Politicieni cu un pas inaintea evolutiei si pretendenti cu sute de metri in urma ei.

Ieri, in Sala Unirii, unde se tin de regula receptiile in zile extrem de festive si NU se tin intalniri electorale directe intre candidati la presedentie extrem de dusi cu pluta, a avut loc ultima receptie de Ziua Naţională a presedintelui in functie, domnul Traian Basescu.

Presa mentioneaza printre cei peste 2000 de oameni, majoritatea romani, numeroase nume care mai cunoscute, care mai putin cunoscute, care mai serioase, care de-a dreptul anecdotice!
De la Liviu Dragnea, Mircea Duşă, şi Gabriel Oprea la Vasile Blaga, Mihai-Răzvan Ungureanu, Cătălin Predoiu, Ludovic Orban, Theodor Paleologu, Andreea Paul dar şi Elena Udrea. Au fost desigur si ambasadorii acreditati, asa cum obliga eticheta, de la Sir Paul si Herr Werner, la товарищ Oleg si 同志 Huo. 😀
Acum sa fiu iertat pentru lipsa de politete, dar sa reprezinti flamura celui mai numeros popor comunist si sa te cheme „Huo” e de poveste ! 😀 😀 😀

Pana si culturistii sanatatii fizice Halep, Patzaichin si Tiriac precum si sportivi ai literelor ca Liiceanu si Patapievici.

Ce mai ?
Toata suflarea care inseamna ceva in „lumea buna”.

A lipsit Iohannis.
Si Antonescu.
Si Ponta.
Si Macovei….

Oameni in functii importante in statul roman sau care vor functii importante in viitorul apropiat.
De ce ?

Cel mai la indemana raspuns este ca au refuzat sa onoreze invitatia din cel mai simplu motiv : nu sunt de acord (sau chiar urasc) ceea ce Basescu a reprezentat si reprezinta. Valorile pe care actualul sef al statului le-a rezumat inca o data in acest discurs si din care as sublinia : „…elitele politice trebuie sa inteleaga un lucru esential : niciodata nu vor rezista in fruntea natiunii romane daca nu vor fi tot timpul macar cu un pas inaintea evolutiei poporului roman !”

In cazurile Ponta, Antonescu sau Iohannis, acest aspect nu ar fi atat de greu de inteles. Vin din haita traditional antibasista. Au negat valorile promovate de actualul presedinte si au luptat impotriva lor. Impotriva independentei Justitiei si a statului de drept inclusiv.

Monica Macovei insa reprezinta un caz aparte.
Ea a fost cooptata in echipa de promovare a acestor valori sfarsind in mijlocul taberei adverse. Ba, daca ar fi sa observam ca pana si Blaga si MRU au considerat de un elementar bun simt sa onoreze invitatia de Ziua Nationala a presedintelui ales de popor, ea cauta sa exceleze in directia opusa.

„Ezist-o esplicatie ?”
Poate.
Poate motivul sa fie raspunsul dat unui reporter privind … diferenta dintre „basism” si „macoveism” : ”macoveismul înseamă băsismul fără Elena Udrea.” 
Poate asta este.
Dar daca asta este explicatia, atunci pun ramasag bateriile sulfatate de la telecomanda primului meu televizor cu telecomanda contra o cutie de carton din acelasi material, ca iarba de la firul ierbii domniei sale nu va performa mai mult de gazonul lui Neamtu sau papadiile lui MRU. Poate nici cat ele !

Fie ca fobia e strict personala, din cauza de varsta/talie/tocuri si piscoturi, fie ca ii e insuflata de jos in sus de catre sus-tinatorii sai, tot prostie este.

Pentru ca eu cred ca relatiile politice tin de politica asa cum cele de tinuta tin de moda sau cele de cultura tin de intelect, precum si ca ce zice piratul e corect : politicianul trebuie sa fie EL inaintea celor pe care-i reprezinta pe drumul evolutiei, nu in urma lor.

Viq

Anunțuri

137 responses to “Politicieni cu un pas inaintea evolutiei si pretendenti cu sute de metri in urma ei.

  1. , 😆
    ai fost si ai ramas un fin observator al fenomenului politic romanesc,distanta ce te desparte de tara n-a fost nicio clipa un impedimet.

    ps.voi continua ,mai jos,sa nu risc evaporarea comentului ca adineaori.

  2. Deci,continuare,in ciuda faftului ca un coment si-a luat zborul in neant.

    Ieri mi-am exprimat parerea ca,piratul nostru ramane un vizionar de neconstetat si de acum inainte ne vom raporta la el in toate privintile.

  3. Ce lipseste la o gramada de „elita politica” este referentiat popular ca si cei 7 ani de acasa. Sint niste reguli elementare de politete care la unii pur si simplu lipsesc. Exemple tipice sint Tonta si Antonescu. Marturisesc ca as fi avut alte asteptari de la Iohannis si Macovei. Sa dam un exemplu. Desi Tonta si Cacarau tunau contra americanilor in 2012, au fost totusi invtati la ambasada cu ocazia sindrofiei de 4 iulie. Asta fiindca americanii au avut cei 7 ani de acasa. Indiferent cine-i la Cotroceni, de ziua nationala faci act de prezenta.
    Iohanis cu mirlanii din astea va reusi sa dezumfle repede suportul de acum. Poate lua exemplu de la Ponta, care a perseverat, si perseveraza, in mitocanisnm si exemple de proasta crestere cu rezultatele de rigoare. Iar lui Macovei ar putea sa-i spuna cineva ca singurul care mai persista in Jos Basescu este Ponta. Chiar tine mortis sa faca pereche cu galacticul?

    • ,, Sint niste reguli elementare de politete care la unii pur si simplu lipsesc. ”
      Rezon ! Imi aduc aminte de acel 1 Decembrie in care, la sfrsitul defilarii, presedintele Basescu a dat mana,in drum spre masina, cu cei aflati acolo, sarind insa, dezinvolt, peste dei fosti sefi de stat : Emil Constantinescu si Ion Iliescu .

      • Loda,
        probabil asa s-a intamplat,dar poti rezuma si contextul politic de atunci?

        • Dar ce, dora draga, aici s-a discutat contextul politic sau gestul ca atare ? (nepoliticos, fara nici un dubiu).

        • Dora,

          Iti sugerez (cu copy/paste 😛 ) o varianta de raspuns pt cea care …iti „raspunde” mai sus cu o intrebare (eu nu intentionez sa intru in ‘direct’ cu ‘mneaei):
          (…)corect este sa pui toata povestea (aia din 2009), sa vedem, vorba copiilor, ,,cine a dat primul”

          • Nu, Mih.
            Nu cred ca are forma aia.

            Ca … „cine ar fi dat primu’ ” ?
            Macovei care a tratat invitatia la sampanie cu siktir sau piratul care a evaluat ca e o prostie sa lasi paharul nebaut ?

            Nu, mai degrab impresia ca intregul context l-ar defavoriza pe marinar.
            E o impresie eronata.

            Dimpotriva, incepe sa se faca lumina ! 😉

    • Cred ca sunt cel putin doua categorii: „jos Basescu” e formula stangii. „Dreapta” e cu „musai fara Basescu” – fie ca e vorba despre cele doua mandate (si trebuie „eliminat” din tot ce a facut), fie ca e vorba de viitor ( pt care e un „expirat” si nu mai are ce cauta in politica).

  4. Esenta gandirii lui Base:”elitele politice trebuie sa inteleaga un lucru esential : niciodata nu vor rezista in fruntea natiunii romane daca nu vor fi tot timpul macar cu un pas inaintea evolutiei poporului roman !”,ramane un liet motiv pentru analizele de acum incolo in perspectiva.

