„Nu stiam ce sa fac dar voiam ca vocea mea sa fie auzita !”

Sergii Bielov, un tanar obisnuit in imprejurari neobisnuite !Sergii Bielov

„Sunt ucrainean și amândoi părinții mei sunt ucraineni. Aceasta este țara noastră.

Crimeea este o parte din Ucraina și nu este corect că Rusia să trimita trupe aici.
Dar sunt pregătit să lupt pentru ea? Nu știu.

Nu mă simt ca și cum pentru acest lucru merită să mori in război . Este un război al politicienilor. Nu este al cetatenilor.

Când am protestat pe Maidan, am știut pentru ce am luptat. A fost vorba despre corupție și îndepărtarea președintelui. Au existat criminali în guvern și într-un an Ucraina a ajuns pe marginea prapastiei.
Dar nimic nu este mai de valoare decat viața oamenilor.

Este foarte greu pentru mine să merg înapoi în piata in care persoane au fost ucise.
Nu este vorba doar de oameni care au murit. Au fost mulți oameni răniți grav. Soția mea și cu mine am fost si i-am vizitat în clinici.

Ei vor lupta pentru tot restul vieții lor. I-am întrebat: „Dacă te-ai putea întoarce la momentul dinainte de a fi rănit, ai face același lucru din nou?”
și cei mai multi dintre ei a spus că cel mai probabil da.

Eu aș face-o? Nu știu.

Atunci cand ceream plecarea lui Ianukovici nu știam că asta ar putea duce la război. Nu vreau să lupt într-un război. Mi-ar fi frica de moarte.
Dar, în cazul în care trupele ruse au început lupta împotriva trupelor din Ucraina și mi se pune o pușcă în mână, atunci da, probabil aș lupta, chiar daca nu aș vrea să o fac.

Nimeni nu vrea război.
Am prieteni ruși și rude în Syktivkar, în Rusia. Nu-mi pot imagina ca eu să-i împușc sau ei să mă împuște.
Lucrez in programare IT și înainte de acest an nu am luat parte la proteste și greve. Acțiunea poliției a fost un momentul in care care am deschis ochii si am inteles cat de adanca e corupția.

La început protestul a fost cu privire la integrarea în UE, dar fara sa simt ceva foarte foarte puternic despre asta.
Apoi am văzut cum poliția a tratat oamenii ce protestau în piață. După acel moment, nu a mai fost vorba despre integrare, pentru mine a fost o revolta cu privire la comportamentul guvernului nostru.

În timpul săptămânii m-am dus să lucrez ca de obicei și am respectat legea. La sfârșit de săptămână m-am dus la Maidan și m-am alăturat protestelor, aproximativ nouă zile în total.
Nu am aveam o pancartă sau orice arme, doar am stat acolo cu ceilalți. A fost suficient pentru mine doar să fiu acolo și să simt ca vocea mea se face auzita.
Spre rușinea mea nu am fost acolo la momentul critic, la sfârșitul lunii februarie. Am fost prea speriat.

Nu am avut nici o idee cum se va termina. Presupun că am crezut că protestele vor continua pentru un timp și apoi oamenii ar obosi și ar merge în cele din urmă acasă. Nu am crezut că s-ar schimba nimic, dar am simțit că am avut de a face ceva, chiar dacă nu știam exact ce.

Când am auzit că Ianukovici a plecat la Kiev, nu am simtit nimic pentru el. Nu-mi păsa de el sau vila de la țară, m-am gândit doar la oamenii care au murit. El este un fost politician și nu merită sângele nimanui.

Am fost în picioare în locul în care aceste persoane au murit și am plâns.

După un timp a trecut am fost bucuros că a plecat.

Eu nu cred în noul guvern.
Sunt aceleași grupuri, au aceleași politică, se muta de la un cabinet de la altul. Singura diferență este ca s-a schimbat culoarea pavilionului. Dar acolo sunt încă aceleasi elite.
A fost un șoc mare pentru ei sa vada ce pot face oamenii, ca sunt gata să se ridice împotriva unui președinte. Sper că își vor aminti acest lucru în viitor.

Sper ca presiunea internationala il va face pe Putin sa-si retraga trupele. Nu vreau ca alte state să intervina cu propriile trupe intr-un conflict care ar duce la al treilea război mondial.

Sper să se poata sta la masa discutiilor.

Pentru moment, deși există multe trupe ruse, nimeni nu este impuscat în Crimeea. Da, sunt miscari provocatoare, dar nimeni nu moare.

Mai există încă o șansă să putem evita războiul. Dacă nu o facem, vom fi a doua Georgia sau Cecenia și mulți oameni își vor pierde viața. Eu as putea fi unul dintre ei.”

kiev

Piata Independentei din Kiev, luminata de lumanari in memoria celor ce au murit aici.

Interviu de Sitala Peek, BBC News

Viq

169 responses to “„Nu stiam ce sa fac dar voiam ca vocea mea sa fie auzita !”

  1. Da.
    Ca sa te faci auzit trebuie sa te „arati” intr-un fel.
    Dar cind zice ca acum, cu invazia rusilor (sa nu ne mai ferim, au invadat cu alte trupe Crimeea), pare nehotarit, caci nu voia razboi, mi se pare ca este un naiv.
    Nu, nu au cistigat lupta, caci Yanusescu, pe care l-au alungat, a adus trupele rusesti (daca nu le-ar fi vrut ar fi facut o declaratie publica de refuz pentru rusi).
    Si daca ai vrut doar ca „vocea ta sa fie auzita”, ai reusit chiar si sa fii citit pina departe.
    Dar nu ajunge; trebuie facut front si contra lui Putin. Altfel nu am inteles dece voiai ca sa-ti fie auzita vocea?

    • Victor,

      mi-a placut interviul asta pentru ca am impresia ca reflecta corect o stare de spirit. Fara patriotism de parada, din perspectiva omului sec.XXI, civilizat, care refuza violenta, deschis spre evolutia omenirii in coordonate normale, care-si doreste o viata calma, asezata, dar dreapta.
      Nu vrea.
      Nu-i place.
      Ii repugna violenta si are temeri serioase in a participa la uciderea unor oameni si a se expune mortii.
      dar nu exclude aceasta posibilitate nedorita.

      E o etapa.
      daca conflictul continua, se intra in alta.
      Starea lui de spirit se va schimba consistent cand prieteni, rude, partenera … si-ar pierde viata !

      Cred ca reprezinta mentalitatea majoritatatii.

  2. pen`ca am uitat sa adaug: ieri a fost Georgia, azi Crimeea, miine (puschea pe limba) Moldova.

  3. comentul lui Fini, care are tot timpul nenorocul sa se schimbe tema.

    Deja vu….

    @Viq si judecatile tale solomonice, (prezentat de old lui @mark la 11.19 drept model de ironie – impartiala- de urmat 🙂 )

    Ba te inseli,eu nu mint, as putea sa il reclam dar chiar nu am vrut Cum ? Cautam Fundatia si le spuneam ca un @markwilliams le face deservicii prin schizofrenie politica, si daca ei considera util, si nu il depisteaza, macar sa intre la Copac un oficial si sa se delimiteze de necunoscutul @mark

    Inteleg ca iti este placut sa il incurajezi. Acum 2 saptamani m-ai apostrofat pentru acel „aproape indecent ” si ai plecat la job, Iar fratii „night” au sarit pe mine cu toate mizeriile. Solomonic.

    Elsewhere e vinovata ? Trebuia sa il intrebe pe @mark doar cat e ceasul ca mark sa nu aiba izbucnirea aia complet ciudata ?

    Poporul roman !
    No comment

    Trec la treaba, O zi minunata !

  4. Buna ziua!

    Frumos mesaj! Intr-adevar, mesajul unui om normal care isi doreste sa traiasca…normal, intr-o tara normala. Si eu cred ca e opinia unei majoritati. Mari…
    Dar pana in ce punct ajunge sa-ti doresti, sa vorbesti si sa speri la normalitate cand anormalul intra peste tine si visul tau, in casa ta cu bocancii si inarmat pana in dinti?

    Sunt de preferat negogierile unei confruntari violente, categoric!
    Dar cred ca negocierile cu criminali si invadatori, daca nu ai cum sa nu recurgi la ele, trebuie purtate foarte ferm, de pe pozitii de forta.

    Cum spune Vlad Mixich in articolul sau, „pentru a te intelege cu fierarul, trebuie sa-i arati barosul.” (HotNews)

    Si un articol semnat de Adalbert Klein (Contributors)
    „(…) Escaladarea la un nivel superior a actualei crize de către Rusia se va transforma probabil în sinucidere politică pe scena internațională pentru actualul regim de la Kremlin. Dincolo de o eventuală opoziție internă în Rusia, atacarea garnizoanelor ucrainiene din Crimeea și deschiderea de către Rusia a unui front militar în estul Ucrainei vor avea consecințe incalculabile și nemaivăzute pe plan internațional de la încheierea păcii în Europa în 1945, generând o succesiune de evenimente ce vor avea un impact profund nefavorabil asupra evoluției viitoare a Rusiei.”

  5. Am si io un coment la spam … 🙂

    • night, servus! 🙂

      pliiiz, las’ să stea acolo că abia ar mai învenina atmosfera pe care Viq se străduiește s-o limpezească (vezi răspunsul lui de la 12:41).
      Hai să calmăm lucrurile și să revenim la temă că nu este de colea!

      Când am intrat pe tema nouă, am rămas încremenit: de unde are Viq fotografia lui Junior II al meu – atât de mult seamănă Serghei Belov cu el.

