Pana la Dumnezeu te mananca sfintii

Vorbim mult despre implicarea specialistilor entuziasti si curati in politica sau in sprijinirea noilor partide de dreapta.

De ce nu prea functioneaza in general ?

Pentru ca activul din linia 2,3 a unui partid e format din activisti de partid vechi specialisti in a lingusi sefii si a bara potentialii concurenti. Noii veniti sa dea ajutor nu se pricep la machiaverlacuri asa ca raman pe dinafara.

Am o cunostinta apropiata specialist tanar care mergand la un partid si sugerand care ar fi problemele de IT si cum poate el sa le rezolve, pro bono bineinteles, sareau tot timpul niste activisti care spuneau: „Ideea este buna sefu dar tocmai eu lucrez la ea.”
Si problemele evident nu se rezolvau si nu s-au rezolvat nici pana azi.

Un exemplu de data asta personal !
In septembrie 2012 trecut, FC era in efervescenta infiintarii de filiale locale.
Imi sclipeste ideea originala de a infiinta filialele rapid si extrem de profesional prin clonare de tip franciza prin realizarea manualelor operationale oferindu-ma ca ajutor .
Ideia a parut mareata oamenilor lui MRU am creat un document de 7 pagini exprimand succint ce putem face si fiind bucuros ca ma voi vedea miercuri, joi cu MRU cum mi s-a promis.
Asta era pe 1 octombrie 2012.
Am fost amanat.

Mi s-a spus ca e misto, e brilianta ideea, e pe birou la sefu si ca ma vor chema. Am rugat, fiind o urgenta, ca daca nu ma pot vedea cu MRU 10 minute sa ii explic, atunci sa ma vad 30 minute cu oricine din stafful FC sau daca nici asta nu se poate sa ma vad o ora cu Badea portarul de la FC si sa ii explic lui ( E o gluma, Badea era portar la Fac. de Arhitectura acum citeva zeci de ani).
Nu m-a cautat nimeni.
Dau mai jos oferta mea. Nici macar un telefon nu am primit, indiferent cat de proasta era initiativa mea.
Acum, dupa un an, o public pentru ca un nou partid sa o poata folosi candva si pentru ca voi sa imi explicati de ce nu au pierdut baietii macar 10 minute cu mine, macar la un telefon 🙂

PRIMA PARTE. Organizarea /formatarea filialelor locale FC ca un Turn Key Business.

Intorci cheia si masina porneste.
Nu trebuie sa fi specialist in mecanica si nu te intereseaza pe moment unde este cutia de viteze sau delcoul. Masina functioneaza.

Propunerea se bazeaza pe cuplarea urmatoarelor discipline:
1. Francizarea/optimizarea/clonarea afacerilor si creerea manualelor operationale de franciza
2. Knowledge Management
3. Enterprise 2.0 – in sensul dat de McAfee 2006

Pe ce se bazeaza demersul ?
Demersul se bazeaza pe :
1. Extinderea Inovatiei antreprenoriale pe care Peter Drucker o face de la inteprindere la organizatii obstesti sau nonprofit
2. Hopkin&Paolucci (1999) care arata ca exista o paralela intre firma orientata commercial spre piata si partidul politic orientat spre alegatori. Sistemele de franciza cupleaza eficienta unitatii centrale si standardizarea cu avantajele participarii locale din filiale.

Pe ce NU se bazeaza demersul ?
Demersul are in vedere utilizarea sistemului de clonare si Manuale Operationale (MO) din sistemul de franciza si nu conceptul de francizare a partidului cu totul – existent in cazul partidelor stratarhice – deosebite de cele ierarhice.

De ce este urgent ?
In acest moment FC se dezvolta foarte repede intr-un entuziasm deplin. Este necesar ca sistemul de organizare sa fie unitar si coerent. Cu zi ce trece, se dobandesc obiceiuri ce mai tirziu vor fi greu modificate in sensul eficientei si controlului.

Cum procedam ?
Avem activisti FC care au o expertiza excelenta intr-un domeniu dar nu in toate.
Avem activisti FC cu experienta invatata pe genunchi si care trebuie dezvatati de obiceiurile rau invatate.
Avem activisti FC ce nu au nici o experienta in domeniu si care trebuie sa stie exact ce trebuie facut/spus la un moment dat.

Etape

1. Transferul informatiei
Informatia este culeasa de la factorii de decizie si filialele cu bune experiete si practici – dupa sistemul de Knowledge Management.
Se culeg totodata materialele gata facute si expediate de centru, se verifica in cross si se unifica.
Se determina petele albe de informatie si se creaza.

2. Creem prototipul
Creem Manualele operationale (MO ) cu checklisturi ce arata ce trebuie facut:
A) in orice moment al zilei;
B) in orice departament;
C) in orice moment al dezvoltarii- pe cele 3 variante: intre campanii, in campanie, post campanie (parlamentar);
D) in relatiile cu filialele regionale si centrul;

3. Aprobarea prototipului
Aprobarea depinde de strategia generala a FC.
• Ca organizatie ierarhica ca un joc de suma zero ex filiala Constanta azi;
• Ca organizatie stratarhica cu autonomie crescuta ex filiala Timis azi in relatie directa cu alte filiale transilvane;

Se determina ariile in care MO sunt detaliate cu pasi obligatorii si ariile in care se delimiteaza zona de autonomie („lungimea lantzului”).

4. Testarea si optimizarea prototipului
-Testare si delimitare protototip –teoria creionul pe pardoseala – sa vedem cine il ridica;
-Optimizare prototip – teoria plasarii telefonului functie de numarul de apeluri;
-Adaugire de noi pagini: Daca dl coordonator national primeste de 5 ori aceiasi
intrebare de la persoane diferite- atunci creem o pagina pentru topic si o trimitem la toti

Crearea sistemului de manual operational

Ne forteaza sa definim responsabilitati si sarcini.
Cuprinde detaliile pentru a duplica modelul.
Da ocazia sa aruncam materialele vagi si inutile si sa le inlocuim cu instructiuni precise si zone de autonomie.
Da ocazia ca de la nivel national la nivel local la fiecare nivel sa dea claritate despre rolurile exacte, responsabilitati si autoritate in scopul de a asigura coordonare si coerenta.

Creind manualele de training – economisim timpul, numeroase sedinte locale, seminarii de training, costuri cu telefonul: „aici ce facem sefu’ ?”

Sistemul va fi dupa dorinta monolithic, ierarhic deci total francizat sau mai flexibil si adaptabil deci partial francizat.

…………………………………………………………………………….

PARTEA A DOUA. The day after……….

Exemple unde checklisturile pot fi folosite in afara de manualele operationale.
Fiecare indemn facut de la centru trebuie sa fie dublat a doua zi de un checklist operational

EXEMPLU

Mediafax:Preşedintele Forţei Civice, Mihai Răzvan Ungureanu, le-a transmis, duminică,(30.09) tututor şefilor de organizaţii că au termen două săptămâni pentru a spori de trei ori numărul de membri, iar „în general niciun membru să nu rămână” fără pagină pe Facebook.

Cazul 1
………..pina la 15 octombrie – triplati numarul membrilor…………….
Daca mesajul ramane asa, fara un checklist operational, sefii de filiala vor actiona haotic si vor completa pina la obtinerea numarului nu numai cu activisti dornici ci si cu persoane binevoitoare, doar pentru a indeplini sarcina :
– Unchiule Vasile, te rog semneaza cererea asta de membru. Stiu ca matale votezi cu PSD dar cererea de intrare in FC nu te obliga la nimic, iar pe mine ma salvezi sa fac numarul pe care il cer sefii de la Bucuresti.
………..

In fond o astfel de campanie rapida de crestere a numarului de membrii se face printr-un checklist operational de tipul celor folosite de firmele de asigurari. Acesta largeste foarte mult aria de cautare/gasire a potentialilor activisti.

1. Baza de date
Un astfel de formular se trimite staffului filialei iar acestia isi fac baze de date cu potentiali dupa regula:
A. Universul prenumelui – familie, prieteni,fosti colegi de scoala;
B. Universul numelui si prenumelui – coafeza, buticarul;
C. Universul rece – Asociatii, cluburi,facultati.

Eficienta cf analiza Pareto : Mergem pe A apoi pe B apoi pe C.
Si in checklisturile de Door to door va fi inserata – incercarea de a atrage ca activisti persoanele pe care le vedem impresionate de MRU la care am sunat la usa.

2 Comunicarea
Se face dupa modelul de franciza de tip Call-Center exact ceea ce spune activistul potentialului membru in vorbirea fata in fata sau la telefon,

………….

Cazul 2
….Fiecare membru trebuie sa aiba un cont de facebook……

A doua zi se trimite un checklist ce e distribuit membrilor vechi si noilor membri. Acestora li se dau:
Pas 1: instructiunile de realizare pt cei ce nu stiu cum se configureaza;
Pas 2: (Facebook este valoros prin networking si nu prin el insusi). Se da lista a 60 de conturi de facebook pe care membrul le pune imediat in contul sau, incepand cu contul MRU,si alti 9 activisti centrali + 50 de conturi cuprinzand minimal conturile facebook ale filialelor locale /presedintilor de filiala.
Asfel se formeaza o retea sociala gigant interrelationata.
Pas 3: se obliga sa scrie minim de 2 ori pe saptamina pe wall, si sa raspunda absolut intotdeauna la toti cei ce intra le el cu text. (Atunci cind raspunzi, interlocutorul revine).
Pas 4: dezvolta reteaua proprie prin comentarii pe alte retele.
Pas 5: trimite adresa sa de facebook sefului de filiala care o depoziteaza si eventual e trimisa la Bucuresti.
Pas 6: Se asteapta ca seful de filiala sa il controleze by random.

LastNight

Anunțuri

183 responses to “Pana la Dumnezeu te mananca sfintii

  1. Last

    Toate partidele ,inclusiv PMP sunt cantonate in limite ,as zice de partid ….nu stiu de nici o culoare să lucreze cu voluntari ,care sunt interesați să -si aducă aportul pentru tara asta ,daca se regasesc in programele partidelor ….trist ….nu stiu să lucreze cu idei stralucite,nici măcar nu-i interesează ,ce să mai vorbim să încerce ….in occident orice idee ,indiferent de la cine vine e analizată urgent si daca e buna pusă in practica automat ……aici sunt deficitare toate partidele ….de regula cei care conduc sunt interesați de funcții …..e captivant de privit cum se transforma un om ,daca are scris o funcție in fata numelui ,chiar daca nu-i aduce beneficii

    • Toate programele lor politice sunt identice ….parca ar copia unii de la altii ,le lipseste originalitatea …..ceva care să-i definească clar ,inconfundabil …..măi frate ,eu nu înțeleg de ce se ajunge așa greu să stai de vorba cu un șef de partid de 2-3%???? ….ce naibilor fac atat pe ocupatii si-si dau atata importantă…..cind ei ar trebui să fie primii interesați de ceva care merge fără să le ceara cineva ceva in schimb

  2. Servus 🙂
    Nu te-a cautat nimeni, nu ti-a dat telefon si eu cred ca nu vei fi cautat.
    Daca vrei ca sa creezi asa ceva trebuie sa o faci personal, intri in partid si eventual cu organizatia de tineret faci un grup care demonstreaza ca este un model fezabil. Sau nu 🙂 .
    Daca nu ai ambitii personale eu cred ca nu merita bataia de cap.
    Cred ca daca a citit-o vreun „batran” s-a simtit ca si cand a scapat cronometrul pe asfalt.

    • Gino

      Nu sunt de acord cu tine …daca ,cineva cu asemenea idei ,nu vrea să se inregimenteze in vreun partid ,tu ca partid nu esti nici măcar curios de ideea si o lași să zboare ???

      • Sigur ca poti sa nu fii de acord, fara probleme.
        Putina experienta p\e care o am dintr-o organizatie a unui partid de centru dreapta imi spune ca nu trezeste interes.

      • Night,

        avem o problema cu altruismul.
        Eu inclusiv.

        Da, ne putem implica pro-bono in ceva dar in anumite limite. Totul are o limita.
        Ca e un blog, un partid sau salvarea tigrilor albi, implicarea civica se justifica pana la un prag.
        Peste care incepe sa miroasa a prostie.
        Peste limita respectiva se numeste exploatare a prostului implicat spre beneficiul smecherilor ce il folosesc.

        In Grecia ateniana cei alesi in Consiliul Cetatii nu erau platiti deloc pe perioada mandatului. Iar cei ce inselau asteptarile electoratului puteau fi exilati pana la 10 ani.

        In cealalta extrema se afla smecheri nostri de politicieni actuali care devin un fel de stapani de sclavi. Nu doar ca nu fac pro-bono ceea ce fac ci inclina drastic balanta in sensul opus. Isi umplu burdihanurile cand ajung la guvernare precum camila cocoasa cand ajunge in oaza.

        Intrebarea este cum poti gasi o solutie de echilibrare a acestei implicari civice astfel incat cel ce actioneaza sa nu devina boul care trage in jugul unei carute pline cu „destepti” !

        Asta ar putea fi reglata de … stiu eu ?
        … o prevedere constitutionala care sa prevada ca pe perioada mandatului politicianul ales are dreptul la o indemnizatie egala cu media castigului sau pe ultimii 5 ani. Dar indiferent ca o asemenea idee ar fi buna sau proasta, e inaplicabila pe termen scurt, deci discutarea ei e lispita de consistenta si efect.

        Ar putea insa tine de bucataria interna a unui partid poate. Prevazut in statut ca diferenta dintre castigul sau de pana atunci si cel ce-l are ca politician sa intre in trezoreria partidului, sub forma de cotizatie. 😀 😀 😀 😀
        Dar si aici te lovesti de amanunte. Parlamentarii se muta de la un partid la altul mai iute decat punem noi postari pe blog.