  5. Antibasismul imbraca multe forme. Desi, cred eu, are o singura MARE explicatie: capra, nu oaia. Intre formele de antibasism, cea ascunsa sub pretextul Udrea devine din ce in ce mai stravezie. Cusuta cu ata alba furata din rochia ACZ, pentru impresia artistica. Eu unul nu mai cred demult ca despartirea drumurilor MM si TB este cauzata de EU. Cred ca este mult mai probabil ca performanta LCK sa fie adevarata cauza. Sau si mai grav, Pippidi. Sau gravissim – Soros.
    Pe de alta parte, daca „macovismul este basismul fara Udrea” si situatia „dreptei” este atat de albastra incat nu poate fi dreasa decat prin sacrificarea EU, este evident ca o simpla retragere a EU din PMP ar scoate-o simultan in afara scenei si pe MM, pentru ca cine isi poate inchipui ca MM s-ar reconcilia in aceste conditii cu Basescu? MM vrea s-o inece personal pe EU in Groapa Marianelor, dar fara sa-si dezlipeasca mainile din inclestarea in jurul gatului victimei….
    Este la mintea…cocosului ca intr-un scenariu in care Udrea s-ar retrage, Elena ar deveni Ana, dar, instantaneu, Macovei nici nu ar mai incapea in poveste (…daca ar face-o chiar azi?). In finalul povestii, Elena devine Ana, simbolul dainuirii. MM, in schimb, ar fi redusa in poveste la o simpla caramida, folosita pe post de bolovan. Opusul dainuirii, adica. Daca observam si ca aceasta caramida devine recuzita de scena in piesa despre patimile lui Basescu, cine ramane in Groapa Marianelor?…Ramane eterna intrebare: cine arunca, de fapt, piatra?
    Eu raman calm., pentru ca minciuna nu are viitor, indiferent cine o azvarle. Iar romanii care au participat la lectia din 16 noiembrie au vazut clar cine a strigat catalogul. Si romanii astia sunt multi, dar nu mai sunt prosti. Prostii sunt, cu totii…ingramaditi. In cealalta parte: a antibasistilor.

  6. Aha,,
    Hai sa le dam prezumtia de nevinovatie celor doi lideri politici KJ si MM.Isi doresc amandoi asanarea clasei politice,dar sunt prizonierii electoratului mai mult sau mai putin select.
    Eu de exp.am votat-o pe MM din convingere ca,nu face rabat dela principiile de principii si valori de integritate,ii reprosez, insa ,criteriile de selectie aplicate fata de unii lideri ai fostului PDL de care s-a folosit ,candidand la europarlamentare sub aceasta sigla.
    Vorbesti de elemente de politete,de buna cuvinta?. Asa ceva nu exista la majoritatea politicienilor,ura viscelara fata de Basescu n-a fost estompata nici macar la terminarea mandatului de presedinte….si daca la mine,tine si altii ranchiuna poate sa persiste,la niste politicieni de clasa asa ceva nu e acceptabil. 🙂

  7. Viq ,corect este sa pui toata povestea, sa vedem, vorba copiilor, ,,cine a dat primul” :
    ,,Într-o discuţie la care au participat, printre alţii, Liviu Dragnea şi Andreea Pora, Traian Băsescu a declarat că jurnalista nu este „băsistă”, ci „macovistă”. Întrebat ce înseamnă să fii „macovistă”, preşedinte a răspuns: „E mai rău decât să fii băsistă. Macovismul e forma prostească a băsismului. E forma teoretică extremistă, cu care nu ai ce să faci.” ”

    • Politicos Basescu asta.Bine ca nu m au intrebat pe mine pentru ca as fi declarat ca jurnalista nu este nici basista nici macovista ci pur si simplu proasta.

      • totusi, piratul nu a spus de Tato, pardon, Pora ca e „macovista”, ci ma_coveista”.
        In „bănăţeană” la curba se zice „covei”; cam ceea ce face Pora in gurnalistica 😉 coveie pe centura politicii 😛

        • interesanta sintagma:”coveist …..pe mine ma duce gandul la prima centurista din politica -Lavinia Sandru.
          Recunos,e nevoie de talent s-o cotesti,s-o serpuiesti cand interesul iti da comanda.

        • SE CUNOASTE CÄ SUNTETZI BÄSISTI SADEA,
          si din träsnäile Presedintelui facetzi ceva, e drept
          orce ar spune el, are carismä si sunä simpatic.
          cicä nu-l iubesc oamenii, panä si dusmanii il inconjurau

  8. Salut, dragilor! 🙂
    Off topic, dupa ce am citit articolul lui Viq, mi-a rasunat in urechi un…”cantecel”
    (…)
    Încet, încetişor,
    ici şi colo,
    pe şoptite, şuierând,
    se prefiră, se strecoară.
    În urechile multimii
    pătrunde cu viclenie,
    capetele şi minţile
    le tulbură şi le-nfierbântă.
    Ieşind pe gură,
    zvonul creşte,
    prinde putere puţin câte puţin,
    zboară din loc în loc.
    Pare tunet, ba furtună
    ce în inima pădurii
    şuieră, bolboroseşte
    şi de frică te îngheaţă.
    La sfârşit izbucneşte cu furie,
    se răspândeşte, se-nmulţeşte,
    iscând o explozie …
    ca lovitura unui tun …
    ca lovitura unui tun!
    Un cutremur, o tornadă,
    un tumult general
    ce răsună în lumea largă.
    (…)

  9. Fiecare aude, dar mai ales intelege si retine ce si cum…poate.

  10. sal`tare tutulor.
    Parafrazind un „verisor” mai mare si care s-a dus spre locuri de verdeata pline, „va citesc, deci exist” 😛

  11. Ce sa faca sufletelul meu aflat in verva comunicarii? 🙂 🙂 🙂
    Ma uit si nu-mi vine sa cred:teme actuale-ieri si azi- stau si isi astepta aprecierea sau decapitarea.
    Nu e suficienta adrenalina,nu curge sange pe pereti…or,e prea mare miza viitorului pentru asumarea opiniilor? 🙂

  12. Eu nu as fi atit de dramatic si nici nu as cauta lupta de clasa in absenta celor doi.
    Iohannis a facut bine ca a stat acasa pentru ca daca venea mediatic iesea prost.Daca statea lipit de Basescu ati fi vazut o revarsare de analize privind blatul intre cei doi.Daca statea separat se formau doua gasti si tot nu dadea bine.
    In ceea ce o priveste pe Macovei motivele pot incepe de la faptul ca nu era in tara si se pot termina cu gestul patritotic de a arde pe aragaz pantoful lui Nuti.
    Ce vreti orice lider trebue sa faca sacrificii pentru sustinatori si viitorii fondatori ai partidului anti Nuti.
    Problema mea este alta.
    Greata.
    Ma uit la PSD si vars juma de zi.Imi intorc ochii la alternativa PNL si vars si cealalta jumatate.
    Asta da blestem.

  13. O complectare las cele de mai sus.
    Probabil ca vor apare si doua alternative mititele astazi.
    PMP ul si Macoveul. deci o mica speranta.
    Partea proasta este ca daca disppare Nuti din peisaj Mcoveul isi pierde ratiunea de a fi.

  14. Nerabdarea de a-l vedea pe pirat ridicind ancora ii baga in ridicol:
    http://www.mediafax.ro/politic/conducerea-parlamentului-intreaba-curtea-constitutionala-cand-poate-depune-juramantul-iohannis-13694159
    Daca parlamentul are comisii juridice care (si ele) vegheaza la respectarea legilor/Constitutiei, cum zice nea Dumitrescu, dece le mai trebuie „un punct de vedere” din partea CCR?

    • victror L, salut! 🙂

      ești mai catolic decât Papa, păi 21 dec, ziua depunerii jurământului pică duminica când (typo!) parlamentarii nu lucrează, sunt plecați să taie porcii…
      Acu mai greu e de zis cum se aleg porcii și tăietorii, se trag la sorți sau cu paiu’ scurt?! 😛

      • presedintele nu pleacä nici cu o orä ,inainte de termen.

        este Comandant, ei nu pricep asta.

      • Old, salut,
        sa se duca in buruieni de nesimtiti; ce atita vinzoleala?
        Piratul a spus ce zice carticica aia mica, daca ei nu au citit-o: mandatul i se termina pe 21 la ora 24. Punct. Chiar daca noul presedinte depune juramintul inainte de 21, nu isi poate exercita mandatul. Va fi in situatia clientului care are cecul in mina, cu un sold gras, dar nu il poate incasa, pen`ca Banca e inchisa 😛
        Dece trebuie cerut sfatul CCR?
        Daca nu se pricep, sa trimita pe unul in SUA, ca si fraierii aia au situatii similare la alegerea presedintelui: unul ales si altul in functie, timp de peste doo luni.

