Daily Archives: Martie 4, 2017

Romania pastoreasca

Destul de „prins” in vremi tulburi abia mi-am gasit vreme sa planez deasupra evenimentelor cu aripa facebook si pana telefonului. Drept-ui, e mult mai la indemana. Esti la un bob zabava pana vine comanda, intre doua destinatii sau te-mai-miri-unde, ce sa mai frunzaresti ziarul ?
Scoti gadgetu’ si dai cu degetu’ !
Cu tot efortul meu de a nu face nimic pe facebook, tot m-am potcovit cu tembelisme ce pot scoate si o scrumiera din tatanile ei. Desi mi-a selectat cat mai cuminte conexiunile, inevitabili personi care mai de care mai cunostinte vechi sau rubedenii si mai vechi si-au facut instant aparitia pe campia de socializare mondiala ca la Dragaica de Buzau.
Vrei-nu vrei, ti-o iei !
Am zis io ca … na, mai vaz ici-colo cate-o vorba care sa ma atate un pic, o parere care sa-mi redea speranta ca poporul asta nu e complet tembel, ca speranta inca respira.
Respira la balon !
M-am fleoscait ca un buchet de spanac in baia de abur.
Speram ca in afara cercului creat la Copac, sub a carui coroana si-au mai gasit cale de audienta cativa destupati ai natiei, or mai fi si altii care vad macar cu coada ochiului ca drumul de urmat e altul decat catre marginea prapastiei.
Speram.
La balon !

Nu mai pot scapa de cretinisme ca „Frumusetile Romaniei” care injecteaza sistematic fragmente dintr-un documentar american despre „minunata Romanie” din …. 1960, frumusel asortate cu „Jos Johanis”, „salvati padurile” si „Basescu la puscarie”. Ma intoxica pana la albastru lacramoseniile de mila saracilor care vor si ei sa traiasca mai bine.
Nu sa munceasca mai bine. Sau mai mult. Sau mai inteligent.
Nu.
Doar sa traiasca mai bine.
Iar apropiatii mei mi le forwardeaza cu drag sa ma mandrulesc si eu ca mi-s roman, ce dracu’ ?
In fond ma supar pe facebook ca magarul pe capastru, ca el saracu’ nu face alt decat sa-mi arate cu subiect si preaindicat ce au de fapt in bila de sub palarie personi ce-i stiu de decenii, fara sa-i fi cunoscut inca.

Neamtu se baga in fata la toate tzmburucurile, fie ele evenimente, intamplari, revolutii sau stat la coada la cafea cu lapte. Zici ca vrea sa fie urmatorul mot de basca la bolboroseala antisistem ce i se pare ca fierbe mocnit.

Ia primavara vine. Vine ca asa e obiceiul local. Cu post si urzici, sa ne antrenam pentru regimul nou si viitorul vechi. Oricum iarba e iarba, verde si proaspata. Mai buna decat paiele.

Oare ce gust or avea zambilele ?

Viq