Despre vaccin si sanse

Se pare ca UK investeste mult si rapid in gasirea unui vaccin pentru buruiana asta. Ambele grupuri medicale, cu opinii diferite si permanent aflate in competitie sunt finantate in regim de urgenta.
„Government will give £22.5m funding to Imperial College London to support clinical trials, and £20m to Oxford University”.

Pana acum se pare ca Oxford e in fata cu o tura de stadion. Dat fiind faptul ca are experienta de lucru cu coronavirusurile (SARS, MERS…) pare sa fie gata sa riste trialul pe subiecti umani. Incepand de maine, joi, 23 aprilie 2020.
“They’ve been developed in the laboratory and taken to a manufacturing facility in Oxford to make the first doses ready for trials….
…We have to do the clinical trials in order to work out how well the vaccines work and also how long the protection from the vaccines might last – if indeed it does protect.” (Oxford team, Professor Andrew Pollard).

Rastimp, Imperial College isi manifesta scepticismul privind posibilul succes al colegilor de la Oxford !
„Imperial’s professor of global health David Nabarro, an envoy on Covid-19 for the World Health Organisation, has warned that it may never be possible to develop a safe and effective vaccine for the disease, and that humanity may have to “find ways to go about our lives with this virus as a constant threat”.

De observat atat diferentele de optica ale celor doua curente medicale, faptul ca cea mai sceptica dintre ele are o foarte stransa legatura cu WHO(OMS), cat si ca guvernamentalii au si punga si urechile deschise deopotriva ambelor. Nu mai e un secret acum ca masurile oarecum ezitante ale premierului britanic la debutul pandemiei in UK s-a datorat tocmai faptului ca sfatuitorii sai s-au aflat la antipod, cu opinii radical opuse privitor la modul de abordare a problemei.

Oricum, cred ca Imperial College a ales o pista gresita.
Daca Oxfordul nu reuseste (acum) vaccinul, nu pierde nimic. Dimpotriva, castiga puncte ca e acolo, cauta solutii si lupta efectiv cu problema.
Daca insa vaccinul se dovedeste a fi un succes, atunci statutul sau va creste considerabil in raport cu Imperial.
Sa ai vaccinul atat de repede, cand spunem „repede” inseamna oricum nu mai devreme de finele anului asta (Se are in vedere un stoc de approx. 1 milion de doze accesibil la inceputul lui Septembrie), in conditiile unei pandemii globale este o lovitura majora pe toate planurile. Si stiintifica si sociala si, deloc lipsita de importanta, economica deopotriva.

Aproape instantaneu, Germania intra in competitie pe piata :
„BioNTech said it was developing the vaccine candidate, named BNT162, together with pharmaceutical giant Pfizer.”
Federal Institute for Vaccines a aprobat un prim test clinic a catorva variante de vaccin, pe 200 de persoane sanatoase, cu varsta intre 18-55 de ani.

Acestea sunt cele mai avansate stadii in lupta cu Covid19, pe un front mondial unde 86 de echipe medicale independente lucreaza 24/7 sa obtina vaccinul.

Ca de obicei, cei mai instruti, educati, specializati, responsabili… au prima sansa.
Altii, mai putin pregatiti, au mai putine sanse.
In unele locuri, analfabetismul politic, economic, social, nu lasa populatiei aproape nici o sansa.

Viq

154 responses to “Despre vaccin si sanse

  1. sal`tare tutulor!
    Indiscutabil ca un vaccin va fi descoperit; mai devreme ori mai tirzior.
    Lupta asta pentru descoperirea unui vaccin seamana cu descoperirea unei ” cirtite” infiltrate in omenire.
    E de aflat si cine a trimis-o 😀

  2. Lucrurile sunt putin mai complexe si se intampla pe 3 paliere.
    Stirea de baza e ca Oxfordul, impreuna cu Biroul national de statistica, incepe un studiu mamut de testare a populatiei, ceva in genul Cercel-Firea, de determinare a raspandirii covid-ului si de imunizare a populatiei, care prevede testarea a 300.000 de persoane pe parcursul unui an.
    Cum?
    Prin serii succesive de testari saptamanale timp de 5 saptamani pentru primii 25.000 de subiecti si cu extindere la tot mai multa populatie, asta fiind primul palier, iar in paralel, prin prelevari de sange de la adultii a 1.000 de familii pentru determinarea anticorpilor, un al doilea palier. Primele, cele 25.000. sunt din categoria testelor moleculare PCR iar celelalte sunt teste rapide de determinare a anticorpilor. (Dupa teapa cu testele rapide din China, Oxfordul anunta de la sfarsitul lui martie ca astepta validarea clinica a unui test de depistare in 30 de minute a covid-ului si sperau ca productia acestuia sa se finalizeze prin aprilie. Si sunem, iata, in aprilie).
    Pe un al treilea palier, acum o saptamana tot Oxfordul anunta ca are deja vaccinul pentru covid, ca s-au lansat in fabricatie 1 milion de doze disponibile pentru luna septembrie, in orb, fara a stii ce eficacitate au si ca atare e necesara tesarea preliminara, adica testarea pe subiecti cu 2 picioare, ca pe cele cu 4 le-au fuserit rapid. Dar ca au o problema mare cat casa: atragerea de voluntari.

    Bun. Acum, o mica lamurire necesara legata de voluntari.
    Daca testele de pe palierul 1 si 2 se fac pe voluntari alesi doar dupa criteriu statistic, care pot fi sanatosi, infectati activi sau imunizati, scopul fiind tocmai identificarea procentuala a fiecarei grupe (sanatosi, activi si pasivi) din total populatie, voluntarii pentru palierul 3 trebuie sa fie obligatoriu din grupa celor identificati sanatosi, pentru a vedea daca, cum si cat timp ii protejeaza vaccinul experimental.

    Si acum sa vedem cine e apropiat OMS, cine precautiei si cine responsabilitatii, pentru ca in joc se afla mult mai multe decat o rivalitate stiintifica, faima sau finantarea proportionala cu aceasta.
    OMS si Imperial sunt adeptii testarii vaccinului inaintea punerii pe piata in conditii normale, unanim acceptate ca fiind safe, pe o durata suficient de lunga cat sa se identifice efectele secundare, sau macar unele dintre ele, timp suficient pentru a opera eventuale modificari de compozitie/structura, functie de rezultatele monitorizate, pentru a le inlatura si a nu produce victime colaterale.
    Pe cand Oxfordul, prin organizarea si suprapunerea celor 3 paliere de testare, vrea, in primul rand, o testare preliminara a vaccinului pe om prin derogare de la procedurile normale, safe. Asta poate insemna derogare de responsabilitate fata de cei testati, sanatosi acum, dar care se pot imbolnavi din cauza vaccinului experimemtal sau pot muri. Si carora ar trebui sa le plateasca, eventual, daune de milioane dar n-o va face, fiindca va trece in acord, cu litere mici, mici de tot ca intreg studiul e in beneficiul populatiei si a stiintei Si asta fara garantii de reusita in plus fata de metoda Imperial.
    In al doilea rand isi rezolva baza de selectie pentru voluntari, dintre cei identificati sanatosi pe palierele 1 si 2, dar asta nu conteaza pentru ca tot ei fac testarea pe acele paliere, deci suporta costurile.
    Iar in al treilea rand, isi rezolva problema cat casa a voluntarilor care, in conditii normale, ar trebui informati asupra riscurilor. Ascunsa intre celelalte paliere, explicarea riscurilor palierului 3 printre beneficiile aduse de palierele 1 si 2 poate zapaci persoanele testate care sa nu inteleaga exact ce li se intampla decat mai tarziu, daca vor apare consecinte.
    Daca testele s-ar face pe bolnavi in faza critica, n-ar conta daca unii se ofera voluntar acum pentru experimentele Oxford sau altii mai tarziu pentru cele Imperial atata vreme ca acceptarea s-ar face, in ambele cazuri, sub spectrul mortii iminente, cand accepti orice pentru o eventuala zi de viata in plus. Dar e test pe oameni sanatosi, care au supravietuit pandemiei de covid. Si a induce in eroare subiectii testati prin omisiune sau a specula teama imaginara fata de covid pentru a fi primul in istorie care are un vaccin dar cu efecte secundare incerte pe termen lung, cred ca ridica si o problema serioasa de moralitate.
    Iar intrarea Germaniei in aceiasi logica cu Oxfordul, imi intareste convingerea ca cele doua curente sunt interfata stiintifica a deja consacratei dispute sanatate vs.economie.
    Si tare ma tem ca “succesul” vaccinurilor grabite va avea, asemenea ‘succesului” suedez, unitati de masura functie de … ochi. Daca mortalitatea va fi pe la 10% (cifra aleatorie!), interpretarea va fi ca DOAR 10% au murit. Sau chiar mai cinic, potential au demonstrat, ca au salvat ceilalti 90 %, care nici n-au fost vreodata in primejdie.
    E si asta un mod de-a numara vietile oamenilor ca pe lubenite.

  3. Buna sa va fie inima, ramurele!
    Am si eu un raspuns arestat, cred ca din cauza lungimii. Poate se indura cineva de el 😊

    PS. Am incercat si varianta propusa de Old, cea cu gmail dar dijaba, ii plac lui Akismet postarile mele, ceva de speriat, le tine numai pentru el 😊😊😊

  4. Oxfordul are nevoie de peste 1000 de voluntari, selectati si “convinsi”, probabil, dintre cei depistati sanatosi pe palierele 1 si 2. Jumatate vor fi vaccinati cu cel experimental, INCERCAT PENTRU PRIMA DATA PE OM iar cealalta jumatate cu un vaccin de control iar VOLUNTARII NU VOR STII DIN CE GRUP FAC PARTE (!!!!). Vaccinul lor este injectabil si stimuleaza sistemul imunitar folosind o molecula a virusului.
    Dar ce sa vezi, nici Imperial nu doarme in eprubete! Se pare ca m-am cam aventurica vorbind despre precautie si responsabilitate cand am scris ca ar fi adeptul procedeul standard (safe). Nici el nu aprofundeaza consecintele, dar e putin mai onest, el plateste voluntari cu sume intre 235 si 635 de lire , pe care ii recruteaza din Londra, Bristol si Southampton. Vaccinul lor este sub forma de picaturi care contin material genetic al virusului si care transportat in sange ar trebui sa stimuleze raspunsul imun.
    Iar astea inseamna ca cele 2 rivale sunt la distanta egala fata de OMS si au cazut tustrele (mai multe de fapt, ca mai sunt germanii si americanii care preseaza puternic) la pace si testare vaccinuri intr-o sfanta veselie.
    Cobai sa fie la cate vaccinuri scot astia.
    Pentru amatori traitori in UK https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer?fbclid=IwAR2gGNYT3u33SJjcqKeXmrFDerRXxLwHLDWnLEGunbKyNTDv-4DzQVsDNyA

    Romanii de pe plaiurile mioritice nu ar trebui sa dispere sau sa se mute in UK pentru a se oferi voluntari pe altarul covid-ului, fiindca ar fi trebuit sa vina experimentul la ei, partea romana semnand prin martie,un acord cu partea britanica, astfel vaccinul experimental ar putea fi testat si in Romania. Dupa forma de administrare, am fi ,probabil, in clar cu ai cui cobai am fi.
    Folosesc conditional optativul deoarece dr Cercel, cel care pregatea o impachetare a la Oxford cu tot balamucul testarii nationale, tocmai ce a fost demis din Comisia tartorilor de covid. .
    Nu stim daca trialul in Romania mai ramane in picioare sau nu, daca preia altcineva rolul lui Cercel sau se infinge cealalta tabara, ma intreb insa, cum vor impacheta chestiunea si ce poveste ii vor fi fi atasat. Mai ales ca apare speculatia cum ca demiterea celebrului dr. s-ar datora si incapacitatii de a furniza mai multi bolnavi si decedati care sa fragezeasca sentimenele eventualilor cobai.