  15. Cred ca ar trebui sa trecem de la birfa la filozofie.
    Ar trebui sa ne punem întrebarea de capatii a trairilor noastre politico sufletesti.
    Ce a fost mai intii ?Sfintul sau politicianul?
    Pina acum , cel putin din ce a putut fi documentat rezulta clar ca sunt politicieni care au ajuns sfinti dar nu s a consemnat nici un sfint care sa fi ajuns politician.
    Mai mult memoria colectiva retine in general ori lucrurile foarte bune ori cele foarte rele.Din acest motiv Franco sau Hitler sunt cunoscuti iar pe Emilica nu l recunoaste nici postasul.
    Am scris special Franco pentru ca este dictatorul hulit decenii si care o data cu trecerea timpului a capatat statuie si stima cetatenilor.
    Tot istoria ne invata ca nu toti sfintii de moment fac si lucruri bune.
    O natie intreaga a crezut in Castro ( un fel de justitiar fara DNA) si acum sta cu mina intinsa dupa o bucata de piine.
    Nu vreau sa ma intind aici cu miile de exemple ci doar sa incerc sa ajung la un avertisment.
    Nu întotdeauna mai bine inseamna chiar bine.Nu itotdeauna principii sanatoase aplicate cu rigurozitate au rezultate benefice.
    Eu zic ca in cazul nostru ca sa progresam trebue schimbate curvele politice.
    Atentie insa nu cu sfinte pentru ca bordelul s ar duce de ripa .
    Sa nu mi spuneti ca Romania este o manastire ca nu va cred.

    • @tucu2: eu cred ca taman ce vazuram politicianul care acorda indulgente. Cum economistii PSD prevad ca pretul indulgentelor va exploda in viitorul apropiat, Dragnea s-a asezat primul la coada, sperand sa ia la pret promotional.
      Macovei este mai mandra decat Dragnea…Pacat (mare), calmul era ce-i trebuia mai mult decat mandria.
      P.S. Indulgentele au fost inventate tocmai pentru iertarea pacatelor. Cele mici, insa. Pacatele.
      P.P.S. Ce mica e lumea: pacatul originar era si el legat de un mar. Ca si ACZ, ca si PMP. Merele cu ravase, noua moda gastronomica de Craciun, in Ro. Menu: marul discordiei la antreu, mere verzi cu indulgente la la felul principal. Si placinta de mere la desert. MRU nu servim.

  16. ERAU TOTZI CA NISTE CÄTZELUSI IN PREAJMA PRESEDINTELUI
    SE AMUZAU SI FÄCEAU GLUME:
    CE „IL URÄSC”

  17. PRESEDINTELE ESTE FASCINANT; CE O SÄ II DUCÄ DORUL MULTZI:

  18. ii dau caesarului [kaisarului] ce ii apartine:

    După ce o voce din public a strigat către Traian Băsescu despre Andreea Pora: „Este băsistă, domnule președinte, e băsistă”, între președinte și jurnalistă a pornit un dialog foarte amuzant.

    Traian Băsescu: Ea e băsistă?

    Andreea Pora: Sunt băsistă. Da, așa e.

    Traian Băsescu: Îți spun eu, e mai rău, e macoveistă. E mai rău decât să fii băsistă.

    Andreea Pora: E forma radicală a băsismului.

    Traian Băsescu: Nu, e forma prostească a băsismului. Da, forma teoretică extremistă, cu care nu ai ce să faci.

  19. CE CARICATURÄ DE GUVERN VREA SÄ FACÄ MITOMANUL????
    in 3 ani ; 50 de ministrii, plagiatori,hotzi,incombatibil,puscärias.

    CE PARLAMENT POATE DA UN VOT DE INCREDERE???????????

  20. „Axa Bucuresti-Berlin” pe stanga social-democrata poate fi la un moment dat, una cu…cotitura spre Moscova???

    Romania propune Germaniei crearea unui mecanism de consultari periodice pe teme de securitate la nivelul ministerelor de Externe (HotNews)

  21. Pentru lenes, mitul neamtului salvator este ca posmagii muietţi.
    Da` ce nu stiu ei este ca nemtii sint ai dreqului si nu iti inmoaie posmagii 😛

  22. Parlamentari anchetati de ANI, in frunte cu ministrul Eugen Nicolicea, lovesc cu un nou proiect de lege in Agentia Nationala de Integritate/ Explicatia lui Nicolicea: Inasprirea propunerii de lege ar putea fi declarata neconstitutionala (HotNews)

  23. Sara bună copaceni !!!!

    A apărut „analiza” lui Cristi Citre ,despre Traian Basescu …o parte din materialul realizat de România de la 0

  24. ROMÂNIA LUI CRISTOIU. Cum a folosit-o Traian Băsescu pe Elena Udrea pentru a-l face președinte pe Klaus Iohannis

    Gîndului de vineri, 14 noiembrie 2014, i-am pus drept moț titlul O premieră postdecembristă: Confruntarea dintre cele două voturi negative. După ce arătam că din 1990 pînă acum, s-a votat împotriva cuiva – Ion Iliescu, Adrian Năstase, Traian Băsescu – făcîndu-i pe sociologi şi comentatori să folosească sintagma Vot negativ, anunțam că: ”2014 aduce cu sine o premieră postdecembristă: Dublul vot negativ”.

    http://www.evz.ro/cum-a-folosit-o-traian-basescu-pe-elena-udrea-pentru-a-l-face-presedinte-pe-klaus-iohannis.html

  25. Alba ca Zapada da semne de trezire (in ton cu MTO). Mie mi se pare ACZ s-a intruchipat, in aceste zile, in Marean. Ce ti-e si cu plimbarile astea prin parcuri, cu mult inainte de pensionare…

  26. Sara buna !

    Loda, Purly,
    marturisesc ca nu stiam tot contextul. Sursa (pe care de altfel am si indicat-o) nu mentioneaza decat inceputul : ” Îți spun eu, e mai rău, e macoveistă. E mai rău decât să fii băsistă.”
    Probabil aveti surse la care eu nu prea ma adap.

    Dar ce spuneti voi aduce clarificari importante pentru mine.
    Daca el vede ca e „o forma prosteasca a basismului”, teoretica si inutila, e cel putin interesant 😉

  27. Un subiect, deopotriva interesant si oportun. Si care merita discutat si dezvoltat. [Si poate, extins – pt ca nu doar intrarea efectiva in politica are efecte, ci si felul in care se discuta, analizeaza si…se dau verdicte pe teme politice]

    Intelectualii în politică. Eșecul. / Sever Voinescu

    (…) Paradoxal, vorbind despre ei înșiși, intelectualii cad pradă unor eresuri pe care, de fapt, sînt p[er]fect antrenați să le evite. De pildă, la noi cel puțin, a înflorit și s-a consacrat ideea că politica e făcută de mediocrii cu panaș, ratați în alte domenii, dar tari în clanță și tupeu, ființe mai degrabă rudimentare și nesimțite, unite indestructubil de un liant vinovat (fură împreună) sau mai puțin vinovat (instinctul de conservare al categoriei). Recunosc, această convingere nu e lipsită de temei, dar e falsă în integralitatea ei. Peste asta, vine părerea excelentă a intelectualilor despre ei înșiși, asociată cvasimonopolului discursului public despre care vorbeam mai sus. Astfel, prejudecata e gata: intelectualii sînt dispuși să se scarifice coborînd în politică, să facă bine și celorlalți cu prețul liniștii lor, dar nu-i lasă politicienii vechi – oameni de proastă calitate, care se tem de ei, sînt complexați sau pur și simplu nu pot înțelege binecuvîntarea care i-a cotropit odată cu intrarea intelectualului în arena politică. O spun deschis, din poziția cuiva care a putut urmări de foarte de aproape fenomenul: nu e deloc așa!(…)
    Cu o singură majoră excepție, toate cazurile pe care le cunosc (direct, nu din cărți sau din auzite!) de intelectuali care au intrat în politică sînt mînați, mai ales, de un re
    [so]rt profund egoist. Unii vor pur și simplu să trăiască mai bine decît le-ar permite propriul statut profesional și simt că politica le oferă această posibilitate. ”Mai bine” nu înseamnă, așa cum s-ar crede, să fure sau să facă afaceri dubioase cu statul, ci să aibă o viața confortabilă în vremuri grele, un serviciu bine plătit dar nu prea solicitant, un minim de protocol la dispoziție, ceva recunoaștere dincolo de granițele domeniului lor, călătorii și atenție, putere mai ales în domeniul lor de activitate. Aceștia sînt oportuniști sau de-a dreptul cinici dar, chiar dacă arată moralmente rău, nu sînt cei mai pernicioși. Cu adevărat periculoși sînt alții: cei mînați de sentimentul propriei unicități, de o vanitate fără margini, de o conștiință a superiorității lor făță de ceilalți sau chiar de convingerea că destinul lor e providențial. În măsura în care rămîn doar ei în această credință, sînt doar ridicoli. Dar dacă această convingere face prozeliți, atunci putem să ne așteptăm la ce e mai rău. Nu știu cum se face, dar intră în politică exact acei intelectuali care, omenește, sînt incapabili de empatie. Or, un om incapabil de empatie e incapabil de politică(…)

