Cine „facem” ? Noi ! Cine altcineva ?

Pe drumul catra parc, o banca.
Pe trotuar, intre doua statii de bus, langa un strat de flori.
Pe spatarul ei o tablita de metal pe care e gravat ceva de genul „In jack’s memory. Best friend ever.”
In parc alte zeci de banci, aproape toate cu dedicatii pentru cineva.
Ma intreb cati personi ar prelua ideea !
Presupun ca a fost deja preluata, dat fiind numarul lor !
Cati personi ar avea tupeul/nesimtirea sa dea cu piciorul in ele !
Cati trecatori ar trece nepasatori pe langa cineva care ar face o asemenea magarie !
Ciudat cum se schimba perspectiva cand te simti implicat in realizarea a ceva ce apartine comunitatii in raport cu ceea ce „se face” de primarie !

Intrebam ieri retoric „cine facem ?” ce trebuie facut !
Evident va face cel ce intreaba, ca asa-i la romani !
Si nu numai !
Tontul care constata ideea ca nu vede cine-i bate-n usa („mosafirii sau melitia ?” 🙂 ) si gandeste ca ar trebui pus vizor la usa e si cel de la care se asteapta sa dea o gaura acolo !
Ghinionistul ce constata ca-i ploo-n casa, e si cel care trebuie sa acopere coliba cu un coviltir nou.
E in firea lucrurilor. Daca e ceva ce nu-ti place cum e, cum arata, cum merge, pui mana si-o rezolvi.

Problema incepe sa se curbeze cand problemele de rezolvat sunt comune unui grup de indivizi.
Aici tusele sociale fine dar esential diferite intre mentalitatile specifice comunismului VS capitalism determina abordari radical diferite.
Daca intr-o societate ce are comunismul in bloodstream, cel ce trebuie sa rezolve o problema ce priveste comunitatea este intotdeauna altcineva, intr-o societate a carei circuit sangvin e fluid in permanenta, se misca, are initiativa, energie, forta, problemele comune sunt abordate ca si cele personale.
EU trebuie sa rezolv problema ce EU cred ca trebuie rezolvata.
Unde nu pot din cauza de miicime, slabiciune, au limita de muschi/varsta/minte/etc, imi multiplic fortele cu alti reprezentanti ai speciei. Care la randul lor sunt la fel de mici, slabi si inceti ca indivizi, dar valul format din picaturile astea moi, poate impinge roata morii ce macina vremea.

Vrem ca politica sa fie mai aproape de necesitatile noastre dar ii alegem pe cei care-s mai aproape de buzunarele lor.
Vrem ca politicieii sa nu ne mai minta si cel mai mincinos politician al ultimilor 3 decenii are deja acordul a unei jumatati de electorat activ sa ne fie presedinte.
Vrem o schimbare majora a societatii pe plan social, politic, juridic, economic, cultural, … si ne pretindem dezamagiti ca un om nu face toate astea pentru noi. Mereu, in toate imprejurarile, in toate compartimentele si fara cusur.
Ceva e defect aici !

Ei nu fac ce avem noi nevoie..
Ce facem noi ?
Ii injuram pe ei ca nu fac ce avem noi nevoie.
Ceva e stramb aici !

Au fost manifestatii de strada ce au exprimat revolta fata de magaria dezorganizarii procesului de vot la primul tur al prezidentialelor.
Televiziunile le-au ignorat in mare parte.
A doua confruntare directa a candidatilor ramasi in turul II de la un post de televiziune a fost ignorata de aproape toate celelate posturi. Si sunt nu mai putin de 750 de posturi de televiziune in Romania de azi. Iar alegerea presedintelui tarii este un proces de prima importanta pentru toata suflarea.
Aseara au fost iar miscari in strada.
Si dezinteresul media iar a umplut ochii si minteacetatenilor cu alte informatii.
Si aici e ceva stricat !

Sunt atat de multe de facut in tara asta !
Si am putea face multe.
Dar n-avem timp.
Unii dintre noi sunt prea ocupati sa-i injure pe altii dintre noi.
Iar altii dintre noi sa le raspunda la injuraturi unora dintre noi !

Basescu a venit, a facut, va pleca.
As mai mentiona si altul, dar mi s-a blocat dispozitivul evaluator de actiune comparata cand am tastat numele marinarului.
Ma rog, poate pe viitor…. Iohannis sau Ponta vor veni si vor pleca, Macovei… Udrea, .. vor veni si vor pleca si ele.
Noi ramanem.
Chiar daca unii dintre noi mai vin si mai pleaca.

Un weekend excelent tuturor.
Si sa speram ca presedintia Romaniei nu va fi castigata de Ponta.
Apoi, mai vedem !

Si antractul ins-pirat ales de Mih, mai ilustrativ decat toate vorbele mele despre cine si ce „facem” .

Viq & Mih

17 responses to “Cine „facem” ? Noi ! Cine altcineva ?

  1. ce simfonie de culori, ce tablouri poate
    oferii natura. superb.

  2. poate cineva acolo sus se gandeste, dacä haita rosie o sä terorizeze
    mult romanii, sä-i…………………….ura atrage urä si distruge:

  3. LA TURCESCU PE BLOG, o postare f. bine documentatä despre
    mitoman, f. interesant:

  4. Seara buna, all!
    Multam, Viq!
    Asa se potrivesc uneori lucrurile…Inspirat a fost cine a facut filmul. Si cine l-a pus pe fb (unde am dat si eu peste el). Dar vorbele lui Viq s-ar fi descurcat oricum excelent, prin ele insele. Triste si luminoase…ca paradoxul frunzelor, toamna.