        Ce vreau sa spun cu toate astea ?
        Ca la momentul asta trebuie sa lucram „cu materialul clientului”.
        Asta e linia de start.
        Asa ca sugestia lui Gino de mai sus nu e total lipsita de consistenta.

  3. orce partid sustzinut de Presedintele Bäsescu, chiar dacä indirect;
    trezeste interes:

    • De acord ….si asta pentru ca poate directiona ,fiindca are viziune ….exact ce le lipseste celorlalte partide.

      • din viziune face parte si curajul de a spune NU! asta n-ai s-o vezi la neo-marxisti care cauta „largul consens al lui Iliescu”.
        Daca accepti aceasta idee vei avea destule explicatii despre NEfunctionarea unor partide.
        Sa nu omitem dorinta unora (chiar daca azi nu fac politica) sa-si faca o sursa de venit. Drept care apar „purtatorii de servieta”, curatitorii de scame s.c.l. Aceasta fractie PLUS cei cu precedente in politica -nu importa culoarea- se coaguleaza extrem de repede intr-un establishment impermeabil.
        Pe de alta parte, accesul caratorului de bagaje la CEO al lui Delta Airlines e doar o legenda egala cu pupatul copiilor de catre IV Stalin.

  4. Sunt al naibii de nervos pe partidele de „dreapta” fiindcă se perpetueaza aceiasi limita invechita si preluată de la PCR ….bunastarea partidului,sedii,membrii ,functii….nu asta trebuie să fie preocuparea principala a unui partid

    Pana ,nu vor pricepe că cetățeanul si bunastarea lui ,trebuie să fie principala lor preocupare si să o si demonstreze ,pana atunci pot apărea 100 de partide ….ce folos de lapte gros ,daca nu esti in stare să asiguri unui segment de populație perspectiva bunastarii….fiindca in fond la asta se reduce tot ….la felul cum poți să trăiești si ce poți să faci tu ca individ intr-o societate …

    • stii vreun partid in LUME (indiferent de perioada istorica) care sa fie diferit?
      aparatul de partid (si sa nu-mi spui ca nu este necesar) are costuri de functionare -NU MICI-.
      Cat din timpul TAU de mic intreprinzator esti dispus sa-l dai GRATIS si pe o baza permanenta vreunui partid? De fapt nu gratis caci prestatia ta implica ceva costuri personale [fie numai si nadragii rosi pe scaunele partidului].
      Este un partid altceva decat o organizatie? exista organizatie fara costuri?
      Ai putea tu, slujbas de partid cu minuscula leafa si chioraind de foame sa explici unui grup de pensionari cum va face partidul tau raiul pe pamant?
      Primum vivere deinde philosophari !

  5. Factorul uman !

    Ca de obicei ne lovim de acelasi zid al comportamentului uman. Indiferent de compartimentul si nivelul la care ne adresam, avem de rezolvat aceeasi problema.
    Hayek a incercat sa faca un pattern de calcul predictibil pentru functionarea economica, un fel de formula matematica si i-a dat … „cu virgula”. Toate calculele i-au fost date peste cap de impredictibilitatea comportamentala.

    Musai sa acceptam ca si-n partidele politice exista aceasta problema dimpreuna cu umanoizii purtatori.

    Si totusi variante de actiune exista.

    Piata libera isi bazeaza dezoltarea si cresterea nivelului de trai al intregii comunitati tocmai pe spiritul competitiv al indivizilor ce o compun. Rezultatul devine convergent desi rezulta din divergente.

    Pana si vanzarile se bazeaza aparent imoral pe componenta emotionala, chiar si atunci cand produsul/intentia si rezultatul este perfect moral.

    Este motivul pentru care mi-am exprimat in repetate randuri speranta ca PMP sa gaseasca solutii inteligente plecand de la informatia ca are limplicati a varf personi priceputi in psihologie.

    • Eu am dat si varianta de lucru:
      implicarea personala nemijlocita.
      Ideil\e sunt foarte bune, au logica, conduc spre un rezultat dar trebuie aplicate de autor, nu „vandute”, nici macar gratis.

      • Poate omul are treaba lui personala si n-are nici timpul necesar să pună in aplicare ideea lui….ce faci atunci ????….ți-o oferă gratis si nici așa nu-i bine????

        • Eventual îți poate da indicatii si să-ți ofere ceva consultanta ….ce faci???….nu iei in seama ideea ???….nu-ți tresare neuronul de șef de partiduleț ca ar putea fi ceva genial???

          • Este exact cazul unei vanzari, tu stii foarte bine ca sefutzul ala are nevoie de marfa ta, care este exact raspunsul la problemele lui.
            Problema este ca el nu simte asa.

    • „Factorul uman” este o problema de netrecut doar atunci cand te straduiesti sa vezi in oameni sau colectivitati exact ceea ce nu sunt. Sincer, nu cred ca o miscare de dreapta poate fi semnificativa electoral, cel putin nu intr-un orizont de timp rezonabil – si pot pune pariu ca liderii FC sau PMP sau oricare alta asemenea nazbatie stiu foarte bine asta. Cred ca asa se explica si dezinteresul lor pentru ideea care face obiectul articolului.

      • Daca liderii de care spui cred ca o miscare de dreapta nu poate fi semnificativa electoral intr-un orizont de timp rezonabil inseamna ca au alte interese si in cazul asta devin nesemnificativi electoral pentru electorat.
        Sper ca am fost suficient de explicit 😀 .

        • Ideea este ca sunt interesati doar de organizatia din capitala, eventual si din orasele mari. In anumite momente (vezi cazul Rosia Montana) cu aceste organizatii pot pune suficienta presiune pe “rechini” astfel incat sa fie si ei parte la negocieri, de orice fel ar fi ele. Ma indoiesc ca ambitia lor merge mai departe de atat; ma indoiesc ca exista ceva in realitatea politica a Romaniei de astazi care sa justifice ambitii mai consistente. Ma rog, parerea mea.

        • @gino. Poti avea un semnificativ partid de dreapta fara un semnificativ (numeric) electorat ? Iar acest electorat este prin definitie clasa mijlocie. Ai o clasa mijlocie slab numeric, ai consecinte [IMM cam 600 000, profesii liberale cam 50 000, angajati retribuiti peste medie la multinationale cam 100 000].
          Profesorii, profund sindicalizati pe rosu, nu conteaza. Pensionarii -INSELATI cu o fantasmagorica marire substantiala de pensie- voteaza la stanga.

  6. 😆

    Last, chiar ai făcut-o?!
    Păi, hombre, i-ai băgat în sperieți! 😀
    Ce dreak, de când umbli prin lume n-ai aflat și tu că ăstia (politicienii) sunt categoria 3 din Legea lui Murphy privitoare la abilități și utilizarea lor:
    «1. Cei care știu, fac.
    2. Cei care nu fac, învață pe alții.
    3. Cei care nu știu și nu învață, îi conduc pe toți.»

    …și vii tu să-i pui la treabă, cu checklisturi operaționale și controale random, adică pe neanunțate, să fie surprins omu’ cu chiloțeii in vine?! 😀

    Vorbind serios, chiar este de apreciat buna ta credință și implicarea.
    Acum îți ințeleg frustrarea și îmi cer scuze dacă limba mea mai slobodă ti-a adâncit-o cumva!
    Sărbători fericite! 🙂

  7. Ca plan de actiune mi se pare bun, nici acum nu cred ca ar fi prea tarziu de pus in practica,
    dar cine sa o faca?
    Ar fi trebuit ca tu, initiatorul, autorul ABC-ului, sa fii acolo si sa il implementezi, sau sa il rescrii dezvoltandu-l pe subpuncte, altfel multi nici nu ar intelege- daca l-ar citi- despre ce e vorba concret in toata insiruirea de concepte si idei de actiune.

    • continui,
      cand spun ca ar fi trebuit sa fii tu acolo si sa-l pui pe roate,
      asta e fiindca mistretii din FC carora le-ai dat gratis si mura-n gura conceptul, nu vor avea in veci cheful de a te baga in vreo seama.

      • Necazul nostru al copacenilor si al altora draga Luminita , este ca
        Eu ca si multi altii avem viata noastra profesionala pe care o iubim si nu vrem sa intram in politica ca sa castigam un ban si niste contracte pt neamuri.
        In plus iubim tara asta fie ca suntem la Arad (apropo unde este Ion ? caci ii ducem lipsa ) sau la Zurich
        Si nu putem face nimic decat pe blogul asta. Sau sa donam bani lui MRU Neamtu si altii ca ei. E grozav ce facem noi aici. Fii sigura draga mea ca va conta !

  8. GUVERNUL PLAGIATORULUI PONTA, este cel mai nerusinat
    incompetent si mafiot din toate timpurile

    Grapini-Cretinii, este de-o prostie ce urlä, este uratä,proastä,
    prost inbräcatä, si o nerusinare de tzatzä de bordel. este uluitor ce
    tzoapä ordinarä ca ministru, ca si restul…………………………

  9. OldHashu … cine nu-i pe listă … ăla nu există. Balada lui Kashay. C-aşa-i românul !

  10. @Last
    De data asta Dumnezeu este vinovat.Si a ales sfintii dupa criterii mioritice.Rezultatul se vede.

    • Din acest motiv ,sunt importante echipele …..geaba esti tu poate bun,cind echipa te trage in jos….iar ea a fost aleasa pecriteriul cine pupa poala popii mai bine si cu sîrg

  11. daniel este securist, la el sunt sfintzii iliescu……………..si cei ce
    (perversi )ca ponta plagiatorul isi cumpärä sustzinerea
    CE RUSINOS; ASTA NU ARE NIMIC CU DUMNEZEU

  12. Luminita :
    Ar fi trebuit ca tu, initiatorul, autorul ABC-ului, sa fii acolo si sa il implementezi…

    Gino :
    Daca vrei ca sa creezi asa ceva trebuie sa o faci personal, intri in partid si eventual cu organizatia de tineret faci un grup care demonstreaza ca este un model fezabil…

    Daca adaug si parerea mea, sunt trei care sugereaza ca cel care vine cu ideea e si cel care ar trebui s-o aplice.

    Asta mi-aduce aminte de un fost sef.
    – Domnu’…… uitati ce am observat : la magaziile de…. se pierde mult timp cu …. Daca am face urmatoarea evidenta ……… am putea castiga cel putin cate o zi de munca/om pe saptamana.
    – Excelent. Trebuie s-o facem.

    Apoi privindu-l adanc in ochi pe cel ce venise cu propunerea, urma intrebarea fatala : CINE „FACEM” ?

    Si aici are dreptate si Night : asta care s-au implicat deja in partide chiar sunt cretini ?
    TOTI ????

    • Viq.
      un posibil raspuns:
      „…. este împărțită în organizații: tineretul, organizația de femei, cea a seniorilor, a oamenilor de afaceri, a minorităților naționale”.
      Structura oricarui partid banal.
      Intreb: de ce tineret(pana la 35 probabil)? De ce femei, separat? Minoritati?
      Si noi vrem sa gandeasca „afara din cutie”.

    • Cand am spus „ar fi trebuit ca tu………” am zis-o nu ca pe o conditie sine-qua-non , ci pentru ca asa inteleg partidele noastre sa functioneze, mai bine zis sa nu functioneze.
      de-aia se si misca precum ochiul mortului.

    • Viq

      Exemplu …..am o idee genitala,pentru a dubla nr de vizualizari dar eu sunt aici….nu in tara ….tu esti cu acest site ….ce faci ???….nu o pui in practica pana nu vin eu in tara ??….sau te consulti cu fila si Old si incercati să o puneti voi in aplicare???

    • Buna @viq, salut, copaceni! Poti sa ma numeri si pe mine aici, deci am fi patru de parere ca daca vrei ca idea ta sa se aplice, trebuie sa te ocupi de ea personal. Il inteleg pe @nightmare si imi pare rau de ce a patzit. E un gest generos sa oferi gratuit o idee grozava si sa o faci publica si e trist sa afli cum a fost primit gestul acesta. Dar asta e natura umana. As avea si eu o experienta de impartasit cu voi. Am avut acum doua-trei luni o initiativa de organizare a unui eveniment public in beneficiul unei organizatii non-profit. Idea este a mea si eu urma sa ma ocup de implementarea ei. Am primit acordul organizatiei si sprijinul ei in ce priveste spatiul, resursele, publicitatea. Au fost incercari din interior de descurajare („asa ceva n-are cum sa mearga la public”), dar si de ‘preluare’ a ideii, la un moment dat, nereusite. Evenimentul a fost un succes, s-a vorbit mult despre el, despre cat a fost de benefic pentru organizatie, si de intentia de a-l repeta in fiecare an, de-acum. Imediat dupa acesta insa, am primit mesaje discrete cum ca anul viitor evenimentul ar dori si altii sa-l organizeze, bineinteles pe aceeasi idee, daca se poate chiar folosind aceleasi materiale. Ceea ce vreau sa spun e ca daca vrei ca idea ta sa prinda viatza, trebuie sa te ocupi tu singur. La un moment dat, daca e ceva bun, se vor grabi altii sa o preia si sa o duca mai departe. Si asta este OK, ideile trebuie sa circule. Aceasta e experienta de care am vrut sa va povestesc.
      Si inca ceva: trec cu masina, in drum spre organizatia aceasta, pe langa o pepiniera cu sera, la periferia orasului, care are un panou imens pe marginea drumului pe care sta scris doar atat: „Just do”. O sursa de inspiratie pentru mine, poate si pentru voi. Va doresc la toti o duminica placuta!

      P.S. Scuze pentru postul cam lung..

      • Scuzati-ma va rog, ma refeream la @lastnightmusic, nu la @nightmare in post-ul de mai sus. Imi cer inca o data scuze pentru confuzie.

