
    – exista numeroase exemple cand procuratura s-a napustit in cateva ore peste adversari in urma ordinului dat public de presedinte

    Iar asta înseamnă în vorbe simple că România sub Basescu NU ESTE STAT DE DREPT !!!!

    hi hi hi

    • Oops!

      Am nimerit in alta parte 😉

      Sa spui 2 vorbe la tema zilei. Peste tot in lumea buna, curentele verzi/ eco au aparut odata cu urcarea anumitor trepte de emancipare a populatiei. Spre deosebire de dispretul autorului pentru IQ-ul de catelus ce-l atribuie majoritatii, eu cred sincer ca in Romanica avem oameni din ce in ce mai bine informati

      Pot crede ca rusilor nu le-ar conveni sa piarda niste piete si ca daca pot, lupta cum stiu mai bine pentru aceasta cauza legitima pentru ei.

      Cele 2 paragrafe de mai sus nu sunt in antiteza. Se pot accepta in proportiile decente.

      Nu stiu cat se vede la televizor cine a fost si a ramas in strada de peste o luna. Eu, avand sediul pe raza kilometrului zero ii vad destul de des de aproape. Asa ca ma indoiesc ca, cei mai vulnerabili la a accepta 50 lei (sa zicem) pentru niste ore de demonstrat in strada sunt cei pe care ii vad eu (ca medie, desigur).

      Similar de analog ma indoiesc ca este cineva in stare sa distribuie unor mii de oameni zilnic sume care pe total ar trebui sa fie uriase, fara ca acest lucru sa rasufle cat de cat cu toata supravegherea exercitata de mass media si [probabil in primul rand] de serviciile de informatii.

    • Lectia de franceza ??!!!

      Existau niste idiotenii in manualele alea care nu se uita.
      „Lectia” cuprindea un dialog de tipul :
      – Tatal meu este medic.
      – Tatal meu nu este medic, pentru ca merg la cinematograf.
      – Atunci imi dai te rog stiloul tau ?
      – Nu. Nu am stilou, dar cant la pian !

      Tu nu ai inteles ca este vorba despre o decizie a justitiei care nu se aplica ??

      Iar daca intelegi dar sustii aberatia asta, asa cum reiese din carnatul de prostii de minciuni anteniste de mai sus, chiar nu ti-e teama sa traiesti intr-o asemenea comunitate ?
      Indiferent cu ce partid tii, ce ideologie politica ai in cap, ce trotineta ai sau ce manaci la dejun, acolo nu mai poti fi in siguranta atat vreme cat o decizie a justitiei este ignorata pur si siimplu si nimic nu se intampla.
      Asa cum am spus,maine poate sa-ti ia gatu’ si sa plece cu el iar fapta lui sa nu aiba nici o repercursiune.
      Esti chiar atat de sigur ca faci parte din categoria LOR ???
      Si poti face orice nemernicie fara a fi pedepsit ??
      Dar daca iei plasa ?

      Hotarat lucru.
      Nu sunteti zdraveni.

      • Lectia de maniere elegante

        – Faci odata ciocu’ mic fiindca doar EU am dreptate si numai ce spun EU este relevant pentru concluzia pe care EU am [ante]pronuntat-o?
        – Păii … !?

        1. De ce nu ma faci de rusine devoaland minciunile pe care le-am enuntat?

        2. Eu nu am spus ca tot ce se intampla in parlament e super corect. Dar nici lumea nu este corecta in ansamblul ei. Varful justitiei din RO, numita politic, in niciun caz. Macar aia in parlament s-au folosit de o parghie legala, inventata pentru evitarea abuzurilor. Poate au si rupt parghia, nu-i treaba mea sa ii apar. Asa ca nu insist daca e vorba de abuz in cazurile in speta, fiindca

        3. mie mi se par mult mai importante si periculoase atacurile la justitie si prin intermediul justitiei pe care le-am enumerat mai sus.

        4. da, atunci cand „o parte” isi ia [si exercita] mai multa putere decat e normal, este in legile firii sa nasca … contrareactii. Se intampla in orice domeniu. De ce nu s-ar intampla si-n viata … statului de drept in curs de [re]asezare.

