Cafeaua de joi + un „update” de vineri

 

Mih

UPDATE

„Indemn la simplitate”, a fost una din scrierile lui Ernest Bernea (tatal lui Horia Bernea), putine la numar, care au vazut „lumina tiparului” si au ajuns la cititori in anii ’90. Mi-am amintit de ea in momentul in care am vrut sa incropesc un mic text pentru azi, sub titlul „Indemn la calm si cumpatare”. De fapt, intai mi-a venit in minte titlul, plecand de la atmosfera supra-saturata de ceata & umori din spatiul public al acestor ultime zile. Paranteza: cine doreste, poate gasi, depasind eventuale prejudecati, lucruri de mare frumusete spirituala si de perena valoare moral-umana in lucrarile lui E Bernea accesibile prin intermediul internetului, sau „uitate” prin vreo librarie sau biblioteca (Indemn la simplitate, Cel ce urca muntele, Criza lumii moderne s.a.). Inchid paranteza.

De ce e nevoie de calm si despre ce fel de cumpatare e vorba, e usor de inteles. Poate nu si de acceptat din partea unora.
N-o sa insist prea mult: in fond, fiecare e liber sa inteleaga ce si cat vrea (sinonim cu „poate”, adesea) din ce se intampla si sa-si formeze propria parere.
O sa spun  ce ma frapeaza si nemultumeste in manifestarile, luarile de pozitie si …cuvant&vorbe [sic!] fata de evenimentele recente (si scandalul „Udrea” sau „Udrea vs Coldea” este pe primul plan). Dincolo de tot ce poate fi ceata manipulatoare, dezinformare, intoxicare premeditata, interese partinitoare pe de-o parte sau parerea, convingerea (a mea, inclusiv) ca orice corupt, indiferent de nume si pozitie, trebuie sa raspunda in fata legii pentru faptele sale si e foarte bine ca ajunge in aceasta situatie, pe de alta, mi se pare inadmisibila coborarea discutiilor in „tabara noastra” la un nivel nemaiintalnit pana acum, cred. Sau daca admitem ca nu este chiar o „premiera absoluta”, in orice caz s-au atins de data asta cote „spectaculoase”. Nu am vazut asa ceva in cazul niciunui alt inculpat in vreun dosar de coruptie, indiferent din ce „zona” politica sau sociala a facut parte. Indignare (fata de fapte) sau satisfactie (fata de sentinte) da, au fost si sunt firesti si indreptatite. Dar asa o revarsare agresiva de resentimente, umori si vulgaritate, nu stiu sa mai fi intalnit. Nu e in regula sa vad comportamente de tip antenisticc acolo unde ma asteptam sa gasesc modele de abordare (inclusiv de limbaj) si implicare in viata cetatii demne de apreciat, de incredere si de…urmat. Si ma refer la intelectuali, oameni de presa, formatori de opinie. Care se considera de…dreapta.
Mih
143 responses to “Cafeaua de joi + un „update” de vineri

  1. Narcis Daju cam lămureste un pic ce-i cu serviciul nostru de informații
    Vă pot spune că Academia este o instituţie de învăţământ de elită, te pregăteşte pentru viaţă din toate punctele de vedere. O singură tristeţe am avut: în momentul în care am constatat că epurarea SRI de elemente ale Departamentului Securităţii Statului e doar o poveste! Mare parte din foştii mei colegi erau fii de ofiţeri de Securitate…

    Educaţia primită însă nu prevestea probabil ceea ce avea să urmeze…

    http://www.ziarulalbacazapada.ro/Articole/8/Narcis-Daju-jurnalist-fost-ofiţer-SRI-Academia-este-o-instituţie-de-invaţamant-de-elita-O-singura-tristeţe-am-avut-In-momentul-in-care-am-constatat-ca-epurarea-SRI-de-elemente-ale-Departamentului-Securitaţii-Statului-e-doar-o-poveste!-Mare-parte-din-

    Asta se întâmpla fără Legea Lustratiei …in 25 de ani încă n-am scăpat de nomenclaturistii PCR si a Securității Poliției politice si beizadele lor

    • Servus,night! 🙂
      Cu aceasta stire daca este adevarata si verificata se lamuresc multe in legatura cu serviciile. Procesul de epurare a serviciilor de fostil securisti a reprezentat o etapa importanta ,dar insuficienta ,din moment ce a avut loc predarea stafetei fiilor sau nepotilor.
      Ai dreptate,lipsa Legii Lustratiei ne urmareste si ne da frisoane in continuare.Cu ani in urma, tot o femeie curajoasa, Mona Musca, a platit cu carierea politica cererea in Parlament pt.adoptarea Legii.

  2. Dacă e așa ,atunci God bless America !!!!…..vom fi veșnic recunoscatori Americii.

    SUA declanseaza Jihadul contra Rusiei din Romania!

    Atentia pe care o acorda Statele Unite tarii noastre creste pe zi ce trece, pana si clasa politica romaneasca mirandu-se ce este cu toata aceasta „fratie de sange”. Pentru ca, orice s-ar spune, parteneriatul strategic dintre liderul mondial si ceea ce ar parea un simplu punct pe harta lumii nu doar ca este respectat, dar se intareste tot mai mult, pe zi ce trece.

