Paharul de seara cu Mark

Mark Knopfler ! 😉
Care facu azi 64 !

Prin ’78 spre toamna, pre cand ne-turnam de la purtarea zilnica a uniformei albastre cu coate lucii si matricola bleah, amicul meu de baza, Fani, ma-ntreaba daca nu-i dau „JamesBrown”-ul ala la schimb pe un disc nou-nout cu o formatie misto.
– Pai daca e asa buna de ce n-o tii tu ??
– Au o muzica aiurea de tot. Numa’ vorbesc. Parca recita nu canta !
Adevarat e ca stilul smucit al lui James Brown mergea bine cu hipsterismul nostru neolitic, dar ma cam calca pe nervii personali ca nu puteai sa-l fredonezi-neam. Asa ca am mers amandoi la el si l-am ascultat un pic pe asta cu poza pop-art pe el. Da, cam vorbea tipul, dar avea la ghitara de numa-numa.
L-am luat. E primul album cu care a inceput vanzarea celor peste 120 de milioane de albume vandute de atunci de Mark cu si fara Dire Straits.

DS_Dire_Straits

5 ani inainte de discutia noastra, tanarul de 24 de ani Mark Knopfler, intr-o noapte de chef cu prietenii avea o mica problema cu singura ghitara la dispozitie la care ar fi putut zdrangani, care era o vechitura cu grifful deformat si corzile de gasit pe bajbaite. Trebuia sa-si mute „ochii-n palma”, ca apasii cercetasi pe timp de noapte, ca sa incropeasca ceva. 😀 😀
„Atunci mi-am hotarat stilul” spunea Mark ani mai tarziu.

Dupa trei ani de catedra la „Loughton College Essex” (la o aruncatura de bat 😀 ) s-a hotarat sa se dedice muzicii. Si bine a facut.
Intre timp Mark Knopfler s-a afirmat ca unul dintre cei mai talentati compozitori contemporani, locul 27 la clasamentul revistei Rolling Stones in Top 100 al celor mai buni ghitaristi ai tuturor timpurilor, 4 premii Grammy, Edison Award, Steiger Award, Ivor Novello Award si trei doctorate in muzica la Universitatile din UK.

Va propun langa paharul din seara asta una din cele mai frumoase compozitii ale sale. Daca n-ati ascultat demult un instrument viu povestind efectiv ceva absolut incantator pe limba sa, fara cuvintele omenesti inventate sa ascunda adevarul, e momentul.

Viq

15 responses to “Paharul de seara cu Mark

  1. So far from the clyde…

  2. LC&K, excelent acompaniament de vioara.

  3. Mulţam Viq !
    Preferata mea …

  4. Oh, daaa!!! 😀

  5. Buna seara!
    Of,of ,n-am sonor,ce pot face?

  6. Si bine -mi pica nitica sunet de ghitara.
    viq stie ca-mi place.

  7. Exact peste o saptamana pe 19 la ora asta …. am bilete la Mad Caddies la Dortmundt 🙂 Dirty Race pe viu. Rentilnire cu ei dupa 18 ani, Texas-1996 🙂 pt ca tot vorbiti de memories de bosorogi 🙂

    Azi si maine sunt ultimele zile de la Festivalul de jazz de la Garana. Dar nu pot participa … anul asta din pacate. Scapa si Victor_L de o vizita la Lugoj. Sper sa nu scape de craciun 🙂

Lasă un răspuns

