De ce putem pierde la alegeri ?

Pentru ca suntem prosti !

Nu glumesc si nu exagerez.
Suntem prosti.

Nu e vorba, am putea pierde si daca am fi destepti intr-ales. Conditiile sa pierdem sunt excelente.
Dar daca suntem prosti ne crestem sansele 👿

Nota de prostie pura nu e data nici de lipsa de informatie nici de actiunea paguboasa luate cu sec, ci de o simbioza nefericita.
Este data de actiunea paguboasa in prezenta informatiei.
Daca meri pe drum nestiut si ajungi la o la intersectie nemarcata poti face virajul in directia rea chiar daca esti un geniu. Daca insa faci acelasi lucru in ciuda indicatoarelor, hartii turistice si a Tom-Tom-ului, atunci e clar ca esti tampit.

Si totusi oameni bine dotati la mansarda de altfel, continua sa faca prostii in maniera fluviala. Nu e vorba doar de optiunile politice. Prostia se manifesta plenar, fie ca vorbim de gestiunea finantelor familiei, de achizitionarea unor bunuri, comportament social sau de jucat la lotto.
Cate familii au in acest moment un buget excedentar ????
Cate persoane cumpara produse „ieftine” cu bani imprumutati ?
Au adaugat ei la pretul masinii de spalat si dobanda pe care o vor plati ?
Poate gandesc ca nu au destui bani „in acel moment”.
Daca isi cumpara toate bunurile majore la preturi mai mari decat cei ce platesc pretul pe loc, conform caror calcule matematice vor avea candva „destui bani” sa plateasca doar atat cat merita produsul ?
Niciodata ? Adica toata viata ei vor plati mai mult decat pretul la care se vand respectivele produse ?
Yeap !
SI drept rezultat se infurie cand vad ca sunt mereu saraci si nu le ajung banii pentru….
Yeap, Yeap !!!!!

Pariem ca mai putin de 0,01% iau in calcul aspectul asta ?
Cati s-au gandit vreodata ca daca ar avea rabdare pana in momentul la care au banii jos pentru un anume bun, incepand de atunic incolo vor putea cumpara practic alte produse in acelasi ritm cu cei de aceeasi categorie din jur, dar la un pret cu mult mai mic, unele reduse cu pana 50% ???
Au toate datele la indemana. Stiu socoti, iar daca nici atat, pot calcula cu calculatorul pt analfabeti numerici, laptopul, telefonul….
Stiu doabanzile. Bancile le dau chiar si desfasuratorul ca sa stie tanan-tananul cat i se va lua lunar din cont. La sfarsitul lui este si totalul, mura-n gura.

Cate persoane calculeaza sansele unei variante la 6/49 inainte de a cumpara biletul ?
Stiu ca probabilitatea de a cadea pleasca peste ei e de 1/13.983.816 ?
Adica 0,000 007% !!!!
Daca luam in calcul ca expertii apreciaza probabilitatea ca Pamantul sa fie lovit de un corp ceresc de dimensiuni majore, cu impact catastrofal la nivelul intregii planete, de 1/50.000.000 de ani si ca de la ultimul impact de asemenea anvergura au trecut 65 de milioane de ani, este evident ca sansele de a fi volatilizat impreuna cu intreg continentul sunt de mii de ori mai mari decat sa castigi vreodata la Lotto !
So what ?

Oamenii joaca. Oamenii se imprumuta. Intr-un cuvant oamenii fac prostii.
Dar ca sa fim corecti pana la capat, trebuie sa mai avem in vedere un aspect care conteaza.

Nu inseamna ca oamenii sunt automat prosti daca savarsesc o gogomanie.
Pot fi multi destepti cu mult peste medie, care accidental fac cate o prostie.
Human nature.
Catalogarea corecta nu se face in functie de accidente ci de ceea ce facem organizat si sistematic.
Joci o data la lotto ?
E un accident.
Te-ai imbatat si ai tras un pui de somn in ghena cu ocazia …. X ?
Tot !
Faci o data un imprumut sa-ti iei Dacia visata ?
Idem.
Dar daca faci astea permanent, daca comiti idiotenii pe banda rulanta, esti prost.

Si totusi….. de ce o comitem ????
De ce cumparam la preturi mai mari decat normal in virtutea ideii ca nu avem destui bani, uneori chiar chestii cu utilitate extrem de scazuta sau chiar absolut inutile ?
De ce „ne prostim” mai mult sau mai putin accidental, incasand obligatoriu de fiecare data consecintele unui comportament idiot ?

Se pare ca punctul slab este incapacitatea de a ne gestiona factorul emotional in raport cu gandirea rationala.
Cu alte cuvinte cedam impulsurilor emotionale si actionam in virtutea deciziilor luate in aceassta dominanta, oricat de absurde ar fi.
In societatea moderna acest aspect trebuie cunoscut de toata lumea. Actualmente este apanajul celor direct interesati sa profite de aceasta slabiciune umana. De la marketingul tricicletelor pana la manipularea electorala, totul se bazeaza pe acest diamant al pacalelii generalizate.

Pentru ca noi p’acilea nu (prea) ne ocupam de vandut/cumparat triciclete, poate ar fi de observat cum ne pacalim/prostim in evaluarile noastre politice. Care evaluari au apoi efect direct in decizii.

Sa zicem ca cineva are convingerea (formata exact pe principiul aratat mai sus, nu pe o analiza rationala ci pe impulsuri emo) ca o anume dama cu chiloteii roz este muma-padurii pentru partidul X.
Inainte de venirea acesteia in formatiunea cu pricina, respectiva formatiune avea taria fularului lui Nastase si viteza trenului aflat in statie. Batea adicatele pasul pe loc la cateva procente numarabile pe o singura mana ciunga.
Isteria declansata odata cu venirea zgripturoaicei nu a impiedicat-o pe aceasta sa faca lucruri rele.
Efectul acestora a fost dublarea procentelor formatiuni in cauza.

Ce concluzii reci poate trage o persoana calma, rationala ?
1. Demonizarea persoanei a fost o eroare;
2. Evaluarea care a provocat respectiva demonizare este de asemeni o proasta baza de plecare;
3. Se impune recunoasterea erorii si aplicarea corectiilor necesare.