        5. maine poate sa te condamne la parnaie pe degeaba iar fapta lui sa nu aiba nici o repercursiune (pentru el) chiar daca se demonstreaza asta.
        Esti chiar atat de sigur ca faci parte din categoria LOR ???
        Si daca esti [din justitie] poti face orice nemernicie fara a fi pedepsit ??
        Dar daca iei plasa ?

        Mentionez ca nr. 5 este o … parafrazare. Implementata zdravan in realitatea ce-o traim.

        hi hi hi

        • …. lectia de dans, ca maniere ..ciuciu !

          1. Minciunile….
          – 300 de plangeri de corpul de control… al cui ???
          Al ministrului ?
          Adica al unui politician ?!!!
          Basti !
          – Daca cineva depune marturie privind o infractiune se cheama „martor” Poate in optica antenista e tradator/delator. Dar e optica borfasului cu traista.
          ………. samd.
          inclusiv- prea putine condamnari in 9 ani – cu care paradoxal sunt de acord dar ceea ce vrei tu e sa scoti oamenii din saritele lor proprii aruncand mizeria asta din pozitia celui care lupta (inclusiv in ACEST moment) pentru ca nici macar acele putine condamnari sa nu mai fie vreodata posibile.
          Si imi ceri sa combat punctual minciunile pe care tu le aduci cu excavatoru’ ? …. sub genericul „exista numeroase exemple…” ???

          2. Nu ai spus ca ce se intampla in Parlament e „supercorect”.
          Omule …. !!!
          Nu e nici super… nici normal… nici subcorect…
          E o mizerie !
          Iti mai repet odata SE REFUZA APLICAREA UNEI DECIZII DEFINITIVE SI IREVOCABILE A JUSTITIEI ASUPRA UNUI MEMBRU.
          S-au smantinit toate procedurile, s-au verificat probele, s-au audiat martoiri, s-a judecat, s-a dat sentinta.
          Gata.
          Acum cercetatul a fost declarat vinovat. Nu mai e nimic de discutat despre asta.
          Spune dupa mine :
          „Parlamentul….
          hai…
          PAR-LA-MEN-TUL…. asa….
          … este…
          c’mon !!
          ES-TEeeeee…..
          …. O ADUNATURA ….
          hai.. O A-DU…… A-DU….-NA..-TU…RA
          .. asa, vezi ca merge ?
          … DE MAFIOTI !
          Care vor sa se ridice deasupra justitiei !
          E ??!!
          Ai murit ?
          N-ai murit.
          Eu asta reprosez, nu ca nu e „supercorect” !

          Iar tu in loc sa spui din capul locului „DA, e adevarat !” o iei prin miriste.

          samd pentru 3….4….5….

          Daca nu ai de gand sa spui clar de preferinta intr-o propozitie, nu intr-o fraza, cat de grav se manifesta actualul Parlament (USL) in raport cu justitia, eu nu mai pierd timpul cu tine.
          Esti destul de destept ca sa intelegi foarte bine despre ce vorbim, deci a-ti explica e inutil.
          …. dar destul de capos sa nu renunti la niste optiuni eronate si credinte false, practic NU VREI….. deci a incerca sa-ti schimb perspectiva e inutil.

          Si chiar am alte optiuni de a consuma timpul in mod util.

          Postarea (de ieri) a fost clara, limpede, scurta si la obiect,.
          Iti exprimi opinia la cel subiect daca crezi ca ai ceva de spus.
          Asta e ratiunea pentru care un om normal ar pune un comentariu la respectiva postare.
          Daca ai tu subiectele tale, nu e problema mea.

