Intersectia rutiera a intregului sistem

Prin vara lui 2012, anul ala cu Olimpiada din Londra si catastrofa electorala din Romania, rudele cu care bantuiam prin piata lui Nelson au profitat de ocazie sa-si faca poze de gat cu politistii metropolitani. Pe motociclete metropolitane.51033420_006545595-1
Poate nu s-ar fi gandit la o asa chestie daca nu ar fi fost surprinsi de selfiurile ce si le faceau cu respectivii mai toti turistii ce haladuiau intre statua-ntr-un picior a amiralului, ceasul olimpiadei si fantana cu lei. Care mai de care, cu ochi oblici si ingusti ca linia fractiei si pometi cat merele domnesti sau cu nasuri turtite ca dupa accident si epiderma ca taciunele, tineau sa-si imortalizeze momentul existentei intre cei doi motociclisti cu caschete-clopot, cu veste galben-neon, calare pe motociclurile din dotare.
Pare aiurea, dar cum vin din Romania militiana, am inteles prefect sentimentul care asocia personalizarea politiei metropolitane cu Trafalgar Square si Buckingam Palace. Ceva cu care nu te intalnesti la tot pasul.
article-2683149-1f74bce300000578-852_964x827O politie care are drept scop nu vanatoarea de delicventi ci securitatea cetatenilor. Lucruri usor diferite, dar dificil de sesizat pentru cei traitori in suburbanele urbii in care ne-am dus noi zilele, cel putin pana in anii ’90.
Daca scopul este vanatoarea de ilegalitati, atunci in ochii militianului tot ce misca e potential infractor pana la dovada (usor amaruie) ca …. nu e. Atunci respectivul urmarit scapa. Cel putin pentru o vreme 👿
Daca scopul este insa securitatea cetateanului, identificarea si retinerea celor ce agreseaza acest vital element este o actiune colaterala, una din multele activitati ale politistului. O deosebire de nuanta extrem de delicata dar care de fapt schimba radical raportul dintre membri unei societati si fortele de ordine.

Nu m-am mai gandit la aspectul asta pana zilele trecute cand am inceput sa am senzatia ca ceva important incepe sa se afirme. Un semn ca ceva incepe sa se schimbe in societatea romaneasca, desi la suprafata inca nu pare sa se vada mare lucru.
Dar la ridicarea oricarei constructii efortul de a pune fundatia ramane invizibil. E „sub pamant”. Iar atunci cand incepe sa se vada ceva… poate fi ceva extrem de semnificativ !

In urma repetatelor rabufniri pe tema politistului Godina, am aruncat si eu un ochi.
Bine am facut.
Nu e vorba doar de pozitia respectivului Marian in raport cu primitivismul perpetuat al apucaturilor mostenite din comunism, excelent ilustrate de japita aia pesedista ce s-a trezit mare sefa de cruce, oparita ca importanta fapturii ei sociale nu l-a dat pe spate pe un parlit de politai.
Putea fi o bravura de teribilist.
Si probabil asa a crezut si dobitocul ala de sef al lui care l-a luat la maciuci pentru ca si-a permis sa-si faca treaba ca intr-o societate normala.

Dar Marian asta are ceva istoric la activ.
Am intrat pe blogul lui sa am oarece idee despre el ca person.
Si am gasit acolo o radiografie crunta a societatii romanesti contemporane pusa in rama cu o usurinta sclipitoare, pe care n-am banuit ca o poate avea o persoana silita sa se confrunte cu ilegaliatile zi de zi. O ilustratie perfecta, pana la amanuntele triviale si sinceritatea dezarmant de expresiva a vulgului roman.
Recomand celor fara bariere forte stricte privind exprimarea, sa treaca in revista cateva articole macar. Deseori eu am fost catalogat drept „pudibond”, iar daca eu le-am putut ceti, atunci se poate 😉
O ironie dura, elemente semnificative de comportament scoase in evidenta cu grija doar prin prezentarea fara perdea a unei realitati pe cat de dura pe atat de reala, dar, din perspectiva lui Marian, si de un umor teribil.

flash-uri_cop_1Profilul asta articulat cu comportamentul la job care i-a provocat problemele cunoscute, m-a determinat sa operez o prima schimbare de optica privind politia romana.
Si cred ca aceasta schimbare de optica incepe sa se confirme si consolideze in urma sustinerii sale de o masa crescanda formata nu doar din cetateni ce se dau pe Facebook  si-l like (peste 200.000 la o prima vedere) cat de colegi de munca. Care isi afirma deschis sustinerea fara sa-si acopere fata cu celebra masca a justitiarului sau ID-ul sub un nick oarecare. Ceea ce e foarte important. Politisti care sa faca corp comun si sa ceara eliminarea coruptiei din politie nu intalneai prea des pana acum !

