Niște știri din Uașintăn

Sper să ajungă asta pe zidu’ meu de Feisbuuk că am în sfârșit și eu ceva care o să adune laicuri măcar cât clipul ăla cu pisica agățată de ventilatoru’ din tavan .
Am trimis-o pe o hârtie lu’ văru’ Titel, că n-am mai avut acces la internet de acolo de unde-am fost.
Acces la internet, la leaptop, telefon, baie și mâncare.
Vă zic acu’ de ce.

Marele noroc de a fi selecționat în garda cu corp de pe lângă premierul nostru taman când se duce prin deplasare în America din SUA îmi dă ocazia nesperată de a transmite de la fața locului prin spatele blocului.

Așa că vă povestesc puțin de aici din Uașintăn extraordinarele peripețiii ale domnului nostru reprezentant al guvernului din România care ne reprezintă.
Și PSD.
De la USL.

Domnul premier ministru Ponta a fost întâmpinat cu deosebită căldură încă de la primii pași pe care i-am pășit pe aeroport.
După ce pompierii au venit cu o scăriță lunguță și ne-au dat jos de pe aeroport, aceeași căldură deosebită s-a manifestat și în interiorul clădirii, unde toată lumea era extrem de bucuroasă, așteptând fiecare pe câte cineva.

Este bine de menționat că dimensiunile acestui așezământ multicultural depășește binișor așteptările tuturor, mai ales ale celor a căror zboruri întârzie, drept pentru care ne-am și rătăcit puțin.
În cele din urmă, cu ajutorul telefoanelor mobile, unele dintre ele foarte mobile, săltate de câțiva americani tuciurii care vorbeau foarte bine dialectul din zona Țăndărei-Slobozia Nouă, am reușit să ne întâlnim la o ieșire, lângă o ușă mare, unde ne-am așezat prin prăbușire.
Atmosfera deosebit de emoționantă este greu de descris.

Am constatat cu această ocazie lipsa omului nostru de la ICR care ar fi putut edita acum o mare capodoperă în cel puțin trei volume, cu poze și un DVD mititel în coperta IV, pentru cei care vor să vadă pozele și pe televizor.

Odată ieșit cu deosebită dificultate din îmbrățișarea strânsă a mulțimii de americani de toate naționalitățile, reprezentantul țării noastre și al guvernului său a fost preluat de o limuzină specială de la Casa Alba-Neagra, un autovehicul minunat, galben, cu pătrățele de-a lungul, reprezentant emblematic însuși NewYorku’ din inima Americii, la rândul ei, ea însăși sufletul Statelor Unite.

După o călătorie de câteva ceasuri cu pendula, șoferii administrației cu pătrățele ne-au solicitat cererea să ne dăm puțin jos, lângă niște tufănele, și după ce le-am încredințat valorile mai valoroase, au plecat puțin pentru niște activități administrative prezidențiale asupra cărora au păstrat o secretomanie de-a dreptul impresionantă.
Domnul Ponta ne-a și spus :
– Uite băh.. !! Ăștia agenți de securitate ! Bine pregătiți, bine încorporați în peisaj, de nici nu zici că sunt ce sunt în realitate și mai ales știu să păstreze un secret. Ba chiar mai multe.

Eu am continuat să iau notițe cu un creon chimic, că agenții ne săltaseră toate leaptoapele și aipadurile.
L-am tras pe Gicu, colegul de securitate, mai la o parte și i-am împrăștiat temerile mele că e posibil ca agenții ăia să nu ne mai înapoieze dispozitivele electronice.
– Taci, mă, nu fi prost ! Pe-ale mele trebuie să mi le dea ‘napoi că n-are cum le folosi. La Aipad am pus parola „password” iar la leaptop bateria ține decât 18 minute și încărcătorul e la mine în geantă 😀 😀 😀

Pe scurt, după puțină vreme, cam 6 ore jumate, am fost localizați de niște avioane mititele ce ne-au bâzâit și s-au uitat la noi până au venit doo elicoptere care ne-au preluat ca-n filmele cu Geims Bond, simbolu’ de neclintit Americii încă din vremea cauboilor, când John Uain a interpretat pentru prima dată extraordinarul personaj în bătaie cu Jean Mare.

Au urmat întâlnirile conform agendei inițiale, atât cât și-a mai amintit din ea domnul premier, și am fost primiți cu căldură de absolut întreg personalul ce se mai afla în clădirea administrativă.
Adică o secreatară din tura de după-amiază, cu niște gene luuuuuuuungi și doi ochi jucăuși ca niște vrăbii (păcat că avea numa’ doi), un nene cu perciuni hotărâți și o imensă legătură cu chei la brăcinar și doi tipi musculoși care vorbeau cu mânecile hainelor.
Restul personalului era în concediu fără plată de vre-o săptămână, de când Domnul Obama a rămas fără credit pe card, decât penalizări pentru ovărdraftul nearanjat anterior și n-a mai putut să le plăteasca salaru’.

În timp ce perciunosu’ cu cheile se ducea să închidă porțile la GrendCanion și parcul Uestminster, domnișoara secretară ne-a întrebat :
– Doriți să vă întâlniți acum cu reprezentantul EXONU’ sau după ce cinați prânzul ???
– Acum ! a răspuns ferm și hotărât domnul premier WP, stârnind privirile admirative ale vrăbiilor de s-au zburătăcit pentru o clipă puțin mai lungă decât eternitatea ce-mi era sugerată de o foame cât Texasu’.

Am fost poftiți într-o încăpere cu un perete plin cu cărți, care l-a făcut pe domnul premier să capete olecuță din culoarea partidului său și să se rotească brusc și semeț spre peretele opus.
Ăsta erea plin cu portrete de diplome înrămate care au virat culoarea domnului premier de la a propriului partid către cea a partidului partener de guvernare.