  5. Sa privim, cu un ochii pe calendar si celalalt pe actori, ce s-a intamplat:
    10 decembrie 2019 – primul caz confirmat de covid-19
    10 ianuarie 2020 – s-a facut secventierea genomului si, probabil, selectarea antigenului.
    16 martie 2020 – Moderna/NIAID si Cansino Biological/Beijing Institute of Biotechnology sunt primii care incep simultan, fiecare in tara lui, studiul clinic pe cate un vaccin, de retinut ca la 2 luni de cand s-a secventiat genomul.
    20 martie 2020 – sunt deja 44 de vaccinuri candidate, din care 2 in faza 1 de testare pe oameni iar 48 in faze pre-clinice,
    25 aprilie 2020 – cifra ajunge la 70 din care 3 in faza de testare umana si 67 in faze pre-clinice (cf.OMS)
    Pentru ca un vaccin sa fie introdus pe piata, el ar trebui sa treaca printr-un proces lung si riguros de cercetare apoi , pe parcursul a catorva ani sa fie testat, prin studii, pentru a respecta cerintele de reglemetare si autorizare foarte stricte.
    Parcursul lui incepe cu studiile pre-clinice cand se selecteaza antigenul, posibil numai dupa 10 ianuarie 2020 in cazul covid-19, precum si tehnologia de producere. Apoi incep testele in laborator si pe animale pentru a stabili profilul lui de sigurata.
    Urrmeaza studiile clinice, care au loc in mai multe faze de cercetare/monitorizare:
    Faza 1 – se deruleaza pe un nr. mic de subiecti (20 – 50) cu scopul de a evalua siguranta lui, de a stabili dozajul si a afla reactiile adverse.
    Faza 2 – se deruleaza numai pentru vaccinul care are rezultate bune in faza 1, se administreaza mai multor subiecti ( 100 – 300) cu scopul aprofundarii sigurantei si a capacitatii de a produce un raspuns imun, corectarea dozajului si stabiilirea unui calendar de administrare si dureaza, in medie, 2 ani.
    Faza 3 – se deruleaza numai pentru vaccinul care are rezultate bune in faza 2, se administreaza unui nr.mare de subiecti (3.000 – 50.000) pentru ultima evaluare a sigurantei, determinarea eficientei lui si studierea administrarii lui in acelasi timp cu alte vaccinuri sau tratamente (compatibilitate) si poate dura intre 3 si 5 ani.
    Faza 4 – ajuns pe piata incepe farmacovigilenta prin monitorizare stricta pentru detectarea, intelegerea, prevenirea si comunicarea oricaror efecte adverse.
    Ati vazut de cate ori apare „siguranta”?
    Sa mai retinem ca ruda acestui covid-19, virusul SARS aparut la sfarsit de 2002 si disparut in 2003, a generat la vremea respectiva un iures asemanator de gasire a unui vaccin, care n-a mai fost finallizat atat din motive de stingere de la sine, de finantare cat si din cauza unor probleme constatate la testele aprofundate, de ex.canadenii au descoperit ca subiectii testelor (dihorii) au facut hepatita, un alt vaccin candidat dadea reactii imunopatologice la plamani, etc, toate descoperite in timp.
    Daca ne intoarcem la conditiile de introducere pe piata, la cerintele de reglemetare si autorizare foarte stricte, din motive de siguranta, apoi ne uitam la testele care au inceput sarind etape vitale si apoi la ce spun principalii actori implicati, adica institute de cercetatari, industrie pharma, ONU, OMS, ministrii ai sanatatii, politicieni, care au convenit ca trebuiesc date derogari, in paradgma pandemiei, pentru a avea cat mai repede vaccinul, nu poti sa nu intrebi, cui foloseste de fapt? Merita pretul care trebuie platit?
    Cu atat mai mult cu cat descoperim erori in abordarea initiala a tratamentului (tromboza recent depistata), erori care corectate schimba fundamental tabloul epidemiei.
    Ori, poate chiar de aceea vedem apasata pedala derogarilor, sa nu apuce sa se schimbe paradigma si sa dispara urgenta?!

    • Si o corectie, desi vad c-ar trebui mai multe 😊. in cronologie am luat datele atat din presa (care variau de la o publicatie la alta) cat si de la OMS, ulterior am renuntat la cele din presa dar n-am mai corectat pe text, deci la data de 20 martie erau 50 de vaccinuri candidate (48+2) iar presa dadea 44-46.

  6. Buna sa va fie seara, ramurele!
    V-am pregatit o lectura de seara sau de weekend dar iar mi-a oprit-o Akismet.
    @Old, imi cer scuze ca te tot deranjez 😊

  7. Referitor la Oxford si Imperial, pentru a avea o imagine mai completa, ar mai fi de spus ceva.
    Nature arata, la vremea aceea, ca Brexitul a fost rezultatul pe care cercetatorii din UK nu l-au dorit cu niciun chip si ca iesirea UK din UE a fost “ziua neagra a cercetarii”, ziua in care cercetarea si inovatia a suferit imens, afectand chiar statutul tarii in domeniu. Iar cercetarea din universitati, care era acoperita in proportie de aproape 20% din fonduri europene, a pierdut miliarde de euro, plati facandu-se din acel moment numai pe proiectele semnate si cu limita de timp 2020.
    2020 e acum.
    Guvernul a promis ca va compensa aceasta pierdere dar lista de prioritati e lunga. In conditiile astea, sa fluture purcoiul ala de bani pe sub nasul cercetarii, aproape o indecenta, a insemnat sa activeze instinctul legat de supravietuire.
    Judecat din punctul asta de vedere, atat Oxford cat si Imperial, n-ar trebui sa surprinda ca acum trebuie sa joace, ca ursul, pe muzica guvernului.

  8. Are Daniel Funeriu o postare in care incepe cu sfatul ca atunci cind esti demnitar de rang inalt, nu e indicat sa faci glume in fata ziaristilor.
    Si da si un exmplu personal, cind o ziarista auzindu-l spunind o gluma cu Marin Morariu, s-a dezlantuit” Funeriu confunda apicultura ccu…apele” 😀
    Postarea lui Funeriu era ca urmare a hohotului de ris progresist la gluma lui Trump ca injectarea de dezinfectant bolnavilor de Covid 19 ar fi buna.
    Nu am fost prea mirat de prostia celor ce rideau. Dar am fost socat sa aflu ca si Basescu e in corul hohotitorilor.

  9. Buna seara, ramurele!
    Ca veni vorba de Funeriu, postarea lui de azi cu o trimitere de lectura https://www.facebook.com/DanielPFuneriu?fref=profile_friend_list&hc_location=friends_tab

  10. „În timp ce noi ne luptăm cu pandemia de coronavirus, PSD, marele PSD, se luptă în birourile obscure ale Parlamentului ca să dea Ardealul ungurilor
    Ciolacu, oare ce v-a promis Viktor Orban în schimul acestei înțelegeri?
    Vedeți, aceasta înseamnă majoritatea toxică pesedistă
    Cît timp eu sunt președinte, o astfel de lege nu va exista”
    Tot respectul pentru atitudinea dvoastra,, dle Presedinte.
    Numai ca ne mintesti de la obraz: nu majoritatea pesedista a trecut legea prin Camera Deputatilor, ci a trecut tacit, expirindu termenul discutiilor. Si urmeaza Senatul; e clar ca nu va trece.
    Dar urmatoarea interogatie, „Ciolacu, oare ce v-a promis Viktor Orban în schimul acestei înțelegeri?” suna cunoscut: „oare ce intelegeri fac ei cu evreii?”
    Klaus, nu te teme, pesedistii nu vor vinde tara nimanui, caci ei de unde ar fura? Iar cine ar face gogomania sa „vinda” tinutul secuiesc, si-ar semna moartea politica. Ca morali nu sint 😀

    • Uite așa „i-au băgat cărți în mână” Ficusului, devenit tare vorbăreț…
      Da’ și pesedeii ticăloși cât cuprinde de parcă ai crede ca sunt făcuți grămadă, la margine de drum, fără hârtie igenică…
      Până când nu se face o înțelegere precum cea din îtalia de după război – orice fel de alianțe, chiar „contra naturiii”, dar să blocheze accesul PCI (etern loc 2 în Parlament) la formarea guvernului – prin care partidele politice din Ro să evite orice coalizare cu UDMR în vederea guvernării, nu sunt șanse de liniște…
      Între timp, șeful udelormereu prinse cu fofârlica, se oțărește la neamț pentru vorbele sale spuse pe de-a dreptu’!
      O văzurăm și p’asta! 🙂

      • Pesedeii ticalosi? peste poate. Sint mai mult decit atit.
        Ceva ma indeamna sa cred ca au premeditat trecerea tracita, doar pentru a mai face valuri.
        NB,
        hahaha, Veorica a sarit la gitul lui Ciolace. Cica face de rusine pesedeaua.

      • Exact, @Old!
        Si partea interesanta e ca reactiile, ale PSD armonios impletetite cu ale USR, nu s-au referit la problema in sine a autonomiei, nici la nasul lui V.Orban tot mai frecvent si mai adanc bagat in treaba altora ci la … tehnica paliturii aplicate de Johannis, care a fost una evident politica si a marcat raspunsul la campania electorala inceputa in plina pandemie de PSD si USR.
        Cat priveste UDMR-ul, desi se pretinde atacat la virtutea ciuruita, persevereaza poate ne oboseste vigilenta si prin varful sau de lance, consiliului secuiesc, anunta sec: „ vom cere înaintarea pentru a cincea oară a proiectului de autonomie al Ţinutului Secuiesc”.
        Deci o luam de la capat, dar cu asta nu mai are nimeni nicio problema.

        • Interpretari de genul “ne iau Adealul cu roaba si lopata” si ca Senatul ar fi oprit oricum tarasenia sunt putin naive, partea proasta e ca lucrurile se intampla mai subtil dacat atat si situatia nu putea fi lasata cum a cazut.
          Cand printr-o camera a parlamentului unei tari trece o propunere legislativa care da dreptul unei minoritati sa-si infiinteze propriile institutii de aparare (control militar), care da dreptul organului de autoadministrare sa exproprieze si sa administreze cartile funciare (controlul proprietatii), sa infiinteze sau desfiinteze unele institutii publice, sa instituie controlul asupra institutiilor publice si ale societatilor comerciale cu capital de stat (preluare de facto), etc., practic drepturi dincolo de limitele autonomiei, e un semnal extrem de important ca asa ceva poate trece de un prim filtru legislativ.
          In lipsa unei luari de pozitie corectoare din partea sefului statului printr-un mesaj ferm si clar catre partenerii internationali, acestia ar fi putut considera pozitia Romaniei ca fiind un accept, la fel de tacit ca trecerea prin aceea camera si in deplina concordanta cu stategia pasilor marunti specifica UDMR-ului si s-ar pozitiona in consecinta.
          Faptul ca in camera superioara (Senat) s-ar fi blocat, doar ar da semnalul ca nu-i momentul potrivit pentru pasul decisiv dar acceptul de principiu exista.

          Parerea mea e sa nu ne amagim ca a fost doar un acces nationalist-vadimist si ca nu a existat proportionalitate intre virulenta mesajului prezidential, atat de putin specifica lui Johannis, si cat de critic putea fi momentul.