    http://www.evz.ro/intelectualii-in-politica-esecul.html

    • Eu cred ca unul dintre reflexele de gandire colectiva rau formate este bazat(… tocmai) pe „coveirea” termenilor „intelectual” si „politician”. Intelectualitatea nu se limiteaza la oamenii de cultura, la fel cum politica nu este apanajul partidelor. Intelegerea trunchiata a realitatii de catre „intelectualii” nostri are drept cauza adanca respingerea de catre istoricii, teologii, filosofii, scriitorii, criticii de arta, actorii, balerinele si muzicantii care se autointituleaza „elita intelectuala” a modului de gandire tehnic: ingineri, doctori, militari (da, nu exista oameni mai priceputi in intelegerea unor concepte ca tactica, strategie, logistica), agronomi, constructori, matematicieni, chimisti, fizicieni, etc…Din acest motiv „coborarea” unui „intelectual” in politica este perceputa ca o ciocnire intre civilizatii, iar rezultatul este pe masura: cel observat, aici, de Sever Voinescu.
      Un intelectual este, de fapt, un om care isi foloseste creierul mai mult decat pentru corelarea miscarilor membrelor (alergatorii, de exemplu, nu sunt intelectuali). Unii il folosesc pentru a produce idei, altii il folosesc pentru a produce lucruri. Primii au ca obiectiv remanenta ideilor (aici, intelectualii romani in viata sunt cam la coada clasamentului pe natiuni), cei tehnici au ca tinta satisfacerea cererii imediate (nici acestia nu stau prea bine in clasamentul pe natiuni, dar exista azi, mai ales printre cei eliberati de fraiele financiare din Ro, un mare numar de tineri cu rezultate exceptionale in matematica, IT, chimie,…). In concluzie, recuperarea de catre colectivitate a sensului de „elita intelectuala” este primul pas spre o Ro „normala”. „Cogito, ergo sum” este forma, dar structura de rezistenta care asigura forma nu poate fi decat o lucrare tehnica. Aceasta recuperare trebuie sa devina sarcina principala a celor care au confiscat termenul. Confiscare care le-a creat un complex de superioritate respins de oamenii obisnuiti – vezi milioanele care l-au votat pe V2.
      Eu cred ca acesta este motivul pentru care GDS nu numai ca nu are in dotare un GPS, dar nici nu intelege la ce foloseste, darmite sa priceapa cum functioneaza…

      • Foarte oportun acest comentariu!

      • In concluzie: sa ne folosim aviatorii si marinarii, ei sunt cei mai priceputi in folosirea GPS. Coborand la nivel „local”, vatmanii, spre deosebire de soferii de taxi, sunt legati de sine. Adica sunt manevrati, desi ei par a fi la comanda. Exact asa e si pe la politicienii de nivel local: unii navigheaza prin baltoace in barcuta pneumatica de tip Fadoina (o fi portugheza…), altii aleg sa infrunte oceanul cu Biruinta. Nu, nu e inca loc pentru Biruinta in Herastrau. Hotarat, trebuie inceput canalul Herastrau-Marea Neagra!

    • Frumoasa pictura (mai frumoasa decat cea din…prima incercare 😉 ), dar legatura (pe care vrei s-o faci) intre tema tabloului si cea a articolului intra mai degraba in aria…calomniei (nu ca ar fi vreo noutate din partea ta, multinicknamebillule)

    • Mai, @trombocitel, tu stii pentru ce a fost inventat tromb(er)onul?

  28. O cafea nostalgica 🙂

    Andy Williams (n. 3 decembrie 1927 – d. 25 septembrie 2012)

  29. (…)Dar ce era el atunci? Ce vor spune despre el istoricii viitorului? Lucruri pe care parte din presa vremii și din opinia publică le-a spus încă din timpul vieții sale. Așadar, ei vor repeta pesemne la nesfârșit – și propozițiile astea vor intra în manuale – că e omul care, după ᾽90, a așezat ferm România pe orbita Vestului; că a activat mecanismele anti-corupție ale justiției, desprinzând actul judecătoresc de influența clasei politice; că a condamnat simbolic comunismul ca „regim politic ilegitim și criminal”, într-un parlament care, huiduindu-l, se autodenunța ca majoritar comunist; că a pus la dispoziția populației arhivele Securității comuniste; că, în timpul crizei economice globale din anii 2008 – 2011, a cerut guvernului, asumându-și răspunderea și consecințele gestului, măsuri de austeritate, vrând să evite falimentul țării într-un al doilea pas; că a făcut asta știind că își va pierde întreg capitalul politic. Istoricii viitorului vor mai spune că parlamentul, pe care unii ziariști îl numeau în epocă „parlamentul borfașilor”, l-a suspendat în două rânduri, încercând să-l înlăture de la cârma țării și să pună astfel capăt raziilor pe care justiția începuse să le facă prin averile și afacerile lor borfășești (…)
    Odată ales, Băsescu s-a confruntat cu o problemă care se numea „România furată”. Și am senzația că, odată cu trecerea timpului și pe măsură ce a urcat treptele puterii, Traian Băsescu a căpătat un grad sporit de răspundere față de funcția sa. Spre deosebire de cei ce alcătuiesc fauna politică a României, lui chiar i-a păsat. Și-a adecvat armele de luptă la tipul de bătălie pe care urma să o dea. A știut să devină înalt când trebuia și să coboare când trebuia, cu voluptate, la mitocănia celor din jur.
    Era firesc ca, după perioada de liniște pe care o instituise Iliescu – facem toate porcăriile din lume en douceur, victima jefuită trebuie să tacă, fericită de liniștea care domnește în jur –, țara să explodeze. România lui Băsescu a fost, într-adevăr, o țară care și-a dat poalele peste cap.
    Dar nu asta trebuia să se întâmple? Nu trebuia să aflăm ce era sub poalele bine trase în jos ale României lui Iliescu, Năstase și Ponta? România căreia Băsescu i-a dat poalele peste cap a țipat, aparent pudică și ultragiată, din o mie de guri. Cum ar fi putut fi altfel, dacă îți propuneai să scurmi gunoiul, să întorci cu plugul justiției brazda netrebniciilor care, odată răscolite, numai frumos nu puteau să miroase? Mirosea tare urât sub poalele ridicate ale României post-comuniste. Ce viermuială, ce șerpăraie, ce faună colcăitoare crescută la întuneric și deranjată deodată de pala de lumină căzută peste ea! Era într-adevăr nevoie de-un comandant de navă care, atunci când îl întrebai de primul drum pe care-l făcea odată ajuns într-un port, să răspundă însoțind cuvintele cu hăhăitul lui inconfundabil: „Primul drum? La bibliotecă!”. Era nevoie de cineva care să tragă cu un gest hotărât vălul de pe „biblioteca” PSD-ului, lăsând să apară în fața întregii lumi teribilul bordel al României tranziției.
    Adevărul e că primul drum al lui Băsescu ajuns președinte al României a fost în bordelul politicii românești. Într-un fel, și-a mutat biroul de lucru acolo. Și este oare atât de greu de înțeles că omului care i-a deranjat și i-a stârnit pe cei care prestau înăuntrul onorabilei instituții i s-a răspuns cu o ură-cult? Ne place sau nu, gestul acesta al înlăturării vălului, pe care-l presupune emergența adevărului, Băsescu este cel care l-a făcut. Tot restul, toate vorbele de clacă strânse în jurul lui de-a lungul celor zece ani sunt superflue, sunt fasoane ale frustraților care vorbeau și vituperau în timp ce el făcea.
    Și voi merge atât de departe, încât voi spune că pana strecurată mortal de Băsescu în mașinăria autohtonă a Ticăloșiei a funcționat, urmând modelul odată creat, și în momentul în care, cu prilejul ultimelor alegeri, el se pregătea să iasă pe poarta Istoriei (…)

