Calvarul unei carti de identitate

Motto:
“…cumplit mestesug de tampenie, Doamne fereste”
(Nica al lui Stefan Apetrei faimos drept Ion Creanga)

M-am mutat de curand intr-un sat apartinand comunei Crevedia (jud.Dambovita). Ca sa nu se creada ca sunt locuitor al orasului Tombuctu din Africa de Nord, anunt ca ma gasesc pe sosea asfaltata la 24 de km de Ministerul condus (pana de curand) cu eleganta si cu mustata de dl.Liviu Dragnea si mai nou de fina/pupila acestuia, rudenie asezonata de rubiconda silueta a lui Nicusor Constantinescu.

Ca sa fiu cetatean respectuos al legii m-am gandit sa schimb cartea de identitate ca sa cuprinda noua adresa.
Drept care m-am dus la Primaria Comunei Crevedia, adica 5 km pe jos, eu neavand nici bicicleta, nici caruta, nici automobil.
Acolo, o doamna amabila (fara ironie) s-a intamplat sa fie la birou.
Domnia sa, fiind si agent agricol si… si… face deseori munca de teren.

Vecinul meu, culpabil de aceeasi buna intentie ca si mine, a facut drumul de doua ori pana a putut sa ceara adeverinta in cauza.

Pe loc am fost lamurit ca (dupa semnarea unei cereri corespunzatoare) adeverinta de adresa va fi redactata pe loc, dar ca va trebui sa aduc un timbru fiscal de DOI LEI. Primaria NU ARE DREPTUL sa vanda timbre fiscale si nici dreptul de a ma incasa de acesti doi lei.

A trebuit deci sa fac un drum pana la Posta Comunala, cca 3 km dus-intors. Am avut prima bafta, caci de cand Posta a inceput schimbarea caselor de marcat nu mai poate vinde NIMIC. Nici macar timbre fiscale.
Adeverinta, purtand cu mandrie timbrul fiscal, a beneficiat de noroc.
Bafta mea, juristul primariei (functie indeplinita de secretarul primariei, a nu se confunda cu secretara primarului) era pe acolo (ca si cum nu ar fi avut alta treaba juridica decat semnatura pe cererea de eliberare a adeverintei) si a semnat.
Evident ca a trebuit ca secretara primarului sa ia in mana adeverinta, sa intre in biroul juristului primariei si sa aduca inapoi pretiosul document.

Adeverinta mea, purtand de acum DOUA SEMNATURI pregatitoare si indispensabile a intrat in mapa primarului. Evident, ce incepe cu bine are noroc pana la capat, asa ca a semnat primarul cam in 45 de minute. Zic noroc, pentru ca nu se intampla foarte des ca primarul sa fie disponibil tocmai pentru adeverinta mea [uzanta este sa vii dupa adeverinta in ziua urmatoare, adica inca 10 km dus-intors].

Ies pe usa primariei si ma uit in sus, unde mandrul soare imi zambea larg si constat doar o vaga urma de vant. Zic astea pentru ca ma asteapta un drum de TREIZECI DE KM pana la Cornesti (Dambovita) unde se gaseste unitatea de evidenta a populatiei. Evident nu exista transport public sau privat pana la Cornesti.
E ziua baftei mele, asa ca am gasit -dupa o asteptare de 35 de minute- un suflet milos la “ia-ma nene” si iata-ma la Cornesti.
Sunt primit imediat, acolo fiind patru persoane, slujbasi bugetari asezati la birouri, facand o asidua sectionare de petiol unor canine – [traducere: “taiau frunze la caini”].

Completez un formular si fac o noua cursa (numai 1,2 km dus-intors) pana la Primaria Cornesti, ca sa achit o taxa de CINCI LEI fara de care Evidenta Populatiei nu se pune in miscare. Am obtinut pretioasa chitanta a primariei dupa numai 30 de minute de suspine.
Depun cu respect chitanta functionarului de la Evidenta Populatiei, mi se face o fotografie si mi se comunica politicos ca ne vom revedea peste OPT ZILE.

N-are sens sa protestez, pronuntia era clara, formulele de politete erau corect utilizate si “nu era loc de intors”.

Dupa alte 65 minute de asteptare [unii in parjolul soarelui sau gerul sezonului] se indupleca cineva de mine si ma depune inapoi la Crevedia, asa ca mai am numai 5 km pe jos pana acasa.

