Tag Archives: Sorin Roșca Stănescu

S.R. Stănescu – doi securiști într-unul: Deleanu și H15

În 2009 Raportul Oxford Analytica decreta „Presa din România, câinele de pază a mogulilor”.

O mare parte a presei a devenit un inamic public, ea nu mai este a patra putere în statul de drept. România a ajuns o țară a cartelurilor, de la cartelul farmaciștilor, medicilor, sindicaliștilor, ong-iștlor la cartelul presei.

Invitat la emisiunea „100%” realizată de Robert Turcescu la Realitatea TV (în iunie 2006 – nota noastră), Sorin Roşca Stănescu, directorul ziarului Ziua, a vorbit despre modul cum s-a autopropus pentru colaborarea cu Securitatea, cine i-a scos la lumină pentru prima oară dosarul de colaborator al Securităţii, cum a ajuns la conştiinţa că a făcut rău prin turnătoriile făcute sau cum se turna prin presă înainte de 1989.

“M-am autopropus pentru a colabora cu Securitatea prin 1973. La sfârşitul facultăţii m-am împrietenit cu un tânăr care era unul din liderii organizaţiei palestiniene din România. De la acesta am aflat că urma să pună la cale într-o altă ţară un atentat terorist. Mi s-a părut ceva grav şi m-am dus la redactorul-sef al revistei Viaţa Studenţească.

El m-a pus în contact cu un ofiţer care răspundea de presă de la Casa Scânteii. M-am întâlnit cu acela şi i-am relatat despre ce era vorba. M-a rugat dacă nu vreau să-i povestesc acelaşi lucru unui coleg de la brigada antiteroristă. M-am întâlnit cu ofiţerul de la brigada antiteroristă şi aşa mi s-a propus să colaborez şi pe viitor.

Am acceptat şi am semnat un angajament având două nume conspirative. Am avut succesiv numele de cod H15 şi Deleanu. Am primit şi bani, dar ca decont pentru deplasările făcute”, şi-a descris Sorin Rosca Stănescu începuturile colaborării sale cu Securitatea”.

”Sorin Rosca Stănescu, poreclit şi „Naşul”, este unul dintre cei mai vizibili jurnalişti români, născut pe 8 septembrie 1949 la Braşov.

A debutat ca ziarist în 70 la revista Amfiteatru fiind student în anul I al Facultății de Drept. Am început să lucrez ca ziarist pentru că muream de foame. Am lucrat numai pe investigații încă de la început.

În timpul comunismului, investigațiile jurnalistice nu puteau trata subiecte prea delicate. Roșca ne dă un exemplu de ce se putea ancheta: am făcut o anchetă în lumea prostituatelor, despre ceea ce cred acestea despre artă”. În 72 lucra deja la Viața Studențească.

A lucrat apoi la Informația Bucureștiului. În 87 s-a decis să predea carnetul de partid, dar după o serie de presiuni și-a reconsiderat gestul și a ajuns să lucreze împreuna cu Horia Tabacu la departamentul Social. Roșca Stănescu a recunoscut public faptul că a colaborat cu fosta Securitate, cel puțin în ceea ce îi privea pe studenții străini din București.

După `90 scoate Libertatea pe scheletul fostului ziar comunist Informația Bucureștiului. „Participă la munca în redactie a ziarului România Liberă, primul ziar proaspăt privatizat, și pune bazele unei secții de investigație. Are mână liberă la angajări și de aceea primește pentru prima oară porecla Nașul”.

Coordonează în `93 și o altă tentativă de apariție editorială, Ultimul Cuvânt, care se stinge la fel de repede precum a început. Participă la pornirea EVZ sub coordonarea lui Cristoiu, pentru care face angajări în parcarea din fața Casei Scânteii (erau cozi de sute de oameni care vroiau să devină ziariști) și își consolidează porecla de Nașul.

