Antract – Despre nevoia de libertate

Articolul d-lui Gabriel Liiceanu,  recomandat in aceasta dimineata de @skorpion

Au oare oamenii nevoie de libertate?

„…Dragi prieteni,

Nu cred că există bucurie mai mare decât aceea pe care ți-o dă gândul că ai putut face binele. Cred chiar că binefăcătorul e cineva care uită de el și care, făcând binele, cunoaște beția întâlnirii cu celălalt în cea mai frumoasă formă a ei. Când spunem „beat de fericire”, ne gândim îndeobște la starea de bine pe care o resimte cineva strict în raport cu sine. Dar nu cumva poți fi „beat de fericire” și în raport cu altul? Ei bine, cred că întâlnirea cu celălalt în fapta binelui e cea mai frumoasă ieșire din tine și cea mai frumoasă beție. Pesemne că a face binele este forma laică a extazului. Iar viața noastră, căreia îi căutăm toți cu disperare sensul, își capătă unul când, făcând binele, ne oglindim în ceva mai mult decât în noi înșine.

După ce am scris Despre fiara lăcomiei, am înțeles de la dumneavoastră că așteptați de la noi, intelectualii umaniști ai locului, „să coborâm din sfera ideilor” către „aspectele sordide ale vieții” și, comentându-le, să generăm o „schimbare la față a României”. Nu săruturi christice pe gură, nu importanța limbii în ființa unui popor, nu la ce e bun adevărul bine rostit, nu problema fricii în economia vieții și a libertății…

Mi-e teamă să nu vă dezamăgesc. Pentru că eu cred că fără o înțelegere prealabilă a reperelor cruciale ale vieții, nici unul dintre noi nu e „dispus” cum trebuie pentru a rezolva aspectele ei sordide. Cred că există o formidabilă epică a ideilor și că ea face parte din recuzita fundamentală a unui om care își propune să se bată pentru libertate. Problema pentru un intelectual ca mine nu este cum să coboare din „sfera ideilor”, ci cum să coboare sfera ideilor în viața celorlalți. Simt nevoia să dau curs, când și când, indignărilor pe care mi le provoacă lucrurile strigătoare la cer din țara asta. Am făcut-o și o voi mai face. Dar n-aș vrea să mă plasez de-acum pe orbita publicisticii curente. Chiar dacă mă veți citi câteva mii în loc de câteva zeci de mii, eu tot cred că forma ideală în care vă pot întâlni, în care pot atinge „extazul binelui” e, ca acum de pildă, să vorbesc desprenevoia de libertate…”

http://www.contributors.ro/cultura/au-oare-oamenii-nevoie-de-libertate/

Anunțuri

175 responses to “Antract – Despre nevoia de libertate

  1. Salut
    Foarte bine spus:
    „. Problema pentru un intelectual ca mine nu este cum să coboare din „sfera ideilor”, ci cum să coboare sfera ideilor în viața celorlalți.”

    Parafrazand problema capitalismului si a dreptei este ca desi este cea mai buna cale de urmat, ele nu pot fi intelese fara o pregatire prealabila

    Oamenilor le trebuie o anumita pregatire, o anume experienta prealabila pentru a accepta iar apoi a imbratisa capitalismul si dreapa.
    De aceea o societate civila de dreapta, o clasa mijlocie puternica, gasim doar in tari dezvoltate cultural, cu o democratie stabila si cu un ridicat nivel de civism al populatiei.
    Este simplu sa aderi la micii lui Vanghelie. si la cioara de pe gard socialista si la promisiunea desantata.
    Este mai greu de explicat ce este cu capitalismul si dreapta si de acceea desi 48% din populatie se declara de dreapta, noi obtinem mult mai putin in alegeri.
    O inlocuire de termeni pentru miile avizate
    Tocmai pentru ca G Liiceanu stie asta, adresandu-se tuturor, deci si prostilor ascunde cuvintele :civilizatia dreptei si capitalismul inlocuind cu expresia mai vaga Istoria Occidentului…..Cititi paragrafele dinspre sfarsit : din zona. …Orice dezertare din istoria Occidentului…. Tocmai pt ca stie ca sfera ideilor, ca civilitatea de tip capitalist nu e coborata la majoritatea concetatenilor, a preferat aceasta inlocuire de termeni accesibila doar celor 10.000 si nu bizonului furios din acest moment. Munca nu e usoara dar e singura cale de a creste de la cateva mii la sute de mii. Nu numai inteleptii dar si partidele trebuie sa porneasca de aici

  2. Bună dimineața! 🙂

    Doar oamenii au nevoie de libertate!!!
    Vegetalelor și vietăților bipede cu aspect uman nu le este de lipsă libertatea, ci protecția! Adică traista cu grăunțe, găleata cu apă și padocul de adăpost, suprema lor dorința!
    Pumnul de tărână însuflețit de stropul de scânteie divină care nu se teme să scruteze Cerul – Imagine a Universului în care el este un mic-nimic – ăsta este omul liber!
    …vă rog de îngăduință și iertatre pt duritate, în dimineața asta o rudă f. apropiată a ajuns în fața Marelui Prag cu „jumătate de motor” în functiune.

    • evident! numai ca trebuie definita notiunea de libertate PERSOANA cu persoana. Pt. fanul A3, libertate este scalparea lui Basescu. Pt. fanul bodegii libertate este pret redus la trascau. Pentru bigoti e o alta definitie, pt un anarhist alta etc.

  3. Avantajul de care ar trebui sa (fim capabili sa) profitam este ca „roata”, reprezentata de „civilizatia dreptei si capitalism” a fost deja inventata, ba si pusa in practica si confirmata ca „libertate” cu functie „protectoare” eficienta (in ciuda unor derapaje ocazionale, limitate, reglabile si mai ales, in ciuda contestarilor vehemente de…stanga – aceasta „frana” nimicitoare care promite vesnic o „inventie” utopica, urmarind in fapt sa impuna o „protectie” extinsa, primitiva si liberto-foba).

    Filmuletul de mai jos nu este despre doctrine politice pentru ca nu a fost conceput ca atare (dar cu putina imaginatie…)

  4. Dragos Paul Aligica, cu un articol superb adresat trezirii unui milion de buticari.
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/retardarea-civica-a-intreprinzatorului-roman-un-exemplu/
    Mai rau e dupa ce buticarii se trezesc si cauta printre partide pe cel dedicat lor pe bune. Ar trebui ca si acest furnizor de servicii – partidul – sa se trezeasca.
    Trebuie citit. Oricum o spune mai convingator decit mine,eugeni,viq la un loc.

  5. Ego cit Everestul si mai sus:
    „Oricum o spune mai convingator decit mine,eugeni,” 😛
    Mai stiu pe cineva care le stie pe toate si nu greseste niciodata 😉

    • @victorL
      „….mine, eugeni, viq” – Vad ca citezi trunchiat sil-ai uitat pe viq punind in locul lui un razaretz.
      Suntem persoanele de pe acest blog care au scris aici articole de fond exact pe subiectul asta. (Ar mai fi fost clemy dar ea a plecat din pacate)
      Te scuz ca nu intelegi deoarece ai o pauza destul de mare la copac.
      Dar opinii la articol tu nu ai ?

    • Si pe bune acum . Chiar ma demoralizezi cu intelegerea ta precum muntele Parang sau lacul Zanoaga Cum naiba sa scriu eu/altii articole mai abstracte, daca tu te impiedici de primul ciot. Hai sa mai explic inca o data pentru ca vad ca aici se aduna mai multe voturi decat la articole 🙂 Poti citi asa: Daca eu si ceilalti nu reusim sa va convingem pe voi si pe cei de la partide ce trec pe aici sa speram ca poate va convinge Aligica. OK ?

      Dar pe buneeee opinie la articole chiar nu ai ? ca e ora 16.30 si sunt doar 2 opinii pe 2 articole 🙂 Sau asteptam rondul de seara cu : eugeni,bill, fini, luminita poate,skorpy si vizite surpriza.

  6. Pana una alta, in prim plan…JUSTITIA!

    Mafia ASF. Ruşanu, reţinut de DNA pentru că le-a cerut angajaţilor să nu dea declaraţii procurorilor fără acordul său (RL)

    Monica Macovei a obţinut votul Parlamentului European pentru confiscarea extinsă. Când va aplica România noua lege a UE? (RL)

    Parlamentul de la Kiev cere urmărirea judiciară a lui Ianukovici, Curţii Penale Internaţionale (RL)

  7. Magistral articolul …cu multumiri si cam atat .

    Nu stiu dacă multumitul meu il face mai liber …probabil ca da ,fiindca Maestru’ a fost foarte incîntat de vizualizarile de la postarea trecută …uită doar un lucru .