    Comentati si cititi aici: http://www.enational.ro/dezvaluiri/sua-declanseaza-jihadul-contra-rusiei-din-romania-456869.html/#ixzz3QqxkzGrV

  3. Buna cafea, @Mih! Arabica?
    Sincopele baietilor astia talentati spun multe. Stii ca unul dintre ei e legat de Ali Baba (Tahini)? Sincopele lor sunt o clara invitatie la meditatie, un indemn sa le continui ideea. Puterea tacerii de a induce actiune, cum ar veni….
    Aburii cafelei tale imi inspira asta:

    • 🙂
      Cafeaua e mai degraba…Indiana 😛 .
      Nu stiam nimic despre baietii astia pana dimineata, cand am cautat o „varianta” pt cafeaua de azi. [Si nu stiu nici acum mai nimic. Intre timp, m-ai ajutat tu sa aflu si despre Ali Baba’s Tahini: multam! 🙂 ]
      Puppetii si sforile lor mi i-au scos in cale… Si m-am bucurat de intalnire 😀

      • Si eu am aflat de AB’s Tahini azi, tragand de sfoara lui Goagal. Dublu castig: a) seria dedicatiilor lor catre Hank Williams este un fel de „Breaking Bad” muzical; b) e bine, din cand in cand, sa stii ca te mai afli si la celalalt capat al sforii decat marioneta.

  4. Sa nu fie de genul „Mircea, fa-te ca lucrezi”:
    „Dosarul mineriadei din 13-15 iunie 1990 a fost redeschis, după ce procurorul general al Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a infirmat rezoluţiile de neîncepere a urmăririi penale în cazul acelor evenimente, instanţa supremă urmând să hotărască dacă va confirma decizia.”

  5. Buna ziua!
    La cafeau de la pranz este bine sa cititi si ce spun oamenii acestia aici
    http://www.neurope.eu/article/only-juncker-can-save-greece?utm_source=NEW+EUROPE+Newsletter&utm_campaign=b423f641ab-05_Feb2_5_2015&utm_medium=email&utm_term=0_cafce5403e-b423f641ab-56724041
    Romania sta putin mai bine de cat Grecia dar si la noi piata energiei este un cartel ca si alte multe care mai sunt.
    ,,In Greece, one liter of diesel fuel is sold for € 1,30. In Brussels, this is € 1,05. The price of crude is the same for both countries and the average labor cost at the Greek refineries is less than € 1,000 per month (all costs included) while in Belgium it is over € 4,000 per month. Energy in Greece is a cartel.”
    Nu va suna cunoscuta treaba cu motorina ?Nu va aduce aminte ca la noi se construiesc sosele proaste ,scumpe si ca cei care le fac au un salariu de n ori mai mic ca cei din vest?De ce?Stim cu toti.
    Ca intra X sau Y la mititica nu ma intristeaza deloc ba din contra sunt bucuros .Nu le plang de mila ca nici ei nu au plans de mila mea.

  6. cu escroci nu potzi construii nimic.
    dar nu intzeleg , dece este amanat iar Oprisan?

  7. Salut prieteni! Pentru cei care continuă s-o ţină langa cu vànzarea flotei.
    In dosarul respectiv era vorba de 16 nave. Din 400, càt reprezenta flota la data respectivă, fapt care reiese şi din Decizia de clasare a cauzei.
    ,, Sumele realizate din vânzarea celor 16 nave au fost în cuantum de 63.134.735 USD. Decizia vânzării navelor nu a aparţinut Ministerului Transporturilor, ci a aparţinut FPS şi AGA a CNM Petromin SA, întrucât FPS şi nu Ministerul Transporturilor erau acţionarul majoritar al CNM Petromin SA”, arată DNA.
    Din cele 400 de nave, TB a fost pentru vànzarea a 7 nave, nave care erau aşa de uzate încàt nu mai era rentabilă repararea şi întreţinerea lor. Plus, exista riscul de a se plătii sume enorme in eventualitatea unui accident / incident al vreuneia din aceste nave uzate.
    16 din 400 nu reprezintă FLOTA!

    • @florin:
      Tehnica lui @adysor (echivalent: @john, @adrian, …) e rudimentara: daca nu poti nega un fapt, prezinta-l in oglinda. In acest fel, daca a furat cel din stanga, in oglinda va aparea ca furtul a fost comis de cel din dreapta.

  8. Unde sunt restul? Pe cine să întrebăm? Nu ar fi bine să ştim?

  9. Asta că nu mai avem flotă ţine de propaganda PSD!
    Institutul de marină scoate şi a scos în toţi aceşti ani promoţii de noi absolvenţi!
    Cànd mergeţi la mare daţi o raită prin portul Constanţa sau Midia – Năvodari. O să fiţi surprinşi de càte nave sub pavilion romànesc veţi vedea.
    Plus că o parte din ele sunt închiriate (cu echipaj cu tot) diversilor armatori.

  10. Vesti proaste! Pentru bunicuta-KGB

    Dosarul Mineriadei din iunie 1990 a fost REDESCHIS. Iliescu este pus sub ÎNVINUIRE. Departamentul de Stat al SUA: „Acţiunile autorizate de preşedintele Iliescu şi guvernul său au lovit în inima democraţiei române”

    http://www.evz.ro/dosarul-mineriada-13-15-redeschis.html

  11. alt inpertinent DRAGNEA, el a procedat corect, vrea martori pe Ponta si Dusa, nu este normmal omul. astia au beneficiat, iar fapta lui
    a fost constatatä si unii condamnatzi.

    dece nu este pedepsit escrocul manipulator DRAGNEA?????

    • Dl. Tristoiu (…Trestoiu?) invata acum engleza, in vederea contactului iminent cu deveselii. Misiunea sa va fi aceea de a afla daca inaintea oului, gainii si cocosului nu a existat, totusi, o vaca de lapte (de muls, adica). Mulsa de galinacee, astfel incat sa-si confirme teoria.