Ce concluzii va trage o persoana emo ?
1.  A avut noroc.
2. Este un succes iluzoriu, curand prabusirea va arata „adevarata” valoare a actiunilor lui madam Zgripty;
3. Nu este nici un succes, de fapt procentele respective nu au fost „castigate” ci „mutate”;
4. Nu conteaza procentele alea, tot proasta este……

Nu stiu daca sesizati, daca in primul caz avem un fir logic al concluziilor, o legatura fireasca intre idei, in cel de-al doilea e vraiste. Lipsite de argumente, contrazicandu-se unele pe celelalte, respectivele „concluzii” nu au nimic comun cu gandirea logica. Nu sunt de fapt concluzii. Sunt tot rabufniri emotionale, reactii instinctive, menite sa protejeze autorul de oprobiul public si pastrarea unei pozitii sociale in fata semenilor.
In realitate aceasta este o a doua mare eroare, legata de prima, dar provocata de aceeasi incapacitate manageriala a propriului psihic. Nerecunoasterea unei gafe este o a doua gafa, deseori mai grava decat prima.

Acest aspect, asupra caruia am zabovit atat de mult, al proastelor decizii in urma impulsurilor emotionale are doua conotatii teribile :
1. Nu are nici o limita de functionare, poate fi prezent in absolut toate deciziile noastre, inclusiv in modul in care relationam unii cu ceilalti (in mod clar motivul pentru care persoane care practic nu au habar unele de altele, nu stiu practic nimic despre calitatile/defectele partenerilor de dialog se ataca si se jignesc absolut absurd).
2. Nu se cunosc metode pentru a putea fi contracarata aceasta deficienta umana. Chiar cunoscand datele, tot cadem in pacat.

Dar sa nu purcedem in duminica fara sa ne gandim si la bright side !
Sunt si doua aspecte bune in povestea asta.
Unul e ca putem diminua aceasta influenta a emotionalului asupra rationalului prin efort constient. Si in faza primara dar mai ales in faza secundara, cea a „cenusei in cap”, moment in care putem si recastiga simpatia pierduta a celor din jur.
Iar cel de-al doilea deriva din primul si se manifesta printr-o diferenta pozitiva majora intre cei ce purced la un asemenea efort si cei carora nu le pasa. Practic cei ce recunosc onest o gafa anterioara obtin un ascendent foarte serios nu doar in fata celor ce nu sunt in stare sa faca un gest similar ci chiar si in fata celor ce nu au gresit inca 😉
Eu i-am zis reteta „Stefan-Cel-Mare” amintindu-mi cum cronicarul il lauda pentru cum stia sa transforme infrangerea in victorie.

Sper sa ne amintim de asta dupa rezultatele la alegeri.
Nu alegerile, PSD-ul, Antonescu, Blaga, Macovei… Basescu, Anton, vor fi vinovati daca vom avea rezultate proaste, asa cum nu ploaia e vinovata ca ne-a udat.
Ea a plouat. Cu asta se ocupa. Si e uda de la natura. Degeaba luam stropii la suturi.
Putem lua o umbrela. Sau, daca nu ne-am ofusca ca natangii, am canaliza siroaiele catre bazinul pregatit din vreme si colecta apa de udat gradina pentru urmatoarele saptamani de uscaciune.
Se vede ceva in sensul asta ?
Eu nu prea vad.

Am oscilat intre a include in postare (din nou !!!) celebra discutie Plesu-Liiceanu „Despre prostie” sau ceva mai relaxant, ca pentru weekend.
A castigat varianta secunda.
Oricum cine ar fi privit azi un material serios de 50 de minute ?? 😉

O duminica excelenta tuturor, suparati au ba !

Viq

138 responses to “De ce putem pierde la alegeri ?

  1. Nu cumva e prea putin sa analizezi efectul venirii blondei doar prin prisma scorurilor unor sondaje? si esti sigur ca punctele 2-3 din lista emo nu sunt valide?
    Eu spun sa mai lucrezi la analiza propriilor gafe si prejudecati, ca material de studiu ai.

    • Estule,

      1. Stii ca fotbalul se joaca pe goluri iar politica pe voturi ?
      Nu.
      2. Sesizezi ca 2 („a fost un succes iluzoriu”) se contrazice logic cu 3 („NU a fost nici un succes”) ?
      Nu.
      3. Ai observat ca am folosit de regula analiza la modul reflexiv, incluzandu-ma in multimea de referinta ?
      Nu.

      Well….
      No comment !

    • @Estu
      PMP si Nuti sunt singurii oameni care te deranjeaza? PMP este singurul partid de dreapta care merita tocat?
      Ceilalti sunt perfecti?
      Daca ceilalti nu au bube de ce iti mai pierzi timpul cu PMP acum in prag de alegeri? PDL -nici o critica =merita votat.FC nici o critica = merita votat.Ai de unde alege.

  2. 1)stiu, dar e reconfortant sa-ti spuna unul ca nu stii. Caci e nostim.
    2)da,se exclud, dar asta nu inseamna ca separat nu sunt valide.
    Iar tu nu ai observat diferenta.
    3)da, am observat, dar am observat si ca ti se falfaie uneori de reflexivitate.
    Scrii prea mult si citesti prea putin din raspunsurile pe care le primesti.

    • 1. Ma bucur ca-ti inseninez ziua 😀
      2. Nu le-ai mentionat separat ci la pachet.
      3. Mi se falfaie pentru ca ma tratez; iar in subsidiar impartasesc cu drag din bruma de medicatie neconventionala si celor ce nu se cred geniile lumii.

      Unii spun ca scriu prea putin.
      Cred ca ambele observatii sunt pertinente.
      Din doua puncte de vedere diferite.

  3. madam Zgripty
    😛

  4. Am scris fara sa vreau ceva in articolul trecut despre prezentul articol.
    Poate ca sunt carcotas dar repet ce am spus ca nu bucatarul are vina ca a lasat usa deschisa la bucatarie si a uitat sa puna capacul la oala de au intrat mustele ci vremea calduroasa de afara.
    Daca-i frig afara nu deschizi usa,fain nu!Daca-i cald deschizi usa ca nu iti permiti sa foloseti aerul conditionat si motoarele de la hota ca pe langa amaratul ala de KW mai adauga astia si certificate verzi cu TVA . Ce nu inteleg eu de ce nu pui capacul la oala daca bani nu ai sa cumperi o perdea care sa stopeze mustele de a intra in bucatarie?
    Bucatarul este execlent pregateste o mancare buna daca iti este foame poti sa arunci mustele afara cu lingura din farfurie si go ahead ca in armata cand vedeam o foameeee dupa instructie si indepartam soriciul cu par din fasole. 🙂
    In concluzie nimeni nu are nici o vina ci numai vremea de afara sau vremurile in care traim.