    ( Portret de Presedinte la capat de mandat / Gabriel Liiceanu )

    http://www.contributors.ro/editorial/portret-de-pre%C8%99edinte-la-capat-de-mandat/

    • Artistic …”Bun ramas!”. In ton cu obiectivul GIOP, desi sunt convins ca GL o face cu cele mai bune intentii: nu este „TB-out!” obiectivul GIOP? Contor AMR? Da, GPS si GDS par incompatibile.

  30. Buna dimineata,

    Un articol de exceptie, un aricol al unui intelectual roman de exceptie care are curajul dar si demnitatea de a spune ADEVARUL despre Traian Basescu.

    Un fragmentm, spre incitare 🙂

    Ce viermuială, ce șerpăraie, ce faună colcăitoare crescută la întuneric și deranjată deodată de pala de lumină căzută peste ea! Era într-adevăr nevoie de-un comandant de navă care, atunci când îl întrebai de primul drum pe care-l făcea odată ajuns într-un port, să răspundă însoțind cuvintele cu hăhăitul lui inconfundabil: „Primul drum? La bibliotecă!”. Era nevoie de cineva care să tragă cu un gest hotărât vălul de pe „biblioteca” PSD-ului, lăsând să apară în fața întregii lumi teribilul bordel al României tranziției.
    Adevărul e că primul drum al lui Băsescu ajuns președinte al României a fost în bordelul politicii românești. Într-un fel, și-a mutat biroul de lucru acolo. Și este oare atât de greu de înțeles că omului care i-a deranjat și i-a stârnit pe cei care prestau înăuntrul onorabilei instituții i s-a răspuns cu o ură-cult? Ne place sau nu, gestul acesta al înlăturării vălului, pe care-l presupune emergența adevărului, Băsescu este cel care l-a făcut. Tot restul, toate vorbele de clacă strânse în jurul lui de-a lungul celor zece ani sunt superflue, sunt fasoane ale frustraților care vorbeau și vituperau în timp ce el făcea.
    Și voi merge atât de departe, încât voi spune că pana strecurată mortal de Băsescu în mașinăria autohtonă a Ticăloșiei a funcționat, urmând modelul odată creat, și în momentul în care, cu prilejul ultimelor alegeri, el se pregătea să iasă pe poarta Istoriei. Scenariul gripării mașinăriei Ticăloșiei a fost cel pe care-l inaugurase la sfârșitul lui 2004. N-avea importanță că, de astă dată, în locul lui Năstase, apăruse fiul Ponta. Mecanismul miracolului a funcționat asemănător. Într-un fel, pe terenul astfel pregătit – pe câmpul de luptă pe care-l lăsase în urma lui – au fost câștigate acum alegerile prezidențiale.

    Scriind toate acestea, mă lasă rece de pe acum huiduielile unei părți dintre contemporanii mei. Le pun dinainte în paranteză sau mi le asum, știind că peste câteva decenii, când nici eu și nici huiduitorii nu vom mai fi, ele vor fi fost deja absorbite în praful timpului.

    http://www.contributors.ro/editorial/portret-de-pre%C8%99edinte-la-capat-de-mandat/

    • Mih, bună dimineața! 🙂

      Cea mai plăcută surpriză este poziția comentatorilor cu excepția unuia autor contributor. Cred că contributorilor (typo!) le-a trebuit un vagon de lămâi pentru a publica articolul. Dacă n-ar fi fost calibrul autorului, cred că portretul rămânea în debaraua contributoare 😀

      • Servus, Old!

        Da, am vazut si eu comentariile (si mi-a placut si mie 😀 ). Vor mai fi si altele, inclusiv de alta factura, nu-mi fac „griji” in privinta asta. Important este insa ca se spune cu „voce tare”, cu curaj si demnitate, ADEVARUL despre Basescu ( citez aprox. din comentariul @Mihaelei, la care subscriu)

  31. Mih

    Mi-ai luat-o înainte …. 😀

    Acum voiam să-l postez si eu ….noroc că m-am uitat ce comentarii au mai fost postate ..

    Da,excelent articolul lui Liiceanu despre Basescu ….nu mai ai ce să mai adaugi,le-a spus pe toate .

    Mare noroc a avut România cu Basescu !!!…..foarte mare .

    Nu stiu ,dacă il vom avea si cu Johannis ….vedem .

    • Night,

      In privinta lui KJ nu as avea alte „pretentii”, alte asteptari (pragmatic vorbind) in afara de a pastra si continua parcursul (si proiectul de tara) a lui Basescu.
      Oarecum subiectiv (dar nu cred ca e subiectivism 100%, ci nevoie de onestitate), mi-ar fi placut sa vad si din partea lui KJ o recunoastere a meritelor incontestabile ale celui caruia ii urmeaza la Cotroceni (dar sunt sceptica in aceasta privinta).

    • Si @Mihaela, nu doar eu. Dar nu-i bai, nu? 😀

  32. Foarte la „obect” articolele dlor Liiceanu si Voinescu.
    Sint articole pina la care kuglele patrate (mai nou Kugelpanzer 😛 ), dupa cum se manifesta, nu vor ajunge nici macar la intelegere, dar pina la ale scoate pe piata fara sa plagieze.
    „intelectuali care au intrat în politică sînt mînați, mai ales, de un re[so]rt profund egoist”
    Sa fie acel „inocent versatil”?
    Ubi bene, ibi partidul

  33. Inafara-i vopsit gardu`, inauntru-i leopardu` :
    „Statistica a corectat avantul PIB din trimestrul al treilea, anuntand o crestere de 1,8% fata de trimestrul al doilea. Magnitudinea revizuirilor este mare, implicand un grad ridicat de incertitudine (studiu BNR)”
    Minciuna sta cu guvernul la masa 😛
    Are tara grajdani cu duiumul 😉

  34. „Argumentul celei de-a treia rectificari bugetare este in mod evident fals, intrucat situatia de excedent bugetar nu se datoreaza nicidecum unor venituri bugetare care sa depaseasca substantial estimarile, ci pur si simplu nerealizarii cheltuielilor de natura investitiilor: la finele lunii octombrie cheltuielile de natura investitiilor erau mai mici cu 2,3 miliarde de lei decat in perioada corespunzatoare a anului trecut, se arata in Opinia Consiliului Fiscal transmisa miercuri”
    Ei bine, grajdani si kugle patrate compun si guvernul. Chiar cu Harvardul la baza.

  35. despre mosteniri.

    România, locul 69 în clasamentul Tranparency Internaţional în materie de corupţie. Adică acelaşi loc pe care l-a ocupat şi în 2007.

    • Asta e pohta ce-ai pohtit? „acelaşi loc pe care l-a ocupat şi în 2007”
      Pentru o minte care sa nu aiba a face cu inocentii versatili ori nu e o kugla patrata, imagineaza-ti:
      – daca era Nastase presedinte;
      – ori Geoana din 2009;
      – daca cu tot iuresul de arestari si intemnitari (sa ti le repet? nu cred ca e cazul, ca doare 😉 ), am ramas pe loc, e clar: hidra are multe capete. Si DNA-ul mai are de lucru; materie este, nu vor şoma!

    • „Acelasi loc” este o chestie relativa. Ca si clasamentul TI. Daca Justitia scoate la lumina mai multe cazuri de coruptie, „perceptia” ar putea sugera ca „a crescut’ coruptia, nu?

