A fi patriot

Cred că nu toată lumea sesizează că spre deosebire de naționalism, xenofobie și alte derapaje periculoase de la conceptul patrotismului, acesta se fundamentează pe o perspectivă strict rațională și constructivă.

Legătura emoțională corectă cu națiunea și locurile fizice pe care ți-ai construit existența se poate manifesta doar pozitiv și realist, prin atașament și sprijin pentru un „mai bine” respectivei nații și arealului aferent, acceptând existența defectelor, imperfecțiunea inevitabilă și contribuind, cât este posibil, la reducerea sau eliminarea lor.

În momentul în care se instalează intoleranța, frustrarea, ura, inclusiv față de alte nații/popoare/etnii/religii/obiceiuri în raport cu cele „ale poporului tău” nu mai este patriotism.

Dincolo de toate nemulțumirile noastre, ne iubim țara și neamul. Așa cum e el acum.
Fapt pentru care ne bucurăm când bucata de dincolo de Prut se ridică și ea din groapă sau ne întristăm când avem o conducere politică proastă.

La Mulți România,
…. La Mulți Ani, români...
… oriunde v-ați afla !

1dec

Viq

135 responses to “A fi patriot

  1. Neata si va doresc o zi frumoasa. 🙂

    Remember JOHNNY RADUCANU 1 decembrie 1931

    • Daca incercati sa ascultati de la inceput pana la sfarsit cele doua clipuri muzicale postate veti gasi mesaje patriotice exemplare. Enjoy!

  2. Ziua buna oameni buni,

    Unu decembrie sa va gaseasca bine. Cu belsug. Dara nu lenesi in gandire si cu cele cuvinte de le zic cu totii sa treaca vremea,cuvinte cu care sa ne firitisitim ca s-a facut totul si , gata, nu mai este nimic de facut. Patriotismul nu inseamna a lauda ci a incerca sa gasesti noi cai prin care sa arati ca, noi, romanii suntem un popor viu, tanar, care se cauta pe el insusi iar gasirile sunt numai etape intemeiate pe un sumum pe valori pe care si celelate popoare sale recunoasca si noi sa fim mandrii de ele. Patriotismul inseamna sa stai drept, cu convingerea ca ce ai facut ai facut bine, iar ce vei face incontinuare nu poate fi decat mai bine, ca o consecinta logica.

    • Ziua buna,Eule.

      De acord cu tine, a face este pana la urma esenta intregii povesti.
      A oricarei povesti 😀

      De acord cu mine, trebuie si laudat unde e de laudat.

      De acord cu tine, trebuie sa stai drept cata vreme ai convingerea ca ai facut bine.
      De acord cu mine, daca ai facut ceva bine asta nu garanteaza ca nu vei face prostii dupa aceea 😀

  3. La Multi Ani, Romania!
    Noua romanilor, ne urez sa avem atata ratiune, atata iubire si atata forta in cuvantul si faptele noastre, cat sa dovedim ca nu ne e indiferent cum vor fi acesti multi ani, anii viitorului!

  4. Un cuvant in plus, un gand bun si tot respectul meu tuturor romanilor carora, desi departe, poate chiar de multi, multi ani, LE PASA de Tara lor, dovedind astfel ca o iubesc cu adevarat.

  5. Salut
    A fi patriot inseamna nu numai a fi mandru de Johnny Raducanu (multumesc Fini pentru aducere aminte )care e tigan si care a turnat si la securitate dar e mare roman nu inseamna numai sa fi de acord cu textul lui Filadel care spune : hai sa fim tolerant cu ceilalti ce nu sunt ca noi daca vrem sa fim patrioti .
    Eu zic ca trebuie sa fim critici si intoleranti cu ai nostri , La javrelele conrtemporane noua . Atunci caind ii criticam a pe romanii de azi nu inseamna ca nu ii apreciem pe romanii de ieri sau din totdeauna. Ci dimpotriva ca aparam valorile Romaniei eterne.
    Daca ii injuram pe boii nostri ii injuram pentru ca ne gandim la Romania eterna si la romanii adevarati care nu mai sunt printre noi.
    de ex:
    Filadel a pus 3 propozitii in tricolor ca Funar care vopseaa bancile din Cluj in tricolor. Mie nu imi plac culorile tricolorului . Rosu Galben si Albasrtru sunt cele 3 culori primare si nu dau bine impreuna . Steagurile tarilor mari au si culori complementare pe langa una maxim 2 primare. Faptul ca un bou a ales 3 culori primare iar alt bou a pus sarbvatoarea nationaala iarna in tinmp ce marile natiuni au sarbatoarea nationala vara sau primavara in momente solare nu te face sa sa nu iti iubesti tara. Dar iubirea nu este intotdeauna cognoscibila Ganditi-va la femeile sau la bartbatii pe car4e ii iubiti. E la fel de complicat ca si iubirea de tara.

    • Buna de dimineata Last, batrane !

      Toleranta are conotatii mai adanci decat permisivitatea.
      Inseamna in primul rand respectul fata de libertatea celorlalti manifestata prin diverse forme, cand se afla in contradictie cu principiile noastre.
      A le respecta dreptul la prostii, la erori, la greseli, chiar daca nu poti fi de acord cu ele.
      Drept pentru care le poti critica, ironiza, iar cand provoaca efecte sociale negative, pot fi si sanctionate.

      A fi intolerant inseamna mai mult decat a fi critic cu…
      Presupune imbratisarea unei obtuzitati refractare fata de alte opinii/perspective/idei decat ale noastre mergand pana la ingradirea libertatilor celorlalti.

      Iar noi suntem deja intr-o faza avansata de intoleranta. Si cred ca este una din piedicile fundamentale ce ne impiedica sa evoluam ca popor.
      Personal cred ca trebuie redusa nu intarita !

      Referitor la culori, mi se pare ridicol. Sunt doar insemne. Niste purtatoare de semnificatie. That’s all 😉
      Poate sa nu-ti placa hartia pentru ca e scris prost pe dansa ?
      Sa nu-ti placa forma caracterelor folosite ca-s … imbarligate ??
      … sau forma cifrelor cand da cu minus la bilant ?
      C’mon ! 😀 😀 D:

      Iar iubirea si dragostea sunt notiuni diferite.
      Nu le amesteca.
      E natural sa-ti iubesti copilul dar daca esti indragostit de el, e problem ! 🙄
      Lasa relatia barbat-femeie de-o parte, aici e vorba de altceva.

      Hmmm !
      Ar trebui sa fie ceva in ce spui cu care sa fiu si eu de acord.