    • Servus, Old 🙂

      Asta-i ala cu dezvaluirile despre tineretea lu’ vvp…
      Multi vorbesc azi de toate si din toate partile. Foarte „echi”(distant)(librat) si ofcoz, far’ de vreun interes in afara de ceva spuza 😛

  12. In atmosfera foarte incarcata de ceata, fum, praf, dar si umori, bulbuci cu spume si stercobilina, e reconfortant sa mai dai si peste oaze de calm si rationalitate. Gradina Norei este un asemenea loc. Ca de obicei 🙂

    https://noradamian.wordpress.com/2015/02/05/telegrame-februarie-2015/

  13. Buna dimineata,

    Eu cred ca merita citit si poate de vazut de unde ne vine tot „taraboiul” de care avem parte. Intrebarea, pe care adesea mi-o pun si eu, suntem pregatititi ? Mai cred ca pentru prima data in lunga si chinuita noastra istorie, asezarea geografica ne va aduce IN SFARSIT si un oarecare beneficiu.

    ww.paginadepolitica.ro/opiniearestarile-televizate-ale-dna-romania-suntem-pregatiti-de-asa-ceva/

    • așteptai o confirmare a spuselor mele? O ai acum. Oamenii deștepți cred în spusele altora…din prima.

      • Oarece trufie de „buricul-pamantului”?
        Suna cel putin penibil a doua propozitie.

        • crezi că un judecător foarte bun nu poate fi convins într-un dosar din prima citire. Ori un anchetator bine pregătit? Probabil că te oripilează ”din prima”. Urmarea firească era alta(am vrut să o evit, pentru că nu era cazul. Aici toți cititorii suntem la fel de… deștepți. De unde știu? Îți răspund, dacă-mi spui că nu te superi)

          • Nu e vorba de „oripilare”. Si nu e vorba de „suparare”.
            Si nici despre vreun raspuns pe care sa-l astept eu (cu promisiuni anticipate) de la o intrebare pe care ti-o pui singur.

          • cum putem fi …vineri încă la cafeaua de joi dacă e …de calitate?

    • Contextului extern nu trebuie nici ignorat, nici minimalizat si cu atat mai putin, gresit inteles (la asta, se strofoaca teribil sa ne „ajute”…vecinii si conservele lor 👿 ). Plecand de aici, implicarea evidenta si consistenta a aliatilor Romaniei in rezolvarea uriasei probleme a coruptiei interne (ca vulnerabilizare a statului) nu poate fi decat de salutat.

  14. In tot „taraboiul” eu, una, nu tin partea nimanui, pentru ca nu sunt, n-am fost si nu voi fi telespectator fidel al antenelor varaniste.
    Cine a furat sa se duca acolo unde-i este locul indiferent daca MI-A FOST DRAG ORI NU ! ! !
    Altminteri nu vom iesi niciodata din impasul in care ne aflam de 25 de ani.

    Se fac jocuri ? Sa se faca ! Insa dupa cate vad p’a rand, p’a rand, se duc toti acolo unde merita sa se duca, dupa faptele lor.
    Pentru ca observ ca „pe fond” ca sa folosesc limbaj de moda noua 😛 niciun nevinovat al acestor vremuri n-a intrat complet nevinovat la puscarie, niciunul.
    Au la dispozitie aparatori foarte buni, posibilitatea de a lua legatura cu ei, intr-un cuvant le sunt respectate toate drepturile. Atunci…de ce sa-i sustin eu ?
    Sa-i sustina avocatii lor gras platiti. Eu ? NICIODATA oricare ar fi numele lor.

    • Este exact cum gindesc si eu. Cred ca „neintelegerile” dintre noi rezulta din faptul ca eu deja cred ca locul EU e dupa gratii (posibil pripit, dar ii recunosc dreptul de a functiona ca cetatean liber si nevinovat pina la proba contrarie), iar tu nu, asteptind mai multa informatie. In subiectul asta intre noi chiar nu e alta diferenta decit cea de perceptie.

  15. Asadar in loc de „ tic-tac ” eu imi doresc mult… p’a rand, p’a rand
    🙂
    desi tot un fel de tic-tac e si p’a rand, p’a rand -ul meu 😛

  16. Recuosc cu mana pe inima, ca pe acest link, l-am aduc aici si pentru un oarecare talc,

    http://www.evz.ro/arestarea-lui-adrian-sarbu-versus-condamnarea-lui-dan-voiculescu-o-comparatie-necesara.html

  17. Servus, Mihaela! 🙂

    Ma bucur sa te vad. Si sa-ti citesc comentariile 🙂

  18. Oprisan achitat….expertele arestate și trimise în judecată pentru favorizarea făptuitorului, iar presupusul făptuitor achitat… 😀

    Foarte interesant ….mergem in direcția lucrului „bine fâcut”

  19. Sentinta nu este definitiva. Totusi foarte ciudat si foarte suparator. Atunci prejudiciul de 2 mil euro cine l-a comis ? ? ? Ciudat.

  20. Mih, gand la gand 🙂

  21. Night, Mihaela,

    In plus, achitarea lui Oprisan apartine judecatorilor de la tribunalul din Cluj, hotararea in privinta expertilor, DNA-ului +Tribunalul Bucuresti. Nu stiu in ce masura asta explica ciudateniile (de la Cluj, mai degraba, nu?) 🙄

  22. Salut prieteni! Oprişan a fost achitat în baza expertizei unei experte trimisă în judecată pentru expertiza respectivă! Nu-i aşa că sună ciudat?!

    • Servus, Florin!

      Tocmai incercam mai sus sa inteleg ciudatenia prin faptul ca e vorba de spete judecate de magistrati diferiti/tribunale diferite si ca nu e o hotarare definitiva. In final, o concordanta musai sa existe.

      • E o problemă de limbaj. Justiția are un limbaj specific. Când explici cu limbajul comun pot apărea contradicții logice insurmontabile. De aici vine și îndemnul filozofic(parafrazat…bine)…„despre ce tu nu poți vorbi (nu ai limbaj potrivit) mai bine taci”. De asta nu trebuie comentate hotărârile judecătorești de oricine. eu pot să vă explic „concordanța”. S-a prescris fapta lui Oprișan și expertul a comis o faptă penală în timpul procesului. Cu acest …ingredient știre pare…digerabilă logic…

    • Ziua buna !