E ceva mai putin obisnuit nu doar pentru mine. Noi am fost întrebați dacă există”, a spus Iren Arsene, directorul editurii „Curtea Veche”, unde va fi lansată, mâine, cartea polițistului. Aceasta a adăugat că mulți oameni credeau că Marian Godină era un personaj inventat și că cei de la editură au scris cartea.

Fenomenul Marian Godina rupe traditia militianului. Il impinge undeva in istorie. De la el mai departe, uniforma politiei romane poate insemna altceva decat pana la el !

Nu-i vorba, vorbim despre aroganta autosuficienta a prostilor ce au prins posturi importante prin frauda si coruptie, dovada fiind tocmai prostia aroganta insasi. Fenomene de masa, cu radacini adanci in (in)cultura romaneasca. Ele exista inca la o scara inadmisibil de mare.
„Coruptia e generalizata”, bilantul mitei 2015 descoperite de DNA ajunge la peste 430.000 de euro, dar exista o Kovesi care poate evalua asta !
Impertinenta nesimtitilor ce s-au catarat ca soparlele in varful gramezii sociale exista inca la o scara cvasigeneralizata, dar e si un Godina care poate scrie din varful pixului ceea ce cere formularul !
Putregaiul vechi situat in posturi-cheie din administratie, politie inclusiv, inca exista si e activ, dar exista si o masa tanara, proaspata, cu principii diferite de existenta ce peste o vreme il va curata din birourile cu aerul statut al nonvalorii umane in primul rand.
Ceea ce vedem acum nu inseamna eradicarea problemei, nu inseamna vindecarea societatii, dar sunt semne ca sistemul imunitar nu e complet compromis. Ca vindecarea este totusi posibila.

Ministrul de interne bate toba ca ar fi receptionat mesajul.
„Orice angajat al MAI, indiferent ca vorbim de politist, de jandarm, de politist de frontiera, de pompier, care isi face corect datoria, va fi protejat impotriva abuzurilor. Acest lucru i l-am cerut sefului Politiei Romane ieri si va asigur ca o voi face in continuare. (…) Noi am sesizat in acest caz Parchetul, asteptam finalizarea anchetei”.
Sper sa fie asa cum zice. Nu-l cunosc, poate e din noul val. Sau poate nu. Dar este clar ca fenomenul de schimbare incepe sa aiba loc, fie si …. asa cum e normal si sanatos : de la mase periferice catre varfuri !

Îmi displace ideea de a fi privit ca o excepție. Colegii mei, dacă citesc cartea, – foarte mulți se regăsesc. Și colegii mei știu să scrie, poate nu scriu cărți sau poate nu fac atât de bine, dar oricum, pregătitea polițiștilor, promoțiilor noi, este mult mai sus, totul s-a schimbat destul de mult în poliție, nu sunt eu o excepție. Toți colegii mei trec prin aceste lucruri, se descurcă bine, iar eu nu sunt excepția care confirmă regula”

Ok, Mariane ! Asa sa fie. Eu sunt pentru ! 😀 😀 😀
Iar sansa de a fi publicat de o editura ce a adus pe piata romaneasca ideile lui Carnegie si Goleman este un start excelent. Daca doar jumatate din cei ce au dat like pe FB cumpara cartea, cred ca putem vorbi de un succes remarcabil. „Pas cu pas” al lui Johannis a fost in varful topului in 2015, cu 100.000 de volume vandute. Si cred ca materialele „ficusului” nu au nici talentul comunicativ al ideilor nici conexiunea lor imediata la realitatea contemporana pe scara larga la societatea romaneasca, prin urmare nici impactul la public pe care-l va avea volumul asta.

Viq

48 responses to “Intersectia rutiera a intregului sistem

  1. E valabil omul, il citesc de multisor.Ieri Cilos a fost la lansarea cartii lui.
    ,,Am evitat să vin pentru că este momentul dânsului şi nu vreau să rămână cineva cu impresia că premierul vrea să îşi asocieze imaginea cu un om de succes şi cu un om care-i apropiat de societate (…) Am decis, totuşi, să vin ca să fie foarte clar şi pentru dânsul şi pentru alţii că acest gen de comportament civic, autentic, chiar şi într-o instituţie însărcinată cu ordinea publică, are toată susţinerea Guvernului şi are toată susţinerea mea” a declarat premierul.”