  5. asta-i chiar pericol public

  6. chinezu amuzat este manipulant de creiere sau el insusi are creierul manipulat/spalat/freshat/bigudiat?!
    that s the question, pentru ca scrie bine, concluzia ar fi ca este manipulant/spalator de creiere, dar nu aici, please, du-te in alte zari.
    (ca sa vorbesc civilizat)

  7. Buna dimineata!

    „Revolutia RM” (urbana) a fost rapid mobilizata pe retelele de socializare. I-am spus si „repetitie cu costume”…A fost suficienta lansarea unui subiect „cool”…
    Pentru „rascoala anti-fracturare” (rural-pungeneasca) se „lucreaza” de mai multa vreme (aici, dezinformarea si spaima indusa unor oameni usor de pacalit, dar si de starnit, sunt evidente).
    Suntem in momentul jonctiunii „revolutie”/aparent pasnic-melomana – rascoala/primitiv-(furci-topoare)-bâtoasă”, un soi de premiera a spectacolului „Gaze de sist”, care va tine „capul de afis” o bucata de vreme.

    Cineva ne sugera ieri intr-un comentariu, ca repertoriul va fi „imbogatit” peste cateva luni cu un alt „titlu”/sintagma, pe baza unei „AGENDE PRE-STABILITE” (daca e sa ma gandesc la ce-i doare pe rusi in legatura cu noi in afara de independenta energetica, ar mai fi scutul anti-racheta si drumul Rep. Moldova spre UE )

    • @Mih, ti-am raspuns mai sus. Se pare ca repertoriul a fost deja „imbogatit”; un pic mai devreme decat era cazul, dupa parerea mea. Personal, cred ca pe asta se va trece in continuare.

  8. salut copaceni. Alaturi de viq, inca de la inceput spuneam ca RM este doar repetitia pt. gaze de sist. Acum ma gandesc ca PSD vrea anarhie ca sa poata pune o dictatura in RO.
    Evident ca atacul asupra lui Barbu era premeditat si organizat ca sa creeze un incident „Gleiwitz” [folosit de Hitler ca sa atace Polonia]. Eu vad mana PSD care -printre altele- il poate matrasi SI pe Stroe de la interne [fie direct, fie canalizand furia eco-teroristilor asupra lui]. Atentie, ca persoana lui Barbu a fost ferita ca sa nu se nasca un caz PENAL grav si sa ramana la nivel politic.
    In USA si in UE se stie demult ca manif de strada nu poate fi controlata mult timp si ca in timp evolueaza contra intentiilor initiale. Ponta -educat de Iliescu- nu INTELEGE asta, el crezand ca ceea ce a organizat in 2012 anti-Boc mai merge odata.
    PS1. Ce cauta biserica la Pungesti? in numele cui vorbeste protopopul de Barlad {care nici macar nu are scuza ca ar fi din sat si alaturi de enoriasi}?
    PS2. ce am scris nu se doreste a fi o apreciere pozitiva despre Barbu, catastrofal si ca ministru si ca politician [despre caracterul sau nu vorbesc, ca sa nu-mi creasca tensiunea].

  9. Ecologia este o stiinta despre mediu
    Ecologismul este o forma de propaganda stangista

    Cine nu intelege asta, cade in capcana activistilor de stanga.
    Cine pretinde ca nu-i asa, e activist de stanga si/sau postac :mrgreen:

  10. BIRLAD ….FACIAS….General (r) Rotaru….FACIAS…Dan Voiculescu

  11. bunä,
    iar a venit jegul chinezesc???

  12. Viq, ai uitat să mai meţionezi un aspect, anunţat nu demult de ANRM, România mai are rezerve de gaze pentru 11-12 maximum 15 ani !!!
    Se pare că nimeni nu se gânseşte la asta. Mulţi nici nu l-au auzit când a fost dat.

    • P.S. Orice asemănare cu ce se întâmplă în România, în speccial în Guvern, este pur întâmplătoare şi defăimătoare.

    • P.S.2 / Pungeşti! Ce nume, parcă ales. Care de oriunde ar veni, de la pungă (electorală) sau pungaşi …
      Deci … Pungeşti este rezultatul cianurării societăţii din 2011 … numai că în loc de pungi … le-au dat PLASĂ!

