Examene de treaptă sau examen de maturitate ?

Avem trei candidați „ai dreptei” (aiurea, că „dreapta” noastră-i ambidextră, dar așa dă bine la gazetă) simultan pentru președinția României.
Un examen important pentru o parte a politicienilor care nu rezonează cu tâlharii și parcă-parcă și-ar dori o societate mai aproape de normal. Politicieni reprezentați de cei trei : Cristi-Udrea-Macovei !
(De asta dată am lăsat-o pe Monica la coadă să rimeze, că-mi place muzica vorbelor).

Cum vor aborda aceștia competiția ?
Confruntările ?
Cu reprezentanții „roșii” și între ei ?
Oricum o vor face, este bine : sunt pentru prima dată într-o asemenea situație !
Și asta face bine la experiență !

Avem în spatele scenei susținători ai celor trei. Care o vor pe Macovei președinte, care îl văd pe Diaconescu cel mai potrivit postului, care merg pe mâna blondei girată de marinar. O situație care mie mi se pare că nu prea a mai fost în forma asta sau măcar apropiată. De regulă au fost două fronturi, de o parte armia procomunistă și de cealaltă, ceva oaste de strânsură, luptând mai mult de conjunctură și având drept liant doar „inamicul” comun !
În campanii pe trend generic de tip „NU”, în care tot ce conta era să piardă adversarul, asta presupunând automat câștigarea competiției de favoritul nostru.

Cum vor acționa susținătorii divizați ai celor trei candidați antiGIOP ?
Cum vor reformula obiectivele și dorințele în forma „DA”, de tip „Ăsta e mai bun penru că a făcut aia-aia, are în program aia-aia …” șamd ? Fără să se lege de defecte reale sau închipuite ale celorlalți doi contracandidați ?
Cum vor dialoga între ei pe tranșeea comună ?
Oricum o vor face, este bine, e o experiență ce se va dovedi utilă mai târziu !

Am putea spune că la sfârșit de mandat, Traian Băsescu ne invită la o simulare pentru examenul de maturitate !

Însă mulțimea e departe de a fi cu adevărat pregătită pentru acest examen.
Așa cum nu se poate conta pe câștigarea unor alegeri democratice în favoarea conceptelor de dreapta (reale) atâta vreme cât la nivel de masă poporul nu are experiența unei tentative de întreprinzător privat, nici înțelegerea politicii/politicienilor nu va avea șanse foarte mari în lipsa aplicării practice a unui „manual de utilizare” !
Această lipsă poate foarte bine să fie rezolvată prin adoptarea modificărilor propuse de Monica Macovei la legea de înființare/funcționare a partidelor politice.
Nimic nu te face să înțelegi mai iute, mai profund și mai durabil ceva decât desfășurarea acțiunii propriu-zise.

La prima vedere crâșmele de cartier și-ar putea schimba numele din „Doi lei și-o mâna ruptă” în „Trei oameni și-un partid !”
Unde se strâng trei ciudați, gata pot pune de-o formațiune, cu siglă, steag, slogan și program.
De funcționare.
Pot fi președinți de partid toți trei nu doar prin rotație, câte două zile pe săptămână, ci și simultan. 😀
Și chiar se vor și înființa într-o primă fază tot felul de curiozități.
Dar  asta e bine.
Mulți vor realiza repede că „a fi partid” nu este o cale de a obține avantaje așa cum se crede de obicei, ci o responsabilitate pe care dacă nu ai stofă ai face mai bine s-o eviți.

Personal cred că ideea Monicăi Macovei nu e deloc rea.
Momentul ăsta al tranziției de la epoca „Băsescu” către nu-se-știe-ce, seamănă cu un examen de maturitate la macroscară.

Viq

PS. Ideea de modificare a legii partidelor nu s-a născut din roua dimineții ci a avut un parcurs intelectual și rațional destul de lung. Mai multe detalii mai jos:

O propunere de schimbare a legii partidelor

Fil

Anunțuri

141 responses to “Examene de treaptă sau examen de maturitate ?

  1. Salut!

    Material bibliografic

    Agenția interactivă REEA a demarat un proiect de lobby pentru modificarea legii partidelor /dec. 2012

    http://www.comunicatedepresa.ro/reea-srl/agenia-interactiv-reea-a-demarat-un-proiect-de-lobby-pentru-modificarea-legii-partidelor/

    Conditii de infiintare a partidelor politice / Dan Masca/decembrie 2012

    http://blog.inmures.ro/2012/12/conditii-de-infiintare-a-partidelor-politice/

    + Condiţiile de înfiinţare a unui partid politic şi accesul partidelor noi la reprezentarea politică

    http://blog.inmures.ro/wp-content/uploads/2012/12/TABEL_conditiideinfiintarepartide1.pdf

  2. O astfel de lege nu va fi adoptata, deoarece cei ce decid nu sunt interesati sa vina si altii la impartit tortul. Numai cei dinafara doresc asta. Si evident societatea civila. De ce ?
    Nu numai ca maharii ii spun beneficiarului, de pe strada: Nu iti place de noi ? Voteaza cu Ponta ! dar si la nivel de partide activistii – eventuali dizidenti – slujesc, pupa si ling sefii pentru ca stiu ca nu pot face alt partid. De asta nu sunt interesati in cresterea ofertei.

    O curiozitate pt cercetatorii de mai sus, pentru ca eu nu am timp sa caut : A stimulat vreodata Traian Basescu scaderea pragului la nivelul propus de Macovei, vreodata in ultimii 24 ani ? As vrea macar un exemplu. Sau i-a convenit, centralismul de partid. ?

  3. Dificultatea este sa-i convingi pe actualii beneficiari (parlamentari) ai actualei legi sa renunte la avantajele pe care li le ofera situatia…actuala 🙄 Nu stiu care sunt progresele lobby-ului in cei doi ani de zile care au trecut de la initierea proiectului (tinta vizeaza anul 2016, deci ar mai fi un an si ceva…

    (…)Pentru ca legea infiintarii partidelor politice este declarata constitionala, iar singura institutie a statului roman care o poate modifica este parlamentul. Deci va trebui sa convingem in anii care vin majoritatea celor 588 de parlamentari. Pina mai zilele trecute era mai usor ca era de convins doar majoritatea din vreo 470 de parlementari 🙂 . Asta este incercam si acest lucru.(…)

    • salut mih. Serios vorbind, tendinta moderna in politologie este cea a partidelor REGIONALE [CDU-CSU e un precursor, in Belgia e mai evidenta].
      Iar coalitiile partidelor regionale aduc un echilibru mai stabil decat cel bazat pe paturi sociale [sindicate contra antreprenori, pensionari contra activi etc].

      • Servus, cinic!

