Cand costul moral se numara cash !

Evolutia conflictului dintre trustul lui Voiculescu si decizia justitiei isi dezvaluie usor adevarata semnificatie.
Minciunile elaborate si manipularea (pretins)docta de pe vremuri s-au transformat gradual in trivialitati si aberatii fatise pe masura ce conflictul a escaladat. Dar ceea ce e mai important de observat e faptul ca ceea ce parea a fi o confruntare intre diferite persoane/forte politice, opinii sau idei, isi arata acum reala dimensiune a pericolului ce-l reprezinta asemenea exemplare umane pentru o comunitate si profunzimea rupturii sociale pe care o poate provoca.

Confruntarea si-a dezvaluit dimensiunea reala. Este tot mai clar pentru o masa tot mai vasta de cetateni ca un asemenea virus mediatic poate duce la blocarea completa a evolutiei societatii, la distrugerea nu doar a viitorului ci si a prezentului unei natiuni intregi. Antenele varanului au mintit, au distrus idei, au spulberat solutii, au laudat hotii, au muncit din greu sa distruga perceptia corecta asupra realitatii. Acum lupta pe fata impotriva verdictului justitiei si se coboara tot mai jos pe palierul nesimtirii, la adancimi ce nu credeai ca pot fi atinse.

Un aspect ce se impune a fi observat este cel referitor la resursele din care aceasta buruiana mediatica isi trage seva si perversa contorsiune privind functionarea mecanismelor pietei libere si a concurentei economice in limitele acceptabilului.

Pe de o parte trebuie sa acceptam drept absolut fireasca optiunea firmelor ce-si platesc promovarea la un mijloc mediatic pentru a-si face cunoscute produsele si a ajunge la ochiul posibilului client. E un principiu de baza. Iar ignorarea calitatii vectorului de informare poate fi, rational, acceptata.
Pana la un punct !
Moneda de schimb a Antenelor, singura dar si cea mai puternica, in acesta negociere este, normal, audienta. Pe care si-au cultivat-o cu grija, investind inclusiv in programe cu crema personalitatilor din domeniul cultural-artisitic cu cea mai mare priza la public.
Sunt de acord ca pe anumite capitole, foarte importante de altfel, Gabriel Liiceanu este in fata la mare distanta in raport cu Florin Piersic.
Dar nu si la acest capitol.
Iar aceasta paralela se poate face cu o pleiada vasta de personalitati culturale de prima marime in raport cu cele gazduite in platourile lui Voiculescu.
Nu vorbim aici de diferenta neta de calitate, pentru ca sunt in principiu ramuri diferite de lucru, maniere diferite de abordare inclusiv a actului artistic. Vorbim de diferenta de priza a public, audienta !

Acum insa se impune o schimbare !
In zona in care a coborat acest trust media, cei ce inca onoreaza invitatiile lor isi asuma un risc din ce in ce mai mare. Actiunile celor de la trust, vadit antisociale, nu mai pot fi ignorate de nici un om de minim bun simt.
Personal am apreciat actorii sau trubadurii, cu ceea ce eu am considerat a fi talent, indiferent ca au evoluat sau nu pe scena lui Voiculescu. Dar daca dupa istoria asta inca accepta sa le „faca rating” incep sa ma intreb daca zona subumana in care accepta sa coboare nu cumva anuleaza inclusiv calitatea actului artistic.
Fara indoiala este alegerea lor, libera si matura.
Dar si audienta lor are dreptul la o alegere la fel de libera si matura.

Insa indiferent de acest aspect, subsidiar de altfel, care poate doar contribui la volumul audientei, calculele reci din departamentele de marketing ale firmelor dispuse sa plateasca minute de promovare a produselor proprii la acest trust cred ca poate suferi o schimbare importanta.
Nu iau in seama impactul direct al aspectului moral al situatiei. Afacerile pot fi deseori insensibile in fata acestui aspect. Dar impactul indirect probabil va fi luat in considerare. Posibil sa nu-i intereseze cat de oneste sunt slugile lui Voiculescu fata de telespectatorii lor dar foarte probabil ii va interesa reactia celor din urma in fata mizeriei ce se exhiba actualmente.
Audienta bruta, in cazul in care inca se mentine, incepe sa miroasa a fals.
Daca o masa crescanda din cei ce privesc scalambaielile lor simt mai degraba aversiune decat interes, promovarea produselor comerciale pe acest canal poate fi o idee periculoasa.