    • Viq am scris mai jos despre implicarea mea 3 ore pe zi gratis cu o echipa FC sau implic toata firma mea bineinteles renuntand la toate contractele, renuntand la profit ci doar sa se plateasc salarii pt oamenii mei, Un neraspuns o mutenie perfecta nu o inteleg la un MRU si la partidul sau
      Eu banuiesc, I suspect, ca nici macar nu a ajuns pe biroul sau de cristal oferta mea. E doar banuiala mea. ,

  13. Erata ….idee genială…..uite ce dreaq a scris tableta asta .. 🙂 🙂 🙂
    petableta ai gata cuvintele ….e de ajuns să scrii primele litere si-ți apare cuvântul care începe cu acele litere

  14. Va salut dragi copaceni! 😆

    Last/night ninteleg ca voua va apartine partenitatea proiectului.Nu ma pricep in marketing,nu stiu sa organizez grupuri in afara claselor de invatacei ,de aceea nu am cum sa ma pronunt.

    Inteleg insa frustrarea cand o idee pornita din buna credinta este ignorata sau respinsa din start.Grangurii din orice spectru social ar fi, nu vor sa recunoasca o initiativa ce le este straina si-i depaseste intelectual si profesional.Este o veche meteahna a celor cocotati in ierarhia puterii si a conducerii pe care n-o merita.Doar atat pot adauga la tema propusa de voi.

  15. Am intrat o clipa doar sa va salut.
    Grija mea prioritara ramane pregatirea mesei de revelion….vreti sa stiti cu ce?
    Va dau o mica mostra:pihtie de curcan si piesa de rezistenta pastravi imbracati si umpluti la cuptor cu sos de hribi.Restul ……e dupa preferintele fiecaruia. 😆 😆

  16. Multumesc pentru vorbele voastre frumoase

    Intentionat am scris foarte succint ideea pentru ca sa am sansa in cadrul unei intilniri sa o pot dezvolta in fata specialistilor Forta Civica

    Ca sa vedeti situatia completa:
    Ce am scris la final referitor la gradul de implicare
    Ca pot ajuta personal gratuit cateva ore pe zi pana la implementare dirijand o echipa de activisti FC

    Ca pot ajuta cu echipa mea completa de specialisti full time – parte din ei fiind colaboratori externi pe care trebuie sa ii platesc. deci ei trebuie platiti

    Un om care se ofera sa lucreze gratuit pentru cauza ta cateva ore pe zi merita cred eu sa fie macar sunat. Asta tind cont ca oamenii lui MRU au solicitat intilnirea si nu eu

    • Last,
      Daca persoane de la alta formatiune politica te-ar contacta, ai raspunde la fel solicitarii lor ?

      • Depinde Viq, 🙂
        1 Eu am gandit atunci o solutie exact pentru situatia Fortei Civice din septembrie 2012 . Am considerat ca este cea mai buna solutie pentru situatia lor

        2 Eu sunt un basist si am considerat atunci ca MRU este alesul lui Traian Basescu
        Pentru alt partid ?
        1 Depinde daca pot folosi aceiasi solutie sau trebuie sa croiesc – taylor – alta pentru situatia lui
        2 Depinde daca e basist si de dreapta.
        Altfel ii prefer pe clientii mei comerciali carora le dezvolt retea de zeci sute de magazine care nu numai ca ma platesc dar imi multumesc si isi imi trimit felicitari de craciun.

        Daca partidul e din Marea Britanie si plateste, nu
        pun conditiile de mai sus 🙂 🙂 Glumesc bineinteles

    • Mi se pare o oferta buna dar mai vad o problema: depinde cat sunt de reticenti sau dispusi sa lase la vederea unor outsideri o parte din „bucataria” interna.
      De asta mi se pare important sa fie membri de partid implicati.

      • Gino draga
        Eu eram un simpatizant mai bun decit un activist. Pentru ca eu sunt un om de dreapta recunoscut, inainte ca MRU sa se fi dedicat dreptei, Diferenta intre mine si un activist este ca eu faceam totul pro bono pentru tara, pentru parintii si bunicii mei si nu pentru functii, contracte sau bani. Implicatii ? Pai implicatii stau un an la PDL si apoi trec la PPDD si apoi in alta parte. Eu am incredere imensa in Luminita din Austria pe care nu o cunosc, si nu am incredere prea mare in Elenina care acum este cu noi … Am incredere in Viq in Filadel in Fini in Skorpion in Eugeni si in multi altii desi nu sunt membri de partid dar sunt de partea noastra , nu poti spune ca nu sunt aliniati

        • Eu nu contest niciun moment bunacredinta, convinge-i si… la treaba.
          Sunt foarte curios sa vad rezultatele unei abordari de felul asta comparativ cu zaharul si uleiul in galeata 😀 .

          • Draga Gino
            Eu sunt un specialist care am un background stralucit de succese.

            Eu lucrez cu clienti care au auzit de echipa mea si de rezultatele mele am scris si carti si care au incredere din start in mine.
            Imi este imposibil sa conving pe cineva care nu ma cunoaste, Sunt sigur ca MRU ar fi inteles, dar toti incepand ce la primul intermediar pana la ultimul m au privit ca pe un intrus care vrea sa le ia halvaua 🙂

          • Eram aproape sigur ca asa a fost dar eu nu aveam niciun motiv sa o spun, de asta am scris despre disponibilitate si reticenta.
            O mentalitate de bugetari.

  17. viqut,dragul meu,

    normal ca ,dupa tot calvarul suportat in acest an inclusiv personal,imi doresc un An Nou mai prielnic.Stii vorba din batrani,cele rele sa se spele ,cele bune sa se adune.

    Cu initiativa mea culinara am vrut sa va provoc si sa va deschid apetitul.Acum m-am simtit in stare sa creez,asa cum am facut mereu in zilele mele bune.
    Iti doresc si tie in noul an tot binele din lume.Sa ramai mereu un reper de moralitate ireprosabil asa cum ai fost mereu. 😆

    • Vrei sa ma imbeti fara beutura, Doricica.

      Transmite si lui Dorulet si celorlalti gandurile mele bune si multmirile ca ma faceti partas la momentele voastre de bucurie.

      Un an bun va urez ! 😀 😀 😀 😀

  18. night,

    scuze daca am incurcat borcanele.Mi se mai intampla ,sper sa intelegegi.
    Comentariile mereu ti le apreciez,se pare ca reciproca nu e valabila.

    • Dora

      M-am intristat…..impresia asta ți-am lăsat-o ????….îmi pare nespus de rău …tot timpul ți-am apreciat comentariile de pe ziare.com,de la nașu si de aici …..de Copac am auzit prima data de la tine …te-am punctat ,chiar daca nu am reactionat la multe ….am considerat ca nu e necesar din moment ce eram de acord cu ce spuneai ….ce puteam să mai adaug ….subscriu???…..îți doresc La mulți ani fericiti alături de familia ta dragă si multă ,multă sanatate ,că-i mai buna decât toate….promit să remediez impresia pe care ți-am lăsat-o

  19. Buna seara!

    Facand efortul de a trece peste propria mea experienta (si parere) in privinta unor aspecte ce tin de autorul acestui articol, incerc sa inteleg reticenta celor care in mod normal, ar fi putut/trebuit sa fie interesati/receptivi la oferta lui Last…
    Poate este un aspect secundar, dar…
    Se prea poate sa fie vorba de metehne romanesti cu traditie (si nu doar in sfera politica). Atunci cand mediocritatea (chiar incompetenta) isi da mana cu orgoliul/vanitatea, nu mai e nevoie de rea-credinta (desi, nici asta nu poate fi exclusa cu totul). Si se ajunge la (auto)sabotarea sanselor de reusita…
    Cand miza e de mare insemnatate, poate ca implicarea directa a celor cu idei (sau macar tenacitatea de a gasi parteneri receptivi, pt ca ideile sa fie totusi fructificate), ar fi o cale de reusita. Pe de alta parte, (in)capacitatea unora de a profita si materializa idei de felul acesta, devine un test revelator.

  20. Tds,

    Asa cum m-am asteptat, un articol bazat pe referinte serioase.
    Am citit de doua ori ce ai scris. Am ramas cu o senzate de incomplet. Sa ma explic. Presupun, dar poate nu este corect, ca structurarea aceasta un pic „inumana” ( 🙂 ) ,doreste uncomportament predictibil, ar fi un fel de iso9000 astfel ca partidul sa stie pe ce conteze, cati oameni activi se pot mobiliza la un moment dat si ce pot face sa aia o unitate de actiune.
    Ce nu vad clar sunt TOATE avantajele care deriva din acest program. De ce ar dori un partid sa aiba filialele structurate astfel?
    M-am trezit ca la fiecare linie pe care ai scris-o ma intreb: dar asta ce avantaj ar aduce? De ce este acolo?

    • Draga Eugeni
      Beau vin acum in comuna Berceni cu exact specialistul de IT care speriat de multimea ofertelor altruistilor ca tine si ca noi – cca 3000 – care au scris lui MRU oferind sedii, venind cu idei – a oferit o aplicatie IT care sa ii adune, in baze de date cautabile in orice modalitate, plus raspunsuri pe email personalizate pe categorii…. iar tampitii de activisti de acolo le a fost frica ca baiatul asta ajunge prea sus in FC desi omul voia sa ajute dreapta din Romania
      Deci fiind la vin poate nu sunt foarte explicit
      Asa ca spun simplu :
      White Castle este o retea de fast food deschisa in 1921
      Reteaua White Castle e operata de patronii sai din tata in fiu si nu sunt cunoscuti de nimeni de pe blogul asta . N est ce pas ?
      In 1954 Ray Kroc a viizitat magazinul fratilor Mc Donalds si apoi l a francizat. De Mc Donalds ati auzit ? E peste tot
      Diferenta este francizarea.
      Asta incercam cand am vazut asteptarea pt un partid al lui MRU si asta e solutia pe care am vazut o eu
      Manualele operationale sunt niste checklisturi care permit ca gustul unui hamburger la Satu Mare sa fie la fel produs si sa aiba exact acelasi gust ca la Atlanta Georgia .
      Eu am un master in directia asta si imi castig de ani de zile viata din ideea asta Deci e de vorbit 10000 de ore sau de scris 100 de pagini . Ideea e ce am spus mai sus

      • Tds,
        Nu ma pus la indoiala ce ai scris. (Doamne fereste 🙂 ). Cam acelasi lucru m-am gandit si eu cu acel iso9000. Faptul ca avand o urmarire a filialelor problemelor lor, independent de emotional (e baiat bun chiar daca greseste, iti citeste gandurile, ne spune ce gandesc in realitate aia din vrancea ) iti generaza un comportament predictibil al organizatiei la orice nivel si o imagine corecta a filialelor.

        Avand in vedere ca sunt si eu in timpul sarbatorilor, relatiile cauza -efect devin un pic mai vagi (in mintea mea) . Dar, chiar adapandu-ma de 10 ori mai mult cu vin nu va faceti grija ca nu o sa votez usl. Pentru aia nu exista suficient de mult vin. 🙂

  21. salve,

    eu cred ca 3 motive, cel putin, au facut ca MRU & PFC sa nu-l contacteze pe @lnm (tds):

    1.) li s-a parut f. dificil tot ce scrie in material si s-au gindit lasă, ca merge si asa cum au procedat toate partidele din 1990 incoace;

    2.) de lene, adica li s-a parut ca ar trebui sa munceasca punctual, cu program, cu ceas, intr-un fel nemteste, pe cind multi membri de partid PFC gindesc ca si PFC ar merge ca inainte in cazul celorlalte partide..haotic, anarhic.clientelar, cu promisiuni si minciuni……. iar rezultatul: scor deosebit de scazut al PFC chiar si dupa un an si jumatate de existenta PFC.

    3.) invidia unora din stafful PFC, uite, bă, ceeeeh, ăsta se dă mai dăștăpt ca noi? ….nu domle, nu-l acceptam, din contra mergem la MRU si-i soptim la ureche că autorul programului de mai sus este un visator, un boem, un circotas, domnule MRU, nu meriăa sa va incurcati cu tds, este un incompetent… si MRU a ascultat vocile perfide….

    (chestia cu atribuirea incompetentei unor persoane deosebit competente de catre persoane incompetente am intilnit-o de citeva ori in cazuri concrete….)

    Felicitari, TDS!
    Excelent!
    🙂

  22. @elsewhere

    ”Il inteleg pe @nightmare si imi pare rau de ce a patzit”

    ce a patit @nightmare??????????????????????????

    • @scorpion, m-ai prins cu greseala, n-am ce comenta. Mi-am cerut deja scuze mai sus, sper ca @nightmare citeste si ma iarta pentru confuzia creata. Human nature ! 🙂

      • Else,

        nu e doar vina ta.
        Dovada ca nu esti singura care a facut confuzia asta.

        In egala masura sunt vinovat si eu ca „am semnat-o” in felul ala si, inevitabil, LastNightMusic alias TDS alias…. ca are identitate multipla si ca nu-si semneaza singurel materialele.

        Orice deviere de la simplitatea normalitatii naste un intreg sir de probleme absolut aiurea.

      • cred, ca ar trebui sa-ti ceri scuze lui @lmn, nu lui @nightmare….
        🙂

        • @skorpion, ai dreptate. Ii cer scuze lui @lastnightmusic acum, pentru ca l-am confundat cu @nightmare. Sper sa nu se supere pe mine, sau daca da, sa-i treaca repede. 🙂

          Off topic, daca cineva doreste sa citeasca un interviu bun cu Andrei Plesu despre medici…e o adevarata placere sa citesti asa ceva, apropos si de ‘simplitatea normalitatii’, cum spune @viq mai sus:
          http://www.viata-medicala.ro/*articleID_7912-dArt.html

  23. last,
    incep sä mä indoiesc cä MRU inparte aceleas ideauluri,idei si bäsismul cu tine, cu noi. cand vezi ce lipsit de vlagä iar prietenii
    il atacä pe Bäsescu zilnic. MRU nu este omulul pe care l-am crezut,
    desigur oricare este contra lui Bäsescu, nu poate fi bun pt. mine.
    asta este, asa simt.