  13. Vasluieni ar face poate mai cu folos o rascoala impotriva acestui pericol, real, imediat, nu impotriva unuia ipotetic de peste cine stie cati ani.

    http://www.monitoruldevaslui.ro/2013/01/apa-din-fantani-plina-de-nitriti-si-fecale.html

    • oryon
      Pai, de ce crezi ca fanatanile au nitriti si fecale?
      S-a investit in sistemul de canalizare si epurare a apelor?
      Canci!Au preferat toate guvernele sa sifoneze bani europeni pe prosti si nu sa investeasca in modernizare si protectie reala a mediului.
      Vor bani de la UE ?O sa vada cand mi-oi vedea eu ceafa fara oglinda.
      Totul absolut totul trebuie regandit si facut o reforma reala in care sa prospere individul si societatea,
      Ce avem acum este bun pentru pupincuristii actuali si sare’jn ochi pentru prostime.

  14. @Cinic

    Biserica a concesionat acolo un teren, companiei Chevron si acum il vrea inapoi. Probabil nu le mai convine pretul 🙂

  15. Buna ziua tuturor!
    Se vrea exploatarea gazelor?Pai,daca daca solutia a dat-o voalat ambasadorul SUA.
    Cine este statul sa intre cu bocancii in gradina mea?
    Chestia cu ce este in subsol este al statului ,adica bun comun de care sa beneficieze societatea suna a rahat imputit comunist.
    Idiotii din guvern TREBUIE sa regandesca acea lege a proprietatii.
    Uite ca eu nu vreau un loc de munca eu vreau sa profit de ceea ce am si dau statului numai ce se cuvine de drept.
    Pai, ce companiile imi vand mie gazul cu alt pret decat cel pe care il fixeaza ei?
    Sunt de accord cu independenta energetica fata de Rusia dar nu sunt de accord cu du-te dracului de acolo ia firfiricii astia ca noi avem treaba.
    Cine-i statul?Statul este administratorul numit al membrilor majoritari din societate.
    Poate ca romanasul nostru s-a mai desteptat putin,s-a spalat in nas sau a curat nasul cu ghestul(hihi) si a cam inceput sa ii puta baliga vacii comuniste care a starpit.

  16. Mi s-a parut interesanta emisiunea de azi, cu Traian Basescu.

    http://inregistrari.b1.ro/view-evenimentul_zilei-107.html

    • Ce coincidenta. Si mie. Ia uitati ce am gasit eu in interviul acesta:

      1. Autodenunt: Incalcarea constitutiei dirijarea justitiei
      (el facea guvernul, el impunea functiile in justitie)

      „M-a deranjat tipul acesta de om, când l-am chemat să-l întreb dacă vrea să rămână în guvern, am avut o singură condiție, să-l propună pe Morar pentru al doilea mandat”

      „M-a deranjat că îmi dădea lecții dl Predoiu când el a fost la mine să mă roage să vorbesc cu Ponta să-l mențină și în guvernul lui”

      si … culmea, desi DUBLU deranjat recunoaste:

      „… sigur că am vorbit și m-a refuzat Ponta cu o anume motivație”
      aici macar e sincer ca si-a luat-o fiindca … merita

      2. Doar pentru cei care mai viseaza idealist la „Dreapta” si asteapta solutia de la [unicul, cum altfel?] Mesia

      „Prin ce s-a întâmplat în guvernarea lui Boc nu vor mai scăpa de eticheta de dreaptă, dar eu vreau prin Mișcarea Populară un alt tip de partid”

      Citiţi mai mult: Traian Băsescu: Predoiu a vrut să îl schimbe pe Daniel Morar de la DNA cu o doamnă care era consilier, la presiunile PNL și în urma discuțiilor cu Hrebenciuc | VIDEO – Preşedinţie > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/traian-basescu-la-evenimentul-zilei-tv-1062032.html#ixzz2i4S2Nl4k

  17. Domnu’ Viq, 14:24

    Nu-ntotdeuna lucrurile sunt cum zicem, chiar daca avem cele mai bune intentii. Daramite cand … nu le avem.

    Eu recunosc ca mai citesc adesea „pe diagonala” (ochi de chinez, deh). Am vazut Gozganian pe primu’ rand, am zis ca la dansu’ va referiti.

