Capitalismul e un sport de masa

E cel putin surprinzator cat de marcati suntem de mentalitatea comunista chiar atunci cand facem eforturi drastice de schimbare a paradigmelor. Subsemnatul nu face exceptie, ca sa nu avem vorbe 😀 .

O persoana ce promoveaza (pasa-mi-te) capitalismul, dadea un  citat din Winston Churchill sub forma : „Răul inerent al capitalismului este împărţirea neechitabilă a bogăţiilor. Bunul inerent al socialismului este împărţirea echitabilă a sărăciei.”
Originalul este : „The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.”

Diferenta intre „impartire echitabila” tradus de person si „impartire egala”, asa cum spune de fapt Churchill, pare nesemnificativa la prima vedere. Dar de fapt este uriasa.
In fapt este la antipod !
Pentru ca „echitabil” inseamna drept, cinstit, corect.
Iar impartirea egala este evident NEdreapta, NEcinstita si INcorecta.
Este suficient sa analizam simplu prima operatiune a „impartirii egale” : iei de la cel ce a realizat mai mult. Altfel nu ai de unde sa dai celui ce a realizat mai putin, logic.
Ce e drept-cinstit-corect aici ????
E furt, rapt, hotie, talharie, cum vreti sa-i spuneti, dar numai cinstit nu e !
Cu siguranta omul nici nu a realizat proportiile gafei.
Sa ne reamintim ca in clasa a IX-a cred, era un manual intitulat „Etica si echitatea socialista”. Ni s-au inoculat termeni mutanti, concepte strambe.

Este doar unul din nenumaratele aspecte ce demonstreaza ca majoritatea privim si incercam sa intelegem capitalismul analizandu-l cu instrumentele socialiste. Pentru ca doar astea le avem la indemana.
Si aici intra si resentimentul fata de cei bogati ce l-am regasit in mod repetat in ideea de confiscare a averilor ce nu pot fi justificate (prezumtia de vinovatie promovata ferm de MM 😉 ), si sentimentul ca cota fixa de impozitare este corecta, si afisarea ostentativa a unui sentiment de superioritate a celor ce intr-un fel sau altul au reusit pe piata, cel mai ades (asta e cu atat mai ridicol) a celor care au reusit doar sa acumuleze niste ani de studii la te miri ce institutii de invatamant, chiar daca la aplicarea in practica a muntelui de informatie acumulat sunt zero barat ..samd.

Cred ca marea provocare ce ne sta in fata este schimbarea mentalitatii multimii.
Noi ne focalizam exclusiv pe politicieni. Pe selectarea lor, pedepsirea lor, schimbarea lor…
Noi, adica unii ce ne pretindem ca tinem la niste standarde minime.
Dar aici avem un adversar imbatabil : TOTI ceilalti care nu au aceste standarde minime. TOTI ceilalti care inteleg sucit ideologiile. Cel putin „sucit” fata de cum intelegem noi 😀

Vestea proasta este ca toata datele problemei arata ca este normal ca acum lucrurile sa stea asa.

Vrem economie privata SI libertate sociala.
Dar pe o piata nereglementata de stat, in speta intr-un sistem economic capitalist, incercand sa pastram libertatea sociala la un nivel maxim, avem o mare problema : democratia.

Sistemul democratic isi are esenta in puterea de decizie a maselor, iar masele observam ca sunt formate din persoane care nu au afaceri in propietate si prin urmare se afla intr-un conflict de interese cu sistemul capitalist. Multimea patronilor/propietarilor de afaceri va fi intotdeana mai mica decat multimea angajatilor acestor afaceri. La care se adauga angajatii administratiei de stat. La care se mai adauga si persoanele asistate social.

Deci …. la prima vedere cei care ar putea agrea capitalismul sunt in numar net inferior (poate infim) in raport cu cei carora aceasta oranduire nu le surade. Majoritatea NEfiind propietari de afaceri, au interese aparent contradictorii cu structura economica capitalista.
Am putea spune ca manifestarea cea mai plenara a democratiei se poate face teoretic intr-o societate comunista. Dar care tip de societate colapseaza automat din cauza ineficientei economice. E verificat 😉 !
Pentru ca oamenii au tendinta de a opta pentru a primi roade pe care nu le-au produs, dispusi de a ignora lipsa de logica a optiunii lor.
Human nature.

In doua vorbe : vrem o societate democratica (social)  SI cu economie capitalista (economic), adica un fel de „chel cu par”, sau „cerc patrat”.
Prin urmare, doamnelor si domnilor…. avem o problema !

Aici este probabil cel mai acut handicap pe care dreapta/capitalismul il are in fata tentantei oferte a stangii. Votul democratic al majoritatii cetatenilor societatii se indreapta in mod natural catre stanga. Acolo e pomana. Acolo e „bratul inarmat cu bata” al statului care sa oblige „firma” sa te plateasca ‘jde mii de lei – salariu minim pe economie si sa-ti dea 2 luni de concediu de odihna prost-natal, daca esti madama, si concediu pentru prost-tata, daca esti om 😀

Cum iesim de aici ?
Solutia poate fi probabil ca de obicei intr-o zona a compromisului.

Cel mai bine le-ar surade tuturor sa primeasca. Degeaba si cat mai mult.
Dar cum a primi „ceva” nu este posibil in Universul cunoscut, fara existenta unui producator care sa creeze acel „ceva”, oamenii trebuie sa accepte existenta si functionarea acestui sistem. Ce contine OBLIGATORIU propietarul de afacere, patronul, boss-ul.

Cum convingi lucratorii (masele, de !) ca trebuie sa ofere mai mult decat minimul (efort, interes, timp, calitate…) in activitatea pentru care sunt platiti de firma la care lucreaza ?
Ca trebuie sa fie dedicati slujbei pe care o fac in primul rand pentru ca firma sa fie profitabila si prin ricoseu, puternica si stabila, asigurand loc de munca pe termen lung si mai bine platit !!???
Prin aceasta atitudine consimtind de fapt la sistemul economic care dezvolta intreaga societate.

Este innot contra curentului, aruncat zoaiele din galeata contra vantului…..
Pentru ca in mintea angajatului raportul cu jobul este, in principiu, antieconomic.
Munceste cat mai aproape de limita minima, doar putin deasupra liniei unde ar risca sa fie dat afara.
Raspunsul-oglinda al patronului este sa-l plateasca cat mai prost posibil, doar putin deasupra liniei unde acesta si-ar lua lumea-n cap si s-ar duce la alta companie. Fiecare din parteneri dand cat mai putin posibil din ceea ce au de dat, rezulta o forta de franare a afacerii respective.

Pentru a face mecanismul sa functioneze, aceasta contradictie trebuie sa fie mai maleabila, partile  sa ofere mai mult decat minim-minimorum. Dar de fiecare data cel care creste primul oferta este angajatul si nu patronul !
Si am banuiala ca AICI este punctul in care trebuie actionat si la noi !

Cum constientizezi angajatul ca EL trebuie sa fie primul ofertant in aceasta ecuatie ? Poate silindu-l cumva sa se puna in situatia patronului, sa fie capabil de o doza de empatie, sa-l intereseze si aspectul vazut din celalalt punct de vedere !!!!!

Prima tentatie e sa te apuci de teorie, de explicat ce si cum cu sistemul de piata, de la Marx la Friedmann si de la Hayek la Keynes. Se paote face. Si noi poate ar trebui sa ne gandim la asta. Dar teoria nu este suficienta. Personal cred ca aceasta teribila dilema nu poate fi rezolvata decat prin diseminarea ideii de initiativa privata pana la nivel de individ. Fiecare persoana sa poata face o activitate din care sa castige ceva, de preferinta existenta.
Asta cel putin in teorie.

In practica am parerea ca majoritatea covarsitoare vor evita cu disperare sa se implice intr-o activitate de aces gen. Dar trebuie sa li se ofere posibilitatea si tocmai aceasta proba ii va sili cumva sa perceapa mai realist ca a crea o afacere, care eventual sa mai si faca profit, ca sa nu mai zicem ca ar fi bine sa cuprinda si ALTE cateva locuri de munca, nu e acelasi lucru cu a juca o partida de table pe banca, in parc.
Iar din cei care vor avea curajul, in practica unii se vor descurca mai bine, altii mai putin bine, altii deloc.

Ma opresc deocamdata aici.
Deja e prea mult pentru duminica asta.
Dar voi reveni asupra subiectului pentru ca am impresia ca un proiect care sa promoveze o insanatosire a societatii incepand de la radacina ei, de la palmasul fara liceu terminat dar cu drept de stampila, chiar se impune.

O zi excelenta in continuare.

Viq

196 responses to “Capitalismul e un sport de masa

  1. mie imi pare mult mai simplu
    sunt societati unde nu se permite formarea grupurilor de orice fel, bazate pe religie, pe familie, pe proprietate … mai stiu eu pe ce fel de credinte comune membrilor
    si societati care nu permit asta.
    cea „comunista”, cele totalitare, cele centralizate in orice fel … nu permit formarea grupurilor, ca nu pot gusterii verzi sa conduca usor

    cele „luminate” permit formarea grupurilor.
    in Romania lui Ceasca nu erau permise grupuri, prin lege sau prin aplicarea ei. acum sunt.

    hai sa o pastram asa!
    eu nu as putea trai intr-o tara ce nu permite grupuri. am trait cand eram tanar, pe politica musca si fugi … dar acum as pleca intr-o alta tara, doar daca as simti ca cineva, ceva, lege sau om, mi-ar ingradi formarea oricarui grup … dupa cum vor membrii grupului, zic … si in cadrul legilor, bineinteles

    spun ca nu as mai accepta sa formez grupuri subversiv, ocolind legi.
    am ramas in Romania deoarece, din unele puncte de vedere, e mult mai putin „sablonizatoare” ca multe dintre tarile ce le vizitam prin anii 90, inclusiv sua

    aceste sabloane, aceste „legi nescrise”, gasite deseori prin acele tari … m-au tinut aici

    • )))) „si societati care permit asta”
      scuzati
      parca nu mi-ar place sa fiu gura pacatosului ….

    • Salut, Cristi.

      Aici eu vad de-o vreme un pic altfel.
      Mai precis de cand am dat peste un chestionar de autoevaluare a apetentei stanga-dreapta in care raspunsurile erau analizate dupa doua criterii transversale : tipul de economie (piata libera VS centralizat de stat) si grad de liberate sociala (dictatura VS anarhie).

      Mi se pare cea mai simpla dar si cea mai eficienta maniera de evaluare a marimilor/optiunilor ideologice pe palierul asta.

      Tu te referi mai sus practic doar la unul din criterii : libertatea sociala.

      • salut Viq
        libertate corecta, ca de aia anarhica ne saturam noi acum
        … greu de tot de inceput de undeva, odata neinceput „la timp” … iar tendinta oamenilor este de a-si autoimpune si, mai apoi, de a impune si altora, tot felul de legi, care mai de care mai limitative, care mai de care mai preferentiale

        inceput „la timp” …
        exemplu: daca Ceausescu … prin ianuarie 1988, sa zicem:
        – declara ideea socialista falimentara si, cu autoritatea ce o avea, evalua tara. impartea valoarea la numarul de romani, scadea 10%.
        – distribuia tara romanilor, egal, cu un 10% valoare pastrata pentru aparatul de stat, care ar fi trebuit sa traiasca din gestionarea acestui 10%
        – garanta proprietatea
        – lasa libera orice asociere. intre oameni, intre familii, intre orice grupuri organizate pe orice criteriu ce ar fi respectat, insa, o lege simpla: aceea de a fi liber fara a afecta libertatea celuilalt.
        – facea un impozit fix de 10% pentru orice om ce producea ceva in Romania, roman sau de aiurea.
        – folosea acest 10% pentru protectie sociala.
        … ramanea in istoria lumii, nu doar a tarii asteia.

        poate va mai veni un alt „la timp”, dupa o criza, de exemplu.
        sunt convins ca, teoretic, acelasi lucru s-ar putea face, indiferent cum va fi organizata tara atunci
        dar doar teoretic.

        diferenta este ca treci mult mai usor de la autoritar la libertate corecta, ca are cine initia trecerea
        dar de la libertate anarhica la libertate corecta … organizata ))))) 🙂 … e mai greu … si tocmai experimentam cat de greu e

        si cum eu (si multi ca mine) NU mai vrem un autoritar, doar pentru a incerca o alta „liberalizare” … nu-ș ce-mi spune mie ca vom continua ce am inceput dupa 1989

        • Cristi,

          poate gresesc, dar eu cred ca daca Ceausescu facea ce ai zis tu, nu s-ar fi inchegat ce ai putea crede.
          Pentru ca factorul decisiv ramane si in cazul asta nea poporul !!!!
          Cu aceeasi mentalitate pe care o vedem activa azi, la doua decenii si jumatate distanta.