      Despre clasamentul pe care il invoci:
      In ciuda a ceea ce se crede, Rapoartele Transparency International nu contin clasificari obiective care ar putea fi temei pentru politicile publice anti-coruptie. Ele spun ceva important despre starea societatii, dar intr-o maniera nebuloasa, fara contururi precise (…)
      (Deutsche Welle: Ambiguitatea coruptiei /
      http://www.ziare.com/stiri/coruptie/deutsche-welle-ambiguitatea-coruptiei-1245281

    • INTR-un sat seful de post era „frate” cu hotii. Asa ca nu a avut dosare de jaf si a fost promovat. Noul sef de posta inceput sa prinda hotii, asa ca la sfarsitul anului a avut rezultate negative – infractionalitate crescuta in sat. Asa ca a fost mutat disciplinar.
      Deci daca prinzi mai multi corupti si scazi in clasament e de rau? Ai o logica de fier purly. Ca mai toate postarile tale…
      PS. Niciun cita din hayek azi, pentru noi ageamiii?

  36. purly,

    Și tu ești o moștenire, scumpule!
    De care nouă, bătrânilor scăpați din înfernul pe care îl admiri fără a ști ce a fost, ne crapă obrazul de rușine…

    • old, nu ai dreptate in ceea ce ma priveste. ce admiri eu?

      eu admir un sistem libertarian (stiu ca e utopic, dar libertatea individuala trebuie sa ne fie tel… iar ea nu se atinge printr-un stat mare sauprintr-o economie supusa lui si nici prin ingradiri in ceea ce priveste alegerile personale). imi place de ron paul, republican, antisocialist, batranel simpatic si intelept (mai putin pe politica externa).

      apoi, eu nu admir ce a fost. din contra. dispretuiesc ce a fost. si ma simt iar fortat sa subliniez ca ceea ce a fost a fost faurit prin munca si devotament si implicare de catre 99% din populatie, populatie pe care, dupa cum cred ca iti dai seama, nu o prea admir datorita acestui colaborationism anonim.

      ii admir pe cei ce au luptat cu ilescu, cu ceausescu, cu dej, cu antonescu, cu codreanu… adica admir oameni onesti care au sustinut valorile democratiei. ale libertatii. putini! prea putini! prea singuri! prea inutili, daca stam sa ne gandim cu cata pasivitate a fost privita soarta lor de catre cei din jurul lor.

      C’est ca pe acest subiect!

      Spor!

      • cu mentiunea ca da, ar trebui sa va crape obrazul de rusine. sorry.

        • Daca parintii tai o merita si iti permit, asta spune-le-o lor, dragule. Pentru ca pe ei ii cunosti si ei ar putea sa-ti povesteasca exact ce au fost si ce-au facut.
          Generalizarea blamului (si vad ca repeti intr-una chestia asta), adresandu-te noua (celor de la Copac, carora nu o data ne-ai spus ca nu am avea dreptul sa vorbim azi) este pana la urma o „maskirovka” folosita de 25 de ani de „emanatii” din decembrie ’89. Vorba aia – spune-mi cu cine te asemeni (in gandire) ca sa-ti spun ce cred (despre afirmatiile tale).

        • @prl: tzaca, tu ai sarit multe etape inainte de a da in mintea copiilor. De fapt, cred ca le-ai cam ars pe toate. Sa-ti spun un secret: programa de la scoala vietii seamana mult cu cea de la scoala de corectie. Leitmotivul este re-abilitarea. Tu, din pacate, nu ai atins inca stadiul de abil. Esti tolerat pentru ca vina cea mare o poarta, de fapt, profesorii gen @Loda, nu scolarii lenesi in gandire ca tine. Tu esti un exemplu convingator pentru „Asa, nu!” sau „Daca nu invatati, uite in ce mod puteti esua!”. Sigur esti dintre PaNiMaesii lui CPT. Acronim pentru cap patrat, si ala.

          • Auzi, dar de unde stii tu asa de bine ce fel de profesor a fost Loda ? Ai avut acces la documentele ARACIS-ului ? Ce competente ai in aceasta directie si pe ce fapte iti bazezi afirmatiile idioate? Pe faptul ca refuz sa gandesc ca tine si prefer sa gandesc cu capul meu ? Prin faptul ca refuz sa fac temenele politicienilor chiar daca se numesc Basescu sau Udrea?Ete, scartz, ai reusit sa ma enervezi ;faptul ca nu poti trai fara sa ma pomenesti peiorativ desi nu am scris nimic de zile bune(doar nu o sa ma alatur corului de plangaciosi dupa Basescu, e treaba voastra, nu a mea) ce spune despre tine? Ca ai mai mult caracter decat mine (sau macar il ai ? )? ca ti-ai facut profesia (in caz ca ai avut vreuna) mai responsabil si mai bine decat mine? Ma lesi ?Putin respect nu strica inainte de a avea pretentii similare de la altii.

          • @ judex,
            ai `nervat-o pe dna diriga 😉
            Treci la colt, in genunchi pe coji de nuca 😉

          • TMNL, sinecura, CPT.
            Nihil sinecura, nihil sine @loda! Cred ca exista o relatie biunivoca intre @loda si galetuse: nicio @loda fara galetusa, nicio galetusa fara @loda. Asa se fac castelele de nisip. Valea Loarei are acum concurenta in Ro: Valea @loadei. Valea, un cuvant cheie.

          • judex, omului cand imbatraneste i se accentueaza defectele din tinerete . Doi Vasile intaresc ce am spus eu mai sus :
            ,,Prostia se insoteste intotdeauna cu rautatea ” (Vasile Duta)
            ,,Are si prostia liderii ei” (Vasile Ghica).
            te las in rautatea si prostia ta (pana la urma tu trebuie sa ti le porti);poti sa alegi : rautatea-ti prosteasca sau prostia-ti rautacioasa.

      • Te cunosc prea de mult timp ca să nu stiu ce e în mintea ta: multă poleială și puțină rațiune în care ideile intră în coliziune ca în paragraful următor:
        «apoi, eu nu admir ce a fost. din contra. dispretuiesc ce a fost. si ma simt iar fortat sa subliniez ca ceea ce a fost a fost faurit prin munca si devotament si implicare de catre 99% din populatie, populatie pe care, dupa cum cred ca iti dai seama, nu o prea admir datorita acestui colaborationism anonim.»

        Cât despre colaboraționismul de care pomenești, asta ar presupune posibilitatea alegerii atitudinii față de regim, ori atunci n-a fost decât opțiunea de supraviețuire!
        …dacă n-ar fi existat această supraviețuire pentru continuitate, tu și alte soiuri de puriști n-ați fi avut ocazia să vă etalați curajul de doi bani pe vreme frumoasă !!!
        Să dea Cel de sus să n-ai ocazia de a-ți proba acest curaj, copile! 🙂

        • sper, sincer, sa nu fie cazul… poate invatam sa mai si cladim…

          dar avand in vedere hipsterismele de azi si influenta moscovei, tind sa cred ca viitorul are sanse sa fie iar rosu, desi mici.

        • Old,

          De multa intelegere si rabdare a avut parte „cupilul” asta la Copac. Ceea ce nu-i un lucru rau. Dar prea nu s-a lipit nimic de el in ani de zile. Ceea ce e cam trist (mai mult, sau mai altfel, ma abtin sa mai spun, din respect pentru tine si Viq)

  37. pe partea de lupta impotriva coruptiei eu am vazut schimbari in bine. mult in bine.
    e doar interesant ca nu am sarit vreo 10 locuri… dar e o chestie de perceptie, ai dreptate mih. insa pana la urma aceasta perceptie e o parte importanta a ceea ce lasi in urma ta, ca om politic. altfel, si nicon a fost un presedinte, in opinia mea, foarte bun. dar who cares?
    si da, victor, daca era nastase nu vreau sa ma gandesc cata mita trebuia sa plteasca cineva pentru a incepe un business. sunt sigur ca era naspa situatia.
    p.s. autorul la DW e un fel de expert anonim, ca multi altii in tara asta. un anume Horaţiu. nu imi plac surse aparent straine cu autori ce poarta nume latine, cu diacritice.