    • nici eu nu am renuntat la unele concepte desi am impotriva toti sindicalistii [mai ales in educatie]. Eu nu cred ca e posibil ca un sistem ce produce 50% rebut sa fie populat numai cu oameni constiincios, permanet asupriti de guverne.

      • Nici eu nu inteleg ce are sula cu prefectura, si ce legatura are ce am pus eu cu ce ai scris tu .Dar nu este cel mai rau lucru care mi se putea intampla 🙂

  2. salut all. Ca o intrebare CINICA [de reflectie]. Din pdv al imaginii de corupt e mai rau sa ai un ministru corupt [al transporturilor] sau 500 controlori de tren spagari? E mai rau sa ai un secretar de stat MAI corupt sau sute de lucratori pe frontiera corupti sau coruptibili [intre altele „buba” Schengen a aici nu la dosarul Microsoft].???
    E mai rau sa-l ai pe un mahar din Minister corupt sau sute de cadre medicale [la TOATE nivelurile] spagare in sistemul sanitar?
    Daca controlorii de tren nu ar colecta spaga in sistem piramidal spre „seful cel mare” ar fi atat de corupt seful?

    • Salut, Cinic!
      Intre cele doua variante, unul „mare”, fff multi „marunti”, eu zic ca mai rau e cu „multimea”. Desi „publicul”, in general, e mai avid de „vedete”.
      Inclusiv multimea asta, cu coruptie „mini”, cred ca se da „satisfacuta” de priponirea celui „mare” (cand se intampla). Bine ar fi sa fie si coruptia „mica” cel putin la fel de mediatizata, ca merita si impactul „educativ” n-ar fi de neglijat. Zic si eu 🙄

    • nu-i bini nici `şa nici `şa,
      pen`ca la noi e valabil principiu „fure seful, dar sa ne lase sa ciupim si noi” 😛

    • Cinic,

      intrebarea e fundamentala.
      Raspunsul e simplu.
      Multimea.
      …asa cum e normal si sanatos : de la mase periferice catre varfuri !”

      Daca vrem sa ramanem atasati ideii de democratie, care intre noi fie vorba este ideea naturala de functionare armonioasa a oricarui organism viu (cel social inclusiv) insanatosirea fiecarei celule este primul pas imperios necesar pentru a insanatosi organul.
      Care organ, odata insanatosit, impreuna cu alte organe insanatosite, insanatosesc sistemul.
      Care sistem, din momentul in care (re)intra in parametri, impreuna cu celelalte sisteme functionand in parametri, fac organimsul in intregime capabil sa se dea cu sania…
      … sau sa alerge, sa se catere pe munti, sa se scufunde la Titanic, sa zboare la stele…..

      Si in justitie pare sa aiba loc acelasi proces.
      Masa se misca si varfurile cad.

      Este motivul pentru care sunt (iar, bag sama recidivez… 😀 ) usor optimist.

  3. Off topic 😛

  4. Salut prieteni! Greu de răspuns la ,,reflexia cinică”. Este din categoria ,,hituluii” anului 90
    ,,sărac şi cinstit” iar restul……. …
    sau
    viceversa?
    Mie-mi dă cu feedback!

    • särac,cinstit si sclerozat …………. in rest trebuie judecat

    • nu asa de greu. Daca n-ar fi distributia cum ar ajunge tonele de droguri pe strada?
      Daca faimosii catelusii din administratie nu ar strange spaga pt sefi … Sigur ca pt fiecare leu ajuns la sef se mai adauga 10% minim pt fiecare nivel de colectare…

  5. Politistul Godina, inainte de a rabufni, isi facuse un „nume” prin publicarea pe blogul sau a multelor intimplari din trafic; are si talentul de a retine ce este esential: prostia ori umorul de situatie.
    Omului mai „marunt”, pe linga lege, ii aplica si o inseriere nemuritoare pe blog 😛
    Dar, i-a aparut in cale si o fufa care a crezut ca il are pe Dumnezeu la degetul mic, iar Marian a spus-o clar „nu sint un idiot!”
    (Existau si printre militienii de la circulatie, in vremi apunse, oameni ca Godina: am intilnit unul, la inceputul anilor `80, pe litoral. Dar existau multi care nu se jenau sa spuna ca atunci cind au nevoie de bani iesesu la marginea orasului si gaseau destui fraieri pentru a le lua banii ca sa scape de amenda.)
    NB,
    vreau parerea tehnocratului, din care citeaza cu religiozitate dna profesoara, si despre scriitorii din puscarii.
    Dece face discriminare cu cei ce scriu lucrari stiintifice?