      Absolut ciudat.
      Si nu cred ca poate ramane asa !

  23. @ady,

    Nu-i musai sa ne placa tuturor aceeasi „cafea”, fara sa intre in discutie, in mod obligatoriu, „calitatea”. Iar cafeaua, indiferent de „calitate” se mai si „raceste” uneori. Nu-i problema, facem alta 😀 Cine vrea, bine, cine nu, iara bine…

  24. bunä,
    am citit cat de ordinarä este Säftoaica, faptul cä nu se inplicä fostul presedinte, este motiv sä-l insulte.
    nemernica asta a fost ajutatä , cu purcelul ei de fost bärbat, tot
    timpul, in 10 ani. mare gunoi este Säftoaica.

  25. nu existä ceva mai catastrofal ca ; GUVERNUL PONTA,
    o adunäturä dupä schimbarea a 50 de ministrii in 3 ani
    cum naiba mai suportä romanii.
    vä acoperä cu scandaluri, sä nu vedetzi cum se scumpesc toate
    si voi täcetzi. VÄ PLAC PROMISIUNILE !!!

  26. AVETZI ” NOROC” CU JOHANNIS,
    ESTE LINISTE
    SE CONSERVÄ SI SE ARANJAZÄ MAFIOTZII.

  27. ,,Nu am vazut asa ceva in cazul niciunui alt inculpat in vreun dosar de coruptie, indiferent din ce “zona” politica sau sociala a facut parte.”
    Ba eu am mai vazut , in cazul Nastase (mai ales dupa tentativa de sinucidere) si in cazul Vantu.Daca am spus,, de nenumarate ori, ca nu sunt de acord cu telejustitia, cu procese desfasurate , mult inainte de o sentinta reala in sala de judecata ,la tv-uri in presa sau pe bloguri, mi-am luat-o ! Vedeam aseara un ziarist la B! dandu-se in ceasul mortii ca vai, se discuta cazul Udrea la tv si ce nasol e, ok amice, dar pana acum ce s-a facut si nu te-am vazut protestand ?
    Asta nu inseamna MIh ca nu sunt de acord cu Up date-ul tau, sunt de acord.Linsajul la carte e supusa Udrea imi face greatza ,mai laes ca uneori vine din partea celor care inainte au pupat-o-n fund ,doar doar, le mai scapa si lor ceva firimituri sau pur si simplu pentru ca era puternica. Dar eu sunt consecventa, nu am fost de acord cu acest linsaju nici inainte, in alte cazuri, nu sunt nici acum !
    Trebuie sa nuntez putin, dupa parerea mea si Udrea, cu atitudinea ei, este putin vinovata de ce i se intampla.In locul ei eu adoptam pozitia lui Videanu de azi (nu am nimic de declarat , justitia de face la procuratura si in sala de judecata) si-mi negociam cu procurorii ceea ce stiu m nu in fata reporterilor.Eu sunt sigura ca procurorii faceau targul (credeti ca nimeni nu vrea sa-l infunde pe Coldea) ,asa Coldea, daca e vinovat, e avertizat si a avut libertate de miscare.Eu crec ca Udrea, care proasta nu e, pur si simplu s-a pierdut, asa cum a facut Nastase cand a vrut sa se impuste.

    • @Loda,

      Cred ca ne referim la aspecte putin/partial diferite. Pe care le si privim din unghiuri diferite. Parerea mea. Asta nu e insa vreo (mare) problema.

      • Marea problema e ca nu mi-am recitit postarea si a iesit un comentariu care, din pdv, typo ,se incadreaza la categoria ,,asa nu” 🙂 Scuze cititorilor.

  28. Fosta judecătoare de la Curtea Constituţională, Iulia Motoc, acum judecător la CEDO, este primul magistrat din estul Europei care a primt calitatea de mebru pe viaţă a Societăţii Europene de Drept Internaţional.(EvZ)

  29. Nora Damian, pe fb:

    Sorina era un executant servit ca să-și țină emisiunea (doar nu credeți că făcea ea, investigațiile, doamnelor și domnilor!) Meniul servit era de calitate, să recunoaștem, numai că prezența acoperiților din presă e un cuțit cu două tăișuri din care unul înseamnă arbitrariu, mercenariat, manipulare.
    +
    Sorina Matei a intrat în concediu după acuzaţiile Elenei Udrea
    http://www.flux24.ro/sorina-matei-intrat-in-concediu-dupa-acuzatiile-elenei-udrea/

    • Si Bogdan Calehari, tot pe fb:

      După ce a fost acuzată de Nuți că ar fi platită de Niro la ordinul lui Coldea, se zice că Sorina Matei ar fi plecat, brusc, în concediu. Se spune ca ar fi gravidă. În primul rând n-a plecat în concediu, pentru că unii și în concediu sunt în misiune. Iar în al doilea rând, nu cred că este gravidă, este însărcinată; ceea ce, să recunoaștem, este cu totul altceva. Nu se vede? Nu se vede pentru ca „sarcina” este sub acoperire. Sarcina, nu Sorina!