        Am reusit sa-mi…pierd comentariul de raspuns, incerc sa reiau. Conditionarea cu un nr de n judete mi pare principala piedica pt aparitia si la noi a partidelor regionale (de succes in alte tari).
        Un impediment ar fi (pt noi), lipsa spiritului comunitar care duce primul cred, la aparitia si sustinerea unui partid regional (asta ar fi evolutia logica: sa pleci de la problemele comunitatii/comunitatilor si sa construiesti vehicolul politic care sa reprezinte interesele si proiectele acestora – mi se pare cea mai autentica formula pt un partid plecat de la „firul ierbii”)
        Mai scrisesem in comentul pierdut ca la noi ar exista totusi un risc, acum (printre alte „specificitati” cu minus): aparitia de partide „baroniste”…

        • Repunerea imunitatii parlamentare in cadrul legal va face ca numarul celor care sa se poata opune noii legi a partidelor sa fie minor. Muuuuuult sub 300. LCK este la fel de importanta ca Macovei. Iata un tandem. Daca nu cimva Monica o va repudia, din nou, pe Codruta.

  4. Vedeti, asta este un element pentru care sunt suparat pe PMP. PMP putea sa fie un altfel de partid, un partid de dreapta modern si a ratat-o.
    De ce sunt suparat ? Pentru ca a avut avantajul sprijinului din toate directiile al lui TB la nivel local general etc. ca sa se infiinteze.
    Ne amintim cat s-a chinuit Neamtu sa faca partidul ala amarat, mai mult de 1 an si la ce smecherii a recurs mru sa obtina un partid.
    Tocmai pt ca este foarte greu sa faci un partid si e pacat ca asta facut cu tot sprijinul presedintelui & local friends a iesit rebutat si trebuie sa ne gandim cand vreodata altii vor putea face un nou partid.

  5. O altă temă de campanie :
    http://jurnalul.ro/editorial/de-pe-olita-direct-in-bancuta-676204.html

    De fapt monopolul pe educaţie – programa unică – exact asta urmăreşte. Tinerii să înveţe să munceasă până la 65 de ani şi să plătească impozite. Fără să-i întrebe pe politicieni de ce au condus atât de prost încât au rămas fără bani şi au împins vârsta de pensionare în apropierea speranţei de viaţă. Şi eventual, înainte de a intra la ore de la 3 ani, copiii să se ridice în picioare şi să intoneze pios Imnul, după modelul Die Fahne hoch.

  6. Poate e prea de dimineata (desi cunosc problema mai de mult timp, de la alte tari), dar nu ma dumiresc totusi cum e cu partidul cu 3 membri ( in `90, cind cu legea partidelor, parca trebuiau 250 de membri, si a fost o cipercarie de partide).
    Dar in cazul unei asemenea legi, adio bani de la bugetul statului pentru partide; plus o reglementare drastica a bugetelor partidelor.
    Atit, pentru ca nu votez nici pentru si nici contra, din lipsa de elemente ajutatoare.
    Si:
    „A stimulat vreodata Traian Basescu scaderea pragului la nivelul propus de Macovei”.
    O intrebare; unii ar spune: de aflat in treaba.
    A fost luat in seama Basescu atunci cind a propus reducera Parlamentului la o camera si cu maxim 300 de parlamentari? a mai propus Macovei o asemenea lege si Basescu s-a impotrivit?
    Tot intrebari 😉

    • Inteleg din tacerea voastra ca Traian Basescu in 24 ani de creat politica nu a spus niciodata nici carc despre usurarea modului de a infiinta un partid nou.
      Da sau ba ? L-a preocupat ? sau nu la preocupat ? A fost in limite sau a fost peste limitele lui ?
      Daca nu, inseamna ca este o sarcina pentru viitor , pentru liderii nostri de dreapta tineri si nascuti in democratie din era PostBasescu.

    • Victor L
      Ti-a sarit si tie in ochi referirea la Traian Basescu??
      iti mai redau o postare anterioara:

      „lastnightmusic | august 24, 2014 la 18:23 | Răspunde
      Si suntem aici ca dupa dezastrul din 2012 nimeni nu a pus osul sa construiasca ci doar sa politiceasca. Toti . De la Basescu pana la portarul de la PNTCD . Macar Basescu are scuza ca s-a luptat pentru statul de drept si de aia nu i-au iesit de loc misculatiile legate de dezvoltarea dreptei . Si au facut toate greselile posibile si in 12 si inainte de europene si dupa europene.
      Cum iti asterni asa dormi.

      Si cea de mai jos:
      „Inteleg din tacerea voastra ca Traian Basescu in 24 ani de creat politica nu a spus niciodata nici carc despre usurarea modului de a infiinta un partid nou.
      Da sau ba ? L-a preocupat ? sau nu la preocupat ? A fost in limite sau a fost peste limitele lui ?”

      Nu sunt chiar intrebari de aflat in treaba..
      PRIN PERSISTENTA SI PERMANENTA AU ALTA MENIRE!
      sunt doar ultimele doua postari…

      .Va las pe voi sa judecati.
      .daca ar fi sa reiau toate aceste trimiteri catre principalul VINOVAT al Romaniei…nu mi-ar ajunge spatiul…

  7. Asta cu finanțarea partidelor de către stat este de o mizerie înfiorătoare. Probabil introdusă intenționat ca să argumenteze tălpile puse la înființarea noilor partide.

    • Finantarea, sponsorizarea pot sa ramana, caci nu se poate altfel.
      Dar ar trebui intr-o Romanie ideala ca legea sa prevada desfiintarea partidului care a folosit fonduri peste limita admisa si nejustificate legal

      • de ce nu se poate altfel?

      • Pentru ca :
        1
        Un partid semnificativ reprezinta o orientare politica
        2
        Acel partid creaza un scenariu de conducere si dezvoltare a tarii – adica un proiect. de care tara are nevoie.
        3
        Alegerile sunt locul in care tara alege intre mai multe proiecte, proiectul care i se pare cel mai potrivit , iar partidul ce a castigat cu proiectul sau, vine sa implementeze proiectul castigator
        4
        Tara plateste prin finantarea partidelor creerea acestor proiecte.
        E clar pana aici ?

        • Nu mi-ai demonstrat deloc de ce ar trebui statul să plătească partidele?
          Cine dracu e statul?

          • @filadel
            1 Mai citeste odata ce am scris mai sus.
            2 Finantarea de tipul asta este forma normala din tarile democratice
            3 A nu plati partidele sa creeze proiecte si proiectii despre tara inseamna sa mergem pe success fee : ca la avocati de SF sau ca la mercenari.
            Adica tara prin Constitutie ar spune: Mai baieti nu va dam nimic ca solda , dar daca veti castiga va scoateti parleala ori jefuind cetatea 2 zile , violati femeile si radeti tot. (la mercenari) sau daca castigi ai 40% din orice castig pentru oamenii tai (la avocati)

            De aceea tara, statul , prin constitutia creata de oameni barbosi , prefera in tari democratice varianta finantarii legale decat promisiunea (ilegala )jafului cand ajungi la putere

          • da` ce treaba are Statul? sa ne dea lefuri, ca de-aia e Stat 😛

          • Păi așa a făcut statul și pînă acum. Partidele n-au furat și nu și-au scos pîrleala? Am primit în schimb vreun proiect de țară? Sau ceva?

