Cu bratele deschise si ganduri bune

Asa adopta occidentul civilizat relatia cu provocarile omenirii si nebunia iresponsabila.
In urma cu o saptamana, sambata trecuta pe 26 septembrie, din Central Park, editia 2015 a „Global Citizen Festival” a lansat iarasi imnuri de pace, intrajutorare si buna intelegere intre locuitorii excesiv de norocosi ai acestei planete nepermis de ghinioniste.
Au tinut sa fie prezenti multi.
De la Ed Sherran la Beyonce si de la Sting la Leo DiCaprio, de la Susan Sarandon si Katie Holmes la Jay Z si Usher.
Toti si-au manifestat sustinerea pentru hotararea ONU de a eradica total saracia extrema pe glob pana in 2030.

Unii care cunosc mai indeaproape problema sustin ca acest lucru este perfect posibil.
Nimeni insa nu stie cu exactitate cum vor evolua lucrurile. Mai ales in actuala conjunctura in care islamul incepe sa fiarba.

Sting a implinit vineri 64. Si nu oboseste sa militeze pentru umanitate.

One world is enough for all of us.

Is it ?

Viq

39 responses to “Cu bratele deschise si ganduri bune

  1. bunä,
    eradicarea säräciei,o problemä ce nu se realizeazä cu vorbe,
    educatzie,muncä si ajutoare.
    nu ajutoare intai, cä le mänancä si apoi tolänesc.EDUCATZIA MUNCII

  2. STING, din cate imi aduc aminte ; era preferatul printzesei DIANA
    SÄ-I DORIN SÄNÄTATE !

  3. Adi,

    e ok.
    Am receptionat.

    • Salut Viq,
      Pot sa te intreb cine este este „Adi”?
      Este cumva @adrian?
      Daca nu poti sa-mi confirmi, te inteleg, vorba lui nenea Iancu, „ca romanu’ impartial”…

  4. Multi cred, plini de bunavointa – de altfel, ca un Rolls Royce pentru fiecare ar aduce concordia universalis. Eu ma indoiesc. Mai curand, problemele omenirii ar fi disparut daca NASA ar fi descoperit pe Marte nu apa, ci vodka.

    • unii prefera palinca 😛

    • Da, asa e.

      E o abordare simplista si sortita esecului rezumandu-se la strict material.
      Numai ca aici cred ca e o abordare mai profunda si cel mai probabil va avea efect.
      Este posibil chiar sa semnifice declansarea unei noi etape in evolutia omenirii la nivel global.

      Cred ca oamenii pot pricepe ceea ce trebuie cu conditia ca „gap”-ul cultural sa nu fie prea mare.
      Portughezii au avut la dispozitie un seminar pe tema socio-economica cu doua exemple didactice : modelul irlandez si cel grec de raspuns la erorile paguboase ale propriilor guvernari.

      Se pare ca azi au examen. SI s-ar putea sa-l treaca 😀

      „Portughezii ies duminică la vot, pentru prima dată de la implementarea unor măsuri dure de austeritate cerute de finanţatorii internaţionali în schimbul unui acord de sprijin financiar. Partidul care a implementat acordul este favorit în sondaje…”
      http://cursdeguvernare.ro/alegeri-in-portugalia-partidul-care-a-implementat-masuri-dure-de-austritate-este-favorit-in-sondaje.html

      • ce face TONTA acum cu märiri de salarii si numai märiri
        de salarii, färä sä creeze locuri de muncä, sä consolideze si repare scoli,spitale,drumuri este bine ?
        „gäina are un pumn de gräuntze si le mai si aruncä,” cälätorest
        CE CONTRACTE SI AFACERI A FÄCUT PANÄ ACUM?
        a dat un teren pt. moschee.
        poate aduce cateva mii de refugiatzi din IORDANIA:
        sä nu vä miratzi, e instare de orce.

        austeritatea in Ro. a fost si este motiv de sictirit.
        cand o sä-si de-a seama romanii, cä Boc a trebuit sä facä
        asta, MANECHINUL ROSIU, a läsat visteria goalä, märit salarii
        pomeni la PSD.