  24. Prieteni
    Intermediarii mi au spus ca -ameu este pe masa lui MRU , Ei m-au rugat sa fac un document pt ca MRU este o persoana care prefera sa citeasca un sumar de discutie.\
    Eu am lansat subiectul asta pt ca macar MRU sau subalternii lui MRU , Pirpiliu and friends etc sa stie oferta unui Tanar de Stanga de acum un an.
    Trebuie sa stie, pentru ca daca TDS s-a oferit sa dezvolte reteaua locala, poate nenumaratii alti ofrertanti au dat lui MRU formula de rezolvare a cancerului de colon sau solutionarea energetica a Romaniei , iar niste kknari de pe coridoarele PFC sau PMP au blocat orice initiativa iar seful nu stie asta. Iar noi societatea civila de dreapta asteptam de la mru si activistii lor sa ne salveze
    Asta am vrut in principal sa sa arat

  25. Buna seara si Sarbatori fericite! 🙂

    Last,

    Ce ai facut tu se preteaza pentru un partid nou intr-o tara normala, cu oameni sinceri, care isi doresc binele cetatii, nu al buzunarului propriu. Nu zic acum ca in PFC ar fi doar de-astia cu binele buzunarului propriu, dar e de ajuns unul bine plasat si-i gata manareala. Sorry, dar esti prea „monden” pentru Romania 😛 Auzi la el, managementul partidului analog cu managementul unei afaceri 🙄 Pai, esti din alt film, draga, unul SF as zice 😆 Si nici nu ai cerut bani si alte foloase. Pai cine face asta, pentru numele lui Dumnezeu, in Romania? Cine stie ce intentii ascunse ti-au gandit. Zic io, esti din alt film, draghe 😆

    • Draga mea laura
      Acum beau vin de giurgiu – am terminat cu pemii 🙂
      Ai dreptate, In SUA unde am facut a doua facultate mi au spus clar: Nu oferi consultanta pe gratis. Ceri macar un dolar si dai sfatul doar dupa ce ai primit dolarul. Pentru ca nimeni nu urmeaza sfaturiile pe care le dai pe gratis. Cu cat plateste mai mult cu atat poti sa fi sigur ca ca le va urma/
      Eu am dat sfaturile pentru ca mi am imaginat ca intermediarii au vorbit de mine si ce rezultate am avutr (e drept doar pt firme comerciale )
      Eu am fost extrem de increzator in MRU ca exponent al lui TB si am vazut problema acum 1 an si dupa citeva nopti nedormite am gasit solutia . (Ma rog asta e parerea mea … poate ideea e proaasta….dar eu cred in ea raportat la experienta mea ) Pe mine m-a durut ca m au solicitat si dupa aia nu au dat macar un telefon de 10 minute sa le explic despre ce e vorba

  26. Last

    Baietii astia pe care tu te-ai oferit să-i consiliezi …nu cred ca stiu cu ce se mănâncă dreapta pe afara,decât dreapta stanga damboviteana ….le place amalgamul asta clicos si neclar ,unde ei se simt ca peștele in apă si isi spun ca se cheama politica ….cu nimeni si cu toti si pendularea între mafioti …..baietii astia nu vor afara din sistemul mafiot ….ei vor inăuntru,asta-i durerea …tu te-ai oferit să-i scoti afara iar ei vor inăuntru….buna treaba !!…..normal ca nu te-au mai sunat …

    • Ok night asa este
      Ce avem de facut ????
      Eu cred asa : NU ne putem lasa pe mana jegurilor de activisti platiti si cu interesele lor clare si marunte
      Solutia suntem noi. Noi cei de pe Copac, sau pe ONG uri curate , cei care ne pierdem timpul pentru Romania PRO BONO pentru ca iubim tara asta in care sunt ingropati stramosii nostri. Sincer ? Imi plac mai mult portughezii si as putea sa ma mut oricind in Portugalia, asa cum am parasit SUA sau Costa Rica , Dar tara asta merita o sansa. Si sansa o dam noi noi prapaditii de pe Copac eu tu si Luminita din Austria 🙂 si toti ceilalti prieteni de aici adica OAMENI care iubesc tara fara sa ceara tarif pt asta. precum kkanarii de partid si de stat care au tariful la vedere 🙂

      • Last

        Eu i-as scrie lui Traian Basescu …ori pe siteul prezidențial ,ori pe pagina lui de FB ….mai degrabă te intalnesti cu TB ,decât cu MRU ….

  27. Solutia suntem noi…

    Asta suna ca un strigat de lupta 😀 😀 😀
    Pana una-alta, noi abia reusim sa tinem lumanarea aprinsa sa palpaie ceva in intunericeala asta dac-o mai fi vre-un suflet naufragiat dupa prapad…
    dar… you never know ! 🙄

  28. @nightmare,

    posibil sa ai dreptate!
    (mai degraba intilnire cu TB decit cu MRU)
    🙂

    • Poți să stii ….TB este un modest in realitate si foarte uman …

      • mi-aduc aminte si azi, cind TB a fost pentru prima data la Bxl….cit de timorat arăta (am vazut la tv) …..si azi, dupa 5-10 ani…..schimbare enorma si, totusi, tds ar putea gasi dialog cu el.

        • Citește tot ce scrie pe siteul lui….expresiile un fleac ….i-am ciuruit si mai bine Presedinte jucător decât Presedinte jucarie ..sunt luate de pe siteul lui si a si recunoscut asta

  29. Ce discutii interesante astazi la Copac, iar eu am lasat computerul deschis toata ziua dar nu am avut timp sa mai comentez, decat mi-am mai aruncat cate un ochi sa vad ce s-a mai scris….
    In fine, sa vad daca imi revin din oboseala si mai vin.
    Ca daca nu, nu.

  30. Uts,

    in societatile normale este stimulat spiritul inovator al activitii in orice domeniu.Inventivitatea inseamna insa si asumarea riscului luptei. Romanii nu-si asuma riscul. La noi toti sunt mesteri de gura si rai la fapta. N-ai observat ca parerea de grup primeaza asupra celei individuale?
    Jucam „Hora-n poienita” aia cu….. „tot pe loc, pe loc,pe loc! Sa rasara busuioc!
    Ma bucur ca „materialul” tau vede lumina zilei.

    • Draga fini
      Eu am oferit fapta …. pe gratis
      Am asumat sa lucrez zilnic 3 ore gratis pt Romania reprezentata de MRU si 5 ore pentru mine sa imi castig painea zilnica. M-am asteptat ca la asa o oferta sigur voi avea macar 10 minute , daca nu cu MRU macar cu Pirpiliu sau cu oricare alt activist ca sprijina peretii din sediul FC

      Sunt uluit pt ca atunci cind doctoranzi sau masteranzi s-au oferit sa lucreze gratis in firma mea doar ca sa isi completeze lucrarile nu am putut sa refuz. E o oferta pe care nu poti sa o refuzi (ca in filmele cu mafia 🙂 )

      • Uts,

        mi-a placut comentariul Laurei de la 19,51 incat zic eu: mai citeste-l odata si inca odata pana il inveti pe de rost.
        Repet, ma bucur ca materialul tau este la vedere.

        • buna fini
          ii multumesc laurei
          si da si eu ma bucur ca materialul e la vedre
          Numai daca facem ecografii ne putem da seama ce naiba merge rau in tara asta astfel incat sa ajungem in situatia in care ticalosii sa fie mai convingatori ca noi

  31. Dragii mei !
    Solutia suntem noi. Noi trebuie sa tinem steagul societatii civile sus caci asta putem si stim cel mai bine. Iar Viq stie perfect sa tina echilibrul democratic necesa
    Discutia de ieri a fost fundamentala ca prim think tank al societatii copacesti.
    Nu trebuie sa cerem ne vedem cu Basescu sau cu MRU e suficient sa scriem. Daca ei vor sa ne vedem ok, ne vedem, deoarece noi suntem aceia care oferim nu suntem aceia care cerem !

    Vreau sa spun ca o singura idee a lui @eugeni de ieri eu o evaluez la 500.000 de dolari ca pret si ca valoare pentru dreapta romaneasca. Si am vazut cativa idioti nu de la copac ci din cei platiti de piticii de dreapta care au dat minus 🙂
    Piticii de dreapta si activistii lor vor intelege ce valoroasa este societatea civila care ii sprijina fara nici un interes , pe blogurile cum este Copacul din Padure. Sunt convins prieteni.

  32. Viq,
    @ 19,15

    greseala din eroare; poate corectezi.

    Folosirea termenului „identitatea multiplă” nu este de bine, nu este nici de gluma. El este folosit in a definini drept “dedublarea a personalității” – tulburarea conștiinței de sine, caracterizată prin apariția în alternanță a unei prime personalități și a uneia sau mai multe personalități secundare la un același subiect. Așadar, identitatea multiplă nu este un fenomen normal, ci o tulburare psihică serioasă.

    • Alta greseala din eroare: 😳
      „in a dfinini” corect in a defini

    • Poate as corecta daca m-ar duce capul ! 🙄

      Astea-s datele cu care am lucrat :

      Identitate : date prin care se identifica o persoana
      Nume : Cuvânt sau grup de cuvinte prin care numim, arătăm cum se cheamă o ființă ………. și prin care acestea se individualizează;
      Multiplu : Care are o structură complexă, care prezintă aspecte diverse; multilateral;

      O persoana se autodenumeste Vasile dimineata, Ion la pranz, Gherghina spre seara si „Omul care-aduce ploaia” cand e seceta.
      Am zis ca are „identitate multipla”.

      So….. unde e eroarea ?

  33. sarbatori imbelsugate !
    Interesanta tema.
    Una din premizele de la care porneste autorul LastNight, este ca bazinul apetentilor pt. un partid nou infiintat dar neinregimentati in alte partide este mare ,si logic,ca o urmare fireasca a schitei de proiect expusa, doritori care sa se inscrie in partid ar fi suficienti trebuie doar gasita modalitatea prin care sa fie atrasi,iar simpatizantii de asemenea,si ptr. acestia trebuind a fi gasita modalitatea pt. a creste in sondaje,conform expunerii facute.
    Expresia „nu avem cu cine vota” poate genera o confuzie din care se pot construi sperante pt. un nou partid.PMP.PFC,MAR etc.
    Asa sa fie ?
    Sunt intr-adevar suficienti oameni care sa se mai inscrie in vreun partid a.i. sa ii asigure acestuia o reprezentare echilibrata si eficienta la nivel national sau regional pt. ca un simplu examen ca alegerile oricare ar fi (dupa ce trece de toate conditionarile infiintarii) sa nu-i prinda cu sectii descoperite, necontrolate de ex ?
    Eu cred ca bazinul unor astfel de potentiali membri/simpatizanti este extrem de restrans.Acest bazin la un sfert de secol de la revolutie este cvasi consumat si largirea acestuia este extrem de anevoioasa,actiune care cred ca tine de cu totul alte resorturi decat cele prezentate(poate educatie,poate religie,poate evolutii internationale ingrijoratoare etc)Procentele obtinute ar fi infime,insuficiente(chiar si-n vreo alianta) ca sa rastoarne situatia actuala.
    Altii care sa inceapa sa faca politica decat cei care fac deja sau sunt intr-o forma sau alta implicati(incepand de la activisti si ajungand la diverse personalitati) vor fi putini.
    De acest motiv cred ca adresabilitatea demersului ar trebui ca sa fie diversificata si restructurata,mai bine tintita, tinand cont in primul rand de intentiile actualei politici promovate iresponsabil,destructurarea agentilor mici,f.mici ,medii si incurajarea corporatiilor.
    Mai pe romaneste,ar trebui luati inapoi cei care s-au simtit/au fost mintiti,amagiti cu promisiuni desarte.Adica o vanatoare de politicieni de dreapta (sortati dupa criterii clare).Iar simpatizantii,nucleele mai putin dure vor veni dupa primii.La care se adauga desigur si putinii noi veniti.Se poate si invers,dar cred ca e mai laborios.Atragerea de simpatizanti cat mai multi prin care sa se puna presiune pe nucleele dure(primari,consilieri etc,sortati de asemenea dupa criterii clare,pt. a elimina pe cat posibil sloganistica aferenta,traseism,aceeasi oameni etc) Valoare si eficienta ar fi doua din cuvintele necesare si de impact.

    • Stimate timeout
      Subiectul de azi a fost : Cum deschizi multe filiale ale noului partid atunci cand exista cerere dar ai prea putini activisti care sa proceseze cererile si sa dezvolte filiialele. Si cum activistii noi, generosii care nu au mai functionat ca activisti de partid au un mijloc simplu de a face ca filiala sa functioneze perfect la fel ca si cea din Zalau sau Bucuresti. La fel ca un KFC
      Ce dezvolti tu este alt subiect. Dar te asigur ca in octombrie 2013 Forta civica nu avea nici o probema cu lipsa bazinului, ci cu : Cum sa procesezi multimea asta de doritori, si cum sa dezvolti o filiala in care presdinte e un fizician, un chimist, un agent imobiliar sau un frizer de dame iar toate filialele sa functioneze exact la fel

      • scuze vinul e de vina
        erata : in octombrie 2013 se citeste octombrie 2012
        Si asa este . In 2012 au irosit ocaziile ce le erau la nas
        In octombrie 2013 piesa se juca altfel, iar fereastra de oportunitate (vorba lui Clemy 🙂 era aproape inchisa )

        • No, vezi ca vorbesti alta limba? Si te miri ca nu esti ascultat? Habar n-am (speculez acu’ 🙂 ), dar or mai fi fost dintr-astia ca tine de-a lungul anilor si, dupa vreo 2 tentative de ajutor fara recompensa (si, mai ales, fara intentii ascunse) esuate, si-au inghitit alte vorbe si-au ramas cu „toti sunt la fel”, facandu-li-se lehamite de tagma politicienilor. Si uite-asa, au ajuns astia sa vrea sa „ameteasca” acelasi bazin electoral si noi, basistii neinregimentati politic, sa ne uitam ca curcile-n lemne la ce-s in stare astia sa faca cu mintile noastre 🙂

    • Excelenta deschidere, Timeout.