          • @filadel faci o amestecatura intre stat-constitutie si partidul x

            Nu este asa. Fi atent in continuare:
            1
            Statul prin constitutie a prevazut ca legala – finantarea partidelor si drept ilegala coruptia partidelor si a aparatului de partid.
            2
            Partidele sunt cele ce au preferat ilegalitatea. pe riscul lor. Uite ca Trofeul calitatii- Adrian Nastase la bulau – este un exemplu in care statul pedepseste demnitarul ce se intinde la sponsorizari ilegale.
            Concluzie:
            Faptul ca este mare coruptia nu indreptateste statul sa faca cu ochiul ca la chelneri: Nu va dam salariu, pentru ca stim noi ca luati bacsis si furati la cantar.

          • Ai dreptate ca nu am primit proiect de tara.
            Stii de ce ? Pentru ca cei ce au venit cu proiect fundamentat nu au fost alesi iar populistii cu un proiect stralucitor dar nefundamentat au incantat poporul alegator si au castigat concursul si pusi de popor sa le dea the pie in the sky,

  8. N-o sa ma apuc eu sa ma bat in idei cu Friedman, ar fi chiar de risul curcilor.
    Dar despre declinul Occidentului am auzit/citit de o viata. Si nu cred sa-l prind. In timp, toate marile imperii/puteri intra in declin.
    „Modelul chinezesc amenință Occidentul”.
    Una este sa-l ameninti, si alta este sa reusesti sa-l infringi.
    Cu „o tara, doua orinduiri” nu cred ca este model de durata.

    • nu este nici un declin, este propagandä comunistä,
      se pregäteste handicapatul sä meargä in china, pt. cä
      asa nu-l controleazä nimeni cum distruge romania. in UE
      nu poate. o rusine, cu tzärile din UE a terminat, se duce
      in china , nu cu interese economice cum spune, este doctrina
      comunistä spre care tinde.
      credetzi cä cei din UE, s-au bucurat, sä vadä steagul scos la
      primirea chinezului, este o nerusinare färä margini.
      cu ce bani pleacä iar in asia? la buget nu au, de unde furä?
      ROMANII LENEVESC nu se trezesc ; DAR SE VAITÄ.

  9. Buna dimineata,

    Pe cand noi analizam si tot analizam efectul razelor gama asupra anemonelor neajungand vreodat la vreo conlcuzie cat de cat unanim acceptata, pesedeaua ne rade-n nas si-si vede de drumul ei glorios pana-n victoria finala. In ast timp noi vom ramane tot in fazele incipiente intr-ale analizei efectului razelor gama asupra anemonelor.

    În România condusă de PSD, modificarea atribuţiilor DNA, ANI sau a serviciilor de informaţii se poate realiza cu rapiditate brutală.

    Răscrucea pe care o reprezintă scrutinul prezidenţial este evidentă. Un viitor al patronajului, corupţiei şi arbitrariului este ceea ce ni se oferă,cu generozitate. Acceptarea lui poate fi începutul sfârşitului statului de drept.
    ne atrage atentia Ioan Stanomir.

    http://www.contributors.ro/administratie/reforma-psd-a-statului-legiferarea-traseismului-local/

    Noi ? … Cu analiza razelor si a anemonelor

  10. Ca-s multi, nu- i bine, ca nu stie lumea pa cin sa puie votu
    Ca o fi doar unu, iar nu e bine , ca tot lumea o sa zica ca nu avem material human…
    …dar am impresia ca sunt off topic…da mi-e si lene sa sterg…

  11. Candidatii Dreptei vor fi cistigatori daca vor avea inteligenta sa isi atace adversarul politic ,adica pe Ponta..si nu sa se manince intre ei..
    Daca toti trei vor pune tunurile pe Ponta este imposibil ca Dreapta sa mai piarda ..
    Si au material,slava domnului…
    Mafie,hotie,incompetenta,coruptie,guvern dezastruos..
    Nominalizari…puscariabili…taxe si impozite inmultite si marite..proiecte si strategii clare in programe definite pe domenii..
    exemplificari cu documentatii si materializari..

    votul dat oricarui candidat dintre cei trei va duce la o finalitate cu victorie pentru .Dreapta..cind se vor aduna toate la un loc..impootriva PSD..

  12. Din ce am mai „zarit” doar, citind pe ici pe colo (deci foarte posibil sa gresesc) si in tarile care au alte modele de legi pt constituirea partidelor (cu conditii mult mai facile – nr mic de membrii, posibilitatea aparitiei unui partid regional etc) exista totusi o „favorizare” a marilor partide de catre…stat/resurse publice (alocari ma mari de la buget, de ex.), iar partidele care s-au mai impus pe scena politica au fost mai degraba cele anti-sistem. Nu stiu cat succes au avut cele pornite strict de la „firul ierbii”.
    Oricum, finantarea de „stat” (din resurse publice) este prezenta cam peste tot, din cate inteleg (poate difera procentul fata de auto-finantare)

    Există ţări în Europa Occidentală unde funcţionarea partidelor este asigurată în mare parte din resurse publice, prin alocaţii directe (de bani) sau indirecte (de servicii şi înlesniri): Spania, Italia, Franţa etc. În alte state, finanţarea publică e corelată, printr-un sistem de matching funds, cu nivelul finanţării private, pentru a menţine echilibrul între sursele de finanţare: Germania, Austria, Belgia, Grecia, Irlanda etc. La polul opus se află Marea Britanie, unde partidele politice se bazează doar într-o măsură infimă pe bani publici, dar aceasta este mai mult o excepţie la nivelul Occidentului. Ţările din Europa de Est intră într-o altă formă de finanţare – aşa-numita plutocraţie. Astfel, partidele politice ajung să depindă de câţiva mari „sponsori” care, de foarte multe ori, se consideră „patronii” sau „păpuşarii” partidelor politice. În aceste ţări ponderea finanţării de tip grass-roots, prin cotizaţii şi donaţii mici, este extrem de scăzută, spre deosebire de Europa Occidentală. (Timpul.md)

  13. ticälosul DRAGNEA; AR FI TREBUIT SÄ FIE DEMULT LA RÄCOARE
    ESTE UN MAFIOT; UN NEMERNIC CE A MANIPULAT SI FURAT MILIOANE DE VOTURI:SI BANII TELEORMÄNENILOR:

    DECE A OPRIT NITZU -NUP DOSARELE????????