      Aha ! 😀 😀 😀
      ” Atunci caind ii criticam a pe romanii de azi nu inseamna ca nu ii apreciem pe romanii de ieri sau din totdeauna. Ci dimpotriva ca aparam valorile Romaniei eterne.
      Perfect de acord.
      Thank’s.

    • Last

      nu-mi pasă de părerile proaste pe care le ai despre mine. 😆 Hai la mulțani!

    • Buna Last! 🙂

      Cu mult drag, oricand este vorba de Johnny Raducanu.
      Postarea este a lui Viq.
      Aici la Copac, esti ca un tata extrem de sever cu propriul lui copil si caruia ii aplici corectia de rigoare imediat. Posibil ca mai tarziu sa vada ca ai avut dreptate privind mai departe in timp. Deocamdata esti cadorisit si cu minusuri si…………….
      „hai sa fim toleranti cu ceilalti ce nu sunt ca noi” este un principiu care mi s-a inoculat din pruncie, altfel nu ar fi posibila conlocuirea multietnica din Banat. Din nefericire mai sunt unii care fac referiri la etnie asa cum am patit-o si eu aici. Imi este jena sa repreoduc e-mailul pe care l-am primit si in care se face referire la originile mele nemtesti. Expeditorul a avut acces la adresa mea de e-mail. Aici este si izvorul minusurilor ridicole pe care le incasez.
      „Dar iubirea nu este intotdeauna cognoscibila” Ai dreptate! Dar ce ma fac eu care prin educatie am indragit cele trei culori?! Le-am indragit atat de mult incat spun si eu ca tine, numai un bou a renuntat ca imnul national sa fie „Trei culori” de Ciprian Porumbescu (nu batjocura lui Ceausescu). Muzical o poate canta si unul cu ureche muzicala mai putin dotata, este una din cerintele unui imn. Ideatic este mai putin perimat decat actualul imn.

      Un pic de teoria culorilor ne prinde bine. Sincer multumesc.

  6. La multi ani,Romania!
    La multi ani,romani de pretutindeni,oriunde v-ati afla!

    Patriotismul nu este o notiune.El exista sau nu ,ca un sentiment etern si perpetuu in gena noastra de romani.
    Filozofia nu incape.Nici macar judecati.
    Daca esti patriot ,iti iubesti tara cu toata fiinta,pina la radacini.

    ,Nu te influenteaza si nu te schimba nici un regim oricit de tiranic ar fi. Ce vina are maica TARA??
    .Iubesti ROMANIA cu atasament profund,cu lacrimi in ochi,cu dorul care te macina atunci cind esti desradacinat si vinturile vremurilor te-au purtat pe alte lumi …..

    De aceea m-am intors dupa o buna bucata de vreme…de dor insuportabil…Orice ti s-ar oferi,orice ti s-ar da,orice compensatii miraculoase nu pot inlocui TARA.
    Am purtat mereu cu mine tricolorul pe care l-am asezat pe un balcon sau la o mansarda…sa imi bucur ochii..sa nu uit de unde vin..sa imi cinstesc neamul oriunde m-am aflat…

    Cind am revenit in tara si am zarit tricolorul la granita..am plins..cu sughituri..dupa un timp indelungat eram iar ACASA.

    Acest sentiment il numesc eu patriotism.Patriotismul meu.

    P.S.Am cel mai adinc dispret fata de cei care spun:”M-am saturat de Romania”
    sau „Imi este rusine ca sunt roman”.
    P.S.2.
    Tricolorul este un simbol ,nu o marca de lux,nici etalon estetic.

    • Cunosc un doctor traitor in sua care isi iubea patria cu o dragoste nimicitoare. Cand ii era dor prea mult de ea scotea din sertar poza lui Stalin si ii trecea.
      ….
      @Mark probabil ca iti iubesti tara onorabil si cu foc. Dar iarta-ma , in scris pari la fel in efuziune ca si Corneliu Vadim Tu dor sau Eugen Barbu. Citeste-i si vei intelege ce spun.

    • Mark,

      esti patimas.
      Frumos si inaltator daca este insotit de ratiune.
      daca nu, e periculos.

      Ai dreptate ca nu trebuie sa-ti fie rusine ca esti roman.
      Dar, atentie, in egala masura nu e cazul sa fi mandru de asta.

      Pentru ca in definitiv n-ai nici un merit ca te-ai nascut aici si nu in Malawi, ca ai crescut pe ulitele cu praf ale campiei romane si nu pe stepele ruse.
      Poti fi mandru sau poate sa-ti fie rusine (justificat) pentru ceea ce faci tu personal.

      Te poti bucura, sau intrista de performantele poporului in care te-ai nascut, e alta abordare. Poti face ceva bun pentru el si apoi poti fi mandru.
      Poti fi emotionat la intoarcerea din pribegie… e firesc.

      Si in egala masura poti opta sa nu-ti lasi copii sa slugareasca la comunismul reinstaurat al lui Ponta, sa nu accepti sa faca parte din turma muncitoreasca ce va sta la coada la cantina intreprinderii in salopete standard……

      • Din afara se vad tot felul de ipostaze cu privire la patriotismul meu.Eu nu am vorbit in numele nimanui ca persoana.
        Acum cred ca imi pare rau , sinceritatea poate deveni citeodata o arma pe care altcineva o poate intoarce impotriva ta.Nu este pentru prima data.Si nu ma refer la mesajul tau.
        Nu sunt demagogic si extremist nationalist precum Vadim .Barbu sau Funar.
        Nu imi place si nu suport curentul legionar.Nu uzez nicaieri public de sentimentele mele..Aici am considerat ca sunt intre prieteni…

        Si,chiar nu stiu citi ati umblat prin lume pe cit am umblat eu…cu dorul meu nestins pentru casa parinteasca,pentru cimitirul dragilor mei bunici,pentru muntii ,vaile si dealurile strabatute in adolescenta.. SILIT sa FUG ca sa imi apar drepturile si libertatea..

        Si iar nu stiu citi ati indurat umilinte si cit de tare te doare cind esti strain ,considerat strain si tratat cu detasare si indiferenta…
        Abia atunci realizezi ce ai pierdut. vei cunoaste .ce ai de recuperat..ce anume ai de facut..
        Iar o sa se gaseasca unul care le stie pe toate …si sa ma ironizeze…
        Nu pot avea decit compasiune..