        • Boc a fost ales primar la Cluj si după ce-a fost prim ministru. Lumea știe, românii și-au dat seama. Nu Boc e cauza declinului electoral al aripii politice pe care o susții.

      • Da, Viq: va fi moda de la toamna pe stil portughez (asta daca sondajele lor nu sunt la fel de aeriene ca ale lui Dancu sau Pirebill MaLoda al nostru) sau grec? Observa ca nivelul celor doua case de moda este dpdv material inclinat mai curand spre Acropole decat spre Lisabona. Intre Mouskouri si Mariza eu o prefer pe Mariza, dar UE, se pare, pe cealalta. Diferenta culturala pare a nu fi rezultatul disperarii celui sarac, nu-i asa?

  5. Cei pe care i-ai enumerat, „de la Ed Sherran la Beyonce si de la Sting la Leo DiCaprio, de la Susan Sarandon si Katie Holmes la Jay Z si Usher” fac exact ce pot ei mai bine si mai mult pentru cauza in discuție. E greu de crezut ca Usher ar fi mai potrivit sa țină un curs de motoare Diesel prin Somalia. Pentru asa ceva vestul are german engineering, cum știm toti.

    • Ce faci „Adi”, comentezi utopic sau ai uitat ca Susan Sarandon a cochetat (putin spus) cu ideile comuniste? Misto cand castigi bani cu care faci averi uriase dupa regulile capitaliste si esti indignat de astfel de reguli care-ti asigura ultrabunastarea si ultraconfortul… nu-i asa?
      Nu vrei tu sa ne explici cati bani au donat in afara fenomenului de imagine propie si propaganda in propriul folos acesti „vectori” care „lupta” (sanchi) pentru eradicarea saraciei?
      Adica una vorbim si alta fumam, corect „prietene”?
      Cate cantine sau scoli micute sau lazarete au infiintat astia din averea lor?
      S-au inmultit persoane d-astea ce se dau Maica Tereza ceva de speriat, nu alta!

      • Când o sa vorbim despre același subiect, o sa încerc sa iti răspund cum m-oi pricepe mai bine.

        • Pai parca subiectul este despre implicarea unor indivizi in problema diminuarii saraciei pe planeta. Si ti-am expus aspecte din atitudinea fariseica a acestor indivizi enumerati vizavi de „cestiune”.
          De la mine asa se vede. Daca la tine se vede altfel inseamna, in cel mai fericit caz, ca ai abatere de paralaxa.
          Sau n-ai primit inca Punctajul cu contraargumente de la cine trebuie.
          Sau atata poti cuprinde tu.
          Sau la tine ploua.
          Sau bate vantul.

          Sau poate ai retrogradat intr-o liga inferioara.

  6. nimeni nu ciripeste in copac cu mine,
    atunci ,o searä pläcutä.

    • Buna seara doamna Theo!
      A cam dat saracia pe la mine si nu mai am 100$ lunara de internet ca bogetul meu este pe ,,am de primit” .
      Astia de aici o copiaza pe Kovesi si au arestat fostul ministru al petrolului care spun,ei,ca a bagat labuta adanc in buget.

  7. Nu mă dau în vânt după păsărească – precum musiu teo – şi mă risc c’o observaţie autorului acestui … articol (?) : sting CE !

    Anii care s-au dus (oricum) !? Doamne , sunteţi atât de … albinoşi , că nici nu ştiu cine’i mai old : tata ori voi ?! …
    Tata e OK , trust me !

    Voi ?!

    • sting CE !

      Habar n-am.
      Esti prea introvertit pentru mine.

      Lumina !!?
      Noapte buna.

