Mona are mere ?

Adrian Papahagi lanseaza pe pagina sa de FB ideea unei „Uniuni pentru Majoritatea Prezidentiala” (UMP).
In aceeasi nota in care am si ne-am plans si noi unii altora pe umerii sighinasi o buna bucata de timp : unirea dreptei drept unica sansa de succes in confruntarea cu candidatul actualei puteri.
Ceea ce pentru mine este extrem de interesant insa e ca pe marginea acestei idei, deloc noua, se aseaza o imagine cu Monica Macovei zambind relaxat in compania tricourilor cu mere.

La vremea cand unii dintre osteni au inceput sa constate ce li se cam strepezesc dintii de la Partidul Merelor Padurete, faptul ca Monica Macovei se simte atat de confortabil in compania respectivilor fructe politice e de natura sa perturbe toate predictiile de pana acum.

Nu sunt foarte sigur ca Adrian are dreptate cand afirma ca „…Dacă Monica Macovei era aleasă președinte PDL în martie 2013, dreapta era azi unită și obținea 27% la alegerile europene…”.
Asta pentru ca observatiile pretenului Tucu2 de AICI mi se par corect fundamentate.
E relativ usor de vazut ca cele 10 procente PESTE electoratul traditional antiUSL/PSD coincid teribil cu zestrea actualului PMP. E cel putin riscant sa presupunem ca aceste 10-11% ar fi venit pur si simplu in plus la PDL sau la alte formatiuni de pe dreapta. E mult mai credibil sa consideram acest castig drept efect al infiintarii PMP.

Papahagi este de parere ca o unire a fortelor dupa alegerile europarlamentare in vederea sustinerii unei candidaturi unice la prezidentiale ar fi cartea castigatoare. Ca noi toti de altfel. Dar daca pana deunazi aceasta posibilitate ramanea o dorinta nesustenabila realmente, imaginea Monicai Macovei dimpreuna cu PMPistii e de natura sa ne dea alta perspectiva.

Nu am nici cea mai vaga idee cat din aceasta complicata reteta a fost imaginata de pirat si cat a fost aleator.
Pare mult prea complicat si riscant un asemenea lant de calcule a unor evolutii cu excesiv de multe variabile. Mai degraba inclin sa cred ca a fost o succesiune de alegeri cu focus in plan tactic, de tip „joc-de-mijloc”, in care sa se castige piese si teren in vederea fundamentarii ofensivei pe un plan ulterior, inca in lucru.

Au fost intoarse toate optiunile pe toate fetele. I s-a oferit electoratului nostru o multime de variante spre studiu si forfecare, de la Predoiu la MRU, via Boc, si de la Udrea la Morar, via Crin Antonescu. 😀 😀 😀
Nimeni nu a intrunit nici macar o sighinasa majoritate a sustinerii frontului nostru.
Cred ca efectul psihologic previzibil al acestei etape de framantare a aluatului electoral va fi ca, in etapa urmatoare, acel candidat unic al unei aliante de dreapta va fi sustinut de cvasitotalitatea electoratului de pe aceasta parte a politicii. Pierderile vor fi minime. Practic se poate conta in linii mari pe suma algebrica a procentelor. O buna baza de plecare ! 😉

Deci vestea buna este solida. O alianta de genul sugerat poate aduce la Cotroceni un om care sa sprijine transformarile societatii romanesti initiate de Traian Basescu.

In cazul opus, al nerealizarii acestei aliante, vestea proasta este la fel de solida. Cel mai probabil nici unul dintre preferatii posibili ai faramitarii noastre de pe dreapta nu va prinde turul II.

Viq

Anunțuri

137 responses to “Mona are mere ?

  1. Salut
    Procentele alea in plus au venit de la Basistii scarbiti de PDL. Acei basisti care nu au mai votat cu noi asociatia Bleaga Mru – cheek to cheek in 2012

    PMP nu este votata cel putin in vara asta, de altcineva decat de basisti.
    PDL e compus din antibasisti si basistii ramasi fideli ca Adrian care vor vota PDL
    PMP este compus exclusiv din basisti – cei de pe aici

    E important de inteles ca antibasistii din PDL sunt de fapt basisti care au devenit anti.

    Deci PMP+PDL nu vor atinge mai mult decat fanii basisti din 2007-2009 sa zicem – maximum basismului. De ce ? Pt ca nu sunt in stare, (despre asta am tot vorbit)

    • Basistii din 2007 -2009 au cistigat prezidentialele fara aportul oamenilor lui Crin.
      Ar fi grozav sa se poata ajunge in aceiasi situatie.

      • Nu putem ajunge deaoreca nu va candida Basescu ci unul/una doar recomandata de Basescu.

        Eu totusi nu ma refer la prezidentiale. Nu cred ca le putem castiga. ci doar influenta. Ma gandesc la generalele din 2016. Aici ma doare ce face Elena Manelista, doar daca …..Basescu schimba foaia din vara

    • Salve, Last.

      „Procentele alea in plus au venit de la Basistii scarbiti de PDL” e un nonsens.
      Se contrazice cu concluzia „…PMP+PDL nu vor atinge mai mult decat fanii basisti din 2007-2009 sa zicem – maximum basismului…” si chiar mai flagrant, daca asta e posibil, cu „… antibasistii din PDL sunt de fapt basisti care au devenit anti…”

      Daca o parte din basisti au devenit „anti” ce cauta la „plus” ?
      Si cum se face ca nu are cum sa depaseasca maximul basismului de vreme ce l-au depasit deja ?

      E ceva ce-mi scapa. 😉

      • Salut @viq
        daca imi dai doar prezumtia ca sunt idiot sigur ca iti va scapa ceva.
        hai sa incerc altfel daca nu reusesti sa citesti de 3 ori:
        (cifrele sunt din burta ca exemplu doar grosso modo )

        A
        De mult de tot in 2005-2008 a existat un bazin maxim de basisti – sa zicem 100 compus din cei ce au declarat ca sunt fani basescu si din care 90 au votat cu PDL
        B
        In 2012 cand basescu a scazut, iar noi dreapta am scazut, datorita crizei la alegerile generale au mai votat pentru uniunea PDL+FC+PNTCD sa zicem 60 din care PDL+FC 58
        C
        Acum la despartirea PDL de PMP din 2014 cei 58 s-au impartit astfel
        10 basisti care au devenit dusmani ai lui Basescu ca le-a arestat primarii etc – antibasisti
        10 basisti care au ramas basisti dar nu considera util sa migreze la PMP (este cazul lui Adrian ) deci in total 20 de basisti la PDL
        38 basisti care trec la PMP

        Acum textul tau
        1 “Procentele alea in plus au venit de la Basistii scarbiti de PDL”

        – se refera la o parte din cei 30 care apar din scaderea 90 (de la punctul A ) minus 60 de la punctul B egal 30

        2 PMP+PDL nu vor atinge mai mult decat fanii basisti din 2007-2009 sa zicem – maximum basismului…

        – da se refera la acei 100 de la punctul A

        3 antibasistii din PDL sunt de fapt basisti care au devenit anti…

        -se refera la primii 10 de la punctul C

        uffff Mi-a luat o jumatate de ora sa scriu asta …. 🙂

        • Mda !

          ma preocupa faptul ca ai putea fi idiot fix in egala masura cat ma preocupa ca ai fi un geniu. Zero.
          Eu nu cataloghez de regula dupa criteriile astea. Am alte coordonate.
          Credeam ca sunt destul de usor de citit din punctul asta de vedere. 😉

          hai s-o luam cuminte si aplicat.

          1. Datele !

          A. Bazinul (maxim) 2005-2008 poate fi evaluat concret dupa rezultatele din 2008.
          Acolo au fost 32% din optiuni electorat.
          Faptul ca basistii sa fi votat cu altcineva decat PDL este extrem de improbabil. Eu il consider nul.
          Asta ar fi maximul (100%) sustinatori in vremuri bune de la care incepi calculele.

          B. Dupa ce ne-au mancat carii austeritatii si rugina lipsei de comunicare, in 2008 mai numaram 16%. (ARD)
          Asta inseamna jumatate din 32, (maximul bazin basesc) adica 50%.