  6. Off topic (nu chiar 100%)
    Pentru cine doreste sa (re)vada emisiunea Sorinei Matei

  7. „Angela Merkel, despre Putin: NU are contact cu realitatea, e in alta lume”
    (Rev.22)

    Dependenta Occidentului de gazul rusesc (cu diversele ei cauze si consecinte) a fost unul din factorii care i-au permis lui Putin sa-si cladeasca „visul” unei „alte lumi”…in fapt, al renasterii URSS, ca despre asta e vorba…

    • servus Mih. Nationalistii ukrainieni -pusi cu spatele la zid- ar putea sabota conductele de gaz. gazprom intra in faliment, iar vestul plateste ceva mai mult avand gaz din Marea Nordului sau din Algeria.
      Cu gazprom in faliment si armata rusa incepe sa tuseasca.

  8. Din pacate, prin BHO, cred ca USA va fi departe de ceea ce s-ar fi impus sa faca in acest moment important si grav. Nu tu „muschi”, nu tu „baros”…Limbajul diplomatic, oricat de „ferm”, vagul moale din „vor fi costuri”, fara o demonstratie de forta, il vor lasa rece pe putin.
    Astuia nu trebuie sa-i faci invitatii la discutii, trebuie sa i le impui, sa-l determini sa le ceara el, dupa ce ai trimis un mesaj cat se poate de clar (US Navy- like, patruland in Marea Neagra, de exemplu)…

  9. M-a impresionat calmul si deciziile tinarului ukrainian.Un om obisnuit.Care s-a implicat pentru ca asa simtea ..Poate fi un model nu numai pentru ukraina..
    molima coruptiei este extinsa in toate statele estice..si pe model ukrainian..
    inclusiv in Romania..
    imi exprim parerea ca s-a gresit cu negocierea UE de la summitul Vilnius..Iulia timosenko nu era criteriul de baza ,vital pentru aderarea Ukrainei la Pact.Cred ca Uniunea europeana a ratat momentul cheie cind era imperios necesar sa aprobe tot ce pretindea Ukraina…inclusiv fonduri mai mari decit le-ar fi dat Rusia..
    Tact,inteligenta si multa diplomatie….se pare ca negociatorii nu le-au avut in oferta…
    Nici macar urmarile ,consecintele nu le-au luat in calcul…..desi nu era deloc greu sa prevezi ca Rusia va profita pentru a isi adjudeca acest stat..

    • ,,imi exprim parerea ca s-a gresit cu negocierea UE de la summitul Vilnius..Iulia timosenko nu era criteriul de baza ,vital pentru aderarea Ukrainei la Pact.Cred ca Uniunea europeana a ratat momentul cheie cind era imperios necesar sa aprobe tot ce pretindea Ukraina…inclusiv fonduri mai mari decit le-ar fi dat Rusia..”
      Uite ca sunt si eu odata de acord cu tine, mare minune ! 🙂 Da, asa cred si eu ,vrei sa atragi o tara ca Ucraina punandu-i conditia Timosenko ?

      • bolsevicii nu o sa inteleaga niciodata valoarea unui simbol [cu exceptia mausoleului lui Lenin sau Mao]. Valoarea individului? Puah, prejudecata mic-burgheza de care noi sindicalistii marxisti ne departam cu scarba.
        Iulia Timosenko, Ken Sang (?) din Birmania, nenumaratii martiri de la Canal nu inseamna nimic pt. bolsevici.

        • E o blasfemie sa o pui pe ,,printesa gazului” alaturi de martirii de la canal !!! Si mai vorbesti de bolsevism !!! Ce simbol e Timosenko ? Simbol ?
          ,,Ascensiunea Iuliei Timoşenko a început în Komsomol, organizaţia de tineret a Partidului Comunist. A absolvit Universitatea de stat din Dnipropetrovsk, obţinând o licenţă în Economie. Alături de soţul ei, Iulia, instruită în Economie şi Inginerie, a sesizat oportunităţile majore care se iveau într-o Ucraină post-URSS. Cuplul a înfiinţat Energy Systems of Ukraine, unul dintre principalii distribuitori de gaze pentru baza industrială uriaşă din ţară. Aşa şi-a căpătat porecla „Prinţesa gazului” şi, potrivit unor estimări, a devenit unul dintre cei mai bogaţi oameni în ţară. Tot aşa a început să lucreze, inevitabil, cu oligarhii care controlau resursele de gaze ale Rusiei. Soţii Timoşenko doi au făcut o avere de mai multe miliarde de euro, nu există informaţii exacte în acest sens, dar sunt consideraţi şi astăzi printre cei mai bogaţi ucraineni. De-atunci, Iulia Timoşenko a recunoscut în repetate rânduri că „a jucat jocul aşa cum erau regulile atunci”, admiţând astfel că a profitat de legislaţia vagă şi laxă din anii 90, când în Rusia şi în Ucraina a început să se formeze oligarhia şi când au făcut averi cei mai bogaţi oameni din cele două ţări.

          Citeste mai mult: adev.ro/n1cvcz.

          • QED. Marxistul trebuie sa demoleze. UE a facut -dreptul lor- un simbol din ELIBERAREA Iuliei T. Ce face marxistul? Ataca la persoana.
            PS. Ce nu stiai e ca Iulia T si-a murdarit si chiloteii cand era la cresa. Sa dam deci cu ea de pamant.

    • Pe de altă parte, dacă s-a luat în calcul că Ukraina este o bucată prea mare pentru Putin și o să-i rămână in gât?!
      …jocuri strategice cu costuri in vieți omenești.

  10. Cură de slăbire: cum scapi de 100 de parlamentari in 100 de zile

    Parlamentul României are astăzi 575 de membri, 404 deputați și 171 senatori. În absența “bonusului electoral” ar fi numărat 470 de membri.

    Clasa politică, la unison, deplânge situația.

    Teoretic, reforma constituției și/sau o noua lege electorală ar urma să rezolve inflația de aleși. Practic, adoptarea unei noi constituții s-a transformat într-un miraj, în contextul actualei situații politice.

    Dar, în data de 30 iunie 2014, Parlamentul României ar putea număra, din nou, 470 de membri!

    Să presupunem că guvernul Ponta 3 cade la vot în Parlament si că sunt respinse cel puțin două cereri de investitură în următoarele două săptămâni. Parlamentul este dizolvat și în data de 21 martie, Guvernul anunță alegeri anticipate pentru data de 22 iunie 2014.

    Configurația actuală a poziționării partidelor politice și a opțiunii populare de vot elimină posibilitatea apariției unui gigant electoral de tipul USL și, drept consecință, distruge bonusul electoral.

    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/cura-de-slabire-cum-scapi-de-100-de-parlamentari-in-100-de-zile/

  11. „pontvictorasul cel vitez” nu a vrut sa dea ochii cu romanii din Italia…

    „Intalnirea reprezentantilor comunitatilor romanesti din Italia cu Victor Ponta, pe care acestia o asteptau pentru a-i cere premierului sa inceteze razboiul cu Traian Basescu si sa se concentreze pe criza economica si gasirea de solutii pentru familiile lor, ramase acasa, nu a mai avut loc.” (Realitatea.net)

    • re-servus Mih. Anul trecut pe aeroportul din ROma asteptam un zbor pe Bucuresti. Langa mine niste familii de „capsunari”. Opinia lor despre Ponta nu e suportata de hartie. A anulat inatlnirea pt. ca n u suporta insultele decat cand le pronunta el.

  12. eu unul m-am saturat de super ipocrizia asta. Vai, Occidentul cel degraba aparatoriu de democratie si Rusia cea vesnic rea.
    dar in Iraq, Libia, Kososo, Siria ca sa enumeram doar pe alea din ultimii ani a dat democratia pe dinafara, din dragoste de echitate au bombardat si au omorat zeci de mii de nevinovati? Dar in Georgia cum a fost, de a atacat nebunul ala de saakashvili si au murit sute de civili in casele lor?
    dar Israelul care are liber la omorat palestinieni dupa cum ii pofta la ce capitol se inscrie?
    dar Crimea de cand e ucrainiana? de ce nu li se acorda si celor Crimea dreptul de a-si alege in ce tara sa traiasca?
    Pana una alta Crimea e regiune autonoma, a fost si este majoritar rusa si a cerut interventia celor de-un neam cu ei.
    daca se apuca sa faca ce au facut in Ungaria sau in Praga e cu totul altceva. Pana atunci suntem departe de vreun razboi.
    Cine naiba are chef de murit ca prostul ptr niste politicieni de 2 lei?
    O sa se rezolve diplomatic fara nici un foc de arma. Mult mai bine decat pe Maidan unde unii manifestanti, mai ales cei de extrema dreapta, au fost extrem de departe de a fi niste ingerasi.
    Ucrainienii s-au saturat de coruptia si prostia politicienilor lor din ultimii 20 de ani. Si uite ca dupa mobilizarea lor exemplara revolutia lor a fost confiscata de Iliestii si Vadimii locali.
    Pai prima masura a lor a fost sa interzica a doua limba oficiala.
    Pai asta ii interesa pe aia de pe Maidan?Au brusc o viata mai buna?
    Eu cred ca a fost o manevra clasica prin care stiau ca vor provoca reactia rusilor atat din tara cat si din Rusia. Si vezi doamne cand lupti ptr tarisoara ta, ca la pasopt, pai te legitimezi nenicule.
    Cam cum a fost cu mortii nostri la revolutie.
    Iar Putin nu face decat sa joace asa cum i se da ocazia sa o faca. pozitia lui se intareste in tara, le-o fi ajuns rusilor de cate ori au fost umiliti.
    Daca eram in locul lui exact asa procedam.
    Si cred ca totul o sa se termine cu bine si ptr unii si ptr altii.
    Tineri ca cel din articol nu mai pot fi prostiti asa de usor.