  5. Cine vrea sa citeasca mai aprofundat despre prostie ii recomand cartea
    PROSTIA de Andre Glucksmann
    Eu o am editata de Humanitas 1992 …. cu sprijinul Fundatiei Soros pt o societate deschisa

    Eu le spun jucatorilor la loto ca statistic este mai probabil sa moara in noaptea asta decat sa castige maine la loterie. Asta ii zguduie un pic 🙂
    ,,,
    Necazul cu fetele astea este ca pierderea nu o vom vedea decat la sfarsit.
    De fapt ele pun capac peste votantii neutri de care avem atata nevoie.
    In final vor da vina pe poporul prostu care asculta de ponta mincinosu sau vor da vina pe adversitatile presei.

    • De cautat ! 😉

      Le spui degeaba 😀 😀 😀
      Chiar crezi ca nu stiu ca le trebuie noroc chior de ambii ochi ?
      Subsemnatu’ a jucat aproape 8 ani.
      Da’ nu asa… la plesneala.
      Noooo !
      Intr-un grup organizat (18 insi) cu evidenta numerelor pe caiet si savante calcule de optimizare. cam 3 din 4 saptamani aveam un castig de cat III.
      Care, evident, era in suma mai mica decat costul biletelor 😀

      Finalul a fost in momentul in care am prins un castig de cat II.
      Dupa ce l-am divizat in 18… mi-am luat un covor 🙄
      A fost momentul revelatiei.
      Am pus mana pe caiet si am facut bilantul. Tulburator 😉
      Am decis in acel moment ca decat 0,000 007% sanse de castig „colosal” si 99,999993% sanse sa castig saptamanal un premiu foarte mic, fix cat pretul unui bilet, varianta rationala e cea de-a doua. Si de-atunci nu am mai jucat niciodata.

    • De ce nu ii spui tu chestia asta unuia care a castigat un milion la loto? Sa te vad cu ce argumentezi. 😀
      Daca nu te duci unde sunt banii cum crezi ca pui mana pe ei? Nu-i suficient sa te duci dar este un pas strict necesar.
      Si este valabi si pentru un job, vrei sa fii bine platit dar stai toata viata in Vaslui. Cred ca probabilitatea este tot pe acolo.
      Vezi ca nu spun sa te imprumuti la banca ca sa joci la loto 😀 .

  6. viq,
    nu stiu cat de rational gandesc eu,stiu doar ca nu ma hazaedez niciodata in luarea unor decizii de natura financiara sau emotionala.In primul caz nu m-am aventurat sa cumpar in rate bunuri(cu exceptia apartamentului si stiu bine cat am suferit),in cel de-al doilea caz mi le pastrez pentru mine sau le devoalez cu zgarcenie si cand este absolut necesar.

    • Buna, Dora !

      Sunt situatii si situatii, dar in linii mari eu cred ca asa stau lucrurile.

      look…
      Aici imi fac calcule foarte stricte sa ma pot agata de un imprumut pentru o casa. Sansa insa nu-mi surade deloc. De timp si de mod.

      Una relativ modesta este acum in jur de 200-250.000
      In ultimii 3-4 ani, de cand UK se opune politicii financiare tembele a UE, tot mai multi bogatani au inceput sa vina aici. Drept urmare pretul locuintelor a crescut constant cu cateva procente anual.
      Saptamana trecuta Osborne a dat o lovitura ucigatoare cand a anuntat politca financiara pentru 2014-2015.
      Pensionarii isi pot retrage banii gramada daca vor, la iesirea la pensie, creste depozitul cu dobanda preferentiala favorizata de stat la 15.000/an, creste plafonul venitului minim neimpozabil la 10.500/an… plus sprijin mai substantial pentru cumpararea primei case.
      (Acum la avansul minim de 25% din valoare, la cumpararea primei locuinte tu poti purcede cu doar 5% din valoare iar statul te ajuta cu restul.)
      Dupa anuntul lui Osborne, estimarile spun ca preturile vor creste intr-un ritm mai accelerat ajungand pana la +30% pana in 2018.
      Adica ce e acum 250.000 va fi cam 325.000.

      Problema e ca chiria sare de mia de lire lunar. Adica cam tot atat cat e o rata la imprumut.

      So….
      In urma calculelor reiese clar ca suma pe care ai plati-o pe casa este mai mare decat pretul ei, datorita dobanzilor.
      Dar alternativa e mult mai proasta.
      Suma pe care ai plati-o toata viata in pozitia de chirias, fiind in final tot fara proietate, e mai mare decat cea platita pe un termen limitat dupa care esti propietar pe coliba !
      Adica in extremis o poti vinde sau inchiria daca nu vrei sa mai traiesti in ea si te mananca palmele sa vii intr-o Romanie care arata…. cum arata.

      Dar sa-ti dau si exemplul din celalalt capat.
      Am luat drept cadou de Craciun in 2012 un „Treadmill”, o banda de alergare, pentru junioara. Cu tot felul de briz-brizuri.
      N-a folosit-o niciodata !
      S-a tot fost mutata de colo-colo, ca ne impiedicam de ea prin casa, actualmente o ploua aiurea in curte.
      Privind-o mi-a venit ideea sa inventariez cam ce ne-am luat unii altora drept cadouri si ce facem cu ele !
      M-am ofilit !!!!

      Incearca sa afli ce se intampla cu cele cadouri ce le cumparam celor dragi, sa vezi ce iese 👿

      Banii se duc de regula in doua directii „cheltuieli” si „investitii”.
      Nu stim face diferenta.
      Dar asta e alta poveste, iar scriu mult si supar esticii lui Putin 👿

      • Mie-mi spui,viq? Doamne cati bani a cheltuit fiica mea pe hobbyurile
        ‘printeselor si acum zac in pod.
        as minti daca nu as recunoaste ca arunc si eu bani pe lucruri de care m-as putea lipsi.Si totusi……imi plac mult pietrele pretioase si semipretioase,mineralele de tot felul si le cumpar cand am ocazia.Imi plac si pace!Am noroc:nimeni din familie nu ma cearta,din contra ma sustin si ma „stimuleaza”

    • erata:hazardez
      devoalez

  7. Si acum cum se transpune teoria in practica,cum se decide ration indetrimentul emotionalului.
    este situatia petrecuta in zona Transilvania Vest -pentru Cluj la stabilirea candidatului pt.europarlamentare.
    A fost preferat Daniel Buda in locul lui Rares Niculeascu,apropiat lui Emil Boc despre care sa stie ca n-a participat la actiunea portocaliilor din Cluj,preferand intalnirea cu popularii lui Basescu. Buda avea doua variante,logice:sa accepte si mai mult sa refuze.Dupa sfatul de-o noapte cu Boc,a acceptat.pe motivul: ca”Blaga amenintase ca locul destinat Clujului va fi cedat Aradului. Emil Boc a fost rational si l-a indemnat pe Daniel Buda sa nu pericliteze sansele Clujului de a fi reprezentat direct la Bruxelles”.Asta nu-i impiedeca pa Buda si Boc sa ramana apropiati.