Ușa s-a deschis brusc întrerupând procesul cameleonic undeva pe la jumătate și, în fața violet-indigo a reprezentantului nostru s-a prezentat un domn cu o ținută ireproșabilă, un costum la 4+6 ace și cu un lustru la ciubote de s-ar fi ofilit de pizmă și Raj Kapoor.
Totul ar fi fost perfect dacă n-ar fi purtat masca aia de gaze ce-l făcea să semene puțin cu un purcel și care face aproape imposibil dialogul prin viu grai, că parcă vorbea din puțul gândirii lui Gândea.
Și cu ecou !

La rugămințile secretarei cu vrăbii, făcute extrem de elocvent prin limbaj surdo-mut și ajutându-se din când în când cu un băț, acesta a acceptat, cu oarece reținere, e drept, să-și scoată puțintel râtul de plastic ca să ne putem înțelege.
Cu translator.

După ce domnul nostru premier a expus strategia energetică cu alimentare a țării de la baterii de 12v, cam până când i-au obosit mâinile, domnul cu mască ne-a lăsat mască cu replică :
– Despre ce dracu vorbiți voi aici, că nu pricep nimic.
În Siria e clar că sunt gaze toxice și focul vânăt e purtat de vânt. Dangeru’ e la tot pasu’ și pe mine securitatea personală chiar interesează. Suntem într-o țară liberă !

Și odată spuse acestea, și-a pus înapoi mufa pe botic și a ieșit cântând imnul cuiva, poate chiar pe al Americii. Sau al SUA.
E !
Unul !

Mie mi se lungiseră urechile de foame.
Domnul premier însă era chiar nedumerit de nemulțumire și s-a adresat foarte tăios fetei cu stolu’:
– Don’șoară, ai puțintică răbdare, cum e cu Exonu’ ???
– Păi tocmai ați stat de vorbă cu el ! răspunde colivia.
– Ce stat că ăsta erea chitit pe gazele din Siria.
– Păi da !
– Păi cum ?
– Păi așa !
– Păi nu !
– Ba da.
A fost reprezentant ONU pentru inspecțiile din Siria. Acum nu mai e, că l-au adus cu Crucea Roșie după ce a călătorit 6 ore cu un lift de la parter până la etajul patru dintr-un bloc care mai avea decât două etaje.
Așa că acum e Ex.ONU’ !
Exonu mi-ați cerut .. ex..onu’ v-am adus.

Foamea mă anunța discret că e timpul să mănânc pe cineva. Mi-am dat cu o mișcare bruscă pletele urechilor pe spate și am privit demn la colivie.
Privind-o cât de bine vorbea americana când își argumenta poziția nu mă puteam opri totuși să-mi imaginez o ciulama de vrăbii.

Totuși premierul nostru nu s-a lăsat așa, cu una cu două. A cerut să se întâlnească cu un Chevron măcar. Și a explicat clar că vrea pe cineva de la compania aia cu gazele de șist. Să nu mai fie contuzii.
Vrăbioasa a plecat și s-a întors după puțină vreme cu un individ ce tocmai înghițise un cornier laminat, cu o față de lemn și priviri de sticlă.
Ăsta a ascultat atent și răbdător preț de vre-o 4 secunde primele 3 sunete din cuprinzătoarea expunere a premierului după care a intervenit :
– De ce votați împotriva exploatării dacă spuneți că vreți să avem un parteneriat ?
– Cine ?? Eu ? …. nooi ?… cum… adică…. deci NU !
– Ieri partidul dumneavoastră a anunțat că va vota în Parlament împotriva exploatărilor !
– Ai mei ??? Nooooooo !!! Nici vorbă !
– Și dumneavoastră ați spus că nu sunteți de acord cu aceasta !
– Cine ?? Eu ?? Nici vorbă, domnule ! Ați fost dezinformat de Macovei și dușmanul Băsescu.
Dimpotrivă…
– Domnule, dumneata chiar crezi că noi trăim pe altă planetă ??
PSD a declarat oficial că voteaza împotrivă.
– AAaaa ! Ăia de la PSD… e ! Poate 🙄
– Păi nu sunteți președintele partidului ăla !
– EEuuuuuu ????? Noooooo !!!!!
– Nu vă supărați, da’ cu cine naiba stau de vorbă ?
– ăăăă…. ă …… ăăăăă …. ăsta… Sunt Coriolan Protopopescu, secretar de stat cu … cu ceva, reprezint și eu pe cineva dar e târziu și poate vă reținem…

Într-adevăr era foarte târziu, se dusasă dracu și cina prânzului.
Dom premieru’ a făcut brusc o piruetă și s-a întors cu reversul către chevronist, fix față-n-față cu mine în persoană.
S-a holbat un pic și după ce mi-a șuierat discret :
– Ce naiba e cu urechile tale, măh ???
… a pășit larg spre o ieșire.
Eu l-am urmat conform protocolului, fixând îndeaproape ceafa aia bucălată care mă atrăgea ca un magnet din motive ce-mi scăpau.
Pe jos.

Din păcate astea sunt ultimile știri pe care vi le înștințez că taman am descoperit că chimicu’ ăsta nu e tocmai rău la gust.
Mâine mai avem și altă agendă (cred că mere cu checia). Dacă om mai fi toți prezenți în carne și oase 🙄

Din SUA, prietenos, cu fusu’ întors pe dos,
J.J., văru’ lu văru’ Titel.

… epistolă căzută în mâna lui Viq 😀

Atansion !
În atenția canalelor Tv Antene și telespectatorilor acestora.
Articolul de mai sus e un pamflet, nu luați de bun ce e scris acolo. Oricât de realiste v-ar părea, totuși ele nu s-au petrecut cu adevărat. Chiar nu ! Adevărul este MAI înspăimîntător!