    • estule, ce-ar fi sa inveti putina istorie si sa revii pe aici? Un hint: populatia din Crimeea a fost majoritar tatara si au fost trimisi cu forta de Stalin In Siberia in 1941 (similar cu svabii dusi de PCR in Baragan). Dupa trecerea Crimeii la Ukraina in 1954 de catre Hrusciov (odata cu Bugeacul) tatarii au asteptat pana in 1964 sa poata sa se intoarca. Iar azi rusii sunt la 58% (scoate flota de acolo si sa vezi cum e).
      In Georgia dupa plecarea „nebunului de Saakasvili” a revenit Abhazia la Georgia?

      • Vai, dar ce informatie neasteptata! Auzi, tatarii au fost majoritari si au fost deportati de Stalin! Cred ca esti unul dintre putinii care stiu despre acest secret atat de bine pastrat.
        Un hint. Era vorba despre argumentele in favoare revendicarii Crimeii.
        Tatarii in mod cert au drepturi sa ceara acel teritoriu dar vezi ca e vorba despre un conflict intre Ucraina si Rusia, nu intre urmasii lui Gingis Han si Rusia.
        Deci ce treaba are Ucraina cu Crimea? daca locuitorii ei decid sa adere la alta forma de organizare statala, care e treaba noastra?
        ce legi se incalca aici?
        Si daca se incalca de ce nu s-au aplicat in Kosovo de pilda?
        Sau alea se incalcau ca erau cu voie de la democratiile occidentale care la o adica pot sa aduca drept argumente in favoare lor o multime de rachete si avioane care bat suveranitatea nationala in lupta dreapta?

        • daca n-ai inteles ca tatarii au fost majoritari IN TOATA Crimeea, iar acum sunt majoritari inj Crimeea cu exceptia zonelor militare rusesti, atunci imi racesc gura de pomana. Tine-te de propaganda in continuare.

      • @ cinic,
        cred ca ai dreptate; unii declara ca sint satui de comportamentul democratiilor occidentale + USA inainte sa fie „satui” si de studiul Istoriei.
        Pentru ei democratia si Statul de drept inseamna ca daca am in fata un porc, io, democratul trebe sa fiu mai porc decit „dinsul” ca sa il invat minte.

        • zau? si cam unde am spus eu asta?
          esti sigur ca-ti iese procesul logic in ultima vreme? ca am depistat un numar sporit de deraieri in mesajele tale, nu eram deloc obisnuit cu asta. Cum ar fi sustinerea unor porci gen Anton. Sau comparatii din astea nu se pun?

  13. Ei, da…Rusia putinista chiar n-are treaba prin lumea larga, prin Siria, prin Palestina, prin Iran etc etc etc…Ea sta cuminte la ea acasa si scoate capul „decat” cand are ceva de aparat, eliberat si alte asemenea actiuni „umanitare”…mama lor de capitalisti imperialisti, cum vor ei sa distruga „democratiile” lumii! 👿

    • Cu putin efort ai observa ca nici unii nici altii nu sunt prea breji apriori si ca trebuie sa-i judeci dupa fapte, de la caz la caz, si nu dupa cine are presa cea mai vocala.
      Da’ tie ti-e mult mai usor sa dai cu sofisme in populatie decat sa faci o analiza cat de cat obiectiva.

    • Nu vreau sa ofensez pe nimeni, dar „cu putin” efort ar fi trebuit sa se observe ca nu am agatat un raspuns la un comentariu, pentru ca nu am intentionat sa intru intr-un dialog cu cineva pentru care „secara si ciocanul” e un simbol ok, care s-a saturat de ipocrizia occidentului si ar face fix ca putin.
      Nu din lipsa de obiectivitate (sau simt critic) as alege oricand democratiile de tip occidental, cu toate hibele lor si nu „modelul” sovietic.
      Unii cu „sofisme” (cica :mrgreen: ), altii cu…sovietisme 👿

      • sofisme, sofisme.
        Exemplu: Eu sunt cineva pentru care secera si ciocanul e un simbol ok. Remarcabila puterea de deducere. Nu uita sa adaugi ca apar gulagul, deportarile in Baragan si pe Pol Pot. Siguri poti sa descoperi asta in mesajele mele.

      • Refuz dialogul cu @Estu (cel putin pe tema „ruseasca”) ! Sper sa se inteleaga…Opiniile se pot foarte bine exprima sub forma de comentariu de sine-statator. Multumesc!

        • E normal ca refuzi dialogul cand nu ai argumente.

          • Ok! O singura exceptie :mrgreen:
            In primul rand consider ca esti total nepoliticos (eufemism), continuand sa te „agati” de comentariile mele desi am spus si repetat ca nu vreau sa intru in dialog direct cu tine.
            N-am argumente la ce??? La afirmatia ca as alege oricand occidentul si nu rusia? Trebuie sa-ti dau tie argumente pentru preferintele mele?
            Argumente la ironia despre „rusia cea cuminte” care sta acasa pe fundu’ ei si nu e implicata prin lumea asta larga, nici cu arme, nici cu trupe, nici cu agenti, nici cu maskirovka si propaganda (pt ca, nu-i asa, pe tovarasul putin nu-l intereseaza sa refaca vechea URSS, cu tot ce a inseamnat si ar insemna ea…)?
            Pe tine ce te doare, in fond? Ca vad ca esti pornit rau.
            PS
            Te rog insistent, dar politicos comenteaza separat

  14. Ah, si ar fi bine sa terminam si cu ipocrizia numita Transnistria. Ce treaba are aia cu Moldova? Ar trebui sa faca un schimb de populatie sau sa aiba grija sa se garanteze drepturile romanilor de acolo si duca-se unde vrea Transnistria.
    Care se infierbanta sa puna mana sa citeasca putina istorie a zonei si poate se mai calmeaza dupa aia.
    De asta o ducem noi rau, din cauza rusilor, nu ca nu ne duce capul si ca suntem hoti si lenesi ca natie. E bine sa ai pe cine sa dai vina.
    Pai polonezii sarmanii ce ar trebui sa spuna, ca au fost impartiti in 3 randuri intre nemti si rusi, ce, ei plang in continuare sau au pus osul la treaba si acum sunt din nou cu capul sus in lume?
    Sau balticii dupa vreo 50 de ani de dominatie sovietica? Ei de ce sunt in stare sa termine cu problemele trecutului? sau finlandezii, atatia ani sub dominatie tarista plus razboiul cu Stalin.

    • estule iar te trimit la istorie. Imi spui ce structura geografica avea Moldova sub Stefan cel Mare? Un hint: sa nu cumva sa pui Galati pe lista.

      • lumineaza-ma te rog. Cu harti si documente.Si cu evolutia structurii demografice.
        Un hint. Nu fac afirmatii fara documentare prealabila.

        • Moldova lui Stafen cel Mare cu CAPITALA la Suceava intra si in Ukraina Transcapartica (POCUTIA!!!) si se intindea peste Basarabia de azi (Ismail era raia, Cetatea Alba era raia) si peste o halca din Transnistria.
          Pentru restul: se tacuisse….

  15. SUA nu vor trimite trupe în Ucraina
    Scris de : Z.V. 2014-03-03 11:08
    Statele Unite ale Americii (SUA) nu intenționează să trimită trupe în Ucraina, a declarat luni un oficial de rang înalt din administrația de la Washington.

    SUA nu vor trimite trupe în Ucraina (szwadron.com)

    „Ne concentrăm acum pe variantele politică, economică și diplomatică. Exista numeroase oportunități pentru a realiza izolarea și posibile sancțiuni împotriva instituțiilor ruse. Obiectivul nostru este de a menține suveranitatea și integritatea teritorială a Ucrainei și de a nu permite o escaladare militară”, a afirmat interlocutorul agenției ruse de presă RIA Novesti, sub rezerva anonimatului. „Nu cred că suntem acum axați pe o intervenție militară americană, sub orice formă. Nu cred că aceasta ar fi o modalitate eficientă de detensionare a situației”, a mai spus oficialul de la Casa Albă.

    Secretarul de stat american John Kerry se va deplasa marți, 4 martie, la Kiev, pentru consultări cu guvernul de tranziție, a anunțat o purtătoare de cuvânt a Departamentului de Stat, citată de agenția de presă menționată. „El (John Kerry) va evoca măsurile pe care le luăm în prezent pentru a sprijini Ucraina pe plan politic” și ceea ce întreprindem pentru a-i veni în ajutor, a afirmat aceeași purtătoare de cuvânt.

    Într-un interviu apărut luni în cotidianul economic Kommersant-Ukraina, citat de media ucrainene, ministrul ucrainean de externe Andrei Deșița, a estimat că, în confruntarea cu Rusia, Ucraina ar trebui să se bazeze doar pe ea însăși și să activeze instrumentele diplomației. El a mai spus că, până sâmbătă seara, Ministerul rus de Externe a evitat orice contact cu diplomația ucraineană, conform ziarului menționat. „Nu am reușit să vorbesc cu omologul meu Serghei Lavrov, cu toate ca în fiecare zi am trimis o cerere pentru o convorbire telefonică — și joi, și vineri, și sâmbătă”, a mai spus Deșița, conform Agerpres.

    Autoritățile de la Moscova au pus de la început sub semnul întrebării legitimitatea noilor autorități ucrainene, care au rezultat, în opinia sa, în urma unei revolte de stradă. Într-o declarație oficială emisă săptămâna trecută, Ministerul rus de Externe califica drept surprinzător faptul că o serie de politicieni europeni s-au grăbit să susțină anunțul privind organizarea unor alegeri prezidențiale în Ucraina în luna mai, deși acordul din 21 februarie (negociat între opoziție, președintele Viktor Ianukovici și europeni) stipulează că acestea ar trebui să se desfășoare doar după încheierea reformei constituționale, către luna decembrie.