          C. Impartirea actuala nu stiu dupa ce ai evaluat-o tu, eu iau drept baza de calcul sondajul la care face referire Tucu2 :
          .. PDL are cca 13,5% PNTCD 2% iar FC 2% Insumind putem spune ca PDL s+PNTCD+FC si au pastrat electoratul din 2012.,”
          Unde este chiar putin peste 2012 (care era 50% tin total bazin) 13,5+2+2 = 17,5

          La astia se adauga insa PMP cu 11% !!!!!
          Asta duce „bazinul” actual la 28,5%. Care reprezinta aproape 90% fata de maximul din 2008. Asa cum mentioneaza Tucu.

          2. Analiza.
          Cred ca evaluarea efectului PMP nu se poate face inainte de existenta lui.
          Respectiv de la momentul minusului absolut urmare a erodarii guvernarii, decembre 2012.

          Sunt aici doua aspecte :

          a. PMP a avut efect favorabil sau nu ?
          De sus reiese clar ca da.

          b. Ce a adus el este circumscris bazinului traditional basist sau a reusit sa ajunga si dincolo de gard ?
          Din afirmatiile tale (si din punctul meu de vedere, aussi) reiese iar ca da.

          Intr-adevar, o parte din basisti au optat pentru tabara adversa odata ce s-au dumirit ca DNA umbla prin curte nu doar slobod, fara lesa dar nici macar botnita nu mai are de cand a asxcuns-o piratul. Caderea popicelor pedeliste la rand cu oricare alt popic borfas, fara osebire, a alungat o bun aparte (daca nu o majoritate covarsitoare) din oportunisiti care sperau in protectia politica in fata justitiei.
          Plecarea alora cu ceva electorat captiv a contribuit si ea la minimul- minimorum din 2012.

          3. Concluzie
          „Efectul PMP” exista si poate fi evaluat. E pozitiv.
          Asta e bine.
          Putea fi mai mare, daca…… (aici poti avea o gama de argumente destul de pertinente…)
          Putea fi mai mic sau nul daca ….. (aici ar fi randul lui Mark sa argumenteze la fel de credibil….)

          .

          • Bine
            E complicat
            Ar trebui sa raspund in 40 pagini si chiar nu merita.
            Avem mai multe date in 26 mai , in noiembrie 14 si in 2016 la generale.
            Daca nu crapam fizic unii din noi pana atunci ..

  2. salut viq.
    A. multi discuta despre „fruncea” partidelor si nu despre membri. PMP are membri care n-au mai facut politica si nu sunt putini [nu scriu o cifra ca sa nu dau ghes vesnicilor Gica-Contra]
    B. MM si motiunea sa au avut 2% la Congresul PDL. Fapt, restul sunt comentarii.
    C. nu pot comenta despre reactiile basistilor la acuzatia lui MM cum ca TB a vandut justitia. Las „analistii” sa comenteze despre marimea efectului.

    PS. In poza eu nu vad nicun candidat declarat la prezidentiale.
    PS2. eu am senzatia ca incepe sa apara un curent POLITIC pro-DNA. Acest curent, asociat cu posibile arestari senzationale in urmatoarele cateva luni, poate reorienta directia voturilor.

    • Monica Macovei este o piesa importanta a produsului care va fi scos pe piata la prezidentiale -Paznicul statului de drept -paznicul justitiei independente.
      Si va garantez ca va fi in poza cu PMP istii.

      Pentru candidatul la prezidentiale eu zic sa mai asteptam.Dupa cum a mentionat si Viq pina acum au defilat pe podium manechinele.E rindul creatorului de moda sa apara.

    • Salut, Cinic.

      A. Asta a fost targetul PMP !
      Extra-electorat.

      B. MM in PDL se potriveste ca nuca in perete. Eu nu am inteles ratiunea optiunii ei. Explicatiile justificative mi s-u parut extrase cu forcepsul din putul gandirii. Inca nu o inteleg. Dar totul e in miscare, tulbure. Poate se va limpezi mai incolo.

      C. Personal dau respectivei „acuzatii” haina de facatura media. La straduinta cu care au cautat (si mai cauta) samburele discordiei intre pirat-Macovei ma mir ca s-a oprit doar aici.

      PS. Poate nu trebuie sa-l vedem inca 😉
      PS2. Da, justitia/DNA poate fi cartea castigatoare.

      • Viq,
        La C adevarul e la mijloc. Cazurile Kovesi la DNA fara Morar la PG, respectiv Motoc la CEDO, nu i-au picat bine.

        • Inteleg ca ai o vedere mai patrunzatoare.
          Te cred.
          Dar sunt rezervat privind antibasismul ei.
          Macar daca MM ar avea atata nerv n-ar fi tocmai rau. Mie mi se pare mai degraba docila decat o nonconformista. Daca nu era pusa de pirat la maneta cutiei de viteze, MM nu ar fi existat azi.
          E tipul clasic de bun manager.
          Nu si de lider.

          Este posibil ca unele mutari sa nu-i fi fost pe plac. E greu de spus cat din aceasta nemultumire e izvorata franc si cata e influenta a soaptelor antibasiste la urechea-i.
          Ma gandesc si in ce companie „selecta” se afla acum.

          Si totusi falia dintre ea si Basescu nu s-a adancit foarte mult. Nici nu trebuie punte. Poate fi trecuta cu piciorul.

          • Viq,
            este f. interesant, Presedintele a pus pe multzi ” PE POTECÄ”
            unii au trädat ca Täriceanu, altzii nu tzin pasul si f. multzi
            l-au, ne-au dezamägit.MM, ar trebuii sä schimbe viteza:-
            sunt de acord cu ce ai scris.

        • ion. Dar existau alternative REALE? ca ipoteza unui procuror danez/finalndez cade.
          Evident, exclud candidatura celor de pe aici care sunt buni oricand la orice.

  3. De ce sa se uneasca Dreapta ?
    Doar de frica lui Ponta ?
    Dreapta nu se uneste, deoarece dreapta nu prea exista in Romania. Ma refer la votanti … nu la partide
    Partide in schimb avem. De ce avem ? Pt ca s-au infiintat prin sciziparitate. Doar din motive ca fiecare belfer sa fie sef de partid.
    Ei nu reprezinta pe nimeni !
    Confuzia regretabila e cand ne referim la dreapta este ca avem partide inregistrate in loc sa ne referim la cei ce voteaza sau ar putea sa voteze dreapta.

    De cine sunt votati ?
    Nucleul greu e format din clubul jos Iliescu, devenit sus Basescu, cei ce au fost impotriva bolsevicilor din 1994 la care se aduna diversi ocazionali

    • Las’ ,bre tataie ,nu te mai strofoca atît ….ai luat o țeapă ,de zile mari …”expertule”. 😆 😆

      • @noapte_bre
        mai tu ai adunat si mitocania din zona galati acolo se zice bre
        (vezi ca toti adminii au peste 50 inclusiv perechea ta , iar viq se apropie si el, asa ca as fi mai reluctant cu tataie
        Vezi tu ? prefer sa discut subiecte cu Tucu2 sau viq chiar daca nu ma inteleg, decat nonsensuri si strigaturi cu tine …. desi e mai usor

    • Last,

      cu asta sunt 100% de acord si marturisesc ca ma framanta de ceva vreme :
      „…Dreapta nu se uneste, deoarece dreapta nu prea exista in Romania. Ma refer la votanti … nu la partide”

      Trebuie facut ceva aici.

  4. Salutare tuturor
    Referitor la sondajul prezentat de Sorina Matei la postul B1tv, PDL a dat azi un comunicat in care spune ca nu el l-a comandat (pesurse.ro). Admitand ca totusi sondajul a fost cat de cat profesionist (sunt sceptic), mi-a atras atentia faptul ca la intrebarea deschisa ”cu cine veti vota la prezidentiale” MM nu apare nici macar cu 1%. Asta ar trebui sa dea de gandit Restul, legat de procentele partidelor nu comentez.

    • Ion,

      Eu am ceva indoieli ca MM exista dpdv electoral.
      In cercul nostru eliptic are un statut zdravan, dar dincolo de limitele stramte nu cred ca stie multa lume de existenta ei.
      VDM !

  5. Se pare ca la Satu Mare Tonta a fost huiduit.

    • @ion salut. ! A fost sigur huiduit. Asa ca, la momentul inceputului de huiduire, s-a grabit sa „emita” un mesaj chipurile de la TB. Vei vedea ca va pretinde ca huiduiala a inceput cand a pomenit numele lui Basescu.