La un moment dat a inceput sa circule pe FB acest material.

A3

Inca inainte ca fiertura sa se raceasca, deja doua din siglele de pe manseta din dreapta si-au retras optiunile. „Raiffeisen” si „Covalact” au renuntat la acest gen de „publicitate” 😀

Personal cred ca a fost o mutare buna. Putea  fi cu mult mai buna daca ar fi fost facuta mai devreme. Asa ar fi evitat sa apara si in poza de mai sus.
Cand afirm asta nu am in vedere ce mi-as dori eu referitor la acest trust media. Dac-ar fi fost dupa mine, ar fi trebuit sa moara de inanitie financiara cu multi ani in urma.
Am in vedere strict factori economici si de impact ce in mod normal se impun a fi luati in considerare in derularea unei afaceri.
Este clar ca publicitatea negativa a unui material ca cel de mai sus este inevitabila. Increderea pietei in produs este esentiala in orice afacere. Brandul se construieste cumplit de greu si se poate eroda extrem de usor, ca orice element ce depinde vital de incredere. Un consumator de lapte poate pune cu usurinta la indoiala calitatea produsului, inclusiv daca ce e scris pe eticheta coincide cu ce e in cutie, din momentul in care devine clar ca firma producatoare nu are nici un scrupul moral pentru a-si vinde respectivul produs. In cutie pot fi laturi de cea mai joasa calitate, ridicate la prim rang de falsuri in analize si premii cumparate.
Ca sa nu mai vorbim de increderea intr-o institutie bancara !!!!!

Doua ultime aspecte.
Primul vizand impactul procesului ce a inceput !
Deci Raiffeisen si Covalact s-au retras !
In valul secund intrebarile ce se nasc cu usurinta in mintea oricui vor viza comparatii ale celor care au renuntat la serviciile trustului cu cele care au ramas inca in lista afacerilor ce subventioneaza Antenele !
Daca „Alpha Bank” nu-si poate permite luxul de a renunta ca Raiffeisen, este asta sau nu un semn de disperare ????
Daca ai avea de ales una dintre ele in care sa-ti intre salariul/pensia, pentru care ai opta ?

Al doilea privind impactul FB.
Numarul contactelor FB este clar incomparabil cu orice alt mijloc de comunicare existent, inclusiv audienta tv. Costul, pe masura.

cost FB

Indiferent de afacere, e clar ca lumina zilei de joi ca publicitatea pe FB incepe sa devina indispensabila. In acelasi timp insa trebuie sa te dovedesti complet iresponsabil sa ignori potentialul unei publicitati negative pe un canal de asemenea anvergura.

Viq

Anunțuri

28 responses to “Cand costul moral se numara cash !

    • Cred ca asta e esenta :
      „Am vazut-o pe doamna Kovesi facind politica mai ceva ca doctor Ponta, vorbind la bilantul DNA despre sute de kilometri de autostrazi, indemnizatii pentru copii, pensii pentru virstnici si spitale noi, in baza unor evaluari umflate, ca si cum substituia tot Parlamentul in an electoral, dovedind politice nebanuite la datele cind am tot numit-o in functii importante. Dar n-am vazut-o pe doamna Kovesi asumindu-si responsabilitatea funtiei pentru faptul ca in cele doua mandate de Procuror General, institutia pe care a condus-o a tergiversat si nu a solutionat Dosarul Revolutiei”

      Curios ! 🙄
      Nu stiam ca Kovesi a cuvantat asa ceva !!!!!
      Chiar, ce i-o fi venit ?

      Autostrazi ?? Indemnizatii pentru copii ??? Pensii … spitale… ??????
      Ce treaba are ea cu astea ?
      Nu pricep !

      Nu cumva piratul face o figura de stil acolo ?