      • Onorabile Viq ,

        nu ştiu de ce şi cum , dar mocneşte în mine impresia că v-am -prea- călcat pe coadă , şi nu asta era intenţia mea . Iar de-ntr’adevăr asta simţiţi , îmi cer scuze , iată . Deşi , nu văd cum , aroganţa – recunosc – cu STING ce ?! v-a îndrituit a-mi stigmatiza personalitatea , aruncând zeflemitor … fleuron peste micimea mea … introvertită – spuneţi dvs . Aşa să fie precum doriţi . Însă , mă risc din nou şi spun : nu suntem toţi la fel . Nu iubim toţi la fel . Nu se poate să ne placă tuturora , aceiaşi oameni … staruri , cântăreţi or personalităţi . Sau e obligatoriu şi nu ştiu eu ? Sper că nu , c-atunci s’o duce naibilui lumea asta .

        Cât despre cei – veşnic îngânduraţi – ce se bagă-n seamă ca musca’n gaura neagră … cabalină , doar- doar l’o băga-ntr-o ”conversaţie deşteaptă” oareşcine , am doar un sentiment de jenă . Există şi la noi în trust asemenea oameni . Drept e că nu mulţi . Şi de fiecare dată mă-ntreb acuzator : purtăm noi toţi oare germenii aceleiaşi specii ?!!!

        E atât de trist acest blog .

        O săptămână bună vă doresc .

        • Cred ca ai dreptate sa spui ceea ce ai spus despre mine.
          M-ai prins. Da, asa e. Dar te rog nu ma tavali prea tare doar pentru faptul ca am vrut sa-ti fur din intelepciunea debordanta cu care ne-ai fericit pe aici. In nemernicia mea (de musca) am crezut ca daca ma bag intr-o conversatie cu tine, vorba ceea,”m-am scos”. Si din gaura neagra a cabalinei.
          Fiindca esti un izvor de intelepciune revarsata cu generozitate chiar si peste mine constat ca deja flacara mintii tale m-a iluminat. Sunt constient ca eu nu sant decat o biata musca in cautarea revelatiilor ce zac intr-o biata gaura neagra cabalina.
          Intrebarea mea de sfarsit de iluminare este: Oare cine-i gaura neagra?!?
          P.S.
          Si cu tristetea blogului ai dreptate. Suntem atat de tristi incat uneori radem cu lacrimi de anumiti purtatori de germeni ai speciei umane.

          Hai pa, Veselie Mica ce esti! I-ati arcu’ si umbla!

          • QED !

            Du-te cu ‘Mnealui om bun .
            A ta fi-va …veşnicia şi Împărăţia .
            Nu te mai strofoca să-mi răspunzi . În ceea ce mă priveşte e ultima – ş’am făcut mare efort , crede-mă – abordare . (eu nu mi’s o muscă , btw , să mă [şi] (s)cobor la nivelul ”fâlfâirii” matale , prezumtiv … intelectuale , totuşi !)

    • Bai Marcu, nasol cand te autoranesti cu arcul!

  8. Nu e o noutate ca acum, in era internetului, dezinformare e in floare si se propaga cu repeziciune.
    Ramii in ceata. Pe cine sa mai crezi?
    „Spitalul administrat de organizaţia Medici fără Frontiere era o bază a rebelilor talibani, folosită pentru organizarea şi lansarea de atacuri”, a declarat Hamdullah Danishi, guvernatorul provinciei Kunduz, situată în nord-estul Afganistanului.

    „Pot spune cu certitudine de sută la sută că spitalul era folosit de talibani. Spitalul are o curte mare, iar talibanii erau acolo. Am tolerat ceva vreme atacurile care erau lansate de acolo cu armament uşor şi greu, acum s-a ripostat”, afirmă Danishi.”

  9. Buna seara!
    Leo cu capra(eu) spune ca chestia cu saracia eradicata este o utopie.
    Saracul cand are burta plina se apuca de facut copii ca musulmanii si cu cat vom fi mai multi cu atat vor fi si mai multi saraci si cei bogati vor aduna si mai mult.
    Chestia cu profitul redistribuit sa o faca participantii aia la festival si popii care imi trimbita din biblie ca o sa intru in rai daca dau totul.
    Cam asa merge treba.