      • Si tot el ( 😛 )

        Bogdan Calehari
        40 mins ·
        Dom’le, multitudinea asta de luări de poziție contra fostului președinte (că nici numele nu-mi mai vine să il rostesc de scârbă), venite din partea unor oameni demni de tot respectul urbei, m-a convins. În sfârșit, după ce A3, Realitatea TV, Năstase, Vântu, Sorin Roșca Stănescu, Mazăre, Ponta, Crin, Vadim și alții ca ei s-au căznit atâta, în atâția ani, să mă convingă ca sunt prost de beat sau beat și prost, și n-au reușit, uite că minunea s-a întâmplat! Niște oameni onorabili, care i-au scuipat în gură pe ăia mai sus pomeniți, le ling acum scuipatul ca să aibă de unde-l scuipa pe ăla care după ce a fost dictator atâția ani, a ajuns acum și cap de mafie! Am spus că nu-i mai spun numele. Aștia m-au convins! Dacă otrepele n-au nici o șansa să convingă, oamenii onorabili conving întotdeauna când intră-n rolul otrepelor. Și cum toată lumea bună linge și scuipă, scuipă și linge, mă duc să mă culc…convins. Beat și prost, prost de beat, nu mai contează, oricum ar fi este mai bine.

          • Iata si cum, „pas cu pas”, creste lista…micilor de(vil)talii despre „pu(nct)ci si de la capat, mai bine facut (de data asta)”

            Presedintele Klaus Iohannis l-a decorat vineri cu Ordinul „Barbatie si Credinta” in grad de Ofiter e chestorul principal de politie Ioan-Nicolae Cabulea, anunta Administratia Prezidentiale. Cabulea a fost urmarit penal pentru abuz in serviciu contra intereselor publice in dosarul listelor electorale folosite la referendumul de demitere a presedintelui Traian Basescu din 2012.

            Procurorii sustineau la acel moment ca secretarul de stat Ioan Nicolae Cabulea, seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica din MAI, ar fi dispus ca seful Directiei pentru Evidenta Persoanelor, chestorul Manoloiu Constantin, sa intocmeasca actul oficial transmis catre Curtea Constitutionala conform caruia MAI nu-si poate „asuma veridicitatea numarului de persoane inscrise in listele electorale permanente”. La acel moment, Parchetul General era condus de Daniel Morar.

            Surse din Parchetul General au declarat ca dosarul chestorului Cabulea a fost clasat de procurori in urma cu scurt timp. Parchetul General e condus acum de Tiberiu Nitu.

            Decorarea a fost facuta la propunerea viceprim-ministrului pentru Securitate Nationala, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, se mai arata in comunicatul Administratiei Prezidentiale. (HotNews)

        • punct ochit, punct „au, ma doare” 😛
          „oamenii onorabili conving întotdeauna când intră-n rolul otrepelor”.

          • ????????????????????

          • Ca si in 1990, vandalii din 2012 au impiedicat reinvierea unei tari. In ambele cazuri, in vazul lumii intregi. Diferenta dintre cele doua hoarde a fost doar culoarea gulerelor. Cam astea sunt cele 1000 de cuvinte…

          • Ideea am inteles-o din „=” (si subscriu) Nu am deslusit mesajul in link-ul de mai sus, pt ca-mi indica: ” Redirect Notice” 😦

          • La mine linkul functioneaza…
            …catre o pictura reprezentand-o pe AcZ dupa ce a muscat marul. AcZ este imbracata in rosu, galben si albastru, mi s-a parut o imagine potrivita pentru cele doua tentative de asasinare a Ro: cea a gulerelor albastre in 1990,cea a gulerelor albe in 2012.

  30. PuTR si stat: a patra si/sau a V-a?
    O solutie ieftina (alba e si ceata, nu numai zapada):

  31. ========================
    Ai mai incercat sa aduci acelasi text, ca „@Anton”.
    Pt ca WP-ul l-a trimis la moderare, vii cu alt nick-name.
    Nu se accepta! 👿
    Mih

    • @profun
      Ti-am citit tot comentariul in e-mail si ma dai pe spate nu alta.
      Eu nu am plans de mila nimanui si nici nu voi plange dar toate evenimentele care se preced in tara au avut suportul unui om care a avut curajul sa se bata cu sistemul ticalosit.
      Ca a gresit, o fi gresit ca numai cine nu munceste nu greseste.
      Crezi oare ca societatea romanesca daca este asanata va ramane intr-un vid de material uman?Nu amice sunt destui oameni onesti si patrioti(nu patrihoti) care (timid sau nu)vor fi capabili sa ia fraiele acestei tari.
      A murit regele traiasca regele!

  32. Judex, l-am sters cu totul. Poate gasesti link-ul bun

  33. Postacii isi dau pana la urma in petic, intr-un fel sau altul. E bine asa! :mrgreen:

  34. o rusine , o nemernicie, atzi väzut ce casä a oferit presedintelui ?

    O RUINÄ: VAGABONDUL ASTA IMPOSTOR ESTE GUNOIUL ROMANIEI: VREA SÄ FIE RESPECTAT???
    UN MIZERABIL IMPOSTOR; VEI PRIMI CE MERITZI DELA ROMANI !

  35. @profun/anton/sinumaistiucum, nu te mai obosi.
    Ca @Anton, te-a moderat WP-ul,nu „cenzura”. Ca @profun, nu ai verde din cauza ta.

  36. Salve! 🙂
    Suntem in fata tavalugului justitiar si nu se poate sa nu ramai bouche bee-de admiratie sau nedumerire.
    Am asteptat un asemenea moment,am invocat pana si „spiritele”intelepte sa se intample.Dincolo de aprecierea pozitiva,pe mine ma incearca si o oarecare nedumerire ca,prea e violent(tavalugul-sic!) ,,se incalca unele proceduri si ni se ofera o premiera ca pt. un urmarit penal sa fie cerute,in aceiasi zi 3 cereri de arestare.Dupa inca o zi s-au inmultit la 6. In aceasta faza nu discutam vinovatia sau nonvinovatia -EU,ca desprea ea este vorba-ci despre proceduri si daca arestul preventiv era imperios necesar si inca multiplicat.