      • salut. Ceea ce stiu de la batranii agenti imobiliari: la o vanzare de „foc”, daca pt proprietati industriale de valori mari obtii peste 20% CASH esti ff bun. O avea Ioan Nicolae o avere industriala de un miliard, dar daca ANAF obtine mai mult de 20% cash atunci oamenii ANAF ar face o mare carierea in imobiliare.
        Nu-l simpatizez pe fostul sef ANAF -Gelu Diaconu- dar nu era departe de adevar cand injumatatea cifrele date de Kovesi.
        Sa nu omitem ca valoarea prejudiciului se stabileste in instanta -prin expertize de ambele parti- iar dosarul contine ESTIMARI ale parchetului. Ca presa de scandal se vinde mai bine cand vorbesti de un prejudiciu de 70 milioane in loc de 20 milioane nu e dubiu.
        A afirma ca din ce se scrie in dosare se pot face km de sosea e o declaratie cu iz politic si pute a demagogie. Ma indoiesc de asemenea ca la parchet se stie cat costa un spital [care anume? ca nu-s la fel si nu exista spital-tip.
        PS. nu fac o pledoarie pro/anti LCK dar cred ca in spatiul public exista o spura-abundenta de afirmatii nu numai gratuite ci si inflamatorii. [ a se vedea si cazul Bradet – unde DNA nu are vreun rol]

  1. Bună dimineața! 🙂

    FB are marea putere de a «scoate din joc» o celebră zicere latină – Pecunia non olet – pe care s-a bazat toată lucrătura A3.
    Continuând dansul cu asemenea partener, sponsorii comerciali anteniști se contaminează inevitabil de mirosul al cărui sursă nu mai poate fi ascunsă! 🙂
    …ceea ce nu poate face bine la încasări, căci anteniștii, cât de mulți ar fi, nu prea au putere financiară!!!
    Ei, doar la patru ani, cu stampila… :mrgreen:

    • Salve, Old,

      da, cred ca este un aspect ce poate fi luat in considerare. Nu doar audienta in cifre absolute ci si structura ei !
      Autoarea articolului semnalat de Bill, Andreea, prinde si asta.

  2. sal`tare tutulor.
    Cind vrei sa discuti despre Haznaua 3 ai neaparat nevoie de batista.
    Cit despre cei ce isi fac reclama pe posturile puscariasului Felix, daca la inceput nu stiau in ce se baga si, normal, sint ghidati de niste studii de marketing, acum, dupa multele intimplate, a continua sa-ti faci reclama pe Haznale, te conduci tot dupa vorbele stra(ne) bunului Vespasian, parca, „banii nu au miros!”.

    • Nu e rea 😉
      Nu prea m-am prins din ce perspectiva priveste autoarea Antena de o vede „partid politic”, dar poate fi o varianta.

      Pe mine ma interesa cum se vede de la un departament de marketing al unei firme, pe palierul rece al businessului. Aici bagi bani – iei bani sau iei plasa. In functie de ce se petrece imediat in capul clientului.

      Politica, in timpul liber 😉

      • Etica -la marile corporatii – nu e inca un element evident in RO. De altfel in tarile de origine opinia publica a FORTAT comportarea etica.
        Imaginea unor corporatii [ba chiar si persoane fizice] in RO nu este inca corect evaluata.
        Iar departamentele de marketing sunt inca influentate de cifrele de vanzare mai mult decat de avantajul imaginii [cu alte cuvinte vedem prea rar mentionarea CETATEANULUI CORPORATIV ….]. Exceptie face OMV-PETROM.
        PS. Nici justitia nu se sinchiseste excesiv de imagine. Cand pt terfelirea cuiva se da PESTE TREI ANI o amenda de 2000 euro, oare de ce ne miram de cantitatea de zoaie/calomnii ce se varsa pe sticla sau in presa? Cand a fost amendata A3 zdravan? Sau alta TV?
        Toti am vazut filmul despre Watergate. Riscand o sentinta de sute de milioane USD, editorul a cerut scrupulozitate in afirmatii. Scrupulozitate total absenta in RO, tocmai din cauza ca amenda este nesemnificativa

  3. Ce subtila proaspata casatorita: tratam cu orice mizerabili:
    „Gorghiu: Nu exclud discuţii cu Monica Macovei sau Nicuşor Dan. Va fi cea mai MIZERABILĂ campanie ”
    😛

    • Daca Gorghiu a spus, e o chestie ce merita atentie.
      Daca Macovei ii raspunde, e o chestie ce merita lumanare ! 🙄

      Separarea asta de orice alti politicieni, chiar si (mai ales !!!) de cel ce a scos-o de la cratita s-o faca ce e acum, era cheia de bolta la catedrala de pretentii a sustinatorilor M10.
      Daca Macovei ajunge sa-si bea cafeaua din zori cu Gorghiu, ii umple de bube dulci. 😀 😀 😀

      Chestia haioasa e ca la anvergura actuala are viitor NU de una singura.
      Va forma ceva alianta cu cineva !
      Cu cine ?
      Antibasismul asta foarte posibil sa o duca acolo.
      Confirmand cele mai urate speculatii.