    • @ prl / w ,
      cred ca esti destul de inteligent sa intelegi ce a spus si @ Mih mai sus: cu cit descoperi si ii dovevedesti pe mai multi corupti, cu atit perceptia extinderii coruptiei creste.
      Daca nu s-ar fi descoperit si pedepsit atitia corupti, ramineam cu convingerea ca „unii umbla cu coruptia in gura”.
      Cunosti autorul?

      • nu cunosc autorul.
        dar (re)cunosc ca probabil m-am pripit si mih are dreptate.
        depinde desigur si cum s-au formulat intrebarile. adica daca e asa, trebuia sa mai pierdem niste locuri, nu?

        dar nu is sociolog, ce sa mai zic 🙂

        • In cazul asta revino de la „ar trebui sa va crape obrazul de rusine” la „ar trebui sa-mi crape obrazul de obraznicie”
          Autorul este mentorul tau de pe stinga, marele specialist in drept international; caci cel national l-a cazut si a trebuit sa repete de citeva ori pe la Jilava si Rahova 😛

          • de unde pana unde mentorul meu. am avut candva un mentor,de la universitatea din sibiu.
            atat.

            iar inventii, iar etichete nefondate.

          • despre „“ar trebui sa-mi crape obrazul de obraznicie” nimic?
            Tocmai pentru afirmatia asta am scris „mentorul tau”!

          • victor, ai vazut ce a zis old, ai vazut ce am raspuns eu, am inteles jocul tau de cuvinte… cam atat pe subiectul asta

    • Mi se pare ca te preocupa mai mult „trasul spuzei” pe o turta care…tot cam necoapta ramane, oricat te straduiesti sa legi „perceptia” de „mostenire”.

    • Purly,

      c’man man !
      E simplu.
      Daca in 2007 eu castigam £ 2000 lunar, Old £1600 iar tu £18,000, eu m-as fi aflat pe locul II, dar in 2014, Old coboara la £1700, tu urci la £44,000 si eu la £26,000, tot pe locul II ma aflu 😀 😀 😀
      Ba mai rau 🙄
      Pot spune ca distanta dintre mine si cel din fata mea s-a marit 😦

      „Locurile” intr-un clasament reflecta doar pozitia unuia in raport cu altul din grupul martor.
      De aici pana la situatia de pe teren mai sunt multe date de luat in calcul.

      Cum se zice mai sus, daca compari situatia”Ro 2007″ cu „Ro 2014”, poate sa arate cu totul altfel 😉

  38. Mari tontoloci: „Politistii protesteaza miercuri dimineata in fata Ministerului de Finante”.
    Mergeti, mai baieti, la Cotroceni; aveti si melodia compusa 😉

  39. bunä,
    asearä l-am ascultat pe Geoanä, m-am bucurat incä odatä ,cä
    nu a fost ales presedinte, ar fi fost o catastrofä pt. romania.
    face multzi cläbuci si atat. ce nenorocire ar fi fost ca presedinte.

  40. iar se dau in bärci pe blog,intelectualii manelisti?

    • Cam da, Theo 😦 Si-i bagam prea mult in seama 😦
      Probabil ca le-au picat prost articolele de azi si au simtit nevoia sa reactioneze.

  41. Apropo de excelentul articol pomenit de Mih …ce m-a nemultumit a fost comentariul unui „contributorist” , care vroia neaparat sa arate ca Basescu nu a absolvit „Scoala de dans si bune maniere” in intregul sau …. asa este ,n-a absolvit DECAT sectia de dans 🙂 . Dar sa nu uite domnul Lucian Miulescu ca Basescu le-a oferit multor angajati ai diferitelor trusturi media o paine buna buna de mancat desi ei insistau pe scatofagie.
    Practica deja este insusita cu brio si de purtatoarea de vorbe a pontatului TGV scuzati GVF : http://www.comisarul.ro/politic/trompeta-nu-doarme-dar-viseaza-tot-iohannis_298142.html

    • Pentru mine este imbucurator ca mai marii PSD nu stiu altceva decit nationalismul comunistoid.
      Este incredibil cum nu pot pricepe ca electoratul lor se diminueaza pe zi ce trece.Cum dracului nu se sperie vazind ca impotricva lui Ponta au iesit milioane de tineri care nu mai lacrimeaza la chestii de astea .
      Noroc ca ceilalti -formati tot la scoalsa politica FSN tac sau vorbesc atit de incet ca nu i saude nimeni.

    • depemures, servus! 🙂

      articolul respectiv a adunat în 12 ore de la publicare 21500 vizualizări (la ora 20.15!)

      tare subiectul, mare autorul! 🙂
      …că pe acolo un mărunțel-contributor n-are batistuță la el și pune în pericol fasolea, nu e de mirare! A găsit și el o pată în soare…

  42. ce rasul lumii este mitomanul, face Guvern cu loazele manechinului
    rosu, niste netremnici ,niste escroci, precum porcul fost finantzist,
    Barbu tembelul nerusinat ce este o baligä, s-au STROIE- omul
    care ar trebuii sä -i parä räu cä s-a näscut, panä acum nu a regretat de accidentul din apuseni- dar este bine ancorat la firul rosu
    cu rusia ,prin Kondiakov.

    adunäturile lui TÄRI, sunt niste traseist mizerabili ca si el.

    cum sä-tzi faci guvern cu fosile MELESCANU; TÄRICEANU;NICOLICEA
    etc.
    cine ii dä girul unui Impostor ce a schimbat 50 de miniStrii?????

  43. Consiliul Fiscal apreciază că rectificarea bugetară este ilegală, pentru că încalcă mai multe prevederi legale. În plus, potrivit Consiliului, rectificarea arată incapacitatea Guvernului de programare și execuţie a bugetului, privind în special investiţiile (…)

    http://www.romanialibera.ro/politica/institutii/rectificarea-bugetara-este-ilegala–consiliul-fiscal-359698

    • KJ : „Ne spune ca este excedent bugetar. pai normal, daca nu ai fost in stare sa cheltui banii pentru investitii ai ramas cu ei in buzunar ca fraierul. ” 😀 Es ist wahr !

      • Si un moment rar de sinceritate la Tontacul galactic care declara senin: ” nu am sa inteleg niciodata decizia consiliului fiscal”. Adica ne anunta ca e idiot in chestii fiscale si niciodata nu va fi altfel decit idiot.

  44. Frica manifestata de partide , si in special de pesede , dupa votul din 16 noi. a tinut exact ca in povesti ,3 zile. Iata ca sub inteleapta „conducere” a pontistului , raul incepe din nou sa ne „cucereasca”.Proiecte de legi care ataca statul de drept sunt atent „slefuite” ca sa para „democratice”, se pregatesc pe ascuns proiecte de scapare a hotilor de bratul justitiei. Decizii si numiri scandaloase la CNA !! Vorba lui Geoana ,ca Ponta are cruce in marile cancelarii occidentale nu-l impresioneaza pe plagiator si gasca sa.
    Ce este de facut ?
    Cum ar fi sa iesim pe 22 decembrie in strada ; o data pentru a-l saluta public pe „civilul” Basescu Traian si a doua oara sa le reamintim gusatilor si burtosilor ca si noi contam , ca putem sa-i fortam sa lucreze in folosul nostru si al tarii,nu al lor.
    ALEGERI ANTICIPATE !!

    • Nu.
      1) In primul rand, o asemenea manifestare ar arata, mai mult decat nemultumirea fata de guvernul V2, neincrederea in opozitie. Joc de suma nula pe plan intern, dar extrem de negativ vazut din exterior.
      2) Apoi, eu cred ca nu a venit momentul ca lui Traian Basescu sa i se spuna mersi si sa i se ureze o pensie linistita, ci sa i se ceara continuarea unei activitati in opozitie, cel putin la fel de fructuoasa ca aceea de Presedinte. Pana la biruinta totala asupra GIOP! Care, asa cum ne-a avertizat V2, traieste, chiar daca lovitura primita pe 16 l-a ametit pe moment. Ro nu-si poate permite inca trecurea in rezerva a lui TB, mai ales ca forta de reactie rapida a lui KI/MM/… in aceasta zi mi s-a parut mai curand schioapa decat alergareata. KBr, mai curand decat KI. Azi, cel mai pe faza mi s-a parut SOV (incluzand aici si popularul articol al lui GL). Ieri Marean, azi SOV…Hula functioneaza pe principiul hopa-mitica! Azi, adevarul a venit de la mititica…

      • Nu. Nu am sugerat trecerea lui Basescu in „rezerva”. No way ! Am propus sa iesim si sa-i multumim pentru cei 10 ani de „basism”, si da, sa-i transmitem ca-l dorim antrenor ( jucator) 😀 inca multi ani. Stiu ca Presedintele nu ne va dezamagi. Nu se ” egzista”!