  14. Pufosilor, cam trecu anotimpul cireselor, puneti, fă, un bannăr cu copac ce va caracterizeaza, care va promite languros o noua primavara. Politkka!
    http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/4728/10779274/2/udrea-4.jpg?height=454&width=604

  15. Cred ca @Mihaela are dreptate sa atentioneze ca modificarea legii de constituire a partidelor nu este o tema de campanie stringenta (cu beneficii imediate) pt prezidentialele 2014 (si nici prea discutarea ei) 🙄
    Dar ramane importanta in perspectiva lui 2016…si mai departe.

    • Mih și Mihaela ( 😀 )

      aici vă contrazic. Cu cît temele de campanie sînt mai diverse (dar RELEVANTE) cu atît crește zona abordată în electorat. Unii au marote cu Ponta, alții sînt supărați pentru ce se întîmplă în educație, alții ar dori să schimbe sistemul partidelor politice care ne blochează statul de drept. Mai sînt și altele.

      • Pai eu cred ca nu ne contrazici deloc. Ori glumisi si eu nu ma prinsei, ca vaz ca se poarta glumele si cu pamfleturile.
        Acum serios asa cum ii „sade” bine unei pensionare. Chit ca ea mai are si alte indeletniciri. Biologic si social vorbind e pensionara, ce mai, adicatelea bosoroaga, ce mai 😥
        Pai tocmai asta incercam (nu-mi permit sa vorbesc in numele celeilalte Mihaela) sa largesc naibii temele…sa nu mai stam numai in cateva. Alea legate de bretoane si de culoarea lor daca ma-ntelegi ce vreau sa spun si sunt sigura ca ma intelegi, dupa cum te stiu 😀 😛

        • 😀 probabil că am glumit. Îmi scapă fără voie cîteodată (ce vrei? vîrsta). 😀

          • Hai lasa nu mai fii modest cu varsta-ti 😛 vrand sa ne faci pe plac 🙂 ca te vazui cand cu protestul din Piata Victoriei.
            Lume, lume, sa se stie ! ! !
            @Filadel nu e pensionar adicatelea nici bosorog, deci 🙂

          • Hooopaaa,
            vrem un selfie cu filadel!!!

          • @Mihaela
            am făcut io vreo boacănă pe-acolo dacă zici că m-ai văzut. 🙂 Pe de altă parte este adevărat că am fost mai tînăr decît sînt acum 😀

            @Luminița
            selfie selfie .. da numa dacă mi-l fac singur! 🙂

          • filadel,
            asta-i problema ta, ca tre’ sa ti-l faci singur.
            Ia o sugestie gratis de colea:
            „. …Într-un final, mi-am făcut un selfie cu telefonul unuia dintre prieteni, din ăla fără butoane, de trebuie să lingi degetul şi să atingi ecranul. Unul a ţinut telefonul, altul a tras apa la veceu, al treilea a apăsat pe buton şi ceilalţi doi s-au ascuns în spatele meu, ca să nu iasă în poză. Le mulţumesc din suflet, n-aş fi putut fără ajutorul lor”,

            http://www.timesnewroman.ro/it-stiinta/record-un-caracalean-a-avut-nevoie-de-cinci-caracaleni-pentru-a-si-face-un-selfie

  16. 80% off topic, 20% nu, caci e vorba de unul din politicienii pe care Viq ii crediteaza ca dorind ,,o societate mai aproape de normal „.Sondaj Gandul :<<Cata incredere aveti in Elena Udrea ?''
    ,,
    Foarte multă (16,07% – 1307 voturi)
    Multă (10,39% – 845 voturi)
    Puţină (12,7% – 1033 voturi)
    Deloc (60,85% – 4950 voturi) ''
    Chiar eu7 am demonstrat candva aici ca sondajele din ziare nu sunt relevante pentru realitate, dar tousi 4950 ???

    • Lasa, Loda, ca la Gandul in sondaje voteaza viermii pesedisti, 😛 n-ai vazut ca motzul clasamentului il are Ponta?!

    • Stii ceva Loda
      As propune ca membrii astia viteji ai copacului sa raspunda la aceiasi intrebare:
      <Cata incredere aveti in Elena Udrea ?''

      Foarte multă
      Multa
      Putina
      Deloc

      Sa vezi cum se fastacesc, inrosesc, se fac ca ploua, evita sau zic ba pe ma-ta
      Le cunosc curajul opiniei 🙂 Nu il au.

  17. scuze pentru typo.

  18. Cu adevarat alarmant

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-17970486-executia-bugetara-primele-7-luni-confirma-reducerea-drastica-investitiilor-publice-dar-cresterea-cheltuielilor-salariile-ori-celor-bunuri-servicii.htm

    Iinvestitiile de la bugetul de stat s-au contractat din ianuarie pana in iulie cu aproape o treime fata de primele 7 luni din 2013. De asemenea, cheltuielile aferente programelor cu finantare europeana au coborat la jumatate. Nu e de mirare ca pe acest fond al scaderii cheltuielilor si a unei absorbtii de fonduri europene reduse, economia a intrat intr-o recesiune tehnica. Dincolo de cifrele in sine, reducerea investitiilor mai inseamna si incetinirea crearii de locuri de munca si a circulatiei banilor in economie.
    Aceste fapte explica de ce Romania a intrat in recesiune tehnica.

  19. Observatie 1:
    Foarte multa + multa = 26,46%. Pai, se tot vorbea de vreo 6%
    Intr-adevar, mare problema cu sondajele astea 🙄

    Observatie 2
    „Dar totusi 4950” infirma cumva ceea ce spunea Viq (asa cum rezulta din enuntul: „unul din politicienii pe care Viq ii crediteaza ca dorind ,,o societate mai aproape de normal”? Si daca da, cum? 🙄 Daca nu, de ce s-a folosit enuntul in forma respectiva? 🙄

    Observatie, asa in treacat: „ce bine ne-ntelegem noi…”

    • ,,“Dar totusi 4950″ infirma cumva ceea ce spunea Viq (asa cum rezulta din enuntul: “unul din politicienii pe care Viq ii crediteaza ca dorind ,,o societate mai aproape de normal”? ”
      Citeste mai atenta, enuntul meu nu infirma ce a spus VIq ci justifica de ce m-am abatut de la tema :pentru ca Viq a pomenit de Udrea, etc, etc.Nu-i greu de inteles.