  6. Aksimet, esti flamind?

  7. Initiativa guvernamentala: http://maisimplu.gov.ro/

    „Comisia de tăiat hârtii” este numele proiectului lansat, miercuri, de autorități prin care se dorește reducerea birocrației. În cadrul inițiativei guvernamentale, a fost lansată și platforma online maisimplu.gov.ro, unde românii pot să împărtășească din experienţa lor în relaţia cu autoritățile. Ce spun antreprenorii și simplii cetățeni despre birocrația din instituțiile statului, care sunt soluțiile propuse de experți și ce așteptări trebuie să avem de la proiectul lansat? (…)

    http://www.rfi.ro/economie-84978-ciolos-ataca-birocratia-cu-o-comisie-de-taiat-hartii-expert-schimbarea-trebuie-sa

    • eu ii doresc succes guvernului, dar ma tem ca tare greu ca fi de urnit ciinele de la macelarie 😛

    • Salutare tuturor.
      Mih, alt departament, alti angajati, alti bani pentru baza materiala,. Hai sa debirocratizam administratia centrala cu aceleasi metode. M-am cam saturat de astfel de initiative.

      • Pai, pentru a da afara multi taietori de hirtii iti trebuie ceva curaj; nu ajunge cel din minister 😛
        Asa ca faci o comisie care sa isi asume raspunderea.
        Nu cumva comisia sa ajunga la concluzia ca mai trebuie angajati si nu dat afara 😉

      • Ion,

        E vorba despre o platforma online, de o comunicare intre cetateni (cu experientele lor legate de birocratia administrativa) si guvern, nu pr.-zis de vreo noua comisie. Eu asa am inteles.

        • Mih, citez din rticol: ”Guvernul, care a demarat proiectul „Comisia de tăiat hârtii”, concomitent cu site-ul maisimplu.gov.ro, unde românii pot să împărtășească din experienţa lor în relaţia cu autoritățile.”
          Cine intretine platforma , cu ce echpamente, de unde vin bamii? Mai multe nu mai scriu ca sunt satul de comisii, comitete, agentii….

          • Ok, n-am inteles eu bine. Dar nu sunt tot oamenii din guvern, cei care se ocupa de treaba asta? Angajeaza altii, sau e o problema de organizare/diversificare interna a activitatilor lor? Ma rog, eu nu vad de ce n-ar putea face ceva util cu reducerea hartogariei si pierderii de timp & nervi. Daca n-o sa aiba rezultate, o sa-ti dau dreptate. Deocamdata, comunicarea de genul asta intre contribuabili si guvernanti mi se pare o idee buna. VDM 🙂

      • @ioane, putina energie trebuie consumata pentru invingerea inertiei sistemului, nu? Eu zic ca orice zgaltaitura a clasei politice si a infectei biro-cratii (etimologic, dupa mine: puterea birului, ascuns sub forma de spaga sau timp pierdut) din Ro in perioada asta nu poate duce decat la activarea progresului. USL este in coltul ringului, antiUSL tinde sa ocupe intreaga scena politica. Eu cred ca Basescu si Boc tocmai au inventat antiUSL. Binomul AcZ.

  8. Cind Soarele rasare, apare „Ion Iliescu despre redeschiderea dosarelor Revolutiei si Mineriadei: Nu stiu cui slujeste / Acum, sa stam sa tot plangem mortii … ”
    Măi, sa nu iti vina sa scoti pistolul? „sa tot plingem”

    • fiecare plinge pentru ce simte:
      „Nuclearelectrica
      Aflu cu surprindere că, la Centrala nucleară de la Cernavodă, nu se mai cumpără combustibil nuclear de la Compania Naţională a Uraniului. Directorul Nuclearelectrica, doamna Daniela Lulache, a decis să achiziţioneze combustibilul nuclear din Canada, de la compania Camenco. Motivul ar fi preţul mai bun.
      Nu am dubii că preţul canadienilor este mai bun. Problema este că preţul va fi mai bun doar pînă cînd România nu va mai produce combustibil nuclear. Pe urmă, va veni dependenţa de canadieni sau, de ce nu, de ruşi.
      Domnule prim-ministru Cioloş, vă rog opriţi această ticăloşie, indiferent care este preţul uraniului românesc. Şi poate o trimiteţi pe doamna Daniela Lulache să fie director la o grădiniţă chiar dacă va fi o grădiniţă unde salariul este ca la Fondul Proprietatea sau Nuclearelectrica.
      Iar, dacă Compania Naţională a Uraniului are probleme, ajutaţi-o acum.”
      😛

