Dezaburiii-rea!

Conferință de presă, 7 septembrie 2014 – Foto: Bogdan Dincă

Sunt două teme care parazitează în acest moment România și care, într-un mod inutil, produc o criză politică și pot face mult rău României. În primul rând, mă refer la solicitarea UDMR de autonomie a Ținutului Secuiesc și, în al doilea rând, la vechea marotă a domnilor Ponta și Tăriceanu și anume suspendarea Președintelui, care își termină mandatul în două luni.

Niciuna din aceste teme nu are legătură cu agenda cetățeanului și ele produc o criză politică. Și asta este foarte important și foarte grav pentru România. Consecințele unei crizepolitice sunt următoarele, pe scurt:

1. În criză politică, investitorii își iau bagajele și pleacă, și românii rămân fără locuri de muncă;

2. În criză politică, partenerii europeni ne sancționează, inclusiv ne pot sancționa cu tăierea fondurilor și iarăși rămânem fără locuri de muncă și fără dezvoltare.

3. Este iresponsabil să produci o criză politică atunci când ai un conflict, un război la granița de est a României, când Federația Rusă atacă și când sunt și declarații ale Președintelui Ucrainei care se referă la amenințări chiar împotriva României.

Toate aceste elemente nu sunt pe agenda cetățeanului și pun în pericol dezvoltarea României și siguranța României. Asta ne arată cât de iresponsabili sunt acești politicieni români.

PS.
Gabriel Liiceanu: Manifest pentru Monica Macovei. Să credem în basmul democrației

44 responses to “Dezaburiii-rea!

  1. Salut!
    Filadel,
    Foarte corecta punctarea celor doua „teme” care duc spre un acelasi rezultat: criza politica & Co consecinte foarte grave. Ma tem insa ca nu de iresponsabilitate este vorba, ci mai rau si mai grav – de premeditare.
    Iar undeva in spate, in ambele cazuri se zareste…o laba de urss.

    PS
    Am citit cu atentie si inters articolul lui Gabriel Liiceanu. Pentru ca am avut ce, am si comentat -in gand. Posibil (eu nu m-am decis inca) daca lista prezidentiabililor de „dreapta” (nu pot renunta la ghilimele, chiar daca n-or avea ele o acoperire de 100%) ii va cuprinde pe cei trei: Johannis, Macovei, Udrea, sa votez si eu ca GL. Sigur imi va lipsi…voiosia.

    • Frumos taior. Croiala dreapta, culoare de sezon.
      Manevrele de pe scena ale manechinului cu sange grec (Hai Romania, azi, si in meciul cu Grecia!) pentru promovarea chiloteilor sai umezi ca privirea apar, prin comparatie, nu de zeu, ci de cimpanzeu.
      Eu as promova si ia.

  2. Buna ziua!
    Gandesc si eu asa… Prosticeanu stie sigur cam ce are de gand sa faca Putin si numai Basescu incurca itele.
    Credeti ca ii doare pe undeva de locurile acelea de munca?

  3. Nici bancile nu-i mai suporta pe colegii lui Fa, Doina, ti s-a facut de o cazatura?
    „Ministrii Doina Pana, Gabriela Szabo si Bogdan Stanoevici au fost, sambata, in Pasul Tihuta, la Festivalul Usturoiului, protagononistii unui moment care a starnit amuzamentul celor din jur, dupa ce banca din lemn pe care s-au asezat s-a rupt, relateaza Mediafax.”

  4. Primul pas e cel mai greu 🙂

    Cat priveste cererea de autonomie a UDMR-ului, lucrurile par amestecate dar nu sunt.
    Este adevarat ca exista o anumita “simpatie” subita a maghiarilor, in special a celor din administratie, fata de curajul lui Putin, care “e hotarat si stie ce vrea” – citiat dintr-un astfel de interlocutor, asa cum la fel de adevarat este faptul ca demersul cu autonomia, risca sa indeparteze UDMR de la guvernare pentru o buna bucata de vreme.
    Aflat in aceasta dilema, UDMR va proceda asa cum o face de 25 de ani: un pas mare inainte urmat de o jumatate de pas inapoi. Jumatatea de pas castigata va insemna precedentul pentru urmatorul mare pas inainte.

  5. Dacă aveți curiozitatea să urmăriți pe o hartă dispersia conflictelor calde a revendicărilor teritoriale veți observa că ele sînt majoritar situate în zonele în care Moscova are influență și interese. Cu cît crește distanța față de focar cu atît intensitatea scade. Bine-nțeles în interiorul Rusiei astfel de manifestări nu există … mai mult de 5 minute.