      Nu are legatura directa cu materialul lui Last, care se refera la functionarea sistemului in sine, a formatiunii, a activitatii membrilor inregimentati, dar e foarte importanta potecuta.

      CUI ne adresam e alta problema. Cel putin la fel de importanta ca functionarea formatiunii.
      Si eu am parerea ca bazinul electoral este relativ stabil, o multime relativ redusa de persoane interesate de aspectul politic, aflata in multimea de baza a tuturor membrilor comunitatii.
      Intotdeauna va numara mai putine elemente decat multimea in care este inclusa.

      Gandind logic rezulta ca adresandu-ne in linii mari aceluiasi bazin electoral singura sansa de a schimba directia de inclinare a balantei de la un partid la altul este schimbarea optiunii a unei parti cat mai mari din electoratul adversarului.
      Desigur se pot face evaluari pe categorii de apetenta, de la nucleul dur-diamant pana la satelitii de la periferie sau nowhere’s land. Dar in linii mari cred ca asa cam stau lucrurile.

      • multumesc Viq
        Semnul meu de intrebare a fost bine inteles.Costurile/finantarea munca depusa pot deveni eficiente in conditii foarte stricte plecand tocmai de la aceasta apetenta.A spune in gura mare ca ne-am saturat de aceasta clasa politica si ca am vrea ceva nou nu inseamna automat ca apar oameni noi care sa incline decisiv balanta.
        LastNight a dezvoltat tehnic o procedura care cel putin teoretic ar trebui ca sa functioneze dar daca nu aduce suficiente voturi demersul este inutil din toate punctele de vedere.
        Etapizat si foarte sumar :
        Studii aprofundate despre zonele geografice cu potential de dreapta,confirmate pana acum si urmate de dezvoltarea/organizarea de filiale cu preponderenta in aceste zone.
        Identificarea acelor politicieni de dreapta cat mai putin patati-poate parea paradoxal dar exista multi din acestia care doresc in continuare sa faca politica la nivel cat mai inalt in folosul comunitatii lor.Sunt mult mai multi decat ar fi cei care doresc ca sa intre in politica.Structural sunt oameni de dreapta,familia,comunitatea,proprietatea,justitia etc(D-zeu patria si familia) reprezinta valori supreme.Sunt regasiti acum in alta parte calcandu-si partial principiile pt. ca au nevoie de fonduri de dezvoltare pt. comunitatea lor de care le pasa.Este primul motiv.
        Initierea/demararea de contacte (discrete) pt. a le asigura continuitate.Acesti oameni nu vor pleca din partidele din care fac parte pt. ceva iluzoriu.Ei vor sa aiba certitudinea ca vor putea continua,oferta adresata acestora trebuie ca sa fie pe masura.Conditia obligatorie ar fi erodarea actualului act de guvernare,inscrierea acestuia pe un trend negativ(deja partial indeplinita din cauza traiului din ce in ce mai greu) si de cealalta parte, cresterea in optiuni a alternativei.Cu cat mai multi oameni de calitate atrasi,incepand de la primari de comune pana la cei de orase,cat mai multe personalitati,cu atat sansele crearii unui nucleu important/a unei mase critice ,cresc.
        Cred ca doar asa se poate pune in valoare cat mai mare tehnicitatea eficientizarea functionarii/dezvoltarii filialelor admirabil si probono oferita de LastNight.Doar asa procentele ar putea creste spectaculos si nu s-ar bloca in dificultatea implicarii de noi si noi oameni,care trebuie sa recunoastem sunt foarte putini(sondajele par a fi clare).Simpatizanti insa pot fi multi indeplinind macar parte din conditiile precizate de LastNight.
        Atragerea prin programe pe care le citesc si le inteleg putini nu are sanse in competitia acerba ce se anunta pt.2014 din cauza mizelor puse in joc.Timingul este extrem de important,momentul declansarii „atacului” trebuie foarte bine ales,si multe din variabilele care pot exista la acel moment al declansarii trebuie deja bine identificate/rezolvate(cine sa initieze discutiile,tematica abordata,ofertele propuse,suportul electoral cu potential etc)
        An nou fericit !

        • Eu iti multumesc, Timeout.

          Subiectul e deopotriva generos si neclar pentru majoritatea. Poate multi nici nu il cuprind in tablou.
          Va trebui sa vorbim despre el.

          Un an excelent si tie si alor tai !

  34. Stimate LastNight
    Asa e,am sarit niste etape.
    Prezumi ca extinderea/functionarea filialelor in termenii amintiti maresc sansele/asigura calificarea partidului pt. ca cererea este mare.Probabil ai date care confirma acest lucru si un prim pas ar fi infiintarea/organizarea acestor filiale.

  35. inseamna ca este un vin bun 🙂

  36. Ne confruntam cu aceleași probleme ,din alta perioada a României

    IUBESC ACEST POPOR NENOROCIT CARE GEME…

    Ce să  vă spun? Iubesc acest popor bun, blînd, omenos, pe spatele căruia diplomaţii croiesc carte şi rezbele, zugrăvesc împărăţii despre cari lui neci prin gînd nu-i trece, iubesc acest popor care nu serveşte decît de catalici tuturor acelora ce se-nalţă la putere, popor nenorocit care geme sub măreţia tuturor palatelor de gheaţă ce i le aşezăm pe umeri.

    Pe fruntea [lui] străinii scriu conspiraţiuni şi alianţe ruso-prusiene, pe seama lui se croiesc revoluţiuni grandioase ale Orientului a căror fală o duc vro trei indivizi, a căror martiriu şi dezonori le duce poporul, sărmanul. Aţi făcut din o parte din oraş tirana celorlalte cinci părţi ca s-aveţi alegători pe sprînceană, aţi scumpit hrana de toate zilele ca s-aveţi alegătorii voştri, ca în urmă acei puţini alegători să vă dea dreptul d-a vă croi diurne şi d-a împovăra într-un mod nemaiauzit în România.
     
    V-aş fi iertat să vă serviţi [cu] neonestităţi personificate, cu faliţi declaraţi, cu furi cunoscuţi de lume, cu nulităţi egale cu bestia, ca să ajungeţi la un scop, dar să vă serviţi cu aceste maşine oarbe ca [să] nu ajungeţi nicăiri — asta n-o pot înţelege ; pentru ca să vă retrageţi în faţa unui care după voi nu are încrederea ţărei – asta iar nu o înţeleg.

    În faţa unificărei patriei noastre sfîşiate, sîngerînde, vă iertam chiar crima paricidiului, dar să ne omorîţi puţina încredere ce o aveau puterile în noi, garanţia esistenţei noastre naţionale, pentru a nu ajunge nicăiri – asta e crud. Apoi ne-aţi jucat guvernul în mîna unor oameni dintre cari unii nu au doar alt merit decît că sînt sămînţa urdorilor Fanarului sau alte cunoştinţe decît să facă fluturi de hîrtie şi să… tacă.
     
    Din MANUSCRISE (Manuscrisul 2264, 1877)
     (Din Bucurestii Vechi. si. Noi.ro)

  37. E tarziu si e noapte.

    Dupa o lunga discutie cu o prietena draga venita in ajun de an nou, nu ma pot duce la culcare fara sa-ti spun macar doua vorbe draga night:se poate sa fi gresit eu,totusi de mai multe ori te-am „apelat” cu niscaiva aprecieri si tu n-ai reactionat.Ma multumeam macar cu un salut simplu din care sa inteleg ca m-ai receptat.Sunt sigura ca ai simtit sensibilitatea mea la reactia prietenilor adevarati,…..constatare valabila pentru toti copacenii mei dragi.Probabil ca acest amanunt ti-a scapat si nu te invinuiesc,mi-a fost dat sa traiesc si alte experiente de acest fel.

    Iti doresc un An Nou mai bun decat precedentul ,forta de a te lupta cu himerele disgratioase ale actualei puteri politice si fidelitate consecventa fata de singurul patriot roman care ne reprezinta cu adevarat si care este presedintele T.B.

  38. night,comentu de mai sus iti este adresat in special tie.

    Noapte buna si ingerii sa fie cu tine si cu toti copacenii!

    • Multumesc ,Dora dragă ….si te rog scuza-mi impolitetea …totdeauna te-am apreciat si stimat…multă sanatate si un an imbelsugat

  39. Doricica draga,

    esti o dulceata in dialogul cu Night , ea imi aduce aminte de Dora din „poenita” lui Thor cand cereai destul de insistent sa-ti fie comentate toate ideile aduse pe blog. Nu pot sa nu zambesc cu nostalgie spre Dora care zburda in „poenita” lui Thor.
    De data aceasta faci tu greseala de a nu-l baga in seama pe Last. Ti-ai cerut de doua ori scuze de la Night desi tu ai gresit fata de Last. Aici ai incurcat borcanele. Tema, materialul apartine lui Last, uite ca Night ti-a atras atentia: ”
    „Dora

    Este doar conceptul lui Lastnightmusic …..eu chiar n-am nici o implicare in acest proiect ….doar il comentez „.

    Aruca-ti o privire si spre „tinerelul”. Il stiu, din ce ne scrie, ca este un deosebit gurmét poate il inviti la niste pastravi umpluti si imbracati cu hribi si te asigur ca el isi va aduce obolul cu cel mai potrivit si rafinat vin pentru un bruderschaft de reconciliere. Pestele trebuie sa inoate, draga mea.

    Doresc sa incepi un nou an in care sa ai parte de bucurii. 🙂
    2014 sa-ti faca parte de o recolta buna de cuperci.
    Pastrez fotografia ta in care imi oferi zambind un buchet superb de maci.

  40. Suta este a mea!!! 😆
    O adaug la economiile anterioare. La vara plec „in lume”.

  41. inca citeva ore pe plantatie si gata, incepe distractia!

    🙂

  42. Motto:

    „de ce nu au pierdut baietii macar 10 minute cu mine, macar la un telefon”

    De ce nu au pierdut „baietii” cele 10 minute, nu puteti decat sa va dati cu … presupusul. Ceea ce ati facut-o din plin, dupa cum vad.

    Nu ca m-as astepta sa va intereseze dar, va spun eu, in 2 minute, de ce nu i-as fi acordat ACELE „10 minute”.

    1. Cu o luna inainte de alegeri, in plina campanie, niciun partid [fie el, precum in cazul de fata, chiar unul] micut nu se apuca sa se … reorganizeze.
    2. Partidul in cauza oricum nu candida „de unul singur” ci intr-o alianta (ARD), prin urmare eforturile de comunicare in campanie trebuiau consolidate la acel nivel
    3. Pe cineva care, in conditiile de mai sus, imi vine totusi cu o asemenea schita de proiect, nu il pot considera un profesionist deci nu ii acord cele 10 minute.

    Rezumat: Last ai fost [cel putin] … too late ;).

    Desigur ca ar mai exista si alte motive dar, nu are rost sa ne pierdem in amanunte. Cine vrea sa studieze mai multe poate intreba, pentru inceput unul din motoarele de cautare (de ex: https://www.google.ro/search?q=franchising+party&oq=franchising+party&aqs=chrome..69i57.6779j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#es_sm=93&espv=210&q=party+organisation+franchise )

    Va doresc tuturor in noul an mai multa inspiratie in sprijinirea unei opozitii reale, moderne daca se poate sau, macar [ceva mai] indepartata de racilele … paternaliste (ca sa folosesc un eufemism impaciuitor).

    • Kina mu,

      …răspuns șablon, dincolo de linie pt că
      n-ai pricipit
      what about it!

      Despre partea cu urări, îți dorim să-ți vedem cât mai rar p’aci zâmbetu’ ca să ne scutești de folosirea lu’ recycle bin…
      …dixtracție plăcută printre chinezii domniei-tale, amuzați ori nu! 😀

    • China,

      in opinia mea observatiile tale sunt extrem de superficiale.

      Propunerea omului viza organizarea/sistematizarea activitatii. Este rezultatul unei analize care are in vedere conducerea/managementul pe un organism armonios, care sa functioneze ca un mecanism articulat. Cu cap si coada.

      1. Faptul ca formatiunea politica se afla in ascensiunea infiintarii, in fata unui examen electoral sau pe un palier deja incropit nu inlatura absolut deloc necesitatea introducerii unui asemenea mecanism. Daca avem in fata un moment dificil (alegeri) atunci, dimpotriva.
      Imbunatatirea organizarii este o activitate permanenta a carei importanta creste in momentele de criza.

      2. Cade din start. vezi ce am zis mai sus.

      3. Complet fals. Din acelasi motiv.

      Cu alte cuvinte intreaga ta critica se bazeaza pe un singur argument : procesul de organizare este inferior ca importanta in raport cu rezolvarea celorlalte probleme.
      Fals.