      • judex, servus! 🙂

        cei care s-au străduit degeaba a-l scoate pe TB de la Cotroceni vor gusta în viitorul apropiat din „torta” pe care și-o pregăteau.
        Li se vor acri gurile când se va adeveri vorba aia anglo-saxonă: «Ai grijă ce îți dorești!»
        Eliberat de constrângerile prevăzute in fisa postului, cu «muniția» adunată în toți anii ăștia, Marinarul poate să se desfășoare în voie și să pună «tunurile» pe ei 😀

        • Sper si eu, @old…De obicei, bilantul se face la sfarsit, nu la (un nou) inceput. Dupa parea mea, este inca neclar daca dupa 16 noiembrie GIOP a pierdut un brat sau a castigat o tara…In acest moment, a alege o opozitie fata de V2 sau fata de KI par, ambele, la fel de riscante: riscul ca aceasta opozitie sa fie interpretata ca un sprijin indirect pentru KI, respectiv V2. Liiceanu pare sa creada ca (sau, cel putin indruma lumea pe aceasta cale) pe 21 decembrie TB si-a incheiat lupta. Nu de bilant si multumiri are nevoie TB, ci de asigurarea ca are un sprijin suficient de mare ca sa nu fie fortat sa-si paraseasca nava in mijlocul furtunii. Liiceanu ii cere, implicit, sa se retraga, in schimbul unei iesiri onorabile. Cam la atat se reduce diferenta dintre tentativa violenta de aruncare in afara jocului a lui TB incercata de GIOP si aceasta noua invitatie, cu manusi de catifea – pentru ca GL este un admirator al lui Michnik – adresata azi de GL (N.B.: …si cu mult timp inainte – de GDS) lui TB. Asta in timp ce Ro este azi,de fapt, nu intr-un moment de bilant, ci in momentul culminant al inclestarii cu GIOP. Nu, cu siguranta ca tonul din articolul lui GL nu este scris intr-un ritmul potrivit luptei, ci intr-unul ce indeamna la repaus. Pe loc repaus in timpul asaltului?!!! Asta ne trebuie noua? GIOP isi freaca mainile de bucurie!

          • judex,

            și totuși este un «Portret de președinte la capăt de mandat»!
            Eu nu cred că dacă TB simte că mai are ceva de făcut, va fi oprit de aluziile (pe care, sincer, eu nu le-am detectat!) avansate de dl Liiceanu 🙂
            …poate ca TB o să-i ofere peste ani distinsului intelectual și ocazia unui «portret de politician perpetuu», noah ?! 😀

          • Bine, @old sunt de acord sa trec articolul lui GL la capitolul „friendly fire” (oare cate victime or mai fi contabilizate la ora asta ?). Dar numai pentru o perioada. Perioada de gratie, perioada de greata…VDM.
            Astept, insa, ca omul de litere GL sa revina cu un semnal clar, lamuritor (N.B.: obsesiv, aceeasi radacina cu lamaile lui @Mih) si MAI ALES cuantificabil. Inainte de 22. Pariez ca trecerea de la litere la numere il sperie, insa, pe dl GL. Pentru ca tranzitia asta este cosmarul cel mai mare al GDS.

  45. Articolul scris de Liiceanu pe Contributors le-a bagat unora mortu`n casa; o sa scrie si ei niste analize de o sa stea pisicuţu`n coada.
    Nu doar cu laude a la Liiceanu, basistu`, ci una de român impartial, trecut prin viata si fan al multor partide. Toate avortate 😛

  46. Buna dimineata !
    Excelentul articol al lui Liiceanu are pana la aceasta ora 29.406 vizualizari ! !! Big ,big like 😀

  47. Viq,
    am impresia ca Loda, odata in viata-i (fara sa-si dea seama , probabil 😀 ) a spus o treaba inteligenta: „cine a dat primul”. In ce-i priveste pe amandoi: Jonahhis, si MM. Pai sa ne amintim ce enormitati a spus Basescu despre amandoi, in campania electorala, Basescu stiind foarte bine ca sunt niste enormitati. Ca „MM a dezamagit”…ok, hai sa admit, poate ca alea despre Johannis erau partial adevarate. Dar despre MM, stia si Basescu prea bine ca batea campii, iar contextul campaniei electorale nu era o scuza. Incat, in locul lui MM, m-as fi gandit si eu poate ca mai bine stau acasa.

  48. Afirmatiile din primavara lui 2013, primele „pietre” aruncate pe subiect (reluate in 2014), facute, sau (cel putin) sustinute tacit, dar ulterior si explicit despre „troc”, „tradare”, „vanzare” cu referire la Justitie si Basescu, n-or fi fost niste enormitati …dezamagitoare?

  49. Habar nu am, or fi (/fost), la fel de dezamagitoare. Motiv in + pt MM sa stea acasa – cat inca nu si-au lamurit „enormitatile”, care-s mai enorme si care nu, rezulta ca MM si TB n-au motive sa pupe P-ta Endependentii. Dpdv meu, ambele seturi de declaratii ar trebui bagate intr-un sertar si incuiate bine, cei doi ar trebui sa se impace, toata lumea ar avea numai de castigat. Sigur, pt asta ar trebui sa-si vorbeasca si, nu-i asa, ce prilej mai bun decat aniversarea de ieri….nu stiu ce sa zic. Tot ce spuneam eu era ca, dupa mine, MM mai degraba din cauza asta lipsise ieri, decat din cauza de Udrea – aia a venit pe urma, asa, ca sa zica si ea ceva. Ca a facut bine sau rau, mi-e greu sa judec. Astept, inca, sa-l vad pe TB in PMP, devenind, de ce nu, presedintele acelui partid, astept inca s-o vad pe MM facandu-si partidul ala (dat fiind ca nici fundatia n-a infiintat-o inca, prevad ca o sa am mult de asteptat…..poate forever). Si, da, astept sa vad si ce consilieri/sef de administratie isi ia KWI (mi se pare cel putin la fel de important). Pana la urma, acolo e ceata maxima – si, dupa cum zicea cineva, poate ca avem noi asteptari prea mari – persoana in cauza il compara pe Mahalache cu Cristian Diaconescu, la fel de traseist, la fel de „iesit de sub fustele lui Nastase”. Nu stiu, astept sa vad, am intrat in starea de „nemuritor si rece”.

  50. Toti asteptam (mai putin nemuritori)
    Întrebarea este care va fi diferenta dintre asteptarile noastra si a celor care au facut din Iohannis un presedinte.
    Eu refuz sa accept ideea unei simple intimplari, a unui impuls de moment inexplicabil a lui Antonescu de a l promova pe Iohannis , a impartirii intimplatoare a ofertei in primul tur pe principiul cu de toate,a mobilizarii diasporei pe motiv ca s au desteptat in ultimii 2 ani.
    Refuz sa cred ca s au intilnit in acelasi moment atitea intimplari care au condus practic la cea mai gra infringere a PSD.
    Si nu numai cea mai grea infringere ci delimitarea corecta a unui bazin electoral controlat de mafia PSD.
    Ce urmeaza? Greu de raspuns.O guvernare cu un nou PNL compromis?Un parlament urias compus din penali si idioti?O administratie locala condusa de baroni mai mari sau mai mici dar cretini in majoritate?
    Nu stiu ce urmeaza.
    Sper insa ca plecind de la reteta care l a propulsat pe Iohannis se pot forta alegeri anticiparte,schimbarea sistemului electoral , limitarea numarului de parlamentari si in sfirsit schimbarea sistemului administratiei locale.
    Probabil ca cer prea mult dar speranta moare ultima.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s