  20. Salut prieteni! Acum că suntem supuşi unui examen de treaptă sau de maturitate, nu ştiu dacă această diferenţă va avea vreun ecou în ràndul electoratului. Cert este că economia a luat-o la vale iar perspectivele se arată mult mai dramatice. Asta din cauza guvernării habarniste şi iresponsabile a USL-ului ( aici includ PSD & co şi PNL). In acest context,dacă este să o luăm strict d.p.d.v politic şi ţinànd cont de posibilităţile foarte limitate a viitorului Preşedinte de a putea face ceva în sensul redresării economice, un Preşedinte de tip Ponta sau Johannis ar fi mult mai benefic PMP-ului în perspectiva alegerilor din 2016. Si, bineînţeles, dezastruos pentru ţară şi populaţie. Numai că nici PMP-ul nu arată bine la ora actuală. Unii numiţi ( nu aleşi, aşa cum ar fi fost normal) în teritoriu în poziţii de conducere, foşti PDL-işti mediocrii şi mulţi cu probleme în justiţie, au ales conducerea centrală, determinànd întrun fel liniile viitoare de acţiune ale acestui partid. Adică, democratic de la un punct pe un fundament nedemocratic (numiţi). Ceea ce, să recunoaştem, ne-a dat şi pe noi peste cap în virtutea ultimilor acţiuni ale PMP. Altfel, sunt sigur că nu ne-am fi pus problema în acest moment despre o legislaţie mai laxă cu privire la înfiinţarea unii partid politic.
    Sper ca PMP-ul să nu mizeze numai pe votul anti din 2016, ci să devină acel partid care s-a vrut la înfiinţarea FMP!

  21. … @fila ,
    pot să fiu prietena ta ?! 😆 😆 😆

  22. Subscriu antepronuntatilor care spun ca nu e o tema atractiva pentru campania de prezidentiale. Macar pentru faptul ca presedintele nu are in atributiuni initierea de legi.

    Este prin urmare, cel mult populista.

    Ca sa imi spun opinia totusi, spun la randu-mi ca 25000 este un numar aberant de mare.

    Ce ziceti insa de ideea ca un partid să se înființeze cu numai 500 de membri fondatori care provin din 10 județe ale țării, minimum, sau 9 și circumscripția români cu domiciliul în străinătate?

    • 5oo de membri din 10 judete mi se pare la fel de aberant.
      De unde sa se cunoasca intre ei 500 de insi din 10 judete diferite, intr-atat de bine incat sa-si faca un partid??
      De ce n-ar putea fi de pe aceeasi strada, acelasi cartier / oras / sat???

      • Poate suna putin tendentios insa, sunt convins ca daca „tatucul lor” ar spune ca formula cu 500 e OK, foarte multi „si-ar da seama” intempestiv ca e exact ceea ce trebuie. 😉

        unde „tatucul lor” poate fi:
        – Basescu
        – Iliescu

        – sau chiar vreo „mamuca” gen
        – Macovei,
        – Udrea

        • Cred ca @Luminita nu cu nr de 500 personi avea probleme, ci cu cel de 10 judete. Si are dreptate: de ce sa conditionezi cu un numar n de judete? Care-i logica? Daca apare un partid (500, 3, sau 1000 membri fondatori) in judetul X, sau in urbea U, e treaba lui ulterioara sa-i convinga pe alegatorii din judetele X, Y, Z, W etc. ca e bun, are un program interesant pentru toti si merita votat.
          In rest, cu „tatucul” sau „mamuca”, poti improviza ce doresti, desigur.

        • De ce nu aștepți chiar momentul ăla?

          • Nu prea e de asteptat fiindca momentul ăla a venit, a si trecut deja si … nu l-a contrazis nimeni 😉

            Iar ce vedem azi, este mai degraba doar o … razgandeala (la cateva luni distanta) .

            In orice caz mie, luand in consideratie antecedentele, nu mi se pare foarte serioasa

            Cel mult o [si mai] populista … plusare 😉

          • 😀 😀 😀 Ce supărat ești de proiectul ăsta!
            Și ăsta e un argument.

          • filadel,

            Chiar nu sunt suparat, mi-e perfect egal. Cand vad insa razgandiri senzationale care voua va … scapa, imi pun intrebarea oare cum e posibil!?

            Ca sa fiu mai exact, propunerea ca 500/ 10 judete este propunerea lui Macovei de-acum cateva luni. De asta imi pare ca acum este doar o plusare … populista 😉

            http://www.monica-macovei.ro/blog/2014/02/23/doar-500-de-membri-fondatori-pentru-infiin%C8%9Barea-unui-partid-politic-propunerea-mea-pentru-schimbarea-vie%C8%9Bii-politice/

          • profun,
            asta-i de manual, fratica.
            Mai intai vii cu ideea de 500 / 10 judete, astepti sa fie contestata si apoi pac! trantesti cauza prilejului aducerii ei:
            „ii apartine lui cutarica, e de-al vostru adica.”
            De ce mi s-a aprins mie beculetul oare?
            nu cumva ai mai folosit mneatale metoda asta subversiva pe-acilisa?
            ❗ ❗ ❓

          • luminita,

            Nu-i de manual, surioara 😉

            Am ce-i drept o anume inflexibilitate cand vine vorba de principii.

            Dar, despre principiile pe care le propovaduiesc, nu mi-a reprosat pana acum nimeni nimic.

            Ci doar despre cei pe care incerc sa-i caracterizez utilizand respectivele … principii 😉

  23. fostii secu vor sä se uneascä?

  24. In campania pentru Cotroceni dsicutia despre reformarea prin lege a partidelor pare ceva de genul „hai sa vorbim vorbe”.
    Nu degeaba vine desantul de alergatori cu glumite de trecut corigenta.

  25. Schimbariea legii partidelor este necesara, in sensul propus de Macovei, pentru ca popularea clase politice din Ro s-a facut cu nada im(p)unitatii parlamentare. Rezultatul: GIOP, nastere premeditata. Lauzul: III.
    Finantare: politicianul este un vanzator de proiecte pentru tara. El ar trebui platit numai dupa ce si-a vandut proiectul. Plata inainte nu e buna.

    • La cheie aș completa.

    • De mai mult timp, se incearca diminuarea numarului de partide, respectiv chiar bipolarizarea. Basescu chiar a desfiintat alianta DA fiindca nu i-a reusit manevra de absorbtie a PNL intr-un singur partid.

      Populismul a lovit puternic si cand s-au introdus voturile „uninominale” in defavoarea „listelor” de partid. Efectul principal s-a vazut imediat: parlamentarii au inceput un traseism nemaintalnit. Toti traseistii „scoteau ochii” credulilor cu faptul ca ei au fost alesi pentru meritele lor personale.

      Eu sunt de acord de exemplu cu infiintarea partidelor de 3 oameni daca, se pastreaza procentul de 5% din voturi. Si [fara conditionare directa] … daca n-a fost clar de mai sus, sunt si pentru revenirea la voturi pe liste.

    • De acord si cu @fila si cu @profun.

  26. Monica Macovei, super reactie:

    • cumva trebuia sa iasa in evidenta 😉

    • E buna si asta cu gheata. Mai bine e sa respecti formatul cu care s-a lansat dar, n-o sa ma iau dintr-atat

      Eu am o nelamurire foarte mare [pe care iata, am ocazia sa o reiterez]. Poate ma … lumineaza cineva.