      Iti urez si tie un an mai bun si sa mierleasca USLul ala ca m-ati albit 🙄

    • Chinezule,
      1) Gresit: la 1 oct 2012 Partidul nu se reorganiza ci se organiza. Adica din ordin de la centru se creau filialele locale. Eu nu propuneam ce sa faca ci cum sa faca. Era o graba mare se apropiau alegerile era entuziasm in tara si ai vazut ca MRU a cerut atunci ca numarul membrilor sa se tripleze in urmatoarele 2 saptamani. iar fiecare membru de partid sa aiba cont de facebook. Ori demersul meu era tocmai asta cum sa infiintezi filiale sa triplezi numarul membrilor rapid in conditile in care organizatorii de filiale erau proaspeti veniti in politica avand experiente complet diferite unul de celalalt, iar filialele au fost intocmite pe picior. pilda filiala Timis cu Andrei, Ela, etc erau de fapt filiala Noii Republici a lui Neamtu, trecuti pe partea FC. Au venit cu knowhowul de la Neamtu doar au schimbat sediul si firma de pe perete
      Avand acest knowhow au ajutat multe filiale din Ardeal ale caror organizatori i au contactat iar cei de la Timis le au povestit ce sa faca. Organizarea locala a fost stratarhica
      La Constanta organizatorul era un fost senator sau deputat iar acesta a construit filiala ierarhic

      Fiecare filiala in felul ei. Va dati seama cum se inroseau telefoanele catre centru fiecare intreband: aici ce facem ? aici cum procedam ?

      2 Da, partidul urma sa candideze sub ARD dar era singurul care inca nu avea filiale de partid locale si asta faceau creau filialele ca sa poata sa tripleze numarul membrilor in 2 saptamani.

      3 Aici iar nu ai fost atent. Eu am povestit, ei au spus vaaaaaai ce minunat, scrie o schita si ne intilnesti cu seful si facem si dregem
      Am facut schita, si dupa aia au zis ba ca seful e plecat … dar e pe biroul lui ,,, il asteapta….. vai ce frumos 🙂 Nu i am mai cautat iar ei nici atat.
      ca sa pricepi: Au comandat mancare chinezeasca la delivery a venit un chinez mic cu mancarea aburinda, dar ei nu i-au deschis usa chinezului. Ba l-au mai pus pe chiezul mic si prost sa si astepte in fata casei spunand ca vin imediat 🙂

      Iar chestia cu google si partidele in franciza arata ca tu ChineRelule te bagi in chestii la care nu numai ca nu te pricepi dar nici nu le citesti cu atentie:
      Aici nu e vorba de partide francizate cu totul , ele sunt altceva aici era vorba in propunerea mea sa folosesc pentru dezvoltarea filialelor sistemul de manuale operationale din franciza. Pricepi diferenta ?

      • Last,

        Eu cred sincer in utilitatea unui asemenea demers [pentru orice partid] in … general.

        Ti-am spus destul de raspicat [sau, ma rog, asa credeam] DOAR de ce EU nu ti-as fi acordat ACELE 10 minute. Adica, era in primul rand o chestiune de context [dar, nu numai].

        Documentul tau mi-ar fi putut atrage interesul ATUNCI doar daca [0. ajungea la mine 😉 si] ar fi cuprins:

        1. Un executive summary de o pagina, din care sa reiasa
        1.1 avantajele unei astfel de abordari
        1.2 faptul ca esti aware ca nu e nici momentul si nici timpul necesar unei abordari holistice
        1.3 faptul ca ai totusi cateva propuneri potrivite ACELEI perioade.
        2. Referinte despre exeperienta anterioara
        3. Anexa cu propunerile tactice, pragmatice si modul de implementare/ utilizare rapida

        Faptul ca TU nu ai reusit „sa treci” de baietii lui MRU dar tot tu esti suparat, IMI spune si asta destule. Fara a intra in amanunte te intreb [retoric, probabil] daca ai facut vreodata un business important vorbind doar cu … contabilii societatii (no offence pt. categoria nominalizata)?

        Ce [nu] inteleg eu cautand pe Google „parties as franchise systems” are putina importanta.

        Faptul ca tu nu te-ai intors sa reiei demersul in momentul mult mai potrivit de dupa alegeri, m-ar fi convins insa, [din pozitia lui MRU] ca am avut de-a face, in cel mai bun caz cu un … tanar entuziast.

        • Chinezule
          Vad ca scrii doar ca sa scrii
          De ce sa ma intorc ? Sa il ajut pe MRU sa treaca strada daca el nu vrea sa treaca strada ?
          Necazul este ca s-au rugat de mine, altfel eu nu fac soliciting , sa imi ofer servicii cuiva care nu mi le cere. E o regula importanta in consultanta

          A fost un exemplu personal, am mai multe in care oameni ce vor sa ajute din patriotism un partid intra in politica sau raspund la apelurile disperate ale partidului ce vea sa fie ajutat, dar acolo daca nu se duce direct sa ia galeata de lipici si afisele de limpit ci vrea sa ii ajute in zone mai inalte e suspectat ca vrea sa ia locul unor oameni a caror singura profesie este sa isi pazeasca postul si sa se uite cum poate sa avanseze in ierarhie,
          E o explicatie de ce binevoitorii o iau la fuga foarte rapid

          • chinezu' amuzat

            Last,

            Eu scriu in primul rand ca sa imi verific si imbunatatesc modul de gandire. Cu voia ta si modul de exprimare.

            In al doilea rand fiindca iti acord creditul ca la randu-ti, macar in parte, esti interesat sa iti verifici in mod real, prin dezbatere [nu monolog], corectitudinea rationamentelor.

            Eu nu stiu exact cum ti-ai sustinut in fata „lor” ideea. Am la dispozitie doar ce vad acum „la copac”.

            „Imi sclipeste ideea originala de a infiinta filialele rapid si extrem de profesional prin clonare de tip franciza prin realizarea manualelor operationale oferindu-ma ca ajutor „

            Oare cam in felul acesta ti-a „sunat” si la ei pledoaria?

            Pai … existand deja de ani buni o literatura bogata pe tema francizarii la nivelul organizatiilor si partidelor, e posibil sa nu „le fi dat” nici „lor” bine la … „incredere” persoana care vine si-si prezinta „extrem de profesional” sclipitoarea „idee originala”.

            Chiar daca ideea/ revelatia ti s-a nascut cu adevarat fara sa stii ca, de multi ani, altii au tot declinat-o in fel si chip, nu te poate ajuta decat pentru … propriu-ti amor.

            In alta ordine de idei, poate si pe fondul zilelor de sfarsit de an, iti spun ca nu e chiar asa mare pacat sa oferi servicii nesolicitate. Totul e sa pastrezi masuri adecvate de gentilete, tact, oportunitate si inca multe altele, dupa caz.

          • Chinezule

            Tu esti chinez ? Tu nici macar nu ai citit bine ce ai cautat pe google.Aici scriu pt ceilalti, adica pentru oamenii de buna credinta. Francizarea unui partid nu este posibila in Romania. Adica dai banul si primesti licenta de partid pentru judetul Alba asa cum primesti licenta pentru un McDonalds. primind sigla partidului, dreptul de a dezvolta partidul, dreptul de a utiliza statutul partidului, avand permisiunea sa candidezi in numele partidului la alegeri si sa candideze cine vrea muschii tai in judetul Alba MRU sau Ponta nu ar avea dreptul sa impuna ceva, sau o anumita linie partidului din Alba pt ca relatia intre tine si MRU ar fi o relatie francizor francizat si nu o relatie sef subordonat.
            Despre asta este o literatura. pe care a gasito chinezul. pe google Capisci ?

            In cazul nostru este vorba de un prototip format franciza …………………….. in care doar modalitatea de clonare …………………………………………
            Stii ceva Chinezule ? Daca sefii tai vor sa afle mai mult , zi le sa ma caute personal, si daca o sa imi placa ochii lor poate le dau mai multe detalii
            Desteptule 🙂 🙂 🙂
            Spre deosebire de tine care bajbai, ei stiau cine sunt, ce background, portofoliu de clienti in strainatate si aici , carti publicate etc etc.
            Abtine…te sau trimite copiatorii direct la mine 🙂

          • Eu cred ca “originalitatea” nu se refera la idee ci la aplicarea ei in conditiile date: cum faci in Ro sa iei o miscare de dreapta cvasi-inexistenta si sa o duci spre 5%. Personal, nu as paria pe succesul unei asemenea intreprinderi, oricare ar fi cantitatea de inteligenta si ingeniozitate investita. Nu este imposibil, insa tentativa de a impune o formatiune politica fara sprijinul electoratului inseamna, imi inchipui, resurse enorme materiale si umane pe care foarte probabil nimeni nu este dispus sa le ofere.

          • @valentine
            Originalitatea consta in a putea construi filialele fara ca liderii de filiala si staful initial sa aiba pregatire in domeniu. si fara a face traininguri lungi si costisitoare, si mai ales sa nu iti chinui sefii de la Bucuresti cu tot felul de intrebari . Si asta era cazul aici. Originalitatea consta in imitatia creatoare. Si asta e complicat de povestit aici. Sunt multe carti scrise pe subiectul asta.
            In privinta FC , atunci in septembrie 2012 era pe un val de simpatie de care nu a profitat. Filiala locala este esentiala, pentru alegatorul localnic
            Asta deja e alt subiect 🙂

          • As spune ca pe val nu era FC, ci liderul ei, ceea ce este cu totul altceva. Nu sunt expert, dar cred ca de la simpatie si admiratie la buletin de vot bagat in urna este un drum al naibii de lung.

          • In primele 2 saptamani au primit peste 3000 de mesaje oferind ajutor , bani spatii pt sedii, sugestii . Ei bine, au gestionat dezastruos oferta asta dezinteresata, La fel facuse si Neamtu cu un an inainte crezand ca simpatia va ramane la acelasi nivel

          • Eu totusi cred ca la originea “dezastrului” nu este incompetenta, ci o analiza ludida a situatiei. Situatiile sunt oarecum similare, este drept, insa intre personaje este o diferenta enorma. Parerea mea despre prestatia publica a dl. Neamtu… ce sa zic, nu prea a facut risipa de inteligenta sau macar bun simt.

          • chinezu' amuzat

            Last,

            Repeti [intentionat sau nu, dar in extenso sigur] prezumtii de care nu fac vinovat. Eu nu am vorbit nimic de francizarea partidelor ci de francizarea la nivelul lor si al organizatiilor. M-am referit prin urmare la organizarea lor interna.

            Dovada este si hint-ul de cautare Google pe care l-am dat de la [bun?] inceput „Parties as Franchise Systems”. In fapt titlul unei lucrari de R. Kenneth Carty (cu subtitlul The Stratarchical Organizational Imperative).

            Daca TU nu te refereai la acest mod de organizare interna a partidelor, scuza-ma te rog si ignora restul mesajului.

            In rest, fii si tu mai consecvent. Daca tot repeti ca nu oferi servicii nesolicitate (ultima oara 13:27), nu e caraghios sa incerci sa ma faci … agentul tau?

            Nu te contrazic, e posibil sa ai carti, clientela selecta si (sic!) … „etc etc”. In lipsa unor dovezi, eu nu te judec decat dupa ceea ce si cum scrii … aici.

            Daca altcineva are alte criterii cu oarece logica, il rog sa mi le spuna si mie 😉

          • Chinezule
            Tradu si tu cuvantul ala Stratarchical pe romaneste si vezi daca se potriveste cu MRU Ponta Antonescu si dorinta lor de a controla ei totul in partidele lor.

            Nu vreau sa imi dai mie de lucru cum i-ai oferit lui night parca odata. Am doar banuiala ca vrei sa ma tragi de limba ca sa raportezi la niste sefi ai tai 🙂
            Ca nu esti tu aici de capul tau sa ne imbogatesti cunostiintele

            In ce priveste felul in care scriu, este neglijent si nu ma deranjeaza, daca omul pricepe ce vreau sa spun. Mai pun virgula intre subiect si predicat … asta e , daca te intereseaza ce spun rabzi 🙂
            Mai ai intrebari ? Ca acum voi pleca o vreme

          • chinezu' amuzat

            Last,

            Si cred ca e „last” pe ziua de azi, cand ma refeream la ce si cum scrii nu aveam in vedere virgulele (mancate sau puse aiurea) chiar daca si astea mai „spun” cate ceva.

            Eram interesat in principal de consecventa, forta argumentatiei, principii, credibilitate si alte asemenea (neglijabile bag seama pentru destula … lume).

            Mergi in pace, singura mea intrebare a fost cea resorturile insarcinarii mele ca agent al domniei tale. Acum, m-am linistit 😉

  43. Buna de dimineata !

    ULTIMA zi de LUNI din 2012 !!!!

    O piesa excelenta.
    Nu mi-a placut niciodata 🙄
    Deci reuseste sa transmita perfect mesajul…. 😉

  44. Servus 🙂
    Cred ca ramane cum a spus ardeleanu’:
    „Vezi ma Gheo’, asa-i cand n-ai tu lucrul tau.” 😀

  45. Salut!

    „Miza o reprezintă Cotroceni-ul. Servicii, justiție, guvernarea de după 2016 sau chiar și cea de după 2020, influență, prestigiu, grațieri, totul se joacă în decembrie. Cine se gândește cu seriozitate doar la europarlamentare va pierde deceniul.”
    Barbu Mateescu/Ce vom vedea sau ar trebui sa vedem in 2014

    http://www.blogary.ro/editorial/ce-vom-vedea-sau-ar-trebui-sa-vedem-2014/#utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+Blogaryfeed+%28Blogary%29

    • Intradevar, miza cea mare ramane Cotroceniul.
      Ca nu degeaba se strofoaca Tontul sa discrediteze institutia prezidentiala reprezentata de Traian Basescu prin orice mijloace,
      cu mojicie tintita catre bizoni prin mesaje de gen „mai avem 3XX de zile de suportat acest tiran infect care franeaza demersurile noastre de bunastare generala si prosperitate si propasire a nobilelor idealuri….etc…vax….”
      Boul asta de Tonta e cel mai periculos exemplar al subspeciei „primate vulgaris idioten comunisten”.
      Asta ar trebui impaiat si expus langa moastele lui Iliescu.
      Dar inca nu i-a venit timpul.
      Bizonii dormiteaza, iar restul leviteaza.