          Un singur hint : ce s-a ales de majoritatea covarsitoare a CAPurilor ??!!!

  2. Subiectul este vast, si in multe locuri imi depaseste nivelul de expertiza. Dar e foarte util si de aceea voi scrie cate ceva in timpul liber

    @Viq: „In practica am parerea ca majoritatea covarsitoare vor evita cu disperare sa se implice intr-o activitate de aces gen.”

    Corect,
    Exemplu: Una din fiicele mele preda Entrepreneurship la o universitate spaniola viitorilor manageri sau economisti.
    A tinut si un curs la Politehnica intr-un an, unor viitori ingineri. A fost dificil pentru ca viitorii ingineri nu intelegeau de ce sa invete ei entrepreneurship sau management. Ea le-a explicat ca este posibil sa nu munceasca toata viata pentru altii si eventual sa gaseasca o oportunitate, o inovatie si sa porneasca propria afacere, sau daca nu sa managerizeze acea inovatie intr-un colectiv pluridisciplinar sau sa conduca o echipa sau un proiect al unei multinationale in care este nevoie de inovatie si initiativa in zona lor de expertiza. Ei au replicat : Noi am mers la inginerie ca sa avem salarii bune si sigure ca angajati. Pe noi nu ne intereseaza sa riscam sa devenim proprii nostri stapani.

    • Last,
      da, asa e.

      Subiectul e vast. Dar mai ales adanc dpdv al implicarii si mai ales al duratei.

      Dar am aproape formata convingerea ca Romania nu se va schimba semnificativ pana cand nu se curata podeaua.
      De acolo, de jos trebuie inceput.
      De jos in sus. Asa democratia isi face efectul favorabil.
      Altminteri ceea ce obtinem (aparent) la varf, este absolut intamplator, extrem de putin probabil (Basescu e clar acum ca a fost un „accident”) dar mai ales iluzoriu. Pe termen scurt si usor de rasturnat. Sunt doar paleative.
      Ce a ridicat piratul intr-o decada, au daramat astia in cateva luni.
      Si nimeni nu da doi bani !
      Nu se poate asa.

      Trebuie gandit ….normal.
      Daca vrei ca planta sa fie sanatoasa, frumoasa, cu ramuri viguroase, sa dea flori si eventual fructe, trebuie sa-i pui la radacina ce-i trebuie.
      Altminteri poti s-o tunzi, legi de arac, vopsesti…. pana te canta cucu. Vax !

      As zice ca doar un nebun ar putea gandi la un proiect de asemenea anvergura.
      Motiv pentru care probabil mi-a venit ideea 😀 😀 😀 😀

      Cat despre inginerii de care zici, ar trebui pusi sa buchiseasca Kiyosaki, ca explica liniutele si bastonasele pentru to(n)ti, pana il stiu pe dinafara. Si asta inca nu-i destul.
      E doar teoria.
      De la asta la actiune mai e o bariera teribila.

  3. Salut Viq
    Credeam că a scris TDS 🙂 În mare ai dreptate la tine acolo unde eşti aşa o fi da aici nu.Un singur exemplu de aşa zis CAPITALIST Ion Ţiriac ce a produs ăsta cu toţi bani pompaţi de statul socialist român în el şi cu cei pe care îi pompeza în continuare?

    • @vericule, multumesc pentru compliment 🙂
      Ion Tiriac mai putin, Dinu Patriciu mai mult si altii ca ei, sunt specializati in a suge de la stat.
      Cand sunt pusi sa dezvolte ei insisi o afacere in plina concurenta dau ori rezultate mediocre:in cazul Tiriac,
      ori falimenteaza zgomotos fantasmagoriile pe care le pun pe picioare: in cazul Patriciu

    • Vere,

      indeobste ma feresc ca dracu’ de tamaie sa fiu prea serios si scolastic.
      Din pacate in ultimile 45 de zile mi-au sarit capacele pe plantatie.
      Efectiv am inceput sa uit figurile de stil si sa-mi pierd simtul umorului.
      Atat cat mai era 😦

      Aici, unde sunt, vad reluate la tv emisiunile de „educatie capitalista” cu o frecventa si indaratnicie pur si simplu incredibila.
      „Boss Undercover”, „Dragon’s Den”, „Watchdog”, o emisiune… nu mai stiu cum ii zice, ce aduce pe tapet recuperaea bunurilor (sau banilor, mai rar) de la rau-platinicii ce nu-si mai pot plati datoriile/ratele… emisiuni despre cei ce traiesc de-a moaca pe banii statului de generatii (benefits)… „Homes under the hammer” (locuinte cuparate la licitatie, refacute si revandute sau inchiriate) … inclusiv cumparari imobiliare in UK si aiurea (Spania, Portugalia, Franta, grecia, Caraibe…Florida….) , intr-un cuvant totul se invarte in jurul unei abordari active a folosirii timpului/banilor/fortei de munca/abilitatilor…
      repet : SIS-TE-MA-TIC !!!!

      iar ei vietuiesc in sistemul asta de generatii.

      La noi (cred ca e a 5-a oara cand o spun) nici macar documentarele lui Friedmann nu au fost date pe sticla.

      iar alea ar trebui visate, discutate, tocate, invatate, intelese, luate bobo cu bob….
      Si nu o singura data.

      Cat despre Tiriac, nu am foarte multe date, dar eu stiam ca s-a realizat inca inainte de decembre ’89 si nu in Ro.
      Cand a venit in tara era bine-mersi la capitolul „afaceri”.
      Ba mi-aduc aminte de moaca pe care-a facut-o cand s-a dus sa vada cum merg trebile in constructia satului pe care-l finanta din buzunarul lui si nu mai gasea materialele de constructie trimise 👿
      Personal as avea mai multa incredere in el decat in toti „liberalii” din Romania luati la gramada.

  4. Ion Ţiriac E mandatar al statului şi acum alfel ar CERŞI ca ceilaţi pe stradă.

  5. Last,

    Poate ca ar putea fi util sa aninam materiale pe subiectul asta (in paralel ?! 🙄 ) pe o creanga separata.
    Vor fi probabil mai rare dar cu obiectiv convergent.

    Spre exemplu am tradus unul din cele trei documentare BBC despre perspectiva economica in general si in contextul crizei in particular din trei perspective : Marx, Hayek, Keynes.
    Am reusit sa ajung si la cel de-al doilea la jumatate dar dupa aia am intrat la malaxor si s-a rupt filmul.
    Nu e dificil sa pui subtitle dar mananca timp.

    Si nu te alinta ca „nu e domeniul tau de expertiza”.
    Fii serios 😉
    In raport cu cei ce conduc Romania actualmente, este practic imposibil sa nu straluceasca si un absolvent de liceu foarte teoretic 😉

    • @Viq, da, ar fi un ajutor dat dezvoltarii spiritului antreprenorial pentru romani pentru cei de dreapta, si pentru pornirea de jos si inchegarea comunitatii de dreapta. Chiar ar fi frumos
      Vin aici cu o alta propunere. Ea are scopul de a ajuta partidele de dreapta si pe noi aderentii dreptei:

      Deja apar la Copac articole abstracte articole originale, sau cu lemente originale ce pot sprijini dreapta.
      Pentru a eficientiza interrelationarea intre Copac ca entitate sociala de dreapta si partidul, partidele ce pot beneficia de idei de aici, sau macar sa vada in ce ape se scalda aderentii dreptei, propun infiintarea unei pagini (nu post ci pagina) o cutie postala a partidelor de dreapta. semnalata bine in menu-ul blogului
      In momentul in care un autor scrie un articol se va gandi daca vre-un element din articolul sau este susceptibil sa fie interesant pt partidele de dreapta. Va copy-pasta fragmentul cu pricina sau o descriere scurta a ceeace considera ca ar fi util pt partid. Urmatorul autor daca considera util isi va pune in aceiasi pagina, in fata , ca la blog, ideea sa.Pentru asta, autorii va trebui sa aiba acces in comun la editarea acelei pagini . Astfel oamenii de la partide nu va trebui sa umble sa gaseasca diamantul ascuns in crengile copacului si interrelationarea ar fi mai clara si mai directa. Evident ca ideile expuse vor apartine ca responsabilitate autorilor articolelor. Evident ca membrii de partid al diferitelor partide, vor atentiona partidele, pana la momentul in care acestea vor intra aici prin reflex. Este ajutorul pe care il putem oferi partidelor, noi si comunitatea noastra.
      Vor citi nu numai ca sa vada ce idei pot lua, dar vor citi si ca sa vada nivelul aderentilor/electoratului si sa aiba un feedback la prostiile pe care le fac cand le fac. Pe noi comunitatea copacista de dreapta ne ajuta ca ne contureaza individualitatea. Cam asa e ideea,

  6. securistii se demascä incet, incet,
    stolnici, Quntus- care nu-l intereseazä candidatura lui Crin,
    sä nu se destrame USL.,nu-l uitatzi pe TRÄDICEANU, care
    a inceput colaborarea cu PSD, el a colaborat si inainte cu
    iliescu si patriciu-ASA PE NE-VE:

  7. LAST,
    tu cantzi la saxofon?NU I-AM VÄZUT GATUL DAR CRED CÄ E TENOR.

    • Nu @theo din pacate. Am incercat si am cantat acum zeci de ani la Braila in stagiatura, dar trupa s-a desfiintat (toti isi luau talpasita in vest care cum puteau ) si am renuntat, Oricum nu aveam prea mult talent sa cant sax sau doamne fereste trompeta. In schimb mi-am pastrat talentul sa ascult Coltrane, Baker si muuulti altii. Sunt un ascultator genial 🙂

  8. salut viq. Cred ca premisa zicerii tale e antica/traditional/ba chiar marxista din start. Ce este aia PATRON DE AFACERE?
    A. cei din IMM, unde majoritatea sunt afaceri de familie largita?
    B. sisteme IN FAPT cooperatiste
    la ambele ai nevoie de un lider care NU este patron de sclavi indiferent de vocalizele sindicatelor
    C. corporatii cotate in bursa? spre jalea propagandistilor de la CritcAtac, SNSPA [fost Stefan Gheorghiu], actionarul MAJORITAR la General Motors este fondul de pensii al SINDICATULUI profilor din California.
    D. oricine economiseste 5 dolari pentru pensie si-l investeste intr-un fond de pensii este probabil -in proportie de x/milion proprietar de firma, poate chiar a sa.
    E. or fi sclavi salariatii de la Microsoft deveniti in timp MILIONARI in USD?

    Personajul impilatorului clasei muncitoare e de fapt un MIT ISTORIC, sau amintirile noastre despre Linia MAritima Onedin.

    • Salve,Cinic.

      Mitul asta exista. Pentru romani reprezinta realitatea.

      Si ai sa fi surprins poate, dar nu doar pentru angajati ci chiar si pentru nepermis de multi intreprinzatori.

      Daca Gogu are un butic in cartier, chit ca nu scoate mai mult decat doua-trei salarii medii, se cheama ca „s-a ajuns” ! 😉
      Rudele se uita la el ca la un parvenit zgarie-branza care a reusit sa-i pacaleasca pe restul si, desi are doua masini la scara blocului, nu se gandeste sa le dea si lor un ajutor acolo…. sa-si plateasca ratele.
      Ceea ce e teribil e ca si Gogu se vede un capatuit cand se uita in oglinda de la baie.

      S-a pastrat conceptia comunista asupra „impilatorului” capitalist. E perceput la fel de imoral/ilegal doar ca nu mai are nime pretentia ca vrea sa fie cinstit.
      Poti sa furi, sa pacalesti clientul, sa fentezi taxele, sa inseli furnizorul…. ideea e … sa nu te prinda 👿

      Pecetea (i)morala asupra capitalismului nu s-a schimbat. S-a schimbat doar raportarea la ea.
      Inainte era nepermis sa faci asa ceva, acum ai voie.