91 responses to “Niște știri din Uașintăn

  1. Realitatea e ca_canalele cu antene si-au trimis „spagatistii” sa-i deseneze un covor rosu lu’ponta in „imaginarul” sau atat de „bogat” (ceea ce vor avea ocazia sa „prizeze” telespectatorii lor fideli)

    Gadea, Badea si Ursu – deplasare in SUA, simultan cu vizita premierului Ponta la Washington

    http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-15855498-gadea-badea-ursu-deplasare-sua-simultan-vizita-premierului-ponta-washington.htm

    • Mih,
      Pe surse
      Cei trei antenisti au misiunea de a inmana un memoriu catre presedintele Obama cu privire la represiunea pe care Piratul o duce impotriva Trustului Intact si mogulului,familiei,angajatilor ,maidanezilor si ce o mai fi pe acolo…

  2. bravo, Jîjîîîîîîîuleeeeeeeeee
    🙂
    ai inca un laik

  3. deci este adevarat că canaliile gadea, badea si ursu sint si ei in SUA.
    very interesting, dar văranul de ce nu s-o fi dus?

    • Skorpion pai nu s-a mai gasit inca o cusca si nici spatiu nu a mai fost ca a fost ocupat de Ursu.
      Gadea a calatorit fara secure si varanul risca sa il spele pe dintii.
      Grija mare nu pleca ca te pune astia sa iti lasi acul in Ro..

  4. Va recomand sa intrati pe blog la NASUL tv sa cititi postarea VINATORULUI.
    pag.2,ora 1,07 .
    O aduceam AICI dar este mult prea mare …
    Adminii sa hotarasca daca se poate aduce si aici..Oricum eu am printat acest material,daca el va dispare,il avem…

    L-am dat la multiplicat pentru ca este atit de concret si lamuritor asupra mizei gazelor de sist ,incit merita sa il cunoasca cit mai multi…

    • Comentariul este (INCA 🙄 ) aici [eu i-am dat un c/p, in caz ca „dispare”]

      http://www.nasul.tv/2013/10/21/what-the-frack-man/

      • Am citit articolul de la NasuTV sunt de accord cu ce scrie omul acela acolo dar tot raman la parerea mea ca nu sunt de accord cu exproprierile.
        Ce este in subsol trebuie sa fie al prorietarului de teren si nu al statului.
        Imi spune ala ca scade pretul gazului si cu ce ma incalzeste?
        Gazul,cum ar veni,in gradina mea si eu trebuie sa plec si sa platesc accize la gazul din gradina mea care trebuie sa fie fosta a mea ca asa vrea guvernul.Asa as gandi eu daca ar veni la mine sa imi puna o sonda in gradina.
        Il doare drept la 10m de pix pe nea Ghita de securitatea energetica a tari.
        Hai sa fim seriosi !Cei ce stau la colivie in oras intodeauna nu prea le-au pasat sau i-au invidiat pe aia care au case pe pamant si asa este romanul sa moara si capra vecinului.
        Apropo de poluare in 2000 a fost o seceta si m-a pus dracu sa ma duc la vestiarul din rafinarie mai tarziu si dupa ce m-am sapunit am surpriza sa ma clatesc cu gaz lampant.
        Iti inchipui ce am tras pana s-a mai acumulat ceva apa sa ma clatesc.Am stat dupa schimbul 2 vre-o 2-3 ore si m-am iritat ingrozitor pe tot corpul.
        La Barcanesti stiu pe cineva care si-a incalzit casa ani buni cu motorina adunata din groapa,(Acum nu mai stiu ca sunt plecat de ceva vreme)

        • Zacamintele naturale nu sunt nici ale lu’ nea Cutarica, nici „ale statului”, sunt ale „tarii”, sunt „publice”. Sunt de „interes national”. Asa zice Legea. Statul este/ar trebui sa fie doar „administrator” [cat mai priceput si cat mai corect…Ca nu se intampla asa e alta poveste].

          • Asa o fi si in SUA?
            Interes national si publice?
            Adica sa isi bage ,,interesul ala national si public”in gradina mea ca il bag pe unde-i iese mancarea digerata!
            Legea este facuta de catre cine?
            Legea asta a adus-o Moise prin tablele de legi?Este a XI a porunca?
            Mai lasa-ma inseamna ca si casa mea este publica .Asta se intelege prin proprietate in viziunea statului Roman?

        • @dorian65: „mai lasa-ma”??? M-am „agatat” eu de vreun comentariu de-al tau incercand sa-ti impun punctul meu de vedere? 🙄

        • Dorian.
          IN ACEST MOMENT
          Vinatorul lamureste cu punct si virgula MIZA exploatarii gazelor de sist.
          Uriasa dezinformare ..manipulare …
          MIZERIA in care romanii se scalda si se lasa manipulati de cozi de topor..
          Chiar nu este vorba despre proprietatea resurselor….

          Inseamna ca ar trebui (este doar un sfat) sa mai citesti inca odata materialul Vinatorului.
          Am stiut de la bun inceput ca toate se coreleaza pe un plan dat…si care are pe Dan Voiculescu..ascuns..pe undeva,intre demonstrantii lui peste….

          ..

          • Am citit sireciti Mark si a precizat ca:
            ,,48) GAZUL DE ŞIST ne va fi livrat NOUĂ ROMÂNILOR ,ne va încălzi casele şi ne va ieftini produsele industriale ?”
            Lucrez in domeniul petrolului si mai sunt si prahovean.
            Barita se facea la Teisani Prahova,acum moara de barita este inchisa functioneaza un gater pentru ca nu s-a vrut sa se investeasca in montarea de filtre sac sau altele pentru a reduce praful de barita din atmosfera.
            Importam ,acum, barita din Bulgaria.Noi preferam sa demolam totul.
            Nu am spus ca sunt impotriva exploatari de gaze de sist dar spun ca GATA nu mai trebuie sa fim niste natari care pot fi dezmosteniti asa cu un pumn de bani ca cineva are treaba in gradina ta.
            Vezi cum traiesc aia in Iordania,SUA,Arabia Saudita de pe urma ce se exploateaza din terenul sau.
            Adica,cum?Noi avem un singur drept sa platim taxe pe proprietate ,masina etc.,etc. deci casa,terenul este un bun de la stat dat in folosinta catre mine.
            Ori suntem proprietari ori suntem niste animale care li s-a dat un tarc?
            Ce dracu suntem?
            Am mai scris aici ca cei 30% din masa electorala nu ma reprezinta pe mine ca persoana.
            Am mai scris ca daca vor bani de protectie sociala trebuiesc sa fie lasati in pace cei ce ii fac sa ii faca.
            Cel ce se gandeste sa mareasca sau sa inventeze inca o taxa ar trebui sa compare preturile internationale de productie cu preturile din RO, ca de nu, se vede ce economie avem.