          • Haideti sa va povestesc cum functioneaza metoda pasilor marunti la UDMR, poate inteleg si cei cu lopata, roaba si vadimismul.
            In 2001, ca sa treaca legea administratiei publice locale (215/2001), UDMR conditioneaza si obtine folosirea limbii maghiare de catre cetatenii maghiari in relatia cu autoritatile publice, cu conditia ca ponderea acestora sa fie >20% din populatie.
            La vremea aceea, comunicarea orala era covarsitor in limba maghiara, autoritatile publice locale trebuiau sa angajeze traducator in maghiara pentru comunicarea scrisa iar raspunsul autoritatilor trebuia transmis cetatenilor de etnie maghiara in limba romana insotit de traducerea in limba maghiara. Cum cea din urma era inca deficitara din lipsa jargonului unitar administrativ, UDMR ainitiat proiecte de consolidare a limbii maghiare scrise la nivelul administratiei publice locale, proiecte care au dus la introducerea tipizatelor, cursuri, perfectionari iar implemetarea a durat pana prin 2007.
            Comunicarea scrisa inter si intra-institutionala (de ex.consilliu judetean-primarii) facuta pana atunci numai in limba romana, desi nu facea obiectul folosirii limbii maghiare cf. Legii 215 devine bilingva, de obicei romana – fata si traducerea in maghiara pe verso.
            Pasul marunt urmator, comunicare pe foi separate.
            De prin 2009, incepe sa se uite trimiterea exemplarului in limba romana iar din 2010, daca cauta vreun ziarist serios prin arhiva, nu-l mai gaseste deloc si s-ar putea sa primeasca explicatia stupefianta ca alesii, fiind ai UDMR, sunt maghiari deci nu era nevoie de cea in limba romana .
            S inca un pas, referior la perioada 2010-2013, UDMR intocmeste un Raport asupra problemelor privind dreptul de a utiliza limba maghiara si-l trimite SG al Consiliului Europei, prin care cere sa se impuna statului roman reconsiderarea pragul de 20% pentru ca “Autoritățile române prin acțiuni sistematice refuză dreptul la utilizarea limbii maghiare” iar in plan intern, initiaza proiectul de modificare a Legii 215/2001 pentru scaderea pagului de la 20 la 10% dar n-are nici macar sustierea celorlalte minortati nationale.
            In 2018, PSD, dupa demiterea guvernului Grindeanu, accepta propunerea UDMR de reducere a pragului de 20% la 10% in noul Cod Administrativ cu conditia sa-i voteze guvernul Tudose, iar UDMR, speculand momentul, mai face un mic pas si introduce pentru prima data PRINCIPIUL DREPTURILOR CASTIGATE, adica odata castigate aceste privilegii, ele nu mai pot fi retrase, indiferent la cat scade ulterior ponderea minoritatii respective . Dar parlamentarii transilvaneni jura ca nu vor vota asa ceva, iar Dragnea se targuieste la un 15% apoi retrage proiectul.
            Aprilie 2020, prin proiectul descoperit azi se extinde teritoriul cucerit anterior, practic se extinde obligativitatea folosirii limbii maghiare si in alte institutii publice (inspectorate judetene de politie, organisme prestatoare de servicii publice si de utilitati) pe langa cele stabilite anterior, acolo unde ponderea minoritatilor depaseste 20% din populatie, iar daca ponderea e sub 20%, alt pas, introducerea limbii maghiare se poate face oricum, printr-o simpla hotarare a autoritatilor administratiei publice locale, indiferent de procent.
            Ei bine, la toate astea adaugati prevederile proiectului de autonomie (control militar, controlul proprietatii, controlul institutiilor si societatilor de stat), adugati proiectul Kos Karoly si apoi socotiti cate fronturi sunt deschise de UDMR, cu ajutorul cui si vedeti ce naiba l-a infuriat pe Johannis.
            Despre Proiectul Kos Karoly aici https://www.podul.ro/articol/dungaciu-epidemia-de-hungaro-virus-ameninta-regiunea-planul-ungariei-pentru-maghiarii-din-transilvania-decorat-de-horthy-10211.html

          • Buna sa va fie inima, ramurele!
            Dupa Dungaciu, C.Diaconescu sau I.Fota, iata-l ca si Ioan Aurel Pop – presedintele Academiei Romane si istoric, comentand la subiect.

          • Si pentru ca l-am pomenit, fostul ministru de Externe, Cristian Diaconescu, la Digi24: „Decizia Camerei Deputaților va fi folosită de cei care vor să ne vulnerabilizeze poziția în Europa. De ce? Se va invoca faptul că „iată, este un prim pas, s-a creat un precedent”. Am fost sunat din Spania de un fost ministru de Externe care mi-a spus „sunteți nebuni?!”. Nimeni nu acceptă în dialogul internațional explicația de genul „a fost o neatenție”. Tocmai când avem și noi nevoie de forță de negociere în Europa, vreau să vă spun că semnalul transmis, probabil din greșeală, sau cine știe, de București este unul negativ. Chiar și în negocierile privind viitorul economic după pandemie ne va afecta”.

          • oldhashu

            light, servus! 🙂

            La ce te poți aștepta de la un partid fondat de argați : Văcaru, Bivolaru, Suianu & comp ?!

          • Exista limite, Old, stabilite de la bun inceput, conventia era ca UDMR isi face numarul etnic, ceilalti cel de Sf.Gheorghe in lupta cu balaurul, sub ochii unei Europe obsedate de discriminarea pozitiva dar sensibila la lobby si astfel maghiarii isi justificau prezenta pe scena politica romaneasca.
            Speranta UDMR-ului ca s-au aliniat toate gaurile din svaiter pentru a strecura un precedent croit la Budapesta, cat ochii sunt pe pademie, murea fara ticalosia pereche a PSD-ului, dar de data asta toti au trecut linia rosie convenita.
            Asta subliniau cei citati mai sus iar faptul ca duritatea lui Johannis e completata oficial si de Aurescu, cu o punere la punct rara si complet iesita din uzatele diplomatice in Comunicatul MAE, demonstreaza cat de acuta era chestiunea ( https://www.mae.ro/node/52348 ).

            Foarte rar exista un moment potrivit pentru o discutie dificila dar cred ca ne apropiem de un astfel de moment in care trebuiesc redefinite aceste limite iar timing-ul ar fi tocmai bun, Europa avand alte prioritati si sensibilitati decat lobby-ul revizionist maghiar.

          • Tocmai cand sa consider incheiat subiectul, hop si UDMR-ul cu un nou proiect depus la C.Deputatilor, copiat din forma cea mai hard, cea negociata cu Dragnea in 2018. Anunt facut de deputatul Marius Pascanu pe facebook.

          • Deci, erau 2 proiecte initiate de UDMR si ambele aprobate tacit in prima camera cu ajutorul PSD, unul in C.Dep. si altul in Senat. Primul, aprobat tacit in C.Dep. e cel care a determinat reactia lui Johannis+intreg scandalul si a fost respins in Senat a doua zi, celalalt, aprobat deja tacit in Senat , a fost respins astazi de C.Dep., consecinta a aceluiasi scandal.
            Si cu asta ajungem la 0 initiative UDMR, unde nu stam mult, fiindca tot astazi, acesta a depus la C.Dep. un proiect nou-nout, cel anuntat de Marius Pascanu si reluam jocul de la inceput. Unii probabil au crezut ca cel depus azi a fost respins, dar nu, acela merge mai departe.
            Dupa metoda de lucru in foc incrucisat, asteptam sa depuna unul si la Senat sa aiba subiect de santaj la PSD in ambele camere, cand acesta va avea nevoie de voturile lui.
            Deci buna-credinta la UDMR si PSD?! Si populism dincolo, da?!

  11. Bunä,
    este ceva mizerabil, au vändurt tara PSD? NU SINGUR,
    TÄRICEANU -are relatii mari acolo, in UNGARIA S-A
    SI INSURAT::::::

    ce nenorociti, ce rusine.
    UNDE SUNT ROMÄNII!!!!!!!!!!!!
    TOT RESPECTUL PT: TRAIAN BÄSESCU.

  12. Senatul a respins „tacitul” 😛
    Asa ca ne vinzoliram ca sa mai alungam virusii.

  13. Tembelul Tonta glumeste pe seama „tacitului”
    pt. avantaje TONTA se aläturä orcärei nemernicii,
    a promis si „moseie mare” la Bäneasa;(lui ERDOGAN)

  14. Deci, CCR a decis in seara asta ca starea de alerta nu poate opera suprimari/reduceri ale drepturilor omului, ca cea de urgenta, asa ca din 15 mai incolo, avem n variante:
    1. Molima, plina de remuscari, se intoarce de unde a venit si ne lasa in plata Domnului
    2. Molima e nesimtita si ramane pe unde s-a aciuiat, caz in care
    2.1. Se decreteaza in continuare starea de urgenta, care dupa CCR poate opera reducerea drepturilor ca a fost statutata (1999) inainte de revizuirea Constitutiei din 2003, fata de starea de alerta care a fost dupa (2004)
    2.2. Se decreteaza starea de alerta dar se ridica orice restrictie: carantina, depasare, munca, scoala, coafor, nunti, parastase, biserica, meciuri de fotbal si tot ce va mai trece prin cap, pentru ca nu poate opera reduceri ale drepturilor omului.
    2.3. CCR ne explica, printr-un P.S. la decizie, notiunea de gradualitate in reducerea restrictiilor, fara a fi mai imbecila decat a fost pana acum, sa ramanem macar cu speranta ca mai jos nu se poate,

    Mare Ti-e gradina….

    • CCR este ciinele de paza al Constitutiei. Una avem si e mai sfinta decit Biblia. Si da,starea de urgenta nu poate limita/ciunti drepturile fundamentale. Iar ieri a luat decizia ca amenzile date in timpul starii de urgenta sint neconstitutionale. Decretul starii de urgenta a fost scris la un sprit, cu greseli juridice, neconstitutionale.
      NB,
      stare de alerta nu exista in Constitutia Romaniei..Alta gafa a rudelor uslamiste.
      Glumind, ALERTA este ca in stare de pandemie grava, „guvernul meu” a neglijat total Parlamentul conducind discretionar si dind-o in bara de prea mule ori.
      Observatie: ca Presedinte ori ca prim ministru sa ataci CCR si sa indemni la linsarea ei, este de noaptea mintii.Ne mai miram de nedreptatile pesediste?