        • 🙂

          Prima tara pe care am cunoscut-o si am iubit-o, de care imi era dor un an intreg si de care ma bucuram clipa de clipa, cateva saptamani de vara, a fost „la tara la bunici”… o tara cu istoria ei, cu geografia ei, cu cu traditiile si valorile ei…
          O tara care se respecta pe sine, o tara cinstita si harnica, o tara cu chip frumoase, chiar daca, brazdate adanc de vanturi si vremi, o tara care isi strangea rodul trudei ei cu mandrie si chibzuinta, o tara care isi primenea in straie de sarbatoare si trupul si sufletul duminica, o tara cu maini aspre dar care stiau sa mangaie, o tara care calca hotarat si cu fruntea sus in ciuda celor ce se straduiau s-o incovoaie, o tara cu vorba cumpatata, uneori grava, de multe ori plina de blandete, o tara cu priviri senine si calde, o tara de iubire fara margini…

        • Imi pare rau ca-ti provoc sentimente de genul asta.

          dar stiu cum e „afara”.
          iar a fi tratat cu detasare si indiferenta nu este unul din lucrurile cele mai proaste ce mi se pot intampla.

          De cele mai multe ori,dupa cateva contacte relationale, cte unii ma intreaba zambind larg, de unde sunt !
          Cand le spun, zambetul fie ingheata fie dispare instantaneu, depinde de personalitatea interlocutorului.
          E frustrant, crede-ma !

          Ce sa fac ?
          Sa ma eschivez, sa-i mint… sau ce ????

          Inteleg ce simti tu cand cetesti ce spun eu.

          Dar tu intelegi ce simt eu cand spui „.Am cel mai adinc dispret fata de cei care spun:”M-am saturat de Romania”….sau “Imi este rusine ca sunt roman”. ?

          Pentru ca cel putin in a doua parte, sunt momente in care ma regasesc desi n-ar trebui, ca asa cum spuneam mai sus, n-am nici un „merit” in asta !

  7. La multi ani,Romania!

  8. „Tricolorul ca simbol al națiunii românești apare la începutul secolului al XIX-lea. Poate fi văzut în picturile de pe pânza drapelului răscoalei lui
    Tudor Vladimirescu, în cadrul căreia li se atribuie pentru prima oară semnificația: Libertate (albastrul cerului), Dreptate (galbenul ogoarelor), Frăție (roșul sângelui).
    Tricolorul românesc e simbol de libertate la 1848 şi de unitate la 1859. Îi însoţeşte pe ostaşii care aduc independenţa României în 1877. Spre el vor privi cu speranţă românii în lupta pentru unitate, încununată la 1918.
    Tricolorul a apărut din dorinţa de unitate a moldovenilor şi a muntenilor. La începutul secolului al XIX-lea, în vremea domnitorilor Alexandru Dimitrie Ghika şi Mihail Sturdza, steagurile Principatelor aveau doar două culori: în ţara Românească galben şi albastru, în Moldova – roşu şi albastru. Primul decret pentru a prezenta tricolorul ca steag naţional datează de la 14 iunie 1848. Steagul revoluţionarilor de atunci avea aceleaşi culori ca astăzi, dar aşezate orizontal.
    In forma pe care o are şi astăzi, drapelul a fost adoptat în 1867, în timpul domniei lui Carol I.”

    PS
    „În cartea istoricului german J. F. Neigebaur, consacrată Transilvaniei şi publicată la Braşov în 1851, se face menţiunea că cele trei culori ale drapelului românesc sunt o moştenire de pe timpul Daciei Traiane.

    Mergând înapoi, pe firul istoriei, constatăm că cea mai veche însemnare despre tricolor, ca formând culorile Daciei, se află în Novella XI, dată la 14 aprilie 535 de împăratul Justinian (527 – 565)

    Decretul imperial, care stabilea şi însemnele acestor teritorii, descrie astfel stema Daciei Justiniane: “Din partea dreaptă, în prima diviziune, scut roşu, în mijlocul căruia sunt văzute turnuri, însemnând Dacia de dincolo, în a doua diviziune, scut ceresc (de culoarea cerului, adică albastru), cu semnele tribului burilor, ale cărui două laturi (margini) sunt albe, iar mijlocul (câmpul dintre cele două scuturi) auriu (galben)”.

    • @mark ardeleanule esti funarist in manifestari , scuza-ma
      Bravo lor,
      Francezii, americanii, englezii au ales altfel. E bine ca am ales tribul burilor dar culorile sunt nefericite
      Deci tot broscarii au stabilit imperial culorile noastre 🙂 Italienii au fost mai cu grija pentru ei
      Mark nu fi draga rudimentar. Incearca sa treci de :
      Domnilor!… Onorabili concetăţeni!… Fraţilor!… (plânsul îl îneacă.) Iertaţi-mă, fraţilor, dacă sunt mişcat, dacă emoţiunea mă apucă aşa de tare… suindu-mă la această tribună… pentru a vă spune şi eu… (plânsul îl îneacă mai tare.)… Ca orice român, ca orice fiu al ţării sale… în aceste momente solemne… (de abia se mai stăpâneşte) mă gândesc… la ţărişoara mea… (plânsul l-a biruit de tot) la România… (plânge. Aplauze în grup)… la fericirea ei!… (acelaşi joc de amândouă părţile)… la progresul ei! (asemenea crescendo)… la viitorul ei! (plâns cu hohot. Aplauze zguduitoare.)
      ….
      Toti ne iubim tara, (poti pricepe asta ? ) si nevasta , dar nu ne manifestam isteric. 🙂
      Ziua tarii fixata de Ion Iliescu e un prilej de reflexie inteligen si nu o isterie cu…… boborul.

  9. La multi Ani!

  10. in ianuarie-februarie 1990 am crezut fantastic de mult ca Romania va renaste precum Germania/Japonia dupa WW2.
    M-am inselat.
    Ulterior am realizat ca ravagiile unui regim comunist de citeva decenii sint infinit mai mari si cu efecte pe generatii decit un razboi mondial, chiar devastator….

    • Da skorpion
      Cand spun ca imi iubesc tara ma gandesc la oameni care nu mai traiesc .
      Cand spun ca iubesc copacul ma refer mai mult la @arizonianul decat la @oldhasu care desi e batran si el nu a avut verticalitatea @arizonianului intotdeauna , desi s-a straduit.

      Faptul ca comunismul a lovit cu ciocanul in genele poporului si avem acum 80% din noi pe care Jiuvara, Monica Lovinescu nu i-ar recunoaste nu inseamna ca nu iubim locul sperand ca nepotii nostri vor duce tara asta mai departe.
      E o rusine ca in 2o ani nu am avut decit un om ca Basescu care nici macar nu era de dreapta…..