  4. Salut!

    Si Telekom, se pare:

    http://www.aktual24.ro/boicotul-are-succes-dupa-raiffeisen-si-telekom-isi-retrage-reclamele-de-la-antena-3-gadea-ameninta-cu-procese/

    Malin Bot, despre un aspect foarte grav legat de actiunile turnatorului voiculescu & gasca:
    Este pur si simplu un santaj la vedere. Voiculescu a depus cererea prin care spera sa scape din puscarie si in acelasi timp Ciuvica a declansat un nou linşaj impotriva magistratului Camelia Bogdan. Ca sa priceapa magistratii care analizeaza noua cerere a lui Voiculescu ce patesc daca nu ii fac pe plac turnatorului. Asta face Gadea, Asta face Badea, asta face Ursu si toata gasca de derbedei media care executa cu obedienta ordinele infractorului. Suntem in fata unul clan interlop media care terorizează pe cine vrea el in tara asta pentru ca inca beneficiaza de protectia unor institutii ale statului care sunt conduse de oameni plasati acolo de USL. Lichele care datorează funcţiile prietenilor politici ai lui Voiculescu
    [comentariu pe fb]

    http://www.evz.ro/dezvaluire-iata-cum-a-pregatit-antena3-eliberarea-patronului-dan-voiculescu-cere-din-nou-anularea-condamnarii-la-10-ani-dupa-ce-mugur-ciuvica-a-linsat-o-in-direct-pe-judecatoarea-camelia-bogdan.html

    • salut Mih. Linsajul public are succes cand exista public [pare banal, dar in mass-media asa este].
      Asa ca -volens,nolens- publicul latrinei e COMPLICE la linsaj.
      Cati pe FB subliniaza acest lucru???

  5. E dificil de stabilit efectele reclamei la Antena 3. Controversa e o oportunitate pentru orice companie sa se discute si despre produsul ei, iar la final, după ce trece destul timp (după caz), brand awareness e componenta reziduala întotdeauna pozitivă pentru firma si produs.
    De exemplu, eu care nu vad Antenelesi in general nu urmăresc media centrala din Romania, am aflat in timpul evenimentelor de acum ca exista Covalact. Cu prima ocazie o să-mi fac friganele cu crema de brânzica de casa Covalact mulțumită lui Mircea Badea, facebookului si wordpressului.
    Well, e însă la fel de adevarat ca săpun german continui sa refuz sa cumpăr, ceea ce arata registrul strict subiectiv in care se poate discuta tema asta. In plus, săpunul german are si miros.

    Off topic, i-aș spune lui victor L ca poate nu ar trebui sa punem greutate prea mare in capacitățile senzoriale ale lui Vespasian. Omul se spăla pe dinți cu urina. Sunt aproape sigur ca in timpul asta nu-si facuse un obicei chiar zilnic din a se parfuma cu Chanel.

  6. in parcare la LMerlin .. aglomeratie
    un logan cu semnalizare stanga, probabil sa iasa, imi spun eu, nu avea avaria pornita
    un loc liber, 5 metri mai incolo
    doua miscari, parchez, ies, ma grabesc
    o femeie mai in varsta :
    – nu ne-ati vazut ca vroiam sa parcam?
    – … scuze, semnalizati stanga, nu aveati avaria pornita …
    urca vocea la mine … ma uit la ea, nu-i mai zic nimic
    cand trec pe langa logan (inauntru alti trei, un el la volan, partenerul istericei, un alt el in spate, o alta cu el)… soferul, crapand geamul de-un deșt, urla:
    – esti nesimtit !
    … stop, marsarier:
    – ce spui ?
    … pe bord un abtibild/stegulet cu iubesc Antena 3

    :))))))) hahahahahahahahhaa
    parcarea de largeste brusc, pentru a deveni foarte neincapatoare, mai apoi
    … pai nu putea sa-si lase steguletul acasa?