    Romanii au fost liberi si pe vremea comunismului si dictaturii ….liberi mental ,din educatia lor spirituala ….romanul obișnuit mergea duminica si de sărbători la biserica si probabil ii blestema sau ierta pe dusmanii lui si pe dictator ,sperând in dreptatea divină …apoi ,eliberat de „păcate” si nervi ,începea săptămâna cu rabdarea si umilința binecunoscută si 2000 de ani au fost cuiul din talpa imperiilor……libertatea lui socială a constat in obținerea unui job bun ,întreținerea pilelor de la alimentară,măcelărie,laptărie ,magazinul de pantofi si textile ,magazinul de electrocasnice , de la școala pentru copii lui si de rotunjire a venitului familiei cu un fier forjat scos din uzină,o punga de ciment ,un geam sau o bară de metal de 6 sau in T-eu….daca mai avea părinți la țară se putea considera un om fericit ,nu prea avea pentru ce duce grija zilei de mîine,putea spera ca odraslele lui să urmeze o facultate si ii putea ajuta cu o gaină,o tuică,oua sau o pulpa de porc afumata ,niște cafea si Kent….la fel se descurca si dacă era bolnav….social se simtea protejat ,fiindca avea dreptul la o casă de la stat ,stat care se obliga să-i dea si job.

    Democratia nu prea i-a adus mare lucru ,decît ca putea acum vorbii tare ce își spunea in gind si dispăruse securistul întreprinderii pe care oricum putea să-l fenteze,făcând pe mutul ,lăudind si periind pe cine trebuie,nestiind nimeni ce gindeste,poate doar nevasta .

    Cam ăsta e romanul nostru liber….cine a vrut mai multă libertate si nu s-a mai regasit in țara asta ,vrînd mai mult a plecat printre străini .

    Practic nu ar trebui să mire pe nimeni ce avem acum la putere ….pe romanul rămas in tara nu prea il deranjeaza ,cei din art.lui Aligica doar aruncă cu brichete in pereți si cam asta-i tot ….iar Elita intelectualitatii noastre scrie articole si se simte „liberă” cind sunt ale naibi de vizualizate si critică ,critică la greu din Turnul de Sticla….deci??

    Pînă cind Elita nu va coborî in arena snobilor,parazitilor ,incapabililor,incompetentilor ,non valorilor,plagiatorilor ,penalilor si hotilor si nu va lua in mîini viitorul acestei țări să-i dea o directie si să învețe poporul asta si altfel de libertate ,pînă atunci să nu se mai mire,să plingă atat si să se vaiete ,fiindca e degeaba

  8. Va salut!
    Bine venit acest topic.
    Ne pune in fata intrebarii:avem sau nu nevoie de libertate ?Si cum o folosim spre binele propriu si mai ales spre binele celorlalti?

    Maestrul Liiceanu ne pune in fata unei realitati imposibil de negat;majoritatea oamenilor opteaza pentru „protectie” sub formele ei cele mai grotesti, in detrimentul libertatii.
    Cu toate acestea,omenirea n-a fost vaduvita de genii,de alesi,elite de ganditori care au pus mai presus libertatea si „conditia ei”.

    De multe ori elitelor intelectuale li s-a reprosat ca s-au izolat in „turnul de fildes”si nu coboara la nivelul maselor.D-ul Liiceanu le raspunde:” Problema pentru un intelectual ca mine nu este cum să coboare din „sfera ideilor”, ci cum să coboare sfera ideilor în viața celorlalți
    Pentru mine fiecare gand cu har este o noua fereastra spre cunoastere,spre adevar spre „painea Cerului”,atat de frumos exprimat de filosof.

    • Dora

      Pînă cind Elita nu va coborî in arena să arate romanilor si altfel de libertate ,pînă atunci romanul se va mulțumi doar cu libertatea inchipuită de el si va vota cum votează

      • night,
        ai si tu dreptate,dar fii sigur de faptul ca,prostimea nu asculta niciodata de elitele intelectuale.Aminteam in comentul meu de diferenta culturala si la nivel individual si la nivel de societate.La noi spre exemplu e nevoie de mai multi vectori de educationali in spatiile sociale ,nu la categoria celor instruiti.

      • Daca te referi la elita culturala, ar trebui intr-adevar sa coboare in arena, dar aici, pentru ce au de facut, cred ca e nevoie de echipe, de parteneriate cu elite economice si politice si cum spune Dora, gasirea/formarea vectorilor educationali. Cred ca asa, ideile care trebuie sa ajunga la populatie (pentru a o ajuta sa devina societate constienta, matura, activa, implicata in viata cetatii), pot sa-si gaseasca forma si caile cele mai potrivite pentru ca „mesajul” sa ajunga la „receptor”, sa fie inteles si insusit.

  9. Salut, copaceni! Doua articole extraordinare, cel al lui Dragos Paul Aligica despre intreprinzatorii romani si cel al lui Gabriel Liiceanu, despre libertate. Nevoia de protectie, inteleasa ca siguranta a zilei de maine cred ca o are fiecare, insa modalitatea prin care ea este asigurata este diferita: cei care inteleg sa-si croiasca singuri drumul spre acea siguranta, asumandu-si riscuri si efortul necesar, spre deosebire de altii, care au mai putin de investit si in consecinta, asteptari mai modeste. Asta este, nu ne nastem toti cu aceleasi talente, inteligenta, pasiune, ambitii sau aspiratii de afirmare profesionala sau sociala, si este normal sa fie asa. Insa comunismul a fost cel care a schimbat lucrurile, le-a intors din fagasul normal, iar efectele inca se vad si astazi. De acolo cred ca ni se trage felul aparte in care sunt privite elitele, desconsideratia fata de intelectualii intrati in politica, si neincrederea cu care sunt priviti oamenii care reusesc prin propriile forte sa realizeze ceva, orice, o afacere de succes, o cariera remarcabila, in orice domeniu. Intotdeauna exista indoiala aceea, ca un dracusor mic si negru, care va gasi o explicatie, alta decat meritul personal. Cred ca pe undeva asta ni se trage din vremea activistilor de partid, a acelor oameni alesi de regula din randul celor cu pregatire modesta, dar care dirijau cu aplomb organizatii din teritoriu ale medicilor, inginerilor agronomi, economistilor, etc. Cine a trait acele vremuri, cand un „dobitoc mai obraznic și lipsit de scrupule rage de câteva ori pe zi” cum foarte bine descrie in articolul lui Gabriel Liiceanu, in fata unor oameni cu o cultura si pregatire profesionala mult superioara, dar care se tem pentru viata si familia lor sa scoata o vorba, intelege ce vreau sa spun.
    Libertatea, tema ambelor articole pe care le-am citit azi, este vitala nu doar pentru tine niste „dobitoci obraznici si lipsiti de scrupule” la locul lor, dar si pentru a face posibil ca ceilalti, care „construiesc capitalismul si democratia in Romania” sa se bucure de roadele muncii lor si sa dispuna de ele asa cum cred ei de cuviinta. Este inca mult de lucru, e adevarat.

    • else, 😆
      aici e cheia:”Nevoia de protectie, inteleasa ca siguranta a zilei de maine cred ca o are fiecare, insa modalitatea prin care ea este asigurata este diferita: cei care inteleg sa-si croiasca singuri drumul spre acea siguranta, asumandu-si riscuri si efortul necesar, spre deosebire de altii, care au mai putin de investit si in consecinta, asteptari mai modeste”

      • Multumesc pentru raspuns, Dora. Sigur, poate fi si asta o „cheie”, insa eu sincer cred ca trebuie cautata si altundeva, in acele vremuri trecute care au permis si nu numai ca au permis, dar au tolerat inversarea acea incredibila a normalului, unde un maistru cu clasele facute la seral teroriza o multime de medici sau ingineri doar fiindca era pus acolo de partid si isi putea permite, practic, orice. Au fost vremuri oribile, pe care multi inca si le aduc aminte. Eu cred ca de acolo ni se trag multe din metehnele si mentalitatea pe care le vedem azi. Lucrurile care nu au fost clarificate si indreptate la timp raman povara pe care o suporta generatiile urmatoare. Trecutul mereu prezent. Parca traim intr-un roman de Marquez. 🙂

        • Categoric asa este.Metehnele si mentalitatile retrograde perpetuate in timp isi au originea in odiosul trecut comunist. Inversarea valorilor, festivismul slugarnic,imbracat intr-o falsa ideologie ,in timp ce inimile plangeau de frica si neputinta, n-au facut decat sa perverteasca multe constiintele.

    • elsewhere

      Dobitocul obraznic ,gras si lipsit de scrupule care ragea de citeva ori pe zi ,pe vremea lui Ceașcă sunt acum in Guvern,in Parlament si partide

  10. Un articol foarte bun . Mulumim ! Sincer .

  11. Cum a ajuns omenirea si in ce ne-am transformat

    Un videoclip realizat pe baza societăţii de consum în care trăim face furori pe internet de ceva vreme, având în vedere că prezintă imagini din abatoare, din fabricile de lactate şi din unele dintre cele mai mari supermarketuri din lume.

    http://adevarul.ro/life-style/stil-de-viata/cum-ajuns-omenirea-ne-am-transformatt-imaginile-vor-lasa-cuvinte-8_5309afeac7b855ff56962d45/index.html

  12. Fini a postat la 15:39:

    „Am vazut-o si p-asta:
    Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara a fost retinut pentru 24 de ore de procurorii DNA, urmand sa fie prezentat la Tribunalul Bucuresti, cu propunere de arestare preventiva pentru 30 de zile. Procurorii DNA au extins urmarirea penala fata de Rusanu cu privire la infractiunile de favorizare a infractorului si influentare a declaratiilor, in dosarul ASF – Carpatica Asig.