    • Scorpy, exact !!!!!
      Ai suprins excelent nuanta dezastrului indus de comunism.

      Si de-asta mi-e cel mai teama privind la posibila perspectiva a reintoarcerii lui.

  11. @lnm,
    emotiile nu pot fi controlate, asa ca nu are rost sa te legi de emotionalitatea cuiva. El/ea asa simte, tu simti altfel, eu simt altfel….puterea emotiilor nu poate fi masurata si nici comparata
    🙂

    +

    Vlad Mixich
    Trebuie să admit că mândria patriotică are, pentru mine, o importantă componentă culinară. Într-o dimineaţă, cu mulţi ani în urmă, mi-am purtat profesorul britanic într-o piaţă bănăţeană (numită, culmea!, Badea Cârţan) unde ne-am îndopat cu pâine fierbinte, caşuri gustate de pe toate tejghelele şi un pumn de nuci cu tulburel. E un mic-dejun pe care şi-l aminteşte şi astăzi. Ăsta e motivul pentru care, de 1 decembrie, nu mi-aş duce prietenii străini nici la defilare, nici la Muzeul Satului, nici la Casa Poporului, ci într-o piaţă unde fierbe fasolea, ciolanul şi mămăliga. Nu ştiu cât de corect politic e asta, dar cu siguranţă e gustos. Hai poftă bună România!

    🙂

    • de acord skorpi
      dar nu trebuie sa spuna: emotionalitatea mea este mai buna decit a ta, iubirea mea fata de gropile din asfalt este mai mare decat a ta, partz-ul meu miroase mai frumos decit al tau.
      Oamenii trebuie sa ii lase si pe ceilalti sa isi iubeasca tara in felul lor nu numai cu mesajul de tip Funar sau Mihai Beniuc
      ….
      Vlad sa isi duca englezii in sectorul 2 unde general primar Ontanu da cite 2 sarmale si fasole. Iar romanii nostri, care au ce manca , se calca in picioare, isi dau pumni ca sa ajunga mai aproape de troaca.

      Profesorului britanic i-a placut la cas si paine fierbinte. dar vezi tu viata noastra tine si dupa ce pleaca profesorul britanic si painea s-a racit iar cas nu putem manca si la desert.
      Avem multe lucruri valoroase. Sa ne oprim doar la ciobanii din Sibiu doar festivist.

  12. Cind iti confirmi patriotismul prin fiinta ,in mod firesc urmeaza actiunea….
    sacrificiul,daruirea,,contopirea cu spiritul romanesc..autentic.
    Sa dai valoare tarii tale,sa adaugi un surplus la tot ce au generat inaintasii…sa gindesti inainte de toate CINE ESTI…
    Este posibil sa fii roman doar ca cetatenie,cu existenta ta nationala confirmata de o bucata de hirtie…

  13. Buna dimineata si ganduri bune dragi romani !

    Hai sa incercam macar pentru o luna de zile, asta a sarbatorilor fara numar.. fara numar…. sa descoperim nuantele bune, acolo unde mai sunt.

    Mici,microscopice, putine, subtiri… asa cum or fi ele, sunt totusi ale noastre.

    Astea le avem, cu astea defilam 😀

    • Ok viq
      skorpi a contribuit cu ceva: profesorul englez a mancat paine calda si cas si a spus Bravo Romania ! (in ucraina ar fi mancat blinaiii si ar fi spus bravo ucraina)
      e randul tau si al nostru sa spunem chestii de bune despre romania

      • Ma voi stradui.
        Am mai facut-o. ….. (straduiala) si nu prea mi-a iesit 👿

        Incerc din nou.
        Apoi iar si iar… si iar…
        Pana la urma tot reusim ceva 😀 😀 😀

        Si de fumat m-am lasat de mai multe ori pana mi-a iesit corect 😀 😀 😀

        • mie acum 5 ani, ultima oara. Tie cand ?

        • Sase cu bataie 😀 😀 😀
          Curand cred ca se fac sapte… 😀

          Si te rog sda ieiin calcul ca (inca) 5 personi din locuinta practica sportul asta.
          De fapt eu cu Toto suntem o mica minoritate ce se incapataneaza sa reziste curentului… si sa mai predice-n pustie…
          Fara pauza !
          La un moment dat trebuie sa produca un efect 😉

  14. @lnm,
    corect, iubirea, ura, emotia, bucuria nu pot fi comparate, cuantificate, pe unii vezi explozia bucuriei pe fata lor, pe altii nu, asta nu inseamna ca cel cu fata placida nu traieste intens, foarte intens…
    in schimb ….=) da!

    • @dora – sentimentul de dor cand esti departe de acasa– asta e jucarie acum.

      Gandeste-te doar cum ma trezeam duminica dimineata si mergeam sa cumpar The New York Times editia mare cu un dolar si la infrigurarea cu care cautam o veste despre romania. Apareau cam 1 la 3 dolari (pardon , la 3 saptamani 🙂 ) Gandeste ca singurul contact cu Romania putea sa fie Le Monde de la biblioteca si care venea cu 4 zile intirziere. Ala e dor. Asta de acum cand esti online pe web cu tot, si cu ai tai pe skype, cand avioane lowcost strabat europa, cind cei cu care comunici nu sunt chemati la militie…. dorul asta e un pic mai suportabil 🙂 nu crezi ?

  15. LA MULTI ANI ROMANIA, LA MULTI ANI ROMANI DE PRETUTINDENI

    Un mic cadou de ziua noastra cu o romanca de care putem fi mandri.

  16. LA MULTI ANI ROMANIA!
    Romani fiti binecuvantati de Dumnezeu.
    Macar la aceasta aniversare sa fim uniti si increzatori in prosper al neamului.
    Mi-am propus ca in aceasta zi sa ma distantez de orice gand negativ ,de frustrarile si resentimentele mele acumulate in timp.Vreau sa vad un cer luminos deasupra tarii mele.

  17. Cristian Iohan Ştefănescu

    Încercam să fac ordine printre amintirile adunate în acești (huh!) 13 ani: oare ce fac nemții de 3 octombrie? Păi care bazar cu vechituri pe malul Rinului, care un maraton, care un weekend prelungit la munte sau în Olanda…

    Și’și pun iar și iar veșnica întrebare: „Care e meritul meu că Germania l’a dat lumii pe Goethe? De ce trebuie să fiu eu mândru de treaba asta?”.