    • Servus, Dora 🙂

      E foarte bine ca Justitia lucreaza la „foc continuu” (are si fff mult de lucru).
      Daca apar „balbe”, e normal ca asta da de gandit. E tot treaba ei sa le rezolve. Si cei care gresesc, sa mai si raspunda pt greselile lor.

    • bunä , dragele mele,
      aici se vede neconcordantza.
      Mazäre a urlat cä DNA, este raie, sunt cumpäratzi ,el este nevinovat
      si multe altele, voiculescu la fel.
      care era graba cu arestarea?

  37. @profun a ajuns in spam pt o incercare de inselatorie (aia cu nickname-ul).
    [Paranteza: acum catva timp, cand @Loda n-a putut intra cu acest nickname, a anuntat ca va folosi un altul, procedeu corect]

    Acum, pun mai jos (exemple, intre multe altele):
    1) link-ul articolului pe care dorea @antonprofunetc sa-l reproduca (c/p) la CDP
    http://www.reportervirtual.ro/2015/02/cazul-udrea-adevar-sau-minciuna-implicatiile-teribile-asupra-romaniei.html

    2) comentariul lui Miron Damian (via fb)

    Miron Damian
    Aș relua avertismentul de tipul ”keep your eyes on the ball”. Țineți ochii pe minge, pe ce e cu adevărat important, dincolo de spectacolul de declarații, dezvăluiri-cu-sau-fără-ghilimele, bombe și titluri cu majuscule. În ordinea descrescătoare a importanței:

    1. A fost cineva condamnat pe nedrept? Mă refer la cazurile de înalți demnitari și anturajul lor, la lupta anticorupție, desigur. Avem un singur caz de acest gen, de zece ani încoace? Unul care să putem spune, ”Da, domnule, X. a fost victima serviciilor, deneaului, lu Kovesi, Coldea, Morar ș.a.?” Ar fi de departe cazul cel mai grav. Dar există unul, măcar de sămânță? DNA a făcut o mulțime de dosare și a obținut pe baza lor decizii de condamnare, în politicieni de toate culorile și din toate funcțiile, în judecători, procurori, oameni de afaceri, membri ai serviciilor secrete etc. E în toate astea unul singur de care să putem spune că e o făcătură?

    2. A fost un blat general pe partea asta, a anticorupției? Ceva cum am avut în perioada dinainte de 2005 – aici țineți cont că post 2005 am avut condamnări în dosare de corupție din vremea CDR(!), Ioan Avram Mureșan, de exemplu? Aici deja caracterul retoric e cel puțin strident smile emoticon

    Ce am avut, și există deja lucruri cât se poate de concrete care să arate asta, a fost un grup de politicieni care a primit protecție (dacă nu mai mult) din partea SRI și se pare și din DNA. Însă protecția asta a fost temporară, evident. Grav? Cu siguranță. Dar în ordinea priorităților e abia după cele două situații pomenite retoric mai sus.

    Și ar trebui să avem grijă să susținem o corectare a situației. Din punctul de vedere al interesului public, *corectarea* înseamnă că acest tip de protecție trebuie să dispară. Ce *NU* înseamnă o corectare ci, evident, o agravare, este să stricăm mecanismele care au făcut această situație să fie doar temporară. Sau, și mai rău, să revenim la situația descrisă la 2, în care exista o alternanță la putere și la jaf generalizat din banul public, și era liniște și pace și nimeni nu se plângea de stat polițienesc și nu făcea dezvăluiri cu majuscule prin presă.

    Cititi-le, comparati-le, vedeti ce asemanari si ce deosebiri gasiti si trageti voi ce concluzie vi se pare mai potrivita si mai corecta.

  38. mai am o intrebare,
    cine l-a spälat pe OPRISAN??

    dar chestorul inplicat in referendumul de 2012, dece a fost decorat ?
    DRACU O SÄ-L MAI VOTEZE PE jOHANNIS.

  39. Sa mai si radem (via Nora Damian pe fb)

  40. 🙂 … and the best is yet to come …

  41. astia sunt oamenii lui Ponta, asa dispretzuiesc Diaspora

  42. Daca nu ati apucat sa cititi si mai ales pt a-l scuti pe comentator* de efortul reluarii simpaticei lui interventii, va transmit ca *) @pro_fun ne anunta ca n-ar fi @profun, plus cateva „hi hi hi„-consideratii la adresa copacenilor [multumim!], ne-vitale totusi, pentru noi.

    • speciile astea de comentatori care nu folosesc un singur nume sint dezagreabile.
      Procedeaza ca tiganul prins la cotet:
      – Mey tigane, tu esti?
      – Nu-s io, e frate-miu!
      Nu au curajul opiniilor. Le e teama sa nu greseasca si atunci isi pun tot felul de masti; doar e de inteles ca majestatile lor nu pot gresi.
      Doar ieri am avut experienta cuiva care a invatat sa citeasca fara a putea intelege ce citeste 😛

      • Nu stiu cat e vorba de curaj si asumarea vreunei opinii personale, cat de tenacitatea de a transmite musai anumite mesaje 😉

        • fara doar si poate ca una dintre intentii este de a arunca mizerii in speranta ca nu vor fi recunoscuti.
          Dar e indiscutabil: nu au taria opiniilor, caci nu le au. Si atunci scuipa gros tragindu-si pe cap un fes 😛

  43. Altă tăcere ,care mi se pare suspectă e cea lui M&M …care pina la Udrea infiera cu mînie proletară tot ce acuza DNA

  44. În urmă cu câteva zile, Elena Udrea se plângea că nu-și găsește avocat pentru că nimeni nu are curaj să se bage în acest caz. Între timp, Udrea nu numai că și-a găsit un avocat, dar acesta este și o sperietoare pentru procurorii DNA.