    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-16682194-dan-radu-rusanu-fost-retinut-procurorii-dna.htm

    Fini,
    Am dat intamplator peste comentul tau si nu am reusit sa „conving” WP-ul sa-i dea drumul altfel…Cred ca Old sau Viq ar putea sa inteleaga de ce (s-a mai intamplat in ultima vreme sa nu intre comentarii) Sorry!

    • Bună seara! 🙂

      fini,

      nu ai fost banată, dar ai comentat la subiectul anterior și acolo s-a dus coment-ul tău! 🙂
      Aici mai poate apărea numai dacă îl scrii din nou, cu vreun cuvânt-două modificat pentru a se evita filtrul WP de suprascriere care uneori mai face exces de zel 🙂
      Cred că Mih a făcut o treabă bună!

  13. Loda, nu eu iti tin comentariile dincolo de gard…

    De data asta iti indeplinesc rugamintea, dar mai mult nu ma bag…

    Loda spune: of topic :
    Rugaminte catre cei care admit /cenzureaza comentariile :
    Vi sa pare cumplit de nedreapta cererea mea de a nu mi se pomeni numele cata vreme orice replica de a mea (civilizata ca de obicei) legata de respectiva pomenire este oprita de la aparitie ?
    Nu de alta dar e pacat de atat democratie ?! 😉

    • Loda,

      Nu stiu de ce mesajele tale au intrat la „spam” ( selecția mesajelor spam o face automat WP care a fost cam amețit zilele astea !)
      Mesajele oprite de spam nu se semnaleaza pe tabloul de control, ci doar cele oprite la moderare și nu ești pe lista de moderare!

      Tehnic, nu merge intrarea comentariului fără numele tău ca autor.
      Soluția ar fi o schimbare de nume. Vedem atunci ce se întâmplă…

      Toate cele bune!

  14. Induiosator, Chitoiu declara ca „(…)poate da explicaţiile necesare DNA fără ca procurorii să ceară începerea urmăririi penale în cazul său.” (EvZ)

  15. Unii pica pe interceptari. Altii…pe ganduri: „În ceea ce mă privete nu îmi rămâne decât să mă gândesc în continuare ce îmi rămâne de făcut”.

    http://www.realitatea.net/tariceanu-despre-ruperea-usl-am-votat-impotriva-a-fost-o-decizie-usor-pripita_1387506.html

  16. Daca antonescu anunta asta-seara iesirea de la guvernare (= anuntul oficial al ruperii USL), se incheie o etapa importanta. In urmatoarea, intre altele, el trebuie scos din scena.

    • Mih,
      minunea s-a intamplat.Imi vine sa si rad;deunazi iti spuneam ca prima data nu sunt pe-o vorba cu piratul legat de ruperea mastodontului.Si totusi……

      • Dora,

        Pai numai vorba nu s-a potrivit… 😉 😀 😀 😀

        • Pai,da! Si nu intelegeam de unde era atat de sigur.Ne puteam gandi si la o mica strategie,de starnire a orgoliilor pentru grabirea inevitabilului.

          • dora, servus! 🙂

            da’ dom’ profesor văranu’ pe unde a rămas, că el ține casa, nu?! 😉

          • Poate ca zburataceste Porumbacu. Daca iese dosarul porumbacu, mai da si PSD din casa si scot 15% la europarlamentare, e mancat. Partea proasta e ca daca e mancat Crinel, vine Calin, Liberalul Rosu. Dar eu sper ca Ponta ve pierde chiar si cu sprijinul lui Tariceanu. Ponta nu ia jumate din voturi in turul doi. Trust me!

  17. Buna seara,

    Victor L e Victor Lungu?? Domnul acela cu copiatorul pe care scria „doctorat la minut” de la protestul in alb din Cluj?

  18. @ Bill,
    esti penibil; eu sint lugojean, iar Victor Lungu e clujean ( Sare`n Ochi semneaza pe Politeia).
    Te-am banuit ca esti imatur si cu strimbe, deaceia m-ai facut „uselist”.
    Te obsedez?

    • Cred ca e asa:
      Medalia de Aur Blond: markwilliams
      Medalia de Argint Coloidal: victor L
      Medalia de Bronz Platinat: nightmare

      • Bill-ule

        Esti pus pe stârnit furtună ?!
        Păi hai să mai punem de o medalie…

        • Olimpicii astia la udrism-stafeta sunt pur si simplu socanti. Uneori ma intreb daca nu-s trolli din aia care vin si lauda gorsolan persoane/cauze compromise tocmai pentru a provoca pagube cat mai mari organizatiilor.
          Acuma serios, domnule, dumneavoastra va vine sa credeti ce cititi aici de cateva zile? Se comaseaza astia trei intr-un mobbing grosolan la Eugeni, Last, Estu, Coana Zoe? Chiar aici am ajuns?!

          • Si tu te apuci de stins focu’ aruncând gaz pe el?!
            @mark și @night sunt mai bătăioși, @victor L n-a ieșit din cadența lui, @coana zoe dispune de rezerve serioase de bun simț, @estu și @eugeni sunt în limite.
            Per global Copacul iese pe plus, cu toate zgâlțâielile lui @last…

          • Bill
            Usor cu pianu pe scari…de obicei raspund exact in aceeasi maniera..
            Fac abstractie de aceasta data…din respect pentru Old si Viq!

          • Măi Bill …vezi tu ,voi nu stiti cind să vă opriti din criticat si nu sesizati momentele …de aproape o săptămâna altceva nu tocati decît ce face PMP ….bre ,da ajungă-vă….as vrea să vad aceiasi ardoare vis a vis de penalii de la putere …si eu am avut ceva de spus in prima zi si gata….nu tot bat apa-n piua de pomană .

            Situatia e cum e ….si e destul de gravă si in interiorul țării si in exterior …chiar ,nu realizati ce se întâmplă ????…..acu nu-i momentul de măicuțe si virgine…..nu poti cistiga un razboi impotriva secerii si ciocanului ,așa cum am vrea noi ….pur si simplu nu-i timp si îți trebe oameni unsi cu toate alifiile….contextul extern si intern nu-ți permite așa ceva …avem 2-3 focare de revolte in afară si inăuntru ditamai secera susținută de Rusia ….cum crezi tu că o să cistigi???…..acuzăm dreapta ca nu se unește….pai noi aici la Copac nu reușim să ne punem de acord ,cit timp trebuie dat cu barda in ai nostrii …..pierdem din vedere esentialul ….si lovim tot in cine nu trebuie …in loc să-i facem praf pe comunistii astia de la putere.

  19. habemus … oppositio )))))
    ce ras! cat de predictibil!
    … asta e piesa de teatru din inauntrul piesei de teatru! dar atat de saracuta!

    o secunda, o secunda, nu ar discuta un politician (nu doar de aici) … despre ce se intampla in Ucraina.
    o singura nevoie au, ca intotdeauna, dealtfel – sa stea oamenii acasa, cu ochii in televizor.

  20. Tapalaga nu se dezminte (bleah!!!) A spus ceva de genul: „realist, nu putem pretinde sa se guverneze in an electoral” (replica la o afirmatie ca USL nu a guvernat deloc doi ani de zile).

  21. vvpontanacu-mitoman si crizel-cacarau-bidon-gol au muuulte sanse sa nu mai gaseasca in…dulap (si) un „costum” suficient de curatel ca sa poata iesi in lume…mai spre toamna, asa…

  22. Eu vă las, azi am avut o zi plină cu medici, coronografie, stenturi – adică microțevuștile ălea de metal compatibil cu țesutul uman folosite pentru desfundarea vaselor de sânge și care costă, cu montaj cu tot pentru două bucăți, cam cât o mașină bună la mâna a doua!
    Noroc că nu sunt eu beneficiaru’, ci o rudă f apropiată…
    Noapte bună! 🙂

  23. Old, (22,19)

    eu am comentat la tema anterioara si nu la aceasta.
    Comentariul meu NU a aparut acolo. M-am dus la Voda cu jalba-n protap. Acum dupa mai multe ore de asteptare vad ca este acolo unde am dorit sa apara. O fata morgana in virtual.

    Te rog nu-mi spune ca WP-ul ma hartzuiste.

  24. Fini,

    Buna dimineata!

    „Te rog nu-mi spune ca WP-ul ma hartzuiste.” lasa o urma de suspiciune, asa mi se pare, care nu ar avea temei.

    oldhashu | februarie 25, 2014 la 22:19

    „nu ai fost banată, ai comentat la subiectul anterior și acolo s-a dus coment-ul tău!”

    Ba da, WP-ul te-a „banat/hartzuit”, asa cum am patit-o mai multi dintre noi (indiferent cine era la „butoane”) din motive care mie imi scapa. Cred ca Old a gasit primul tau coment postat deja la locul lui, unul din cele doua de care eu am dat intamplator (aveam treaba cu trollii) in spam si pe care l-am scos de-acolo. Pt ca nu intelegeam de ce nu apare pe pag. curenta (nu m-am gandit sa verific penultima pag.) am gasit solutia sa-l postez cu c/p. Cred ca Voda l-a scos si pe al doilea. Si cred ca tot Voda iti poate explica si de ce WP-ul mai face figuri.