  7. Sara buna !
    Haioasa aia cu steguletu’ !! 😀 😀
    Deci sunt si asemenea indivizi ! 😀 😀 😀
    Cool ! 😀

    Niste tricouri cu Mircea in spagat si stand in maini, nu se gasesc pe piata ? 😀 😀 😀

  8. Interesant :

    „….ista brandurilor care se promoveaza pe Antena 3:
    Vodafone Romania,
    Rompetrol,
    Ovoron,
    Coldrex,
    Apuretin,
    Cymbio,
    Olynth,
    Penny Market Romania,
    ZUZU,
    Gerovital Romania,
    Bancpost,
    Lacalut,
    Dr. Oetker,
    Prostenal,
    NESCAFE,
    Feminost,
    L’Oreal Paris,
    Fumarosept,
    Head and Shoulders,
    Korill,
    Dove,
    Triferment,
    Zenella Med,
    Sensiblu,
    ParaSinus,
    Orbit Romania,
    efortuna.ro,
    Billa Romania,
    Urinal,
    ColonProtect,
    Pantene,
    Delik’at,
    Ibusinus,
    Fervex,
    Calgon,
    Bere Timisoreana,
    Vedixin, Kinder,
    Blue Air,
    Ariel,
    Mucosolvan,
    Samsung Romania,
    Catena – Farmacia Inimii,
    Viva Credit IFN SA,
    Supramax,
    Anticarcel,
    Sentimente Ro,
    Selgros Romania,
    CLEAR,
    Renault Romania,
    Peugeot RO,
    Whiskas Romania,
    CoccolinoRomania,
    Paralela45ro,
    Praktiker Romania,
    Altex Romania,
    Garnier,
    Lajumate.ro,
    URObiotic,
    Purina,
    Aspasia,
    IWhite – Sensiblu Romania,
    Cillit Bang,
    P&G,
    McDonald’s,
    Oral-B,
    DERO.”

    http://www.aktual24.ro/boicotul-are-succes-dupa-raiffeisen-si-telekom-isi-retrage-reclamele-de-la-antena-3-gadea-ameninta-cu-procese/

    • De ce e Ro altfel:
      Istoria omenirii in secolul XXI se reduce la povestea transformarii gunoiului in comoara; Ro a descoperit cea mai scurta cale pentru a transforma comorile altora in gunoi. A3.

  9. cateva remarci punctuale:
    1. audienta in sine nu aduce bani Si TARAF TV si ETNO Tv si posturi XXX au audienta dar asta nu-i umple de bani din reclame. Presupun ca TeleKom aduce mai multi bani decat Covalact
    2. ref M10: pe FB si pe aici sunt purtatori indarjiti ai stindardului „noi nu facem compromisuri”. Pana mai ieri urletele anti_PNL se ridicau la ceruri. Intram spre Farfuridi: „tradare sa fie daca o cer interesele partidului…”?
    3. se aude ca PNL il momeste pe N.Dan cu o primaire de sector. O fi cea de la S1 ca sa fie siguri ca nu reuseste Tomac ?

  10. jOHANNIS iar a recitat, molcom cu intonatzie o declaratzie catastrofalä
    cand mä gandesc ce euforici eram sä castige mormolocul, dar a
    devenit o adeväratä catastrofä, este stupiditatea in persoanä

  11. FIRMA BRÄDET: apropiatä lui Constantin-Voiculescu
    este f. interesant…………………………………..

  12. Poate ati observat: intr-un guvern tehnocrat nu exista demisii (chiar de onoare 😛 ):
    – „Laptele provenit de la toate fermele din România, precum şi produsele lactate de la rafturi sunt sigure pentru consum, a declarat Andrei Butaru, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), precizând că nu există restricţii pentru nicio fermă.”
    Nu exista demisii nici pentru banuieli „rezonabile” de plagiat.
    😛

  13. Nu este ecoul, ci Klaus e perseverent: „Urmaresc cu atentie si un pic de ingrijorare situatia din Arges”.
    😛

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s