      Cum se face ca absolut TOTI cei care isi aroga merite cu reformarea justitiei de la Basescu, Macovei, Morar, Kovesi dimpreuna cu TOTI cei care isi asuma continuarea reformelor, se bucura de cele ~100 milioane in curs de recuperare dar, nu au nici cea mai mica apasare ca exista dosare de miliarde bune care de peste 2 (doi!) ani nu primesc niciun raspuns de la procurori.

      Nici ca se confirma, nici ca se infirma, nici ca sunt macar incepute … cercetari.

      Si asta desi cazurile „de vitrina” (acele 100 mil) au pleaca in general de la niste plangeri individuale (uneori chiar … anonime) carora li s-a dat curs in cateva zile iar, „miliardele” sunt rezultatul plangerii unor entitati specializate ale statului: Curte de Conturi, Corp Control al Guvernului, ANAF si „asteapta” de peste 24+ luni!

      • @profun: cand spui ca vre sa prinzi toti hotii deodata, de fapt afirmi ca nu vrei sa prinzi niciun hot. Minciunica…

        • Judex,

          Bine, nu pe toti deodata (nici nu am avut pretentia asta)

          Dar, nici macar … UNUL din cateva … SUTE timp de peste 24 de luni  nu ti se pare ca e prea … batator la ochi!?

          Si … repet niciunul dintre cei care au adoptat marota justitiei care devoaleaza hotii si restituie averea poporului spoliat, nu zice nimic despre acele potentiale miliarde!?

          • @profun: pozele developate de Monica le-ai vazut? Sunt semnificative, nu poti (nici chiar tu, @least) sa negi. Recunosti?

          • Judex,

            Foarte bune pozele … cred (eu nu am vazut clar decat ~3), dar … bolduisem altceva.

            Cele 300+ dosare, unele dintre ele mai mari ca prejudiciu de cateva ori decat toate „pozele” la un loc ignorate de 24-30 luni.

            Despre ele stii ceva? Ai vazut vreo … „poza”? 

            Daca da, linisteste-ma 😉

        • @profun: substituie-te tu lu’ Monica, Laura, Morar,…in mod sigur Justitia va castiga credebilitate. Sa ne radem!

    • Foarte bine facut ! De fapt : normal !!
      Nu costa nici un ban ! Doar inteligenta , youtube e gratis

      Ati auzit ???
      Neamtuleeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!
      Ungureneeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!
      Tomaculeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!
      Etc
      Astfel prin Guerrilla Advertising – ati fi castigat alegerile pe care le-ati pierdut
      Mameluuuuucilooooor !!!
      🙂

      • Acum, pentru cine are obraz, ar pute copia linkul cu filmul si l-ar trimite prin email la toti prietenii, pus pe fb. Iar daca e de la tara si poate face barter cu o tv locala sa il puna atunci cind incepe campania la taranii de acolo.

        E un clip care convinge:
        Asta am facut.
        Asta e rezultatul pana acum
        Trageti de Ponta sa recupereze banii
        Votati-ma sa continui sa va aduc bani pt sanatate,educatie.
        Iar eu donez bani pentru ….

        Convinge desteptii bineinteles
        Prostii nu pot fi convinsi. Ei le stiu pe toate dinainte
        🙂

  27. FELICITÄRI D-NÄ !

  28. Joseph Daul președintele PPE le arată degetul lui Ponta și Dragnea. (Nu nu pe ăla, pe celălalt):

    http://www.paginaeuropeana.ro/presedintele-ppe-ma-ingrijoreaza-ce-vor-sa-faca-ponta-si-dragnea-in-romania/

    • cumva trebuia sa iasa in evidenta 😉

    • filadel,

      La mine-n sat se vorbeste ca propunerea cu schimbarea legii referitoare la apartenenta politica a primarilor este un joc la offside al pesedistilor.

      Ei propun, „toata lumea” le sare in cap, ei fac pasul inapoi si cand sa se-nfiinteze PNL-ul nou, ce sa vezi!?

      Alt partid implica alta apartenenta ceea ce implica … noi alegeri.

      Ceea ce implica victoria … cui!?

    • ie, am auzit si eu asta. minunate scuze mai au si astia… uau!

      • Asta nu este o gluma. E agentia de stiri TNR.

        ” Rusia trimite încă 100.000 de soldaţi, să protejeze şoferii convoiului umanitar.

        • Reacție dură din partea NATO: au amplasat radare pe traseul convoiului umanitar;

        • Ca să aibă justificare pentru prezenţa în Doneţk, ruşii au bombardat un sat și au lăsat zeci de familii fără case, care au nevoie acum de ajutoare umanitare;”

        http://www.timesnewroman.ro/politic/rusii-mai-trimit-un-convoi-umanitar-in-ucraina-10-chestii-noi-trimise-de-rusi

        • Cand a fost incident la granita Chino sovietica in anii 70 scria in Pravda. „Un grup de combine de recoltat sovietice recoltand graul au trecut din greseala granita in China. Un grup de avioane de vanatoare chineze a mitraliat combinele pasnice. Combinele au ripostat si au doborat 4 avioane de vanatoare chinezesti”

          • Pravda:la granita ruso chineza un tractor sovietic ara psnic a fost atacat de un avion chinez,tractorul a ripostat,
            China noua;la granita chinezo-rusa un avion care imprastia ingrasaminte a fost atacat de un tanc sovietic avionul a ripostat.
            Scanteia:la granita Chino-Sovietica a avut loc un fructuos schimb de pareri pe teme agricole.

  29. Ce vraji(masii) mai face guvernul vvponta?

    O taxa la puterea trei pentru populatia Romaniei

    http://www.contributors.ro/economie/o-taxa-la-puterea-trei-pentru-populatia-romaniei/

  30. Sara bună copaceni !!!

    Viq

    Bună tema abordată 😀

    Deci ,la temă ….prin cei 3 -5 candidați ,dreapta are posibilitatea să cîstige .

    Ne-am tot dat cu capul de pereti care o fi strategia pentru dreapta …uite ,asta e !!!!

    Vorba ta Viq …cea mai simplă …nu una sofisticată ,cu tot felul de ipoteze si scenarii ..te durea capul ieri,Viq 😀

    Ok…deci avem 2 independenti si 2 de la partide .

    Diaconescu va lua din voturile celor de la PSD si altele .

    Macovei ale ong-urilor si unele pdl ,plus unele basiste

    Udrea ale basistilor ,pdl si altele

    Johannis ale marelui PNL

    Această lupta intre candidații de pe dreapta ,va duce la ieșirea la vot si a nehotaritlor ,fiecare sustinindu-si candidatul

    Din acest motiv ,propun să nu ne mai atacam intre noi ,pe motiv de candidați si candidații mai ales ,fiindca cel care va intra in turul 2 are nevoie de voturile celorlalti ….nu trebuie create falii intre sustinatorii acestora .