Sa recapitulam eforturile mele:
. 5 km pana la primarie la dus
. 3 km dus-intors la posta
. 30 km pana la Cornesti
. 1,2 km pana la Primaria Cornesti
. 30 km inapoi la Crevedia
. 5 km pana acasa.
. 30+30 km ca sa ridic noua Carte de Identitate de la Cornesti
Si am fost norocos [s-ar mai fi adaugat 10 km daca nu gaseam functionarul la Primaria Crevedia, inca 10 km daca primarul nu putea semna in aceeasi zi]

Administratia Locala a cheltuit 15 minute ca sa redacteze adeverinta, 35 minute din timpul secretarei primarului din Crevedia, 5 minute din timpul primarului, 5 minute din timpul “juristului” din Crevedia, 5 minute la casieria din Cornesti.
Daca serviciul de evidenta populatiei ar fi avut acces [numai in citire] la baza de date a Primariei Crevedia nu mai era nevoie de nicio adeverinta.
Daca postul de politie Crevedia [reinfiintat de ministrii Dragnea si Stroe] ar fi putut sa faca fotografia si sa primeasca cererea as fi fost scutit de UNA SUTA DOUA ZECI DE KILOMETRI de deplasare la Cornesti.

Ce ziceti dna Ministru [al Dezvoltarii Rurale intre altele], dupa descentralizare mi-o fi mai bine sau mai rau?

Ce ziceti doamna Ministru, avea dreptate Ion Creanga ?

Cinic

35 responses to “Calvarul unei carti de identitate

  1. Stiu ca va place muzica. Poate va aduc un zambet „cantacios”.
    https://aronafter65.wordpress.com/2014/11/12/a-cappela/

  2. bunä,
    certificat pt. tampitzi de profesie.

  3. dupa descentralizare vei merge sa ridici actele de la Constanta.Deci daca ai permis rent a car.

  4. pardon Bucuresti.

  5. @ cinic,
    domnule, da` circotas mai e românul: nici cind toate ii merg „ceas” nu e multumit 😉
    Si in baba-mi spun „cumplit mestesug de tampenie” in tara asta, in Era internetului.
    😛

  6. cat de perversä este madame PIPPIDI, nu de mult il peria si
    läuda pe tonta, acum il ingroape direct,.asta este prostitutzie.

  7. cinic, servus! 🙂

    apropo de pățania ta (personală sau compilație 😉 ), uite un banc:

    «O bătrânică ajunge la ortoped cu piciorul rupt:
    – Dom’ doctor, am pățit-o, m-am urcat în cireș, am căzut și mi-am vătămat piciorul!
    – Păi dacă nu te tratezi de limbrici!
    – N-am nimic cu limbricii, dom’ doctor, piciorul e cu necazul!
    – Ba limbricii sunt necazul – te-au mâncat în fund să te urci în cireș la vârsta dumitale și uite ce-ai pățit!»

    Un sfat de la un bucureștean, locuitor de câțiva ani la țară: dacă ești aproape de oraș, lasă-ți actele așa cum sunt. Prostia este încomensurabilă în cazul autorităților locale de pe lângă marile centre urbane. Industrializarea forțată de pe vremea lui Ceașcă și emigrația de după revoluție au golit acele locuri de tot ce era mai valoros și în putere. Ce a rămas pe loc e ceva de groază…

  8. atzi auzit, ? mafiotul Ponta, a dat o ordonantzä de urgentzä, ce scuteste premierii ,de orce vinä produsä intre 1992-2015.

    vä datzi seama cä se acoperä si pe nemernicul Täriceanu

  9. puscäriasul BECALII, cel care a dat milioane USLINOSILOR si
    A PLÄTIT GOLANII ; SÄ FACÄ DEBANDADE CONTRA LUI BÄSESCU
    DA; MAFIOTZII ROMANIEI IL SUSTZIN IAR PE IMPOSTORUL PONTA.

    • Victor pentru rigurozitate senior partner nu inseamna asociat intr-o firma.
      Elenina Nicut iti explica cel mai bine confuzia creata de M10.
      ”Se face confuzie intre conlucrarea profesionala ce se poate stabili intre formele de exercitare a profesiei de avocat (cabinete individuale, societati civile profesionale de avocati) si asocierea a doi avocati in cadrul unei SCPA, ca forma de exercitare a profesiei; stricto sensu, Ponta nu a fost asociat cu Sova la SCPA „Sova si Asociatii”, ci a conlucrat profesional cu aceasta, prin intermediul propriului cabinet de avocat, ca forma de exercitare a profesiei.”(elenina nicut)

  10. Buna seara!
    Ceva tare :

    😀 😀 😀

  11. S-o credeti voi ca plagiatorul e singurul mincinos:
    ” Jean-Claude Juncker il acuza pe premierul grec Tsipras ca a mintit Parlamentul de la Atena in privinta negocierilor pentru bailout”

  12. Cinic,

    Fain textul tau despre viata noastra de zi cu zi. Mai ales, zile fripte, pentru care avem cui multumi. Cu varf si indesat…

Lasă un răspuns