      • salut viq. Ai surprins succint esenta:
        A. don gogu e mai mult legat de capro-vicinism [nu s-a schimbat din 1960 incoace]
        B. capitalismul „feroce” este anatema cu care PSD ii convinge pe fraieri.

        PS. ca un suport la ceea ce am scris eu si implicit acceptat de tine, un citat din Iliescu la ultimul congres PSD „…. noi suntem ultima linie de aparare a celor multi si nevoiasi!!!!”. Numai ca nu a precizat contra CUI se apara, iar din toate disputele mele cu pesedisti pe acest subiect nu a rezulat decat TACERE…..

        • „Apararea celor multi si nevoiasi” [= dragii nostri asistati sociali-votanti] de riscul „grav” de a gasi calea pentru iesirea din saracie … Cale in care se include si ideea/demersul lui Viq, de exemplu.

  9. Pentru @MARK WILLIAMS o pun aici caci e importanta si are legatura cu cresterea de jos in sus prezentata de @viq aici

    https://copaculdinpadure.wordpress.com/2014/02/15/e-partidul-mai-beton-daca-vine-si-anton/#comment-117269 Ce scrii aici imi pare aproape o impertinenta.

    De aceea:
    Draga @mark,
    Da, aderentii sunt putini, comunitatea de dreapta este la inceput, suntem cativa, dar nu iti bate joc de noi caci suntem ceva ce lipseste in tara asta.
    Voi construiti partide, unul dupa altul care sa ne fericeasca pe noi cei de dreapta in special si pe toti romanii in general
    Voi va construiti activisti ai partidelor , si va inventati presedinti, Si cand un sef se supara isi face propriul partid.

    Aveti mai multi membri decati aderenti , Forta Civica are 10.000 de membri in Bucuresti dar nu este in stare sa adune 2000 de votanti sau aderenti. Aveti partid pentru voi, pentru tine, pentru Udrea si Tomac
    Dar cu ipocrizie spuneti ca ati facut partid si ca transpirati pentru noi, pentru TDS si altii ca mine.
    Noi ne construim societatea civila de dreapta a aderentilor de dreapta caci suntem veriga care lipseste intre partide si gloata de alegatori.
    Numarul sefilor de partide a crescut in progresie aritmetica
    Idem numarul partidelor
    Numarul activistilor si membrilor creste in progresie geometrica si trec de la un partid la altul cu viteza accelerata
    Numarul celor pe care ii serviti adica aderentii dreptei suntem putini crestem liniar.
    Anton milionarul, Udrea, TRU (da, TRU care parea de o mare probitate acum cativa ani si acum e doar un jeg ) nu te vor apara pe tine @Mark
    Noi , nu alegatorii, (caci exista si alegatorii lui Ponta care raman cu Ponta) ci noi aderentii suntem cei care ii vom aduce la victorie partidele, si le vom taia macaroana cand si-o vor lua in cap.
    Pana ieri @mark , incercai sa ne bagi pe toti in partid, pt ca ai omis sa intelegi ca aderentii exista si trebuie sa existe. Si nu este sanatos un partid cu 20.000 de membri care nu are 100.000 de aderenti. Nu omori aderentii @mark. Ei te vor scapa daca @EUdrea va fi presedintele Romaniei si daca o va lua pe aratura.
    Noi aderentii dreptei @mark cei ce iubim tara si dreapta mai mult decat un partid efemer, un presedinte de partid efemer, sau un activist de partid efemer. Asa se construieste societatea, – de la baza cum spune si @viq in articolul asta
    Vrei un articol dedicat pe tema asta ? 🙂

    • Last,

      corect ce spui dar eronat cum o faci.
      Ti-am mai zis.

      daca in loc de ” Ce scrii aici imi pare aproape o impertinenta. ” scriai ” Ce scrii aici imi pare o eroare (grava – eventual)”, mesajul expus in tot comentariul ce urmeaza ar fi ajuns la Mark.
      Asa s-a blocat instantaneu la punctul ala.

      Dpdv psihologic in momentul ala ai aruncat o calimara cu cerneala in ochelarii lui. Tot ce percepe mai departe este intr-o penumbra albastru-inchis.

      Nu e vina lui. Pur si simplu asa functionam.
      Stiu, „aproape” pare ca pileste bavurile, iar daca cineva comite o eroare nu inseamna ca e incuiat. E doar un destept care a comis o eroare la un moment dat.
      Dar perceptia e cea pe care ti-am zis-o mai sus.
      Suntem fiinte emotionale iar managementul emotiilor nu este un sport foarte raspandit.

      • Viq Teoretic ai dreptate. -vezi 3-

        1 Deci este asa cum spun ? OK merci !
        2 Da este o calimara. Este o calimara de cerneala servita inapoi. Mark o tot trimite de multa vreme. Citeste-l cu atentie si intelegi, Cei ce nu intram membri in partid suntem niste gunoaie, O spune de luni de zile si asta este periculos. Este periculos pentru dreapta , pentru dreapta onesta, pentru tot ce incercam sa explicam aici
        3 Teoretic ai dreptate. Practic comunicarea cu @mark este intrerupta de multa vreme fara sorti de deblocare
        3 Pe mark nu am cum sa il conving, sau sa il mai conving. De aceea forma aproape o impertinenta este pentru ceilalti , ca sa citeasca cu atentie. Pe mark il va convinge doar evolutia lucrurilor. Nu imi doresc asta dar din pacate s-ar putea intimpla si asa.

        • Si daca spui ca ceeace am scris este foarte bun si ca –
          „aproape o impertinenta” strica minunatie de replica , te rog inlocuieste-o cu „o necugetare agresiva” sau cu ” aproape o impietate cosmica „

        • Aici nu mai sunt de acord.
          Mark e unul dintre noi.
          Pozitia belicoasa nu ajuta in cazul asta.
          Sectioneaza.

          Posibil ca si tu sa fi fost exact in pozitia lui, sa fi receptionat mesajul lui cum l-ai trimis tu acum.
          Atunci, daca stii efectul, de ce s-o faci ?
          Nu inteleg.

          Descarcare ?? Ok.
          Si .. dupa… ce ramane ?

          • Da @Viq Mark este unul dintre noi.

            Dar tot dintre noi sunt :
            Doi tauni???Care inteapa si bazaie???
            La ce sau la cine te adresezi cind vezi societatea civila aderenta

            Nu m-am referit la aderentii..care nu se vad..sunt sau nu sunt…..cu doi trei care fac opinie si aceea adusa la criticism nu se face un partid… si nu se poate trimite la coparticipare..
            “Noi societatea civila” este un titlu pompos si exagerat…UNDE SUNTETI??

            Meritam noi , taunii, tratamentul asta. ? Meritam ca @mark ne da la gioale de luni de zile celor ce vrem sa tinem steagul comunitatii de dreapta pe Copac, in timp ce mark vrea sa punem steagul Miscarii Populare tot asa cum Politeia are steagul Fortei Civice sus pe creneluri ?
            Acum ai pozitia mea

        • Last
          Sincer,imi pare rau pentru acest comportament..

          „Cei ce nu intram membri in partid suntem niste gunoaie, O spune de luni de zile si asta este periculos. Este periculos pentru dreapta , pentru dreapta onesta, pentru tot ce incercam sa explicam aici’

          Cind si cum am spus acest lucru,care ar fi dezonorant in primul rind pentru mine??? I n c r e d i b i l…

          Sorry,
          De ce FACI ASTA,Last? de ce introduci elemente denigratorii care nu imi apartin,nu le-am exprimat sau spus vreodata??
          De ce deturnezi spusele mele cu privire la necesitatea inscrierii in pMP
          a celor care sunt bine intentionati si increzatori in demersul lui Traian Basescu???
          Ma jignesti gratuit…doar ca sa iti aperi opiniile distrugatoare…mai mult sau mai putin
          voalate la adresa Miscarii Populare,a celor care lucreaza acolo,voluntar ,dupa orele de program ..

          • Sorry mark
            Ba asta faci de cateva luni. Faci o diferenta neta intre membrii de partid care fac treaba si clantzaii de pe margine care doar critica, si care nu au locul la copac. Vrei sa caut tone de postari de ale tale denigratoare, la adresa noastra, a celor ce servim dreapta, simpatizam PMP dar nu suntem orbiti de PMP tocmai pentru ca suntem comunitatea dreptei ?

            Anton e demersul lui Traian Basescu ? Papahagi e un antibasist ?

            Nu te jignesc gratuit. Te-am lasat luni de zile sa ne jignesti pe noi cei ce suntem de dreapta ajutam PMP dar critic.
            Tie iti place Anton ? Nu iti e frica ca daca vine Anton vin toti ? Avem nevoie de ciurucurile PDL ? De ce ?

    • Inutila orice argumentatie contradictorie..
      Last
      Am reusit sa te fac a te infatisa public asa cum esti..nu cum te pretinzi.
      Cine stie sa citeasca printre rinduri
      Cine stie sa culeaga din jocul de cuvinte
      Cine a priceput CE FACI
      Reuseste sa iti determine exact dedublarea,dualitatea si implicarea …

      Din nou..CARE ADERENTI??? DE CARE FACTURA? CITI??UNDE???
      mai lasa-ma cu aderentii…ei sunt deja inscrisi in Miscare…

      • Si adaug
        Copacul,in opinia lui last NU VREA steagul Miscarii Populare ..desi el se pretinde BASIST…
        Last este doar in comunitatea dreptei pe care o leaga de doctrina Copacului..
        Este foarte bine..Copacul nu poate fi altundeva decit la DREAPTA..
        Copacul dovedeste asta prin fiecare ramura sau ramurica..
        Ramane doar NEAMTU in aceasta asezare??
        Miscarea Populara poate fi retrogradata la infinit???

        • @mark la adaugirea ta
          Nu stii sa citesti amice ?
          1
          Politeia este blogul Fortei Civice. cu steagul Fortei Civice, Cine e de dreapta dar pune in discutie FC este banat imediat
          2
          Copacul din padure este de Dreapta, simpatizeaza cu PMP dar nu este blogul PMP el are pe catarg steagul Dreptei, a comunitatii de dreapta
          Prin felul in care vorbesti si presezi de luni de zile vrei ca Copacul sa devina blogul PMP exact cum este Politeia blogul FC ?
          Asta am afirmat !
          Chiar vrei asta ? Sa raportezi la partid ca ne-ai afiliat 100% ? Si daca vine Anton si Beton noi sa spunem uraaa !

          • Ok
            Am inteles pe ultima suta de metri.

            Copacul este militant de dreapta ,in integrum..fara a se afisa explicit in favoarea PMP..
            Doar ca teza nu se suprapune practicii care teoretizeaza doar ce face,cum face,de ce face PMP>>> acid,dispretuitor,inadecvat,distrugator
            Ori dreapta presupune un esichier mult mai dezvoltat…formatiuni si partidulete ..lideri …voci..

            Ce inseamna sa fi basist???
            Depinde…..
            Sunt indezirabil pentru ca am indraznit sa intervin pentru PMP ori de cite ori s-a sarit calul..si nu odata…
            Insa tin sa mentionez
            Last
            Ai in fisier pe FIL,pe MIh(scuze Mih daca gresesc)pe Theo ,
            Pe mine..
            Nominalizezi..acuzi..jignesti .impui …crezi ca este normal??
            Este obligatorie alinierea la parerile si opiniile tale???Exista un cod de etica sau conduita pe care l-am incalcat???

            .

          • @mark
            e spre bine 🙂
            Copacul este de dreapta, dar nu este captiv PMP 100% asa cum este Politeia captiva !00% FC . Cred ca am spus clar chiar si pentru tine.
            Cu PMP am fost critici dar dand sugestii. E un amar de postari, viq, eu, eugeni etc cu sugestii pt PMP. Nu l-am criticat prea mult pe Balamuc Neamtu dar ala deocamdata nu ne spune nimic.