  16. Si uite asa trimiterile la invatat istorie tin loc de argumente istorice. Nu de alta, dar daca te bazezi pe documente vezi ca nu iese ce sustii,mai bine ignoram suveran un apel la surse, cifre si dovezi care sa stea in calea convingerilor noastre.
    Daca nu ne place realitatea trebuie sa nu o luam in calcul. Logic.

  17. In trecere spicuind din afirmatiile lui @ Estu iti dai seama cit de bine s-a facut Istoria la scoala romaneasca.
    (Si in loc sa-i multumeasca lui @ cinic pentru explicatii, devine (crede el) ironic „lumineaza-ma”.)

    Un alt aspect: posibilitatea ca unii postatori sa fi fost obraznici cu niste doamne aici pe blog. Dar despre ce vorbim? nu despre dispute politice unde „curvei” de Elena Udrea i se cauta toate bataturile si chiloteii roz?
    Pentru asta, damnelor, nu veti fi la inaltimea omului politic Elena Udrea, pen`ca vreti lupte de florete din borangic. Ea a intrat in lupta cu barbatii , despre care tot femeile spun ca sint niste porci.
    Daca intri intre porci risti 😉
    Stiu, am citit, Fat Frumos se purta delicat cu Ileana Cosanzeana.

    • si ce anume din istorie am prezentat gresit domnule Victor?
      sau ignoram suveran orice intrebare la care raspunsul ne e nefavorabil?

      • – „Estu | martie 3, 2014 la 14:13 | Răspunde

        eu unul m-am saturat de super ipocrizia asta. Vai, Occidentul cel degraba aparatoriu de democratie si Rusia cea vesnic rea.”
        – „Estu | martie 3, 2014 la 14:58 | Raspunde

        lumineaza-ma te rog. Cu harti si documente.Si cu evolutia structurii demografice.”
        – „Estu | martie 3, 2014 la 14:35 | Răspunde

        Ah, si ar fi bine sa terminam si cu ipocrizia numita Transnistria. Ce treaba are aia cu Moldova?”
        -„Estu | martie 3, 2014 la 15:08 | Răspunde

        Vai, dar ce informatie neasteptata! Auzi, tatarii au fost majoritari si au fost deportati de Stalin”

        • cred ca ai ratat intrebarea:
          era asta:
          „si ce anume din istorie am prezentat gresit domnule Victor?”
          mai incearca un raspuns.
          uite, iti fac eu un model:
          Domnul Estu, in deplina necunostinta de cauza , a sustinut ca….
          iar acest lucru este fals dupa cum se poate observa citind….

          Nu poate fi prea greu. poti sa o intrebi si pe Mih.
          Cred ca ea are exemple utile cu Pot Pot.

  18. invit pe onoratii membri ai blogului sa prezinte date istorice despre Transnistria.
    si din cele ce sunt in favoarea Moldovei si din cele ce ar putea fi impotriva.
    Atat de obiectiv cat se poate.
    Si judecam dupa aia cine are mai degraba dreptate si cine trebuie retrimis la scoala.
    Uite, asta e o metoda de a invata ceva.
    Poftiti, domnii mei!

    • Nimeni nu- obligat sa-ti prezinte date istorice; ori le inveti ori ceri frumos informatii 😉

      • VictorL ne prezinta istoria ca materie ezoterica. Ne-ar da exemple da’ nu ne ridicam la nivelul de intelegere asa ca tre’ sa-l credem pe cuvant.

  19. Mih, poti sa ai ce preferinte doresti, evident.
    Dar eu ma refeream sa argumentezi afirmatiile tale despre mine, nu despre pe cine ai alege tu intre Rusia si Occident.
    O fi un soc pentru tine dar tot Occidentul l-as alege fara a sta pe ganduri.
    Ma rog, fiecare cu opiniile lui si cu nivelul lui de a intelege un text.
    Si eu sunt de acord ca nu are sens sa continuam acest dialog, sau orice alt dialog, pentru ca sunt pe deplin lamurit despre tine.
    ne putem ignora cu gratie pe viitor.

  20. na ca acum nu mai pot posta nimic, am devenit dusman de clasa?

  21. e un comentariu care nu trece, raspuns lui nightmare

  22. The newly-appointed Dnepropetrovsk governor is Igor Kolomoysky, Ukraine’s third-wealthiest man, with an estimated fortune of $2.4 billion. He co-owns the informal commercial group Privat, which includes Ukraine’s largest bank Privatbank, which Kolomoysky heads, as well as assets in the oil, ferroalloys and food industries, agriculture and transport.

    A former ally of Yulia Tymoshenko, Kolomoysky reportedly had a falling out with her and refused to finance her election campaign in 2010, which the ex-prime minister subsequently lost to Yanukovich. Kolomoysky was reported to be a principal sponsor of the UDAR party, which is one of the three fueling the street campaign to oust Yanukovich. Kolomoysky has a dual Ukrainian-Israeli citizenship and controls his business empire from Switzerland.

  23. intre timp Ponta a dat o lovitura de imagine cu multi ministri tineri. care evident ca nu vor face nimic dar nu putem nega ca dau bine la public. O mare, mare dezamagire Ecaterina Szabo. Si inca una la finante, dupa 14 ani de USA te intorci in mizeria de Bucuresti sub conducerea lui Ponta. Punem pariu ca fatuca asta nu a inteles nimic?

    Ioana Petrescu received a Ph.D. and an M.A. in Economics from Harvard University and a B.A. in Economics and Mathematics from Wellesley College. Prior to joining the University of Maryland, she worked as an N.R.I. Fellow at the American Enterprise Institute in Washington, DC. Her fields are public finance, development economics and economics of national security. Her research interests range from taxation in transitional and developing countries, to underground economy, entrepreneurship, and economic sanctions. She was born in Romania, lived in Boston and Washington, DC for fourteen years. She currently serves as the economic adviser to the Romanian Prime Minister in Bucharest

    • estu,

      da’ de unde până unde o diplomă în străinătate te „albește” la caracter?!
      Ticălos ești, ticălos rămâi oricât te-ai șlefui, ticăloși îți alegi ca stăpâni sau mai pe românește – «spune-mi cu cine te aduni ca să-ți spun ce poamă ești».
      În altă ordine de idei – nu ți s-au terminat bețele?!

  24. Buna ziua,

    Estu,
    Pana una alta Transnistria este de jure la Rep Moldova iar Bucovina de Nord si Buceagul sant de facto si de jure deocamdata la Ucraina.
    Nu trebuie sa renuntam la Transnistria, ca sa putem sa ne gandim sa facem vreun schimb cu Ucraina , intr-un viitor poate mai indepartat.Nu conteaza ca Transnistria nu ne-a apartinut niciodata.
    Dar eu sant poate un naiv,in Buceag am ramas o mica minoritate iar in Bucovina N mai santem majoritari in zone restranse.Deci slabe sanse.
    Iar rusii, incurajati de lipsa de reactie la invazia Crimeei, se vor intinde si in alte regiuni ale Ucrainei, inclusiv Odessa, deci vor lua ei si Buceagul si Transnistria si Gagauzia.Si ne-au linistit.
    Dar, chiar daca probabil in cel mai bun caz ne vom multumi cu ce ramane din Rep Moldova., nu trebuie sa renuntam din plecare.Altfel poate ne iau rusii cu totul, ca ei n-au greturi vis-a -vis de teritorii care nu le-au apartinut niciodata.

    • ei, deci cam asta e adevarul. Transnistria ne-a apartinut pentru scurte perioade si doar o parte din ea in nici un caz tot teritoriul.
      Altele sunt teritoriile romanesti care ne-au fost furate, in primul rand Bucovina de nord cu Cernauti ca principal oras.
      Din pacate daca nu exista o prezenta semnificativa a unei populatiei intr-o zona disputata, e greu, extrem de greu de schimbat apartenta teritoriala.
      Asa ca putem sa ne luam gandul de la toate teritoriile acum rusesti sau ucrainiene.
      Nu stiu ce moneda de schimb poate fi apartenta Transnistriei la Moldova. Pare mai degraba o problema decat un beneficiu.
      Mai bine lasam disputele teritoriale si ne intoarcem la Ponta.
      Care, repet, a dat o puternica lovitura de imagine.
      Si nu m-ar mira ca PNL sa vina cu coada intre picioare inapoi in USL. Cu tot cu relativ exAntenescu. Doar nu credeti ca au vreo urma de rusine in fata unui ciolan vanturat in fata botului.

  25. „BEC a respins înregistrarea alianţei electorale USD. Ponta: O să schimbăm denumirea alianţei, dar cu cine este asemănătoare?”
    Naivitatea jucata de dottore parca mi-e cunoscuta si din alte surse 😉

  26. Primiti cu zimbetul?
    „Romania va intalni Argentina pe 5 martie, intr-o partida amicala. Delegatia „pumelor” a sosit la Bucuresti, iar relatarea jurnalistilor de la Clarin a fost una cel putin bizara: „Sergio Romero a fost primul jucator care a sosit pe aceste taramuri tiganesti”.”

  27. Asta e deputatul care a stirnit zumzete pe crengile Copacului?
    Parca se zicea ca s-a inscris in PMP 😉
    „De asemenea, Miron Mitrea a dat citire demisiei din PNL din data de 25 februarie a deputatului Marin Anton, urmand ca acesta sa activeze ca deputat neafiliat.”