  8. Superb punctat Viq! Merci!

    • Anca,
      Hi-hi-hi.. vorba chinezului…

      daca ai avut ambitia sa o spui deschis cu riscurile aferente, probabil ca chiar ti-a placut 😀 😀 😀 😀
      E bun, daca e o persoana ca nu considera ca si-a pierdut timpul cetind, inseana ca nici eu nu mi-am pierdut timpul scriind, deci doua persoane au facut ceva util duminica asta 😀 😀 😀

    • excelent,
      multumesc!

    • Interesanta recenzia !

      Probabil materialul lui Glucksmann e interesant ca lectura filosofica de vacanta. Cand oi avea vacanta….
      … suficient de mare sa incapa si cele ce mi le-am propus si cetitul…

      cetind, mi-a venit in minte un catren extrem de ilustrativ :
      „Cunosc demult o cugetare
      Referitoare la tembel :
      O logica si prostul are.
      Dar o-ntelege numai el !” 😀 😀 😀 😀
      (mama ce ma seaca zambilicii astia)

      Chestia e ca dincolo de speculatie filosofica, prostia ca atare are radacini biologice. Unele din cele ce le zic mai sus se bazeaza pe studii medicale si de psihologie comportamentala, cu analize de caz pe grupuri de subiecti.

      • Salut,
        Cred ca e mai grav. Unii cercetatori consideră că hidrogenul, deoarece este atât de abundent, reprezintă cărămida universului. Altii considera ca există mai multă prostie decât hidrogen şi asta este cărămida de bază a universului

  9. Despre dreaptacii stîngisti sau stîngistii  dreptaci

    Problema delicată a dreptei românești este moștenirea comunismului ceaușist si rămanerea ei in limite stricte .

    Lupta pentru o dreaptă cu identitate va fi cîstigată de oameni-energii si nu de oameni -ideologii  ,ideologii care si-au dat sfîrșitul in epoca postmodernă.

    Dreapta românească habar nu are pe  ce lume trăiește ,cum trebuie să actioneze si care ii sunt ideile conducătoare….exista doar o dreaptă de salon,axată pe simpozioane si conferințe .

    Fără o elită puternică,dreapta se va scălda mult timp intr-un populism social ieftin ,cum se scaldă de peste 60de ani.

    Soluția??…..energie ,implicare si un scop unic….scopul fără acțiune ,e frectie la un picior de lemn .

    Scopul si actiunea  ,deocamdată constă in câștigarea puterii politice .

    Realitatea crudă a zilei de azi ???….Puterea politica se cîstigă cu bani ,iar banii se cîstigă cu puterea politică…..asta e domnilor ,de la aceasta realitate putem porni să facem analize pentru o societate normală.

    Nimeni nu contestă ca este multă mizerie in această realitate ,dar ori vă suflecati mînecile si intrati in ea ,fără frică ca vă intra negreala sub unghii ,ori va lăsați pagubași si lăsați pe altii care au curaj si terminati cu critica”contructivă”de pe margine.

    Nu sunteti in stare să actionati,fiindca vă considerati puri si principali  ,atunci vedeti-va de firmele voastre stingiste dreptace,fiindca oricum rolul intreprinzatorului si antrepenorului ,la ora asta ,este legat de cel administrativ,iar cel administrativ de politic. …se pare că vă convine de minune ,din moment ce nu vreți să iesiti din acest blocaj.

    Ce face dreapta la ora actuala??? ….Păi se luptă cu mult spor ,dar nu cu puterea ,ci inăuntru ei ….lupta asta seamnă cu lupta unor copii  intîrzîiați mintal.

    Mai are rost să mai amintesc aici si de sentimentul de patriotism ,care vă lipsește cu desăvirsire???….nu cred .

    • 👌bine punctat👍

    • Dreapta este la putere in Albania
      Dreapta este la putere in Ungaria
      Noi nu putem sa ii imitam ?

      • @Naivule.
        Nu vrem dreapta pentru ca nu i perfecta.

        • Nu vrem dreapta pentru ca nici un partid de centru-dreapta : PDL, FC, PDL, NR nu este preocupat programatic de dreapta si nu este dedicat dreptei, dectit declarativ, si intre alte 100 de afilieri la ce vrei si ce nu vrei
          Singurul preocupat in fapt este PNL dar el sprijina doar marii capitalisti raptori de tip Patriciu, Tariceanu, cei cu afaceri cu statul.\

      • Last.
        Hai sa nu amestecam nuantele dreptei!
        Pai ce imitam?Aia din Albania sau Ungaria o duc pe roze?
        Nu te aseza pe trandafiri ca ai sa te intepi!

        • Numai un amanunt. In Ungaria guvernul de centru dreapta a nationalizat activele fondurilor de pensii private. 11 miliarde de forinti au trecut printr-un act normativ in bugetul de stat. Mai mult, actul normativ prevedea ca cei care vor ramane fideli fondurilor private vor pierde, dupa 14 luni, orice drept la pensia de stat.

          • @Ion
            Cum sa spui ca astia sunt de dreapta?
            Un guvern de dreapta nu ar proceda asa niciodata dar cum am mai spus dreapta are o paleta intrega de nuante si de aceea nu trebuiesc amestecate.

        • Am scris aici la copac un articol despre o dreapta inca neformata dar potentiala
          a unor indivizi ce au potentialitatea ce pot deveni dreapta
          ajutand partidul de dreapta sa castige
          iar partidul ajunge la putere si ii ajuta sa devina dreapta prospera
          O actiune bilaterala de sprijin reciproc a potentialului si a partidului

        • Imi pare rau nu eu am spus ca HU e condusa de dreapta ci Last. Eu am dat un exemplu care il contrazice, ca deh, am ”mania contradictiei”.