    • viq este un romantic, un vizionar, dar cam pesimist.
      e drept cä natura poate sä ne transpunä in altä lume
      dar vä rog mai optimisti,
      stitzi ce cred, chiar dacä Ponta castigä, vor fi demonstratzii de stradä
      numeroase si trebuie cumva haita alungatä.

      • Servus, Theo 🙂

        Pesimist Viq? Nicidecum. Este un optimist cu…picioarele pe pamant. Problema suntem noi, cei de „acasa”. Dar s-ar putea sa fie cum spui: de data asta, sa se fi trezit „masa critica”. Si sa nu fie dispusa sa adoarma la loc.

      • Buna, Theo !

        Ma vezi asa pentru ca ma stii mai altfel de pe vremuri 😀
        Cand gogomanii de politruci mai degraba ma distrau.
        Atunci parea ca lucrurile sunt oarecum in limita normalitatii.
        Dar nu mai pot fi la fel in raport cu poporul roman dupa momentul decembrie 2012.
        Ce-si face de o vreme incoace mi se pare o tentativa de sinucidere.
        Nu ca m-ar afecta foarte, dar nu mai am inspiratia senina de altadata.
        Pur si simplu nu-mi mai vine sa rad.

        Cele ce le am in vedere si cred ca merita spuse sunt chestii de perspectiva a unei posibile constructii. Nu cred ca au dominanta emotionala, nici pozitiva nici negativa. Asa cum nu are ridicarea la patrat a unui numar par.

  5. Buna seara!
    Am primit pe messenger un link si va invit si pe dumneavoastra ,daca doriti,sa-l cititi.
    Derbedeul vrea si altceva in plan!
    http://toateartele.ro/?p=556

  6. Sa fie oare posibil ca diaspora sa decida rezultatul ?

    ” În 2014, Klaus Iohannis a obţinut la secţiile din străinătate 46,17%, Monica Macovei – 15,2%, iar Elena Udrea – 9,78%. Ponta: doar 15,89% – dintr-un total de peste 160.000 de voturi valabil exprimate. Uitându-mă pe modul în care voturile pro-Băsescu au crescut, în 2009, de la turul I la turul doi, punând-mi speranţa într-o prezenţă masivă, în creştere, în turul doi al scrutinului din 2014, precum şi pe o oarecare sporire a numărului celor care vor reuşi efectiv să voteze, cred că Klaus Iohannis poate obţine, din diaspora, un plus de mai mult de 100.000 de voturi peste Ponta. Cum bătălia este foarte strânsă, ele pot face diferenţa.”

    http://www.contributors.ro/vot-2014/prieteni-din-diaspora-duminica-noi-putem-schimba-destinul-romaniei/

  7. f. interesant ; acum cateva minute am väzut la realitatea o
    emisiune cu dl. Guse, s-a discutat despre alegeri, dar mai tot timpul
    si toatä emisiunea a fost elogiat omul politic Bäsescu
    ceilaltzi numitzi ; au fost actorasi de umpluturä. sincer nu m-am
    asteptat:

  8. pe scurt, acum că s-a încheiat
    Posted on 15 noiembrie 2014 by Ioan-Florin
    Mi-e rușine de cei care v-au spus din amvonul Bisericii să votați un hoț dovedit, doar pentru că e botezat ortodox și își face cruce cum trebuie. Îmi cer eu scuze pentru această rezumare imbecilă a Ortodoxiei. Dacă v-ar fi spus-o niște oameni proști, mi-ar fi fost doar milă, dar de vicleniile popești care îl iau ca martor pe Dumnezeu mi-e scârbă. Mi-a fost o silă cumplită să-l aud și să-l văd pe episcopul Maramureșului poruncind preoților, cu aerele unui căprar fudul care împarte ordine unor trupeți, cum și pe cine să voteze („noi avem candidatul nostru”, „mergem încolonați”). Mi-a fost silă până la greață, să-l văd pe starețul unei mănăstiri, cu crucea în mână, la sfârșitul Liturghiei, chemând oamenii la votarea unui hoț -, căci ce altceva decât un hoț este un plagiator dovedit. Am murit de rușine să-mi văd Patriarhul punându-și preoții să-i cânte „Vrednic este” unui individ al cărui merit este că a mai zvârlit niște pomeni Bisericii, pentru a-și cumpăra bunăvoința ei. Mi-a fost rușine să văd parohii și mănăstiri primind până în ultimul ceas pomenile guvernului, în timp ce profesorii le-au refuzat cu demnitate. Îmi este silă de lăcomia celor care au făcut ca numele Bisericii mele să fie târât în scandaluri electorale și numit în bătaie de joc „corporația”. Așa să știți, că și mie îmi este silă și sînt revoltat, așa cum probabil sînteți și voi. Trebuia să v-o spun, ca să nu mă sufoc. Acuma, că ne-am eliberat, vă rog și vă spun ce am învățat și eu de la Sfinții Părinți, să nu vă smintiți de toate acestea și să rămâneți neclintiți în Biserică, unde toate acestea sînt trecătoare, dar frumusețea ei și credința și dragostea predate rămân în veac.

    http://ioanflorin.wordpress.com/2014/11/15/pe-scurt-acum-ca-s-a-incheiat/

  9. Dincolo de campanii electorale, in viata de toate zilele

  10. ❗ ❗ ❗

    Se incearca deturnarea protestelor anti-PSD de la Cluj de catre fosti si actuali aliati ai USL

    http://inliniedreapta.net/insemnare/se-incearca-deturnarea-protestelor-anti-psd-de-la-cluj-de-catre-fosti-si-actuali-aliati-ai-usl/

  11. Ar fi Bine ca aceia care ajung la vot sa aiba niste formulare in plus, pentru votantii care au uitat sa-si imprime ei insisi formularele. Succes!

  12. Momentum: inertia sau ineptia?

Lasă un răspuns