        • Despre cum e in SUA cu dreptul de proprietate se poate citi pe Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Right_to_property).

          „(1) Everyone has the right to the use and enjoyment of his property. The law may subordinate such use and enjoyment to the interest of society. (2) No one shall be deprived of his property except upon payment of just compensation, for reasons of public utility or social interest, and in the cases and according to the forms established by law. (3) Usury and any other form of exploitation of man by man shall be prohibited by law.” (American Convention on Human Rights, Article #21).

          foarte aproape de:

          (1) Every natural or legal person is entitled to the peaceful enjoyment of his possessions. No one shall be deprived of his possessions except in the public interest and subject to the conditions provided for by law and by the general principles of international law. (2) The preceding provisions shall not, however, in any way impair the right of a State to enforce such laws as it deems necessary to control the use of property in accordance with the general interest or to secure the payment of taxes or other contributions or penalties.[European Convention on Human Rights, Article 1).

          Ceea ce stiu sigur este ca in SUA exista legi care prevad exproprierea in interes public: pentru constructii de autostrazi, statii de tratare a apei, complexe de agrement, etc. Compensatiile sunt de regula pe masura. Mai stiu ca au fost si cateva cazuri in care s-au facut exproprieri pentru interese „mai putin publice”, de pilda constructia unui cartier de case sau blocuri cu apartamente de catre companii private, cazuri destul de mediatizate pentru ca sunt intr-o oarecare masura exceptii de la lege, dar care totusi s-au dus la indeplinire. Localnicii au si ei un cuvant de spus, iar daca proiectul afecteaza pozitiv economia locala, majoritatea vor fi „pentru”, si proiectul se va face. Cam asa decurg lucrurile.

          • Corect ai spus ,Else!
            Legea lor nu prevede ca exploatarea resurselor minerale este de interes public.
            Asa cum spunea si ambasadorul SUA la Bucuresti daca se descopera resurse minerale pe ternul cuiva i-a pus Dumnezeu mana in cap aluia.

  5. Buna postarea am ras cu pofta de ,,primirea calduroasa”de la Vaschinton.

  6. barfa cu parfum beton. Se pare ca Facebook va fi interzis in RO pt. ca satenii nescoliti in engleza profunta cum ca ar FACE BOC (adica Emil) si asta produce crize de pancreas in USL.
    Se vorbeste tot mai mult de un concurs pentru re-versificarea imnului national dar nu se gaseste alternativa la „sange de Traian”, Ponta nedorind sa se faca vreo aluzie la Ilici.

  7. salut copaceni. S-a trecut la faze concrete in fuziunea FCP si PMP (to be). Evident ca la diferite esaloane apare cate un peste-balon, din aceia care se umfla ca sa arate de multe ori mai mare decat e de fapt.
    Dezamagitor este ca PNTCD incepe sa divearga, dar cinismul numerelor s-ar putea sa functioneze pe post de dus rece.

  8. Salut,
    Frumos pamfletu. (Chiar imi place, dovada ca am spus-o. Imi era o jena ingrozitoare cind vedeam, (nu aici ) bloguri in care primele 20 de interventii multumeau sefului sau adjunctului pentru postare 🙂 )
    Pe asta a lu Lalu ati citito ? http://www.contributors.ro/fara-categorie/dracul-in-prezentul-nostru-continuu/

  9. „Proiecte importante pentru viitorul României sunt blocate şi riscă să fie ratate din pricina acţiunilor aparent stupide ale Guvernul Ponta.”
    (Malin Bot / EvZ)

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-intre-nu-ne-vindem-tara-si-unitisalvam-1063243.html

  10. 😀 Uite si varianta altui pamflet-man despre vizita vvp in America din SUA:

    • Mih
      Iti multumesc mult..
      Il iubesc pe Radu Banciu
      Pentru franchete,pentru ca putin ii pasa,pentru ca spune DIRECT,fara menajamente ce crede..
      Il stimez enorm
      Ca nu are nici o teama de nimeni..inclusiv ca ar putea sa ramana pe drumuri(sic)
      Umorul sau sec este mereu cu tinta garantata..
      Verticalitatea sa se manifesta prin exprimare..
      Brad..asta este…brad…verde..in picioare..mindru

  11. Bravo Viq.
    Astept cu nerabdare corespondenta varului , varului Titel.
    Mai este si ziua 2 a si primitrea la Vicepresedintele Americii sau al SUA nu am inteles prea bine care l primeste.

    • Brava, Tucule ! 😀

      Ma bucur ca-ti place.
      Dar, ca si in cazul lui Last mai sus, nu atat vorbele alea sunt merituoase cat ce-i in spatele ochilor tai de-si imagineaza chestii de la ele 😀 😀 😀

      Sesizezi ca desi e pranzul, nefericitii aia de ieri care ieri nu mai aveau loc d ei insisi, azi n-au gasit nimic de zis ?
      Ce sa zica ?

      Ca e prost ?
      Daca cred asta,demonstreaza ca in spatele ochisorilor lor e bezna.
      Daca nu cred asta si le-a placut nu pot spune nik. Ca stiu ca daca spun de rau vor fi perceputi drept prosti.
      Dificil ! 😀 😀 😀

      Acum, ca i-am amintit, vor incerca sa semneze condica, sa creeze impresia ca paragrafele de mai sus sunt eronate.