    • Bah tu nu vezi ce aberezi pe aici? Adica sa plecam noi ca sa ramai tu. Ca sa faci ce?
      Tu nu nitelegi ca este numai un blog, nu tribuna facuta sa te desfasori tu?
      Intru aici de placere, spun ce vreau si atata timp cat nu ma baneaza vreun admin mi se rupe de opiniile tale.

    • Night,

      Sa-ti spun un secret pe care-l stie toata lumea : dreapta la momentul asta nu exista !

      Incearca sa rescrii ce ai pus mai sus in aceasta lumina sa vezi ce iese !

      • Consider dreapta tot ce este împotriva PSD &FSN ,urmasii PCR …consider dreapta tot ce militează pentru Statul de drept ,pentru garantarea proprietătii si pentru o Justitie liberă .

        • Da, inteleg.
          Este necesar dar nu si suficient ! 😉

          Intr-un context mai aproape de normalitate am fi putut discuta poate despre asta si ne-am fi lamurit mai bine.
          in sensul ca am fi avut niste imagini mai apropiate, relativ comune, macar a osaturii ce schiteaza o „dreapta”.

          Dar in atmosfera asta mi se pare de-a dreptul caraghios sa deschidem discutia despre doctrine.

          am inteles ce vrei sa spui.
          Ceea ce cred ca e eronat este faptul ca ai identificat gresit inamicul in persoane din jurul pomului.
          Asta in prima etapa.
          In etapa a doua va fi corecta identificarea.
          Cei vizati iti vor fi devenit intr-adevar inamici.

          Daca nu iesi/iesiti din vartejul asta cat mai curand, vei/veti realiza aici cu PMP ce-a realizat dincolo Theophiye cu MRU.
          Deja ati aruncat cuvinte grele care nu vor fi uitate cu usurinta.
          Incercati sa ganditi mai mult inainte de a arunca altele.

          Mai ceteste odata atent paragraful referitor la cele doua conotatii majore ale deciziilor luate sub dominanta emotionala.

          • La ora asta si la realitatile României se pune problema de a alege între hoti ,corupți si penali si restul care vor un stat care să functioneze ….deja ,nimeni nu mai luptă pentru reforme ,ci doar pentru a păstra ce s-a facut si a nu se arunca totul pe apa sîmbetei …despre ce doctrine si ideologii vorbim ????

            Se lupta pentru a se stopa restaurația comunisto-securistă si indreptarea României spre Euroasia lui Putin si noi vorbim de doctrine si ideologii ,de papucii Udrei,de bretonul Ebei ,de Anton,de beton ,de MM etc …,despre .orice ,in afara de a critica pe hotii ăstia de la putere ….acum nici nu se pune problema unei doctrine sau ideologii …poate din 2016 încolo ….suntem in eroare …nu reușim să stabilim ce este prioritate si ce nu …

            Viq

            Eu nu sunt membru PMP să-i fac propagandă ….arată-mi unde am facut eu propagandă PMP ….plus de asta am răspuns tîrziu atacurilor antipmp declanșate la copac ….chiar si eu am avut o pozitie contrară la început ….apoi mi-am dat seama ca gresesc,fată de gravitatile celălalte ….n-am reactionat decît atunci cind acesta critica”constructivă” a devenit obesesivă pentru unii si-am început să-mi pun întrebări si să fiu mai atent….in fine….ar fi extraordinar ca eu să greșesc .

            O săptămâna plăcută !!!

          • Inteleg asta !

            Traim vremi tulburi.
            Dar in asemenea timpuri ies invingatori cei ce-si pastreaza sangele rece si uzul ratiunii.

            Alunecarea in extremism este la ordinea zilei. Iar datul cu barda aiurea, preventiv, produce victime nu succes, declanseaza un proces invers : de la efect la cauza.
            Tu reactionezi, nu raspunzi.
            (ca sa „prinzi” mai usor diferenta, gandeste-te la vocabularul medical : daca organismul pacientului „raspunde” la un medicament e una, daca „reactioneaza” la medicament e cu totul altceva)

            Acuzand pe nedrept pe unii ca urasc PMPul ii vei provca s-o faca.

            Stii, ca ala de-si fugarea nevasta cu facaletu’ pe ulita :
            – Ce-ai mah cu ea ? de ce-o bati ?
            – Ma-nselat, mama ei de curva…
            – Nu te-a inselat ma nebunule !
            – Nu-i nimic ! Dupa asta o sa ma…..
            Asa ca….,

          • Da,Viq …..dar nici nu poti să stai lemn tănase la nesfîrsit ,privind impasibil cum oamenii fac troacă de porci ,partidul de suflet ,colaboratorii si pe fiica lui TB ,sustinînd sus si tare ca ei sunt băsiști…pai ori esti ,ori nu ….ai zis ce nu-ți convine o dată ,de două ori ,de trei ori același lucru….ajunge ….s-a înțeles ,că nu-i nimeni idiot ……cind o faci continuu,iar criticile sunt floare la ureche pe lingă faptele grave care se întîmplă intern si extern ,înseamnă ca ai alte interese .

            Si știi de ce Viq ????…..pentru că un basist adevărat nu face niciodata așa ceva ….nu se repetă si nu critică la nesfîrsit colaboratorii,partidul si pe fiica lui TB si să afirmi sus si tare că-l susții…asta nu e sustinere si nici basism.punct.

      • Viq,

        Asta este si durerea mea. O sa votez, fara indoiala ceva care nu este usl, usd. Inca nu stiu ce. Asta pentru principiile statului de drept. O sa votez 100%. Din pacate , doctrinar, uffffff 🙂 inca aleg…..

    • salut night. [si dupa o discutie pe subiect cu min.Daniel Funeriu]. Nu simplificam prea mult daca reducem la self-esteem:
      A. daca avem self-esteem ne respectam opiniile si nu ne inflamam la laturile preopinentului caci NOI STIM ca nu e asa. Mai mult, respectam opiniile celui cu care vorbim si din RESPECT se naste negocierea/toleranta
      B. daca nu avem self-esteem, atacul la persoana devine argument de capatai, anihilarea persoanei/personalitatii singura modalitate de dialog, inflamarea devine singura reactie la opinii contrare.

      Daca recitim UNELE dintre comment-urile scrise de cateva luni incoace incepem sa vedem cine DA si cine NU.

  10. Pe zi ce trece, Mișcarea Populară devine mai puternică, în ciuda celor care ne atacă în fiecare zi, sub pretextul că ne-ar vrea binele. Şi culmea, se pretind şi preocupaţi de soarta dreptei!”

    credeati cumva ca textul ii apartine lui markwilliams?
    va inselati amarnic, textul de mai sus este scris de insasi doamna elena udrea
    :mrgreen:

  11. viq,
    te rog aranjeaza, pentru ca:

    X Anunţă-mă despre viitoarele comentarii apărute prin email.