            Acum tu ce faci ? Vrei sa creezi un batalion al urei 🙂 si aliniezi in spatele tau pe Filadel, ?!? Mih si poate Theo ?
            Esti copil ? Asa rezolvi tu puritatea ideologica a Copacului ? 🙂

        • Mark,

          Tu te pretinzi Basist? Ca aderi la valorile basiste de respectare a statului de drept prin admiterea lui MA? Tu esti de acord ca cineva care a votat pentru usl din 2012 (inclusiv pentru suspendarea lui TB?), de acord ,in mod constient, cu martea neagra?, deci ,esti de acord sa iti fie coleg? Mai mult decat coleg, sef de filiala la Giurgiu? Care sa dea directia politica a partidului?
          Tu nu vezi o usoara contradictie in asta?. Papahagi a zis ca pleaca …daca MA intra in PMP. Este el tradator?
          Ce ai facut ca sa iti spui opinia in FMP(PMP)? Eu i-am contactat pe: Papahagi, Funeriu, C. Preda. Tu? Ai fost sa le spui ca nu iti place? Eu cred ca nu. Mai contezi pe aia (aproximativ ?!?) 57 de votanti siguri? Iti spun eu….. poti incepe sa ii numeri din nou, acesta este riscul atitudinii necritice.

          Personal, daca un partid admite , nediscriminatoriu (sa zicem pe Tariceanu) , oameni care au participat la incercarea continua de lovitura de stat, ei bine acel partid nu ma poate reprezenta. Pot sa il votez conjunctural da nu imi cere sa fiu simpatizant.

          • Eugeni
            Da.
            Sunt impotriva lui Anton in PMP.Si altora ca el.
            Da.
            Am spus din primul moment ce aveam de spus la fundatie.

            Toate astea nu au legatura cu ce am scris eu.Dovada ca nici nu sunt citit ..ci doar la simpla vedere bun de blamat!

            Si chiar nu inteleg de ce trebuie sa imi arunci toate astea in seama mea ca si cind imi apartin..
            Sa repet???
            Poate se mai gaseste un altul ca tine…

            DETEST UN ANTON CA MEMBRU PMP!
            Am scris cu litere mari ca sa inteleaga toata lumea…
            Adresarea mea a avut un alt SUBIECT..un alt continut..o alta tema…

          • eugeni, o s-o repet pana te plictisesti:
            daca erai tu in locul lui Churchill NU faceai alianta cu Stalin?
            Nu era atunci important sa fie nimicit Hitler [gulag sau, Katyn sau nu]???
            Politica nu mai e arta compromisului [in principiu, FARA referire la MA]?

      • OK e bine sa fiu cunoscut asa cum sunt.
        Aderentii la dreapta sunt o categorie pe care o dezvoltam si noi cei de pe CPC ce nu suntem membri de partid. Este esential sa o dezvoltam pentru ca 1) sa ajutam partidele care merita 2) sa le penalizam si sa stie de frica opiniei publice
        Tu nu vezi ca te-ai ascuns imediat ce a aparut scandalul cu Anton adus de Elena Udrea ?
        Cred ca nici tie nu iti convine prea tare in sinea ta dar tu esti membru PMP si disciplina nu te lasa sa o critici pe doamna cea Mare . Nu are curaj Baconski sau Tomac dar mite @mark, Asa ca stai bland. Ce nu poti face tu, ajutam noi aici.
        Aderenti ? Trebuie sa va opriti din jocurile de la centru, si trebuie sa obtineti aderenti ! Eu ma refer nu la aderentii PMP ci la aderentii dreptei ! Caci dreapta trebuie sa reziste si daca PMP ajunge sus dar si daca PMP o alege pe Udrea (doamne fereste) presedinte si pica jos.
        Vrei sa distrugi aderentii si sa ii faci pe toti membri de partid ? Ti am trimis o schema

        • Iar dezinformezi,Last

          „Tu nu vezi ca te-ai ascuns imediat ce a aparut scandalul cu Anton adus de Elena Udrea ?”

          Din contra..
          Acum am revenit..exact pentru asta.UNDE M_AM ASCUNS,daca eu sunt AICI??Ce incerci sa sugerezi???
          Nu am intrat si nu intru pe nici un articol care iti apartine…

          .
          Am lipsit o buna perioada de timp din alte cauze …le stiu cei care m-au determinat sa plec..

          • Nu Mark
            Esti de ieri si te ocupi doar de deviatia de stanga sau cea de dreapta
            Te rog frumos scrie aici in 50 de cuvinte pozitia ta despre cazul Anton, si despre reprosurile de neinformare ale lui Papahagi
            ,,,
            Daca spui ca esti prezent, raspunde-i lui @Eugeni te rog , la intrebarile lui:
            Cine se ocupa de comunicare la PMP, cine conduce PMP, cine ia deciziile de avarie la PMP . Elena Udrea ? Elena Udrea ? Explica tu daca zici ca esti prezent . Spune acum ! Te rog
            Tu esti la partid in fiece seara, poti avea mai multe informatii, Bineinteles daca disciplina de membru al partidului iti permite

  10. Frumusețea României

    Filmare cu drone…..incredibil ,cit e de frumoasă țara asta ….un basm ,o poveste

    • Clipul e lansat pe 13 Februarie si e viral pe net

      Romania vazuta de sus in acordurile muzicii lui Ciprian Porumbescu.
      Prin aceste filmari vrem sa aratam si sa promovam Romania .
      Filmarile au durat 9 luni.
      Secventele au fost filmate in :
      Apuseni,Valea Draganului,Delta Dunarii,Dumbrava Sibiului,Sighisoara,
      Cazanele Dunarii,Coloana Fara de Sfarsit din Targu Jiu,Sibiu,Castelul Bran,
      Castelul Corvinilor din Hunedoara,Castelul Peles din Sinaia,
      Piata Sfatului din Brasov,Cluj Napoca,Biserica ingropata in lacul de steril din Valea Sesii,Sarmizegetusa capitala Regilor Daci si
      capitala mandrei noastre tari -Bucurestiul.

  11. hallo,

    viq,

    Pecetea (i)morala asupra capitalismului nu s-a schimbat. S-a schimbat doar raportarea la ea.
    viq, ai perfecta dreptate!

    prin 90 sau 91 spuneam ca fiecare cetatean al Ro ar trebui sa iasa macar o data in strainate, in Vest, si daca ar putea sa lucreze, ar fi si mai bine….abia dupa ce va fi lucrat pe acolo ca patron sau angajat la un patron, va intelege ca acest „nesimtit” capitalism il ajuta si pe el…

    de ce nemtii nu isi doresc socialism sau comunism?
    de ce norvegienii, olandezii, francezii (cu exceptii, biensur), spaniolii etc nu-si doresc comunism, socialism??

    pentru ca dupa WW2 si-au dat seama aproape cu totii ca doar intr-o societate capitalista un muncitor, un taran pot sa cistige bine si chiar foarte bine!!!!

  12. licheaua ponta a interzis dronele printr-o ordonanta de urgenta,
    chipurile, se vad piscinele bogatasilor
    😛

  13. Viq,
    urasc ideea de a te contrazice din nou, pentru ca am senzatia ca te vei supara pe mine, insa rebuie. Am impresia ca premizele de la care pornesti tu aici sunt gresite – capitalismul, ca si „oranduire” (hai sa-i spunem asa, de dragul zicerii, desi stim bine ca nu este o oranduire ci numai un sistem economic), nu mi se pare a avea defectul de care vorbesti tu – ca adica toti cei care „nu sunt patroni se vor indrepta in mod natural catre stanga”. Spui: „In doua vorbe : vrem o societate democratica (social)”; cea ce numesti tu „democratie sociala” este de fapt egalitarism; cei care vor ca TOTI sa aiba banii pe care ii are un patron (si pe care, nota bene, multi patroni in ziua de azi de fapt NU ii MAI au, dat fiind ca platesc taxe, impozite, trebuie sa re-investeasca, si, la sfarsitul zilei….zexe!), vor de fapt , nicidecum , aceea exista, din plin, in orice stat capitalist. O vedem la lucru zilnic, atunci cand il mai vedem la tv sau auzim la radio pe Bill gates sau pe altii ca el care, prin propriile forte, au reusit sa se ridice din saracie si sa….hai sa folosesc termenii astia, sa treaca in alta clasa sociala. Prin propriile forte, cu propria inteligenta si forta de munca. Asta inteleg eu prin democratie sociala, si ea exista in tarile UE (ok, nu ma refer acum la Ro. …..) si in USA-Canada, din plin….
    Spui „Cum convingi lucratorii (masele, de !) ca trebuie sa ofere mai mult decat minimul (efort, interes, timp, calitate…) in activitatea pentru care sunt platiti de firma la care lucreaza ?
    Ca trebuie sa fie dedicati slujbei pe care o fac in primul rand pentru ca firma sa fie profitabila si prin ricoseu, puternica si stabila, asigurand loc de munca pe termen lung si mai bine platit !!???”-pai mie mi se parea ca astea-s lucruri de minim bun simt, pentru orice om care-a lucrat macar 2 zile intr-o firma privata – ma rog, una nu exagerat de mare, dar IMM-uri stiu ca exista inca multe si pe-aici prin tarile pe unde traim eu si tu. Nu aveam impresia ca oamenii trebuie sa de un adevar atat de simplu. Insa, on 2nd thought, tind sa-ti dau dreptate-da, oamenii trebuie invatati ca a face o afacere nu-i jcarie, ca nu e simplu, si da, exista prea multi care au impresia ca patronul e doar unul care trebuie sa le puna totul pe tava, eventual si samunceasca pt ei. Din pacate, vezi, vorba cuiva – eroarea lui Descartes – aceea de a crede ca bunul simt e o insusire raspandita in lume in mod egal. Nu e. Mai degraba prostia e raspandita in mod egal, vai noua!
    Dar repet – democratie sociala avem deja, nu mai e cazul sa ne-o mai dorim. Egalitarism nu avem, si NU e cazul sa ni-l dorim, ar fi si daunator. In comunism exista – prostul era egal cu desteptul, de fapt, chiar mai egal decat el, lenesul mai egal decat omul muncitor, etc. Si da, sunt si in Dk., presupun ca si in UK, multi care si-ar dori sa traiasca intr-un comunism de un fel sau altul.

    • Sara buna, Liviule !

      C’mon man, suntem amici cu state vechi, ma stii ca nu-s capcaun, ce naiba te formalizezi atata.
      Observatiile tale sunt de bun simt.

      Deci… premisele…

      A. Capitalismul – „oranduire sociala”
      Nu cred ca eu am folosit termenul.
      M-am referit la societate de un anume tip sau altul.
      Oranduirea presupune asezarea intr-o anumita ordine, in cazul nostru a straturilor sociale.
      Eu am avut in minte societatea ca si sistem functional caracterizata prin doua axe cu patru marimi la extreme : o axa ce are in vedere sistemul economic si una libertatea sociala.
      N-are nici in clin nici in maneca cu egalitatea/egalitarismul.
      Este alta dimensiune.

      B. „Democratia sociala”
      Eu am cautat sa respect conceptul curat. Democratie = respectarea deciziei majoritatii.
      Iar libertatea (sociala) nu poate fi conceputa altcumva decat in context democratic.

      So…. ideea pe care pedalez acolo e ca majoritatea covarsitoare a societatii este ostila conceptului capitalist si am expus rationamentul care m-a condus la asta.

      C. Cred ca contradictia patron-angajat este cea pe care am expus-o si care uneori poate duce la conflicte extreme.
      Ea poate fi dezamorsata cel mai eficient in forma in care am sugerat : primul pas din partea angajatului (cel pe care tu-l consideri de bun-simt).
      Daca patronul nu raspunde la acest pas cu unul asemanator, angajatul pleaca la altul care apreciaza mai bine calitatea muncii sale.

  14. Hey 🙂
    1)Cine va ceda maine ? Elena Udrea cu Anton ? Adrian Papahagi ?
    2) Preda, Bakonski,Paleologu Funeriu – etc il vor sprijini deschis pe Papahagi ?
    3) Se va taia scurt tentatia de a aduce smecherii in partid ? MPreda, Boc au un cuvant de spus ?
    4) Atitudinea lui Papahagi va aparea ca salutara sau o graba prosteasca „poale in cap ” functie de decizia finala ?