      • Pe aproape, dar nu chiar.
        1. CCR zice ca decretele prezidentiale nu pot limita drepturi cetatenesti deoarece presedintele nu are competenta legiuitoare numai parlamentul. Ok, dar decretele prezidentiale privind SU au dobandit legitimitate atunci cand au fost aprobate de parlament in termenul constitutional de 5 zile de la emitere (19 martie si 15 aprilie) dar CCR ignora asta ca si cum n-ar exista iar alte decrete prezidentiale care sa se fi sustras controlului parlamentar nu sunt. In logica asta a CCR, presedintele pierde iar parlamentul castiga dreptul de a limita/ciunti drepturi iar pentru mine ridica un mare semn de intrebare cei care se bucura, pentru ca nu stiu, de ce? Carantina, suspendarea cursurilor, dreptul de libera circulatie, etc, devin mai acceptabile daca sunt emise de parlament decat de presedinte?. Sau giram un hocus-pocus prin care functia prezidentiala e scoasa (a cata oara) din decizie? Ca daca da, ar fi bine de diferentiat intre functie si persoana.
        Ce nu a tinut cont CCR aseara e ca SU pune decizia in mana unui grup restras de specialisti si decidenti din motive de competenta si de operativitate, de acum insa vom sta dupa parerile “specialistilor” din comisii si dezbaterile din plenul parlamentului, sperad ca molima o sa-si faca programul de la 10 la 17, de luni pana joi, dupa cel al parlamentarilor. Vom vedea din 15 mai si mai ales in valul 2 (daca va fi) daca e mai bine si drepturile noastre se vor simti mai confortabil.
        2. Nu amenzile sunt neconstitutionale ci cuantumul acestora, raman in vigoare cele dinainte de majorare, iar art.28 declarat neconstitutional acum de CCR-ul condus de Dorneanu pentru ca nu nominalizeaza fapta ci o defineste generic, a fost aprobata de parlamentul condus de …acelasi Dorneanu fara obiectiuni.
        3. Starea de alerta fost conceputa in 2004 (USL inca nu exista!) cand s-a inteles, dupa inundatii, ca e nevoie de o faza intemediara intre 2 stari extreme, normalitate si cea de urgenta, ca expresie a gradualitatii aplicarii unor masuri. Ca nu este cuprinsa in Constitutie, poate din cauza cronologiei, atat de importata in optica CCR, poate din lipsa unei majoritati de 2/3 in parlament sau pur si simplu pentru ca este in legislatia subsecventa privind SU. Dar sub nicio forma nu cred ca s-a imaginat ca o situatie de alerta, care ar putea limita unele drepuri, va intampina opozitia parlamentului si a CCR dupa 16 ani in care a operat in aceleasi conditii si se va dezgoli de continut, acum.
        4. Guvernul, indiferent a cui o fi fost, a actionat in baza unui mandat legal, acesta a fost partial contestat si a devenit, la fel de partial, ilegal incepand de aseara.
        5. Asa este, ca presedinte sau PM nu poti contesta decizia CCR, dar eu pot si tocmai am facut-o pentru ca inteleg ce implicatii practice are aceasta decizie, implicatii pe care le vom vedea cu totii in foarte scurt timp. Curtea a judecat focusandu-se pe cronologii si pierzand din vedere ansamblul, uitand spiritul suprem al deciziei si anume “in interesul cetatenilor”. Pentru cei care cred ca drepturile le-au fost salvate, sa citeasca inca odata mai sus si sa nu uite ca primul dintre acestea e cel la viata si le conditioneaza pe toate celelalte.
        Aseara, un politolog spunea ca aceste curti constitutionale au aparut tocmai din necesitatea de a face ceea ce curtile obisnuite nu pot, sa analizeze contextual si sa decida in interesul majoritatii cetatenilor tinand cont si de spiritul legii nu numai de litera ei, motiv pentru care la inceput, din aceste Curti faceau parte si specialisti (politologi, sociologi, academicieni, etc) in afara de judecatori.
        Aseara CCR a judecat STRICT in litera legii, fara a se diferentia de o curte obisnuita si fara sa realize ca va genera o situatie potential mai rea decat cea judecata, pentru cetateni. M-as bucura sa gresesc….
        7. Toate analizele pe care le-am facut la Copac, referitoare la Covid-19, le-am facut cat mai tehnic posibil, strict in scopul de a intelege ce ni se intampla si cum se actioneaza, din cele stiute de mine. Daca a parut ca favorizez pe cineva a fost pentru ca am considerat, dpdv tehnic, ca s-a actionat asa cum as fi facut-o si eu. Nu am incercat sa conving pe nimeni, cu atat mai putin pe cei deja convinsi, doar sa impartasesc ce stiu.

        • @ light,
          cam lunga replica ta, dar raspund pe ici pe colo…
          Sa facem abstractie ca PSD-ul ne face zile negre; partidul nu este ilegal, ci ales democratic de romani. Ca unora nu ne place, e alta mincare …politica.
          Banuiesc ca vrei un stat de drept, o democratie. Atunci Constitutia si CCR trebuie respectate si de Presedinte si de guvern. Mai ales de cei enumerati. Din moment ce deciziile CCR, care nu judeca oameni, ci doar constitutionalitatea unor legi si conflictele juridice intre institutiile statuiui, iar deciziile sint obligatorii de la Vladica pina la Opinca, atunci sa ne conformam si sa nu ne mai jelim. Ca asa-i in democratie.Altadata se facea doar pe placul unora. Eu am zis ca nu era bine. Prefer zilele de azi. Nu mai repet cu „sa ne vedem la urne”; vine cine vrea.
          Starea aia de alerta din 2004, prin ordonanta, nu a fost dezbatuta nici pina azi in Parlament. Uite-o, nu e!
          Eu nu pe tine te-am acuzat ca contesti deciziile CCR, ci pe altii, de la capul…Statului; asa ca nu inteleg dece te referi la tine. Discutia era despre altii.
          CCR nu poate „judeca” decit conform Constitutiei. Nu poate aprecia ca un judecator in instanta, nu poate da indicatii pretioase, ori legi.
          NB,
          sa privim si peste gard.
          CEDO a judecat cit se poate de strimb cazul Kovesi, caci avea dreptul s-o faca doar cind Codruta ar fi avut in tara un proces la care s-au epuizatr toate etapele. Ori Codruta nu a avut niciun proces in Romania. Demiterea sa a fost un act politic. Ca si-a pus amprenta Tudorel si PSD-ul, de acord. Numai ca Laura s-a crezut mai presus de lege si Constitutie. A sfidat Parlamentul si asta nu doar nu se face, dar are consecinte.
          Ori, la CEDO astepti ani buni pina se da o sentinat. Prororul general ioropean nu a asteptat la rind.
          Chiar nu vezi lucraturile politice ale Vestului, care se jeneaza sa condamne comunismul?
          Ceva ce e putred nu e doar in Romania.
          Din prea multa ura fata de PSD, nu mai vedem drepturile noastre..

        • Aksimet nu-mi da voie sa raspund.

  15. UDMR-ul nu trebuie luat in seama cu atita seriozitate cind cere tot felul de bazaconii, contrare Constitutiei.
    Basescu a spus-o clar: autonomie in HarCov, cita autonomie exista in celelalte localitati/judete din Romania.
    E drept, PSD-ul se foloseste de udemeristi, dar nu vor risca sa le voteze „cosmarurile”, caci si-ar semna decesul politic.
    NU voi cadea in mreaja politicienilor de a sari cu gura:”Ardealul e al nostru, ungurilor jos labele de pe el”.
    Dreptu lor e sa ceara (vrem democratie, nu?), iar obligatia noastra e sa-i refuzam si, uneori, sa le dam peste deste; dar calmi.

  16. Adriana Stoicescu
    20 ore · Public
    O ţară în care politicul aruncă în derizoriu legea.
    O ţară în care cei care nu dau doi bani pe Constituţie fac legile.
    O ţară în care dregători crescuţi în mahala aruncă cu noroi în judecătorii constituţionali.
    O ţară în care politicul se urcă cu picioarele pe puterea judecătorească şi avizele Consiliului Superior al Magistraturii.
    Dar o ţară în care, cum toţi se pricep la drept şi epidemiologie, se grăbesc să arunce cu reguli în instanţele în care nu au mai călcat de ani buni.
    Suntem experţi în a mima profesionalismul.
    Suntem maeştrii în a ne preface că ne pasă.
    ………………………………………………………….
    Acum primim indicaţii cum să judecăm dimineaţă, după amiază şi noaptea.
    Nu spune nimeni ce vom face în cauzele penale cu 15 inculpaţi şi 20 de avocaţi.
    Nu spune nimeni ce vor face judecătoriile în faţa avalanşei de plângeri contravenţionale ce va veni după 15 mai.
    Nu spune nimeni ce vor face tribunalele şi curţile de apel când dosarele trimise în căi de atac vor bloca registraturile.
    În schimb, ne spun toţi cum să nu respectăm deciziile Curţii Constituţionale.
    Cum să scuipăm la unison judecătorii.
    Cum să ne închinăm la chip cioplit european.
    De pe fb adunate
    Adriana Stoicescu e presedinta tribunalului Timis.
    O habarnista; nu e specialista ca CTP ori Pandaru de la Digi 24

  17. Daca sarim putin peste Balta. Nu doar in Romania se minte
    „Sorina Ruxandra Matei
    10 ore · Public
    Deci voi realizați că în 2018 s-a dat Premiul Pulitzer pe National Reporting pentru ambele staffuri NYTimes și WaPo pe subiectul Flynn Russia și acum s-au declasificat comunicările Pentagonului și s-a dovedit că NYTimes și WaPo au scris la comandă copy paste de pe mailuri de la Pentagon fakeuri despre Flynn? Și în seara asta Trump a cerut ca premiile Pulitzer să fie date înapoi că au primit Pulitzer pe fake dictat în serie. Și ăia de la NYTimes și WaPo mai au puțin și sunt investigați. Ca și CNN. Că și cu ei s-a lucrat pe fake. Io am urmărit multe subiecte la viața mea. Dar în fața a așa ceva, la ce kkat kkat kkat kkat este în cazul ăsta pfffff, măi, nene, Watergate sau Pentagon Papers sunt firimituri, nimicuri.”
    Tare mosu` Trump, nu reusesc sa-l darime. Ce suferinta pe progresistii mioritici. 😀 😛

  18. Nu ne-a placut de Ciorbea, si pe drept, acum o avem pe Renate. Activa Avocata.
    „Avocatul Poporului a contestat la Curtea Constituțională, în urmă cu trei zile, ordonanța de urgență prin care Guvernul instituie starea de alertă. Avocatul Poporului susține că OUG nu respectă Constituția și încalcă drepturile omului.”
    O fi asa, n-o fi asa?
    Zegrean zicea ca starea de alerta nu e prevazuta in Carticica.
    „Vom emite o reglementare de tip ordonanţă de urgenţă care să dea Guvernului şi autorităţilor din România instrumentele necesare pentru a putea apăra viaţa şi sănătatea cetăţenilor români”, zice Orban miotriticul, nu hunul.

  19. Cit pe ce sa intram in doliu national odata iesiti din carantina.
    A lesinat interimarul de la sefia PSD 😀

    • I-a căzut cu greu când a înțeles câți bani ar trebui să scoată după fițuica aia pe care o citea la prima vedere!!!
      …mai ales că în Ro șefu’ plătește totdeauna pentru ce dă pe goarnă 🙂

  20. In loe de „liberare-liberare” noi urlam „eliberare- eliberare, esti aproape”. Numai bine sa-i enervam pe ofiteri care ne intrebau de unde ne eliberam, ca nu eram la inchisoare, ci faceam stagiul in armata popolului 😀
    Atunci a fost 12 octombrie, acum va fi in 15 mai.
    Atunci unii s-au imbatat (ca porcii, se zice), acum inca nu, ca nu se deschid localurile de „inca unu, sefule” :P.
    Sa speram ca si pisicile se vor elibera de spaima:

  21. Citesti si ori te crucesti ori caz adinc pe ginduri negre:
    „Deputatul PNL, Florin Roman a depus un amendament care prevede că legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția. Propunerea a fost votată de PNL, PRO România și Minorități în timp ce PSD, USR, și UDMR s-au abținut.”
    Dece bagi intr-o lege, constient, ceva neconstitutional?

  22. In prima zi de libertate (cum ii zice un critic de teatru), poate incepe si paruiala:
    https://www.facebook.com/DanielPFuneriu
    Eu (desi Funereiu mi-a blocat accesul pe pagina sa de FB pen`ca nu faceam plecaciuni zeitei Laura), parca i-as da votul meu (pe care l-am dat inutil lui Paleologu si Monicai, mai antart)

  23. Din corul politicienilor, in ultimele 3 saptamini, lipseste o voce.
    Marinarul Traian.
    Sper sa fie sanatos.

  24. A aparut si Piratul. Cu vesti bune si din celelalte. La bune ar fi ca ii da o scatoalca primplagiatorului nationale explicindu-i diferenta dintre criza din 2008-10 si cea de azi. „Celelalte” ar fi ca a luat o amenda de 6.000 de la CCP (Consiuliu Corect Politic), pen`ca a spus ceea ce stim cu totii, ca Imparatul e gol, pardon, ca unii tigani merg in strainataturi la furat.
    Nu stiu a cui o fi expresia „a fi mai catolic decit Papa”, dar noua ni se potriveste laser.
    Cum ni se potriveste si expresia „pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti” Ori „murdareste, murdareste, ca tot ramine ceva”
    Prim ministru Chicu, al cinstitului stat Republica Moldova, ne besteleste ca sinte, cea mai corupta tara din Ioropa, si ca am gestionat catastrofal criza lu` Covid 19.
    Minte Chicu? el se bazeaza pe ceea ce spun ai nostri, care vor singe de corupt
    Am tot strigat ca Romania e corupta, plina de mizerie, o tara neguvernabila, si primim ecoul 😀 😛

  25. Scandalul luarii temperaturii, pardon, termoscanarii, la intrarea in unitatile de alimentatie, e copilaresc.
    Un supermarket este o entitate privata. Ca sa intri te supui regulilor; nu te supui, nu intri. Daca insisti si fortezi intrarea, dai de lege si oamenii sai; sint brutali? dar cine i-a provacat?
    Dece zic ca e copilaresc? am auzit zicindu-se ca iti implementeaza un cip cind iti pune „pistolul ala” in fata.
    Astia, mai mult ca sigur, sint votantii pesedisti

  26. Pe vremea Iepocii de Aur era o intrecere socialista cu cine recolteaza mai mult la hectar (porumb, griu…).
    Raportai ca ai recoltat Y tone la hectar de pe, sa zicem, 400 de hectare, dar tu ausesesi semanate 800 de hectare. Era intrecere 😀
    Azi, spilul e altul: au fost raportate ca lovite de seceta (calamitate), mai multe hectare decit fusesera raportate ca semanate in toamna.
    Ce sa-i faci?! din cauza de coronavirus s-a umflat tara 😛
    Vorba cuiva: vrea lumea sa faca un ban de-o suta.