    • De ce manipulezi, @victor L? Declaratia lui Iliescu este scoasa din context:
      1) „Nu are rost sa dezgropam mortii” este, de fapt, un extras dintr-o convorbire intre Omenia Sa si Dragnea, la referendumul din 2012.
      2) „Sa lasam mortii si ranitii in sarcina istoricilor” este opinia Omeniei Sale ca sarcinile „minerilor” pot fi cu succes preluate de istorici. Cu alte arme, sigur, dar eu cred ca Omul exprima un adevar.

  9. Ro. singura tzarä in care crimele si cei ce le-au comis
    (contra cetätenilor EI), nu a fost CONDAMNATÄ

    si in tzärile Africane s-au fäcut executzii,procese.

  10. Oare afaceristul acesta va fi mai fericit dupa instituirea „Comisiei de tăiat hârtii” si a platformei ”?

    • „nu are dreptate” DE UNDE PUTEA LUA BANI PT: SALARIILE
      URIASE A PARLAMENTARILOR SI PRESEDINTELUI:

      färä glumä- asta inseamnä crimä, ii duce la faliment:

      • Asa e, la faliment, Theo !
        Dar falimentul lor de fapt nu este al lor ! 😉

        Pentru ei falimentul in Romania e cel mai bun lucru ce li se poate intampla.
        A doua zi vand ce mai au si pleaca.
        Adio si n-am cuvinte in dictionar.
        Pot gasi acum ferestre deschise si pot zbura.

        La 10′ de mine s-a deschis cam acum un an un mic magazin alimentar cu produse romanesti. Traficul i-a crescut de atunci de cateva ori, si orizontul i se deschide tot mai mult. Am stat de vorba putin cu patronul.
        Un baiat de nota 11.
        Isi plateste darile, nu-l freaca nimeni la cap, isi vede de afacere.

        Ei deci pot pleca. Si judecand prin prisma atitudinii proactive, cei mai multi o vor si face.
        „Falimentul” celor care lucreaza la ei insa este mult mai intins si mai problematic.

    • Ioane,

      m-ai ofilit ! 👿
      E cutremurator.

    • victor,
      eu beau f. rar un pahar vara, aici in Bayern se produce multä bere, chiar si localitätzi mici.
      desigur sunt stropite, dar cred cä sunt controlate.

  11. Sa fie Justitia CEDO altfel? sa nu fi stiut nea Corneliu?

    „INEDIT Fostul judecator CEDO. Corneliu Barsan, si sotia lui, fost judecator la Inalta Curte, pierd un proces la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care le-a respins ca inadmisibile sau vadit nefondate toate capetele de cerere”

  12. Textul lui Gachi a starnit aprige discutii la vremea respectiva (2014). Si de-mi aduc bine aminte, inclusiv la Copac.

    Mai ales dupa aparitia unei replici din partea lui Paul Dragos Aligica: „Retardarea civica a intreprinzatorului roman: un exemplu”
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/retardarea-civica-a-intreprinzatorului-roman-un-exemplu/

    • Mih,
      pot sa iau bricheta? ca tocmai s-a terminat a mea 😛

    • Din multele comentarii de atunci:
      om normal spune:
      26/02/2014 la 8:42

      Sunt intristat dar nu surprins de comentariile dumneavoastra.
      Din punctul meu de vedere, este important sa citesti si sa intelegi articolul, nu persoana care l-a scris. (Folosind capacitatile fiecaruia de intelegere).

      Eu vad esenta articolului in modul urmator.
      Autorul este la cativa metri de o prapastie. Regulat, vin oameni in fuga catre aceasta prapastie. Pana acum, a strigat tuturora STOP! OPRITI-VA CA O SA CADETI IN PRAPASTIE. Putini l-au ascultat. Pentru ca este nevoie de o solutie parctica pentru ai salva, a hotarat sa le puna piedica.
      Este alegerea fiecaruia daca il injura ca s-au lovit la genunchi sau vad prapastia si ii multumesc.

    • Mih,

      si eu imi aduc aminte de o discutie pe tema asta, dar pe langa un alt text parca. Era un articol mai vast de altfel, cu calcule pline de cifre si trimiteri concrete la articole de lege.
      Poate ma insel.