    Acu’ ca m-am uitat atent l-am vazut pomenit (pentru-ntaiasi oara-n viata-mi) pe … Akos Mora. Si am zis ca, pe buna dreptate, m-am facut de cacao.

    Apoi am vrut sa vad care e problema. M-am dus la evz-ul dvs, ca sa n-avem vorbe la proces.

    Am constatat ca e [cam] ca-n bancurile cu radio Erevan. Pe scurt Comisia Juridica nu a zis ca nu aplica nu-stiu-ce ci doar ca declina competenta spre biroul permanent.

    Nu-s asa specialist ca matale, dar, judecand dupa punctul:

    „j. rezolvă orice sesizare privind situaţia de incompatibilitate, vacantare, blocaj, obstrucţionare sau comportament abuziv din partea biroului comisiei sau a unui grup de deputaţi al unei comisii permanente, nerezolvată de comisia respectivă;”

    de aici http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=introcd1-d nu imi apare ca o mare gogomanie.

    In orice caz, mult mai mica decat cele ce le-am mentionat umil mai sus (9:37).

    hi hi hi

    • Bine, mai domnule !

      Este a doua oara cand ma gandesc foarte serios ca esti propagandist de meserie, cu misie si simbrie.
      Ceea ce mie mi se intampla foarte rar.

      Daca faci atata efort sa combati ceva ce nici nu ai cetit macar, orice alta explicatie schioapata.

      • Astea cu sensurile iti scapa, desi eu cred ca esti destul de inteligent, chiar daca nu mi-am propus sa te bag in vreo … categorie

        Iti intorc efortul si te lamuresc. Una e sa citesti „in diagonala” (adica in fuga si mai neatent) si alta e sa nu citesti. Daca crezi ca nu ti s-a intamplat, ridica piatra.

        Dar pana atunci, eu cred ca si matale ai citit cam in fuga si ce am scris eu si ce au scris altii despre „marele refuz” care nu a fost … refuz.

        Sau, eventual nu iti convin … concluziile

        hi hi hi

  18. @Dorian 65

    Nici nu era nevoie ca guvernul sa investeasca in canalizare. Cu un primar gospodar, de buna credinta si cu toate mintile la el, se puteau face toate astea, asa cum s-a facut de exemplu la noi in comuna, cu fonduri europene: canalizare, aductiune de apa, statie de epurare a apei, s-au asfaltat aproape toate strazile, etc. Si astea toate in sase ani, de cand ne-am mutat noi din lumea dezlantuita a orasului(Sibiu)intr-o comuna apropiata. Deci se poate. Guvernele sa se ocupe de ceea ce trebuie sa faca guvernele, nu mai enumar aici 🙂

    • oryon,cum era vopsit ,,primarele care este”?
      Pai nu primesti bani sau aprobari daca nu esti ,,primarele care este”bine sa fi.
      Te alege primar si ai surpriza sa constati ca ai consilieri majoritari din alta formatiune aia chiar daca vrei sa faci ceva util comunitati,ei prin directiva de partid, sunt contra.
      Fa treaba!Canci, te lupti cu morile de vant .

  19. O sugestie pt unele situatii…speciale 🙄 😛 😛

  20. Acuzele de incalcare a Constitutiei se sustin cu precizarea articolelor si aliniatelor in cauza (fara „interpretari”)
    Pe Basescu nu cred ca poate cineva sa-l „agate” la capitolul Constitutie. N-au putut-o face, in ciuda stradaniilor, nici suspendacii…
    De manipulat, da, se poate. Cat cuprinde 😈

    • Art. 80 … (2) Presedintele Romaniei veghează la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritătilor publice. In acest scop, Presedintele exercită functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.

      Art 84 (1) In timpul mandatului, Presedintele Romaniei nu poate fi membru al unui partid si nu poate indeplini nici o altă functie publică sau privată

      ART. 85 Numirea Guvernului (1) Presedintele Romaniei desemnează un candidat pentru functia de prim-ministru si numeste Guvernul pe baza votului de incredere acordat de Parlament.