    • @tds

      Partea cea mai proasta este ca indiferent cine castiga PMP are o pata neagra „la dosar”. Este drept de dimensiuni diferite pata aceea.
      Asta se datoreaza, parerea mea, amatorismului organizational al PMP. Nu au avut o reactie rapida si principiala. „Poate uita lumea” este o abordare contraindicata cu nenumarate exemple de nereusita.
      I-am intrebat insistent, atat pe Papahagi, C.Preda si Funeriu despre politica de cadre, purtator de cuvant, reactie rapida. Nu mi s-a dat un raspuns propriu-zis, dar ma asteptam sa nu primesc raspuns. Ce sper , este ca la intalnirea de luni sa aiba aceste teme pe masa. Daca se va intampla asta , eu precum simpatizant,cred am facut mai mult decat un membru PMP care sta se duce la seful de filiala si ii spune dorintele lui, pentru ca sunt sigur ca seful de filiala nu va transmite mai departe.(ce vrea asta sa imi ia locul? 🙂 ).

      • @eugeni ok !
        Mi se pare salutar totusi ca Papahagi a miscat. Mi se pare salutar ca noi cei doi tauni vorba lui @mark – ma refer la toate vocile de pe fb, bloguri de dreapta s-au revoltat, Nu e o problema ca smecherii ca Anton au incercat ! E bine ca poate vor fi stopati.
        In legatura cu problemele ridicate de tine celor 3 iti spun un secret :

        Numar zilele de cand Sebi Lazaroiu e la partid si impiedicatii astia inca nu au lucrat putin la documentele partidului , la focusare (tu ii zici doctrina) caci daca mai stau documentele alea neschimbate pe site …. eu voi scrie un articol aici despre ce credeam ca se va schimba imediat ca a venit Funeriu si Lazaroiu la partid.

        • Apropos de cei ce au reactionat pe fb, bloguri… ,ma refer la cei ce urasc USL dar nu au motive prea mari sa ne iubeasca, iar noi trebuie sa le dam motive sa ne iubeasca … caci sunt destepti si influenti si e bine sa fie cu noi odata ce sunt dusmanii dusmanilor nostri:

          Ah, am înțeles: liderii intelectuali ai PMP acceptă acolo dubioșii și corupții din alte partide, pentru ca apoi să poată face o reformă internă anti-corupți, numită Reformiștii 2.0. și să preia puterea în partid radical, după ce, cu ajutorul corupților au reușit să implementeze platforma de idei și proiectele din agendă. În felul acesta partidul evoluează, iar pe traseul ăsta anevoios Udrea, Anton & Co. se convertesc și ei din corupți în luptători anti-corupție; în fond, am aflat recent chiar de la președintele țării că lupta anti-corupție a început cu bilețelul galben găsit de Elena Udrea, această reformistă de excepție.

        • Funeriu e ocupat cu implementarea legii genului, via Franta.
          Chiar ma surprinde ce am citit pe fb, nu ma asteptam de la un om de dreapta sa aiba asemenea preocupari.
          Presimt ca vom mai avea surprize de gen.
          Oamenii pe care i-am apreciat sub anumite aspecte, considerate de noi reformatoare, nu si-au aratat toate fetzele.

        • Papahagi a fost singurul care a dat de inteles ca sunt domenii care trebuie rezolvate si singurul care a luat, parerea mea, rapid , pozitia necesara fata de admiterea MA in PMP. Papahagi este , pana acum, cel mai coerent in atitudine.

  15. Buna seara, all!
    Viq ,

    Grea tema de duminica (si inca, duminica seara, pt mine), dar foarte interesanta si mai ales, utila .
    Foarte de acord ca sunt lucruri fundamentale de schimbat in mental si ca trebuie lucrat „la baza”, plecat de la „podea”. Cel mai adesea lipseste ABC-ul, sau nivelul de cunostinte si intelegere este foarte scazut si mai ales, cum spui, viciat . In probleme de economie, finante, sociale sau politice. Tin toate de Educatie in fond.
    Nu am apucat sa citesc toate comentariile, doar cateva dintre primele. Spune @Cristian: „greu de tot de inceput de undeva, odata neinceput “la timp” … Greu este, cu siguranta, dar putem inlocui „neinceput la timp”-ul care e cumva, defetist, cu „e timpul”, sau „nu mai e timp de pierdut”…

    • E doar „buzduganul” 😀 😀 😀 😀
      Samanta ideii de a discuta pe viitor pe directia asta 😉

      Si, da, tin de educatie.
      Cum ii ziceam lui Vericu’ la 16:04, aici chiar vad o permanenta preocupare pentru mentinerea vie a flacarii intreprinzatoare.
      Ai nostri s-au nascut direct atotstiutori si traiesc pentru a uita.

      Si tot, da, cel mai bun moment de a incepe ceva este „acum”.
      Pentru simplul motiv ca „ieri” deja s-a dus.

  16. Structura tipica este formata din
    Alegatorii – formati din fideli (sunt cei 57 pe care @mark ii are sub control) si flotanti (cei pe care ne vom baza cind vor spune: decat pe Hitler ,mai bine pe MRU )
    Simpatizanti -astia ies la manifestatii (sunt cei cu canadiene cu PMP plus societatea de dreapta, care ies din 1992 fara bonuri de masa , si care atunci cand va fi mai influenta va influenta deciziile aiurea ale EU si o vor felicita pentru deciziile bune )

    Aderentii (ii includ pe cei ce stau pe fb de dimineata pana seara cum este @mih, tds etc si pe bloguri )

    Militantii

    Liderii
    O poveste interesanta parca de la Barbu Mateescu
    Antena 3 nu are mai mult de 800.000 de fani.
    Totusi la vot s-a spus ca A3 a determinat milioane sa voteze pt usl.
    Dar , adevarul este ca mesajele A3 au fost preluate de Lideri,Militanti Aderenti, care le-au folosit zi de zi ca material de propaganda proapspat si eficient.
    Acum, rolul copacului si al nostru este cred urmatorul:
    Cristalizarile, si mesajele pe care noi „comunitatea copacista de dreapta” si in general comunitatea de dreapta le dam zilnic , ajuta activistii, militantii si aderentii sa comunice cu publicul pe care vrea sa il atraga sau sa il mentina . Cei ce intra la noi sunt de dreapta si capata material de distribuit si idei de dat . E ok ce spun ?

  17. „Greu este, cu siguranta, dar putem inlocui “neinceput la timp”-ul care e cumva, defetist, cu “e timpul”, sau “nu mai e timp de pierdut”……”
    Cine „putem inlocui”?
    Noi, cei din blogosfera, am inteles demult ca nu mai e timp de pierdut, mai ales de cand Ponta si acolitii tot scot suruburile masinariei statului, unul cate unul, prin ordonante de urgenta.
    Spune-le tu celor din PMP ca „nu mai e timp de pierdut”.
    Sau nu cumva ei ar trebui sa stie asta inainte de a o spune noi?
    Nu cumva ei ar trebui sa ne ceara noua solidaritatea intr-un scop, si nu noi sa le tot dam imbolduri sa treaca la opozitie adevarata?

  18. @Viq,
    Absolut de acord cu ce ai scris in post. Revenind pe plaiuri mioritice,
    Un partid de dreapta ar trebui sa aia in conducere si oameni cu structura de dreapta. Traian Basescu este un atare om. ( Sa nu aud ca spune cineva ca Miron anton este de antreprenorul cu structural de dreapta de care are nevoie PMP 🙂 omul bugetar „si-a tras” companii care l-au facut milionar.
    Cristian Preda, Papahagi, Baconschi , Tomac chiar nu au structura de dreapta clara. Au principii, valori, democratice ceea ce ii deosebeste usl radical. Ei sunt profesori si nu au avut o companie de care depinde viata lor. Un alt profesor, Aligica, este de dreapta (structural) pentru ca in occident unde preda, nu exista post pe viata in universitati. (cu anumite exceptii). Trebuie sa faca dovada de functionare performanta a companiei „Aligica srl” in fiecare zi vanzand produsul „Aligica” cu articole si carti bune. Altminteri falimenteaza.

  19. Ai precizat ca in clasa a IX a ti se preda cate ceva despre economie,ma intreb si eu acum de cr nu se mai preda ?
    Fara minimul bagaj de cunostinte economice nici dracu nu va avea o empatie cu angajatorul sau.
    Apreciez faptul ca ai deschis acest subiect .
    Ce ai scris acolo ar trebui sa de-a de gandit si celor din sistemul de educatie si(poate) se gandesc la reintroducerea studiului cunostintelor social economice incepand din acoala gimnaziala de la clasa a VII a.

    • USL este mai importanta decit candidatura lui Crin Antonescu la presedintie, spune turnatorul cu 180 de turnatorii scrise aka mircea ionescu quintus.

      nu-i tin partea lui antonescu, dar declaratia lui quintus este de neinteles pentru mine…..

      • Ciolanul si speranta ca numai impreuna vor scapa de justitie,
        asta ii tine legati.

        • @luminita,
          la 97 de ani nici la inchisoare nu te mai baga…..

          asa ca nu inteleg de ce inainte de a parasi lumea asta,
          🙂
          nu poate fi quintus putin decent si onest….ramine javra mie la suta…cu constiinta neincarcata de atitea turnatorii

          • Pentru ca se simte dator sa le poarte de grija pupinilor, mai tineri ca el cu niste decenii.
            Daca el, in ciuda colaborarii cu Secu dovedite, inca se considera un senior liberal, ce pretentii sa mai ai de la purtatorii de servieta ai lui Crizel?

    • Nu ziceam de economie ci de „Etica si echitatea socialista”.
      dar cred ca era si disciplina asta.
      Daca nu ma inseala memoria, „Economie politica” 😀

      Care nu prea avea notiuni de economie, ca se umpluse deja manualul cu politica. 👿

      Ar trebui sa fie daca nu este.
      Sunt notiuni vitale pentru functionarea unei societati de tipul celei pe care pretindem ca vrem s-o avem. De la notiuni elementare de legislatie economica, pana la completarea declaratiei de venit, sistermul de pensii si taxe, via elementele fundamentale unei activitati private, atat cele referitoare la cadrul legal (RC, inregistrare, radiere…. ) cat si economice propriu-zise (investitie, profit, pierdere, faliment…)

      Corect ar fi ca absolventul de liceu sa fie vazut ca un posibil intreprinzator.

      Aici, copiii fac PRACTIC asta inca din clasele primare.
      Cultiva legume in curtea scolii si toamna, la serbare, se incropesc tarabe unde „le vand” parintilor invitati, alaturi de fursecuri, sucuri de fructe si alte chestii create de ei.

      Cand i-amn vazut prima oara mi-am amintit ce simteam cand, elev fiind, tata ma lasa s-adun sticlele din curte si sa le duc la ICVA.

      Mama, ce mai spalam la ele…. cu boabe de porumb, nisip, hartie…. ca nu erau perii pentru asa ceva.
      Erau BANII MEI !!!!
      Trezeste un sentiment care sapa zdravan informatia in creierasii aia, pe termen lung.

  20. @luminita (20:19)

    Presupun ca ai citit articolul lui Viq. Totusi, nu vad legatura dintre comentariul tau (mai ales partea cu ” spune-le tu celor din PMP…”) , articol, comentariul lui @Cristian si comentariul meu. Cred ca ai ramas fixata in alta tema de discutie.

  21. O declaratie mai putin cunoscuta a lui Cristian Preda despre Monica Macovei (acum vreo doua zile):
    „Puteți cita un singur lucru: nu a invitat-o nimeni pe Macovei în PMP.”

  22. Apropo de Aligica…..tare de tot articolul

    Reglementare prudentiala cu soacre, neveste si nepoti de var: Getica

    Hotnews face o investigatie si descopera un adevarat fenomen social: Autoritatea de Supraveghere Financiara – institutie a statului roman care se ocupa cu reglementarea pietei de capital – e o cloaca de nepotism. Pe lista celor mai bine platiti angajati ai ASF apar sotii, foste sotii sau copiii unor politicieni importanti. Uitati-va la lista, daca aveti ocazia. Te doare mintea ce e acolo. Supravegherea financiara in tara noastra pare facuta de neamurile potentatilor zilei. Da. Au nevestele si neamurile astea ale potentatilor un talent microeconomic, macroeconomic si econometric, ceva de speriat.