      Da daca am zis eu ca vor veni, si chiar vin, inseamna ca-mi dau dreptate in cele de mai sus. 😀 😀 😀

      Alta dilema ! 😀 😀 😀

      • Viq
        De multe ori realitatea bate imaginarul.
        Asa ca l astept pe varu lu varu lu Titel cu noi povestiri reale din imaginatia lui Mutunache.De exemplu faptul ca a facut pipi in acelasi loc cu adjunctul secretarei lui Obama ar trebui mentionat mai ales ca am auzit ca drept amintire a sterpelit un sul de hirtie igienica cu sigla Casei Albe pe care prim adjunctul directorului de resurse canine al Casei Albe i a dat un autograf.

  12. ‘Neata !

    Poate azi ne „vedem” mai multisor 😀

  13. As vrea sa va semnalez uriasa intelegere a mecanismelor pietei de care dau dovada oficiali , ziaristi , analisti si datatori cu parerea.
    In privinta gazelor naturale.
    Ideea tembela vehiculata de acestia este ca resursele fiind exploatate de un particular nu vor conduce la siguranta energetica a tarii si nici la scaderea pretului.
    Nimic mai fals.
    Gazpromul are in zona un statut de monopol.Europa nu si poate satisface nevoile decit din resurse proprii sau din Rusia.Gazele aduse din Algeria sau Libia sunt relativ scumpe si cantitativ mici din cauza capacitatilor de lichefiere si a dificultatilor de transport.
    In conditiile astea Gazpromul stabileste pretul fara teama de concurenta.
    Aparitia pe piata a unui nou producator important de gaze naturale -independent de Gazprom va duce la o diminuare sigura a pretului deoarece , spre deosebire de Gazprom -piata de desfacere a producatorilor din Romania Polonia sau Tarile Baltice va fi exclusiv Europa.
    A doua sursa de diminuare a pretului gazului pentru consumator este scurtarea distantei de transport de ma mii de KM in cazul Gazprom la sute in cazul producatorilor interni.

    In ceea ce priveste siguranta energetica ( nu independenta cum gresit se mentioneaza) ea poate fi garantata printr o clauza simpla prin care companiile sunt obligate sa accepte ca prim cumparator tara de origine.Se practica mai in toate domeniile strategice si in toate tarile lumii civilizate.

    Nu vreu sa mai vorbesc de beneficiile pe care le aduce statului un asemenea producator.Ca sa intelegeti trebue sa va amintiti ca OMV Petrom este cel mai mare platitor de taxe si impozite din Romania.

    • tucu2.
      O demonstratie pragmatica si pe inteles in acelasi timp.
      Nu imi fac iluzii ca unii nu stiu sau nu inteleg…
      Acestia fac parte dintre cei care aplica in partea cealalta…a dezinformarii grosolane…
      De ce fac asta??Sa isi serveasca stapinul sau sa se bucure de cite un mic ciolan…
      Tipic latrina:
      Vine vinovatul la Parchet,ajunge la instanta,apoi la inchisoare si latraii urla:
      Dosar politic!Basescu e de vina!
      Oamenii astia – din pacate pe unii chiar ii stiu bine..au nerusinarea unor „cutii de rezonanta” ale patronului…sa nu se cunoasca faptul ca exista si reversul?
      Adica sa fie supusi dispretului celor care nu se lasa manipulati??Sa devina necredibili sustinind aria minciunii???

      Oricite dovezi,demonstratii,argumente,probe ai aduce ..el NU si NU…APA nu mai e curata..apa lui…???cind toata ziua este cu damful la purtator..

      Cind eram copil vizitam o zona petroliera de la Tebea…Ardea cite o sonda luni in sir..pina la cer se ridicau nori toxici…pe zeci de km intindere…
      Cind ploua se formau mici balti deasupra carora straluceau stelute multicolore formate din bule de gaz…ne distram al naibii dindu-le foc si ne miram cum arde apa…
      Sa nu mai spun ce gust avea apa potabila.Solul era imbibat cu petrol si gaze…Auzeai citeodata cum sare cite o casa in aer…sub ea se acumulase cite o punga de gaz…

      Acum NOI NE OTRAVIM APA???Bleah..cu toata desconsideratia pentru purtatorii acestei manipulari ordinare…coordonate de cozile de topor ale rusilor…

  14. Ziua Mondială anti-Fracking la Pungești, Vaslui sau Mother Russia Today is watching you

    (…)Cine are, cât de cât, habar de felul cum funcționa KGB-ul în secolul XX, știe că, printre altele, acesta a împânzit Lumea Liberă de ONG-uri ecologiste – ca să militeze pentru menținerea dependenței Occidentului de resursele energetice din URSS și din țările arabe, aflate în sfera de influență a sovieticilor.
    (…)Faptul că protestele anti-fracking au loc simultan în mai multe țări din lume e un argument în favoarea unei anumite coordonări. Moscova are interesul (vital și disperat) și mijloacele pentru a asigura această coordonare, fără să se expună prea mult. De fapt, chiar se și expune, destul cât să i se vadă coada.
    Vom lua astăzi spre studiu relatările de pe site-ul postului de televiziune RT (Russia Today, tv rusească ce emite în engleză) despre „Global Fracking Protest”, ziua internațională anti-gaz-de-șist, care a fost alaltăieri, 19 octombrie.
    (…)E interesant faptul că în cea de-a doua postare RT, cea cu updates, există multe poze, dar un singur clip video. Doar de la Pungesti, Vaslui. Reporterii Russia Today au fost trimiși acolo, nu și în celelalte locații din SUA, Franta, Canada. Nici măcar în Ucraina

    http://inliniedreapta.net/insemnare/ziua-mondiala-anti-fracking-sau-mother-russia-today-is-watching-you/

  15. Am citit postarea @Vinatorul .
    Este lamuritoare in multe privinte cu o exceptie.
    Vorbeste despre politica germana in domeniul energetic.
    Cind analizezi politica economica a unei tari ca Germania ( al treilea sau al patrulea producator mondial de tehnologie) ar trebui mai intii sa te uiti la balanta comerciala Germania- Rusia.
    Daca balanta este excedentara in favoarea Germaniei poti fi sigur ca de fapt prin aranjamentele energetice Germania si a maximizat sansele de export in Rusia.
    In acelasi timp se vorbeste despre inchiderea centralelor atomice germane.Nu am vazut textul oficial dar tin sa va reamintesc ca o centrala atomica poate fi forte usor oprita si conservata , ea putindu si relua activitatea oricind.Deci in caz de nevoie Germania nu ramine dependenta energetic de furnizorii externi .