  6. Salutare tuturor,
    Fila, acum vrei dezaburire cand pe 9 avem LUna plina in Pesti, fenomen ce ne aduce atat iluminare cat si iluzii, ne ofera atat intelegere cat si confuzie.

  7. 🙂 dacă presupunem că înțelegerea este opusă confuziei ar părea un paradox.

    • Pai asta rezullta din textul lui SEbi adus de tine aici. Nu stiu daca asta a fost intentia lui sau a vrut sa dea o tusa de gravitate subiectelor atinse de MM in conferinta de presa.

      • Am citit de mai multe ori. Nu mi se pare confuz deloc. Desigur, mă pot înșela. 🙂

        • FIla ma refeream la subiectele abordate
          CHiar el sa nu stie ca sunt fumigene.

          • SI astfel SEbi a nascut un paradox.

          • Sebi naste, mai intai de toate, proiecte de tara. Este adevarat ca acestea se exprima, uneori, in mod paradoxal. Pentru simplul motiv ca omu’ are doxa…

          • Salut JUdex,
            Eu nu ii contest meritele native ale lui SEbi. DOar ca nu merita sa vina cu astfel de subiecte in fata unor cititori cu mai mult de 2 neuroni. Oamenii simpli iau la misto ceea ce transmite andropauzatul TRadiceanu.

          • @ioane, eu sper ca tantalaul sa cada in nada intinsa de Sebi. O noua suspendare ar avea ca posibile dezvoltari:
            1) excluderea GIOP de pe harta politica, prin izolare totala impusa de oartenerii strategici ai Ro;
            2) deschiderea caii catre o a treia candidatura a lui Basescu la pistil de Presedinte, pe modelul lui Ilici;
            3) Aducerea pe scena a arbitrului (nait_marul unora ca @profum)
            4) …motivul ascuns al lui Lazaroiu (et. comp).

          • Aha. Ca un cerc vicios.

          • Cerc – da. Da’ e virtuos…

  8. Imi asum responsabilitatea de il desemna pe Tariceanu si pe cei complici cu el ca fiind TRADATOR al intereselor Romaniei.
    NU EXISTA nici o prioritate in acest moment decit o unitate in idei,fapte si actiune a tuturor factorilor politici de decizie,in legatura directa cu evenimentele din ukraina.
    Impotriva agresiunii ruse..
    O sa vedem ,cu acest prilej cine isi mai da jos masca…pe Tariceanu il stim..

    • Eu imi permit sa iti contest prioritatea, @mark…Cred ca DNA ti-a luat-o inainte. Cu muuuuuult….Nemaivorbind, implicit, de Aurescu. Iar inaintea lui Aurescu a fost Macovei (tii minte biletelul roz, cel care a carui existenta, [N.B.: dezvaluita de Udrea], a pus piatra de temelie a monumentului justitiar care acum se cheama Monica Macovei?) Iar liantul…ei, liantul….

    • sub aceastä mascä liberalä , mafiotul securist Täriceanu,
      a slujit securitatea si sitemul Iliescu. este f. grav, cä
      liberalii nu-l dezbracä ei, pe acest monstru oligarh.
      o fac la ordinul lui Voiculescu. nu-si dau seama, cä situatzia
      romaniei o sä fie dezastroasä dupä aceastä suspendare.
      sper sä se ajungä la pedepsirea lor, pt, abuz in serviciu.

  9. Eu unul nu cred ca astazi avem o criza.Cred ca traim intr o criza permanenta a boului si vacii nebune.
    Situatia noastra de astazi sau de ieri nu este o plasmuire iliesciana sau basesciana ci un basm colectiv de spre neputinta de a ne gasi o identitate.
    Am trait si ne am adaptat 45 de ani unui fals sistem de valori.Incercam cu disperare sa l adaptam noilor realitati si nu merge.
    Am incaltat pantoful democratiei peste bataturile comuniste si la fiecare pas intram in criza de durere.
    Partea proasta este ca bataturile se transmit genetic.Generatiile care nu au apucat educatia comunista au pastrat reflexele ajutati probabil de parinti ,cadre didactice si media.
    Mai bine ar umbla in picioarele goale.Nu am mai avea crize.