  6. Mă amuz cînd citesc „unificarea dreptei”. Oare în vederea unificării a fost necesar să mai apară în 2013 încă un partid de dreapta, de parcă cele 3-4, sau cîte or fi, nu sunt de ajuns? Ca să nu mai vorbin de loviturile prioritare şi reciproce în glezne, pentru catalizarea procesului de coagulare.

    • Right ! 😀 😀 😀 😀

      pai asa are loc orice proces fizico- chimic pentru realizarea oricarui aliaj : isi fura electronii de pe ultimul strat unii altora pana ajung sa realizeze o punte solida intre ei ! 😀

    • De fapt „”Unificarea dreptei”‘ este un produs media preluat si de unii politicieni minati ori de lipsa de idei ori de dorinta de a trece peste noapte de la trotineta la motoreta . .
      Poate cea mai mare prostie facuta de Basesciu -din punct de vedere strategic- a fost unificarea PD cu PDL.Daca cele doua formatii functionau independent relatia cu liberalii ar fi fost alta.

      • Unificarea dreptei e şi o necesitate, avînd în vedere stînga always unită. Nu avem politicieni cu idei sau care să nu dorească să o ia pe scurtătură. Prostia a început cu scindarea PNL prin PLD, o făcătura repetată acum prin PMP. Apetitul pentru intrigă e irepresibil la noi.

    • zorin. Daca n-ar fi existat al treilea partid, ar fi trebuit sa te exprimi pe aici despre alegerea ta: unificare in jurul PNL sau in jurul PDL.
      Deci, ce alegi?

      • aleg să rămîn de dreapta, chiar dacă la ora asta oferta lipseşte, PNL nu mai e de mult, PDL e un fel de „Vanish” şi dispare ca petele din reclamă şi oricum are alte griji, nu-l mai interesează dreapta, FC e doar pentru cei care doresc să spună că ei sunt mai… decît ceilalţi, iar PMP e doar o diversiune, am aflat pe pielea mea 🙂
        Am uitat, PNŢ e sublim, deci lipseşte…
        A mai rămas cineva?
        La noi se zice: „ultimul stinge lumina”

        • poti fi deci obiectiv? judecand dupa invectivele anterioare, nu cred!
          PS. PLD s-a nascut prin EJECTAREA din PNL a lui Stoica, Stalojan etc. Stoica depusese de atunci o motiune pentru o coagulare a dreptei. Se vede azi de ce „liberalul rosu” aka Tariceanu i-a exclus.

  7. Sincere pareri de rau! A fost puternic si a adus in spatiul virtual decenta si rigoarea de care era mare nevoie. Mie imi vor lipsi „revista presei” si articolele sale despre istorie, dar si cerbicia cu care apra un un loc in care ideile si adevarul aveau spatiu privilegiat . RIP!
    Andrzej

  8. Postarea de mai sus se refera la aflarea stirii naucitoare a decesului subit a lui Teophyle.

  9. Salutari la toata lumea de aici din Romania!
    Naspha rau de tot am observat ca este pe aici.
    Hai sa facem un calcul al votantilor de dreapta:
    -Scade 20% din totalul pensionarilor care nu vor vota cu stanga.
    -Scade 30%din totalul asistatilor social care mai au un pic de creier.
    As mai continua dar cred ca ce am scris mai sus este suficient si referitor la PMP pentru majoritatea reprezinta nimic sau partidul lui Basescu si al ,,locotenetului in fusta Udrea”.
    Bey nu dati pu pietre in mine dar asta este realitatea,cel putin in zona mea!
    10% pentru PMP cred ca este un procent real(+sau minus1%)

  10. „MM in PDL se potriveste ca nuca in perete. Eu nu am inteles ratiunea optiunii ei. Explicatiile justificative mi s-au parut extrase cu forcepsul din putul gandirii. Inca nu o inteleg”.
    *
    S-o apreciezi si să ți-o dorești într-o anume echipă pe respectiva persoană, dotată cu explicații justificative „extrase cu forcepsul din puțul gândirii”, sunt două dovezi/modele monumentale de forceps într-un puț gol, din care s-a extras deja gândirea. 🙂

    PS. Încă mai aștept apariția acelui link doveditor al declarației Monicăi Macovei despre „vânzarea justiției”. Înaintea repetărilor ca papagalul de sorginte antenistă, fără o minimă probă, puțină decență nu strică!

    • Salut, Bodo.

      M-ai indus in eroare.
      Mentionand citatul din comentul meu am crezut ca vorbesti cu mine 😀 😀 😀 😀

      • Salve, Viq!
        Recunosc, m-am adresat în general mulțimii care argumentează în același mod revăzut în fragmentul preluat de la tine. 🙂
        Pentru tine, dacă vrei să le primești pe parcurs, aș mai avea de enumerat motive pentru care MM a rămas în PDL.
        Acum amintesc doar Legile nr. 27/2012 (imprescriptibilitatea infractiunilor de omor, a infractiunilor cu violenta urmate de moartea victimei s.a.) si nr. 63/2012 (confiscarea extinsa a averilor, plus unele modificari/completari ale Codului penal) au fost propuse si sustinute de MM, dar adoptarea lor in Parlament n-ar fi fost posibila fara contributia decisiva a parlamentarilor PDL. Putina recunostinta nu strica! 🙂

        PS. Nici viitoarele (ultimele) 7 episoade din serialul „Cazul Panait, standard de lucru in Cooperativa Avantul” nu vor duce lipsa contributiilor importante ale MM pentru schimbarea naturii relatiilor dintre sistemul judiciar si clasa politica, de asemenea adoptate cu ajutorul PDL.
        Probabil va veni si ziua cand recunostinta si tenacitatea tintelor MM isi vor fi schimbat motivatia. 🙂

        • De aceea imi doresc sa fii sanatos si in good shape sa termini tot ce ti-ai propus .

          • Bodolache

            Mulțumesc, TSD-Lnm!
            La fel în doresc și ție, sănătate și spor în toate!
            Până una-alta, văd că ai mai multă energie decât mine, însă nu te invidiez deloc. 🙂
            Din contra, mă bucur să-mi amintesc (din când în când, pentru mine) de utilitatea inventarierii cauzelor (deja) pierdute. 🙂

        • A !

          Deci e valabil si pentru mine ?! 😉

          Recunosc ca structura frazelor tale imi este inca destul de ermetica.
          Sunt obisnuit ca asezarea vorbelor sa aiba sens. Chestie perimata, de soarece de biblioteca 😀 😀
          De pe vremea cand existau biblioteci…. 🙄

          Dintre cele ce reusesc sa le pricep, desprind ideea ca MM a ramas in PDL…. din recunostinta pentru ca parlamentarii PDL au votat proiectele sale.
          Adica .. si-au facut corect treaba pentru care au fost alesi acolo.
          Hmmm !
          Cum ramane atrunci cu recunostinta pentru toate celelalte la care piratul i-a oferit acces ???
          Posibilitatea de a face proiecte de legi, inclusiv ?
          Cred ca argumentul asta nu sta in picioare in fata mea. Sorry.
          Poate altii il cred.

          La asta trebuie sa mai meditez : „Probabil va veni si ziua cand recunostinta si tenacitatea tintelor MM isi vor fi schimbat motivatia”.
          E adanc rau ! 🙄

          • Bodolache

            Viq,
            Mă obligi să repet:
            „dacă vrei să le primești pe parcurs, aș mai avea de enumerat motive pentru care MM a rămas în PDL”.
            Acum am amintit doar o parte, restul pe parcurs
            Dacă te grăbești să tragi concluziile preferate, înțeleg, nu-i bai. 🙂
            Deocamdată îmi ajunge încercarea asta. 🙂 🙂 🙂

            PS. N-am avut intenția să mă dau adânc. Există limite în orice, mai ales când intervin evenimente noi, schimbătoare. De ce le-am exclude tocmai din viața Monicăi Macovei?

        • @Bodolache,
          In 2012 PDL nu avea majoritatea absoluta in parlament astfel incit sa poata trece o lege fara a avea si acordul altor partide din coalitia de guvernare.
          Eu zic ca vorbind de recunostinta fata de prestatia PDL din acea perioada intram intr o zona extrem de discutabila.