  23. Luni, la ora 11:00 la B1 vine TB. Imi este teama ca lideii PMP (mai putin Papahagi) au asteptat sa vada ce zice TB ca sa ia si ei o pozitie…….
    Mai teama, vorbesc serios, este ca nu o sa avem o pozitionare clara nici a lui TB.(din motive de constitutie etc. )

  24. Maine, de la 11:00, Traian Basescu la Evenimentul zilei, pe B1 tv.
    Va vorbi despre situatia tensionata de pe scena politica

    • sa vedem ce va zice TB despre actiunea EU de racolare a lui beton, pardon, anton
      🙂
      oare Papahagi se va intilni si cu TB? miine Papahagi este la bucuresti.

      • Sper sa nu ii spuna TBasescu, lui Papahagi ca E Udrea a declansat lupta anticoruptie in Romania aratand biletelul galben.

        Zic si eu..
        Adica sper ca TB va da un semnal clar, sa nu aduca dalmatieni in partid

        • parca era roz biletelul
          =)))))

        • Problema dalmatienilor e urmatoarea:
          Daca vrem cu tot dinadinsul sa castigam ceva la alegerile pentru UE atunci trebuie rapid create structuri locale si apelat la Anton, la Beton, la primarii lor si banii lor. Sigur ca ne-ar place asta, pentru a ne pozitiona pe o pozitie fruntasa cand vom negocia cu restul dreptei cine e jupanul pentru prezidentiale
          Dar daca facem asta periclitam teribil credibilitatea pe termen lung a partidului recte pentru 2016
          Basescu a dat el o directie, dar nu poti sa stii exact ce a gandit mai ales cand o spune la televizor si anume, lasati baieti 2014 si concentrativa pe 2016
          Aici e dilema lor

        • @tds Iti dai seama de toate implicatiile acestei propozitii ?:.
          „Adica sper ca TB va da un semnal clar, sa nu aduca dalmatieni in partid”
          @all
          Nici nu vreau sa ma gandesc……de aceea am fost suparat peste poate in ultimile zile. Imi prezint scuze daca am fost mai „contondent” decat de obicei. 🙂 .

          • Nu ai fost de loc contodent, ci Scuzati, Pardon, Bonsoar . destul de impaciuitor
            Iti ceri scuze ca te-ai purtat ca unul din cei „Doi tauni???Care inteapa si bazaie??? ca esti unul din cei ..cu doi trei care fac opinie si aceea adusa la criticism … si nu se poate trimite la coparticipare.”

          • …tauni prapaditi… 😀 😀 😀 😀

            Hai ca incet-incet ne intregim si coloram tabloul-autoportret

  25. skorpion,
    uite aici prima racolare facuta de Udrea pt. PMP, pe vremea cand Anton zacea nedescoperit in beton, abia apoi i-a venit si lui randul:
    http://www.ziuanews.ro/politica/ciobanul-artimita-racolat-de-elena-udrea-in-pmp-foto-113811

    • ciobanul gagamita al Elenei Udrea este pe acelasi principiu cu ciobanul ghita al lui vodafone, cioban cu care era impinzit bucurestiul, probabil ca si toata tara.

      dupa ce ciobanul s-a pozat cu ponta, vodafone a primit mii de reprosuri de la abonati, asa ca vodafone a decis ca toate reclamele outdoor cu ghita sa dispara din bucuresti.

      e udrea n-a fost prea inspirata, luandu-se dupa modelul copy-paste_plagiator aka licheaua ponta.

      • Daca citeai ce s-a scris ieri aici, asta am zis si eu, ca EU poate doar sa-i faca concurenta lui Ponta la pozele de pe feisbuc, nu in politica mare.
        E unul din motivele pentru care s-a ofensat si prietena noastra theo, cred.

  26. Miron anton: „Eu am discutat cu doamna Udrea, nu vreau să intru într-o polemică cu domnul Adrian Papahagi (..) E treaba partidului. Dacă se întâmplă așa ceva, îmi iau sacoșa și plec acasă. Mă retrag din politică”

    Intrebri la care s-a raspuns si intrebari la care nu s-a raspuns inca: 🙂
    1. Cine l-a adus in PMP? R: EU
    2. Este MA interesat de principiile partidului? R: Nu – pleaca fara sa regrete, ii este indiferente.
    3. Cine pierde din aceasta ruptura? R: PMP pentru ca nu mai are sacosa lui ma.
    4. Ce se afla in sacosa ? R. nu stim (inca)

  27. Maine daca Anton se retrage usooooor vor fi doua curente :
    1 ) al fanilor Papahagi, al taunilor comunitatii copacioase de dreapta care vor spune: Prin interventia oportuna si curajoasa a dlui Papahagi si a taunilor impartiali de dreapta … hidra masonica a lui Anton a fost infranta iar PMP a ramas curat luminat ca argintul strecurat 🙂
    2) Al inregimetatilor care vor spune: Vedeti mai boilor ca s-a rezolvat ? De ce s-a repezit Papah sa isi dea poalele in cap in piata ? ca vedeti ca oricum se rezolva ? Si voi taunilor , v-ati demascat ! 🙂

    Asta este versiunea misto. Daca nu se retrage, sau se retrage cu urlete… atunci e mai naspa

    • Uite ca se vede, este ?
      Frictiunile odata ce apar sunt ca fragmentele microscopice de cartilaj din articulatie : rod din ce in ce mai mult indiferent cum o flexezi 👿

      pai nu-i mai bine sa fim un pic intelepti si sa nu declansam procesul ?

      • Asta cu se vede e pentru Elena Udrea care a declansat procesul, prin neconsultarea cu vicepresedintii ? Sunt curios daca s-a consultat cu presedintele Tomac ? desi ala era cu botezul

        Astept ca eugeni si luminita sa imi aprecieze si mie simtul umorului 🙂

      • da’ daca faci cate zece genuflexiuni zilnic mai rod?!?

      • Viq,

        Hai sa continuam analogia. Uite cum vad eu analogia: 🙂
        Avem una bucata articulatie. Articulatia a fost fortata, lovitura, corp strain (depuneri de calciu de exemplu) , inflamatia se va perpetua si agrava datorita folosirii articulatiei. Ai doua variante:
        1. sa nu mai folosesti articulatia si dupa o lunga perioada de timp (dupa ce lumea uita) poti sa incepi sa flexezi usor pana scapi de aderente si ajungi functional dupa ce reintaresti muschii slabiti de nefolosinta
        2. Folosesti un medicament puternic ( o injectie de cortizon) si inflamatia dispare. Poti folosi articulatia la aproape 100% , cu grija totusi ca sa nu te mai lovesti sa capeti alte inflamatii.(foarte important).

        • Eule,

          as opta pentru o a treia varianta.

          Continuarea folosirii articulatiei dar mult mai cuminte, sub-moderat, pentru pastrarea mobilitatii si a fortei musculare fara a agrava degradarea deja produsa.
          Miscarea favorizeaza circulatia sangvina si odata cu ea si refacerea in timp a leziunilor.

    • bata-te sa te bata, prapaditule!
      daca nu te excomunica theophylus, trebuia sa-ti trimiti macar o holograma aici.
      asa, te avem pe de-a-ntregul. 😆

  28. Last,
    stii care-i chestia?
    a zis si TRU la un moment dat ca se arunca de pe bloc,
    si el era un reper in publicistica online pe vremea aia…
    Si ce-a facut apoi?
    S-a inscris in PDL. 😉
    Iar azi ne scuipa cojile de seminte in cap.

    • TRU a fost un mare reper moral pentru mine incepand de cand era la BBC si a fost dat afara de englezi in cardasie cu Nastase
      M-a dezamagit dupa foarte multi ani in care i-am fost fan.

      Dezamagirea cu TRU ma face sa suflu acum si in iaurt fata de orice politician zicand= mai tds, daca te-ai pacalit cu TRU ani de zile ,,,,, poti sa te pacalesti cu oricine …

      • Yep ….te păcălesti cu Mark acu …..vad ca nu prea intelegi ca suntem de aceiasi parte a baricadei …si mai sunt citiva ca si tine .

        Eu îmi spun parerea deschis oricind ,fără acuze …cu argumente ,cred eu solide ,cind consider ca e necesară ,fără patimă …poate mai hotărât si cred ca niciodata nu am jignit pe vreunul dintre voi ,poate doar pe chinezu ‘ ….dar tu Last ,ai o atitudine care cere pumni de multe ori ….uiti ca de fapt nu-i blogul tau si cel mai in măsură să ia atitudine fața de unul dintre noi e Viq

        Mai observ ca sunt care-l critică pina si pe Funeriu …..măi fratilor ,daca sunteti așa de buni ,iesiti in fața si schimbați dreaqului tara asta ,ce naibilor vă pierdeti timpul pe bloguri ???

        • @nightmare
          Nu eu spun ca @mark nu e de aceiasi parte a baricadei ci @mark spune ca eu nu sunt de aceiasi parte.
          Citeste si tu toate postarile si vei vedea
          Eu ma reped la el , ori el se repede la mine de multa vreme
          In secventa:
          Eu critic ceva la PMP
          Mark sare la mine si ma ataca pe mine ca critic al PMP
          Eu il cam ignor.
          Dar am inceput sa nu il ignor.
          Acest domn membru de partid merge pe ideea ca nu exista aderenti ci numai membri. Cel ce merge la partid si asculta de sefa Elena Udrea, noi astalalti suntem niste tauni
          Merge pe ideea ca noi cei ce scriem la copac trebuie sa fim PMP
          El este agresorul
          Ori eu cred mai mult in dreapta decit in orice Tomac sau Funeriu sau MRU de pe lumea asta. Si noi societatea de dreapta il vom apara pe @mark, daca mark ne va lasa sa traim bineinteles. Dar el vrea sa starpeasca comunitatea de dreapta si sa lase doar aliniati : Ori esit PMP ori esti FC etc

          • Si ca să lamurim lucrurile si mai bine ..

            Last …îmi place de foarte multe ori ce scrii ,ce comentezi ,dar tu nu esti aici la firma ta si nu esti șeful nimănui de aici ….ca si mine esti doar un no name din blogosfera asta

            Fiecare scrie ce crede ,iar Viq nu a intervenit niciodata brutal ….dar de multe ori am impresia ca pe mulți dintre noi nu i-ar satisface nici Regina Angliei ,Einstein ,contele de Monte Cristo,JFK sau Cei trei muschetari ….. Si last nu vrea nimeni să stîrpească nici o comunitate de dreapta copacistă ….

            Mai fratilor ,suntem in eroare ….daca e ceva de criticat la dreapta sunt hotariri ,discursuri si parcursuri ,nu persoane….persoanele alea sunt ,n-avem altele….. iar ,voi care vă credeți mai buni ca ei nu vreți să iesiti in fața ….asta e

          • @night
            nu sunt lamurite ? in ultimele 30 minute ai spus ca merit pumni, @mark spune ca sunt infect si jalnic. Ce mai vrei sa lamuresti mai bine dragule ?

            Eu nu scriu ca sa iti placa tie, Eu scriu ca sa ajut cum pot eu comunitatea de dreapta in primul rand (asta e subtire, asta nu aduna manifestanti, decat 500 in Bucurestiul de 2 milioane)
            Evident ca nu tin sa ma placi tu sau altcineva. Important e daca ma rabdati sau nu. Daca da OK daca nu OK
            Ca asta nu place partidului X sau Y e altceva.
            Am o cariera, am ce face in timpul liber, am o viata frumoasa nu vin aici ca sunt frustrat de ceva. Chiar vreau sa ajut, iar oamenii cu studii (cum ziceam eu , macar un MBA) inteleg valoarea celor pe care le spun eu aici. Nu sunt cu ifose. Daca eram cu ifose ma zbateam sa scriu pe Contributors . Vreau sa scriu aici caci imi place acest blog care este unul din cele mai democratice.
            Daca vrei sa imi dai pumni, si daca vrei ca @viq sa ma scoata de aici nici o problema. Banati-ma fratilor. Voi scrie parerile mele doar la cei cativa (nu spun cati) prieteni de pe acest blog pe email, daca nu suporti si iti vine sa dai pumni.
            Eu nu stiu de ce esti tu noname cu masca si palarie, Eu stiu de ce nu ma afisez, Am destule alte satisfactii daca poti pricepe asta.