  27. Americanii nu au imaginatie si ne imita in cel mai hoteste mod: ” Pe 19 iulie 2019, în parcul din Vatra Dornei, un bărbat de 55 de ani a fost imobilizat de jandarmi şi a murit după ce unul l-a presat la pământ, iar altul i-a dat cu spray lacrimogen în faţă.
    Cazul Floyd de România. Niciun vinovat, la 10 luni de la decesul bărbatului din Vatra Dornei presat la pământ de jandarmi”.
    Nu ne imita chiar suta la suta, mai pun de la ei.
    NB,
    inimile miloase din jurnalismul mioritic sint mai preocupate de cazul american decit de Cazul Floyd de România 😀

    • DE ACORD A FOST CRIMINAL- DAR CE URMEAZÄ
      ESTE PROVOCAT SI SUSTINUTZI POLITI
      INTR-O TARÄ DEMOCRATÄ NU POTI SUSTINE MAI
      DEPARTE CRIMINALII -HOTII ETC: INDIFERENT DE
      CULOARE:
      VICTIMIZAREA ESTE EXCESIVÄ SI POLITIC FOLOSITÄ

  28. BUNÄ;
    pe TB,se intrec sä-l jicneascä si sä-l insulte slugile lui
    Vranul.
    pe escrocul Tonta si GINERICÄ se intrec in aranjamente
    si jocuri muldare.
    NU INTELEG DECE COREEA DE NORD CAUTÄ INLOCUITOR PT SEFUL MORT????
    PONTA SE POTRIVESTE IN BILD PERFECT.

  29. Eu nu sunt sustinätoarea lui Dragnea, dar cäd a fost luat….
    si ai lui Däncilä cät si Täriceau ii atribuiau tot räul, OK
    dar escroci se intänleau in acelas timp sä-l scape si
    tot Däncilä -Täriceaunu si Todirel- la BÄNEASA- PSD
    escrocul bäträn Täriceanu se dä libera, dar joacä särba PSD

  30. Traian Băsescu
    1 hr ·

    „Peste şase luni va fi prea târziu!
    Parte din clanurile ţigăneşti au revenit acasă şi par a refuza categoric să respecte legile ţării. Lupta acerbă pentru a controla afaceri ilegale în zonele pe care şi le-au auto-atribuit împingându-i la acte de violenţă greu de imaginat a se petrece în România cu doar câteva luni în urmă.
    Grupările de spărgători profesionişti de locuinţe specializate, în neutralizarea instalaţiilor de supraveghere şi devalizarea locuinţelor în doar câteva minute, îşi fac tot mai simţită prezenţa prin creşterea rapidă a numărului de locuinţe jefuite.
    ………………………………………………………………….
    Dacă acum nu cerem şi nu lăsăm Poliţia şi Jandarmeria să neutralizeze fără menajamente grupările de crimă organizată, folosind mijloace proporţionale cu răul făcut victimelor, pentru a instaura legea şi ordinea publică în stradă, peste şase luni va fi prea târziu.”
    4.3KYou and 4.3K others
    715 Comments723 Shares

    Mai „frumos” ar fi ca Piratul sa incaseze o alta amenda 😀 Problema spinoasa! deja s-au gasit 715 comentatori

    • Activitatea clanurilor și a inșilor colorați individual este ca o boală pe care societatea românească «o duce pe picioare».
      Când devine prea grea, mersul lucrurilor scoate la iveală un anticorp, mai mult sau mai puțin eficace.
      …ultimul s-a numit Antonescu!!!

    • ARE PERFECTÄ DREPTATE, dacä nu-i blocheazä
      sparg casele si bäncile in plinä stradä.
      multi din cei ce au fost aici s-au Franta,Spania,etc nu au
      lucrat legal, s-au chiar de loc, au fäcut escrocherii.
      Voicu – spune singur” NOI TZIGANII”
      chiar ei isi spun asa, tziani sunt in toate tärile, da nu
      aiureazä ca cei din romänia.romänii nu-si spun daci,
      s-au altefe.

  31. Ce-mi plac mie „protestele” astea 😀

    Politia trebuie sa fie civilizata si sa nu actioneze cu forta disproportionata, ci cu blindete 😛

  32. S-A TRECUT LA VICTIMIZARE EXCESIVÄ SI
    ANARHIE.
    se foloseste politic –

  33. Zăltate vremi traim!
    Cred ca sint ultimele zvircoliri ale noii stingi marxiste vopsite. Ca si speranta, moare greu, dar moare 😀

    • ..și ce e de-a mirărili, colega polițistului pus la sol și care îl apăra de ăilalți e de altă culoare decât britanicu’ din forța publică.
      Ghici de care ?! 🙂

  34. Sa nu uiti, Darie!

    Si sa nu cumva sa te intrebi cine a taraganat si inchis dosarele.

    • Un Deinosaurus politikon , supraviețuitor al unei clase politice care avea habar cât de cât cu ce se mănâncă torta aia!
      Acu avem ciolaci, cioloși și barne …

  35. „De decenii circula si o gluma care spunea ca universitatile in vest functioneaza deliberat ca locuri anume create pentru a tine izolati si pseudo-ocupati oameni care sunt disfunctionali social, excentrici dezaxati ideologic si greu adaptabili la o viata moderna productiva social, pentru a minimiza pagubele pe care altfel le-ar produce, daca ar fi lasati sa isi faca de cap in societate. Gluma n-a mai tinut de data asta. Oamenii simpli au vazut in strada, live ce se mai gandeste, inoculeaza, promoveaza in mediul academic. Si se pare ca nu le-a prea placut ce au vazut.”
    https://ziare.com/stiri/eveniment/dragos-paul-aligica-trei-mari-perdanti-neasteptati-ai-evenimentelor-recente-1614769

  36. Un rezumat din cazierul Sf George Floyd:
    https://www.mediafax.ro/externe/cine-a-fost-george-floyd-seful-sindicatului-politiei-din-minneapolis-i-a-facut-public-cazierul-media-nu-va-difuza-asa-ceva-19283049
    Pentru un asemenea om vinzoleala sutelor de mii de zaltati care vor sa schimbe lumea dupa mintile lor retardate.

    • …și Vasile Roaită cu sirena lui, utecistul împușcat de jandari la Grvița, se dovedi a fi fost turnător la Siguranță ! 🙂

  37. Inainte de mineriada de acum 30 de ani, am fost si eu (cu ceilalti din coloana) huiduit si trimis „la munca, nu la demonstratii, lenesilor”. Raspunsul nostru era ori o sprinceana ridicata, ori niste vorbe dulci soptite in barba 😀 Avantajul nostru e ca n-am fost batuti, ca bucurestenii. Si batuti si huiduiti de pe margine aplaudindu-i pe minerii care sadeau panselute.
    Ca un ris amar, pot spune ca am fost protocronisti, romanii, si in asta: acum vesticii s-au luat dupa noi: ori ii aplauda pe zaltati, ori li se alatura la spargeri, jafuri si distrugeri de statui.
    Sa vrea si ei sa experimenteze comunismul? vorba binevoitorului, „da-le, Doamne, ce vor!”.
    NB,
    si alta constatare amara: sa nu amintesti de cine a inchis dosarele Revolutiei si Mineriadelor, ca ai injurat in Biserica,
    Dar ne vaitam si jeluim ca nu au fost finalizate.
    Ipocrizie peste poate 😛

  38. Eu nu uit, Cristiane-Tudore:
    „Spirala violenței

    Adevărul, 19 iunie 1990”

  39. Cica jocul de sah discrimineaza: albul incepe intotdeauna jocul 😀

  40. Inca o lege votata, impozitarea suplimentară a pensiilor speciale, in genul „Mircea, fa-te ca lucrezi!”
    Este curat neconstitutionala, coane parlamentarule.
    Inca o ocazie, dupa ce ICCJ si Avocatul Poporului vor sesiza CCR, pentru injuraturi la adresa CeCeRistilor.

  41. Ironia, ce armă redutabilă care nu iartă nici peste zeci de ani!
    Când a scris versurile de mai jos, eu aveam 5 sau 6 ani…

    Zece membri de partid
    Visau viaţă nouă
    Unul a vorbit în vis,
    Şi-au rămas doar nouă.

    Nouă membri de partid
    De marxism s-au copt!
    Unul s-a răscopt din ei,
    Şi-au rămas doar opt!

    Opt membri de partid
    Au trecut la fapte …
    Unul a trecut la Tito!
    Şi-au rămas doar şapte!

    Şapte membri de partid
    Fac afaceri grase,
    Unul a intrat la zdup
    Şi-au rămas doar şase!

    Şase membri de partid
    Au strigat lozinci,
    Unul a strigat greşit
    Şi-au rămas doar cinci!

    Cinci membri de partid
    Când au fost la teatru,
    Unul n-a aplaudat
    Şi-au rămas doar patru!

    Patru membri de partid
    Şi cam toţi evrei,
    Unul a plecat în Eretz
    Şi-au rămas doar trei!

    Trei membri de partid
    Vorbeau de război!
    Unul a vorbit cam mult,
    Şi-au rămas doar doi!

    Doi membri de partid
    Mândri ca păunul.
    Unul a înnebunit,
    Şi-a rămas doar unul!

    Un membru de partid,
    Cel mai lămurit.
    A plecat cu Onete-ul
    Şi n-a mai venit!

    ZERO membri de partid,
    Luptă pentru pace.
    Că partidul nostru drag
    Ştie el ce face!

    Pastorel Teodoreanu

    • Eeee, vazator in viitor, Pastorel a scapat de furia progresistilor de azi:
      Zece negri mititiei
      ……………………..

  42. Reciclarea e in floare 😀
    La Iasi liberalii au catindat pentru primarie pe Chirica, fost PSD.
    Iar Salvatorii au un catindat fost liberal.

  43. Viitorul suna bine in visele lui Sica mandolina:
    – vrea sa reformeze CCR;
    – vrea demisia Avocatului Poporului si numirea unui om competent.
    – vrea…, vrea sa nu mai existe democratie, ci doar vrerea sa.
    Daca, nea Sica, vei reusi sa faci „guvernul meu” sustinut in Parlament de vre0 70% de parlamentari, poti visa si la asemenea dorinte.
    Ma intreb dece nu cere si demisia sefei ICCJ, caci si ea a atacat la CCR legea cu impozitarea pensiilor zise nesimtite. Dar mie mi se pare ca sint putine pensii „nesimtite” pe cit de multe sint pensiile mici de nesimtite.
    Cite prostii se pot spune/face in preajma campaniei electorale 😀
    Si mi-e frica tare ca PSD-ul n-o sa scada semnificativ.
    Si mi-e ca de teama alegerilor guvernul meu o sa mareasca pensiile cu aberantul procent de 40%.