  28. Am si eu un comentariu despre tTansnistria, poate il gasiti si-l puneti, va rog ?

  29. Sara buna !

    PMP ‘ce ca are sa ataca hotararea Parlamentului la CCR…

    „Protocolul cu UDMR este o păcăleală. Victor Ponta modifică programul de guvernarea, dar de teamă că va duce la atacarea la CCR, el a preferat să mintă și să facă un protocol anexă”.

    „Este evident ca Ponta a negociat în genunchi, a dat tot ce i s-a cerut, numai ca să aibă susținerea acestora, să poată trece cu guvernul prin Parlament. Dacă acest guvern va trece miercuri prin Parlament, Mișcarea Populară va semna pentru atacarea hotărârii Parlamentului la CCR. Vom avea nevoie și de ajutorul colegilor de la PDL”.

  30. Estule,

    aiurea pui problema in conjunctura de azi.

    Daca in toata povestea ucrainiana tot ce sedimentezi este ca „lasa ba, ca si americanii…. ha ha .. nu-s mai breji !” mi se pare usor infiorator !

    In general mi se pare cumplit ca exista inca romani cu sentimente proruse dupa tot ce-a patimit poporul asta din cauza lor.

    • Viq, nu sunt pro rus. Sunt doar un tip extrem de rational care se ghideaza dupa fapte si dupa date concrete.
      Ii critic si pe rusi, ii critic si pe americani. Si slava domnului ca dau si unii sia ltii nenumarate ocazii.
      Si nu am nici o problema sa fiu singur contra la 100 de oameni cand logica e de partea mea.
      Iar mie se pare cumplit ca oameni de calitatea ta si dupa atatia ani petrecuti intr-un mediu atat de cosmopolit ca Londra, inca mai gandesc atat de sablonard. Esti roman de prima generatie in UK, nu-i asa?

      • Da, Estule.
        De … prima 😦

        Dar pot sa-ti spun ca sablonard sau nu, mie mi se pare (repet again) infiorator ca in conjunctura a ceea ce face ACUM Putin ceea ce tie ti se pare esential este ca …. si americanii au scuipat pe strada.

        Poate ai vrut doar sa „iesi din rand” sa te evidentiezi, sa epatezi sau sa creezi o bresa ca sa poti arata ca ai avut 10 la istorie.
        Chiar nu importa.
        Ceea ce ai transmis este o minimalizare absolut penibila a actualei agresiuni a lui Putin.

        Realitatea 2014 e asta, a situatiei unui om cum e cel din postare, a situatiei unui soldat rus de cealalta parte a baricadei care este exact la fel ca Bielov cu singura deosebirea ca lui Putin i-a pus deja arma in mana si l-a impins la gardul garnizoanei ucrainiene.

        Un soldat rus plange, sprijinit de un arbore, la cincizeci de metri de o baza militara ucraineana pe care unitatea sa a incercuit-o la Bahcisarai, in Crimeea,….
        „Intelegeti-l, ii e rusine de ce se intampla aici”, explica Gulia, al carui fiu este de cealalta parte a micului zid, in interiorul acestei baze situate la sud de Simferopol, capitala peninsulei.
        „Nu suntem impotriva voastra, nu va fie frica”, spune ea, adresandu-se camarazilor tanarului militar cu ochii albastri, care nici macar nu incearca sa-si ascunda lacrimile.

        Refuzand sa-si spuna numele sau unitatea de care apartine, da timid din cap in momentul in care ziaristul AFP il intreaba daca e rus….

        http://www.hotnews.ro/stiri-international-16723911-crimeea-criza-din-ucraina-lacrimile-unui-soldat-rus-fata-unei-baze-militare-ucrainene-reportaj-afp.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+hotnews%2Fyvoq+%28Hotnews.ro%29

        O tragedie absolut idioata din cauza unui politruc paranoic care vrea sa cucereasca lumea cu ciomagul.

        „Sablonul” meu este ca asemenea apucaturi trebuie receptate si intelese ca atare, catalogate corect si sanctionate. Locul lor e in pestera.

        O gandire de alt tip-sablon : „nici ailalti nu-s mai corecti, so….. asa e normal, toata lumea face la fel….. ” care justifica asemenea anomalii, cred ca nu-si are loc in contemporanitate.
        Asta e mentalitate de tip Putin din punctul meu de vedere.

        • Viq,tu scrii mult dar din cand in cand ar trebui sa te si citesti.
          I-auzi una!
          „Dar pot sa-ti spun ca sablonard sau nu, mie mi se pare (repet again) infiorator ca in conjunctura a ceea ce face ACUM Putin ceea ce tie ti se pare esential este ca …. si americanii au scuipat pe strada.”
          zecile de mii morti din Iraq, kossovo, Libia reprezinta un scuipat pe strada!!
          Wow, cat respect ptr umanitate, cata consideratie pentru drepturile omului, pentru adevar, pentru egalitate, pentru domnia legii, pentru tratatele internationale, pentru suveranitate!
          auzi Viq, te-ai gandit ca daca nu exista precedentul Kosovo poate rusii nu aveau tupeul sa ridice un deget? Te-ai gandit ca daca nu se facea circul cu atacul cu gaze in Siria acum nu mai vedeai rusnaci sensibili. Apropo, nu prietenii tai americani si nenea Cameroon au declarat ca neaparat a fost Assad monstrul cel gazos? Pai de ce nu au continuat interventia umanitara clasica, cu jdemii de bombe si rachete?
          pai ce conta inca un scuipat acolo?
          Ah, o fi fost oare chiar Putin cel ce a prevenit o baie de sange si mai cumplita in Damasc?
          Ia spune, cam cati morti au fost dupa interventia armata in Crimea?
          dar cati au fost dupa sprijinirea violentelor din Maidan desi se semnasera nu stiu cate acorduri intre coruptul ala de presedinte si opozitie? De ce au trebuit sa moara zeci de oameni? Bagi tu mana in foc cine a tras?
          ei, dar ce reprezinta cateva zeci de morti,un biet scuipat american.
          Da, in privinta asta esti sablonard. Roman clasic. Atat de usor de citit!
          Ceea ce tu privesti ca o actiune paranoica a unui dictator altii considera ca e o actiune cat se poate de fireasca si, de ce nu, chiar o actiune ce ar putea stabiliza situatia si reduce mizeria unor zone intregi.
          Garantezi ca e asa cum spui tu?Ca nu am eu dreptate?
          Cand o sa ma vezi ca justific interventia din Praga din 68, sau razboiul din Afganistan, atunci sa ma pui pe acelasi nivel de orbire si fanatism stupid.
          Auzi,un scuipat american!
          ce penibil! Tocmai tu, Viq!

          • Ei, iaca … „tocmai eu, Viq !” 😉

            „auzi Viq, te-ai gandit ca daca nu exista precedentul Kosovo poate rusii nu aveau tupeul sa ridice un deget?”
            Mi-e imi spun e ca nu ai nici cea mai vaga idee despre ce fel de oameni vorbesti.

            „… o fi fost oare chiar Putin cel ce a prevenit o baie de sange si mai cumplita in Damasc?”
            Putin…. salvatorul omenirii !!!!

            „…Ia spune, cam cati morti au fost dupa interventia armata in Crimea?”
            Daca te referi la cea de azi, ai rabdare inca cateva ceasuri. Ultimatumul expira maine la 05:00

            „…dar cati au fost dupa sprijinirea violentelor din Maidan……
            De ce au trebuit sa moara zeci de oameni? Bagi tu mana in foc cine a tras?”

            Pai tocmai ne explici tu acum : americanii !!!!
            MI5 !
            Cameron si printul Charles !

            Penibil !

            Dar trebuie sa recunosc ca ai si tu dreptate intr-o privinta : scriu prea mult.
            Mai ales in dialoguri inutile.

          • iar bubui istoria? Anexarea Ukrainei de Vest [pact Molotov-Ribbentrop] e din 1940, ocuparea Cehoslovaciei e din 1960. Nu mkai vorbesc de ocuparea republicilor baltice, a Basarabiei, a Bucovinei etc.

        • Hai ,mai Viq, de unde stii de ce plangea tipul ?
          Poate ii daduse iubita prin SMS papucii ,poate i se imbolnavise mama sau i se terminase provizia de votca .Plange ,,fiiindca ii e rusine” spune Giulia, care Giulia? Pai mama ,,inamicului” cel care sta in cazarma, presupun ucrainean,deci sursa de incredere, foarte !
          Pai ea de unde stie ,s-a spovedit soldatul la ea ,l-a auzit ea spunand asa ceva? El doar ,,da timid” din cap daca e intrebat daca e rus, rezon, timiditatea rusilor e celebra si, ca dovada de timiditate, refuza sa-i spuna reporterului numele si numarul unitatii militare careia ii apartine.Wow, orice soldat din lume are instructiuni sa faca invers deci e clar : e timid dar se trateaza.
          Chiar asa naiv sa fii sa iei de bune tot ce se vehiculeaza de o parte sau alta ? Mai bine le respingi en fanfare si incerci sa gandesti cu capul propriu (aici ma refer in general, nu anume la tine ;de exemplu la mine : prefer sa gresesc cu mintea mea decat sa ma fraiereasca expertii in manipulare)

          • Plangea de bucurie.
            Ii intrase-un pumn in ochi !

            Nu stiam ca ti-e teama de manipulare.
            Dimpotriva.
            O cautai cu lumanarea si-n rezervorul de benzina al lui Felix.

            A venit vremea sa sufli in iaurt ?