    Ah, da! Ar mai fi și acel al treilea președinte al Republicii Federale, Gustav Heinemann, care, întrebat fiind dacă își iubește patria, a răspuns sec: „Ah, ce întrebare e asta? Nu iubesc state, îmi iubesc soția. Fertig!”.

    Iubiți’vă între voi. Statul e doar o entitate abstractă de care, mai devreme sau mai târziu, istoria își va bate joc. Și oricum nu va ține nimeni cont de lacrimile bunicilor cărora trasarea hărților le’a furat jumătate din grădină.

    Și’ncă o chestie: nu le mai arătați copiilor tancuri; în alte părți ale lumii, mizeriile acelea omoară copii!

  18. fara vrajba

  19. de ce foarte putina lume pune virgula inainte de vocativ?
    (nu ma refer numai la copac si cracile lui)
    🙂

  20. @viq,
    unii sint apreciati si pe perioada vietii lor
    😛

  21. mark, (lol) ,
    nu-ti face probleme.Eu te-am inteles si cunosc sentimentul de dor cand te afli departe de acasa.Nu suntem la fel si e foarte bine asa,ne manifestam dupa simturile noastre nu la comanda nu pentru altii,ci pentru noi insine.

    • dora salut,. am gresit locul, am pus un pic mai sus un text pt tine 🙂

    • Draga Dora,
      Chiar daca am revenit,si a disparut dorul , insa raman neschimbat sentimental.Asta nu se poate explica stiintific..
      Asta este.Cui nu ii place sa nu citeasca.

      PS.Ce poate fi mai umilitor decit ca sa vina un englez sa realizeze documentare despre frumusetea inegalabila a Romaniei? UNDE SUNT ROMANII?
      De ce nu fac mii de documentare romanii???
      Pentru ca le este rusine de Romania??
      Mai bine le-ar fi rusine de ei insisi.

      .

  22. La multi ani, prieteni romani!
    Sa ne bucuram asadar.

  23. Va rog sa nu mai diseminati falsitati despre oameni care au disparut si nu s-ar mai putea apara (presupunand ca ar dori). Johnny Raducanu (va pot spune sigur, dar puteti si cauta sursele respective si trage concluziile pe cont propriu) NU A TURNAT NICIODATA la Securitate!

    La un moment dat, cineva care nu i-a fost prieten a lansat o ipoteza (ca ”s-ar putea” ca un anumit nume de cod din dosarul sau sa fi fost al lui Johnny R.); nu era nici el sigur, si a si spus asta, dar s-au repezit sacalii, care nu se gandesc de doua ori inainte de a distruge reputatia unui om. Se pare ca degeaba au fost dezmintiri ale aceleiasi persoane si chiar din partea unor fosti securisti (!), in mintea unora (putini, dar…) raul a ramas bun facut – pentru totdeauna!

  24. La multi ani Copaceni, sa fiti sanatosi si mai optimisti!

  25. La multi ani Romania!
    Buna ziua tuturor!
    Scuze Purly ,nu este vrajba,nu ma pot abtine sa nu urez un ,,La multi ani si viata lunga ca morcovul patrihotilor !” de care nu mai scapam.
    @Marck Chestia aceea cu ,,sacrificiu si daruire’ este valabila la cele doua tabere ,Stanga imi cere sa imi curat buzunarul in numele solidaritati si eu ma sacrific sa il umplu la cerea familie mele pentru un trai mai bun.
    De la departare vezi cu totul asfel Romania.
    Tara este frumoasa si are ce alte tari nu au, numai ca este prost administrata.

  26. La multi ani, Tara Mea ! ! !

    Obisnuim sa daruim celor dragi la aniversari cate un dar. De obicei alegem ca daruri, lucruri, fapte, despre care stim ca daruitul nostru drag are nevoie.

    Asadar. De ce dar ar avea nevoie Tara a Mea la aceasta aniversare ?

    O sugestie despre ce DAR ar avea nevoie Tara Mea imi arata un roman care se numeste FLORIN TOMA, un roman despre care aflu ca este scriitor, jurnalist şi cronicar de artă.

    Iata :

    România, pe aceste timpuri atât de dezechilibrate, de bicisnice, de deprimante şi de rătăcite – când toate cele sfinte, toate cele solemne şi toate cele necesare, de la modele culturale şi repere morale, până la virtuţi, valori civice, credinţă şi amintiri glorioase, sunt tăvălite fără încetare în scârna dezmăţului şi-n tina nepriceperii – are nevoie mai mult ca oricând de un alt fel de erou.

    …………………………………………………………………………………………………
    Avem nevoie, repet: acum, mai mult ca oricând, da, aşa e! de un erou exemplar, dar discret. Eroul primordial modest. Eroul smerit, dar nu ipocrit. Eroul blând, dar nu duplicitar. Eroul obsecvios, dar nu slugarnic. Avem nevoie de eroul a cărui exemplaritate provine dintr-un echilibru ce debordează într-o unică direcţie: bunul simţ îngemănat cu respect şi cuviinţă.

    • Bine ales textul, Mihaela.

      Florin este mai mult decat cele ce le-ai enumerat.
      este un tip cu un talent remarcabil si mai ales de un bun simt cu totul iesit din comun.

      Si e … roman 😉

  27. LA MULTI ANI, Copacul meu drag. Astazi e si zua ta.

  28. Un fel de ps la discutiile de ieri ori de concluzie, cum considerati domniile voastre, tot un citat luat din zicerile romanului care se numeste Florin Toma.

    … România este călcată, acum, în picioare, de hoardele unor părelnici în istorie, aflaţi în deficit de eroism. Şi care vor să-i facă „bine” cu anasâna. Tocmai de aceea, dacă tot suntem capricioşi, nu credeţi că e momentul să ne schimbăm nădejdile?!

    Le-am cam luat din contest de le-am pus cum m-au inspirat, cum mi-au convenit. Recunosc.

  29. Asa o fi Viq, daca spui matale…
    eu l-am descoperit acum vreo saptamana ori doua nu mai retin, cand a lasat bunul simt la o parte si s-a ratoit la „puristii” din presa si nu numai, „puristii” astia care-si dau la ifose cu muuuulteeeee … impuritati, fie la ei acolo.
    L-am placut mult de cum l-am aflat pe romanul asta care se numeste Florin Toma .