          • Bodolache

            @Tucu2
            Să fim serioși și riguroși, dacă se poate!
            N-am scris nicăieri că în 2012 PDL deținea majoritatea absolută în Parlament, ci adoptarea menționatelor legi „in Parlament n-ar fi fost posibilă fără contribuția decisivă a parlamentarilor PDL”.
            Cu alte cuvinte, oricum ai lua-o (coaliția de guvernare din primăvara 2012), fără parlamentarii PDL nu vedeai niciun fel de majoritate, cu atât mai puțin una absolută (singura capabilă să adopte legi organice fără PDL)

          • @Bodolache
            Scuze pentru ”absoluta”
            In rest nu am facut altceva decit sa ti atrag atentia ca cineva ar putea formula ceea ce ai scris tu si altfel.
            De exemplu-fara votul UNPR MM nu si putea promova legile.Concluzia -MM este recunoscatoare UNPR .
            Sincer sa fiu nu cred ca raminerea MM in PDl este rodul recunostintei sau al convingerii ca intr o situatie din parlament asemanatoare celei din 2012 dar cu un presedinte ca Ponta de exemplu PDL o va ajuta sa promoveze legi care sa intareasca justitia.
            Nu stiu de ce a ramas MM in PDL.In definitiv este dreptul ei da a alege locul.Sper sa i ajute.
            Imi pare rau ca nu am reusit pina acum sa te conving ca in general sunt si serios si caut sa fiu si riguros.
            Din nefericire imi este imposibil sa cred in recunostinta oamenilor politici.

          • Bodolache

            @Tucu2
            Formulează altfel cum dorești, dacă ții neapărat să înțelegi altceva decât am transmis.
            În context, nu este relevantă contribuția celorlalte partidulețe
            din aceeași coaliție; semnificația votului lor este relativă, adică regula jocului de-a guvernarea în coaliție nu le permitea să se opună poziției PDL- element principal al compoziției politice.
            De altfel, nici nu se mai ajungea la promovarea/adoptarea legilor incomode(nedorite de întreaga suflare politică) fără o consultare prealabilă între conducerile partidelor din coaliție, idem în Birourile Permanente ale celor două camere.
            Să minimalizezi rolul determinant al parlamentarilor PDL în aceste situații ar fi nedrept, dar și discutabil în privința bunei-credințe cu care se manifestă unii comentatori, grăbiți să reformuleze interpretări prin răstălmăcirea cuvintelor și subestimarea partenerilor de dialog. .

        • buna ziua. Imi permit o paralela [?]. Antonio Di Pietro cel care a initiat Mani Pulite si care a determinat pana si dezmembrarea PS din Italia si fuga lui Craxi -premier.
          Partidul lui Di Pietro este mic spre minuscul. Un mare procuror rareori e un mare politician fiind doua configuratii mentale deosebite.
          Gresesc?

          • Nu cred, Cinic.
            E un aspect pe cat de delicat pe atat de important.

            marturisesc ca ma sacaie teribil o idee de cateva zile : portretul -robot al prezidentiabilului/presedintelui nostru preferat.

            Poate ar trebui sa incercam schitarea lui, macar in linii mari, si clarificarea calitatilor pe ordine de prioritate.
            S-ar putea ca multi dintre noi sa avem surprize semnificative privind raportul dintre ce clamam si ce ne dorim de fapt.

    • Salut Bodo
      Cu referire la PS. Te rog sa urmaresti emisiunea lui Turcescu de la min 7.50

      Monica Macovei Sub semnul intrebarii (part. 2), 13.05.2013

      • @Ion
        Nu cred că neagă cineva existența trocului, important rămâne ce mai putea obține piratul în loc de nimic.
        În privința numirii lui Tiberiu Nițu, am mai comentat și m-am arătat de acord cu afirmația „Nițu este o catastrofă pentru țară” (aluzie la declarația MM în acest sens, mult după această emisiune a lui Turcescu, mai exact când s-a produs evenimentul Nițu-Papici). Mi-am spus punctul de vedere legat de presiunea la care a fost supus TB, „cu pistoalele pe masă”, nevoit să se grăbească din cauza apariției în circuitul legislativ a modificării legii referendumului pentru noua condiție de prezență 30%.
        Credeam că ai descoperit sintagma „vânzarea justiției”. 🙂

        • Bodo,
          Cand spui:”Ceilalti membrii CSM au fost convinsi de cineva sa voteze pentru Nitu”, tu ce intelegi? Mai ales ca vine din partea unui om care are o formatie de jurist. Sau ”asistam la un troc politic si din pacate batalia se duce pe justitie.” A fost doar un pas ca presa sa titreze tot felul de titluri.
          In alta ordine de idei, maine infractorul Catalin Voicu are recursul la Completul 1 Penal de 5 judecatori la cererea sa de Contestatie în anulare.
          Inainte insa va comparea in boxa, seful lui din perioada de aur a Justitiei Sandeilor, Adrian Nastase cu o cerere de contestatie durata proces (art.488 ind. 2 NCPP).

          • Bodolache

            Îți spun ce înțeleg.
            Eu exclud posibiltatea ca Monica Macovei să nu știe ce înseamnă justiție. or, din acest motiv, folosirea sintagmei „vânzarea justiției” poate fi cel mult o invenție a oamenilor rău intenționați și a ignoranților, nicidecum o interpretare a MM.
            Justiția se înfăptuiește numai în instanțele de judecată, nu în parchete sau CSM.

          • Bodolache

            @Ion
            Ca să fiu mai exact și să previn alte discuții,. în CSM există o singură excepție în care vorbim de justiție: când se soluționează acțiunile disciplinare împotriva judecătorilor și procurorilor (secțiile de judecători și procurori sunt asimilate cu instanța de judecată, comform Constituției)

  11. Azi e o zi trista, poate nu e cazul sa comentam atat de multa politica.
    Cu toate acestea articolul are cateva inexactitati:
    1. E o poza pe care MM nu o putea refuza. De aici si pana la o noua vraja din partea Piratului e cale lunga…
    2. MM nu e prea interesata de politica interna, vrea sa ajunga in PE si gata. De aceea o si vedem pe lista PDL. PDL este cea mai comoda cale de a ajunge acolo fara riscuri inutile si batai de cap si lupte pe pozitii cu „caractere” precum C. Preda sau Baconski.
    3. Unirea pe model ARD pierde voturi, federalizarea, in schimb, poate ajuta. Asta ar insemna doar sustinerea unui candidat comun independent negociat la prezidentiale, opozitie parlamentara unitara, batista pe tambal la atacuri reciproce, iesirea din logica pro/anti-basescu. Daca va fi un candidat de partid, celelalte partide din coalitie vor face jocuri dubioasa. Daca va fi candidatul unei aliante electorale, electoratul partidelor s-ar putea sa nu-l perceapa ca pe unul de-al lor.
    4. Cele 10% procente in plus de la PMP sunt inselatoare. Ele sunt de fapt procente migrate de la vechiul ARD. Pare ca nu e asa deoarece scorul PDL e cam acelasi cu scorul ARD, dar acest lucru e asa deoarece PPDD-istii s-au intors la PDL. Sociologii au demonstrat clar acest lucru. Dupa alegerile din 2012, scorul PDL a fluctuat in acelasi fel ca scorul PPDD. Aparitia PMP-ului a dus practic la pierderea PPDD in PDL.

    • Chestia asta i tare de tot.
      Deci PPDD a luat electorat de la PDL iar acum PPDD s a intors in PDL.
      Nu mi trecuse prin minte.Noroc ca ne lumineaza altii.

    • Miron,

      de acord cu tristetea.
      Asta nu schimba realitatea.

      Am constatat ca interesul pentru subiectul mentionat este mai scazut decat cel pentru politica si ca o pagina noua se impunea de la sine.
      In timp ce la subiectul respectiv au fost sub 20 de comentarii, pe controversele politice au trecut de suta.
      https://copaculdinpadure.wordpress.com/2014/05/03/politeia-world-another-one/

      Oamenii vor sa vorbeasca despre CE VOR EI sa vorbeasca nu despre ce consider eu/tu ca TREBUIE sa vorbeasca.

