Radacini

Nu voi fi probabil nicioadata altceva decat roman.
Poate atipic, poate ciudat, poate nepotrivit locului si momentului istoric, dar sunt deja „teraformat” pe coordonatele carpate.
Nu o singura data am realizat asta si periodic convingerea imi este reimprospatata de ocazionale momente in care (re)vad oameni, ganduri, manifestari, care sunt practic imposibil de inteles si apreciat de oricine nu are radacinile acolo.

Azi mi-l omagiez pe Lenus in contextul „Divertis”.
Divertis in intregime, ca grup, isi merita un loc pe peretele din lounge. A fost un o scanteie artistica fara egal dupa perceptiile mele, in perioada postcomunista.
Iar Gyuri a fost mereu condimentul major ce punea in valoare in egala masura celelalte caractere umoristice, intr-un context absolut formidabil. Intotdeauna am avut senzatia ca oamenii aia, la momentele respective, intrau intr-un fel de transa, in care se autoalimentau reciproc cu idei, se creea (improvizatoric poate, dar la fel de productiv ca orice izvor artistic instant) un fel de fantana inspirationala din care se adapau toti cu o placere vecina cu betia !
Iar Gyuri era cel ce turna generos in pahare. El dadea si tonul la muzica, la propriu si la figurant !😀😀😀

Extraordinare momente !
Iar ce e acolo nu poate fi totalmente savurat daca nu esti roman.
Demni urmasi ai lui Nenea Iancu !

Viq

5 responses to “Radacini

  1. prin 87 am vazut live si pe viu un spectacol divertis la neptun.
    am avut o febra groaznica a doua zi la muschii burtzii si ai maxilarului…
    ma declar fericit ca am putut sa ii vad in toata splendoarea lor.
    iar scena clasica cu interviurile, care a fost jumate din spectacol a fost, daca spun doar geniala, inseamna ca sunt scartzar in ale umorului de cea mai buna calitate.

    • Esti sigur ca era ’87 ?

      Pare ca perioada de aur a fost dupa ’89.

      • stiu sigur, sigur.
        ei oricum erau cunoscuti .
        am facut rost de biletele alea pt neptun cu mari eforturi si … interventii, prin btt, dar te rog asta sa ramana intre noi…

        • sigur, sigur, da acum nu prea mai sigur…
          au trecut cam multi ani de atunci, o sa ma interesez daca nu cumva a fost mai tarziu…
          se pare ca am cam imbatranit, ma lasa memoria, alea alea…

  2. Hai sa-mi dau si eu cu opiniunile😛
    Dupa amintirile mele, si ante portas `89 exista grupa Divertis.
    Bineinteles, fara anvergura de dupa `89 cind au fost preluati de televizii.
    Si, tot de inteles, fara a se lua de EL si EA, ori sa-i aduca in platou ca pe marinar😉
    Aveau mare trecere „sopirlele”, ca satisfactia oricarui lucru interzis. O stie Eva😀
    NB,
    din grupul Divertis a facut parte si scriitorul Ioan T. Morar, in studentie si ceva dupa.

Lasă un răspuns