    X Anunţă-mă printr-un email când apar articole noi.

    nu functioneaza, chiar daca ma loghez

    • Scorpy,

      Sunt activate.

      pentru a urmari blogul (primi info via e-mail la postari noi) e setat
      „You requested to subscribe by email to this blog.
      _________
      We care about your inbox, so we want to confirm this request. Please click the confirm button to activate the subscription.”

      Asta sugereaza ca e posibil sa-ti astepte confirmarea cererii de subscriptie de pe mailul tau.
      Verifica daca ai vre-un mesaj care contine link de confirmare.

  12. E bine, e rau?
    „Mihai Răzvan Ungureanu va deschide lista Forţei Civice pentru europarlamentare, a decis Colegiul Director al FC. Preşedintele FC a declarat că partidul poate ”încurca” toate calculele partidelor de dreapta.”
    V-am copt-o, zice MRU.
    E o tactica buna?
    „”Deschid această listă girând numele care se vor aşeza pe poziţiile următoare până la 42, sunt reprezentate toate judeţele ţării, urmând ca la final să cedez locul unui alt membru al partidului prezent pe listă. Este o listă pe care doresc să se regăsească cele mai bune şi atractive nume ale partidului nostru”, a precizat Mihai Răzvan Ungureanu.””

    • Victor, dar pune si linkul cu numele candidatilor de pe lista.

        • Bine, Merci. Inseamna ca o voi lua de pe situ BEC-ului,
          In alta ordine de idei, respectivul care a scris acest paragraf lucreaza la Latrina3 si doar sub acoperire la Revista 22?.
          ”O cale de a curăța economia și societatea e să așteptăm s-o facă procurorii și judecătorii. DNA s-a apucat serios de treaba asta, dar în ultimul an, odată cu schimbarea șefilor con­form pactului de coabitare premier-preșe­din­te, motoarele s-au redus considerabil. Do­sa­rele grele care duc acum la sentințe definitive cu executare au fost începute acum niște ani buni. Ritmul nu s-a păstrat și nu se va relua curând, pentru că e descurajat de la vârful DNA. Și chiar dacă acest ritm ar putea spori, tot nu e cea mai bună cale de asanare.
          Preferabil ar fi să curățăm singuri pădurea de uscături înainte să se ajungă la defrișare.”
          http://www.revista22.ro/dincolo-de-dna-39405.html

          Si atunci sa nu ne mai miram ca incompatibilul Diaconu va strange 100 000 de semnaturi.

          • @ ion,
            cu fiecare nou nascut se naste o alta lume.
            Cosmin Alexandru, de data asta, mi se pare pornit asupra dnei Kovesi, si nu inteleg unde a constatat ca ritmul „nu s-a pastrat” odata cu venirea ei la DNA
            (O fi omul frate cu zigzag 😉 )
            Nu are niciun argument, ci doar batai anapoda pe tastatura.

    • Mie mi se pare caraghios.

      La ce efect te poti astepta daca pornesti cu „Alegeti-ma pe mine si dupa aia eu dau locul altuia”.
      La alegerile aste nu vii cu un set de idei ce urmeaza sa le pui nin aplicare daca vei obtine votul ?
      Cu un program de actiune, cu un …c eva ?
      DE CE sa te aleaga PE TINE ?
      Pentru ca aia… aialalta…
      In contextul asta cum poti sa spui la startul campaniei ca dupa ce te aleg pe tine, tu nu te duci, nu faci, nu ….

      Nu pricep ! 🙄

      daca eu nu pricep, ce pricepe multimea ?

      Dar .. vedem 🙄
      Poate nu vad eu ce vede MRU !
      Vorba ceea, e baiat cu scoli inalte 😉

    • E non sens ce spune MRU. Atata incredere are in colegii de partid ca-si asuma rolul de locomotiva….sau mai exact se sacrifica?

    • Buna seara!

      Asa a explicat MRU modul in care va intocmi lista:

      „Pentru cele 32 de locuri rezervate României, legea permite partidelor înscrierea unor liste cu maximum 42 de candidaţi (32+10). MRU a constatat că este exact numărul judeţelor României (41) + Bucureşti. Drept urmare, a rezervat fiecărei filiale a Forţei Civice un loc pe listă, în ordinea alfabetică a judeţelor. În caz că partidul lui MRU va depăşi pragul de 5%, mandatele nu vor reveni însă candidaţilor (cel puţin doi) de pe primele poziţii ale listei, cum se întâmplă la celelalte partide, ci acelora care au obţinut cele mai bune procente judeţene.

      Avantajul este că toţi cei 42 de candidaţi au şanse egale, fiind la fel de eligibili. De aceea, e de aşteptat ca fiecare să se implice energic în campania electorală din judeţul său, jucându-şi şansa de a ajunge la Bruxelles şi contribuind astfel la zestrea electorală a partidului.”

      Cronica de noapte | Lista lui MRU

  13. Viq,

    Persoana emo? Persoana rationala? Subiect interesant.

    A pigmenta demonstratia cu analogii este dovada de persoana emo. Pentru ca vrei sa transmitem pozitia noastra la nivel emotional si nu rational cu toate implicatiile necesare.
    Exemple:
    1. Toata lumea stie ca fotbalul se joaca pe goluri, Ce bine si frumos este cand castiga echipa favorita. Emotie…..
    O analogie care nu spune nimic de echipa, suporteri. Daca echipa castiga utilizand faulturi grosiere, cumpara arbitrii, si isi anatgonizeaza suporterii, baga gol cu mana. Da, poti castiga prinlipsa de fairplay , dar pierzi sustinerea suporterilor,. (mai putin a ultrasilor). etc, etc

    2. Ploaia si noi

    Analogie despre irigatii, recolta. Analogie emo toata ziua. Paine, belsug, seceta, patrie, talpa tarii etc. Analogie, cu care pot sa demonstrez orice. (torente, indundatii, recolta putrezita, ploaie acida, belsug, fericie, rodnic, sterp, seceta ).

    Spui ca trebuie sa fim rationali, dar folosesti apelative emo ca sa intaresti argumentarea. Zgripturoaica, Zgripty. (Despre EBA nu am folosit expresii de tipul : Boty, sau Botulina, tocmai pentru ca am vrut sa nu argumentez emo.)