  44. Piratul nu tace 😛
    „Niciodată Bruxellul nu era mulţumit, nici de numărul de condamnări şi nici de anii de închisoare. Olandezul Frans Timmermans şi Procurorul Şef Koveşi, deveniţi legende Europene anticorupţie presau sistemul să furnizeze dosare şi arestări. Cei doi livrau zilnic dosare, multe din ele contrafăcute, la fabricile de înscenări de la Ploieşti, Braşov, Oradea, Constanţa, Bucureşti.
    Fără acces la Schengen, fără credibilitate, dar cu două grupări în Parlamentul European a căror singură preocupare era să-şi denigreze ţara, România se scufunda în mocirla unei ţări fără relevanţă în interiorul UE, chiar dacă era a şaptea ţară ca mărime din 28.
    În 2018 au apărut două rapoarte cu efecte zdrobitoare:
    Unul se numeşte “Fraudarea TVA” din care aflăm că la nivelul UE, crima organizată fură din TVA aproximativ 170 MILIARDE EURO anual, prin crearea unui “carusel al fraudei”. O astfel de maşinărie de furat bani n-ar fi putut funcţiona fără îngăduinţa unor înalţi funcţionari.
    Mai aflăm că pe piaţa se vând anual ţigări netimbrate în valoare de cca 10 miliarde Euro;
    Şi pentru ca lucrurile să fie rotunde,
    Un asemenea nivel de fraudare n-ar fi putut funcţiona fără ca oameni importanţi să se afle într-un grav conflict de interese.
    Este motivul pentru care, în Plenul Parlamentului European am cerut uniformizarea definiţiei conflictului de interese.
    P.S. – în afara acestui raport bine ferecat în sertarul lui Frans Timmermans, mai stă raportul cu privire la corupția din interiorul Uniunii Europene. Cu aceste două rapoarte este greu să mai susții că singura țară coruptă este România. Operațiunea a eșuat, pionul principal a fost extras și pus la adăpost, iar Timmermans nu mai vorbește de corupție.”
    Cita rautate la Pirat: acuza o tara fondatoare ca e campioana la furat! Pai, omule, adica sa nu profiti de organizatia pe care ai fondat-o? Inseamna ca esti prost 😀
    „fură din TVA aproximativ 170 MILIARDE EURO”
    Un mizilic 😀

  45. Aksimet, ti-a cazut pata pe Pirat?

    • Servus, tiz! 🙂
      I-am scos eu pata…
      Apropo, plutești, plutești? Rezistă digu’ ?

      • La trecerea prin oras, Timisul e „imblinzit, atit de digurile de pe timpul austriecilor, zidite din piatra, cit si cele ulterioare (de acum vre0 40 de ani).
        Doar in aval de oras s-a rupt o portiune dintr-un dig de pamint inundind terenuri agricxole.

  46. Unii americani au ajuns la nivelul nostru de imediat dupa al doilea mondial.
    Au profanat si distrus statuia lui

  47. George Washington.

  48. Nu iti trebuie ca Rusia si China sa iti fie inamici. Americanii se distrug ei insisi;

  49. Lui Marx i-au ridicat statuie.
    Nu se putea, ma-ntelegi!, sa ramina doar cu ea.
    „o statuie a lui Lenin va fi dezvelită sâmbătă în oraşul german Gelsenkirchen, în vestul ţării, la mai bine de 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului”.

  50. Aksimet, esti cumva marxist?

  51. Îți mai aduci aminte, tiz?
    Era acu’ juma de secol, 1970 când primăvara a dat liber apei ca un bivol negru
    https://www.imdb.com/title/tt0065411/?ref_=ttfc_fc_tt

    • Mi-amintesc; parca fu` ieri 😀
      Ca o pata de culoare: taranii erau indemnati sa dea sinistratilor produse alimentare; si dadeau, caci furia apelor ii impresionase.
      Iar peste o saptamina gasea, la „cumparativa” din sat, slanina sau sunca donata de el pusa la vinzare 😛
      Si salariatii dadeam bani.

  52. Pentru Petru si Pavel la multi ani cu sanatate!

  53. E clar ca nu citesc tot, asa ca am lacune. Dar marturisesc ca nu am gasit niciunde despre ce si-a adus aminte Piratul:
    „Traian Băsescu

    27 iunie la 22:08
    · Distribuit pentru: Public
    80 de ani de la o noapte neagră din istoria României sau noaptea în care Pactul Ribbentrop-Molotov a lovit ca un trăsnet România.
    În noaptea de 27 spre 28 iunie 1940, se întrunea Consiliul de Coroană sub conducerea Regelui Carol al II-lea, pentru a decide răspunsul la ultimatumul dat de Uniunea Sovietică, de a i se preda în 4 zile Basarabia plus nordul Bucovinei.
    O noapte neagră pentru că votul în Consiliul de Coroană a fost: 6 respingerea ultimatumului, 20 acceptarea ultimatumului și o abținere. Din păcate, Regele Carol al II-lea nu a votat și nu se va știi niciodata cum ar fi votat Consiliul de Coroană dacă Regele însuși ar fi votat primul respingerea ultimatumului dat de Uniunea Sovietică.
    Pe 28 iunie 1940, în timp ce noul ministrul de externe Gafencu informa guvernul asupra deciziei de cedare a Basarabiei și a nordului Bucovinei, Regele Carol al II-lea emitea tardiv și inutil Decretul de mobilizare a armatei.
    România a respectat ultimatumul sovietic și în 4 zile a evacuat administrația și armata de pe teritoriul dintre Nistru și Prut.
    Nu vreau să comentez mai mult, doar mi-am adus aminte…”
    Media mioritica e preocupata cu Covid 19 si lupta impotriva lui Trump.

    • Ca sa nu rămână mai prejos, fiul lui Carol trage și el copita măgarului în august ’44 regimului Antonescu, trimițând la Moscova o nouă delegație care să negocieze cu noul stăpân armisțițiul după lovitura de palat de pe data 23, luna curentă, când Mihai I a ordonat Armatei Române să nu mai angajeze lupte cu armata roșie și să revină la bazele din țară. Ciolovecii de la Kremlin au rămas cu gura căscată și cu două delegații românești pentru negocierea armistițiului: prima trimisă anterior de Antonesc și a doua, condusă de Walter Roman, împuternicită de noua putere să ofere mai mult. Evident, rușii au jucat la două capete timp de 20 de zile (23 august – 12 septembrie) după care au început negocierile cu delegația WR. În ăst timp au «strâns» în înaintarea lor prin no man’s land, spațiul rămas fără apărare, trupele române întâlnite în retragere spre țară și le-au «cazat» în Siberia, numai vreo 170 000 de oameni!
      …cadoul MS Regele Mihai I al României pentru încă trei ani și patru luni pe tron !!!

  54. Sintem defazati rau 😀
    Mihai Viteazul a fost declarat de catre Parlament drept martir si erou al neamului romanesc.
    Pai, n-au aflat parlamentarii ca Mihaita a legat iobagii de glie?
    Ar trebui darimate statuile sale si scos din Istorie; asta daca vrem sa ne aliniem Vestului. Si sa le ridicam statui lui Marx si Lenin, ca in Germania 😛

  55. Aksimet, te suspectez de corectitudine politica 😀

  56. Lacomi si egoisti mai sint americanii:
    „”N-a rămas nimic pentru Europa”. SUA au cumpărat toată producția de remdesivir pe următoarele 3 luni”
    Ei chiar nu stiu cit de urit se vorbea despre remdesivir si de Trump ca il recomanda?
    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24147061-coronavirus-tratament-productia-remdesivir-statele-unite.htm

  57. Asa sa fie: urmasii vor avea un viitor luminos.
    „Peste 3.400 de kilometri de autostradă și drumuri expres, spitale regionale, zeci de spitale moderne județene, sute orășenești, peste o mie de unități medicale în mediul rural, sute de grădinițe, școli, campusuri și cămine universitare. Așa promite Guvernul Orban să arate România în următorii 10 ani. Executivul lansează astăzi, în prezența președintelui Klaus Iohannis, un plan uriaș de relansare economică de peste 100 de miliarde de euro.”
    Da` parca e prea umflata promisiunea.
    Deduc ca economia o sa duduie in curind.

    • Să duduie, tiz, da’ să nu facă bum ! 🙂

      • salut.
        Marturisesc ca as vrea sa cred, si ar fi minunat.
        Dar am invatat sa suflu si in iaurt 😀
        Sa mai si zimbim: daca pe vremuri erau cincinalele (chiar in 4 ani jumatate), acum sint zecinalele (2020 – 2030), ca altfel nu stiu cum sa-i zic.

        • Decenale! Ai uitat termenul? Primul a fost planul decenal de electrificare a țării 🙂

          • … caci si uitarea-i scrisa-n legile omenesti 😀
            Ca veni vorba de electrificare: se zicea ca prin `80 curentul va fi gratuit, dar tocmai in `80 s-a facut o „reasezare” de preturi si s-a scumpit 😛

  58. Bunä,
    cum „duduie ” Romania, cu PSD si ajutorul neprecupetit
    a cipanzeului bäträn „Ginericä” ,cum trec de la un partid la
    altul,cupärä si momeste pe orcinesi– ii merge.
    cum este posibil sä aläture cineva lui Täriceanu???
    culmea -ce trädätori si ticälosi oameni, acum si
    Ialomiteanu–CU CE II CUMPÄRÄ???CE JOSNICI !

    • theo,
      politica nu are morala inscrisa in genele sale.
      A lipsit de la ora de morala 😛

    • theo, servus! 🙂
      Pentru politică, răposatul meu tată spunea că trebuie să nu posezi «organul de greață», adică să poți linge ușor unde ai scuipat !!!
      D’aia nici el, nici eu nu le-am avut cu treaba asta, nici înainte, nici după ’89…

  59. Luminita de la capatul tunelului este un far DEL potrivit Ro in 2020 (tinta de azi este reintroducerea starii de urgenta pentru lupta cu sanse impotriva Covid-19 ): “#cubasescu!”. Bravo, Claudiu!
    5G&NATO&ELI-NP formeaza falanga care apara Ro in 2020. Lumea a inteles, in fine, valoarea echipei lui TB si ii apreciaza pe oamenii exPiratului: unii pe Boc&Funeriu&Miclea, altii pe Kovesi&Macovei&Coldea. Romanii par, in sfarsit, sa inteleaga ca Ponta, Tariceanu, Dragnea, Voiculescu, A3 sunt conectati la aceeasi evacuare pestilentiala.
    Concluzia: este momentul potrivit ca #farabasescu sa devina “#cubasescu!”.

  60. Am trait s-o vad si pe asta: un prim ministru sa indemne populatia sa nu asculte de deciziile CCR.
    Sica pare habarnist. Si nu doar pentru ca indeamna lumea la nesocotirea CCR, ci pentru ca deciziile CCR nu sint date pentru prostime, ci pentru inaltele autoritati ale Statului
    NB,
    ca exercitiu de imaginatie: daca in locul lui Orban era Veorica, ce mai uragane se stirneau. oliolioooo…

    • Tiz,

      Când juzii îți zic să te arunci de pe stâncă, mai bine pui mâna și… le cedezi rându’, ba chiar îi ajuți un pic dacă se codesc !
      Ăștia o țin cu lătinia: «Fiat justitia, pereat mundus» , adică pe limba noastră „Să fie lege, chiar de n-o mai rămâne nimeni s-o respecte”

      • ha ha, tizule,
        inteleg ca eu, un certatean de rind, sa ma revolt uneori impotriva legilor.
        Dar nu pot intelege democratia cind un Prm Ministru indeamna la nerespectarea unei decizii a celei mai inalte instante: Curtea Constitutionala a Romaniei.
        Eu, cind imi manifest nemultumirea fata de cutare institutie, am dreptul s-o fac. Daca o fac fara violenta.
        Dar un prim ministru nu are voie, pur si simplu incalca Constitutia. Caci deciziile CCR sint general obligatorii tocmai pentru otoritati, caci lor li se adreseaza, nu mie. La greselile lor se adreseaza deciziile CCR, nu la ale mele.
        NB,
        sa facem uitare ca in fruntea CCR e dinozaurul Dorneanu; exista acolo si membri ca Morar.
        Revin: daca in locul lui Orban ar fi fost Veorica, se sparie gindul…constitutionalistilor.