      Deci presedintele NU poate conditiona nominalizarea unui ministru. Cu atat mai mult cu cat conditionarea implica si amestecul in numirile din procuratura („intamplator” in favoarea unei persoane in mandatul caruia i s-au dat LUI niste NUP-uri controversate – cel putin).

      Legiuitorul desigur, chiar daca nu poate detalia toate prostiile in Constitutie cand zice ca presedintele nu poate sa faca parte dintr-un partid NU se limiteaza la faptul ca el are sau nu carnet de membru. ‘Ngîî, ‘Ngîî, e clar ca nu ii da dreptul sa se comporte ca un membru de partid. Ce sa mai zicem de aceea de sef de partid, de creator de partid si de toate iesirile partizane.

      Intrebare retorica: isi mai aduce cineva aminte de zilele tineretii nostre cand Ilici era sa fie suspendat pentru o intalnire cu PDSRistii lui.

      Asta asa, pentru o mica analiza comparativa cu epoca Basescu in care asa ceva e de domeniul firescului absolut

      • China dar Kkrau ce a facut in 2012 la Timisoara-carnatul berlinez?

        • dorian,

          multumesc pentru ajutor. intr-adevar ai pus punctul pe i cu mai putine cuvinte dar … mai elocvent decat am fost eu in stare.

          da, asta e diferenta. la ceilalti numeri abaterile din toti anii pe degetele de la o mana. la Base, adesea nu-ti ajunge o „mana” nici macar pentru o singura saptamana

          inca odata, jos palaria pentru spiritul tau de observatie atat de dezvoltat si conciziunea exprimarii

          😉

        • Mda,la Baselu poate ai ce numara in opt ani dar la astia intr-un an si ceva au facut gafe mai mari decat Baselu singur.
          Hai sa imi dau si eu cu parerea ,lu’ peste prajit,de ce ne merge rau si o sa ne mai mearga rau si de aici incolo.
          Bai,ne-am invatat sa traim doar ca-sa aducem ceva pe masa in asta consta binele personal al multora dintre noi.
          Nu vrem sa luptam sa fim demni.
          Nu vrem sa gandim pentru noi ci sa gandesca alti pentru noi.
          Nu stim sa ne aparam proprietatea ,aparand proprietatea aparam tara .
          Cum dracu sa intre un rahat ca Ponta in gradina mea sa puna o sonda fara sa ma intrebe pe mine?
          Cine este el sa concesioneze proprietati private?
          Ce tara suntem?Feudala unde ,,statul sunt eu”.
          EU REFUZ SA FIU SERB VREAU SA FIU I-O-BAG IN ORIGINILE LUI!

      • Tipic antenist
        Manipulare si dezinformare prin omisie
        Art.105.INVESTITURA
        intareste autoritatea deplina a Presedintelui cu privire la desemnarea primului ministru.

        „Presedintele Romaniei d e s e m n e a z a un candidat pentru functia de prim ministru,in urma c o n s u l t a r ii (nn.sa nu cunoastem definitia acestui cuvint??)partidului care are majoritatea absoluta in Parlament,ori,daca nu exista o asemenea majoritate ,a partidelor reprezentate in Parlament”

        Urmeaza al.2)”Candidatul pentru functia de prim ministru va cere,in termen de 10 zile dela desemnare,votul de incredere al Parlamentului asupra Programului si a intregii liste a guvernului”

        Se scrie undeva in acest articol de UN DREPT parlamentar privind desemnarea primului ministru???

        CONSULTAREA atit are ca drept constitutional Parlamentul…

        INTERPRETATI, REINTERPRETATI, INVERSATI…ABUZATI…
        tot va ramane ceva…

        • Marx,

          Nu vorbeam de prim ministru. 

          Vorbeam de conditionarea numirii ministrului de justitie de numirea la DNA a omului care ii spalase niste dosare grele.

          Prin urmare o dubla calarire a justitiei, LA si … DE LA cel mai inalt nivel.