    O zi buna!

  25. Buna ziua,

    Pe surse circula zvonul cum ca Tariceanu ar putea sa-si anunte demisia din PNL in conferinta de presa de azi. Sa vedem, eu nu prea cred…
    Ma intreb daca Liberalul Rosu ar fi o solutie de canditatura din partea USD…

  26. Piratul face declaratii la 12.30. Il eclipseaza pe Calin cel Rosu 🙂 .

  27. Bună dimineața! 🙂

    «Crinu Antonescu tot a dat divorț!» 😀

    Nu știu cum ar fi fost valorificat momentul politic actual de către o Opoziție cu Cap limpede (un lider de bătaie lungă!) pentru că, sub presiunea acestui gen de opoziție, s-ar fi putut să nu se fi produs ruptura !
    Actuala colecție de orgolii și ambițioși autointitulată Opoziție face prostește jocul USD-ului!

    Noroc chior cu ce se intâmplă p’afară că îi mai aduce cu picioarele pe pământ pe unii…

    Să vedem ordinul de marș al Piratului 🙂

    • Buna,

      Ruptura asta tulbura lucrurile foarte tare. E imposibil de prezis ce se va intampla. Oricum, e un moment propice pentru DNA si ambasade. Ar putea sa le taie macaroana atat penaleilor, cat si pesedeilor. Baronii devin nervosi, oamenii nervosi fac greseli… Meciul se joaca inca! Si piratul are numarul maxim de grade de libertate.

  28. 9 din 17 ministri sunt interimari = instabilitate guvernamentala

    incepe dez-„reevaluarea” * lui cacarau (previzibil, nu? – am intrat in etapa urmatoare 😉 … desigur, „meciul” se joaca mai departe)

    scrisoarea catre FMI – poate fi semnata cu 2 conditii: fara cresterea taxelor pe combustibil si fara celebra electo-rata (BNR – face pasi in spate )

    coruptia lui vvp, una institutionalizata (GIO!!!)

    TB promite o conferinta de presa.

    • *) n-am inteles niciodata, nu inteleg si n-o sa inteleg de ce, in mod constant, se gasesc o puzderie de jurnalisti, analisti, comentatori (cei consacrati, specialisti, mai de pe dreapta), care se grabesc sa disece si sa interpreteze strict la „prima citire”, mot-a-mot, declaratiile lui Basescu ( regele-tradator, cazul Arafat, „reevaluarea” lui vvponta si „tradarea justitiei”, „reevaluarea” lui antonescu – doar cateva exemple dintre cele mai cunoscute) si ignora „printre-randurile”, sau mesajele „ascunse”, sau „firul tactic” (si logic) al jocului …Uneori, a fost clar ca e vorba de anti-basisti mascati in „echidistanti-justitiari”… Dar nu in toate cazurile (cred) 🙄

  29. Umbra lui Tari-Tradiceanu a facut si ea o declaratie de presa…Probabil ca asta i-a fost misia pe ziua de azi (sa-i convinga pe liberal-pesedisti sa nu tradeze „cauza” uslamului? incercare de „detronare” a „uzurpatorului” sau, antonescu? naiba stie…)

    • Existau ceva zvonuri despre aparitia Partidului Social Liberal. Dar cred ca Tariceanu inca mai asteapta, pana dupa europarlamentare. Deocamdata il trolluieste pe Crin. Daca_Calin nu reuseste dupa europarlamentare sa preia PNL-ul, pleaca la USD si reface USL-ul cu „social-liberalii”. Vorba ceea: intarata-i drace, ca si mie imi place!

      Base a avut o conferitna de presa excelenta. Imi place ca marseaza pe micimea liderilor USL si pe taxa pe combustibil. Exacerbeaza nemultumirile votantilor uselisti. Ii demobilizeaza pe antibasistii hardcore si ii intoarce impotriva usl pe votantii lor ceva mai moderati, cei care s-au lasat dusi de valul rosu in timpul crizei (de aia a si facut comparatia intre Boc in Criza si limbricii astia intr-o perioada ceva mai favorabila).

      • Bill.
        motocliceanu numai asteapta nimic.
        Si-a dat deja demisia din PNL. Degeaba il apara Ludovic Orban ca un „liberal” de vita veche,devotat doctrinei liberale si incapabil sa ia decizii pripite….pasul spre social-liberalism s-a facut.

        Se pare ca aveau dreptate analistii profesionisti ,dar si amatori ,care vehiculau ideea existentei mai multor curente in PNL.Abia acum vor ieri la iveala cu mai multa claritate.

  30. Doo bețe, doo paie,
    Ia Puterea la bătaie 😆

    A inceput Ciuleandra politică românească!

    Guvern de interimari!

    Copilașii au făcut atâta kk în groapa de nisip că cel cu nasu’ mai subțire a plecat primu’ 🙂

    Scrisoarea către FMI semnată doar fără taxa pe combustibil și electorată – declară Piratul! Vânt din pupa…

    Tăriceanu prins pe picioru’ greșit, se învârte pe la ușile Palatului Victoria, doar-doar…

    EU declarație standard de lider low-medium în opoziție.
    Apoi Tomac… «Am zis-o bine, mamițo!?»

    …al dreak el de curent, cum inchide fereastra aia de oportunitate!

    • Old,
      ne trebuia si experienta asta inedita:guvern cu interimari si cu totii spre victoria finala.
      Pe mine chiar ma intereseaza ce cai se inchisd si ce altele se deschid pe maidanul politicii.
      Si mai mult ma intereseaza caile opozitiei.ale acelora care nu fac obiectul anchetelor DNA,incompatibilitatilor.

  31. N-am vazut o decadere morala mai mare decat cea a lui Tariceanu de azi .Si asta in direct. Nu-mi pot explica „fenomenul” . Da sfaturi despre certuri si divorturi. Pe numele CPT nici preotii nu mai oficiaza taina cununiei. Si el este acum la sfat cu Ponta. Cica vrea sa intoarca PNL in USL. Ei acum liberalii au de ales. Intre doua „personalitati” : Crin sau Calin .

    • Buna,

      Are si de unde da sfaturi despre divorturi. Are vreo 4-5 la activ. Era si o gluma in Kamikaze: „Numai o data se insoara Calin a 5-a oara”.

  32. La B1, prin telefon, ludovic orban: „nu mai putem guverna in cardasie cu…”) Adica pana acum au cardasit (vreo doi ani) si acum se descardasesc? 🙄

  33. Îşi mai aduce cineva aminte de îndemnurile lui Iliescu către liberalii tineri de prin ’90 ? La masa rotundă de la Palatul Victoria, Călin şi Dinu îi sorbeau vorbele. Au reuşit prima mare scindare, formând PNL Aripa Tânără, ştiţi, aia cu calu’. Călin a rămas SEMPER FI. Cui ? Lui Ilici, bineînţeles, nu doar el le-a spus LĂSAŢI LIBERALII SĂ VINĂ LA MINE!
    Acum filă de poveste pupă-n bot broscoiul pontagios, doar doar îl transformă în candidatul usd-l-ului la preşedinţie. Crede că pentru cele 7-10 voturi la investirea cabinetului pontagios III va primi ce crede că i se cuvine. Vrabia Mihai Viteazu’.

  34. Hehe, pe surse:
    „Fostul lider al PNL, Călin Popescu Tăriceanu, nu este singur în războiul cu Crin Antonescu. Acesta are de partea sa 30 de parlamentari și 14 organizații județene a PNL, care nu doresc ieșirea de la guvernare a PNL și îi cer lui Antonescu să revină asupra deciziei.
    Răzmerița condusă de Tăriceanu ar putea aduce un adevărat cutremur în PNL, care s-ar putea solda chiar cu o scindare a partidului.
    Alături de Tărciceanu se află și nume grele ale PNL, precum foștii miniștrii Radu Stroe, Andrei Gerea sau Cristian David. Toți cei trei au votat împotriva ieșirii de la guvernare și se împotrivesc vehement ruperii USL.”

    Take it with a grain of salt!

    • Pai, gruparea tradiceanului (daca se confirma existenta ei), ar putea fi la o adica, fractiunea liberala cu cei mai „albastri ” ochi. Restul or fi mai spalaciti… 🙄

    • O furtuna intr-un pahar cu apa.
      In BPP de ieri s-a pus si problema continuarii aliantelor pe plan localNu e noutate faptul ca, in teritoriu functioneaza aliante ciudate ,nu numai useliste,ci si intre liberali si alte partide.