  16. Golanii de la Cluj | 20oct2013

    • Da e trendy,
      Daca as fi de varsta lor , si daca as fi ramas in tara la varsta lor, as fi fost acolo pe strada. Cate gagici #unitisalvam, fete fine cu scoala si timide as fi agatat cu conversatii de tip anticapitalism si iubire Gabriel Garcia Lorca.
      ..
      Dar nu.. eu sunt batran anticomunist si reactionar
      si
      In zadar suspin si sufar
      Linga lacul cel albastru
      Inacarcat cu flori de nufar
      🙂
      (asta o stiu finca mi-a cazut la bacaloriat )

  17. Mihai Eminescu – Doina

    De la Nistru pân’ la Tissa
    Tot Românul plânsu-mi-s’a,
    Ca nu mai poate strabate
    De-atâta strainatate.

    Din Hotin si pân la Mare
    Vin Muscalii de-a calare,
    De la Mare la Hotin
    Mereu calea ne-o atin;

    Din Boian la Vatra-Dornii
    Au umplut omida cornii,
    Si strainul te tot paste
    De nu te mai poti cunoaste.

    Sus la munte, jos pe vale
    Si-au facut dusmanii cale,
    Din Satmar pân’ în Sacele
    Numai vaduri ca acele.

    Vai de biet Român saracul!
    Îndarat tot da ca racul,
    Nici îi merge, nici se ‘ndeamna,
    Nici îi este toamna, toamnă,
    Nici e vara vara lui,
    Si-i strain în tara lui.

    De la Turnu ‘n Dorohoi
    Curg dusmanii în puhoi
    Si s’aseaza pe la noi;
    Toate cântecele pier,
    Sboara paserile toate
    De neagra strainatate;
    Numai umbra spinului
    La usa crestinului.

    Îsi desbraca tara sinul,
    Codrul – frate cu Românul –
    De secure se tot pleaca
    Si isvoarele îi seaca –
    Sarac în tara saraca!

    Cine-au îndragit strainii,
    Mânca-i-ar inima câinii,
    Mânca-i-ar casa pustia,
    Si neamul nemernicia!

    Stefane Maria Ta,
    Tu la Putna nu mai sta,
    Las’ Archimandritului
    Toata grija schitului,
    Lasa grija Sfintilor
    În seama parintilor,

    Clopotele sa le tragă
    Ziua ‘ntreagă, noaptea ‘ntreagă,
    Doar s’a ‘ndura Dumnezeu,
    Ca sa ‘ti mântui neamul tau!

    Tu te ‘nalta din mormânt,
    Sa te aud din corn sunând
    Si Moldova adunând.

    De-i suna din corn odata,
    Ai s’aduni Moldova toata,
    De-i suna de doua ori,
    Îti vin codri ‘n ajutor,
    De-i suna a treia oara
    Toti dusmanii or sa piara
    Din hotara în hotara

    Îndragi-i-ar ciorile
    Si spânzurătorile!

  18. Mircea Marian pe fb:

    „Fratilor, e nasol: astia de la Casa Alba au uitat ca vine Ponta sa-i viziteze. M-am uitat acum cinci minute pe programul Casei Albe – atat al presedintelui Obama, cat si al vicepresedintelui Biden – si scrie „no public schedule”. Sper sa nu-l tina pe la usa, pana isi amintesc de el.”

    • Salutare tuturor
      Mircea Marian n-a intrebat-o pe colega de la B1 Puscalau care a transmis din USA ca la ora 18 Tonta are intalnire cu Biden. La ora 20 madama ii va lua un interviu C/P transmis in excusivitate de B1.

  19. Fratilor, e nasol: astia de la Casa Alba, de-abia au scapat de criza si au uitat ca trebuie sa munceasca mai serios pentru poporul american.

    Ce sa vezi, si-au facut uichendu’ de 6 zile. Si … normal, ziua dinainte … scurta. Pan’ la 12:30 http://www.whitehouse.gov/schedule/complete/2013-W43

    hi hi hi

  20. Ei, vvp are vorbele la el si stie cum sa capteze atentia si sa castige simpatia oficialilor de la Casa Alba:

    „Sper ca „Ponta-care”, pe care intenționez să-l adopt până la sfârșitul anului, să fie mai puțin controversat decât este în SUA [Obamacare]”

    Unii de la noi zic ca e o gafa diplomatica…Da’ astia sunt rautacisti :mrgreen:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ponta-gafa-diplomatica-in-vizita-oficiala-din-sua-sper-ca-reforma-ponta-care-sa-fie-mai-1063371.html

  21. Off topic:

    „Plenul CSM a decis că declaraţiile făcute la începutul anului de Daniel Morar într-un interviu nu încalcă independenţa Justiţiei, precizează Legal-news.ro. (…)
    Daniel Morar a fost reclamat la Inspecţia Judiciară pentru interviul acordat Revistei 22 în primăvara anului curent. Reclamaţia a fost iniţiată de Uniunea Naţională a Judecătorilor din România (UNJR), însă susţinută ulterior de unii judecători din CSM, printre care Horaţius Dumbravă, Alexandru Şerban sau Monalisa Neagoe.”
    (Rev 22)

  22. Viq

    realitatea e mult mai tare decît pamfletul 😆 . Ponta face vizita în America din video cu aplauze în fundal băgate din studio.