    • Nu se fărmițează voturile dreptei ,din contră ….exista marea posibilitatea ca foarte mulți nehotariti să vină la vot ,fiindca acum sunt o căruță de candidați pe partea dreaptă ….inainte era doar unul sigur si dacă nu le plăcea de el ,stateau acasă …

      Avem o pleiada de candidați pe dreapta. ,pentru toate gusturile si sclifoselile dreptei,care se plingea că n-are de unde alege . 🙂

      Ete ,acum are

      3 dintre ei gravitează in jurul Piratului … 😀 ….dacă nu toti

      Din acest motiv si Lazărică a spus ca TB va avea un cuvint de spus din primul tur ….totdin acest motiv si Turcescu zîmbeste si zîmbesc mai mulți …

      • Tot din acest motiv a spus si Piratul ca Ponta nu va ajunge Presedinte ….si tot din acest motiv ,a apărut partidul lui Tariceanu si Partidul România Unită a lui Bogdan Diaconu

        Electoratul stabil al PSD il știm …3-4 mil de voturi ….cel al absentilor dreptaci era mai mare si de atacat ….cum nu a mai apărut nici un Base la orizont ,au fost aruncati mai mulți candidați ….dar pentru asta este nevoie de scandal ,patimă si patos,ca să-i poti urni pe absenteisti. 😀

    • Draga @noapte
      Acolo in italia la servici tu nu ai treaba cu algebra liniara ? Si nici cu teoria multimilor invatata in clasa a 9a ?
      ……………
      De fapt scrisesem mai mult dar
      1 am taiat prima parte ca sa nu ma bage @filadel la moderare iar @old sa rada de mine si sa il felicite pe filadel pt gest
      2 nu am mai scris partea a doua pt ca imi este lene dar las doar propozitia urmatoare: Nehotariatii din penultimul paragraf nu dau 2 bani pe candidatii de dreapta asa cum sunt ei , iar daca vor iesi cumva nu vor iesi sa voteze neaparat pe unul din puzderia de pitici de dreapta. Asa ca pica ideea. si …mesajul sa nu ne mai atacam intre noi 7 udristi cu 4 neudristi la copacul de la marginea galaxiei nu rezolva problema. Ar trebui sa iasa Basescu in locul tau si sa se impace cu ticalosii ceilalti.

      • Mai taci mă expertule unic …ca nici tu n-ai fost in stare să prevezi scenariu asta 😀

        Dreapta se va uni,dar nu cum ne-am asteptat toti ,inainte de alegeri …..se va uni ,dupa primul tur …..capito ?

        • Tu esti ala care a venit cu cele 2 idei inainte de alegeri ?
          1 Dreapta tace din gura ca Ponta sa se faca singur de ras jucand singur pe teren (cu rezultatul ca dreapta a pierdut alegerile )
          2 Basescu este un genial strateg deci pana la urma ne scoate el din rahat (cu rezultatul ca a facut partidul lui udrea care a luat 6% , el a devenit insignifiant , iar ceilalti au negociat fara el )

          Problema nu este ca rahatul de dreapta se va uni in turul 2, caci oricat de uniti ar fi nu scot peste 25% , problema este ca nehotaratii , aia care sunt 40% nu ii manevreaza nimeni in turul 2 asa la un pocnet de degete.

          Capito iti spune Giovanni seful tau, analfabet si paros cand iti arata sa nu prajesti prea mult Coppa in ghereta de langa plaja ? 🙂

          • Meri si culcă-te pesedistule !!!…..sunteti pe făraș !!!….ați luat-o in bot si de data asta de la Pirat …. 😀 😀

            In ambele cazuri am avut dreptate ….santa claus .. 😀

          • Bine UNPR-istule , suntem pe faras.

            In ambele cazuri ai avut dreptate dar suntem in sondaje vai de capul nostru 🙂
            Daca mai ai odata dreptate … il avem pe Ponta presedinte 10 ani si pe Dragnea prim ministru vreo 5

          • Io ,zic să nu-ți mai bati capu’ si să te scremi p-acilea ,că e in zadar …tineti principiile pentru tine si pe care nu le ai oricum ….a se vedea adorarea lui Tante Nuti si apoi denigrarea ei de către marele expert unic ….

            Băi, mucea …tu crezi că scrii aici la electoratul pesedist??….ala idiot si bătut in cap ?

          • markwilliams

            Iar il arunci pe Basescu in mizerie??
            Ce rol ai ,domnule,…in toata aceasta demonstratie indreptata impotriva presedintelui???
            Macar ai decenta minima..
            Nu te mai declara Basist…ca te faci de tot rasul//

      • Iar esti Gica Contra??
        Inteleptul Natiunii??

        Iar trebuie implicat Presedintele??
        Nu se poate fara Traian Basescu in gura ta cea Mare???

        Ideile tale sunt ale tale… Basta..
        Pastreaza-le si foloseste-te de ele la singular..sau pe blogul tau

        Basescu nu se impaca cu nticalosii aia..vezi??
        n u esti chiar atit de intelept sa pricepi de ce nu o face…

        • Nu sunt de loc Gica Contra, pentru oamenii rationali, Sunt Gica contra pentru cativa incompetenti, pe care oricat i-as iubi 🙂 🙂 nu ma pot determina sa abdic de la logica simpla de la bunul simt normal. Parca era vorba ca ma ignori 🙂 ?

      • NU
        NU
        NU
        Nu o sa il avem pe PONTA presedinte!
        PONTA NU VA AJUNGE PRESEDINTE AL ROMANIEI!

        Oricit ar repeta aceasta obsesiva fraza ..”domnul” Last!

  31. escrocul manechin urangutan TRÄDICEANU; ar trebuii huiduit,
    este un mizerabil trädätor, de altfel se pot mandrii cu 120,s-au cat
    este ………..plin de trädäri, dar securistul asta sub acoperire, este
    un colaborator fidel al secu si rusilor .

  32. …deci, eu am inteles din cele scrise aici de domnu nicht ca deja candidatii dreptei, aia trei, au iesit intrö ordine aleatoare pe primele trei locuri la alegeri,
    pt ca au iesit la vot al draq de multi de nehotarati….
    deci, fratilor si cumnatilor, dormiti linistiti, cineva vegheaza asupra viselor voastre…. dar aveti grija ce visati, ca s-ar putea sa se indeplineascal.
    iar visul transformat se numestte nigh…. asta,… cosmar…

    • Gioane
      Stiam la Nasul ca prestezi contracost
      Dar pe aici ..de ce musuroiesti??
      Postezi ca la crama din care iti faci provizii..
      Aiurea in tramvai/..
      Cind n imic nu ai a spune….etc.etc.

  33. Va place,nu va place
    Piratul a facut o demonstratie de inteligenta previzionara politica de n ota 10.
    trei candidati supervizati pe Dreapta
    Si un supliment de la PNL ;ACL

    Aveti patru optiuni
    TOATE DE DREAPTA

    Cu sau fara Basescu
    Cu sau fara Udrea
    Cu sau fara Macovei
    Cu sau fara Diaconescu

    Impliniti-va optiunea
    VENITI LA VOT!
    asta conteaza!