          • ,,O cautai cu lumanarea si-n rezervorul de benzina al lui Felix.”
            Iar vorbesti manat de sentimente, nu de ratiune ;m-ai vazut tu uitandu-ma la A3 si preluand ideile lor ? Passons…

          • plangea pt. ca nu a putut sa se bucure de viata sub Ponta si ca nu a auzit uralele Lodei la alegerea lui Ponta.

  31. „Pe seama unui calcul politicianist, să aibă niște voturi în plus, acceptă tot ce au refuzat cu pretul instabilității politice, în 2012. Îmi arată o enormă disperare. Ponta și PSD sunt disperați să aibă o susținere din partea UDMR, în așa fel încât pe seama unei minuscule majorități să mai poată rezista la putere cât de cât”, a declarat MRU.

    Nu inteleg foarte bine.
    Parca faceau 60% cu UDMR.
    Cat de minuscula e majoritatea de 60% ?

  32. „The Russian military has given Ukrainian forces in Crimea until 5 a.m. Tuesday to surrender or face a „storm,” Interfax news agency reported.

    „If they do not surrender by 5 a.m. tomorrow, we will start a real storm in Ukrainian bases in Crimea,” according to the statement sent by the Russians to the Ukrainian Defense Ministry, a ministry source told Interfax. NBC News could not immediately confirm the report.

    The ultimatum was attributed to Alexandr Vitko, chief commander of Russia’s Black Sea fleet.

    Ukraine mobilized for war on Sunday after Russian President Vladimir Putin declared he had the right to invade his neighbor to protect Russian citizens.

    The standoff in Ukraine has created the greatest moment of tension between Russia and the West since the collapse of the Soviet Union in 1991, an event Russian President Vladimir Putin once called the worst geopolitical catastrophe of the 20th century.”

    http://www.nbcnews.com/storyline/ukraine-crisis/surrender-or-face-storm-russia-reportedly-tells-ukraine-n43086

    • iar pui botul la intoxicari ieftine!
      Hai mai Viq, a fost dezmintita stirea de ore bune!
      Ce e prea stupid ca sa fie adevarat de obicei nu e adevarat.
      Ah, si daca tot a fost dezmintita,si daca tot vine de la ucrainieni si e rostogolita cu insistenta de mass media occidentala de o rara deontologie, precum o stim, cine e iresponsabil aici?

      • Daca Putin dezminte, desigur e un neadevar ca Vitko ar fi transmis respectivul comunicat.

        Ca tot vorbesti de intoxicari ieftine 😉

        (Sper ca de asta data am fost suficient de scurt)

  33. Viq,
    Nu vreau sa va inoportunez cu o problema, problema PMP, despre care s-a scris mult aici si cu patima. Parerile noastre difera mult si nu am putut sa nu imi expun opinia. De aceea, ca sa nu fiu considerat turbulent ,am hotarat sa imi scriu parerea pe o pagina separata seara tarziu.

    http://ganduripolitice.wordpress.com/

    On topic:
    Ucraina: Discutiile despre rusi, americani sunt nonsubiecte (in sens de bun sau rau). Ucraina avea garantii de securitate de la amandoua puterile, pentru renuntarea la arsenalul nuclear. Rusii au intrat in Ucraina . Americanii inca nu stiu cum sa raspunda dar nu au intrat. Asta spune tot, nu? Al doilea razboi mondial a inceput cu pactul Molotov-R si ocuparea Poloniei de germania si rusia, si nu de americani. Ce naiba se discuta?
    Sper, totusi, desi o sa inteleg, sa nu fiu banat si comentariul trimis la spam pentru ca vad ca se poarta intrebarile si indoielile de tipul acesta.
    Sper totusi ca nu are cineva o misie si sa inceapa sa ma injure pentru ca tot vad ca banuielile de tipul acesta se poarta deasemenea.

  34. deci pe de o parte Rusia intervine intr-o republica autonoma, majoritar ruseasca, data relativ recent cadou Ucrainei desi nu nu avea nici un drept istoric asupra ei, la solicitarea conducatorilor republicii si cu sprijinul covarsitor al populatiei. Fie si doar cea rusofona. Si nu se trage nici un foc de arma.
    Pe de cealalta parte avem niste acorduri intre fosta putere ucrainiana(corupta si inepta, fara discutie) si opozitie. Toate puterile occidentale sprijina opozitia si evident orice actiune a opozitiei e legitima, orice actiune gubvernala e ilegitima.
    Ei bine, dupa acordurile astea in urma carora Ianukovici practic nu avea nici o sansa sa se mai mentina la putere violenta din piata creste brusc, zeci de morti si sute de raniti iar puterile occidentale evident sunt de partea violentelor. Iar puterea e preluata de o mixtura ciudata de nationalisti fascisti si oligarhi, departe de cerintele legitime ale celor din piata. Si prima lor masura e impotriva populatiei rusofone.
    Ce e mai periculos aici? Cine e mai iresponsabil? Unde s-au calcat mai multe legi? unde au fost mai multe victime?
    Si vin unii cu sabloane cu rusul cel rau si americanul cel bun. Perfect valabil cand vorbim de Praga si Budapesta si Coreea.Sau Varsovia. Sau Finlanda.
    Perfect gresit cand vorbim de Kosovo si Iraq.Sau Vietnam.Sau Siria. Sau Chile. Sau Guatemala. Sau Libia. Sau Laos. Sau Salvador.Sau Indonezia.Sau Congo.Sau Spania lui Franco. Sau Grecia coloneilor.
    Da’ in Rwanda de ce nu au intervenit? Juma de milion masacrati cu macete! Ca avea Franta o jena, de aia nu au intervenit.
    Ma mai scutiti cu ipocrizia asta?

  35. Trebuie sa recunosc ca nu prea inghit derogarile de la logica. Dezamagirea zilei, Viq.
    Dar deh, nimeni nu e perfect asa ca de ce as cere ca toti sa gandeasca exact ca mine, ca nu ma da infailibilitatea afara din casa?
    Viq e patruns de sindromul rusofobiei dar sunt convins ca se poate trata. Ar fi suficiente 2-3 pahare de vin si o discutie lunga si calma asezati fiind pe niste fotolii confortabile.
    Sa nu ne agitam, Ucraina si Rusia si Crimea or sa se descurce si inca mai bine decat noi.
    Stam mai rau decat ei, in mod cert.

    • Nu esti singurul pe care l-am dezamagit.
      E deja coada. Incepe cu Loda, Tibi, Arizona,…Clemy …Mihaela… samd.

      Welcome in the club ! 😀 😀 😀

  36. estu,

    zburzi p’aci intr-o fericire cu miros de vodka…
    las-o mai domol că nu e cazul să te bucuri de nefericirea altora care mai „avură si tupeul” să moară un pic pentru dreptatea lor!
    capisci?
    …scuze!
    ponimai?

    • nu fi marlan cu mine, clar? poti sa ma banezi, dar nu te comporta cu mine ca un mujic rus beat, ca tot iti place comparatia.

      • estu,

        când îți spune unul că esti beat, mai iei o înghițitură.
        când îți spun doi, numeri sticlele de sub masă.
        când îți spun trei, te duci și te culci!

        somn ușor, malcik 😀

        …pe mâine, cu mintea limpede! Dacă o ai…

        • nu m-am imbatat in viata mea asa ca nu a avut nimeni ocazia sa-mi dea sfaturi de genul asta.
          Si nu cred ca dreptatea sta intodeauna in numaratul voturilor.

          • Da, dreptatea poate fi și doar a unuia, cu condiția să fie „scrisă” doar cu sângele lui, nu al altora!
            atunci are credibilitatea și puterea de a opri șuvoiul lumii și de a o pune pe gânduri!

  37. Viq, servus!

    Trista revenire in seara asta la Copac, pentru mine…Ce contrast intre postarea ta si revarsarea de propaganda anti-americana, anti-occidentala si pro-putin (in fapt, pro-sovietica)… Se vorbeste despre „rationalitate”, se arunca momeli „istorice” si se justifica o invazie armata ruseasca in curs, cu ‘”agresiunile celorlalti (de parca rusii ar fi lipsit „de-acolo”).
    Da, ai dreptate, uneori e vorba despre prea lungi dialoguri inutile.
    Cu MASKIROVKA nu se dialogheaza!

    • Mih,

      nu intotdeauna lucrurile sunt chiar ceea ce par.
      Mai ales cand e vorba de oameni.
      dar daca ai suficienta rabdare, mai devreme sau mai tarziu, afli exact cu cine stai de vorba 😉

      „Proba timpului” e sfanta !

      • Viq
        Sunt la fel de trist ca si Mih!
        Mi-e lehamite sa mai intru in dispute! Nu americanii au adus comunismul ,nu americanii au declansat cele doua razboaie mondiale!Si daca va izbucni al treilea razboi ,nu americanii il vor cauza!
        Nu americanii ne-au ocupat tara ..si ne-au obligat sa invatam limba rusa cintind…sa ingurgitam ideologia criminala a bolsevismului!
        Nu americanii ne-a luat tezaurul… s.a.m. d.
        Nu trebuie sa ma duc in nici o alta tara…am trait AICI in Romania umilinta ocuparii si supunerii de catre rusi!
        Viq,de fapt am intrat ca sa te aprob:
        „Daca ai suficienta rabdare,mai devreme sau mai tirziu,afli exact cu cine stai de vorba!”

    • A !

      Si nu te intrista.
      E un proces, remember ?

      De cunoastere, de catalogare, de selectie, … 😀 😀 😀

  38. Seara buna,

    Ultima oara cind am trecut pe aici am zis si eu cite ceva despre dezinformare, despre suveica informationala si despre cit de usor e sa arunci rahat in ventilator pe bloguri.
    @Estu, postarea ta de la 22:13 este pina in cele mai mici detalii pozitia Vocea Rusiei. Punct cu punct.