        • Atitudinea mea cere pumni ?
          Ma rog eu sunt integru, daca vrei sa dai pumni pofteste cu pumnul daca vorba nu te ajuta.
          Blogul lui @viq permite discutia democratica, si doreste dezvoltarea comunitatii de dreapta. Indiferent daca membrii sai onesti au acelasi punct de vedere cu @viq sau cu palaria cu masca care da pumni .
          Uite mai palarie mascata: Am spus mai sus: L=am apreciat pe TRU multi ani de zile, am toate cartile lui, pt onestitate, pt curaj pt mesaj pt apararea Monicai Macovei, pentru participarea la apararea lui Traian Basescu . Si …… s-a schimbat dupa muuulti ani de comportament ireprosabil
          Asa ca eu am mai multa incredere in societatea de dreapta (pe care mark vrea sa o inlocuiasca cu fanii partidului X iar altul cu fanii partidului FC) decit in oricine ar fi el : Funeriu sau Mahatma Gandhi
          Vom castiga atunci cand vom avea o societate de dreapta puternica

  29. Eu inteleg ca il aperi
    De fapt Tu si Mark ati fost un great asset pentru Copac . Atunci cand a plecat Clemy tu si mark ati intrat cu comentarii si ati fost extrem de utili copacului. Asta am remarcat-o pentru ca sunt corect . Foarte bine.
    Ma rog chestia ca mi-ai da pumni o vom mai discuta si la alte postari. \
    In privinta lui Mark, analizeaza inca o data si vezi cine este agresorul
    Eu incerc sa ajut in felul meu dreapta. E forma mea de ajutor. Mark vrea sa nu critic PMP.

  30. Last..
    Toti cei care ne-au urmarit disputa reusesc sa distinga adevarul..
    Cu rea credinta tu mistifici ADEVARUL Meu…

    „Cel ce merge la partid si asculta de sefa Elena Udrea, noi astalalti suntem niste tauni”

    Am afirmat eu acest lucru vreodata?????????????????

    „el vrea sa starpeasca comunitatea de dreapta si sa lase doar aliniati : Ori esit PMP ori esti FC etc”

    Ce ineptie mai este si asta???VREAU EU SA STIRPESC COMUNITATEA DE DREAPTA???

    Last, esti jalnic..la modul infect in care te poti apara… lansind astfel de
    petarde!Atribuindu-mi gratuit gindiri si actiuni care nu imi sunt cunoscute!

    • @Mark
      Toti ? Nu observi ca multa lume este destul de sceptica ? si nu doar 2 tauni ?
      Ai raspuns doar ca nu vrei membri ca Anton si te-ai oprit la el. Faptul ca a fost adus de Elena Udrea nu ti-a spus nimic,. Te inteleg ca membru de partid ce esti.
      Ma pui sa iau la rand de 2 luni postarile tale in care afirmi ca : doar membrii de partid PMP pot face treaba, restul nu .
      Nu trebuie sa critici pmp pe blog ci sa te duci la partid si sa le spui ce ai de spus,

      Da in felul asta atentezi la societatea de dreapta care este alaturi de partidele de dreapta le sprijina dar nu se identifica cu ele.
      Prin negare : Nu poate sa existe o societate de dreapta ci doar membri de partid de dreapta.

      @Viq spune sa iti spun doar ca exagerezi atunci cand tu spui ca sunt Jalnic ca sunt Infect , ca arunc cu petarde.
      acum vine si amicul @night si spune ca merit pumni, 🙂 Bravo.

      PMP nu este infailibil domnule Mark doar pt ca Presedintele Traian Basescu a creat acest partid. Noi trebuie sa avem grija ca partidul sa nu devieze, ca altfel ramanem si fara asta, cum am mai pierdut cateva.

      • A cere pumni ,e un fel de a spune ,nu ca sunt in stare să-i si dau … 🙂

        Măi ,de multe ori enervezi lumea cu impetuozitatea ta ….ca să fiu mai clar 🙂

        • Eu nu stiu daca esti in stare sa dai pumni . Ai spus-o si acum vii cu zambilici. Presupunand cu nu esti in stare totusi „faptul ca o spui spune multe despre tine

          Ai fost destul de clar.
          Dar esti in tandem cu mark, Vezi cat de agresiv este el in raport cu mine sau cu oponentii. Eu sunt agresiv in idei nu la oameni.
          Sigur ca enervez pe cativa , Restul sunt de acord cu mine. As fi nelinistit daca ori toti ar fi cu mine ori toti ar fi impotriva mea.

        • Ok…..la toti ne place acest blog,nu te vrea nimeni bannat (de unde dreaq ai scos-o si pe asta ??) ,toti suntem de dreapta si atunci toti trebuie să avem grijă să nu facem din acest blog un teatru de război ..

          • 1
            Eu simt ca partidele noastre care toate nu pot aduna 20% au niste hibe iar eu am experienta capatata in alte domenii sa le explic cam ce sa faca. Nu sunt singur, Si @eugeni,si @viq au arat asta si uneori au aratat si calea
            2
            In mod gratuit, dezinteresat imi aduc acest aport
            3
            Aportul meu calca pe nervi, pe oamenii de partid care nu pot intelege ca gresesc, si deasemenea pe diversi semeni ai mei care zic: ce face boul asta pe desteptul, are un nick de 3 litere amarit si se da grande.
            4
            Imi asum riscul si oprobriul de la 3
            5
            Eu imi expun opinia, si astept ori tacerea – caci postarile sunt citite – sau intrebari sau contestari, Aproape niciodata nu sunt intrebat ci doar contestat dar nu la subiect ci la -persoana Ce poftesti mai musiu !!!
            6
            Teatru de razboi! cine merita pumni !. cine e jalnic si infect ,!

          • De acord 1,2,3- fără ultima frază ,4 si 5 – fără ultima fraza

          • Te-am intrebat eu daca esti de acord cu mine sau nu ?

            Eu doar am raspuns la violentul atac la persoana al tau si a amicului @mark incepand cu ora 0,12 deci aproape de 2 ore.
            daca ti-a ramas ceva din ce am spus sau daca aceia care citesc maine dimineata , le este de folos poate e ok. Pentru mine a fost o pierdere de vreme idioata dar nu puteam lasa lucrurile asa

  31. Inainte de o zi plina de bucurii:

    Papahagi:
    „Am transmis sambata colegilor din comisia de integritate si arbitraj argumentele mele impotriva primirii dlui Marin Anton in PMP. Dupa verificari si o lunga sedinta, la care am participat duminica seara, comisia a stabilit ca nu exista niciun motiv statutar de respingere a adeziunii dlui Anton la PMP, organizatia Giurgiu. Imi mentin parerea ca nu ne aduce niciun beneficiu primirea unui politician care a trecut de la PDL la PNL cu 3 zile inainte de caderea guvernului Ungureanu si a avut recent o initiativa parlamentara de inchidere a supermagazinelor in week-end. Indiferent de rezerva mea personala, am decis sa respect decizia unanima a comisiei.”

    • Calea este deschisa pentru: Frunzaverde, Placinta, Teo Trandafir, Pop liviu, Tariceanu, Orban, Moisescu, quariu, Videanu, vozganian, Chitoiu, adomnitei Quintus, chiar si Antonescu ….. Nu vad nici-un motiv ca acestia sa nu treaca de comisia de integritate.

      • sa zicem de pe acum RIP, PMP?!

        oare din cine este compusa ”comisia”, comisia, comisia????

        • Poate nu chiar…
          Din pacate insa, prin succesiunea si continutul celor doua declaratii pe care le-a facut, Papahagi si-a asigurat…infrangerea in „meciul” cu anton… 👿

          • Sau mai rau, cu „antonii” din partid.

          • Nu as zice ca e infrant. sau ca s-a grabit. Cred ca bine a facut.
            Ce parere aveati daca tot partidul ar fi tacut ca porcul in papusoi, silentio stampa ?
            Macar asa stim ca partidul e viu, si ca reformatorii exista si lupta cit pot si ei acolo.

          • Nu, categoric nu ar fi trebuit sa taca, ba puteau fi chiar mai multe voci la fel de ferme.
            Un protest clar si categoric fata de „achizitii” de tipul lui anton, se impunea. Nu trebuia insa anuntata (si apoi retractata) demisia.

  32. @eugeni,
    sa asteptam si ultimul cuvint in aceasta problema..
    ultimul cuvint al lui TBasescu.

  33. Skorpion- Sa asteptam azi si ultimul cuvant al Presedintelui.
    Pana acum stim ultimul cuvant al Comisiei de Integritate si Arbitraj. 😦

    Personal deduc ca :
    Partidul isi doreste fierbinte un rezultat cat mai bun la alegerile europene indiferent daca asta pericliteaza credibilitatea si dezvoltarea durabila pe termen lung a partidului.
    Clar ?

    • Oare dorinta asta sa aiba vreo legatura si cu interesele PPE-ului in alegerile din PE, sau e strict de tip „dambovitean” ? Daca ar fi prima varianta, as mai intelege-o, cat de cat…

      • Cred ca
        1 in primul rand lupta este cea fratricida intre partidele de dreapta. Clasamentul final il va ajuta pe castigator sa puna conditiile reunificarii. Miscarile de acum nu obtin nimic de la usl.
        2 PPE este evident interesat de un succes dar la nivel global, Mai putin conteaza daca vor castiga pdl, pmp, udmr – toti vin la populari. Am vazut ca delegatia Blaga Macovei tocmai a fost primita de popularii germani in vizita.

        • Credibilitatea ii apartine strict Monicai Macovei, dar de beneficiat, beneficiaza la greu si Vasile & Co. Si nu-i pe merit, fir-ar sa fie 😦

  34. Despre alegerile pentru PE – 2014, am gasit urmatoarele:

    „(…) acestea sunt cele mai importante alegeri europene de pana in prezent. Alegerile sunt primele de cand Tratatul de la Lisabona, din anul 2009, a acordat Parlamentului European un numar de noi puteri importante.

    Astfel, una dintre cele mai importante modificari introduse de Tratat este aceea ca atunci cand statele membre UE vor nominaliza urmatorul presedinte al Comisiei Europene, care sa-i urmeze lui Jose Manuel Barrso din toamna anului 2014, vor fi nevoite, pentru prima oara, sa tina cont de alegerile europene.

    Noul Parlament trebuie sa sustina acest candidat, alegand practic noul presedinte al Comisiei Europene. Acesta trebuie sa fie aprobat de o majoritate absoluta de 376 din cei 751 de europarlamentari. Unul dintre principalii candidati este liderul socialistilor europeni, Martin Schulz, al doilea grup ca marime din Parlamentul European, insa lista poate cuprinde multe nume cu greutate in politica europeana si nu numai.

    In prezent, Partidul Popularilor Europeni are 275 de europarlamentari, social-democratii au 195, iar liberalii – ALDE – au 85. Practic intre aceste trei mari grupuri se va da batalia cea mare si in 2014. Verzii si grupul conservatorilor si reformistilor europeni reprezinta de asemenea adversari demni de luati in seama.

    http://www.ziare.com/politica/europarlamentar/alegerile-europarlamentare-din-2014-cum-si-cand-se-desfasoara-in-celelalte-tari-1278269

  35. Off topic, un foarte interesant si revelator articol in HotNews, despre realitati (guvernamentale, Sanatate, nicolaescu etc.) romanesti de maaaaaaare interes pentru noi toti.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16623774-fiola-toxica-unul-dintre-inaltii-demnitari-sanatatii-minte-cine.htm

  36. La bursa zvonurilor s-a anuntat ca Papahagi si-a dat demisia.

  37. http://www.mediafax.ro/politic/adrian-papahagi-se-retrage-din-viata-politica-12096769
    In alta ordine.
    Atentie copaceni, preamulte orgolii.
    Nu mai fiti atit de catastrofici.
    Cine vrea alta politica sa-si faca partid.
    Poate ati aflat/auzit, dar mai nou miresele nu mai sint fete mari 😛

    • In orice caz pentru PMP este o pierdere …..si o bilă neagră ,daca nu-i in stare decît de politică cu tradatori

      • in orice caz romanul este mai catolic decit Papa.
        Si din moment ce declara ca ramine alaturi de PMP si pirat, cit de mare este pierderea?