    Avocatul angajat de Elena Udrea este Alexandru Chiciu. Acesta a devenit cunoscut în perioada cât a fost procuror și nu orice procuror.

    El a condus Secția II din Parchetul Național Anticorupție, dar între timp, fostul PNA și-a schimbat numele în DNA. Ei bine, Elena Udrea este anchetată de Secția II din DNA, adică exact departamentul peste care Chiciu a fost șef.

    Într-un caz celebru în lumea justiției, Chiciu a reușit să rupă DNA în doi timpi și trei mișcări. Chiciu l-a reprezentat pe fostul judecător CSM, Toni Neacșu, un caz cu greutate la vremea lui. Deși în presă s-a făcut multă vâlvă, odată ajuns în instanță, Chiciu a desființat DNA-ul cu legea în mână: faptele de care era acuzat Neacșu nu erau prevăzute explicit în legea penală și, totodată, faptele nu erau comise de inculpat. Drept urmare, Neacșu a scăpat cu achitare.

    • Ehh….încă un dosar ,cu fapte inexistente ,ca la Mircea Basescu ,Toni Neacșu ..nu că Neacșu n-ar fi vinovat ….

    • Or fi si avocati mai buni/norocosi 😛 ca Rateut (de pilda) si procurori nu prea straluciti…Pe de alta parte, Toni Neacsu… 😦
      Avocatii isi mai si „scapa” clientii fie ei oameni nevinovati, sau infractori (chiar notorii).

  45. Scurte pareri despre „dosarul Udrea”.
    – nu o cred nevinovata;
    – dar cite doua-trei dosare de urmarire penala pe zi mi se pare cam mult, ceva nu pare in regula;
    – nu cred in toate acuzatiile pe care le aduce blonda; unele exista si nu trebuie trecute cu vederea;
    – cred insa in incorectitudinea Serviciilor pe plan intern, politic. Faptul ca pe plan extern au fost corecte, nu le exonereaza de vina de a se implica politic, ceea ce este inadmisibil. Defectiunea lui Melescanu, apoi a lui Maior sint o dovada clara a implicarilor;
    – am fost un mare sustinator Kovesi. Eventuale masinatiuni (in care, repet, nu cred), m-ar mira, dar socotesc ca sint posibile, dupa mai vechea vorba „nimeni nu-i perfect”;
    – dece tace dictatoru`? nu-mi pot da seama. Poate fi chiar el surprins de cele intimplate, nu era obligatoriu sa stie tot ce se intimpla in jurul lui (vezi cazul cu „Mirciulica material prost”). Va iesi cu declaratii? acum este sicanat de plagiator cu atribuirea locuintei. Poate dupa lamurirea dandanalei.

    • Nici macar EU n-a afirmat ca-i nevinovata (eu n-am auzit/citit ceva in sensul asta) ci…”lucrata” 😛

      • Da, Mih,
        dar atitea acuze aduse de catre procurori nu pot fi toate scorneli, lucraturi.
        NB,
        sint convins ca exista si „lucraturi” observind multitudinea de acuzatii care i se aduc; se lucreaza in genul „murdareste, murdareste, ca tot o sa ramina ceva”.
        Si dupa ce faci pe cineva un monstru, chiar si neadevarurile vor cintari la adevaratele greseli 😉

        • Victor L,

          Si eu cred ca exista si vinovatii si „lucraturi”. Asa se cam „vede”. Unele nu le exclud pe celelalte. Asta am vrut sa spun.

    • Parerea mea este urmatoarea:
      1) Cariera politica a EU era oricum franata de „imaginea” sa (conform MM cu ale sale criterii de integritate, puristilor, elitistilor si mass media arondate sau echidistante). Rezulta ca o curatenie generala ii era necesara EU, iar aceasta nu se putea face decat in justitie. Aceasta este o lupta pe care EU nu o putea evita, pentru ca „imaginea” sa i-a decimat trupele si le-a dat avant adversarilor.
      2) EU beneficiaza de cel mai bun moment pentru ca LCK ramane, in opinia mea, un reper al dreptatii. Daca EU reuseste sa-si dovedeasca nevinovatia, are calea deschisa spre varful politicii din Ro, ca singurul politician activ suficient de puternic, inflexibil, drept si – in eventualitatea unei decizii de nevinovatie obtinute in Justitie – cel mai curat (si razverificat) politician roman in activitate.
      3) EU este avocat, avem siguranta unei aparari solide in instanta, indiferent de numele avocatului angajat.
      4) Lupta ei se duce la momentul oportun si dpdv al ritmului politic. In caz de victorie, EU isi va fi infrant deja inca din 2015 orice adversar ar avea in 2016.

      In caz de nereusita, in schimb, EU isi va incheia si formal o cariera politica in care nu ar fi putut excela in lipsa „purificarii” pe care i-o propun LCK (si Coldea?), exact din cauza problemelor pe care are ocazia sa le infrunte azi. EU a facut deja dovada ca joaca doar pentru mize mari, nu porneste nepregatita in lupta vietii sale.
      Eu ii urez succes, succesul ei in acest caz va depasi cu muuuult in semnificatie o reusita personala a EU. Eu imi doresc o lupta…dreapta. Si sunt, in continuare, calm.

      • judex, 🙂 un rationament impecabil si un optimism de invidiat.
        Eu n-am trecut de faza dubiilor,incertitudinilor si cu regret a dezamagirilor in privinta persoanelor pe care i-am sustinut fara rezerve.Se pare ca la starea mea si- a pus amprenta si valul nesfarsit de atacuri imunde,degradante din intreaga informatie publica.Eu n-am taria si rezistenta Elenei Udrea.