    • Aia o fi sursa, … adevarul si viata 😉

    • Sunt convins ca o sa-mi gasesti si contul in ruble precum si pufoaica si caciula de tanchist.
      Habar nu am ce sustine Vocea rusiei sau ce dracu o fi aia, televiziune, ziar radio, dar nu dezmintirea mea o sa convinga un om deja convins.

  39. Eu credeam ca e mai mult decat evident ca nu sunt nici pro Putin si nici anti american. Daca e sa ma intrebe cineva despre o caracterizare as spune ca Putin e un tar ineficient ce patroneaza peste un stat cvasi mafiot.
    Sa deduci ce ati scris voi din mesajele mele denota in cel mai bun caz rea credinta.
    Trebuie neaparat ca toti sa fim incolonati fie in spatele rusilor fie a americanilor, indiferent de vremuri, indiferent de ce fac,neaparat trebuie sa fim mereu in acceasi tabara, sa le scuzam totul?
    Nu mai avem voie sa fim critici si cu unii si cu altii?
    Daca nu ma uit la Antena3 inseamna ca cred tot ce se spune la B1?
    Daca nu iau de bun tot ce se da la BBC inseamna ca ascult RT in ruseste si in pauza de reclame Al Jazeera?
    Nu mai avem voie sa fim sceptici fata de ce ne spune mass media fie ea occidentala, chineza sau ruseasca? Nu mai avem voie sa gandim cu capul nostru?
    S-a suspendat liberul arbitru?
    Mai iesiti din sabloanele astea, ca e jenant!
    P.S. Indemnul nu i se adreseaza si lui Mih, evident.

    • Nu nu este atat de evident ca NU esti proPutin.
      Dimpotriva.

      Pana la o proba contrara, in fata mea esti sustinatorul lui.
      N-ai decat, te priveste.
      Doar ca aici nu o sa fie loc pentru propaganda de genul asta.
      Ti-am spus clar mai sus.

      • Poate ptr tine nu o fi asa evident.
        Nu uita ca esti roman, educat in Romania. Sistemul nostru de invatamant e intolerant la dezbateri si schimb liber de idei. Se insista in schimb pe sabloane si reproduceri mecanice a ceea ce se serveste de catre profesori.
        Deci repet, in opinia mea Putin e un tar ineficient ce patroneaza peste un stat cvasi mafiot. Asta inseamna sustinator? Cool!
        Cred ca are un fan club de cateva miliarde!
        Eu spun sa te verifici, ca la caracterizarea asta poate esti si tu inscris in el!

      • daca merge ca rata, daca macane….. Nu declaratia cum ca l-ai starpi pe Putin conteaza ci ca te manifesti ca Putin si il aperi pe Putin.

  40. Viq out !

    Incepe saptamana !

    O seara buna tuturor, in continuare.

  41. @ Estu,
    io cre`ca tu esti trimisul celor de pe Criticatac (Rogozanu si Ernu iubitori de Zizej, Badiou si Tamas). Te-au agatat pe crengile Copacului 😉

    • imi pare rau dar nu am intrat in viata mea pe Criticatac. Banuiesc ca un blog, nu?
      Rogozanu e un puncte puncte, de restul nu am auzit in viata mea.
      Dar precum am spus eu sunt mai de stanga, sunt din principiu impotriva violentei si a represiunii. Indiferent daca vin de la rusi sau de la francezi.
      Se pare ca asta a devenit un lucru tare greu de inteles ptr mai toata lumea.
      Sunteti siguri ca eu sunt ala ciudat si nu cumva voi?

      • Oricum, la Istorie esti corigent. Cred ca si @ Loda te-ar sanctiona 😛
        Sa spui ca Crimeea (unde au patruns rusii acum)este republica autonoma este naucitor.
        (Nu s-a tras niciun foc de arma nici la anexarea Boemiei (apoi Cehiei) sau a Austriei. Nici in Crimeea, dar au patruns fara drept, incalcind orice regula internationala si toate tratatele.)
        Dar astea nu sint pentru intelegerea ta „mai de stinga”.
        Noroc ca nu sintem in 1940 sa te exprimi si despre ocuparea Basarabiei si Hertei tot fara niciun foc de arma 😛

        • Crimeea este o republica autonoma, exact asa e denumirea ei oficiala.
          Corecteaza-i repede si pe aia de la wikipedia ca si ei stau prost la istorie.
          http://ro.wikipedia.org/wiki/Crimeea
          1. ro. nu vine de la rossia.
          2.daca nu te pricepi la un subiect(in cazul de fata istoria si geografia) da repede un search, ca ai evita postari in care te faci de ras, ca asta de mai sus.

      • The Soviet Story (2008) – cu subtitrare in Română

        Povestea unor experimente sociale diabolice, cu milioane şi milioane de victime nevinovate aruncate în gropi comune, care n-au avut nici măcar dreptul la memorie. Orice rezistenţă era pedepsită. Filmul începe cu genocidul înfometării din Ucraina (din cadrul URSS), ordonat de Stalin: a exterminat 7 milioane de oameni numai în iarna anilor 1932-1933 – şi n-a protestat nimeni din Occident, deşi se cunoştea situaţia.
        Zeci de milioane de oameni au fost asasinaţi deoarece nu s-au adaptat rigorilor „revoluţiei sociale” şi ale formării „omului nou”. Marx vorbea de „holocaustul revoluţionar”, el e creatorul genocidului politic, el a scris primul despre necesitatea exterminării rasiale, subliniază filmul. Lenin i-a desăvârşit opera. Hitler a învăţat multe de la marxism, nazismul era naţional-socialist (comunismul era internaţional-socialist). Uciderea în masă era justificată nu numai ca o necesitate ideologică scelerată, ci şi ca o „selecţie naturală” (paraziţii din societate, care nu produceau, trebuiau lichidaţi; până şi dramaturgul George Bernard Shaw, premiat Nobel, a fost un susţinător al acestor epurări). În URSS sunt exterminaţi „duşmanii de clasă”, nu contează rasa (cum conta la nazişti). A fost introdusă în 1935 tehnologia asasinatului şi a execuţiei în închisori, a gropilor comune (Stalin avea plan, care era suplimentat, „să fie împuşcaţi 17.000 de duşmani de clasă azi”). Între 1937 şi 1941 au fost ucişi 11 milioane de oameni. Hitler era un admirator al holocaustului lui Stalin. El a pus la punct Noua Ordine Mondială, făcută să distrugă veche ordine din Europa. “The Soviet Story” ne aminteşte că se semnează Pactul secret dintre dictatorii Hitler şi Stalin în 1939 de împărţire a Europei („Pact pecetluit cu sânge”), el a provocat şi a întreţinut al doilea război mondial şi apoi „războiul rece” postbelic. Despotismul comunist e egal totalitarismului nazist. Sovietele şi SS colaborau, NKVD (poliţia secretă sovietică, viitor KGB) instruia GESTAPO pe seama torturii, naziştii au preluat de la sovietici lagărele de concentrare. Acum apar arhitecţii holocaustului evreilor, cu exterminarea în camerele de gazare (Stalin era un antisemit convins, atrăgea atenţia un om de al lui exilat, Troţki, că Stalin şi Hitler erau la fel). Tovarăşii erau uniţi de crimele politice. La Katin rezerviştii polonezi (ofiţeri, prizonieri de război) au fost împuşcaţi în masă în ceafă în 1940 de NKVD, 20.000 de oameni neînarmaţi: „a fost un asasinat industrial”. Masacrele au Uniunea Sovietică a ucis peste 20 de milioane de nevinovaţi, bărbaţi, femei, copii. continuat, spune filmul. Deportările în cadrul URSS (în Siberia, în principal) s-au asemănat deportărilor în vagoane de vite şi lagărelor de concentrare naziste, KGB a făcut experimente înfricoşătoare pe oameni, transformaţi în cobai. Nimeni nu a pedepsit crimele de război, nici crimele politice postbelice ale URSS, cu zeci de milioanele de victime, Europa civilizată tace şi azi, fiindcă Europa depinde de gazul şi petrolul rusesc. Uniunea Sovietică a ucis peste 20 de milioane de nevinovaţi, bărbaţi, femei, copii. Un film zguduitor.
        Interviurile cu foşti ofiţeri de informaţii evidenţiază detalii şocante. “The Soviet Story” s-a filmat în mai mult de doi ani în Rusia, Ucraina, Letonia, Germania, Franţa, Regatul Unit, Belgia, iar materialele pentru documentar au fost adunate de regizor timp de mai bine de zece ani.

        • mark,

          cutremurător, l-am văzut la sugestia răposatului Nick Arizonianul.

          lumea nu e perfectă pentru că e alcătuită din oameni – fiecare ins, un mix între zeu și diavol, în diferite proporții. Dar o societate condusă de neoameni în care se stinsese de mult lumina divină este greu de ințeles de către cei care „n-au trecut pe acolo” sau măcar „pe lângă”

  42. http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-16724539-crin-antonescu-usl-nu-rupt-pentru.htm
    Banuiesc ca postand acest link se va deduce ca sunt fan Gadea, Ponta sau Antonescu, dupa caz.
    Sau, in cel mai bun caz, ca nu e sigur daca nu cumva sunt fan Gadea, Ponta sau Antonescu, dupa caz.

    • se pare ca dl relativ exAntenescu a avut parte de o degustare in direct a bucatariei varaniene. Si ca i-a cam stat in gat.
      Interesant de calculat efectul la electoratul antenizat.