    • Victor, eu cred ca CCR si-a dat un autogol cu decizia de a “elibera” bolnanii de Covid din spitale: libertatea de miscare a acestora limiteaza libertatea de miscare a tuturor celorlalti. Prin decizia asta, as spune ca CCR incalca constitutia Ro, pe fond si grav.
      Orban are dreptate sa roage covizii sa ii protejeze oe ceilalti in ciuda erorii CCR si sa salveze libertatea de miscare a celorlalti, iar Basescu are gasit fagasul legal ca starul sa-si indeplineasca obligatia de a intra in acord cu Constitutia: stares de urgenta.
      In cazul limitarii Covid, Orban si Johannis vor acelasi lucru ca si Basescu, iar TB le-a aratat modalitatea legala prin care poate fi atins azi scopul, in conditiile faulturilor grosolane ale CCR si al PSDALDEProRo.

      • @ judex,
        scuze, dar CCR nu s-a adresat bolnavilor, ci autoritatilor care nu au respectat Constitutia.
        https://www.contributors.ro/efectele-deciziei-ccr-nr-458-din-25-iunie-2020-asupra-internarii-obligatorii-si-carantinarii-in-contextul-pandemiei-covid-19/
        „Orban are dreptate sa roage covizii sa ii protejeze oe ceilalti in ciuda erorii CCR”
        Ma faci sa rîd: Orban sa procedeze constitutional, caci indemnul sau la nesocotirea deciziei CCR este sanctionabil.
        Ce are Basescu, care propune reinstaurarea starii de urgenta, la dispozitia Presedintelui, cu indemnul lui Orban? dupa o serie de dispozitii ilegale…
        Unul propune legalitatea, celalalt razmerita la adresa CCR (cind Ponta a vrut sa ciunteasca din atributiile CCR, am sarit in sus ca arsi. Acum, Orban propune si el ceva asemanator).
        NB,
        in ultimele zile s-a evitat sa se mai adauge la decersul celor cu coronavirus, ca au avut si alte comorbiditati.
        Nu se moare doar din cauza de Covid 19.
        Daca situatia chiar e grava, si umea e iresponsabila, ai la indemina metode legale, constitutionale, chiar reinstaurarea starii de urgenta. Bine gindita, nu intocmita pe genunchi, cu grija de a nu pierde voturi, ci cu grija pentru sanatatea populatiei.
        Se poate face carantinarea pe anumite regiuni.

        • …pai eu zic, contrar parerii tale, ca CCR e violatorul Constitutiei.
          Observatie: un purtator contagios limiteaza miscarea unui om sanatos, dar reciproca nu e valabila.
          Concluzie: CCR limiteaza dreptul la miscare al romanilor, prin discriminarea pozitiva a purtatorilor de Covid, invitati sa-si adjudece mijloacele de transport, salile, restaurantelor, hotelurile….

          • Eu zic ca nu CCR e violatorul Constitutiei, ci guvernul prin deciziile proaste, anticonstitutionale.
            Si e bine sa nu tot ocolim adevarul: CCR nu se adreseaza prostimii, ci luminatilor din guvern. CCR nu face legi, ci sesizeaza greselile din actele puternicilor zilei. Care sint acolo pentru a gasi solutii constitutionale.

            „Concluzie: CCR limiteaza dreptul la miscare al romanilor, prin discriminarea pozitiva a purtatorilor de Covid, invitati sa-si adjudece mijloacele de transport, salile, restaurantelor, hotelurile….”
            Pai, „guvernul meu” sa se straduie sa formuleze decizii conforme Constitutiei. Sau pentru ce au vrut la guvernare?
            Cei carora nu le place Constitutia, sa militeze pentru a o schimba, nu pentru a o incalca. Caci roata Istoriei e schimbatoare si ne trezim cu PSD-ul la guvernare si ne vor enerva ca dau legi anapoda si incalca si ei Constitutia. O sa ne enervam, dar ne vor inchide gura amintindu-ne de ceea ce face acum „guvernul meu”
            Sa nu privim totul prin prisma luptei impotriva GIO. Si sa nu fim ca ei.

          • Covid nu este mentionat in Constitutie. Nici de boli contagioase nu vorbeste Constitutia, nici de standardele de protectia muncii pe santiere. Constitutia vorbeste despre dreptul fundamental ale individului de a-si manifesta liberatea in cadrul unui set de legi facut ca libertatea unuia
            1) sa fie stimulata (invatatura, sanatate, etc…)
            2) sa nu intre in conflict cu libertatea altuia
            si
            3) libertatea fiecaruia sa fie folositoare celorlalti (asociere).
            In cazul dreptului la hoinareala al purtatorilor de Covid
            CCR a calcat intr-un camp de strachini mare cat Gobi, incalcand spiritul insusi al Constitutiei.

  61. Aksimet, ai si alte ocupatii?

  62. @ judex,
    cred ca vedem democratia diferit.
    Si, ca o pata de culoare: in Constitutie nu e prevazut nici ca un prim ministru sa indemne la nerespectarea deciziilor general obligatorii.

    • Victor, dr.Neanu este complet pe dinafara cestiunii, iti recomand sa nu te bazezi pe retetele lui…

      • Daca ” dr.Neanu” e Dorneanu, atunci esti pe linga.
        Citeste-l si pe Morar ori articolul de pe linkul dat. Citeste Constitutia si fa abstractie ca esti anti pesede, caci daca PSD exista, nu inseamna ca trebuie sa procedam nelegal in disputa cu ei.
        Faptul ca exista zgubilitici care nu respecta niste norme de preventie in cazul Covid 19, nu da dreptul otoritatilor sa se comporte ca la ei acasa cu toata lumea.
        Constitutia nu e un mop de sters podeaua. Ci trebuie respectat ce scrie in ea. De la Vladica pina la opinca.

  63. Daca vrei, poti 😀
    „Guvernul a adoptat proiectul de lege privind carantina și izolarea, după decizia CCR.”
    In Parlament, probabil, v-a fi modificat.

  64. În lucrarea sa De ira, filosoful roman Seneca arată cum guvernatorul Gnaeus Calpurnius Piso, într-un moment de mânie, condamnă la moarte un soldat întors din permisie fără camaradul său, pe baza prezumţiei că lipsa acestuia din urmă echivalează cu uciderea sa de către cel dintâi. Chiar în clipa când călăul se pregătea să aplice pedeapsa capitală, îşi face apariţia camaradul respectiv, iar centurionul ordonă oprirea execuţiei. Furios, Piso dispune executarea celor trei militari, pentru următoarele motive: cel dintâi, pentru că deja a fost pronunţată sentinţa; cel de-al doilea, pentru că din cauza lui a fost condamnat la moarte un om nevinovat, iar cel de-al treilea, centurionul care a oprit execuţia celui dintâi, pentru că a împiedicat înfăptuirea justiţiei. Această anecdotă are rolul de a ilustra dictonul fiat justitia ruat caelum — să se facă dreptate, chiar de-ar fi să se prăbuşească cerurile — preluat de împăratul Ferdinand I de Habsburg sub forma fiat justitia et pereat mundus — să se facă dreptate chiar de-ar fi să piară lumea, expresie a justiţiei duse la absurd, când aplicarea normelor legale produce, practic, efectul opus celui urmărit de legiuitor. Se subliniază, pe această cale, legătura strânsă dintre drept şi morală, indisolubil legate în cadrul unui sistem social ce se vrea a fi just şi corect; astfel, morala, fără drept, este imperfectă, lipsindu-i instrumentul de implementare, iar fără morală dreptul nu este decât un sistem mecanic incapabil de o apreciere corectă a realităţii.
    Ironia fină a expresiei s-a pierdut, se pare, de-a lungul vremii, uitându-se faptul că dreptul nu constituie un scop în sine, ci un mijloc prin care societatea asigură satisfacerea uneia din necesităţile natural-umane fundamentale: auto-conservarea individului, a colectivităţii şi, de ce nu, a speciei umane în ansamblul său. Armonizarea dreptului cu imperativele supravieţuirii este incompatibilă cu „dezideratul” unei justiţii oarbe la modul absolut, căreia îi lipseşte un libripens al moderaţiei şi al echilibrului.
    Dacă autorii clasici, precum Seneca sau Sofocle (care, în piesa Antigona, oferă un alt exemplu al justiţiei duse la absurd, prin tiranul Creon), îşi manifestau dezaprobarea faţă de o atare atitudine, filosoful german G.W. Hegel a propus, în anul 1821, o „reparaţie morală” sub forma unei maxime care să scoată dreptul din ipostaza lui ruat caelum şi să îl aducă la finalitatea sa originară şi autentică: fiat justitia ne pereat mundus — să se facă dreptate, ca să nu piară lumea!
    Andrei Dutu-Buzura – revista “Palatul de Justiţie” nr. 3/2015

    • Instructiv!
      Dreptatea este inscrisa in codul genetic, Justitia este circumscrisa Codului Penal. Din cauza ca in codul genetic este mult mai multa informatie decat in Codul Penal, Justitia nu poate aspira decat sa semene partial cu Dreptatea.
      PS
      …chiar si cantiatea de informatie din ARNul Covid19 depaseste cu cateva ordine de marime cea din CP.
      PPS
      … pentru Victor: o depaseste pe cea din Constitutia mosita de mai mult ca imperfectii hermanos Iorgovan si Dorneanu.

      • …se zice ca nimeni nu-i perfect (cine-i sa arunce piatra!). Deci lumea nu-i perfecta.(nici Constitutia). Dar lumea e facuta de Dumnezeu; adica nici el nu e perfect. Traim intr-o lume imperfecta (daca n-ati vrut in comunism 😀 ).
        „Si tu ai dreptate!”

      • Buna sa va fie dimineata!

        Desi pare paradoxal, Constitutia nu greseste cand cere ca suprimarea libertatilor sa se poata face prin lege. Nici CCR nu greseste cand intareste acest lucru, legat de carantina si izolare, desi in 2006, referitor la exact acelasi articol spunea ca se poate si prin legislatie secundara, adica prin ordine de ministru al sanatatii, cu respectarea prezumtiei de buna-credita, ceeace e din nou corect.
        Unde e atunci problema, atunci?
        Ea incepe de acolo de unde membrii curtii, s-au transformat in niste Garcea recitatori de paragrafe si aliniate seci, ignorand deliberat morala si scopul suprem al justitiei iar scopul primordial a devenit sa se acopere pe sine.
        Ce puteau face?
        Simplu de tot, sa lege temporal vechiu temei legal, ordinul de ministru, de noul temei legal, legea ajunsa in parlament, fara vid intre ele, astfel incat sa nu lase situatia medicala sa explodeze.
        Dar s-au temut de acuzatia de partizanat in favoarea guvernului PNL si s-au trezit, prin decizia luata, nu numai acuzati de partizanat in favoarea PSD dar si de autori morali pentru scaparea epidemiei de sub control.