    • Mihaela,
      Scriitorul Florin Toma, cel pe care tu il citesti pe Evz, posteaza din cand in cand si la noi, si la Nora, si la blogary…cu nick-ul @nea, sau @neax, de altfel are si un avatar inconfundabil, 😛 (i-am mai spus asta si lui theo deunazi ) , asa ca nu-l trata de la distanta, el e aici, in blogosfera, printre noi.
      Profit de acest prilej 😆 😆 sa il salut, de ziua noastra nationala.

  30. La Mulți Ani Tării noastre și tuturor românilor, oriunde s-ar afla!
    @Viq, ești un adevărat! 😀
    @last, aș macula ziua de azi cu o dispută cu tine. Mai sunt și alte zile în care îți vei da în petic 😆

    • @Viq, ești un adevărat!

      Subscriu !

      • Pai daca m-a laudat el, eu de ce sa nu-l laud ??????

        Vezi, Old, totul e pe interese.

        Stiu ca ne-a pus Viq postare noua, dar ma pisca limba.
        Am mai ostoit un pic piscatoarea-mi limba 🙂

        • Nu-ti face probleme cu postarea noua.
          Voiam sa induc o atmosfera mai destinsa doar.

          Ma poti lauda si pupaci unde ai chef, nu conteaza 😀 😀 😀 😀

          E a doua oara cand ma gandesc ca poate ar fi bun un format nou cu acces mai direct la mai multe articole in paralel 🙄
          VDM 🙄

    • La multi ani peticule old 🙂

      Da imaculatule, adevaratule astept maiine sa imi explici din nou ca sunt impur ca sunt un pur li sau un chinezu un pic mai acceptabil 🙂
      In rest traiasca Romania !
      Muzica! Muzica!
      Muzica atacă marşul cu mult brio. Urale tunătoare.

    • Old,

      nu maculez postare aceasta (am spus-o mai sus ce-i drept lipsea „personul”) copiind e-mailul tau de roman verde cu referire la originile mele nemtesti. Ocoleste-ma si nu mai profita de privilegiul de a avea acces la e-mailuri.
      Ti-ai dat in petec destul.

      • Viq, Fila,

        va rog frumos, nu mai vreau sa fiu abordata prin e-mail de acest Old care imbatraneste urat. Mi-e rusine de rusinea lui.

      • fini,

        Din respect pentru Copac neînțelegerile dintre mine și tine eu nu le discut aici. Deschide gmail, citește ultimul mesaj de la mine și te vei lămuri cu „nemțoaica”!
        Cât despre ocolit, sfat inutil! Dacă te uiți în urmă, «te-am deranjat» cu multă liniște 😀

  31. La multi ani,copacule!

  32. skorpi,
    la multi ani!
    Nu sunt intru’totul de acord cu C.I.Stefanescu.Se vede ca nu-i cunoaste pe nemti prea bine.La ei aproape saptamanal e cate un fest cu mancare din belsug si bautura asisderea.Pe str.unde locuieste fiica mea este o pensiune ocazionala,mai mult in sezonul rece(Herle se numeste).In cele 10 zile lunare sa vezi masini parcate din tot Landul(si mai de departe),cum se infrupta din preparatele din carne de porc,productie proprie ca si din vinul casei .Ei pot bea doua pahare si daca sunt la volan.Vie e ingrijita de ani de zile de cateva familii de moldoveni care si-au gasit rostul la patronul pensiunii.
    Si sa-i vezi pe nemti cum se infrupta pana si la serbarile scolare sau de la Kinder Garden de zi ca n-au mancat toata saptamana asteptand festul.

  33. bunä ziua, copac cu rädäcini romanesti.
    sä spun cä vä iubesc o stitzi, Cä sufletul meu este mereu cu voi
    si mä rog sä vä meargä bine, sä vä de-a puterea si vointza,
    de a schimba haita rosie, CAT MAI REPEDE:

    • Despre culorile primare din tricolor @Viq

      Din pacate nu vezi oameni purtand cu placere tricouri in culorile nationale. Sau imbracaminte in culorile nationale, Sau un site in culorile nationale. Nu stau bine impreuna, Nu stii cum sa scoti tricoul tricolor mai repede de pe tine.

      Tricolorul ca simbol e altceva , e al nostru il iubim , la fel ca si Budapestanii Andorra,Ciad,Columbia care au aceleasi culori pe steag
      Cand dupa revizuirea constitutiei lui Ponta|Cacarau va avea pe centru si stema aia hidoshica il vom iubi si asa. E doar al nostru !
      Iliescu ne-a fixat ziua nationala , Ponta ne va fixa stema pe steag.

  34. DL: Florin Toma; este o comoarä, cred cä imi
    citeste gandurile, dela 2 mi de km.scrie minunat.

  35. nu interpretatzi nemtzii, dupä ce a declarat unul s-au altul.
    intr-un fel este adevärat, eu iubesc romania, dar romania färä
    voi ce ar fii??
    OAMENII SUNT INGREDIENTUL UNEI TZÄRI
    IAR PE NEMTZI; NU-I JUDECATZI DUPÄ CLISEE; POT FII CA SI ROMANII LEPÄDÄTURI; DAR SI OAMENI MINUNATZI:
    UN LUCRU ITZI INPUN EI; SÄ FII CORECT, atat:

  36. mark,
    mi-ai atins coarda cea mai sensibila cu melodia Copacul si in interpretarea exceptionala al regretatului A.Andreescu.
    Iti multumesc f.f mult!!!!!

  37. am uita cu se fac emoticoane de cand cu pauzele mele prelungite.
    @last,nu m-am suparat pe tine,azi in niciun caz.

  38. cum se fac……..

    • Dora,

      Se fac asa :

      – pentru zambet pui intai doua puncte : asa cum pui atunci cand urmeaza o insiruire. Dupa puncte pui paranteza asa (
      deci doua puncte : paranteza )

      – pentru tristete tot doua puncte intai : apoi paranteza invers ca la zambet, adica asa (
      deci doua puncte intai : apoi paranteza asa (

  39. theo,ai dreptate!
    La multi ani,draga mea prietena!

  40. DORA;
    TE PUP, sä fii sänätoasä si sä ne iubim rädäcinile.

  41. La mulți ani România!!!!! …..La mulți ani compatrioti !!!!…..La mulți ani Copacule !!!

    Dorul de locul in care te-ai născut ,de oamenii locului si de faptul ca apartii cuiva ,chiar daca e o bucata de pământ ,posibil sa se cheme patriotism

    Mie îmi este un dor cumplit de aroma cafelei ,care imi gadila narile si care o savuram cu prietenii mei pe o terasa oarecare si vorbeam tot felul de tampenii …mie dor de mirosul pământului dupa o ploaie teoretiala de vara si chiar si de mirosul de clor si dezinfectant care îl simteam cind treceam pe langa bazinul de înot ….daca asta se cheamă patriotism ,atunci sunt un patriot al naibii de infocat …nu mi-a fost niciodata rusine de locul unde m-am născut ,chiar daca România si romanii au fost blamati in toată Europa .