      • este o vorbă în popor:«Dacă te bagi în tărâțe, te mănâncă porcii»
        până deunăzi, Crinu era ingredient în tărâțele varanice.
        acu incasează!
        da’ e tânăr are timp să invețe dacă vrea în politică…

  43. Pentru ca procesul de a intelege esenta unui text ramane un mister ptr multi incerc sa sintetizez opiniile mele despre criza din Crimea. In 5 pasi, ca e simplu
    1) Interventia ruseasca este ilegala chiar ca a fost facuta la invitatia autoritatilor republicii autonome Crimeea ( Dan Sova si VictorL neaga existenta Republicii Autonome Crimeea dar nu insistam pe asta)
    2)Interventia ruseasca este in buna masura urmare a precedentului nesocotirii legilor internationale in nenumarate cazuri gen Kosovo, Iraq, Libia.
    3)Precedentele mentionate mai sus nu justifica legal actiunea Rusiei dar e cazul sa nu fim ipocriti sau prea uimiti. Culegem ceea ce s-a semanat.
    4)Nu sunt de acord cu interventia Rusiei tocmai pentru ca sunt adeptul legii. Iar eu sunt consecvent in abordarea fata de lege spre deosebire de altii care o incalca atunci cand le convine si tipa ca nu e fair play cand sunt tratati cu aceeasi unitate de masura.
    5)din cele 4 puncte de mai sus se deduce fara urma de indoiala ca sunt sustinator a lui: Mao, Timur Lenk, Stalin,Hitler, Voiculescu si Uniti Salvam Rosia Montana divizia Sevastopol precum si altii, dupa caz.

    • pentru idee era suficient numa’ pct. 5!
      se leagă mai bine ca glumă…

    • Estu,

      Este bine daca faci comparatie intre rusi si americani sa te uiti la correa de nord si la cea de sud (caz extrem). Honkong – China. Vorbesti de siria si ce se mai intampla acolo…..Nu stiu care este situatia exact, dar ce stiu , cu siguranta, ca nici tu nu stii…. presupui. In orientul apropiat situatia este neclara pentru ca nu intelegem modul cultural si numai aproximam o raportare la cultura occidentala. Americanii au multe pacate, dar dintre toti, ei, au fost cei care au sustinut cel mai constant democratia in alte state. Nu le-a iesit intodeauna, au avut , poate, si agende secrete dar nu exista alt stat care sa se poata compara cu ei din punctul acesta de vedere. Ia asta ca premiza si fi convins ca este o premiza corecta.

  44. Divergente UE – SUA pe tema Rusiei. America cere sanctiuni economice impotriva Moscovei, dar UE se opune – document secret/ Statele Unite au „suspendat toate legaturile militare” cu Moscova

    Statele Unite au cerut aliatilor europeni sa impuna sanctiuni economice Rusiei ca urmare a interventiei in Crimeea, dar s-au lovit de raspunsul ferm al acestora. Principalul oponent al ideii este Marea Britanie care sustine ca nu trebuie luata o astfel de masura decat in situatia in care Rusia ar prelua controlul asupra Crimeei, potrivit unui document guvernamental secret fotografiat in Downing Street si publicat de The Guardian si The Telegraph. Conform acestui document, se doreste responsabilizarea si marirea rolului ONU in Ucraina in detrimentul UE sau NATO. Documentul a fost fotografiat de catre fotograful liber profesionist Steve Back, specializat in detectarea de documente secrete guvernamentale. Documentul a fost in posesia unui functionar desemnat de premier pentru a participa la discutiile despre Ucraina din Consiliului National de Securitate, potrivit The Guardian. Documentul este prezentat si de The Thelegraph.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16725657-divergente-sua-tema-rusiei-america-cere-sanctiuni-economice-impotriva-moscovei-dar-opune.htm

  45. ati realizat si voi ca_cu estu nu se poate vorbi?

  46. Zbigniew Brzezinski: Daca Ucraina e zdrobita in timp ce Occidentul e spectator, libertatea si securitatea Romaniei, Poloniei si tarilor baltice vor fi amenintate

    ​Zbigniew Brzezinski, consilier de securitate al presedintelui SUA si unul dintre cei mai respectati specialisti in politica globala, avertizeaza intr-un articol publicat de Washington Post ca Romania, Polonia si cele trei tari baltice vor avea de suferit daca Occidentul va privi nepasator cum Rusia zdrobeste Ucraina.

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-16725659-zbigniew-brzezinski-daca-ucraina-zdrobita-timp-occidentul-spectator-libertatea-securitatea-romaniei-poloniei-tarilor-baltice-vor-amenintate.htm

    • in afara de linkul dat tu ai mai citit ceva de sau despre ​Zbigniew Brzezinski?

      • estu,

        dacă tu n-ai auzit de el, nu înseamnă că a fost un neica nimeni.
        lumea n-a început cu tine!

        Un sfat părintesc: nu te mai face de râs pe aici…

        • Inca o dovada de stralucita deductie.E exact pe dos.
          Zbigniew Brzezinski imi e cunoscut de multa vreme. Sensul intrebarii era daca night l-a citit si daca e de acord cu ideile lui Zbigniew Brzezinski. dar deh, daca sarim la concluzii pentru ca le stim pe toate si nu are sens sa mai si gandim se interpreteaza si cum zici tu.

  47. stire de dimineata de la B1.
    In ciuda faptului ca ultimatumul de la ora 5 dat bazelor ucrainienea expirat fara nici o actiune , fortele ruse neaga in continuare existenta acestuia.
    Cred ca multi se regasesc in acesta magnifica mostra de jurnalism.Ultimul inscris pe lista, Mr. P.
    as dialoga cu el dar monologul nu ma lasa.

    • Măi ,tati ….ok,am înțeles toti care e pozitia ta stingistă,putiniană si antiamericană ….crezi că e cazul să insiști mai mult decît atît ???…ai impresia ca nu avem argumente???…avem si ți le-au expus aproape toti ….dar ce folos???…..ne pierdem timpul cu oameni cu fixuri si obsesii ….caz close !!!

      • night, nu ai inteles absolut nimic.Normal, ptr un antonist.

        • „Dar precum am spus eu sunt mai de stanga”……ce să fac si io ,acum???!!!!!…..ne-am prins toti mai demult,așteptam să o spui tu ,cu gurița ta 😀 …nu mă pot pune cu așa somitate stîngistă ….deci ,tot caz close !!!… 😀 …corect???.

  48. Nu ar fi cazul sa terminati cu jignirile la adresa mea?
    eu tot va spun ca nu sunt antiamerican sau, Doamne fereste, fan Putin, voi nu, ca stiti mai bine decat mine.
    nu mai bine ma banati si ramaneti fericiti,nederanjati si uniti in cuget si simtiri?
    chiar nu am de gand sa inghit mojicii de la alde nightmare.

  49. Buna ziua!

    Se termina o zi in „triluri” de maskirovka si incepe alta in care isi face loc acelasi „ghiers”… Asta e impresia pe care mi-o face incrancenarea si vehementa unor comentarii de tip propaganda VR…Poate ma insel.

    Un om rational, dar si onest si de buna credinta si-ar fi spus parerea, si-ar fi argumentat-o si ar fi pus singur punct subiectului, fara sa aiba nevoie s-o lungeasca atat si sa ajunga la afirmatii (la adresa celor care au alta parerede) de genul catalogarilor si etichetelor care „impaneaza” din belsug multe comentarii de mai sus.
    Un om rational, onest si de buna credinta ar putea fi impresionat de un super-spectacol de deschidere a JOI, desigur. Dar cel putin ar tresari, neplacut surprins, la vederea simbolului comunist, atarnat deasupra spectatorilor. Mai ales daca a trait sub opresiunea comunismului (si a perceput comunismul ca atare)… Nepasator nu l-ar lasa si nicidecum n-ar spune (si nici n-ar gandi) ca e un lucru lipsit de relevanta. [asta, despre niste comenturi mai vechi]
    Ca sa n-o lungesc (multe ar mai putea fi spuse), un om rational, onest si de buna credinta , nu ar face niciodata , in contextul invaziei militare rusesti din Ucraina, afirmatia ca si el ar fi procedat fix ca putin
    Eu asa cred.
    Daca un om rational, onest si de buna credinta, s-ar trezi pe un blog in mijlocul unor „ciudati” total refractari la afirmatiile sale, pe care e imposibil sa-i scoti din „ideile lor fixe” (care sunt totusi despre sovietismul lui putin , in cazul de fata si pe scurt), cred ca ori ar intelege ca a gresit pe undeva in cele spuse si si-ar cere scuze pentru gafe, ori daca nu, s-ar retrage pur si simplu din discutia respectiva (sau de pe un asemenea blog).

    • Mih, stai linistita, ca ma baneaza in curand si vor ramane doar cei ca tine, care inteleg pe dos ceea ce li se spune. Deh, idei fixe.
      Cand ai doar un ciocan tratez totul ca pe niste cuie. Asa e si specia ta.

      • estu,

        cât dădeai cu boambe în mine, mai mergea…
        n-ai sesizat că la Copac doamnele sunt doamne!
        așa că mergi, dragă, la cursu’ de invățat purtările cu doamnele și să te intorci când te-oi chema eu! 😀

  50. Cand „propaganda” n-are succes cu „vorba buna”, se trece la „argumente” mai puternice: intimidare prin atacul la persoana… La inceput, mai „sofisticat”. Apoi tot mai grosier, mai rudimentar…

    Pana la urma, asta e un semn de neputinta… 😈

  51. Dragi copaceni, doua cuvinte, ca sa nu devin prea pasionala si sa plictisesc. Jos Putin! Si ca sa fie si mai clar, jos comunismul!

Lasă un răspuns către lastnightmusic Anulează răspunsul