      Practic, conform legii, intreprinzatorii sunt un fel de vechili ce eploateaza forta de munca ce o depisteaza pe piata, cu ei in frunte, in folosul „statului” care nu se mai stie ce naiba reprezinta.

      Am crezut ca e mai recent comentariul asta.

  13. Salut!

    Prezenta PM Ciolos la lansarea cartii politistului Godina, precum si anumite gesturi (admonestarea SPP-istului care incerca sa opreasca un om cu o petitie sa ajunga langa PM), au starnit valuri de simpatie pt d-ul Ciolos. Poate, indreptatita. Intr-o oarecare masura.
    Dar…
    „Prim-planul” o fi el cu adevarat relevant si/sau suficient pt a ne gandi la vreo evolutie/actiune guvernamentala radical diferita de ce am avut pana acum?
    Se regaseste „imaginea” de „prim-plan” in „planul secund”, acela care arata profunzimea si consistenta reformista (de care este/avem nevoie?)
    [Daca ideea in sine a comunicarii intre cetatean si guvernanti nu mi s-a parut deloc rea, altfel stau lucrurile cu alte initiative guvernamentale.]

    Un articol interesant, care merita atentie:
    Un pachet de Antisărăcie vă rog!
    /de Cristian Paun
    [Pe post de motto: http://cristianpaun.finantare.ro/wp-content/uploads/sites/4/2016/02/Democrats-300×200.jpg ]

    (…) Evident că acest pachet cvasi-intervenționist nu ne va scăpa de sărăcie. Argumentele sunt cât se poate de clare: acești politicieni aparent tehnocrați și aparent independenți nu se pot dezbăra de o ideologie falimentară. Ideologia Tătucului salvator, mereu ”bine” intenționat și mereu plin de ”virtuți”. Pachetele lor (Antisărăcie, Competitivitate și altele care or mai veni) nu fac decât întrețină dependența de stat, să genereze noi și noi fire nevăzute prin care statul aparent protector ne seduce și ne vinde iluzii. Pachetul ratează sistematic înțelegerea cauzelor care stau la baza sărăciei și apoi eșuează radical în soluțiile pe care le propune. Într-un stat plin de săraci nu ai cum să rezolvi sărăcia prin mai mult intervenționism / redistribuționism și mai multă dependență de stat (…)

    • bunä,
      cineva din echipa lui, stie cum se castigä simpatia, lipindu se de cineva la modä, eu cred cä Ciolos a fäcut f. bine, dar de la el
      nu cred cä ar fi fäcut-o:

  14. Ha ha ha !

    Iertaţi-mă , şi bună ziua cum ar veni .

    Să zici despre zisa respectivului că e cam unlike privind pudibonderia , mi se pare scos din context . Omul chiar nu are nicio treabă cu vulgarităţile , common , wtf ! Am văzut comentarii pe acest site , ce nu-şi au locul nici prin cluburile deocheate , d’apăi pe … dacă mă întrebaţi pe mine .

    fiecare pastor (la fel şi gâdele ) îşi duce turma … if you know what I mean !
    N-aş vrea să fiu acolo când s’o trezi . La turmă fac referire .

    Citesc relativ de vreo 2 săptămâni aceaaqstă fiţuică . no ofencce . că la muşterii văd că aveţi … decât ..
    Oricum , e lo9c de mai bine cu siguranţă . Doar cî ceea ce se scrie aici … îmi pare a comandă politică .
    SCUZE !
    ….da e loc pt toţi

  15. Ha ha ha !

    Iertaţi-mă , şi bună ziua cum ar veni .

    Să zici despre zisa respectivului că e cam unlike privind pudibonderia , mi se pare scos din context . Omul chiar nu are nicio treabă cu vulgarităţile , common , wtf ! Am văzut comentarii pe acest site , ce nu-şi au locul nici prin cluburile deocheate , d’apăi pe … dacă mă întrebaţi pe mine .

    fiecare pastor (la fel şi gâdele ) îşi duce turma … if you know what I mean !
    N-aş vrea să fiu acolo când s’o trezi . La turmă fac referire .

    Citesc relativ de vreo 2 săptămâni aceaaqstă fiţuică . no ofencce . că la muşterii văd că aveţi … decât ..
    Oricum , e lo9c de mai bine cu siguranţă . Doar cî ceea ce se scrie aici … îmi pare a comandă politică .
    SCUZE !
    ….da e loc pt toţi

Lasă un răspuns