  46. Ieri am vazut la tv (nu mai stiu pe ce canal), un reportaj despre ciocolata belgiana fabricata la …Crasna (jud. Gorj).
    Langa o multime de figurine de…sezon (oameni de zapada, mosi craciuni, reni, clopotei, saniute etc.), Marie Carels, profesoara de pian, a povestit in limba romana (pe care o stapaneste foarte bine) cum a hotarat sa se stabileasca in Romania, cum a construit o locuinta rustica, dar mai ales, cum a trecut de la muzica la fabricarea ciocolatei belgiene in Crasna si care sunt planurile de viitor… O poveste dulce, plina de arome, ca bomboanele migalite de d-na Carels si ajutoarele ei…

    Cateva informatii, am gasit ulterior in presa de acum un an, un an si jumatate. De exemplu, aici:

    http://www.gorj-domino.com/marie-carels-traieste-romaneste-si-face-ciocolata-belgiana/

    sau aici:

    http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Craiova/Stiri/Mos+Craciun+de+ciocolata++made+in+Oltenia

    🙂 🙂 🙂

  47. Va salut,va salut!!
    fini ,draga mea,uf, mi-au dat lacrimile la retrospectiva vremurilor cand munceam cu toti veseli si increzatori in poenita..Atunci eram inocenta si nerabdatoare sa comunic direct cu toti poenarii.Imi doream un microfon in fata mea sa pot savura pana si gandurile voastre.Era cu noi si last,pe atunci TDS si ma amuzam de sotiile lui.

    Greseli fac mereu,fini draga! Nu prea sunt la curent cu noutatile,nu am avut parte de liniste sufleteasca de multa vreme.Am scria destul de rar la copac si in gradina norei.Probabil sunt neatenta ,nu pot nici citi tot ce scrieti ,va mai salutez pe rand ca sa stiti ca nu-mi sunteti indiferenti.

    Iti doresc si tie Un Nou an mai bun decat precedentul,sa te bucuri de dragostea familiei,sa ai multe,multe satisfactii profesionale.

    • Salut, Dora!
      si un an nou mai bun decat toti anteriorii iti doresc.
      Hai, ca m-ai facut iar sa rad, desi nu prea aveam chef azi, dar la faza asta am cazut cu ergonomicul:
      ” cand munceam cu toti veseli si increzatori ”
      Chiar asa ? adica noi munceam acolo, in poienita?
      Deci munceam, adica depuneam efort?
      😆 😆 😆

  48. luminita, 😆

    pune te rog ghilimelele de rigoare daca asa iti prieste sintagma munca.
    Si vrei sa zici ca noi ne distram doar?E drept erau si momente amuzante.Eu muncesc si cu partea superioara a trupului.,ceea ce nu pretind ca este mereu la nivelul asteptat.

    Iti doresc si eu un an plin de bucurii,sanatate si intoarcere cat mai de graba in Moldova ta draga.

    Cum e bancul acela cu „urlati”?Incerc de multe ori cand te vad la copac sa-mi amintesc care era poanta,fara succes.

    • Dora,
      mai concentreaza-te,
      si o sa-ti amintesti si bancul cu Urlati 2 km.
      Cat despre Moldova mea draga, iar o dai in strachini,
      ultima oara cand te dadeai mandra ardeleanca ti-am spus ca sunt munteanca, dar nu fac din asta un capat de tara.
      Se vede treaba ca uiti.
      Scrii si uiti.

      ….asa ca eu mai bine tac.

  49. Ziua buna @all,

    M-am uitat la ultimele postari de pe copac. Dense.
    Am recitit comentariile, la fel.
    Fiecare si-a spus „adevarul” lui deschis sincer. (aici exclud postacii, care numai mimeaza gandirea). Sper ca asociatiile politice care nu incalca constitutia sa citeasca ce s-a scris, sper sa isi dea seama ca sunt multe informatii utile care le pot folosi.
    Felicitari tuturor si la multi ani tuturor.

  50. Tds, am impresia ca aia care te „vaneaza”cu minusuri sunt postaci usl. Este imposibil ca un automaton asiatic, care mimeaza gandirea si expertiza (a votat usl si admira incontinuare usl), sa fi primit atatea plusuri de la copaceni. S-au desteptat si acolo la partid si li s-a spus ,cred, „mai ‘mprastiati ma baeti nu mergeti de’anboulea sa-i dati minusuri.”

    • sau poate …..niște vecini
      🙂

      • hehehe
        Eugeni spune ca minusarii mei sunt USL si primeste +11
        Skorpion spune ca minusarii mei sunt Vecinii si primeste – 11

        Deci ori sunt USL isti care dau puncte functie de adevar ( da Eugeni ne-ai ghicit ca noi suntem ticalosii asa ca te premiem iar tu skorpi ai gresit si te penalizam )
        ori sunt Vecinii care penalizeaza adevarul ( suparati pe skorpy ca a ghicit ii dau minus si bucurosi ca Eugeni s-a pacalit ii dau plus )
        🙂

        • Acum au ajuns la +18 eug si -18 sk adica intersectia intre opinii este multimea vida 🙂
          Bai mie imi e frica de astia, cred ca sunt roboti din aia cu becuri in cap

          Ei, ma adresez multimii de copaceni intelectuali cu liceu absolvit
          ca mine 🙂 care au invatat logica simpla intr-a zecea si logica matematica intra 12 a : Ce ziceti ? care e identitatea minusarilor functie de notele date lui eug si skorpy ?

  51. buna seara,

    voi ati vazut ca borfasul_ponta a facut poza cu ciobanul ghita, cel din reclama vodafone?

    cred ca v-ati lamurit ca in materie de publicitate, canalia_ponta ii bate pe toti……a atins zona monarhiei – pro_monarhisti, mintind ca a mincat cu regele Mihai de Craciun, acum a facut poza cu ciobanul ghita atragind si voturile taranilor… anyhow, consilierii lui in ale propagandei sint cei mai tari din Ro….
    asa ca sa nu ne miram daca la cotroceni in decembrie 2014 va trona un presedinte borfas, canlie si plagiator pe deasupra, iar chinezul va fi cel mai fericit si rasplatit sustinator_ponta.

  52. @Gino,

    de ce sa-l schimbe atita timp cit dupa cca 20 de luni de guvernare absolut dezastruoasa ponta este pe primul loc dupa isarescu?
    deci place bizonului!
    consilierii stiu ca ponta nici nu trebe sa guverneze, totul sta in imaginea pe care o creeaza lui ponta si ….gata voturile….
    probabil ca dupa 2014 sau chiar mai tirziu se vor mai trezi unii din cei trecuti prin malaxorul propagandei pesediste….

  53. @viq,

    se vede ca esti plecat de citiva ani din tara….astfel incit iti scapa sensul unor cuvinte, este absolut de inteles: departarea & folosirea altei limbi fac sa uiti putintel limba natala, materna…

    În termeni medicali, identitatea multiplă este definită drept “dedublarea a personalității” – tulburarea conștiinței de sine, caracterizată prin apariția în alternanță a unei prime personalități și a uneia sau mai multe personalități secundare la un același subiect. Așadar, identitatea multiplă nu este un fenomen normal, ci o tulburare psihică serioasă. Existența firească a personalității umane presupune o singură identitate, nu una “multiplă”, cât de “totalitar” și “nedemocratic” nu ar suna acest lucru. Însăși noțiunea de “individuum” (“cel care nu se divide”) și ideea de unicitate a persoanei, respinge orice „multiplicare”.

    • Scorpy,

      da, se poate.
      Om sunt si eu 🙄

      dar …. poate nu 😉

      In opinia mea faceti o grava confuzie intre „identitate” si „personalitate”.
      Nu stiu de unde ai luat citatul de mai sus dar e eronat.

      Se refera la „personalitate multipla” (personnalite multiple / multiple personality disorder) care este intr-adevar o afectiune.

      Ceea ce nu e cazul de fata pentru simplul fapt ca trăsăturile morale și/sau intelectuale proprii unei persoane, prin care aceasta se individualizează (aka „personalitatea”) sunt ceva radical diferit de datele care identifica acea persoana in turma de mamifere de acelasi fel.

      Adicatele onestitatea, sarguinta, lasitatea, tenacitatea, inteligenta, prostia..samd sunt una, pe cand numele, prenumele, data nasterii, locul, parinti/frati/surori…nevasta, copii…adresa, nr tel…samd sunt cu totul altceva.

      Un individ care are mai multe nume diferite, adrese de resedinta, randuri de sotii…are identitate multipla, iar unul care este criminal iubitor sau las curajos are un alt gen de problema 😉

      Dar daca crezi(credeti) ca v-ati simti mai bine la finele anului spunandu-va ca aveti dreptate, as putea s-o fac.
      Desi v-am aratat deja ca nu.
      As fi onest si mincinos simultan 😉

  54. ……ori sunt Vecinii care penalizeaza adevarul ( suparati pe skorpy ca a ghicit ii dau minus si bucurosi ca Eugeni s-a pacalit ii dau plus )

    this is the true !!!!
    the real true
    🙂

  55. bunä seara,
    consilierii lui ponta sunt plätitzi cu milioane.
    dacä avea un alt candidat dela dreapta, vizibil, cu iesiri mici
    dar dese, cu foto s-au clipuri, nu era plagiatorul nicäieri.
    acest mod de a bäga pe gat prostilor candidatul, este tipic american.unde se fabricä si slefuieste la un candidat ani.
    vina cä acest golan se afiseazä ca o pitzipoancä in fatza TV S-AU FOTO,este opozitzia ,care nu- o taxeazä pe acest/ACEASTÄ PROSTITUATÄ

    pt. cä asta este, PONTA este un mizerabil vagabond,pervers si
    in stare sä urce precum curvele, cu orcine in pat.
    cat priveste sondajele, nu cred in ele, sunt ale lor, cu ele
    manipuleazä intentzia votantzilor.

  56. eugen: + 21

    skorpion: – 21

    😛

  57. am väzut cä uslinosul chinez a fost aici,scaRbele mizerabile
    turbeazä,ei sunt viermii uslinosi.gunoaiele derbedeului pervers ponta:

  58. Clever boy 🙂
    Si e clar ca sunt un grup compact la ordin precis pentru ca pana acum nimeni nu a gresit sa aiba macar un dubiu +21 si -21 si de la 11 pana acum simetria a fost perfecta 🙂 🙂 A luat dom Pirpiliu echipa lui Mitrea Manivela cu telefoanele otravite ?

  59. NOAPTE BUNÄ
    nu vä deranjatzi, tampitzi si primitivi ca in USL ,nu mai existä.
    sä punä cate minusuri vor, atat ii duce capul.

  60. theo,

    peste tot sint timpiti: in absollut toate partidele…
    mai grav ca ei sint si ticalosi, nemernici, aroganti, hoti si banditi toti in toate partidele, dar procentul este diferit
    🙂

  61. @tds,
    vezi ca cineva din greseala mi-a dat + si acum am doar -23, iar eugeni +24
    🙂


  62. Mircea Marian

    cand toata tara e de facto in concediu, guvernul a publicat in monitorul oficial ordonanta de urgenta nr 117 care modifica substantial legea invatamantului. e o ordonanta care afecteaza zeci sau sute de mii de profesori/ elevi/ studenti/ parinti. Nu vorbesc despre faptul ca, dupa sedinta de guvern in care a fost adoptata, nici ponta, nici palada, nu au vorbit despre ea. Nu vorbesc despre faptul ca au o majoritate confortabila si puteau sa o dezbata, transparent si democratic, in parlament. Vorbesc despre faptul ca au plasat-o in monitorul oficial in dupa amiaza zilei de 30 decembrie, astfel incat mai nimeni sa nu o observe. Pur si simplu la misto, iertati-ma, la misto fata de cateva zeci de mii de persoane care-si vor construi cariera profesionala pe baza acestei ordonante.

  63. Bună seara,
    Nu vă mai stresați cu minusurileși cu plusurile 🙂
    De pe fb:
    PACIENT: Dom’ doctor, am o mâncărime infernală, mă mănâncă peste tot şi nici scărpinatul nu mă mai ajută, dimpotrivă, am impresia că se extinde! Mă mănâncă mintea, nu alta!

    DOCTOR: Dezbrăcarea! Să vedem, să vedem… mda, clar… îmi pare rău să vă anunţ, dar aveţi gigei!

    PACIENT: Poftim? Ce fel de gigei, dom’ doctor?

    DOCTOR: Gigei comuni, dar partea proastă e că aveţi şi ponţei. Asta mă îngrijorează mai tare, fiindcă gigeii mai vin, mai pleacă, dar ponţeii se înfig adânc şi sunt hrăpăreţi.

    PACIENT: Ponţei? Dom’ doctor, cred că glumiţi! De unde ponţei, eu duc o viaţă cât se poate de retrasă, chiar sunt obsedat de curăţenie!

    DOCTOR: Păi de ponţei nu scapi cu viaţă retrasă, dimpotrivă, trebuie să ieşiţi, să vă desfăşuraţi.

    PACIENT: Dar nu vreau să-i umplu şi pe alţii de ponţei, totuşi!