  35. Mi-a „murit” un comment. WP face faze de VVP 🙂

  36. DNA cere aviz de urmărire penală pentru Cristian David. Ministrul e acuzat de abuz în serviciu şi uz de fals (RL)

    Inteleg ca David a demisionat din PNL (ca urmare…)

  37. Si pentru ca tot vorbeam de ochi „albastri” : „Fostul ministru al Justitiei Rodica Stanoiu ramane cu verdictul de colaborator cu fosta Securitate, in urma unei decizii de miercuri a instantei supreme.Decizia Inaltei Curti este definitiva, informeaza Digi 24.” (Rev 22)

  38. PSL (marca inregistrata) e cam…PC (tot asa cum tradiceanu e omul varanului, cum bine zicea @theo)

    „Partidul Conservator se va numi Partidul Social – Liberal?”
    http://www.financiarul.ro/2013/12/09/partidul-conservator-se-va-numi-partidul-social-liberal/

  39. Foarte bun articolul lui Turturică din RL

    Dacă PSD nu va înţelege în al doisprezecelea ceas ce preţ poate plăti România pentru visul celor mai corupţi dintre ei de a da timpul înapoi, dacă această confruntare civică va avea loc şi dacă nu vrem să ne prindă nepregătiţi, ar trebui să învăţăm încă de pe acum cea mai importantă lecţie a Maidanului: există cauze pentru care, dacă nu ieşi în stradă, alături chiar şi de oameni cu care nu împarţi aceleaşi valori şi viziuni, nu meriţi nici să fii liber, nici să trăieşti într-o democraţie şi într-un stat de drept.

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/o-noua-marte-neagra-si-lectiile-maidanului-327020.html

  40. Lazaroa pe FB:
    „Tariceanu e asa de agitat pentru ca Ponta i-a promis ca: daca aduce partidul inapoi in guvern, pesedistii sunt de acord sa faca rocada si sa l puna pe Tariceanu premier. Adica sa dea PSD presedintele si PNL premierul.

    Rocada se va face in pasi: 1. liberalii stau ascultatori in guvern, 2. sustin candidatul PSD la prezidentiale, adica Ponta, 3. dupa prezidentiale, Ponta castiga, isi da demisia si „noul USL” il voteaza pe Tariceanu premier intr-un guvern PSD-PNL.

    Si Tariceanu a crezut „

  41. Gata, a plecat Calin.

    • „Marele” Stejarel Olarul si inca un liberal au participat la sedinta de guvern …iar,penelistul de la ANAF, nu vrea să demisioneze .. 😀

      Greu se duc astia de la ciolan….Tariceanu e un imbecil ,dar nu-i bai ….așa se conving si liberalii ce măscărici au in partid

  42. in teritoriu insa liberalii tin cu dintii de legaturile cu PSD. Ce fac naucii aia de la centru nu-i intereseaza, in provincie e chestie de vaita si de moarte sa fii conectat la conducta cu bani a statului. Asa ca majoritatea in provincie va fi in continuare USL. Cu efecte foarte interesate la urne. Ca daca dau dovada de zel, ii rade seful pesedist.

    • Nu peste tot in teritoriu sunt ca frații ….in orice caz o să fie dihonie .. 😀

      Nu stiu ce mă face să cred ca aproape de prezidențiale ,UDMR ii va lasa cu ochii in soare pe PSD …vedem…. 😀

  43. Acuma, daca Tariceanu a plecat, va fi interesant de vazut ce vor face Chiliman, Moisescu, Tusa, Pavelescu si Bliiin. Vor ramane in opozitie? Sau vor merge alaturi de PSL?

  44. Un moment de relaxare

  45. Night

    Da, e de citit articolul lui Turturica si e bun citatul scos de tine. Vor fi destui oameni care sa gandeasca si sa faca ce e de facut si la timp ???

    Comentariul tau de la 01:51 este cumva pe aceeasi linie cu citatul. Si este un comentariu pertinent si de bun simt. Are 9 minusuri…Mi-a sarit acum in ochi…

    • Salut @mih
      Eu am dat unul din cele 9 minusuri si iata de ce daca tot te intorci la 1 azi noapte (cu italic text night , cu bold text eu )

      Măi Bill …vezi tu ,voi nu stiti cind să vă opriti din criticat si nu sesizati momentele …de aproape o săptămâna altceva nu tocati decît ce face PMP
      Noi puristii am tocat-o doar pe Udrea care a dat semnalul scoaterii afara a vechilor si onestilor organizatori ai PMP aducandu-si clientela proprie….bre ,da ajungă-vă….as vrea să vad aceiasi ardoare vis a vis de penalii de la putere …si eu am avut ceva de spus in prima zi si gata….nu tot bat apa-n piua de pomană. .

      Situatia e cum e ….si e destul de gravă si in interiorul țării si in exterior …chiar ,nu realizati ce se întâmplă ????…..acu nu-i momentul de măicuțe si virginede ce ne mai trebuie alt partid ? ticalosi gaseam si inainte si fara PMP…..nu poti cistiga un razboi impotriva secerii si ciocanului ,așa cum am vrea noi ….pur si simplu nu-i timp si îți trebe oameni unsi cu toate alifiileCare alifii ? Udrea nu a castigat niciodata nimic: 1)sefia PDL, 2) dezastrul ca sefa la Capitala + candidatura Prigoana, 3) fuga in moldova pt deputatie intr-o circa sigura, si…castiga abia la redistribuire….contextul extern si intern nu-ți permite așa ceva …avem 2-3 focare de revolte in afarăgogoritza ca sa il lasam moale cu Ceausescu ca el ne apara de rusi si inăuntru ditamai secera susținută de Rusia Udrea ne scapa de Rusi?….cum crezi tu că o să cistigi???…..acuzăm dreapta ca nu se unește….pai noi aici la Copac nu reușim să ne punem de acord pai nu trebuie sa fim la Copac , toti Udristi ,cit timp trebuie dat cu barda in ai nostriiPapahagi nu e al nostru ?, dar Udrea e a noastra …..pierdem din vedere esentialul ….si lovim tot in cine nu trebuie …in loc să-i facem praf pe comunistii astiavom vedea cum ii va face praf pe comunisti Udrea de la putere
      Inteleg ca avem aici la copac Udristi si im-puristi, dar incercam (noi puristii) sa delimitam pozitiile in mod democratic.

    • Thx ,Mih

      Daca ,am fi intr-o țară normala in care sistemul funcționează ,atunci aș înțelege orice cerință ,orice pretentie si orice deziluzie….dar suntem călăriti de un monstru roșu susținut din exterior ,suntem pe care să ratam tot si noi stîmbăm si nas ,ne dăm loviti si deziluzionati ….sincer ,e de rîs ….acum trebuie folosit absolut tot….orice om care e împotriva ăstora si care poate să sape la temelie ….monstru asta trebuie dat jos …dacă,mă apuc să fac mofturi ,ăla nu,aia nu ,ălalt nu …ramanem dreaqu singuri cuc in fată tavalugului …si eu am reactionat destul de dur …apoi am stat si m-am mai gîndit …situatia e dramatică ,daca nu ne mobilizăm pierdem tot.

  46. Salutare tuturor,
    Eh, ce face omul pentru postul de sef al Senatului.

  47. A doua fraza este:
    Noi puristii am tocat-o doar pe Udrea care a dat semnalul scoaterii afara a vechilor si onestilor organizatori ai PMP aducandu-si clientela proprie….bre ,da ajungă-vă….as vrea să vad aceiasi ardoare vis a vis de penalii de la putere …si eu am avut ceva de spus in prima zi si gata….nu tot bat apa-n piua de pomană. .

    tot asa cu bold la ce spun eu.

  48. Lucrurile sunt mai subtile:
    Atentie cum KKrau isi creaza culoar liber prin separare de PSD
    Noi prin Udrea ne inchidem culoarul liber deviind pe culoarul PDL devenind nu un PDL -2.0 ci un PDL2.

    • Asa este Last,
      Doar KKR isi creeaza culoarul liber fata de Psd, in schimb baronii si sefii de filiale in majoritate vor ramane alaturi de USD.
      Adica mai pe inteles ”afara e vopsit gardul dar in interior e leopardul”

      • Posibil,.treaba lor, dar creerea culoarului liber este clara la PNL. In timp ce noi prin prostia asta cu Papahagi-Anton ne-am obturat culoarul. Cei care au venit la PMP au venit la altfel de partid si e pacat sa creada ca au obtinut un alt PDL

  49. Publicul este satul de toate partidele care se arata cu degetul unul pe altul drept ticalosi.
    Cine esti este de 10 ori mai elocvent decit ce spui – e un proverb vechi
    Publicul vrea sa vada exemplul personal al partidelor nu ce zic ele.

    • Ma faci sa rad,
      Spui: ”Publicul vrea sa vada exemplul personal al partidelor nu ce zic ele.”
      Pai cred ca e cam invers, adica partidele reprezinta exemplele vii din public (foarte multe), si nu vorbele acestora.

      • Tot razand, nu imi e clar ce vrei sa spui. Spune cu alte vorbe te rog ca sa te inteleg .
        vreau sa spun ca degeaba sarim cu vorba sa ii acuzam pe uslasi daca noi suntem noi insine neconvingatori. Publicul se uita la noi cine suntem si ce facem si ne judeca dupa ce suntem si facem noi si nu dupa cit de mult ii injuram pe ceilalti.

  50. Acum 5 ore Aligica pe FB
    exact ce spuneam @eugeni si @tds pe Politeia de vreo 2 ani plus aici la copac

    Concluzie la dezbaterea de ieri privind inapoierea politica si civica antreprenoriatului roman:

    Cineva ar trebui sa reprezinte si apere interesele intreprinzatorilor romani, cineva ar trebui sa organizeze civic si politic prezenta lor publica, apararea de abuzurile politicienilor, de impozite excesive etc. Dar nu e clar cine.