      1. Poza putea fi refuzata sau nu, nu importa. Exista.
      Vraja piratului n-o stie vrajitul, ca n-ar mai fi vraja 😉
      Dar si mie mi-e greu sa cred ca este o lucratura a lui. Am mentionat asta : „…Pare mult prea complicat si riscant un asemenea lant de calcule a unor evolutii cu excesiv de multe variabile. Mai degraba inclin sa cred ca a fost o succesiune de alegeri cu focus in plan tactic…”

      2. MM nu e interesata de politica interna.
      Probabil.
      Asta nu impiedica sa fie folosita in politica interna, ca orice parpaplac pe vreme ploioasa sau cravata cu papion la receptia cu icre.

      3. Un candidat comun FARA a face o alianta ar fi mai bine sustinut decat daca alianta s-ar infaptui !!
      N-are sens.

      4. Posibil.
      PPDD poate fi si el un factor. Nu stiu.
      Dar nici dracu’ in persoana lui n-o poate dovedi. Sunt speculatii la fel de solide ca orice speculatie.

  12. Opsssss !!!!!…….nervosi rău ,baietii…..au cuplat si ei intr-un final că au alergat după „iepuri „…..mâ gindesc ce o fi la pesedisti .. 😀 😀

  13. A murit Teophyle!
    Sincere pareri de rau! A fost puternic si a adus in spatiul virtual decenta si rigoarea de care era mare nevoie. Mie imi vor lipsi “revista presei” si articolele sale despre istorie, dar si cerbicia cu care apra un un loc in care ideile si adevarul aveau spatiu privilegiat . RIP!
    Andrzej

  14. Viq draga, o sa fii surprins dar, citind titlul, m-am gandit ca e vorba de Mona Musca ,de ce ,nici eu nu stiu…

  15. Va declar ca votez PMP; suspendati-ma 😛

    • Si eu cred ca voi vota PMP
      Dar nu ajunge ca un bou din Lugoj si altul din Bucuresti sa voteze PMP ca sa si conteze.
      Cum nu conteaza daca aici pe blog @theo se sinucide .in semn de protest la Munchen. Oprescu, Ponta si viermii de la guvernare nici nu vor observa asta

      • Cum să nu conteze?!

        Doi boi înseamnă un atelaj ce poate trage un plug ce desțelenește o miriște pentru o viitoare recoltă sau un car ce poate fi încărcat cu recolta respectivă 🙂
        Totul este ca unul să nu tragă «hăis» și altul «cea» 😉

        PS: La urnă, pentru PMP se va adăuga singur încă un bou!
        …bătrân 🙂

        • Oldule aici vorbim de lucruri importante
          Daca e nevoie de o miriste … putem plati 200 -1000 Euro cat face. Boii acum au bani si pot plati. Nu e ca porcul tau si bostanul.

          Putem plati noi boii si 4 miristi …. ca sa ne atingem scopul. Ai inteles ? sau ai ramas la faza munca si plata in natura ? 🙂

          • oldhashu

            last,

            Nici nu știi cum ai început să-i semeni lui mark!
            Tot așa de încrâncenat ca și el, nu realizezi că bostanului ăla de care tot pomenesți i-ai pus chiloți și-l tot învârți de nu te mai oprești 😆
            Take it easy, man, că viața este scurtă…

          • @old
            este realmente problema ta, de dioptrie, perceptie, etc
            Din aeroplan vezi un englez si zici ca e francez iar slobozia seamana cu tzandarei.

            Am multi prieteni care ti-ar explica ce diferente sunt intre mine si mark. Daca ar merita sa piarda vremea
            Dar nu merita odata ce nu le vezi singur 🙂

          • oldhashu

            last,

            din aeroplan nu vezi un englez sau francez, vezi un simplu om. Când cobori pe sol și-l întrebi de sanatate, atunci te lămurești ce hram poartă.
            Si de pe sol Slobozia seamăna cu Țăndăreiul că sunt populate tot de tuciurii. Citești pancarta de la intrarea în localitate și te lămurești…

            Induiosătoare neputință de a te face înțeles de nici prietenii nu te pot ajuta 😀

      • imposibil să votez PMP, un partid care minte din start într-o manieră grosieră pînă şi pentru standardele noastre de obicei lipsă, care propune ambiguitatea (vezi Boc şi alţi primari care sunt PDL, pentru funcţie şi Fundaţie pt Băse) şi care se va sinucide în grup ca secta lui Moon dacă dispară Marele Coagulator… 🙂
        Am uitat: … şi a cărui membri „fideli” (aflaţi la trasferul politic 3, 4 sau 5) aşteaptă la tv la 18,30 ca să-şi afle propriile gînduri şi pe urmă postează ca papagalii 🙂

  16. are Viq dreptate ; SE PARE UNII MÄNANCÄ CIUPERCI NEBUNE

    SPER CA MM , SÄ AJUNGÄ LA BRUXELLES, a fäcut treabä f. bunä.

    • Va ajunge theo, si impreuna cu ea Stolojan si Marinescu
      ..
      Mie imi pare rau ca Stolojan, Macovei, Marinescu nu mai sunt in echipa cu Traian Basescu. Tii minte cand a plans TB ? in legatura cu draga Stolo ? Mi se pare mai importanta legatura asta decat cea cu sacosa cu bani imputziti ai lui Anton cu care cumpara voturi in Giurgiu. Nu e frumos nu e etic nu e normal, sa cumperi voturi dand gaini prajite la trogloditi cum a facut Popescu.

  17. ce nenorocit guvern, se lasä peste tot särbätorit Si
    amäratzii sunt inundatzi, ce rusine.
    se pare cu promisiuni ” nu s-a construit digul”; DAR EI PROMIT!!!

    • Amaratii ii voteaza pentru ca ei stiu sa le explice mai bine amaratilor cu ce ii ajuta.
      Udrea cu parasuta care a fost nevasta lui Cocos si partener cu Bittner, care nu mai poarta Vuitton (ca tzoapele) de la Paris doar de frica alegatorilor nu poate sa ii convinga mai bine pe amarati
      Este o ironie ca ticalosi precum Ponta pot convinge mai bine decat PNP cu Udrea cu toc inalt bagand painea in cuptor
      Pacat

  18. OBSESIA DE A CRITICA PE UDREA,,,,,, ESTE GRAVÄ

  19. pONTA ARE CÄMÄSI SI PULOVÄRE; MAI SCUMPE DECAT PANTOFI LUI UDREA; OAIA CU OCHI DE BOU; ARE F: SCUMPE LUCRURI
    DAR PE EA ;NU SE VÄD.

    ASA CÄ E CAZUL , S-O LÄSATZI PE UDREA IN PACE.
    nu candideazä, dar militeazä pt. PMP.

  20. Ovidiu Silaghi, fost ministru liberal, va candida din partea PSD la alegerile partiale pentru post de deputat la alegerile partiale din 25 mai.

  21. ION

    este o escrocherie , o mizerie. sä fiu in locul lui Antonescu,
    l-as da afarä din partid, asta este o escrocherie comunistä.
    asa zice ;avem USL. RUSINE

    sä vedm reactzia lui Crin

  22. Sint inca sub impresia mortii subite a lui Theophyle. Imensa pierdere.
    Ma bucur ptr poza. Asta denota un singur lucru: D-na Macovei e un mare patriot. Imprumuta din credibilitatea ei partidului nou format, care are asa de mare nevoie de credibilitate.. Ptr ea ce conteaza e ce e cel mai bine ptr tara.
    Imposibil sa nu observi ca cealalta D-na nu apare. Si nici Cristi Preda.
    Parca arata mai bine Macovei in grupul de tineri.
    Chapeau, graga d-na Macovei!
    Eu tot cred ca ar avea sanse la prezidentiale.
    Macovei pe bannerele PDL, Macovei in Rep Moldova, Macovei la PMP.
    Da Doamne!!

    • @ coana Zoe,
      scuze, poate crezi ca sint impertinent, dar vrea sa-ti spun ca politica nu se face cu sentimentalisme.
      Exista interese din partea tuturor; mai pe placul ori neplacul nostru.
      (Imi amintesc o declaratie a dnei Macovei dupa alegeri: „nu candidez pentru un loc in BPN. Nu ma regasesc nici in tabara lui Blaga, nici in tabara Udrea”.) Pina la urma a ales.
      As fi vrut un partid din care sa faca parte (dau doar citeva nume): Macovei, MRU, Papahagi,Funeriu. Poate si Udrea si Piratul.
      Vise.