        • De imagine si credibilitate …..automat trece in rândul partidelor compromise …..daca ,pînă acum se deosebea cu ceva ,acum e pe aceiasi linie ….un alt partid mic din cele multe

          Vor vedea la europarlamentare ….poate ar fi bine să facă un sondaj să vadă cit au pierdut la faza cu Anton

  38. Incredibil! Penibil. Unii cu balamucul, altii cu gramofonul, celialti cu antonul. Felicitari!
    Cand USL va pierdre puterea, o va pierde in favoarea unor forte politice de genul Nicusor Dan sau Dan Puric. Si va fi o catastrofa. Oricum, lumea va zice pe buna dreptate ca decat cu partidul lui Udrea…

  39. Criteriile sunt de formă ,s-au sters pe jos cu ele ,sunt doar pentru reclamă…..cind un mafiot tradator cîstigă in detrimentul unui intelectual onest ,atunci să nu se mai jelească nimeni ca intelectualii nu vor să participe la relansarea țării …..n-au cum ,nici dacă vor

  40. Uite ca nici nu mai trebuia asteptata iesirea lui Base la B1. Si asteptarea asta ascunde o spaima refulata. Spaima ca Base nu va interveni in niciun fel in favoarea lui Papahagi si ca-i da mana libera Udresei. Teama ca partidul e, intr-adevar, doar un accesoriu asortat la poseta Marii Doamne.
    Adio FMP! Adio PMP!

  41. eu unul m-am saturat de prostiile lui Udrea.
    exact acum le trimit celor de la PMP demisia pe mail.

  42. deci PMP este istorie, Udrea l-a facut praf in 2 timpi si 3 miscari.

  43. N-am mai postat de mult timp. Da, PMP este istorie. PMP nici nu stii ca nici n-ai ajuns sa fii. Pacat . Felicitari Adrian Papahagi. Habar nu are PMP ce pierde prin retragerea ta.

  44. Ce usor cade in fandaxie novicele in politica dimboviteana.
    Gata, PMP, esti Istorie, iti trimit demisia, te scuip, nu-mi indeplinesti cerintele, huuuoooooo. (Ce se mai bucura @ zigzag si trupa 😉 )
    Si eu il felicit pe dl Papahagi, caci a simtit ca nu are fler de politician si nu are rost sa se faca de ris.

    • Pai normal ca se bucura. Varanu rade si cu fundu’ de noi. De ce n-ar rade si zigzag. Daca rade zigzag, atunci noi trebuie sa strangem randurile in jurul Udrei de teama dusmanului extern pe nume zigzag sau tzepelica. Ce sa-ti povestesc >:) !

    • Scuză-mă ….dar vorbesti prostii acum ….dacă intelectualii au principii si politicienii nu ,atunci pentru ce naiba ii mai bagă in față sau ii acceptă in partide????….doar așa de formă si reclamă ????

    • 1. Unora ni se rupe sufletul, iar preocuparea ta este capra vecinului
      2 Unii ne-am saturat de politica asta facuta de politicieni cu fler. Fler au avut si unp-ristii si pdl-istii cand au schimbat barca.

    • Ce dracu fler iti trebuie mai?
      Omul are principii si cand vede ca se practica ce se practica in politica damboviteana considera ca este mai bine sa nu iti bati capul cu tampenii.

    • victor, eu sunt dintre aia care inteleg a naibii de bine necesitatea compromisului. Si in nici un cazul nu eram unul dintre cei ce criticau blonda.
      Dar spune-mi te rog si mie ce beneficiu iti aduce un individ care a tradat cand era nevoie de fiecare vot?
      Era o buna ocazia de a manifesta fermitate. Respingerea aderarii ar fi reprezentat un bun castig de imagine.
      Acceptarea aduce doar pierderi.
      E o dovada a lipsei de management, e o dovada ca EU si-a impus punctul de vedere. E o dovada a lipsei de viziune.
      Vor continua pe aceeasi cale.
      Nu uita ca suntem in stare sa deducem cu mult mai multe decat altii, nu am nevoie sa astept ajungerea la destinatie, pot sa-mi dau seama mult mai devreme spre ce ne indreptam.
      Da, PMP este istorie.
      imi pare extrem de rau dar asta e.

    • Victor , eu nu fac parte din nici o trupa. Sunt o doamna repectabila la 57 ani , operata de cancer anul trecut , am terminat „cu bine” sedintele de chimio adj.
      Nu am fost niciodata membra de partid. Nici inainte nici dupa. Nu am nici o obligatie. Am doar respect pentru cativa opameni politici. Monica Macovei & Adrian Papahaigi & Emil Boc. Despre Basecu nu pot spune nimic acum desi l-am votat la toate turnirurile. :))

  45. Va aduceti aminte referendumul de suspendare din 2012 ? Atunci Udrea a fost zero prezenta si total absenta, iar Papahagi a fost varf de lance. Acum, la PMP, Udrea a devenit solo prim plan, cel putin la capitolul comunicare. Am vazut multe imagini pe la tv cu ea, flancata de Funeriu, C Preda , etc, care zambeau tont a la Baconschi. Ciudata, strategia asta. Iar alegerea asta Anton contra Papahagi demonstreaza clar de ce nu avem decat politruci prin partide. Cel mai grav mi se pare semnalul dat de aceasta alegere.

    • Atunci Udrea a tacut pentru ca i s-a spus sa taca. Daca iesea ea ca varf de lance ii facea rau Piratului si crestea prezenta la referendum.

  46. Cei care ne spun : daca nu va place faceti-va partid mai mofturosilor sunt exact ca mitocanul transpirat in tramvai care impinge pe toata lumea si trage vanturi si daca e apostrofat raspunde : Asculta, daca nu iti place ia-ti masina mica, cucoana !. Asa este in tramvai !

  47. Papahagi pe FB : O ultima precizare: raman membru al Fundatiei Miscarea Populara Cluj, alaturi de Emil Boc si alti colegi. Nu ma dezic nicio clipa de proiectul initial. Voi continua sa imi sprijin colegii, in care cred. Eugen Tomac este cel mai tanar, cinstit si patriot sef de partid din Romania. Cu Teodor Baconschi, Cristi Preda, Daniel Funeriu si Toader Paleologu in frunte, PMP va avea cea mai buna lista la alegerile europene. Raman angajat alaturi de ei, ca intelectual.

  48. Ete ca flacaii lui Chiliman se sparg si ei in figuri. Ce s-ai faci…
    http://www.blogary.ro/editorial/pmp-aceeasi-mizerie/
    Off topic: paiata are chiar acum un discurs prin care vrea sa ocupe toata zona de dreapta. Si-i mege, pt ca noi suntem ocupati cu Antonii si Gramofonii si Tusele…

  49. Salut, lume bună! 🙂

    Ocupați cu nunta lui Anton cu PMP, uitarăți de muzici 😉

  50. domnilor, scuzati, dar suntem un popor de penibili. Cum naiba sa faci o astfel de eroare ca asta cu Anton?
    E viziunea lui Udrea, acceasi care a dus la succcesele de la Constanta sau de la Bucuresti cu Prigoana.
    Tanti asta pur si simplu nu pricepe cum stau lucrurile, o fi bine intetionata, nu spun nu, dar e complet depasita. Vorba aia , cand ai doar un ciocan tot ce-ti iese in cale seamana cu cuiele.
    Atata stie, atata face.
    iar ceilalti au dovedit ca nu sunt in stare sa-si asume o opinie contrara, mergem cu turma, in bunul stil mioritic. Cine ia cuvantul castiga, e atat de simplu.
    Lovitura de imagine e devastatoare.

    • Base i-a frecat ridichea lui Macovei, i-a frecat-o si lui MRU. Si pe drept le-a frecat-o. Bai nene, dar de Udrea nimic, nimic, nimic. Chestia asta ma scoate din pepeni.
      Sa iasa Piratu si sa zica: Elena, nu faci tu un pas in spate la fundatie??

  51. „Comisia a stabilit ca nu exista niciun motiv statutar de respingere a adeziunii dlui Anton la PMP”

    Inseamna ca sita statutului este atat de rara incat poate trece si un elefant corupt prin ea ? Se gaseste cineva din moralii ramasi in partid sa o puna in discutie (pe sita )?

  52. Deci baietii au ales: E primordial sa castigam cat mai mult la europarlamentare. Pentru asta avem nevoie de bani, logistica si the Mechanic.
    Cu Anton s-a dat semnalul: Asteptam traseisti, care ne pot ajuta cu bani,primari , logistici. Vorbiti cu dna Elena, la biroul din fund. Nu va opriti la ochelaristii din fata. Voi astia idealistii, ciocul mic ! Comunitatea de dreapta de pe FB , bloguri etc. O ignoram. Ne impacam noi cu ei dupa europarlamentare.

    • Baetzii au ales sa nu iasa vreodata din bazinul fostului ARD. Si zic asta cu indulgenta. Poate nici atat nu vor avea ca spatiu de manevra. Sunt un partid care vor lua vreo 5% de la PDL si gata. Atat. Poate mai pescuiesc niste PPDD-isti dezorientati, daca nu-i ia cumva nea Vasile cu dreapta lui sociala mai repede. Asta-i nivelul, aici am ajuns cu reforma dreptei la doi ani de la pierderea puterii de catre nereformatul (vezi bine, din cauza crizei) PDL.

    • evident ca asta a fost calculul. Si evident ca e gresit. Nu e nici o diferenta intre ei si PDL in conditiile astea. Si nici dracu nu va mai pleca de la PDL.
      Si nimeni nu-i va mai recomanda nimanui.
      un bun exemplu de utilizare a cavaleriei cand in fata ai tancuri si F16.
      Udrea e complet depasita.
      PMP e mort. RIP.

      • Da, e foarte imporanta observatia ta legata de PDL. Nea Vasile o s-o reprimeasca in genunchi pe madam Udrea dupa europarlamentare. Dupa care, PNL o sa-i primeasca pe amandoi pentru prezidentiale. Traiasca dreapta unita!
        Reactie in lanta pentru chimisti:
        Anton la PMP –> Confort pentru PDL –> Alianta cu Antonescu-PDL –> tur doi Antonescu vs Ponta –> Game Ovar (typo!).
        Daca domnul Funeriu ne explica acum cateva zile cum vine treaba cu puritatea ridicata a substantelor posibila doar in cantitai mici, poate ar fi util sa stie cum atomul Anton duce la o reactie in lant pana la turul 2 Ponta-Cacarau…

  53. Ma simt oribil. PMP era singura gura de oxigen din tara asta. Mi-e greata.

  54. Io sunt curios cine-i votează la europarlamentare ????

  55. Antenescu nu are nici o sansa sa ia presedentia fara USL si el stie asta.
    Repet a nu stiu catea oara ca USL nu se va rupe.
    Dar na, marele strateg Udrea stie mai bine, are viziuni cu turul 2 al dreptei unite cica.
    E pe acelasi nivel de incompetenta cu Blaga. Nu pricep nimic.

  56. Doresc a o felicit pe tanti Nuti ca si-a tras partid.
    A fost prea frumos ca-sa fie si real.
    Nici nu am inceput lupta ca deja suntem infranti.

    • Beton! 😆 😆 😆
      Sta-le-ar maru-n gat, cu comisia lor de integritate cu tot!

      • Se cheama integritate Luminiscento, (ingropata de comisie) :
        And that my friends is called integrity, that’s called courage. Now that’s the stuff leaders should be made of. Now I have come to the crossroads in my life. I always knew what the right path was. Without exception, I knew. But I never took it, you know why? It was too damn hard.
        (din spiciul lu Al Pacino/ colonel Slade la finalul din Parfum de femeie )

  57. Estu,

    Pot sa iti inteleg reactia de azi (si pe a ta si pe a altora).
    Ai spus de multa vreme ca esti membru PMP. Asta inseamna sa faci parte dintr-o organizatie a PMP. Cum au mers lucrurile in organizatia respectiva cat ai fost tu membru PMP?

  58. Eu zic sa ne mutam pe pagina urmatoare, avem postare noua, cu Base.

Lasă un răspuns către eugeni Anulează răspunsul