    Sunt unii care afirma ca iubesc tricolorul ….nu stiu cum e sa iubesti o carpa,dar stiu ce simt eu cind vad Roșu,Galben si Albastru arborat la evenimente importante ,undeva in lumea asta mare …mă inunda o caldura de la inima ,mi se face pielea de gaina si simt lacrimi in coltul ochilor pr care le stapanesc cu greu clipind des si daca asta se cheamă patriotism atunci sunt un patriot patimas.

    Mă lasa rece si indiferent cei care nu înțeleg treaba asta.

  42. Sarbatoarea nationala nu e asa grozava pe cat ar trebui. Personal imi placea mai mult 23 august pentru ca 10 mai nu l-am apucat. ( ar fi fost mai bine)
    In primii ani dupa ce Iliescu a fixat ziua de 1 Decembrie vedeam de departe ca e o sarbatoare pe frig ,mohorata si cu paltoane, obligatoriu la Alba Iulia unde patriotii lui Vadim ai partidul lui tabara si funar, psdistii fluierau pe ai lui Coposu si apoi pe ai lui Constantinescu,. Era frig si ura. Asa se vedea din Texas. Acum e tot frig tot intuneric doar ca au aparut sarmalele ce le distribuie cate doua baronii locali.

    • Nu pot sa nu fiu de acord.

      Ziua pentru sarbatorirea nasterii tale nu ti-o alegi din motive pe care nu le mentionez.
      Dar ziua pentru sarbatorirea natiei nu vad de ce nu putea fi pusa in plin sezon placut fiintei umane.

  43. Tara ti-o iubesti sau nu.
    Fiecare dupa structura lui sufleteasca. ( sic! )
    Mi s-a intamplat sa fiu in Austria cand se transmitea un documentar despre Romania, cu Delta Dunarii si oamenii ei.
    Am plans.
    Singura.
    A doua zi, austriaca la care eram, mi-a spus ca a vazut, seara trecuta, filmul, si ca tocmai se da in reluare, butonand imediat pe canalul tv respectiv.
    Am inceput sa ii povestesc despre tara mea, cu un patos inabusit de plansul care revenise, si de putinele mele cunostintele mele de limba germana din momentul respectiv.
    Atunci am realizat ce inseamna dor de tara si dragul de a vorbi despre originile tale, cu sinceritate, cu mandrie, nu dintr-un fals patriotism.
    Noua, celor plecati, ne e dor de copiii nostri, pe care ii identificam cu sufletul nostru sfasiat intre doua lumi,
    de mamele si de tatii nostri,
    de locurile binecuvantate de fericirea noastra omeneasca, in care ne-am preumblat si-am vrea sa sa ne mai tot simtim….
    La multi ani, romanilor!

    • Lumi, Lumi, Lumi, cum ma faci tu draga mea acum la ora 4 cu o lacrima in coltul ochilor 😦

      de parca n-as fi avut destule in dimineata asta pentru ca mi-a fost odorul acasa incepand cu joi seara. Pentru prima data ACASA de Sf.Andrei in cei 8 ani de cand este plecata. A plecat in aceasta dimineata la 7 la Londra ca sa fie maine la serviciu …

      asa ca,
      la ora 7 dimineata de pe Otopeni intr-un oarecare avion un suflet de roman mistuit de tristete pleca undeva departe, departe (fiica mea). Nici un mic licar n-am vazut in tristii ochi albastri din aceasta dimineata.
      Doar niste vorbe cu care incercam in zadar sa ne ostoim toti trei
      lasati amandoi ca ma intorc repede, pe 23 dec
      spuneau vorbele care incercau sa ostoiasca dureri pe care toate vorbele din lume nu le pot ostoi

      aici ramaneau

      alte doua suflete al meu si al altui roman pentru care spre a a fi impreuna de Sf.Andrei, a venit.

      Trei romani dureros de tristi OBLIGATI ATAT DE NEDREPT sa se supuna vremilor si NEDREPTATILOR lor.

      Cumplita, ziua in care pleaca cand simt tristetea mea si vad mereu si mereu tristetea din ochii a ceea ce am mai scump si drag in aceasta lume…
      si cat m-am tinut sa nu spun…si cat m-am tinut sa nu spun …ca sa nu mai cu plans… draga mea Lumi…

      Sa nu te superi daca nu-ti raspund… n-am ce, n-am ce.

      • Mihaela,
        inseamna ca acela era avionul pe care l-am vazut azi-dimineata, pe la ora sapte, decoland de pe Otopeni…suntem atat de aproape.

  44. Dora,
    mai clar
    zambet – doua puncte intai : urmeaza paranteza asa )

    tristete – doua puncte intai : paranteza asa (

  45. Dora

    – liniuta pe care am pus-o inainte de doua puncte nu se foloseste nici la zambetel nici la tristete Am pus-o eu cam aiurea dar am zis in „mareata-mi intelepciune” ca sa fie mai clar

  46. Intre timp vecinii iau foc :

    Peste 100.000 de ucraineni au răspuns apelului lansat de opoziţie şi participă la o manifestaţie de protest față de decizia preşedintelui Viktor Ianukovici de a nu semna, la summitul de la Vilnius, Acordul de Asociere la UE, transmit Reuters şi AP, citate de Agepres.

    Agenţiile comentează că aceasta este de departe cea mai mare demonstraţie care are loc în Kiev de la Revoluţia Portocalie din 2004.

    Arborând drapele ale Ucrainei şi Uniunii Europene şi purtând lozinci contra preşedintelui şi guvernului, manifestanţii au intrat în Piaţa Independenţi, deşi autorităţile au interzis demonstraţiile în acest perimetru până în data de 7 ianuarie…

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ucraina-opozitia-pregateste-noi-proteste-de-amploare-cerand-demisia-presedintelui-ianuko-1070234.html

    Macar suntem in fata lor cu ceva ani !
    Si am reusit sa sprijinim si romanii de dincolo.

    Avem de ce fi mandri un pic, este ?