          Ceea ce inseamna ca a imputit automat si nivelele inferioare. Lucru reflectat in tot ceea ce s-a intamplat … dupa

  21. Am sa va spun o poveste. Scria @Mih acum cateva zile despre activistii cu Rosia Montana ca ar fi fost de asteptat ca ei sa aiba initiative pentru zona, sa propuna alternative pentru minerit. O parere cat se poate de pertinenta, la care subscriu. As dori sa va impartasesc o parere de-a mea aici. Eu cred ca se putea face chiar mai mult, daca era cineva sa doreasca asta. E adevarat, poate ca ar fi fost greu sa se construiasca in perimetrul comunei fara avizul primariei ( din cauza PUZ-ului aceluia pe care il invoca activistii). Ma refer la o pensiune, ferma, atelier sau fabricutza. Dar exista activitati care se pot face in constructiile si spatiile existente, si firme care se pot inregistra in localitati invecinate, nu? Chiar si fara avize si aprobari, Eugen David, simbolul luptei activistilor din Rosia Montana si-a facut ferma si pensiune agroturistica, nu? In Rosia Montana! Ceea ce vreau sa spun este ca e greu de crezut ca niste activisti care acum protesteaza impotriva guvernului si legilor in vigoare nu au fost capabili sa se razvrateasca la locul cu pricina, gasind o modalitate de a-si castiga existenta pentru ei si familiile celor care nu doresc minerit. Nesupunerea civila se aplica numai in strada, la oras, nicidecum la fata locului, carevasazica. Am mai spus acum ceva vreme ca am vizitat Rosia Montana, pentru ca am vrut sa ma conving la fata locului. Am gasit acolo o convietuire foarte interesanta intre partile pro si contra, si o atmosfera foarte cordiala. Impresia mea dupa vizita a fost ca starea de lucruri este agreata, intr-un fel sau altul, de ambele parti. Am sa revin cu o poveste despre activisti, mai incolo. 🙂

  22. Penibilul declaratiilor USL a intrecut culmi semete si e lipsit de limite

    „Cătălin Ivan: „Cine susţine că USL s-a opus vreodată folosirii gazelor de şist minte cu neruşinare” (via SL/fb)

  23. Si Lazaroiu zice asta:

    „O noua manipulare marca Antena3: „Basescu recunoaste ca s-a implicat in numirea sefului DNA”
    Cititi Constitutia si legile tarii, urmasii lui Felix!” :mrgreen:

  24. Nu discut CU postacii si consider o dovada de nesimtire agatarea de raspunsuri din partea lor la comentariile mele. 👿

  25. In rest, bataie de campi in interpretare antenistica. Bleah!

  26. Dragnea, judecat cu trei luni mai devreme. Instanţa a admis cererea DNA pentru devansarea primului termen în dosarul referendumului (RL)

  27. Manipulare infecta marca RMGC:

    • Ponta, DEMISIA!

    • „Topul injuraturilor ecologiste

      Despre faptul ca doi copchii activisti au reusit sa scoata din tatani o biata femeie din Rosia Montana cred ca a aflat cam toata lumea. Intre timp, femeia si-a cerut si scuze caci nu-i tocmai usor sa-ti tii in frau nervii cand un tanar care are jumatate din varsta ta iti cere socoteala pentru faptul ca iti castigi traiul din tricotat sau alte asemenea activitati.

      Daca rosianca a avut taria de caracter sa isi asume greseala si vorbele necugetate, nu la fel de multa demnitate au si cei din opozitie care s-au grabit care mai de care sa lanseze atacuri si sa o denigreze. Limbajul este departe de a fi unul civilizat, asa ca m-am gandit ca ar fi un bun prilej sa va familiarizati cu modul in care se exprima pretinsiii salvatori ai Rosiei Montane. [vezi comentariile]

      http://comediamontana.org/top-injuraturi-ecologiste.html

  28. Forbes: Câteva lucruri pe care trebuie să le cunoașteți despre gazele de șist

    # Fracturarea hidraulică se practică de 60 de ani. Inovațiile tehnologice aduse de inginerii americani în 2008-2009 nu au făcut decât ca metoda să devină viabilă comercial;

    # De când a fost introdusă fracturarea, în 1949, peste două milioane de puțuri au fost montate fără a exista nici un caz documentat de poluare a pânzei freatice;

    # 90% din puțurile de extragere a gazului din Statele Unite folosesc, începând din 1949, metoda fracturării hidraulice;

    # Adâncimea celor mai multe depozite de gaz de șist exploatate este între 1.800 de metri și 3.000 de metri – pânza freatică se află la aproximativ 150 de metri.