    In nicun caz ei, intreprinzatorii. Ei sunt prea ocupati ca sa mai aiba timp si energie sa-si apere propriile interese politice si publice. Si si daca vor sa o faca, intampina greutati. Asa ca mai bine o lasa balta, sa o faca “cineva”.
    Cineva sa faca un partid si ei sa-l voteze odata la 4 ani, cineva sa faca aia si aialalta. Cineva.

    Cine?
    Cel mai probabil apare ca acest cineva ar fi Plesu, Liiceanu, Tismaneanu, Patapievici. Pentru ca nu o fac, sunt blamabili. Lumea vrea sa-i vada facand “ceva”.

    „Cineva” sa faca „ceva”.

    De asemenea, condamnabili sunt si cei care precum subsemnatul , in loc sa purceada la organizarea si reprezentarea politica a intreprinzatorilor, agricultorilor si horticultorilor atrag atentia ca daca ei insisi nu o fac, nu au de ce sa se planga si sa mai aiba si asteptari si pretentii de la altii.

  51. M-am rugat si de NRepublica si de FCivica si acum si de PMP daca tot zic ca sunt de dreapta, sa fie mai focusati pe capitalistii romani pe astia cu bricheta in zid care dau 70% din PIB. ca si categorie principala Raspunsul ? De pilda PMP are un program fluviu de 24 pagini, bun pentru un partid mondial sau galactic. Nu sunt in stare sa fie mai focusati. Voi ati citit cele 24 pagini ? http://www.miscareapopulara.eu/wp-content/uploads/2013/07/Program-PMP.pdf Catch all cum zice @eugeni, este un cuvant bland

    • Ei,doamne

      Exista cineva mai presus decit tine??
      Atotstiutorul..atotinvatatorul
      Un superman al stiintelor politice
      Vai si amar celor care nu iti inghit aberatiiler(indicatiile)

      • Ai venit @mark draga 🙂 ?
        Nu participi la discutie ?
        Din nou esti obsedat de mine si nu de ce spun ?
        (Ti-am dat solutia daca eu sunt mai important pt tine decat ceea ce spun: Un rendez-vous )
        Dar daca nu e asta, mergi te rog pe idei nu pe om.

  52. Last,

    Cu textul lui Aligica si cu „exact asta…” cred ca esti in eroare. El vorbeste despre ce ar trebui sa faca antreprenorii, ei insisi , tu, despre ce sunt partidele datoare sa faca pt antreprenori. Ideea lui Aligica este ca antreperenorii, capitalistii autohtoni, daca vor sa schimbe lucrurile care nu merg bine, de care se lovesc, care ii scot din sarite si-i baga in faliment, trebuie sa se implice, sa purceada la organizare si reprezentare politica , adica sa se organizeze ei , sa se implice politic ei nu sa astepte sa le rezolve altcineva problemele (fie acest „altcineva” un partid, sau n partide de drteapta)…

    • Serios ?
      Mai citeste odata ultimul paragraf :
      🙂
      De asemenea, condamnabili sunt si cei care precum subsemnatul , in loc sa purceada la organizarea si reprezentarea politica a intreprinzatorilor, agricultorilor si horticultorilor atrag atentia ca daca ei insisi nu o fac, nu au de ce sa se planga si sa mai aiba si asteptari si pretentii de la altii.

      • Mai Last,
        tu chiar nu gusti umorul fin englezesc al lui Aligica. Mai reciteste pasajele si cu alti ochi.

        • Ioane, eu nu gust umorul fin banatenesc astral al tau. Eu vorbesc serios. Te rog frumos !

          • Pai si eu am fost de buna credinta cand te-am indemnat sa recitesti pasajele bolduite. Scuze, daca astazi esti inca afectat de ruperea USL-ului si nu iti arde de glume.
            In alta ordine de idei, acum votezi si tu UDMR-ul cand pana si mia socrela le-a intors spatele.

      • Da, foarte serios!
        Am citit cu atentie si am inteles corect. Nu e nevoie sa repet. Aligica vorbeste foooarte clar. Si nu i se pot rasuci sau re-interpreta spusele. NU se adreseaza partidelor , ci antreprenorilor , care ei insisidaca nu se organizeaza si implica in politica (ca doar asta inseamna sa purceada la reprezentare politica”), nu au de ce sa se planga…etc.

        • Hai ca o mai pun odata 🙂 si fi atenta si la al 3 lea bold

          De asemenea,(1) condamnabili sunt si cei care precum subsemnatul ,(2) in loc sa purceada la organizarea si reprezentarea politicaa intreprinzatorilor, agricultorilor si horticultorilor (3) atrag atentia ca daca ei insisi nu o fac, nu au de ce sa se planga si sa mai aiba si asteptari si pretentii de la altii.

          boldurile spun:
          1 noi suntem vinovati
          2 daca in loc sa purcedem la organizarea si reprezentarea intreprinzatorilor
          3 ne multumim sa le atragem atentia ca daca ei insisi nu o fac

          Si colac peste pupaza vezi ce spune mai sus ca In nicun caz ei, intreprinzatorii. Ei sunt prea ocupati ca sa mai aiba timp Asta accentueaza ce scrie in ultimul paragraf.

          Nu te lua dupa Ion caci e glumet si in plus vrea sa fie cavaler 🙂

          • Last,

            Nu te mai stradui sa schimbi ce spune Aligica, doar ca sa iasa ca „exact asta…”. Inteleg ca ii ignori ironia…Daca insisti, o sa ma faci sa cred ca nu o sesizezi.

          • Mai Last,
            tu ai uitat cum era in regimul de trista amintire, cand o persoana care calca pe bec trebuia sa-si faca autocritica ca sa intre din nou in randul ”oamenilor noi”? Ei bine, dupa ce bietul Agilica a primit o serie de comentarii critice la articolul precedent, astazi cu ironia-i bine cunoscuta, si-a facut autocritica, ca sa poata intra din nou in logica noului ”om nou”, intreprinzatorul prea ocupat cu
            treburile ”antreprenoriale”, ca sa ii mai ramana timp si de discutii despre ”cum sa purceada la organizare politica….. ”.

          • Ioane
            „Bietul Aligica ” ? „a calcat pe bec ” ? si acum retracteaza ? Sa nu crezi ca suntem doar noi 2 si mih aici. Mai sunt si altii nevazuti care judeca. Scripta manent. Chiar crezi ca patronii de firme isi lasa treaba sa isi faca partid ? De asta se ocupa profesorii. 🙂 🙂

          • Draga @mih
            Esti cumplita parole d’honneur
            Ironia lui Ion ? Sau ironia lui Aligica ? Inteprinzatorii nu au timp sa se organizeze in partide. Nu stiu ce ai lucrat inainte de pensie . Oamenii astia nu au timp sa organizeze partide caci dau faliment. Politicienii organizeaza partide. Preda, MRU etc . Partidele trebuie sa ii atraga pe inteprinzatori
            Eu am scris. Pe blog intra multa lume. Fiecare citeste, intelege . Este suficient pentru oricine. Daca mai vrea cineva sa intre la Aligica pe FB .

        • Last,

          Trag concluzia ca nu ai sesizat ironia lui Aligica…
          Si aici ma opresc…

          • @mih
            Ironia lui Aligica la ce ?
            A fost Aligica ironic ? Sau doar Ion ?
            1 M-ai interpelat cu o secventa logica
            2 S-a dovedit ca nu e cum ai zis
            3 Acum zici, ca nu e logica…. e ironica 🙂 🙂 🙂
            He who has ears to hear, let him hear. Matei 11.15 Cine are urechi sa auda
            Noapte buna mih

  53. Ideea oameni buni este ca
    –- ori apare un partid nou (asa cum apare pentru agricultori MAR)
    ––ori unul vechi se focuseaza si din a fi cu fundul in 4 luntri se focuseaza.
    PNL nu pt ca pnl e focusat pe inteprinzatori marca Patriciu etc.
    Dar, PPDD, PMP. NR. PDL , FC
    Aici as include chiar si UDMR !!!!!!!!!! Va dati seama ca UDMR daca devine organizatorul inteprinzatorilor din Romania, sau din Ardeal indiferent de nationalitate salta la 10-15 % scurt de tot. Si eu si prietenii mei i-am vota !! (Caci sa mute pamanturile in Ungaria nu sunt in stare ) (Un UDMR condus de Ekstein Kovacs si nu de japitele actuale )

  54. Ion draga https://copaculdinpadure.wordpress.com/2014/02/25/antract-despre-nevoia-de-libertate/#comment-118711 ai luat un schnaps . In plus iti cunosc profilul 🙂 🙂
    „Eu votez udmr cand soacra ta …etc etc „.
    Nu citesti bine. Concentreaza-te :
    1 La fel ca si soacra ta detest acest udmr de snapani – deci nu il votez
    2 Dar ar avea un culoar formidabil si l-as vota daca la comanda unui om onest cum e de pilda Ekstein Kovacs ar iesi din fundatura etnica si ar aditiona intreprinzatorii, tinand seama ca ungurii sunt considerati interprinzatori harnici, si ar putea primi increderea.