      • Acum dupa ce nu mai e Theophyle imi dau seama cit de mult „trageam” toti in aceeasi directie, democratizarea tarii.. Diferendele erau/sint pina la urma minore.
        Bineinteles ca nu esti impertinent, no worries..
        Macovei e credibila, daca am face cumva sa ajunga Presedinte toti cei mentionati de tine ar avea locul lor. Chiar si D-na Udrea. Sint sigura de asta.
        Poporul vede cu alti ochi acum Justitia/DNA, mi-e greu sa cred ca nu asociaza Macovei cu progresul in Justitie. Apoi ar fi un partener extraordinar ptr D-na Merckel. Femeia asta ar repune Romania pe harta, in conditii geostrategice atit de dificile..De aici entuziasmul meu.

        • Salut,
          Da MM este credibila, este corecta, este potrivita pentru PE, dar pentru functia de presedinte iti trebuie un politician. MM nu este politician si nici nu cred ca va fi.

  23. @ tds,
    „Votez cu PMNP” sint vorbele Piratului la Cotroceni azi, in urma unei intrebari a unei ziariste de la Latrina 3(daca ati observat, dupa ziaristul care-l bombarda cu cazul Nana, a aparut o ziarista in locul lui).
    Iar „suspendati-ma” imi apartine, ma gindeam ca asa as fi raspuns eu.
    Tu voteaza cu cine vrei 😛

    • Si daca ai branca in 25 si nu votezi nu se intimpla nimic
      si daca mori pe 24 la fel tot nu se intimpla nimic
      Si daca nu va castiga nae si va castiga lae crezi ca mamaliga va fi mai rea ?
      Oricum peste 25 ani vom crapa amandoi si nu vom mai vota. Primarul Lugojului va fi ales fara aportul nostru. Quelle horreur 🙂 !
      Treci la fotbal pe televizor
      Apropos: De cati ani nu ai mai dat cu piciorul intr-o minge ?

  24. pardon, scuzati, PMP 😉

  25. În Programul PMP  scrie că acesta s-a născut „pentru a oferi un vehicul politic clasei mijlocii din România.”

    Dar la noi această categorie este pe de o parte redusă ca pondere, cu mult sub media europeană, iar pe de altă parte fie nu participă la vot, fie votează stînga din interese conjuncturale, în afara oricăror convingeri ideologice. 

    Clasa de mijloc, atîta cîtă este, prezintă o imagine eterogenă în care veniturile, profesiile, gradul de cultură civică şi politică se amestecă într-un conglomerat pe care PMP l-a indentificat  ca public-țintă .

    Unul din obiectivele PMP este reducerea impozitelor şi a nivelului contribuţiilor sociale tocmai pentru a veni în întîmpinarea clasei de mijloc.

    Guvernul Ponta a introdus peste 30 de noi taxe şi impozite. Am convingerea ca totuși clasa asta mijlocie ,atîta cît este si pe care partidele de dreapta o au in vizor se va trezi totuși din amorteala .

    Teoretic,cum spuneam,PMP  si-a identificat tinta în rîndul clasei mijlocii, căreia programatic i se adresează de fiecare dată cînd liderii săi se exprimă public. 

    Dar clasa noastră de mijloc este, cum spuneam mai sus, un conglomerat care nu se identifică într-un corp electoral compact, cu interese comune şi convingeri ideologice bine determinate….inca nu are o educatie civica si politica …are doar nervi cind ajunge cutitul la os si arunca cu brichete in pereti….din acest motiv nu putem inca vorbi despre doctrine ,ci doar despre mesaje țintă ,imagine sau discursuri cu incurcatura emotională….

    PMP a mai identificat o țintă ,Republica Moldova …deocamdată nici un partid de dreapta nu se adreseaza unionistilor  din R.Moldova ….PMP are cîștig de cauza in aceasta directie ….nu trebuie uitat cui se datorează libera circulație in Europa a cetățenilor din R.Moldova .-

    Deci ,apariția PMP pe scena politica este benefică,mai ales că oferta pentru europarlamentare este generoasa….sunt destui oameni in PMP care nu au mai facut politică niciodata .

    Partidul lui Basescu va avea un scor bun la europarlamentare ,cu sigurată vor face o alianța pentru prezidențiale ….candidatul nu va fi nici unul din „iepurasii” vehiculati pina acum ,au fost doar oase de ros …   😀

    Daca stau bine si mă gindesc ,Macovei îndeplinește toate criteriile enunțate de pirat pentru Presedinte    🙂

    Vom vedea la momentul oportun de ce a rămas MM in pdl ca si mulți alți băsisti in PDL

    Strategia Piratului pentru dreapta e concepută demult….e urmată pas cu pas …daca ceva nu merge ,are întotdeauna mai multe solutii,nu doar una …  😀

    Cea mai mare victorie de pina acum ,este ruperea USL si scoaterea lui Crizel din dispozitiv…liberalii au o datorie morala  fata de România, fiindcă fără ei PSD nu ajungea la putere …..iar ,declaratia lui Orban ,citez din memorie ,spune multe 

    „Ponta trebuie împiedicat să ajungă președinte ,fiindca e cel mai rău lucru …e mai rău ca Basescu….dreapta are aceasta datorie”

  26. Dedicatie pentru bliiiiiiiiiiin axxxiiiiiiinte de la Papahagi:
    „Câțiva indivizi cu ocupații incerte nu mai încap pe internet de „dreapta intelectuală”.
    Firește, e de bon ton să scrii și „dreapta” și „intelectuală” cu ghilimele, fiindcă tu ești mai deștept decât caraghioșii de Baconschi, Ungureanu, Neamțu, Preda, Paleologu sau Voinescu și știi mult mai bine decât ei ce înseamnă de fapt dreapta (creștin-democrată, conservatoare, neoconservatoare, paleoliberală, libertariană, nu contează).
    La fel, trebuie negreșit puse ghilimele la „intelectual”, fiindcă tot flăcăul care n-a publicat în viața lui o pagină și nu și-a dat măcar silința să termine o facultate e calificat să decidă dacă elevii lui Manent și Le Goff sunt intelectuali pe bune sau doar pseudo-intelectuali.
    Clișeul acestor pierde-vară de internet, în căutare de solde politice (dacă nu curge, pică) și de multă atenție, înconjurați de 2-3 țuțeri la fel de bovarici, este că „intelectualii dreptei” sunt niște sinecuriști vanitoși lipsiți de idei, care nu merită decât disprețul adevăraților oameni de dreapta, unși în dreapta credință direct de Sfântul Duh, sau de mâna invizibilă.
    Și uite așa, după ce am decis că „intelectualii de dreapta” angajați politic (pentru cei neangajați există toleranță) sunt niște cretini, rămânem cu agramații și hoțomanii de la PSD (și nu numai). Ei sunt adevărații politicieni profesioniști. Bravos, națiune!”

    Sa vedem cu ce golanie raspunde marele fan Tusa-Chiliman.

    • oare de ce l-a expediat Lazaroiu pe Axinte dupa cateva sapatamani? era cumva in pericol de intoxicare intelectuala?
      PS. care prevziune a lui Nostra-Blogary s-a implinit? Macar UNA?

  27. Partea a doua a discursului Piratului o puteti urmari azi de la ora 21 la B1TV.
    Vad ca sectorul lui Vanghele ia apa la greu. VVP este in Ilfov la lansarea candidatului Gabriela Szabo la o functie de deputat.

  28. Salut!

    In privinta pozitiei geostrategice (am vazut ca se discuta si acest aspect – si cred ca e unul de maxima importanta), Romania nu trebuie repusa pe harta, ci mentinuta acolo unde e, unde a pus-o Basescu. Aici am vazut pericolul extrem al cuceririi Cotrocenilor de PSD/USL/USD/GIO si nu am putut intelege insistenta cu care se minimalizeaza pe alocuri anul 2014 in favoarea lui 2016. Cu actuala putere la Cotroceni, 2016 e o perspectiva mai mult decat sumbra: ce nu a facut opozitia pana acum, nu vad sa aiba mai mari sanse intr-un asa viitor si nici aparitia din neant a altei forte politice care sa castige in fata a ceea ce cred ca va fi partidul-stat-mafiot, nu mi se pare o varianta realista.