  10. la 18,30, normal, iasa cucu 😛

  11. Cind am citit despre initiativa ministrului am crezut ca e nebun, dar nu gindesc doar eu:
    ” de Dani Rockhoff HotNews.ro
    18:49 Actualitate | Opinii
    Ministrul delegat pentru romanii de pretutindeni, Bogdan Stanoevici, a declarat sambata ca a apelat si la biserica, pentru a contabiliza „cat mai repede” numarul romanilor aflati in strainatate. Declaratia e stupefianta din doua puncte de vedere. In primul rand, un ministru din Guvernul Romaniei admite in mod public ca ministerele abilitate in a tine evidenta populatiei (MAI si, in strainatate, MAE) nu sunt in stare sa gestioneze problema in totalitatea ei, in mod eficient si institutionalizat. In al doilea rand, pentru ca bisericile ortodoxa si penticostala sunt angrenate intr-un demers electoral, prin urmare politic, ceea ce contravine atat principiilor lor de functionare, cat si Constitutiei Romaniei.”

    • dece cu greu? ti-e teama sa nu superi poprul vecin frate si pretin? 😛
      Ultimul paragraf al articolului are mult adevar pentru cine cunoaste Istorie.

  12. Buna seara,

    Ce ne spune Presedintele tarii la sfarsit de mandat ?

    Ne spune ca :
    Romania are dupa acest summit un plan de contingenta un plan de actiune in cazul in care este atacata in conditiile in care militarii de la NATO au elaborat scenariile prin care securitatea Romaniei ar putea fi afectata

    Scenariile se refera la: atac de pe mare, atac terestru atac de aviatie.

    Romania este in momentul de fata o tara care va fi aparata in orice scenariu in care ar putea fi atacata

    Asta a pregatit si infaptuit Presedintele pentru tara lui.

    Ce ne pot spune nevolnici fel de fel la izbandirea si consfintirea acestui deziderat al milioanelor de romani datorat eforturilor substantiale timp de 10 ani ale Presedintelui Romaniei, oricare ar fi fost el ?
    Ne spun :
    Sa-l suspendam ! Sa-l suspendam ! Sa-l suspendam !

    Atat pot pregati si infaptui nevolnicii pentru tara lor.

  13. Judex,
    Dupa declaratia de azi a PIratului, eu cred ca I a pierit cheful de suspendare omuletului verde.Piratul nu mai arre rabdare sa fie SEBIlitic. VAd ca si Sebi a priceput mesajul de la 18.30.

  14. suspendarea presedintelui este pregätitä si plätitä zdravän de VOICULESCU:
    ar trebuii sä se anuntze ambasadele
    oligarhii atenteazä la sigurantza natzionalä.

  15. Buna dimineata,

    Mare dreptate are.
    Din pacate in degringolada ce ne este cu multa iscusinta indusa, putini mai iau in seama vorbele inteleptilor cei mult prea huliti de infatuati nemernici implantati cu multa iscusinta peste tot.

    Există momente în care instalarea în dilemă și în calcul pot fi catastrofale. Ea trădează și o enormă trufie: „Nimeni nu merită de fapt votul meu. Căci la o privire mai atentă nici un candidat nu e în regulă!” Așa se face că alegătorul subtil nu e pe gustul meu. Peste noapte, iată-l transformat în analist care-mi explică de ce votând așa și nu altfel (adică așa cum vrea el) sunt „nerealist” și cum, prin votul meu neinspirat, îi iau șansele potentului X, pentru a le da visătorului – și sigur perdantului – Y. Iată un mod sigur, îmi explică el, de a-mi irosi votul și de a spori șansele contra-candidatului! Și ce ciudat! Am prieteni care, deși între alegeri lasă loc în viața lor speranței și judecăților inimii, în preajma alegerilor devin „lucizi”: scriu articole „inteligente”, cheamă la rațiune și previn asupra pericolelor sentimentalismului amestecat în politică.

    Ei bine, refuzând hotărât această chemare, eu votez „cu ochii închiși” candidatul ale cărui valori, expuse într-un program politic, coincid cu ale mele. Și care, omenește, mă convinge că, nemințind, are totodată forța interioară, experiența și competeța pentru a-și realiza programul. Cred că nu am avut decât o singură dată în acest sfert de secol un asemenea candidat. Și mai cred că acum îl avem a doua oară.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-18054413-manifest-pentru-monica-macovei-credem-basmul-democratiei.htm

Lasă un răspuns