    Argumentele rationale:
    1. Demonizarea persoanei a fost o eroare; Asta este emotional.
    1. Demonizarea presupune ca motivele criticii nu sunt neparat reale.
    2. Evaluarea care a provocat respectiva demonizare este de asemeni o proasta baza de plecare; Emo.
    2. Vorbim de demonizare? ,sau critica, analiza?
    3. Se impune recunoasterea erorii si aplicarea corectiilor necesare.
    3. De acord aici, persoana respectiva, din punctul meu de vedere trebuie sa recunosaca si sa aplice corectia necesara.

    Argumente emo?
    3. Nu este nici un succes, de fapt procentele respective nu au fost “castigate” ci “mutate”; este foarte posibil.
    3. Este succes, fara indoiala. Si procentele au fost „mutate” Nu vad ce este emo.
    Emo este sa spui ca : Procentele vor creste cu aceeasi rata. emo este sa spui ca Monica Macovei si Funeriu constituie un avantaj electoral (pentru pragmatici). Emo este sa spui ca „dai in mine , dai in tine, dai in fabrici si uzine”

    Sunt de acord cu faptul ca este vraiste la emo fata de rationali. Dar s-ar parea ca parerea noastra difera, un pic, la criteriile de considerare a celor emo si rationali. 🙂 .

    PS. Biletul loto are un avantaj. Emo. Timp de o saptamana poti spera ca ai castigat si te simti bine. Poate sa fie o placere nevinovata, la fel cu fumatul (mult mai scump), o bere din cand in cand sau…sexul 🙂 din cand in cand, chiar daca nu de fiecare data, sarcina ,care este obiectivul natural al activitatii, este si scopul ei de fiecare data :). (si atunci de ce sa il faci? 🙂 ).
    Aici analogiile vor sa transmita o stare emo despre biletul Loto, nu sunt un argument pentru cumpararea de bilete loto.

    • Eu-le,
      da, stiu ca e interesant 😉

      Nu iau la mana punct cu punct observatiile tale ca mi se par cam imprastiate.

      Insa ceea ce desprind in linii mari este ca ai tras o concluzie superficiala.
      Nu am luat la tocat subiectul emo vs ratio.
      este foarte vast.
      Am ciupit doar o idee de acolo si am mers pe segmentul ei pentru a ilustra un anume comportament si un anume efect.

      In cuprinsul relatiei ratiunii cu emotiile sunt multe alte aspecte. Daca-ti amintesti cu postari in urma vorbeam despre emtoii ca „rezervorul cu energie” indispensabil desfasurarii oricarei actiuni. Acolo era vorba de un palier de relatie cu cunostintele/informatiile acumulate, care fara emotii au efect nul.
      Emotia este elementul care declanseaza actiunea.
      Orice secialist in vanzari iti va vinde sentimente legate de produs nu lista cu ingrediente. Pentru ca asta declanseaza actiunea. El vrea sa actionezi si sa cumperi !

      Am vorbit undeva despre necesitatea ca liderii sa transmita crezul lor sincer, sa faca un transfer emotional adica, in materialul ala cu pasarile in zbor parca….

      Aici e cu totul alt aspect.
      Vorbesc despre necesitatea managerierii sentimentelor.
      Ele sunt absolut necesare, asa cum combustibilul e necesar autoturismului. Dar daca crezi ca tot ce ai de factu e sa pui o galeata pe bancheta din fata si s-o aprinzi cu bricheta, e o mare eroare.
      Ca sa produca lucru mecanic UTIL manifestarea emotiilor prin actiuni trebuie sa fie coordonata atent, sa urmeze un anume ciclu, sa fie dozata, directionata, controlata….
      In fine … e mult de vorbit pe subiect, dar cam asta e ideea.

      Ai amestecat-o cu maniera mea de exprimare, ceea ce e o mare eroare.
      Aici e iar, un alt compartiment 😉
      Cum ziceam emotiile sunt cele ce declanseaza actiunea.
      Inclusiv atentia, activarea memoriei, deschiderea intelectului…
      O poveste este tinuta minte mult mai usor decat o insiruire fada, tehnica a acelorasi informatii. Daca mai reusesti sa pigmentezi cu o gluma, sa o colorezi cu o referinta la cineva cunoscut, cu o paralela la ceva similar, cresti exponential capacitatea de penetrare a informatiei.
      Dar, cum zic, asta este iar alta poveste.

      Sper ca m-am facut mai bine inteles.

      • Viq, este foarte posibil sa fi gresit. Nu ar fi prima oara. Stiu la ce post te referi,. (Si atunci am carait un pic , daca iti aduci aminte 🙂 ).

        Da, ai dreptate, analogia se tine minte mai bine, fara discutie, datorita faptului ca implica emotionalul si imaginatia. Are rol pedagogic de prima mana. Dar intr-o dezbatere se deschide usa la interpretari. Atat tot.
        Cand spui fotbalul se joaca pe goluri, avem mai multe planuri emo, specifice individului.
        castig, bucurie
        scopul scuza mijloacele
        blaturi
        tribune goale/ pline
        De aceea fiecare va intelege mesajul, un pic diferit. 🙂

    • eugeni. Cati suporteri a pierdut ARgentina [sau chiar Maradona] dupa golul din finala, marcat cu mana?
      PS. Cand spui ca X ar fi trebuit IN ACEA OCAZIE sa faca/zica este o critica. Cand spui ca X e prost/ticalos/analfabet e atac la persoana. Gresesc?

      • Cinic,
        Da, gresesti
        Asta ai inteles?.
        Ce am spus eu este ca o analogie, in generala, se preteaza la foarte multe interpretari. Si tu tocmai imi demonstrezi asta.
        exemplu:
        Prin chestia cu Argentina poti sa argumentezi si sa spui ca usl nu a pierdut din popularitate in urma loviturii de stat in 2012. De exemplu.
        Tot prin chestia aia poti sa spui ca romanul este de acord cu frauda numai sa castige.Romania etc etc.

        Afirmatia mea este urmatoare. Analogiile sunt bune pedagoic, dar intr-o dezbatere se preteaza la intrepretari.

  14. O analiza fara indoiala, emo, deci o analiza a lui Zgrypty 🙂

    Prima lectie: Ieri am citit ca EU s-a dus la TB sa isi puna prietenii in pozitii de director. TB s-a opus si i-a explicat ca nu este bine. Ea a invatat lectia asta. Nu stim daca o aplica sau nu. totusi.