    • O fi, Dorule !

      Poate da.
      Poate nu.

      Dar macar ca idee cred ca merita toata atentia.
      O sa aduc cate ceva saptamana viitoare despre asta.

      • Totul depinde doar de gradul de clasificare a saraciei.
        In India sunt cersetori care cersesc de la alti cersetori mai instariti!

        • Un individ care are numai o proprietate de un milion de $ si un amarat de iaht de 5 sute de mii de $ nu se considera sarac in comparatie cu unul care are proprietati de 35 milioane de $ si 3 iahturi de 10 milioane de $?
          Cred ca asta-i problema cu „saracii” pe o anumita scara si cu saracii pe cealalta scara, ultima scara, aia cu durere si suferinta adevarata.
          Utopic (bineinteles), cine va rezolva aceasta problema va fi Mantuitorul omenirii. .
          Toti ceilalti nu sunt decat niste farisei.
          Daca ar fi sa rezum chestia cu eradicarea saraciei, ma alatur lui Dorian 65 si spun si eu ca nu e decat tot o utopie pentru o falsa speranta.

  10. Tema saraciei, privita din prisma Occidentului poate fi o tema interesanta dar si speculativa. Depinde din care unghi o privesti.
    Parafrazandu-l pe Malraux, asa cum este lumea acum, secolul XXI va fi pentru Occident bogat ori sarac sau nu va fi deloc?
    Acumularile de bogatii vor putea fi distribuite de cei ce le detin? Benevol sau prin constrangere? In pura fratie sau cu violenta extrema? Daca vrem sa aflam raspunsuri sau daca avem o opinie vom scrie fraze de acoperire sau instinctul ne dicteaza deja raspunsul?

    • Gandule mai simplu nu este sa umblam cu lingura si gamela în trista și cineva sa ne calculeze caloriile necesare.
      Haine precum uniformele școlare și distribuite precum salopetele.
      Ce dracu atâtea mofturi! Drage ne da dreptul de a fi aplaudați si atât ca astfel defaimam.
      Mare bucurie mare va fi atunci.Va fi ca în rai leul se va juca cu caprioara și marele dumnezeu ne va veghea.
      În concluzie tot va exista câțiva mai egali ca alți.
      Nasol!

      • Salut Dorian,
        Daca tot ne-a categorisit unul intr-o postare mai sus ca suntem tristi incerc sa-ti raspund un pic mai vesel-optimist referitor la gamele, linguri salopete. Pai e totuna sa ai la dispozitie toate astea fabricate in China versus cele fabricate in USA? Inclusiv caloriile!
        Cica alea (caloriile) facute in China au echivalent exprimat in diviziuni de boabe de orez iar cele americane in diviziuni de hot-dogs.
        Si iar s-a dus dreaq eradicarea saraciei!

  11. Gandule,
    departe de mine sa te contrazic, dar poate lucrurile sunt mai nuantate.

    Diferentele excesive nu sunt constructive.
    E mai mult de spus, mai bine pun o postare pe marti-miercuri despre asta.

  12. bunä,
    amuzatzi-vä, dementzii nu pot träii färä sä o aducä si amestece pe UDREA , in orce subiect. este bolnav s-au incearcä sä provoace ?

    • Draga Theo eu mă abțin sa spun ceva ,acum,la adresa acestei doamne dar mă repet mi-a spulberat toate speranțele mele când a pus mana pe PMP.
      Bănuiam atunci ca se va sfârși rău .

  13. Aparent, bizara stradania si staruinta unora de a tot re-re-re-veni la CDP pentru a scoate in evidenta (recurgand la un „stil” vanitos-flegmatic si obsesiv-invectiv-peiorativ-istic usor recognoscibill), insignifianta si nefrecventabilitatea Copacului, cu copaceni cu tot, desigur si…mai ales.

  14. lui @marc, personaj tragic cu arc si postator far’ de noroc de la 11:48:
    „Hai nu plange, nu plange… Esti Volintir!”

Lasă un răspuns