    La bolduri, lasa oamenii sa citeasca …. Inteleg ei singuri 🙂 🙂 si fara interpretarea ta astrologica.

  55. Tot nu am inteles de ce nu e bun programul PMP. Este vorba de continutul lui sau de numarul de pagini? Poate se indura cineva sa explice…

    Multumiri anticipate si o seara buna, tuturor.

    • @else
      Te rog citeste-l
      El este un program ce cuprinde absolut toate doleantele omenirii. Este pe 24 de pagini ca o enciclopedie a bunului simt. Din el toate orientarile politice pot extrage concepte valabile pentru fiecare.
      Programul de tip Catch All, nu este credibil, Credibilitatea (cf cu teoria multimilor din clasa a 9a ) este o intersectie si nu o reuniune de multimi. Este precum licorile pe care le vindeau sarlatanii la targ si care erau bune si pt bataturi, guta, impotenta, crescut parul, pofta de mancare, lustruit pantofii etc.
      Daca urmaresti postari mai vechi si @eugeni s-a referit in mai multe randuri la el. Programul si mesajul PMP sunt prolixe si confuze pentru cei ce nu vin la PMP doar pt ca sunt fani TBasescu
      Ma astept ca Sebastian Lazaroiu sa se ocupe de ele…. cand va avea timp.

    • Iti spun eu de ce. nu este bun programul PMP
      girat de presedintele Traian \Basescu

      Misterul consta in neapelarea la consultanta a lui Last..marele magician al rezolvarilor de pe N continente

      ATACUL sustinut AICI ,pe acest blog,impotriva PMP este cu subiect si predicat
      Din partea acestei grupari apartinatoare lui Last.

      • @mark
        Nu gireaza TB toate prostiile pe care le spune Elenina de pilda.
        Fi atent tu si ceilalti:
        PMP a facut o campanie nationala pe internet , foarte buna , de a colecta idei pentru programul PMP
        Modul de realizare a chestionarului a fost foarte bun.
        Si au primit raspunsuri
        Stii unde e hiba ?
        In momentul in care le-au colectat, le-au pus pe cele mai bune, au scos 24 de pagini, si au facut o culegere de zicatori, in loc sa faca un concept politic concentrat si serios. 24 pagini !!!! 🙂 🙂
        Ideile sunt bune, dar nu au gasit in final pe unul sa renunte la jumatate din ele si sa creeze un program, si nu o culegere
        Stii ceva ? Cand te intlinesti cu Sebi Lazaroiu la partid, fundatie, cafea zi-i ce spune dusmanul de clasa @tds (eventual si @eugeni ) despre programul de 24 pagini si ce parere are el. Ar merita efortul 🙂 Pe bune !

        • Acuma inteleg la ce te referi, @last. Deci ei au facut campanie pentru conceperea programului, au colectat raspunsurile si le-au adunat laolalta intr-un program. Asa se explica de ce programul arata ca un hibrid intre un manifest politic si o platforma program. Dar sa stii ca nici nu a iesit rau, fata de ce putea rezulta dintr-un asa demers. Pacat ca nu a fost cineva acolo sa decanteze si sa extraga esenta…insa nu e tarziu, s-ar putea face si acum.

  56. Tariceanu ar spune „Da!”…daca USD l-ar propune/sustine intr-o candidatura la presedintie…

    • Mih,
      Asa cum KKR nu va ajunge presedinte in 2014, nici Moliceanu nu are sanse. Omul cred ca e la andropauza dupa cum se comporta. Sau mai sti, fantomele trecutului incep sa iasa la suprafata.

    • Tariceanu esta arma de a diviza PNL in doua .
      Daca KKrau il infrange si PNL merge mai departe, am incurcat-o
      Va inghiti dreapta noastra ,(intarziata, neformata, cam murdarica, ) precum crocodilul un pui de gaina.
      Daca trece de pasul asta sa vezi cum vor fi negocierile separate cu : Udrea, Blaga, MRU. NR, PNTCD, ILR. Iti dai seama daca piticii astia 5 nu au reusit in 2 ani de opozitie sa se puna toti de acord cum vor fi vanturati in discutii separate cu alde tankul PNL ? Daca scapa din kestia asta , este clar ca presedintele va fi ori de la PSD ori de la PNL (votat si de noi)

  57. ce nostim. Ii spuneam cuiva azi ca nu m-ar mira sa fie Tradariceanu candidatul USL la prezidentiale. ptr ca USL exista inca, multi liberali o sa ramana la ciolan. Si apoi, cine ii apara pe corupti mai bine decat PSDul?

  58. Calitatea și corectitudinea relațiilor dintre membrii unei societăți nu sunt date de profesiile pe care le au, de nivelul averii, de ideologiile la care aderă, de credințele religioase, de nivelul studiilor, etc., ci de coloana vertebrală a personalității fiecăruia, de caracter.
    Articol bun de aici http://www.contributors.ro/editorial/antisocietatea/
    Ma rog, daca noi pe blog ne razboim intre cearseafuri murdare si curate si intre puristi si impuristi e mai greu. Totusi articolul e bun.

    • Pe bune, vad ca am primit un minus .
      Oameni buni cititi-l pe Capraru asta. cu ANTISOCIETATEA Ne mobileaza mintea cat 20 de postari.
      (apropos de minusuri– am invatat cum sa imi pun 30 de plusuri, dar va dati seama ca nu am timp de asta )

  59. Da are acum sustinere zero darrrrr….:
    Moliceanu spera sa obtina sprijin de la PNL-istii din teritoriu care nu vor sa plece de la macelarie. E vorba de multe mii de persoane, pe functii in judete, la deconcentrate, absolut peste tot (Loda stie la ce ma refer 🙂 ) si care nu ar da vrabia din mana pentru cioara din noiembrie. Ei au contracte, afaceri, joburi, neveste etc.
    Pe asta mizeaza Tariceanu&Ponta.
    Depinde de kkarau Daca e convingator si vinde cioara de pe gard atunci a castigat

    • Multi cauta doar un pretext de a fi fi langa ciolan. Tradariceanu e un bun motiv de a-i da un sut un fund lui Antenescu si de a ramane simultan si un autentic liberaloid rromanesc.
      Mai discutam zilele urmatoare. Parerea mea e ca Antenescu a gresit fatal. Pentru el, ca noi restul ne bucuram.
      As miza ca Tradariceanu reuseste sa-si aduca buna parte dintre politruci langa el si langa dragele surse de bani de la stat.
      Ca doar nu vreti principii de la liberaloizi.
      Nu va bucurati prea repede, jocurile nu sunt bulversate prea tare.
      Sau aveti impresia ca imbecilii de votanti ai USL s-au desteptat de ieri pana azi?
      il vor ataca pe Antenescu fara mila daca asta e ordinul de la Gadea. Si vor crede in asta.

      • Nu e numai bucurie
        Daca Ponta castiga e nasol
        Daca Antonescu castiga am imbulinat-o. Dreapta va fi PNL . Eu in locul PSL l-as lasa pe Antonescu sa castige. Pe termen lung ar fi moartea Romaniei: O alternanta la putere PNL-USD

  60. Cit de timpit poti sa fii sa iti ataci armata,,,Prost echipata intr-un razboi pe viata si pe moarte??

    Cit de inept poti fi sa te duelezi cu propriile tale echipe,cind la gard iti sta la pinda pentru atac Dusmanul??

    Sau cit de tradator si vinzator , poti sa fi cind iti ataci infanteria determinata deja a fi sacrificata pentru interese oculte ..menite a iti VINDE tara si interesul national???????????

    • @mark
      Uita-te te rog mai sus. Nu am reusit sa obtin de la @mih un scuza-ma am gresit, sau. un … poate m-am inselat \
      Asta pt o succesiune simpla.
      Acum tu vii si te intrebi:
      Cat de tampit poate fi @tds
      Cat de inept poate fi @tds
      Cat de tradator poate fi @tds
      Cat de vanzator poate fi @tds
      Am inceput sa scriu si m-am oprit. Nu mi-ar ajunge 20 de pagini.
      Care e parerea ta la cele 4 intrebari ale tale ?
      Daca raspunsurile sunt negative, te poti intreba: ce nesansa ingrozitoare are Copacul din Padure sa asculte si sa rabde un individ atat de abject si declasat cum nici un infam nu a fost pana acum.
      Daca raspunsurile tale sunt asa si asa atunci mai sunt sanse
      🙂

      • Stiu sa spun „scuza-ma, am gresit” sau „scuza-ma, poate m-am inselat”. Si o fac fara retinere. Fie ca cineva imi atrage atentia (onest si corect) ca am gresit, fie ca eu insami constat asta. Cand e cazul. Acum, chiar nu e cazul .

  61. Intre noi fie vorba Tradariceanu e un adversar mult mai puternic decat Antenescu.
    Boborul il iubeste ptr ca pe vremea lui s-a trait cel mai bine. La inceput datorita reformelor echipei lui Basescu iar in 2007-2009 ca a marit salarii in nestire si a dat apoi drumul la un nivel de indatorare absolut halucinant. Care a distrus de altfel tot ce se construise inainte.
    Dar explica asta bizonului.