    • La mulți ani ,Viqule …

      Cred ca avem mai mult de ce sa fim mândri ,tinînd cont ca trei sferturi dintre romani vor unirea cu Moldova

    • Macar ei au arborat drapelul UE
      Noi l-am scos cand au venit chinezii !
      A protestat MP (@mark aud ?) ? FC ? neamtu ? sau au stat ca sobolanii ?
      Cand nu va mai fi Basescu va putea scoate ponta si steagul rosu ca ai nostri vor sta in casa,,,, sau cel mult se vor umili pentru 2 sarmale in piata

      • LAst,

        cand nu va mai fi Basescu (si asta se va intampla mai sigur decat posibilitatea ca Copacul asta sa ia Premiul Nobil) o sa ne agatam de cine o mai fi atunci pe front.
        Si de Neamtu daca nu vom avea alta alternativa.

        Imagineaza-ti pentru o clipa ca Basescu nu exista, ca n-ar fi existat niciodata !

  47. Viq

    Nu sunt Mark ….. :)…..daca mă confunzi cu el sunt onorat

    Cum îl stiu eu pe Mark ,e un patriot basist patimas si ii urez si lui La mulți ani patriotule

  48. Basescu a marcat iar 😀 😀 😀

    Președintele Traian Băsescu a sosit la 11.00, însoțit de președintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti. Se intonează Imnul Național. De această dată, strofa cu Traian a rămas la locul ei.

    Se strang relatiile cu Moldova pana la omogenizare.
    Iar exponentul acestui trend dorit de aproape 80% din romani este tot piratul..

  49. Mihaela draga ,multumesc!
    Mi-a iesit,dar eu imi aminteam ca ses scrie ceva intre paranteze,nu?

  50. viq,
    tabelul e scris cu semne minuscule si nu l-am descifrat inca.

  51. astea le-am inteles 😦 🙂

  52. Toti se inghesuie sa felicite romanii de ziua nationala.

    Iliescu ‘ce ca ne ureaza sanatate si prosperitate precizand ca drumul spre vest nu e un scop in sine 🙄

    Ponta ne felicita ca-l avem pe el premier…

    Antonescu ne felicita si precizeaza ca „numai impreuna” putem schimba situatia in mai bine,(adica fara el… vax )

    Si iar ii dau dreptate lui Last : unde-s tolomaciii nostri ????

    MRU, Tomac, Voinescu, Preda, Funeriu… CINEVA !!!!!
    Un cuvant de vorba, un chitait de urare, un .. ceva !!!

    Pe fluxurile de stiri nimic !

    Poate nu dau derbedeii astia din media !

  53. Aha…

    Uite ca mai apar mesaje.

    De la Blaga, de la Zgonea….
    …. uite si Udrea zice ceva….

    Opozitia „noastra” cred ca e la masa.
    Are gura plina cu sarmale.
    Sa vezi ce o sa le-o umple unii cu carnati daca nu misca ceva 🙄

  54. Lui Viq,
    o lacrima din amintiri:din
    Romania sa fii iubita

    Spuneţi-mi, nu ati văzut, cumva, o ţară?
    Plecat am fost vreo zece ani afara;
    Venit-am azi şi-o caut cu ardoare,
    Dar n-o găsesc şi-n suflet rău mă doare.
    … O caut peste tot, am fost şi-n sate,
    Ogoare planse-n buruieni lăsate,
    Înspre păduri, potecile uitate
    M-au rătăcit într-un pustiu de cioate.
    Acasă poarta nu e zăvorâtă,
    Căci mama tot mai iese şi se uită;
    Atâta dor i-a mai rămas pe lume,
    Feciorii sa si strige iar pe nume.
    Moşneagul iese-n cale şi-o întreabă:
    „Cand vine? La anul, cred! Acu-i la treabă,
    La noi în ţară-i multă sărăcie…
    Ştiu ei – că de-or veni, la ce să vie?!”
    Spuneţi-mi, nu ati văzut, cumva, o ţară?
    Cântată de poeţi odinioară,
    Cu ochi de cer şi plină de verdeaţă?
    Am fost şi-am căutat-o şi la piaţă.
    Acolo nu era, de bună seamă,
    Că prea o înjurau românii ei, de mamă;
    Harbuzul, pătrunjelul, biata prună,
    Erau culese parcă… de pe Lună!
    Chiar, voi n-aţi văzut pe jos o ţară,
    Călcată în picioare şi murdară?
    Ce-aveţi cu ea? Nimica nu vă cere,
    Eu o declar ca singura-mi avere
    Nightmare

    Viq,02/12/2011 19:14

    Eu cred ca am vazut’o, dar nu’s sigur,
    Că e riscant să mai fi sigur de ceva,
    Îţi spun însa, că’mi pari atat de singur,
    Încat n’aş vrea sa fiu în pielea ta.
    N’o cauta în pieţe, pe tarabe,
    Fiindcă acolo se vinde doar o clonă,
    Pe care suflete politice neghioabe,
    Vând lemnul de stejar în limba monotonă.
    N’o s’o gaseşti în buncărul cu ouă,
    Sau la vre’un lider ce’a îmbătrânit urât,
    Şi nici pe bulevardul unde plouă
    Peste caschete ce se odihnesc direct pe gât.
    Eu parc’aş zice c’am zarit’o,
    Aşa, în trecere, secvenţial,
    În locul sacru unde Domnul a pitit’o :
    În pieptul omului cel mai banal.
    Acolo,’ntre plămâni şi miocard,
    Înfaşurată’n suflet ca’n placentă,
    Se uita printre coastele din gard,
    La galagia demagogică, incoerenta.
    Cam asta’i. De ţi’am fost de ajutor,
    Şi în tristeţea’ţi te’am făcut să fi zâmbit,
    M’aş bucura.Să ai un somn uşor.
    Fără coşmare.
    Şi să fii iubit !

    Scuze batrane, nu m’am putut abtine

    • Ma dai de gol la toata lumea buna 😳

      Acu mai pot eu sa invoc ratiunea si echilibrul ?
      Nu mai pot.

      ma duc sa pap.

    • You made my day….Am printat conversatia asta si am avut-o in birou vreun an..
      Deci autorii sint copacenii nostri, Nightmare si Viq?? Le multumesc atunci la amindoi. Si tie ptr ca i-ai deconspirat..
      Nu stiam, a postat cineva undeva dar fara nicknamuri, cred. Sau poate nu am fost atenta, nu ii stiam inca atunci.

  55. La Mulţi Ani fericiţi, România!
    🙂
    La Mulţi Ani rodnici, Copacule!
    🙂

  56. 😆 :mrgreen: 👿 😈 😮 8o 😀

Lasă un răspuns