    • De cat timp au avut nevoie pucistii in 2012 ca sa dea peste cap institutiile statului de drept? Doi ani in care sa fie si la Cotroceni si la guvernare si la butoanele legislativului, ar fi o catastrofa sigura. Pe termen nedefinit…

  29. Simpatizanții PSD făceau poze cu Udrea în timp ce Ponta era huduit

    Reprezentanții Partidului Mișcarea Populară au fost primiți foarte bine la sărbătoarea populară Sâmbra Oilor, inclusiv de simpatizanți ai PSD, a declarat astăzi deputatul PMP Elena Udrea.

    „Oameni îmbrăcați în tricourile PSD au venit să facă poze cu noi și ne-au urat succes. Nu cred că reprezentanții vreunui alt partid au fost mai bine primiți decât noi”, a spus Udrea.

    Deputatul PMP a subliniat ca acesta e un fenomen interesant, de vreme ce liderii PSD au fost huiduiti.
     
    Elena Udrea, împreună cu mai mulți lideri ai PMP, a participat astăzi, în localitatea Huta-Certeze din județul Satu Mare, la sărbătoarea Sâmbra Oilor. Organizată în fiecare an la începutul lunii mai, Sâmbra Oilor serbează ieșirea oilor la păscut.

    http://www.evz.ro/simpatizantii-psd-faceau-poze-cu-udrea-in-timp-ce-ponta-era-huduit.html

    😆 😆 😆 😆

  30. Dupa ce am citit revista „Lumea” peste un sfert de secol (nu o mai citesc de mai bine de 10 ani), mi-am format o parere cum procedeaza prim ministri in cazuri delicate, indiferent ca ei conduc la guvernare un partid sau o coalitie.
    Cind constati ca sustinatorii sint nemultumiti, ori cedezi si le faci pe plac, in totalitate sau in parte, ori demisionezi. Iar cind ajungi la o motiune de cenzura si ai semne ca ai tai sint pe punctul de a-ti da un vot negativ, nu ii sfidezi si pleci din tara pentru ca ai intilniri de protocol. Pur si simplu iti trintesti guvernul cu buna stiinta. Si cei care zici ca te-au „tradat”, ti-au dat doar o lectie.
    NB,
    asta este, in opinia mea, raceala dintre Pirat si MRU. L-a obligat, respectind regulile jocului politic democratic, sa-l numeasca pe dottore ca prim ministru. Aveau deja majoritatea in Parlament. Si, cred, piratul nu si-a dat seama ce poate urma, nu banuia, caci altfel ar mai fi incercat niste subterfugii.
    Asa ca am ajuns la ziua de azi, cind fostii aliati sint adversari, in ambele tabere.

    • A fost vina ei, domne’, purta fusta, si na, ce sa-i fac, am violat-o pe stricata. Asa-i trebuie! Stiu ca de fapt i-a placut! Doar de aia umbla ca o boarfa!

      • Billule,

        te-ai hotarat cu ce nick evoluezi ?
        Eu creed ca am vorbit romaneste.
        Ori unul ori nici unul.

          • markwilliams

            Ovi
            Ce ar fi sa iti expui,clar si pe obiect.
            CE VREI??
            Nu am inteles nimic din acel amalgam …habar nu am cine esti sau cine vrei sa fii

        • are omul mai multe feţe si pentru fiecare un nume. Dar cred ca ii e rusine cu el insusi, ca ala care, rusinat de numele de botez, Kkt Vasile, si l-a schimbat in Vasile Kkt.
          Scuzati 😉

          • Bravo domnule victor L! Civism, inteligenta, bun-simt. Felicitari! Copacean verde!

          • Pai, mai Ovi,
            dupa violatu’ boarfei relatat de tine, comentul lui Victorel e piesa lipsa din puzzle.

          • Aia era o pilda, nu era nimic la persoana. Victor L facea „blaming the victim”, asa ca i-am aratat cum se face trbsoara asta in Iran. Daca a/ati inteles, bine, daca nu, tot bine, sunteti probabil majori si vaccinati, de doua ori mai in varsta decat mine.
            Pe de alta parte, eu stiu, draghe viq, ca aici se judeca cu doua masuri. Ce sa-i faci, nu poti sa-ti alegi adminii. Eventual te poti simti privilegiat ca nu esti banat de pe un blog care, in definitiv, nu-i al tau. Dar tu esti chiar ok, esti, sa zicem, politistul bun. Mih si oldhashu sunt politistii rai. Dar si oldhashu e simpatic pentru ca e destept. Chiar daca e politist rau.
            Blog social comun, my ass!

          • Curat doua masuri, coane !

            Pai daca exemplul tau era din Liban, al lui Victor e neaos !
            What’s the problem ?
            Acelasi domeniu de definitie dar cu multimi diferite in care functia ia valori. Si fuge cu ele.
            Au tu nu esti major si vaccinat ?

            Uite, vezi, asta nu vezi tu !
            Si nu numai.
            Ca dupa ce dati cu piatra-n baltoaca va-nnerveaza valurile.

            Cat despre admini, facem si noi ce putem.
            Din punctul meu de vedere reusim mai mult decat am fi sperat ! 😀

            Toata lumea poate gasi ceva de invatat aici.
            Subsemnatul inclusiv.

  31. VICTOR,
    ce este mai räu, ” cä trädätorii,” nici acum nu-si recunosc vina.

  32. Citatul din textul articolului de mai sus nu imi apartine….poate va referiti la un alt Adrian, desi din faptul ca sugerati ca Adrian voteaza cu PDL, inteleg ca ar fi totusi vorba despre mine….facand aceasta precizare,,eu cred ca cei 10 la suta au venit de la ppdd….daca adunati cele 10-11 procente cu cele 3-4 pe care le mai are ppdd, da fix 14% cat a luat ppdd in 2012….nu sunt insa convins ca s-au intors toti la pdl….unii s-au intors la pdl, unii s-au dus la pmp, o parte de la pdl s-a dus la pmp….imi amintesc de o scena din iarna lui 2012, cand fiind in parcare, a venit la mine o doamna mai in varsta, aflata in trecere, spunandu-mi/rugandu-ma sa votez ppdd caci psd minte si ponta nu e bun pentru romania…imi era destul de clar ca aceasta doamna votase anterior cu pdl si basescu….facea parte dintr-un strat electoral popular al fostului electorat pdl…..sunt de acord si cu ideea ca pdl e mai avantajat sa colecteze non-basisti decat pmp ceea ce i-ar da , pe termen mai lung, accesul la un bazin electoral mai larg….sondajul ipsos a fost infirmat de pdl…ipsos nici nu extsa ca institut de sondare in Romania…..dar cifrele vehiculate nu sunt departe de cifrele institutelor serioase….nu cred ca in pdl sunt antibasisti, poate carcotasi….basisti cu gandirea mai ”libera, dubitativa”….personal, nu ma consider nici basist, nici antibasist, dar un fan psd m-ar considera, probabil, basist….

    • @ Adrian,
      marturisesc spasit ca nu inteleg ce vrei sa spui.
      Dar daca totusi ma fortez putin, deduc:
      – ori tu esti confuz;
      – ori vrei sa ne ametesti.

    • Cu respect, domnule Papahagi,

      si bucurie ca ati aterizat pe craca…
      … dar textul va cam apartine, conform lu’ pretenu’ Feisbuc.
      Minte el, mintim si noi 😀 😀 😀 😀

  33. IAR SOPARLE??????????????????????????

  34. Malin Bot -FB

    Fac zilele acestea exerciţii de imaginaţie sumbre. Va propun un scenariu ipotetic şi lansez invitaţia să îmi spuneţi daca se poate întâmpla vreodată.

    Ştim cu toţii ce eficienţă a avut Felix cu Antena3 în folosul USL. Daca deschidem cadrul foarte foarte mult, pana cand intra în tablou Ucraina şi Moscova?

    PROTV e de vânzare. Se zvonea că îl cumpără ruşii. Teoretic s-ar putea întâmpla, mai ales cu puţin ajutor guvernamental. Canale PSD-Moscova sunt gârlă.