        • Da, e paradoxal, dar Constitutia nu greseste. Chiar niciodata. Este facuta cu un scop: banditesc ori in slujba Cetatii. Parintii Constitutiei au avut o idee despre Stat. Cu, poate, interesul poarta fesul
          NU vorbesc despre o Constitutie facuta de habarnisti, cind articolele, paragrafele se calca pe picioare.
          Paranteza: mi-amintesc, si parca-l vad pe Ceausescu spunind ca a citit Constitutia RSR si nu a gasit nimic in neregula. Stiu ca l-am injurat, iar mogildea a rinjit la mine „da` tu dece-l injuri?” caci ii spunem sa nu il injure cind e la gradinita. Din punctul lui de vedere Constitutia era perfecta, nu gresea.
          Revenind la berbecii nostri: daca nici Constitutia si nici CCR nu gresesc, atunci nu e nicio problema, ci doar chef de harta.
          E prea mult: „niste Garcea recitatori de paragrafe si aliniate seci, ignorand deliberat morala si scopul suprem al justitiei” CCR nu are treaba decit cu Constitutia; nu apreciaza morala sau scopul suprem al celor ce vor doar singe. Nu recita, ci interpreteaza paragrafe si aliniate.
          Parerea mea, vorba unui contemporan: Constitutia nu poate gresi, dar CCR poate interpreta gresit, cu intentie sau fara, Constitutia.
          Omenesc, prea omenesc 😀

          • Un moment!
            N-am absolvit CCR de greseala in integralitate, doar din perspectiva functiei de delimitare intre competentele legislative si cele executive, desi e contadictorie cu ea insasi prin deciziile luate, precum si a jumatatii de pas facuta mai departe, la functia de protectie a drepturilor unor cetateni, a celor internati sau carantinati.
            Ori scopul Constitutiei consta in garantarea libertatii si securitatii sub toate aspectele si a tuturor cetatenilor.
            Iar absolvirea mea s-a oprit aici, deoarece Curtea n-a indaznit sa faca si cealalta jumatate de pas, referitoare la drepturile celolrlalti. Exact ce spunea @judex, drepturile minoritatii internate/carantinate au prevalat In fata sanatosilor numai buni de imbolnavit de catre primii. Iar solutia mea, jumatatea de pas ramas nefacut, era “legarea” celor 2 temeiuri juridice.
            Dar ai dreptate ca a fost atrasa intre cei 2 berbeci, a incercat neutralitatea prin acoperirea cu un exces de texte juridice justificative, de aici asemanarea cu Garcea si a sfarsit cu doua cucuie in loc de unul, cum ar fi fost daca mergea pana la capat.

          • Vreau si eu o clipa.
            CCR decide functie de ceea ce exista si spune Constitutia, nu da solutii, nici morale si nici juridice. Pentru astea exista guvernul si parlamentul.
            Observ ca sint discutate doar deciziile CCR care arata greselile, ca sa nu folosesc alta rima, greselile zic, guvernului meu.
            Recent, CCR a declarat neconstitutionale unele atributii ale SIIJ, sectia aia care sperie pe unii, care se cred perfecti si nu vor sa fie „observati” indeaproape.
            Si tot cu Dorneanu in frunte.

          • “Constitutia nu greseste”. Problema Constitutiei este ca nu poate fi completa, ca nu poate acoperi toate expresiile realitatii si nu piate prevedea schimbarile induse de progresul societatii. Din cauza asta se mai si actualizeaza/adapteaza, din cand in cand. Nu este, subliniez, cazul de fata.
            CCR, in schimb, poate gresi.
            In cazul dez-internarii contagiosilor, CeCeReii au “tradus” Constitutia dupa modelul englezei de tip pantomimic a lui CaCaRau, oferind lumii imaginea dezolanta a unor personaje mult sub nivelul cerut de functia pe care o ocupa.
            Nu scrie nicaieri in Constitutie ca liberatatea unuia este limitata de impietarea libertatii altuia, dar asta este ideea generala. CeCeReii de azi exact asta au neglijat.
            PS
            Orban a pus punctul pe i cand a cerut contagiosilor sa asigure libertatea de miscare a celorlalti si sa-si exerseze dreptul la sanatate prin respectarea sfatului medicilor si ignorarea aberantei interpretari a Constitutiei oferite de “pazitorii” ei.
            Purtarea voluntara de masca de catre toata lumea si in toate locurile publice este raspunsul pe care romanii ar trebui sa-l dea de azi inainte.

          • Cate vrei, dar nu stiu daca are vreun rost. In Constitutie gasim pentru toti, nu doar pentru unii, totul e sa se uite si sa vada, nu sa piguleasca cu scobitoarea.
            Solutii?! Dar obligativitatea demiterii, cu subiect si predicat a lui Kovesi, ce a fost? Tot solutie ar fi fost un paragaraf care sa spuna ca, date fiind potentialele consecinte, prevederile vechi raman pana la intrarea celor noi, in vigoare si fixat un termen. Sau amanarea publicarii in MO, altadata ii trebuiau saptamani.. .Si ar mai fi, dar cum spuneam, nu stiu daca are rost.
            Si,da! Se discuta despre porcariile guvernului meu ajunse la CCR pentru ca de la astea ne ajunge flacara la deste. Cine-o mai ramane, o vorbi si despre celelalte.
            Victore, cand e pe viata si pe moarte, o eroare cantareste mai mult decat mii de fapte bune. Intotdeauna am aparat Curtea, fara exceptie, pana cand, in cardasie cu avocatul poporului s-a apucat de jucat vietile noastre la ruleta politica.
            Asta nu o pot ierta!

        • @light: Libertatea de miscare a cetatenilor este salvata, nu impiedicata de carantinarea/izolarea contagiosilor:
          1) cei sanatosi au liberatatea de miscarea redusa cu minimul pisibil pentru salvarea sanatatii comunitare
          2) tratamentul medical in conditiile stabilite de medici este calea optima spre salvarea libertatii de miscare viitoare a celor infectati, a caror boala ii poate lasa handicapati pe viata.
          Constitutia este bine gandita, interpretatea cecereilor este contrara Constitutiei.

    • Noroc că l-am testat și eu pe dl Aki și l-am ocolit!
      Servus @ light 🙂

      • Servus @old si multumesc!
        Ce sa zic? Ori ii dam lui Aki niste pastile de memorie, ori dau eu pe-aici inainte sa ma uite. Oare cu un ciolanel, n-ar merge?🙂🙂🙂

  65. …si uite-asa s-a ajuns ca un judecator sa spuna „ai dreptate” partii reclamante, „si tu ai dreptate” presupusului vinovat, „si voi aveti dreptate” celor ce se mirau de deciziile date.
    NB,
    un critic de teatru formuleaza: „ale fostei marionete băsesciene Morar Daniel”. Omul confunda critica de teatru cu legile Justitiei. Se da priceput si analist politic. I se publica pretioasele articole, zilnic, pe doua platforme. Formator de pareristi, ce mai!

    • E om de bază acolo nenea criticu’ !
      D’aia mi s-a luat mie de contribuitorii ăștia cu păreri anapoda.
      Doar geologul româno-american și inginerul militar mă mai atrag p’acolo…

  66. Pentru ca tot sintem la „Despre vaccin si sanse”:
    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24158784-vaccin-anti-covid-sua-acordat-1-6-miliarde-dolari-companiei-novavax.htm
    „Guvernul american a investit miliarde de dolari în proiectele concurente ale mai multor companii de biotehnologie şi laboratoare, bazate pe tehnologii diferite, pentru a finanţa teste clinice şi, în paralel, construirea de unităţi de fabricaţie la scară mare.”
    „SUA au investit deja peste 2 miliarde de dolari în proiectele de vaccinuri ale Johnson & Johnson (456 milioane), Moderna (483 milioane) şi AstraZeneca (1,2 miliarde, în parteneriat cu Oxford), ultimele două fiind cele mai avansate.”

  67. Cine greseste?
    Basescu daca va candida la primaria Capitalei.

    • Da.
      Daca nu castiga.😀

      • Hai cu CNSAS-ul, cu Magda Bistriceanu, alea,alea…

      • @ judex,
        Bucurestiul e un cuib de viespi, iar Basescu nu va face fata.

        • light&victor:
          eu cred ca Basescu are vocatia de a se oferi pe post de tinta-piept, ca pavaza pentru cei pe care-i considera la un moment dat capabili sa-i transforme in realitate planurile. Asa a facut cu Udrea, Isarescu, Macovei, TRU, Coldea, Kovesi, Morar, Maior, Boc, Funeriu, Diaconescu, Lazaroiu, proeuropenii si unionistii din Moldova (e drept, a facu si alegeri nefericite: Dragnea, Valcov, Teodorovici, Frunzaverde, Weber,…),…In cazul de fata, TB se pune pavaza pentru PMP-Tomac.

          Cat despre CNSA3S, cuirasatele, (in)crucisatoarele si torpiloarele de Dambovita, viespi ca Firea sau OSnZeana, omnivore ca Stefanescu, Nicolicea, Ghise, Nicolae, Stefanescu, Mitraliera,….rame cu complexul stalpilor de telegraf ca Nastase, Ponta sau Dragnea,….eu cred ca vede tavaleala cu acestia in primetime ca pe o datorie de onoare. Harsait in politica, cred ca si-a calculat gresit pasii. Nu cred ca s-a ramolit ca taraie-brau ala de CACPT.si nici nu-l cred rau intentionat, ca pe TAMP.
          VDM.

          • …cred ca NU si-a calculat gresit pasii.
            PS
            PMP se lanseaza in 2020(peste 10%) sau dispare.

  68. Eu, pen`ca nu sint persoana importanta in spatiul public scap de cerberii de la CNSAS.
    Pe la 16 ani, intr-o vacanta de iarna, m-a oprit melitianul Giorgi (il chema Ceorge, dar avea pretentia sa i se spuna tov. plotonier Giorgi), ma opreste si ma intreab daca nu vreau sa dau o recomandare pentru un vecin care era studinte si voia sa se inscrie in Partid. . Dece nu?! Si scriu doar ce imi dicteaza el, cu majuscule. Semnez si plec bucuros ca am facut un bine. A doua zi ma opreste facind pe spasitul, ca a pierdut recomandarea de ieri, daca vreau sa repetam. Da. Apoi peste citeva zile ma intreaba daca nu vreau sa dau o recomandare pentru alt vecin, care era la armata si voia sa faca scoala de soferi (pe atunmci se facea) La dispopzitia organelor, sa traiti.
    NB,
    cind mi se parea ca imi dicteaza ceva ce „nu era pe linie” si obiectam, ma linistea „lasa ca nu e grav, ca doar nu e fara greseli. Asa era.
    Studentul, intat in cimpul muncii dupa facultate a fost decorat chiar de Ceausescu. L-am suspectat de legaturi cu Secu. Politic nu ne-am inteles.
    Cel care era in armata nu a facut scoala de soferi.

  69. Opaaa! a fost „gasit „spiritul Constitutiei”:
    „De aceea, în spiritul Constituției, fac un apel la colaborare loială între instituțiile fundamentale ale statului. Acum nu este momentul disputelor politice și al orgoliilor. Interesul comun al tuturor, în acest moment, trebuie să fie, mai presus de orice, salvarea vieții românilor și protejarea cetățenilor țării noastre. În astfel de momente de cumpănă pentru o întreagă țară, politicienii din toate partidele trebuie să fie la înălțimea funcțiilor deținute.”
    Bravo, Klaus 😀

    • Chiar si Solomon si Stativa sa se trezeasca :p 😀

      • Duetul de mancaciosi amintit a avut tot dreptul sa protesteze: le-a fost refuzat dreptul de a-si umfla burtihanele. PSD ar trebui sa se grabeasca cu legiferarea dreptului la o saormacudetoate/zi pentru toti cetatenii. Cu 40% mai mare decat cea pe care au comandat-o oropsitii Solomon (Mare Intelept) si Stativa (Mare LeGIOitor).
        Exista sino parte buna a circului sabotorilor masurilor de limitare a raspandirii Covid in Ro: oamenii au inteles ca salvarea dreptului lor la miscare (…ca opus alternativei de a fi asezati drept/direct intr-o lada paralelipipedica) este in mainile lor: procentul de purtatori de masca este cel mai fidel sondaj al zilei. Uitati de alde Buble, Palada, A3metitul primetime…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s