    Sa dati un vot CONTRA PSD CONTRA PONTA!

  34. „Lordul John e-ntr-o ureche,
    Fluieră pe drum şi cântă
    Şi e cel dintâi la trântă
    Şi e cel mai tare lord.”
    …………………….
    „- O să stau acum cu tine
    Să mă lupt.
    Mai vrei ceva?
    Auzi tu, cu ce gând vine! –
    Lordul John privind cu jale
    Şi ţinându-se de şale
    Spune să-i azvârle calul,
    Să poată pleca.”

    • vintila mircea zicea:
      te rog, azvarle-mi si calul
      ca sa pot pleca…

      • originalul:
        „Lordul John privind cu jale
        Si tinandu-se de sale:
        – „Sa-mi azvarli, te rog, crestine,
        Si cel cal, sa pot pleca!“”

        • De cand ne-au bagat internetul onlain,  nu numai ca te uiti in batatura primarului din … bărd viu’ dar il poti citi fara sa treci pe la caminu cultural la biblioteca si pe badita Cosbuc.

          Care-si revendica si domnia sa o tema … asemanatoare 😉


          – O să stau acum cu tine
          Să mă lupt.
          Mai vrei ceva?
          Auzi tu, cu ce gând vine! –
          Lordul John privind cu jale
          Şi ţinându-se de şale
          Spune să-i azvârle calul,
          Să poată pleca.

          hâc 😐 😉

  35. Deci ,după cum vedeti foarte bine ,Udrea n-o atacă o Macovei ,Macovei n-o atacă pe Udrea si nici Diaconescu pentru ce I-a facut Udrea ,iar Johannis la fel ….nici unul din candidații dreptei nu se atacă intre ei …toti il atacă pe Ponta ….doar sustinatorii si ziaristii au ceva de comentat si de atacat . 😀

    Se colectează tot bazinul dreptei prin acești candidați …vom vedea cine intră in turul 2

    Chestia asta e luată de la americani ….ca un fel de alegeri preliminare ….iar SUA a stat de vorbă Macovei ,Diaconescu si Johanis ….Udrea ,vorba lui Viq e pe post de urzică . 😀

  36. marcule,
    nicht
    mai prietenii mei suparati pan la negru
    va umpleti, ca intotdeauna, de ridicol prin rasucirile voastre.
    pana acu nu era bine, da de loc nu era bine, ca dreapta sa aiba mai multi candidati, ca se impart voturile, se faramitzeaza masa dreptace votanta si asa castiga stangacii, pontacu si probabil vreun iepure de-al lui…
    acu, na belea!, e perfect ca sunt multi pa partea asta, ca sa vezi ca are puturosu care are lene sa voteze pa cine sa puna stampila…
    e un fel de :noi n-am castigat pentru ca sa nu vina teveurile pa noi, sa nu jucam in liga campionilor si asa mai departe…
    de fapt, va trebuia un motiv ca sa nu plangeti de prostia voastra, mai exact a basescului, ca voi n-ati gandit niciodata cu capu vostru, voi numa dupa cantatu de la ora sase…
    ps. diaconescu nu va strange numaru de semnaturi, ca nu o sa vrea lenuta, adica una din aia care nu se ataca intre ei…asa ca aia trei mititei si negfrotei erau doi, si anume doar decat elena u. ( nu sariti pt greseala de exprimare).
    cu drag, al vostru
    john w., vorba poetului

  37. Mey,
    Fitilistule
    de unde ai scos ab eratia asta?:
    „pana acu nu era bine, da de loc nu era bine, ca dreapta sa aiba mai multi candidati, ca se impart voturile, se faramitzeaza masa dreptace votanta si asa castiga stangacii, pontacu si probabil vreun iepure de-al lui…”

    Ia copiaza tu TEXTUL meu in care am spus asa ceva??
    Chiar nu ai jena…de bun simt m-am lamurit de mult..

    Nu mai ai stat de plata la Radu Moraru??

  38. Am mai vazut ceva zbateri aici pe tema finantarii de catre stat a partidelori si penalizarea finatarilor ascunse.
    Mai jos e tot din manualul de educatie cetateneasca pe care il scrie @tds aka lnm pentru copii de clasa a treia si adulti care gandesc precum copiii de clasa a 3 a.

    Daca acceptam ca guvernul poate angaja pe bani o firma de avocati , un Aurescu, un avocat canadian, intr-o disputa teritoriala cu Canada, prin guvernul ei, atunci sa acceptam ca spre binele democratiei, sa stimulam existenta pluripartidismului al mai multor partide care, fiecare sa construiasca cate un proiect, scenariu care cu ocazia alegerilor generale sa aiba sansa sa fie implementat platind o suma pentru partid. Partidul va avea nevoie de o dactilografa ca sa dactilografieze sau de un economist care sa economisteze , nu activisti pe gratis ci angajati de partid cu salariu si carora sa nu li se spuna. Prestati pe gratis, nu mai duceti paine acasa, pt ca atunci cand vom castiga , pe tine te vom pune ministrul dactilografelor iar pe tine director la padurile romane.
    O nefinantare pe de oparte ar stimula primirea de bani negri de la SOVantu (plutocratie ) pt plata dactilografei si a economistului, iar pe de alta parte ar insemna intarirea puterii deci a guvernului care poate angaja oricate dactilografe marind distanta competitiva intre putere si opozitie.Opozitia este fortata astfel si poate sa lucreze doar dupa ora 19 si probono dupa ce se intoarce de la serviciul in care a castigat painea pentru ziua de azi.

    De fiecare data cand o spun prea complicat, va rog sa imi spuneti , ca sa pot explica mai simplu.

    • Acum înțeleg. Partidele sînt angajații guvernului.

      • Nu ai inteles De vina sunt eu care nu explic mai simplu.
        Fii atent @filadel :

        Guvernul (de ex. Ponta ) este exponentul executiv al unui proiect realizat de un partid (de ex PSD ) propus poporului (juriul acestui concurs de proiecte ) in 2012, iar poporul l-a validat si insarcinat sa execute acest proiect.

        Totusi poporul – prin constitutie – si-a pastrat atuul de a valida la un moment dat un alt proiect – emis de alt partid si de aceea, dupa insarcinarea in 2012 a proiectului PSD_Ponta, nu a modificat constitutia lasand psd- ponta pentru vesnicie sa isi implementeze acelasi proiect (cum se intimpla in coreea de nord) Acest atuu consta in protejarea inmuguririi si dezvoltarii proiectelor alternative dezvoltate de alte partide . Deci guvernul ponta cand plateste subventii partidelor nu o face pt ca vrea el ci pentru ca este fortat de popor-constitutie-stat care l-au mandatat sa isi execute proiectul declarat castigator si gata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s