Mihai Băcanu de la România Liberă îi propune să scoată împreună ziarul Ziua, dar din cauza unor probleme financiare ziarul Ziua este lansat pe piață cu următorul acționariat: 50% pentru omul de afaceri Dinu Patriciu, 48% pentru România Liberă și 2% pentru Nașul.

În scurt timp România Liberă își vinde acțiunile către Patriciu. Roșca și-a vândut în cele din urmă și el acțiunile, iar ziarul Ziua a fost vândut grupului Petrom Service. Roșca conduce mai multe ziare în momentul de față: Ziua, Gardianul, Averea și gestionează mai multe proiecte editoriale.
Am pornit pe nimic și în 10 ani mi-am vândut acțiunile pentru 3 milioane de Euro.”

Într-adevar, Roșca a pornit de la statutul de reporter la România Liberă, în 1990. El descrie în câteva cuvinte cum a început să facă presă în anii 90: veneau multe delațiuni, verificarea lor dura mult și era foarte greu să publici informații foarte bine verificate.”
Acum este un prosper om de afaceri care gestionează și o parte a imperiului mediatic ce s-a format la umbra sindicatului Petrom și a lui Sorin Ovidiu Vîntu.
Roșca este acționar sau administrator la 15 firme în România. 7 dintre ele au legătură cu presa. Este vorba de Ziua Srl, unde și-a vândut acțiunile către Petrom Service și Comac Ltd. din Cipru, dar a rămas administrator prin intermediul firmei Media Protection (activități de consultare pentru afaceri și management) pe care o deține integral. Tot prin intermediul Media Protection deține 10 procente din Best Media Press, societate care editează ziarul Gardianul, unde Nașul a devenit și administrator.

Deține acțiuni la societatea Grupul Editorilor și Difuzorilor de Presă unde este și președintele CA. Societatea aceasta operează rețeaua de vânzare a presei scrise ? Acces Press” iar în CA se găsesc nume sonore ale media din România. Mai deține procente în agenția de știri Rusia la zi”, la Ziua de Constanța” și în tipografia ESOP Omega”. Urmează 8 firme cu diverse obiecte de activitate, fără legătură cu presa: producție de alcool (Agricola Alcohol Product SA), producție de scaune (Agrochim Impex), agricultură (Agricola SA), restaurante (BO – NA Co 95), comerț cu amănuntul și cu ridicata (Ethos Med și Elada Tours), turism (Marina Club) și activități recreative (Captain Port Service). .. asta era în anul 2005.

În anul 2012 acesta a adăugat în declarația de avere că deține o societate a cărei valoare ajunge la 8 milioane de lei, arată Mediafax.

El mai deține 10.010 de metri pătrați de pădure în județul Ilfov, cumpărați în 2008, și un teren intravilan tot aici. Acesta din urmă are 13.458 de metri pătrați și a fost cumpărat în 2010.

Sorin Roșca Stănescu mai scrie în declarația de avere că a construit în Comuna Gruiu 4 corpuri de clădire. Acestea au o suprafață de 1.074 de metri pătrați și reprezintă casă de vacanță.

Pe același document au fost trecute o șalupă Malibu fabricată în 2007, un autoturism BMW Z4 din 2005 și un skijet Seadoo Bombardier fabricat în 1996.

În anul cînd apărea Raportul Oxford Comisia Media le retrăgea titlul de jurnaliști lui SR Stănescu și Bogdan Chireac pentru încălcarea codului deontologic.

Între timp au devenit formatori de opinie și analiști politici, iar mașina de dezinformare cotidianul Ziua a fost folosit  de SR Stănescu în scopuri personale, de gașcă și de partid și a beneficiat de logistica teroristului Omar Hayssam.

Diversiunea lui SR Stănescu, referitoare la implicarea președintelui Traian Băsescu, via fratele său Mircea, într-o operațiune de trafic de armament și finanțare de organizații teroriste, a fost demontată, punct cu punct de către jurnaliștii Liviu Iolu și Mihai Munteanu  în ziarul EVZ.

Trăiască diversioniștii  !!!


Nightmare