    DOCTOR: Ce să mai umpleţi? În ziua de azi toată lumea are ponţei! E o epidemie, sunt şi cazuri grave, de pontită acută sau crinită latentă, voiculită cronică, ciutăcei, gâdism bubonic, antenită si alte molime… aşa că aveţi noroc! Deocamdată…

  64. last,
    sunt curvele satrei USL.
    dacä aflä englezii din ce minoritate face ” perversa plagiatoare ” parte
    s-ar putea sä strice prietenia. poate ei stiu demult. noi
    abia acum afläm,se explicä dece minte,furä,injurä,santajazä etc.
    dacä te uitzi la el mai bine……………………………….dacä ii
    mai ascultzi si goläniile de aurolac, e clar.A MAI RÄMAS SEX IN DIRECT SÄ FACÄ.

    PONTA ESTE UN GOLAN ORDINAR SI LIBIDINOS.

  65. Nu a mai intrat @ion
    Sper ca el, aquarius si leo sunt ok

    • Nu-s singurii absenti.
      Era de asteptat.
      Daca mi-ai fi ascultat parerea, apareau si ei.

      Pur si simplu momentul e deja plin-ochi cu alt gen de activitati.
      Precum vezi masi sus, Ponta se pricepe mai bine ca noi la timing. A stiut ca pana la finele saptamanii viitoare lumea il baga-n ma-sa si nu mai vrea sa stie de el, ceea ce e ca si cum ai scoate camrele de supraveghere din priza sa nu te mai deranjeze cand intra hotii.

      Nu-i bai.
      Facem o eticheta-link pe manseta catre postarea asta in locul alora ce trimit la vecini, ca si-asa au prins mucegai materialele lui Cetatean acolo si deocamdata nu mai sunt de actualitate.

      (S-aude minusarilor ??? 👿 )

  66. @viq,
    tu intotdeauna ai dreptate!

  67. Patratul ipotenuzei este egal cu suma patratelor catetelor in cazul triunghiului dreptunghic.
    Stiu sa si demonstrez aceasta teorema pentru cei neincrezatori in tds,
    Mai mult
    Pentru chitibusari stiu sa o fac in 2 versiuni,
    Pe cei perfectionisti ii anunt ca exista si forma generalizata a teoremei lui Pitagora,
    Finca nu am chef , o puteti gasi singuri pe wikipedia sau o asteptati pe Luminita un inginer roman din Austria sa vo explice ea. caci mi a dovedit ca o stie. Chinezule vezi ca Luminita se enerveaza repede pe tine asa fara prea multe sofisme atunci cand pui intrebari doar ca sa dai tu raspunsul 🙂
    Maine continuam povestea arabo chixo comica : TDS si cei 40 de minusari ! (Am demonstrat stiintific sapt trecuta ca minusarii sunt maxim 40 )

    • Last,
      eu , ca tot ma pomenesti, chiar imi doresc sa ne intalnim la vara, la o bere rece cu guler,
      eu, tu, skorpion, filadel, mihaela…si care or mai fi bucuresteni de-o vara,
      Dac-o fi sa fie.
      De ce nu?

      • eugeni,mih, gino, night, laura,
        viq- intr-o pauza de vacantza….am fi multi, deja vreo zece…

      • Buna Luminita
        Multumesc pentru oferta. Ar fi placut desi tehnic sunt cateva impedimente:
        1 Filadel cred ca nu exista sau daca exista nu bea bere cu mine. Eu l-am invitat de fo 2 ori si el ta tacut pe subiect. Ultima oara cind mi s-a adresat imi zicea ca sa zic merci ca nu m-ia pus o piedica sau nu mi a umflat ochiul la ultima manifestatie din PV cand zicea ca am trecut la 3 metri de el.
        De Mihaela care zice ca eu sunt un factor nebenefic pentru blogul asta ce sa zic ? M-ar face sa plang.
        2 Eu beau bere doar cu barbatii iar cu femeile beau doar vin. Cand sunt si cu femei si cu barbati la masa sunt destul de dezorientat.

        Totusi Invitatia a fost primita cu placere. Detaliile vor fi stabilite ulterior pe cale diplomatica
        🙂

      • Chiar Lumi, de ce nu ? Ca tot zicea Skorpi candva ca ne-au legat mai multe decat temele blogurilor in care ne-am intalnit inca de pe la Patrasconiu (ce-o mai face, pe unde o mai fi, n-am mai auzit nimic despre el) si de atunci o tot tinem adunati ba pe la poienita, ba pe la la copac…
        Chiar Lumi, de ce nu ne-am vedea candva, in vreo vara oarecare ?

        Iti doresc un an 2014 mult mai bun decat 2013 cu multe impliniri tie si celor dragi tie.

  68. Cum ar fi sa ne facem noi propriul nostru partid cu doctrina?
    Partidul liber schimbist cugetator de dreapta din sectorul 6, sau partidul cazutilor pe ganduri de dreapta din vecinatatea sectorului agricol Ilfov…stefanesti colt cu giulesti…tot pe dreapta, s-avem rezon.
    Dar ce facem noi,
    pana la urma,
    noi , astia care alergam dupa niste cai morti, pe dreapta ?

    • Nu am putut sa iti dau plus la ce ai scris. sorry 🙂 .
      Liber schimbistii , zambra si alti idioti au deturnat ideea de democratie.(pe linie iliescu). Faptul ca ne structuram gandirea aici ne ajuta sa putem argumenta in exterior. Este mult mai mult decat ce face un partid, oricare ar fi el. Nu am impresia ca alergam dupa iste cai morti.

  69. Vad ca a aparut ordonanta de urgenta 117/2013 in MO care modifica , pe ici pe colo, legea invatamantului.

    Trecand in diagonala am remarcat doua modificari care se refera la agricultori:(direct/indirect)

    1. Clasa a IX-a sa fie trecuta de la gimnaziu la liceu.
    Funeriu a explicat ca abandonul scolar in clasa a 8-a in rural este foarte mare pentru ca copii nu sunt suficient de maturi sa se descurce singuri la liceu in alta localitate. Asta conduce la o inegalitate de sanse a copiilor din rural. Au fost studii desfasurate pe tema aceasta.
    Am impresia ca daca partidele de dreapta (pdl de exemplu , care nu stia ce sa zica atunci cand erau atacati cu „monstruzitatea” trecerii clasei a 9-a la gimnaziu), ar fi avut filiale structurate organiztional si nu facute „pe genunchi” empiric, reactia pdl ar fi fost diferita.
    2. „Statul subventioneaza toate costurile aferente frecventarii liceului pentru elevii provenind din mediul rural sau din grupuri socioeconomice dezavantajate, …”
    devine
    „Statul subventioneaza toate costurile aferente frecventarii liceului pentru elevii provenind din grupuri socioeconomice dezavantajate”
    Deci cei din rural nu vor fi stimulati sa isi trimita copii la scoala.

    Un partid care se va referi concret la inegalitatea rural/urban poate gasi un bun loc de obtinere de voturi.

    PS. nu ma refer la alte aspecte ale ordonantei ca imi vin din nou cuvinte spurcate in gura din care cuvantul imbecili este cel mai bland.
    Apropos unde sunt cei care sustineau ca usl va duce Romania pe noi culmi de dezvoltare……? unul asiatic, altul lingvist?
    acu’ calea le este deschisa……….
    Inainte:
    „Angajarea specialistilor cu valoare stiintifica recunoscuta in domeniu, prin inventii, inovatii, premii, publicatii stiintifice, din tara sau din strainatate, …”
    Devine
    „Angajarea specialistilor cu valoare stiintifica si profesionala recunoscuta in domeniu din tara sau din strainatate” .
    Sa va traiasca androneasca.
    Si inca una, articol nou:
    „In situatii temeinic justificate, dreptul de administrare al Ministerului Educatiei Nationale asupra terenurilor si cladirilor in care isi desfasoara activitatea inspectoratele scolare judetene, casele corpului didactic, centrul national de excelenta, centrele recreative si de divertisment, Palatul National al Copiilor, palatele si cluburile elevilor, cluburile sportive scolare se poate transmite si altor unitati/institutii din sistemul de invatamant, la propunerea Ministerului Educatiei Nationale, prin hotarare a Guvernului.”

    S-a dat liber la furat,

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16313430-ordonanta-urgenta-care-modifica-legea-educatiei-fost-publicata-monitorul-oficial-universitatile-sunt-obligate-vireze-ministerului-5-din-taxele-incasate-studentii-straini.htm

  70. bunä,
    pun banii in cosul pt. alegeri, cu ce sä cumpere voturile
    dacä nu au bani. USL–o adunäturä de mafiotzi

  71. si eu mä consider bucuresteancä, chiar dacä träiesc acum departe,
    sincer mi-ar place sä vä intanlesc.este f. trist cum opärilä aruncä banii pe proiecte zgubilitice si nu face nimic.
    bucurestiul a ajunj, un teren de mimi-golf, indiferent pe ce stradä
    dai intr-o groapä, cu maidanezii felcerul opärilä nu a fäcut nimiic.
    ce noroc are si romania.

    premierul un mizerabil golan plagiator
    primarul bucurestului o cuträ vestejitä de felcer–tot plagiator
    senatul condus de o paiatzä repetentä
    si minunea- exponentul dobitocilor- adicä parlamentului – ZGONEA

  72. Servus 🙂
    Cea mai tare postare, cu cele mai tari comentarii 😀 .
    Plusurile si minusurile ma lasa rece, eu nu dau nici de unele nici de altele.
    Imi place sa cred ca unele din plusurile primite sunt de la cineva anume 🙂 , pentru celelalte multumesc, de minusuri mi se rupe 😀 .
    Cam asta pot scrie in bilant 😀 😀 😀 .

  73. si eu sper , ca nu s-a intamplat cu ion si fam ceva,

    din tot sufletul si cu toatä inima, vä urez sänätate, anul ce vine
    sä aläture dorintelor voastre , noastre, doresc ca romanii sä trezeascä. USL este o plagä nenorocitä, mai periculoasä ca fosta
    teroare comunistä.
    USL, este smecheria,mafia si scoala fostei securitätzi, sunt niste
    caricaturi oportuniste, manipulate de interese din est.
    CE DORESC ROMANILOR?
    sä nu mai inghitä jocul de pitzipoacä,figurantzi ratatzi si escroci
    pocäitzi a escrocilor USL,ca publicitatea ieftinä a golanului PONTA
    Trezitzi-vä romani!

  74. Tds, cind oamenii imi cer ceva, dar ei nu au facut nimic serios si de durata in zona civica, isi cumpara partid cu o istorie la fel de irelevanta ca activitatea lor civica, ca sa numesc doar doua lucruri importante din care iti poti da seama ca nu au cum sa iti raspunda si ca pierzi vremea cu ei.
    La fel cum pierdere este si cu Noua Republica.
    Lui Stefan Pirpiliu i-am trimis toate studiile si documentele legat de schimbarea legii partidelor, care sunt de gasit si aici :
    http://sociollogica.blogspot.fr/2013/12/o-propunere-de-schimbare-legii.html?m=1

    Nu exista nici o sansa sa vedeti partid de care vorbiti voi mai sus si care sa aiba lideri, care sa spuna simplu: „am primit studiul/propunerea ta. Iti multimim, dar nu ne convinge si nu o sa o aplicam”, iar asta pentru ca acele 25000 de mii de semnaturi necesare din 18 judete sunt echivalentul a zeci de mii de minciuni.
    Citi prieteni, cunoscuti apropiati aveti, carora sa le dati o semnatura ?
    Totodata ginditi-va daca ar fi trebuit sa aveti 25000 semnaturi din 18 judete pentru a :
    Face un ong
    A face un srl
    A face o familie
    A posta sau comenta online
    Si asa mai departe,
    atunci cum ar fi aratat Romania privata?
    Cu siguranta la fel cu cea politica.

    Am trecut prin astea acum ceva ani buni si nimic nu s-a schimbat, iar asta m-a facut in acesti ani sa ajung clar la ideea simpla si fara contraargumente, pentru ca nu tine de stinga sau de dreapta, ci de ceea ce de toti ar avea nevoie sa poata construi ceva usor si durabil : libertatea si dreptatea.

    Fara a oferi aceste lucruri in zona competitiei politice o sa avem luzari mincinosi ca MRU si Neamtu si altii asa zisi noi sperante ale „dreptei”.
    Alegatorii arata ca nu sunt prosti si asta prin faptul ca la alegeri au fost doar 42%, iar marea majoritate a spus pas din diverse motive.

    Nu poti sa scoti lideri, daca nu le oferi libertatea de a construi cu adevarat de la firul ierbii.
    Un fir in multe localitati, care datorita internetului si IT&Cului vor putea sa se alieze foarte usor fara sa aiba nevoie de sefi de la bucuresti.
    Iar daca tot vorbim de forme de organizare,plecind din zona afacerilor, recomand un articol recent :
    m.inc.com/?incid=53175

    Ca sa poti sa creezi si sa inovezi inclusiv in zona politicii ai nevoie de libertate si usurinta de a intra in piata.
    Daca nu ne vom unii fortele sa schimbam legea partidelor nu veti vedea organizatii noi asa cum vedem in zona ong sau al diferitelor startupuri : vezi exemplul de mai sus cu ciocolata belgiana.
    Spor la succese intr-o lume libera si dreapta 😉
    La Multi Ani!

  75. UN ARTICOL F: BUN de MARCEL TOLCEA , in evz

    ESTE F: CLAR ,GOLANUL PLAGIATOR VREA IMAGINE; POPULARITATE

    IAR SECURISTUL DUDA; , cum a mancat bani dela guvernul Täriceanu, VREA CEVA……………..monarhistii nu mor de rusine:
    ” ESCROCI SECURISTI DUDA SI PLAGIATORUL” ”
    2 GUNOAIE OPORTUNISTE

  76. Pingback: Cu ce ne este dator Eugen Tomac ? | Copacul din pădure

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s