  23. Miroase a DNA si a infractiune serioasa faptul ca ministra Manescu de la Transporturi a decis restituirea garantiei platite de GFR!
    Poate ne explica juridic d-na ministru cum este posibil sa ai un contract unde scrie negru pe alb ” daca ofertantul-cumparator nu plateste pretul, pierde garantia depusa…” si tu MT sa ii restitui banii lui Gruia Stoica !

  24. Proiect de lege propus de guvern și adoptat tacit de CD. Noroc că mai există și senat prin parlamentul ăsta. 😆

    http://www.revista22.ro/magistratii-condamnati-definitiv-pierd-pensia-de-serviciu-si-indemnizatia-legea-merge-la-senat-32655.html

  25. Protest in fata Casei Albe, unde este Ponta, fata de Rosia Montana si gazele de sist
    Un grup de ardeleni din Pitsbaaarg originari din Alba au venit sa protesteze la Wash. DC 🙂
    Nici unul pe motiv ca e e Ponta bolsevic, ca duce tara de rapa , ca e plagiator …
    Vai de capul lor… 🙂

    • Buna Last,
      Pai ce sa mai protesteze americancele noastre din Ardeal despre bolsevicul si colapsul tarii de origine acelea cand bietele le traiesc live in regimul Obama.

    • De unde se deduce că prostia este uniform distribuită pe Terra…

      • Normal oldule 🙂
        E plin de prosti de-ai nostri peste tot in lume, asa ca prostia e repartizata uniform 🙂

        • Si tu vruseși să echilibrezi balanța în Portocalia pân’ te-ai prins că proști ca acasă, nu găsești la niminea :mrgreen:

          • In Portugalia nu prea sunt romani deoarece Nu e de lucru pentru romani. In consecinta nu sunt zboruri lowcost – Nu prea sunt nici zboruri directe
            Sunt tiganci cersetoare – Majoritatea din jud Tulcea – in Lisabona.- Am fotografiat si am vorbit cu cateva.

        • Mia socrela te va vizita online dupa ora 11, si iti multumeste in avans.
          In alta ordine de idei, acele tiganci nu ti-au ghicit in palma?

          • Erau din categoria cersetoare nu din categoria ghicitoare
            La categoria ghicitoare… eu cred ca ghicesc mai bine in palma decit ele 🙂
            Pe doamna soacra o astept cu drag 🙂 online. Sper sa ii placa si Petite Fleur in interpretarea lui Sándor Benkó

  26. bunä,
    obräznicia lui Ponta este uluitoare, a repetat de mai multe ori,
    cä astzeaptä sä termine Bäsescu mandatul, atunci incepe o nouä erä färä fosti comunisti.

    escrocul asta nerusinat ce are numai securisti si KGBul iliescu langä el, vorbeste de nouä erä, ce il deranjazä Bäsescu sä-l alunge pe ILIESCU;SARBU;GEOANÄ;HREBENCIUC; ETC
    adicä cu Bäsescu este trecutul, cu el vagabond crescut de bolsevici
    si satra fe bolsevici, este totul nou.
    Ponta este un mizerabil escroc, un vagabond securist.

    • Doamna Theo,
      Gura pacatosului adevar graieste avand in vedere ca si Kepler spune cam tot asa”Cu Basescu se incheie o etapa si ceea ce incepe este trainic.El doar delimiteaza, nu aduce salvarea asa cum se crede”

      • Ion.
        Daca ai citit postarea vinatorului (link dat de Mih mai sus)
        Realizezi ca fara Traian Basescu ca si presedinte al Romaniei
        Azi,dansam kazaciokul

        • Mark, nu l-am citi, dar eu stiu ca viata Piratului, este construita in jurul dorintei de putere: prin informatie, atacuri directe, imprevizibile sau calculate din timp, comportament afectiv, prietenos, atent, protector, matur, imbatabil. Prin urmare finalitatea planurilor pe care si le-a facut in 2003 va fi vizibila in 2016,

  27. Doo stiri:
    – „Persoana indicată drept denunţător în dosarul „Fraudă la referendum” al lui Liviu Dragnea, despre care vicepremierul susţinea că este decedată, se numeşte Romică Părpălea, fost şef de filială PSD la Bragadiru, acesta declarând pentru Gândul că el a făcut plângerea şi că este „în viaţă deocamdată”.
    – „Crin Antonescu, la Digi24: Manifestatiile de protest au un singur numitor comun, nu ecologia, nu izolationismul economic, ci neincrederea fata de guvernanti ”
    Daca ati stiut de ele scuze pentru repetare, dar repetatiunea este mama invatat_ urii 😛

  28. ion,
    salutäri, sper cä cei mici sunt sänätosi si voi vä descurcatzi,
    vä doresc din suflet.
    mizerabilul plagiator, nu a putut sä se abtzinä, sä facä aluzii la
    Presedinte, cä nu a comunicat cand a fost in america.
    este un mincinos ordinar, Presedintele a comunicat, dar nu la A3
    si nu de 15 0ri pe zi, ca un papagal nebun (ca el)

  29. FEREASCÄ DUMNEZEU, SÄ AJUNGÄ CÄCÄRÄU PRESEDINTE:

  30. nu stiu cat il va sustzine divinitatea pe plagiator si haita rosie,
    dar sper din suflet pt. romania ,sä disparä repede.

    • theo, sărut mâna! 🙂

      Cel de Sus ne ajută, da’ nu ne bagă în traistă.
      Dacă nu punem noi de aici mâna pe mătură și făraș, nu avem cum scăpa de gunoiul care ne sufocă!