    • victorL,
      subscriu! 😆 😆 😆
      Mai sus am semnalat si eu aceleasi nereguli.
      In privinta lui Base,n-am certitudinea ca , era total strain de existenta dosarelor cu EU,dar nici nu cred in spusele lui Pufulet ca ea a fost tradata de pirat asa cum a procedat si cu altii.
      Base are probleme personale,dosarul fratelui, mizeria cu vila de protocol si din cate stiu ultimul dosar propriu inca nefinalizat.
      M-as ingrozi daca ar izbucni un razboi intre el si EU…..

  46. – nu o cred nevinovata;
    nu e
    – dar cite doua-trei dosare de urmarire penala pe zi mi se pare cam mult, ceva nu pare in regula;
    pai daca au fost tinute in sertar… dar da, nu e ok!
    – nu cred in toate acuzatiile pe care le aduce blonda; unele exista si nu trebuie trecute cu vederea;
    asa ziceau si nastase si voiculescu. asa zic toti, vorba filmelor politiste.
    – cred insa in incorectitudinea Serviciilor pe plan intern, politic. Faptul ca pe plan extern au fost corecte, nu le exonereaza de vina de a se implica politic, ceea ce este inadmisibil. Defectiunea lui Melescanu, apoi a lui Maior sint o dovada clara a implicarilor;
    ajutarea in ceea ce priveste anchetarea unui potential infractor nu e imixtiune in politica.
    – am fost un mare sustinator Kovesi. Eventuale masinatiuni (in care, repet, nu cred), m-ar mira, dar socotesc ca sint posibile, dupa mai vechea vorba “nimeni nu-i perfect”;
    nu exista dovezi. si cand spun asta ma refer si la dosarele din perioada basescu presedinte. daca apar dovezi e alta poveste, dar pe partea asta suntem ok.
    – dece tace dictatoru`? nu-mi pot da seama. Poate fi chiar el surprins de cele intimplate, nu era obligatoriu sa stie tot ce se intimpla in jurul lui (vezi cazul cu “Mirciulica material prost”). Va iesi cu declaratii? acum este sicanat de plagiator cu atribuirea locuintei. Poate dupa lamurirea dandanalei.
    cine a promovat-o?
    cine a propulsat-o?
    cine a sustinut-o?
    cine e cel mai legat de numele ei in politica?

    asta nu inseamna ca era obligat sa stie tot. si nu inseamna ca e vinovat de ceva penal. dar cand mizezi tot pe o singura carte… (vezi campania electorala) ai face bine sa stii. mai ales din postura ta, postura destul de privilegiata informativ. deci probabil e vorba de rusine, fie ca stia, fie ca nu. jena.

    cred ca am lamurit tot 🙂

    cred ca am fost obiectiv…cat de obiectiv pot… si corect.

    nu cred ca am comportament neadecvat prin acest raspuns.

    • am zis „nu e” la prima. cred ca am gresit. nu stiu ar fi corect. sau cred ca e. sau nu stiu dar tinde spre vinovatie. na.

    • tu nu ai invatat sa pui ghilimele cind citezi? e un comportament de elev repetent 😛
      Si da, eram sigur ca tu vei lamuri tooooot.

    • politic nu este ilegal nici sa pariezi pe un cal mort; este optiunea ta.
      Tu, de cind postezi pe aici, nu ai avut nicio opinie, ci doar acuze.
      Pardon, ai avut ceva opinii, parca nastasiote, dar le-ai abandonat.
      Si acum stai cu degetul intins acuzind.

      • 1. ghilimelele ma streseaza. am o tastatura cu 3 limbi. mor cu ele de gat.
        2. nu acuz. constat. factual. a ma contrazice presupune a lua ce a spus eu si a raspunde punctual. asta as accepta. sunt sigur ca am greseli, cel putin in plan formal daca nu si conceptual.

        3. am avut opinii. am avut 2 articole la copac. am avut comentarii constructive.
        nu cred ca e corect sa fiu acuzat de lipsa de continut.

        si nu cred ca trebuie sa devenim defensivi.

    • prl/w, 🙂
      De putine ori,in ultima vreme,ti-am apreciat comentariile.
      Recunosc,acum ai fost obiectiv,ai sesizat esentialul si ai plusat cu nuante pertinente.si mai ales ai ramas „basist”cu tot ce implica acest comportament ….adaug,in spatiul nostru.
      Doar un amendament: in cazul vinovatiei EU,eu opinez ca se datoreaza nu aviditatii ei,ci mai degraba naivitatii si incriederii in oameni.
      Iar L aurei Kovesi,pe care a sustinut-o constant MM nu-i fac nici un repros….doar daca….si aici EU a spus ceva destul de personal ce poate sau/nu/conta.

  47. iar il läsatzi pe gunoi sä-si v färä rusine läturile?
    =========
    Mih

  48. O seara buna in continuare! (pe mai tarziu, sau pe maine 🙂 )

    Natalie Cole – 65, azi

  49. „Putin, Merkel si Hollande au inceput discutiile legate de criza din Ucraina, la Kremlin”
    Si cu Milosevici s-a tot discutat pina pirjolul n-a mai putut fi stins decit de „pompierii” camericani 😉
    Parere personala: nu am incredere in ioropeni ca vor rezolva ceva cu dezaxatul Putin; poate ii vor face placaciuni.
    Fara conditii-trataive: rusii sa se retraga din Estul Ucrainei; doar apoi se pot purta tratative.

    • ma tem ca:

      1. concesiile pe care le-ar face europa sunt rusinoase.
      2. rusia nu e serbia, de asta ma tem mai tare.

      3. SUA nu poate sa ne bata la fund. dar ar trebui. europa ar trebui sa isi ia o mama de bataie sanatoasa si sa termine cu tampeniile. din pacate valorile democratiei si libertatii par a fi cu prea mare usurinta ignorate.

  50. Noapte buna,copaceni! 🙂

Lasă un răspuns