  62. Parerea mea e ca Antenescu nu are nici o sansa la prezidentiale. Dar ideea era sa fie facut sa creada ca Ponta nu-l doreste si sa se mizeze pe orgoliul lui de dobitoc. A iesit pariul asta.
    Ca sa iasa cu fata curata va trebui sa joace cartea Johanis, fie ca prezidentialbil fie ca PM in tandem cu cineva din opozitia actuala.
    Oricum naspa de nataraul de exAntenescu. Nu ca ne-ar folosi prea mult situatia actuala dar ne bucuram de raul cate unui imbecil.

    • @estu
      Pe mine nu ma ingrozeste Antenescu, sau cine castiga presedentia : Iohanis sau chiar Ponta
      Pe mine ma ingrozeste ca PNL va ocupa dreapta, cooptand ceva MRU, etc
      Si vom pierde pe 10 ani posibilitatea de a avea o dreapta curata.
      Ori eu sunt un om de dreapta
      Dar daca voi fi fortat sa votez 10 ani tot pe Vosganian ca e de dreapta in loc de Vanghelie ca e de stanga….

      Ai inteles ca pe mine nu ma mai intereseaza 2014 – el imi pare pierdut. Eu as vrea sa nu pierdem 2020 sau 2016

      • 2016 sau 2020?Glumesti. Prin alegeri democratice nu e nici o sansa sa iasa altceva decat o sleatha de imbecili si hoti. Dupa chipul si asemanarea populatiunii de altfel.
        Poate peste 30-50 de ani sa se schimba ceva. Geografia de pilda.

  63. http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-16691663-calin-popescu-tariceanu-antena-3-valorile-liberale-sunt-privite-tot-mai-mult-dezinteres-pnl-voi-ramane-membru-familiei-liberale.htm
    Voi infiinta Partidul Reformator Liberal
    Mai tineti minte faza cu Prostanaku intre pepenarii de la Dolj cand voia un nou partid ?
    Tot asa si Tariceanu, vrea un partid supus psd precum Petain si guvernul de la Vichy
    Depinde acum de cei doi. Tari si Kaka.
    Oricum noi o frecam. Avem timp , la tv, cu popcorn si cana cu citronada

  64. Vecinii nostri : @city la text @theophyle la replica din nou in lumea buna a contribuirii : http://www.contributors.ro/editorial/strategii-politice-si-electorale-dupa-ruperea-usl-pnl-si-psd/

  65. Last …măi dragă ,lămureste-mă de fapt ce vrei să demonstrezi ,că tot n-am înțeles . 🙄 🙄

    Aaaaaa….vrei confirmări ca ai dreptate???…că de fapt esti mai bun decît ei si tu nu esti politician ???…..vrei să demonstrezi ca esti cu 2pasi înaintea lor si „prostii ” de politicieni te ignoră ….pe tine ???!…..pe tine te poate ignora cineva????….vaiiiii …da cum se poate una ca asta?????…ți-ai oferit gratis sfaturile lui MRU si -a avut tupeul să te ignore si toată dreapta ii fărmițată ca nu ți-au ascultat sfaturile ….dar acum poti să le trîntesti peste nas ,că de 2 ani vorbesti in van si-au ajuns la „concluzia” ta …zici tu .

    haidi pa !!!!….deja m-ai plictisit cu obsesiile si frustrarile tale ….esti deja ridicol

    P.S. ..la valoarea ta ,.încă nu te-ai prins ca mi se rupe ca de zidul Berlinului de minusurile tale si ale altora??? 😀

    Da măi,in România nu o să fie niciodată un Maidan ,din cauza unora ca tine …

    • hehehe
      Incepe @night cu vorba …lamureste-ma de fapt ce vrei sa demonstrezi, dar se razgandeste subit inainte de a termina textul plictisindu-se deja de ce a scris cu un haidi pa! continuat cu ps-uri 🙂

      Mai poti crede ca el chiar vrea explicatii?, vrea sa i se raspunda ? Evident nu !

  66. hehehe
    E ora 1 dimineata, am intrat sa citesc si pe la Gradina de hartie
    Acolo Theo (dupa cum zice un prieten : rade draku de porumbe negre 🙂 )
    CINE ESTE ACEST BILL???????;
    ca o mahalagioaicä, o tzine langa cu critici si insulte,
    imi pare räu cä la copac s-a aciuit acest vierme, asa se
    stricä un blog frumos. il intzeleg si pe Filadel si pe altzii

    bill-ule stiu ca ai simtul umorului dezvoltat 🙂

    • Draga Theo
      Hai inapoi ,la Copac
      Ce ai scris la politeia este valabil si aici

      trebuie sa intelegi ca trebuie sa fii puternica,,sa rezisti la atacuri necuvenite ,sa le ripostezi ,sa te aperi si sa ataci..

  67. LA MOARTEA USL…

    La decesul USL, s-a resetat toată scena politică din România. Echilibrul sănătos pentru o democrație a fost restabilit.

    Intrarea PNL în Opoziție și perspectiva unui guvern cu susținere maximă de 55% în Parlament diminuează, în mod categoric, orice fel de abuz de putere.

    Într-un stat membru NATO și al Uniunii Europene, partener strategic și statornic al Statelor Unite, va fi mult mai dificil pentru Guvernul social-democrat al lui Victor Ponta să mai dea, ca până acum, lovituri constante statului de drept.

    http://sorinamatei.blogspot.it/2014/02/la-moartea-usl.html

    • Cred că îmi fac iluzii că Last & Friends înțeleg ceva din treaba asta 😆 😆

      • Ce intelege in plus Last este ca :
        da ! de dat lovituri constante democratiei nu se vor da dar dreapta in Romania va fi mancata … democratic.
        Intrand pe mana lui Kkarau – (majoritatea si marimea conteaza, nu-i asa?), ea va avea cearsafuri murdare : Valean, Anton, poate Tari cu cativa pitici curati de-ai nostri cooptati la cascaval .
        Bruxelles si Washington nu vor putea sari cand vom spune: –„Dreapta noastra nu ne incalca drepturile dar ne sugruma incetisor prin murdarie” .Este si asta o perspectiva.
        Dar asta este pentru Friends din sintagma Last&Friends cei ce nu spun aprioric nu la orice sau aprioric da sau pun minus sau plus functie de numele pe care il vad scris in varful commentului.

        • Măi dragă …..mie unul nu ai ce să-mi mai demonstrezi ….m-am prins intr-un final de schema si logica ta ……ți-au murit laudătorii….din cauza asta ai frustrari si obsesii …. 😆 😆

          Zici tu …să-i scrie careva pe FB lu’ Lăzăroa ce debitezi tu ….păi ,măi dragă de ce nu-i scrii tu ,că ar fi mult mai simplu si direct …. 😀 …..ți -e frică de încă un ignor????

          Ok ….de ce s-ar înscrie Anton in PMP ???…..ce avantaje are,măi dragă după logica ta????….dupa a mea n-are nici unul ,ca Basescu nu tine palma nimănui care are treabă cu Justiția …..poate doar să spere la o funcție ….dar ,ca să facă ce????….ce poată să facă cu funcția aia cu DNA in spate????

          PMP e partidul lui TB ….daca ,i-au permis lui Anton să se înscrie ,înseamnă că au nevoie de pioni pentru ce vor ei să facă la momentul astă ….capito,măi dragă ???

          Se pare că e prea mult pentru tine să intelegi acest moment dramatic,de care pomenesc aproape toti analistii dreptaci ,cu o țară la exterior cu 3conflicte la graniță si un mamut roșu in interior ,care ataca zi de zi statul de drept si e susținut de ruși …..TB s-a luptat mult să despartă acest colos si a reușit ….pentru acest moment ,nu mai contează petele lui kakarau ….el rămâne kakarau ,dar il va toca pe Ponta la greu si va da din casă multe …

          Prioritar pentru Pirat acum e să facă pagube mari in tabăra adversă si se va folosi de oricine poate săpa la temelia bolsevicilor…..așa ca momentul pentru a face pe măicuța sau virgina e hilar ….e ca si cum se dărîmă casa pe tine ,dar tu esti preocupat de praful de pe mobilă …….de rîs ,nu?? ….ție îți cade tavanul in cap si te uiti dupa scamele de pe covor .

  68. Schimbarea la fata a lui Antonescu este pulbere suflata in ochii credulilor de dreapta. El ramane unul din artizanii loviturii de stat pe care nu o retracteaza.
    Realitatea este ca „dreapta” nu se coaguleza si prin aceasta isi ofera spatiul si drepturile acestui cameleon politic care si-a schimbat palaria mirosind oportunitatea. Dispune de un partid bine organizat si prin aceasta sansa partidelor mici de dreapta, la ora aceasta, este mica. Vor fi inghitite sau spulberate de masinaria asa-zisului liberalism.
    Circul la care am asistat zilele trecute este un numar de prestidigitatie a PSD-ului la care Antonescu este parte.
    Sperantele mele se indreapta catre anul 2016 cand poate vom intelege ca avem nevoie de un partid de dreapta cu adevarat curat.

  69. Paco de Lucia – RIP

    „A trait cum a vrut si a murit jucandu-se cu copiii la malul marii”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s