  31. Una culeasă la „mâna a doua” de pe facebook:

    În cuvântul său de mulțumire, unul din cei trei laureați Nobel medicină 2013 a declarat cu amărăciune că «se cheltuiesc mai mulți bani pentru mărirea sânilor la femei și a virilității bărbaților decât pentru combaterea maladiei Alzheimer. Vom avea deci persoane vârstnice cu bust impresionant și virilitate pe măsură care vor uita la ce folosesc.»
    …fug că începe «Crossing Lines» la AXN!

  32. old,

    te salut si eu, uite Plagiatorul a scäpat cioara- cä nu e porumbel

    ” nu vor mai fi discutzii in Justitzie- astia sunt procurorii mei ”

    DECLARATZIE CE TREBUIE SUBLINIATÄ- OMUL RECUNOASTE:

  33. Tot de pe fb (la mana a treia…)

    [Autor Eduardo Selles]

  34. LICHEAUA ASTA IN LOC SÄ OCUPE DE GUVERNARE, face
    pelerinaje, se roagä pela puteri si minte, filfizonul asta sä ocupe
    de guvernare, cä este o catastrofä.

  35. plagiatorul vagabond, habar nu are, cand el cäuta prin gunoaie in Paris, Presedintele era demult instruit si se folosea de informaticä.

  36. el bagatelizeazä absolut tot ce are cu persoana Presedintelui,
    Ponta este o cavernä pt. romania, un gunoi mizerabil.

  37. Joe Biden, la intalnirea cu vvp, a spus ca USA are un interes PROFUND pentru respectarea legii…
    In fond, e despre DEMOCRATIE si STAT DE DREPT
    (o „smetie” diplomatica pt PM)

  38. Ion,
    am o rugäminte, crezi s-au stii…………..dela Kepler,
    rämane Presedintele in politicä ???MULTZUMESC:!!!

  39. Licheaua ponta pregateste terenul pentru alegerile din 2014 in vederea cistigarii lor.

    azi am citit ca diplomatii – pensionari, care au o vechime de minim 15 ani in diplomatie vor primi o indemnizatie lunara de ”numai” treimiicincisutesaptezecisiunu lei aka 3.571 lei!!
    3.571 lei peste pensie, in situatia in care exista pensia lui tanti Maria de doar 450 de lei, lucrand pina la 60 de ani, dar cu multe salarii la negru, cu salariul minim, mediu cit este in Romania…

    azi diplomatii sint cumparati,
    miine vor primi medicii ceva in plus,
    apoi minerii etc….
    si in 2014 boborul va vota cu voiosie usele sau pesede ca, deh, un oscior mai mic sau mai mare de rontait …..e ceva!
    ne-a dat ponta!
    (borfasul, canalia)

  40. Doamna Tia Șerbănescu (Nope! Nu e pamflet!)

    Premierul Ponta se află în SUA – pe care cândva declara că nu prea le are la inimă: „nu am deloc sentimente de mare iubire față de Statele Unite, prefer China”. Se vede. Nici acum nu e vorba de love ci de interes. În ziua de azi, love is money. Oricum, e o vizită de palmares. S-a și remarcat că e „prima vizită a unui premier român la Casa Albă în ultimii zece ani”, adică de la dl. Năstase încoace. Să sperăm că dl. Ponta nu va împinge această paralelă până la Jilava. Premierul ține să bifeze însă toate marile capitale pentru a-și suplini guvernarea precară în țară. Cum, când lumea mi-e deschisă a privi gândești că pot ca protestele din țară să-mi dea mie peste bot? La Washington premierul s-a întâlnit cu marile companii pentru „a aduce locuri de muncă” și pentru „a aduce investitori”. Altfel spus, s-a dus și el să muncească în străinătate ca să aducă de mâncare la popor. Mălăieș în călcăieș, drob de sare în spinare. Premierul nu se duce nici el cu mâna goală (ici oferă o companie, dincolo șterge o datorie) și nici fără o consistentă „componentă mediatică” – în care Antena 3e cap de afiș – care să-i imortalizeze gesturile și declarațiile. Dl. Ponta are dependență de Antene. Fără Daciana mai pleacă, dar fără Gâdea, ba. Înainte de plecare, dl. Ponta a mai dat o mostră de promovare diabetică: l-a numit pe Andrei Zaharescu purtătorul său de două cuvinte („nu știu”) consul general în Africa de Sud. Întrebat ce l-a recomandat pe Zaharescu pentru diplomație, premierul a răspuns scurt și cuprinzător: „eu”. Răspuns corect: Felix. Pe de altă parte, Zaharescu e suficient de incompetent și de lacom ca să intre în „gașca” premierului. Întrebarea adevărată e însă ce (cine) l-a recomandat pe dl. Ponta pentru funcția de premier, de președinte al PSD și, în general, pentru această ascensiune fulminantă și sulfuroasă. Dar nu vom ști-o poate niciodată. Premierul s-a întâlnit și cu vicepreședintele Biden (punctul culminant) și cu președintele BM – exact când FMI preciza că „România n-a avut termen-limită pentru privatizarea CFR”. Se confirmă astfel că și Oltchim și CFR au intrat în privatizare silită nu la cererea FMI ci „de ochii FMI”: au mimat la Oltchim pentru o tranșă din împrumut și au simulat la CFR pentru noul acord. Păcălici ordinari! Au fraudat și privatizările. De altfel, noul purtător de cuvânt al Guvernului este sociologul Mirel Palada, pe care colegii l-au acuzat că frauda sondaje tot pe la Felix. Atunci e la locul potrivit. Palada unui creier mic într-un guvern obez.

    http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102392475/Bref/Vizita.html

  41. Viq

    😆 😆 😆

    Esti total ,bătrâne …..cu Titel ….am ras cu lacrimi ….pentru ca seamănă al dreaq de bine cu realitatea ….parca suntem intr-o tragicomedie perpetua

Lasă un răspuns