    Mă întreb, în 5 ani, folosind mesajele potrivite, ce ar putea Rusia să facă cu românii pe care i-a prostit Felix & co. atât de eficient?

    Cu un Ponta preşedinte, cum ar decurge un astfel de plan?

    Ar putea determina Rusia, de exemplu, un curent de opinie majoritar potrivit căruia EU şi Nato sunt nişte porcării şi nu ajută românilor?

    Cum ar putea utiliza Moscova un astfel de curent de opinie mai departe?

    Un referendum?

    Şi dacă majoritatea decide ceva, pe cale democratică, cât de negru poate să devină scenariul nostru?

    Păreri?

  35. DIVERSIUNILE PSD, cu dosarele aprobate de udrea,
    sunt minciuni ordinare, UDREA IN 2 LUNI;nu a iscälit nimic.

    PONTA ESTE CEA MAI JOSNICÄ CREEATURÄ; HOATZÄ SI
    MINCINOASÄ: UN GOLAN CE O SÄ PLÄTEASCÄ-CU TOATÄ HAITA
    LUI DE MAFIOTZI.

  36. Ok. ;M-am lamurit: Adrian Papahagi.

  37. Doamna Macovei este intradevar o valoare care ar trebui considerata cu mai multa apreciere !

    • … sau apreciata cu mai multa consideratie ?! 😉 😀

      Ce-ar fi sa apreciem/consideram actiunile si nu oamenii ???
      Adicatele in loc de „ala” e bun, „celalalt” e rau, sa zicem spre exmplu actiunea „aia” e buna, decizia „cealalta” e proasta… samd !

      Si in loc sa vorbim de „omul” Macovei, sa acordam aprecieri actiunilor dumisale ?

  38. privesc la snooker, nu ma intereseaza Ianus 😉

    • Ha!, pentru cineva care stie de Ianus, ma asteptam cel putin la un concert de jazz sau la un spectacol de opera (hai fie si de opereta ca ma simt generos).
      Declamatia dumitale e din categoria Atenaisa Perjoiu 🙂 , Victor Lugojanu.

  39. „(…)are dreptul [presedintele Basescu] să se îmbrace cum vrea în casă! Când nu-l vede nimeni, în afara familiei. Altfel, ”libertatea” pe care și-o revendică este o sfidare inadmisibilă a Constituției țării și a celui mai elementar bun simț. Iar a invoca dreptul de a vota, pe care nu i-l contesta nimeni, pentru a motiva cel mai deșănțat partizanat politic este o mostră de șmecherie ieftină(…)
    (…)presedintele Basescu s-a transformat „în agentul electoral al unui partid politic și, eliberat de orice temere în fața unei noi suspendări, să dai o probă continuă de batjocură la adresa Legii (…)”

    Cui ii apartin declaratiile de mai sus? Lui vvponta? voiculescu? ghise?
    NU! E vorba de vicepresedintele PDL, Radu F Alexandru .

    • Pana la un punct, d-ul Radu F Alexandru are ca orice politician sau cetatean, dretul la proprie opinie si la exprimarea ei. „Duritatea” exprimarii face parte probabil, din „arsenalul” luptei electorale. Dar acuzele de „sfidarea constitutiei” si „batjocura continua la adresa Legii”, sunt inacceptabile si iresponsabile .

      • Nu la fel de dur se exprima si Basescu la adresa lui Iliescu in 2004 pentru ca ar face campanie pentru Nastase ? Nu vi se pare ca seamana cu niste scene din Caragiale ?!

        • Tocmai ce ziceam ca duritatea exprimarii ar mai fi de inteles intre adversari electorali.

          nu cred ca in pdl sunt antibasisti, poate carcotasi….basisti cu gandirea mai ”libera, dubitativa” (@Adrian, la 18:53) I-auzi! In categoria asta intra RFA cand aduce acuzatii de sfidare si batjocorire permanenta a Legii, a constitutiei? A-i aduce in discutie pe iliescu si Caragiale devine ipocrizie si tupeu.

    • Radu Feldman sa fie sanatos cu PPDD-istii, ioanoltenii si cezarprezii lui. Ce-i doare pe ei, domne… In loc sa fie bucurosi ca au scapat de tiranul care i-a adus de la 7% la 30% purtand tricouri oranj in 2008…

  40. Băsescu: ”Candidatul unic al opoziției să fie candidatul cu cel mai mare potențial de creștere.”
    Potential de ridicare, ar fi mai corect, if you catch my drift

  41. Traian Băsescu a îngenuncheat sistemul mafiot

    Autor: Daniel Meze

    «Ok. Mulți spălați pe creier de A3 vor sări și vor spune că sunt băsist și că sunt membru în „secta” lui Băsescu care se numeşte PMP. Dar ce înseamnă pentru mine să fii băsist şi de ce această denumire e un titlu de glorie?…[ ]…Deci, dacă a fi „băsist” înseamnă să susţi operaţiunea de curăţare a României de sistemul mafiot, înseamnă că a fi „băsist” trebuie să fie un titlu de glorie.»

    http://politicstand.com/traian-basescu-a-ingenuncheat-sistemul-mafiot/

    NOTA OldH:

    Night,
    Din motive de copyright Copacul nu preia integral articolele de pe alte bloguri prin copypaste. Pentru preluări acceptate există «reblog» pe blogul personal. Când nu există, atunci se uzitează «link» pe care mai sus l-ai folosit.
    De asta am scurtat articolul prezentat de tine la introducere și încheiere 🙂
    …altminteri ne sare in cap justificat @tds că îi discriminăm «curtea», recte @Bill, acum @Ovi, mai uscat, mai curat! 🙂

     

    • Ok….de regula pun doar începutul ,dar articolul acesta mi s-a părut important si l-am postat integral .. Scuze !!!

      • Articolul e bun.
        Pacat ca nu l-am scris unul dintre noi.
        Ca doar nu are altceva in el decat idei cu care suntem 100% de acord exprimate in cuvinte pe care le cunoastem foarte bine.

        Trebuiau doar asezate in ordinea aia ! 🙄 🙄 🙄

    • Oldhashule
      Dai vina pe @tds pt ca tanarul din via Aurelia va inghiti mai usor amputarea ta 🙂 Stiu ca il convingi cu asta
      Nu „va” sare in cap @tds. Asta e o rautate ghidusa.
      Asta e apa de ploaie fara substanta. Ovi este un tanar ce are verb si limba taioasa.
      Mai nou am vazut ca @marc spune ca eu as fi si Bill si Ovi. Chiar mi-ar place sa fiu atat de universal.

      • Hai, zââât d’aci cu strâmba ta!

        • Oldule, asa te-au invatat aia la aviatie acum 50 ani ? Sau e din experienta ta zootehnica de 20 ani cu porcul cu dovleac /sa ii venim de hac ?

          Asa aduci tu plusvaloare pe blogul asta, (esenta dreptei ) , cu indemnuri pisicesti ?
          Daca nu ai un raspuns coerent, poti sa scrii maine sau diseara cand iti vine. Eu inteleg si astept. Nu trebuie sa raspunzi musai imediat cu o onomatopee 🙂

          • oldhashu

            Măi, tu ești mai rău decât guma de mestecat uzată de care nu mai scapi decât cu foarfeca! 😀
            Ca să poți dormi liniștit, ce m-au învătat ăia la aviație e mult peste plafonul tău cu termopane johari, așa că degeaba ți-as face graficul.
            Timp pierdut, tu nu pricepi decât „chiloți în cap”, dovleac învârtit, etc samd, un soi de miticism lowlevel, chiar dacă se vrea upgradat cu ieșiri p’afară brodate pe diplome de fum…

          • @Cucuriguu ! Pai daca te-au invatat lucruri inalte si nu le-ai uitat in secolul 20 , de ce iti pierzi vremea cu bostanul si cu miauuu miauuu ? Scoate si tu ceva interesant in afara de ce vede toata lumea. Esti util la moderarea copacului, dar ai putea aduce si tu ceva in afara de glume animaliere intre subofiteri la popota Clinceniului.

      • Punctual …afiseaza…reproduce

        „Mai nou am vazut ca @marc spune ca eu as fi si Bill si Ovi. Chiar mi-ar place sa fiu atat de universal.”

        Unde,cind,cum???

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s