    # Afirmația că ar exista “migrație” între gazul de șist și pânza freatică datorită fracturării, sau din orice alt motiv, e pur și simplu absurdă, din moment ce gazul ar trebui să traverseze milioane de tone de rocă impermeabilă. Dacă roca ar fi atât de poroasă, nici apa, nici gazul nu ar fi fost acolo unde sunt.

    # Noile filme de groază eco de genul Gasland, al lui Josh Fox, crează impact susținând minciuni revoltătoare, cum ar fi că “569 de chimicale” sunt folosite în “coctailul toxic” din timpul unei singure exploatări. Realitatea este că 99,5% din substanțele folosite sunt apă și nisip. Mare parte din ceilalți 0,5% sunt un număr de maxim 12 geluri, cum ar fi Guar (folosit în producerea înghețatei) și chimicale folosite și în gospodărie.

    Citiți mai mult: Ten Fracking Things Everyone Should Know
    sursa: Forbes.com

    http://inliniedreapta.net/insemnare/forbes-cateva-lucruri-pe-care-trebuie-sa-le-cunoasteti-despre-gazele-de-sist/

  29. @ Dorian 65 15:49
    Crezi ca e valabil si la Cluj?

    • Chiar canu stiu !
      Nu m-a interesat Clujul ca nu sunt din Cluj.
      Ce stiu eu este ca partea nasoala cu care se confrunta un primar este ca ex. daca un drum este cu asfaltul macinat trebuie sa vina expertul lui peste si sa faca o ,,gartie” pe care trebuie sa o plimbe cineva si daca cineva din forul tutelar are erectie o aproba daca nu ,pa si la gara.
      Treaba asta dureaza atat de mult ,banuiesc ca este un functionar in varsta si sta rau cu erectia.
      Hirti si iara hirti si pentru un part.( am scris intentionat cu ,,i” ca nu am diacritice si sa nu se inteleaga harti)

  30. @ chinic,
    poti fi chinic, dar nu si mincinos.
    – „a când era ministru, Cătălin Predoiu a propus schimbarea lui Daniel Morar de la șefia DNA, la presiunile PNL și în urma discuțiilor cu Viorel Hrebenciuc.”

    Apoi a urmat chinismul (cre`ca vine de la „chinic”):
    ” M-a deranjat tipul acesta de om, când l-am chemat să-l întreb dacă vrea să rămână în guvern, a avut o singură condiție, să-l propună pe Morar pentru al doilea mandat”
    Minciuna are picioare scurte, chinicule 😛

  31. @ cinic,
    iti cer scuze, mii de scuze.
    Ma adresam altcuiva: @ chinezu’ amuzat

  32. Ma simt „ca dracu” facind greseala asta.
    Scuze @ cinic 😉

  33. Viq..
    Sper sa nu te superi..am repostat articolul tau pe blogul Nasul.. Este un mod avizat de a contracara ineptiile de acolo..

    Foarte bun articolul tau…ai „fracturat” minciunile si manipularea…

  34. scuze, dorian65, dar nu ma pot abtine…

    te-ai ferit sa nu intelegem hărți, dar la hârtii sau hîrtii ai pierdut pe drum de 2 ori cite un i
    😛

  35. Buna seara! 🙂

    Gusenbauer & comp.

    Poate nu ar fi rau s-o ascultam si pe Nicoleta Savin incepand cu minutul 28,40

    http://www.nasul.tv/2013/10/11/nasul-10-octombrie-2013/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s