    Mai are un prieten, pe Ponta. Daca acolo a invatat o alta lectie, ca una spui si alta faci? ca merge.? Iar daca nu merge stai ca un pisicut, dar lucrurile raman la fel?

    repet este emo, dar am vrut sa „get out of system” 🙂

  15. Papahagi , suparat pe pdl, pe buna dreptate, raspunde unei acuze pe fb:
    „Invidios pe ce? Pe descompunerea partidului în care m-am înscris cu bună credință în 2012, căruia i-am propus prin moțiunea Macovei soluția să rămână unit și să devină reformist, și care a dat cu piciorul acestei propuneri pentru a se lansa într-o luptă fratricidă cu rezultat scontat? Mă doare sufletul.”

  16. Si tot eu:

    Patrasconiu:
    Alina Mungiu, inca o reactie josnica, mizerabila despre plagiatul lui Victor Ponta: „Că dl. Ponta a fost achitat de plagiat nu e o nenorocire și nu știrbește onoarea ÎCCJ pentru cine înțelege cum funcționează legislația drepturilor de autor, în care trebuie să furi de la careva ca să fii declarat hoț. Or, toate presupusele victime s-au declarat nelezate- plus să nu mai discutăm cît de originale erau acele contribuții de bază, deci pe ce să-l condamne judecătorii pe Ponta? „

  17. @Eugeni,
    🙂

  18. MRU

    Deschid lista pentru că un comandant adevărat își conduce oamenii în bătălie. Girez toate numele care se vor așeza pe pozițiile următoare Pe listă sunt reprezentate toate județele țării. La finalul competitiei electorale, voi ceda locul unui alt membru de pe lista”, a declarat Ungureanu.

  19. test.
    nu mere….

  20. Cit sintem de duplicitari cind vrem sa ne aparam idolii.
    Un postator, nu are importanta numele:
    ” Bun, indiferent cat de vizibil si de ticalos e pactul facut de ea cu Blaga (…), sa vezi cum o ataca Preda si Eba e halucinant.”
    E drept, e „halucinant” sa vezi atacuri fratricide, dar dece sa treci cu vederea „cat de vizibil si de ticalos e pactul facut de ea cu Blaga”?
    Cit despre declaratia lui MRU cap de lista: poate fi un avantaj. Sustinatorii sai infocat vor vota lista fara sa-i intereseze de cine urmeaza. Poate fi o tactica buna pentru un partid.

    • Victor,

      Asa cum am spus, pragmatici trebuie sa recunoasca ca nu exista diferenta intre MM si PMP. Au ales solutia care se potriveste situatiei lor. Asupra lui MM, m-am exprimat mai demult. Intre timp am aflat ca nimeni nu a invitat-o pe MM in PMP.
      despre MRU, sunt de acord cu tine. Pe lista lui are , se pare , oameni de calitate, dar fara notorietate. Nu a mintit(desi putea sa o faca) si a spus clar ce va face. Asta pentru mine asta este pe plus.

      • poate fi un plus cu minus 😛 ,depinde de unde privesti.
        – este sinceritate;
        – dar si inselatorie pentru alegatori.
        Este, putin exagerat, ca fînul pus in capatul protapului la magar.
        NB,
        dar nu il condamn. Parca incepe sa invete ca politica are doza ei de minciunele.

        • MRU a zis asta din proprie initiativa., mie asta mi-a placut Nu cred ca a avut intentia sa minta. El a spus ca garanteaza lista cu numele lui. Mi se pare foarte pragmatic. Ce vreau sa spun este ca omul a fost onest.

  21. Shenturista Lavinia Sandru a ajuns om de presa?
    omg
    tare multilaterala mai este, proasta nu este, dar este lipsita de caracter, n-ar fi singura persoana..

  22. de pe facebook

    2014: Emil Boc preşedinte -Traian Băsescu premier. Votează acum, cu un like, dacă ești de acord!

    • daca ar fi dupa mine spun ca ar fi o situatie foarte buna.
      Cu o conditie: partidele de drepta (PDL, PMP, FC, poate si altele) sa aiba, la alegerile din 2016, o majoritate in Parlament.

  23. Ar fi bine ca in 2016 sa avem un singur partid de dreapta (hai, maxim 2) ca adversar al PSD.
    adica PMP/PFC/PNTcd/PNR/MAR/PDL = one single party!
    observ, ca PNL nu exista nicaieri pentru mine.
    va fi disparind pina in 2016?
    😛

  24. Dreapta politică a pierdut mai mult de 7% în 3 luni, dar cui îi pasă?
    cam asta spuneam in urma cu citeva zile aici la copac, ca certurile PMP-PDL nu vor duce % de la PDL la PMP si nici invers. Cifrele dovedesc, ca am gindit corect…

    • @ skorpion,
      se pare ca esti usor influientabil.
      Dar daca intreprinderea ta este spre demolarea PMP, atunci procedezi bine. Si nu este gresit ca aduci tot felul de prezicatori.

    • Scorpy,

      Eu nu vad asa.
      Paragraful este :
      „“Inainte de acest măreţ proiect de anexiune a PMP de către PDL, aripa anti Blaga, PMP era cotat cu 5%, FC cu 7% şi PDL cu 21%, în total 33%. Acum FC a rămas la 5%, PMP a crescut la 9% şi PDL a scăzut la 12%, total 26%. Dreapta politică a pierdut mai mult de 7% în 3 luni, dar cui îi pasă?”

      Ok.
      Scuturam praful si ramane esenta :
      PMP : de la 5% la 9% = +4%
      FC : de la 7% la 5% = -2%
      PDL : de la 21% la 12% = -9%

      Autorul sustine ca pierderea celor 7 procente se datoreaza ofensivei PMP de a lua oameni de la PDL (declansata de fostii pedelisti antiblaga).

      1. Procentele plecate de la PDL i-au urmat pe „dezertori” catre PMP ?
      Presupunand ca absolut toate procentele castigate de PMP ar veni de acolo (e fortat, dar o facem de dragul demonstratiei) avem totusi mai putin de jumatate. 4 din 9 !
      unde sunt ceilalti ????
      S-au dus la cinema ?

      2. Celelalte doua procente lipsa de la FC s-au dus si ele la strand pentru ca …… Udrea s-a mutat la PMP ????

      N-are sens !

      dar daca FC si-a pierdut din credibilitate ?
      … daca PDL fara Udrea nu a mai fost nici el atat de convingator ???
      si 4% din cele 11 procente pierdute de cei doi au fost recuperate la PMP ???

      Parca mi se pare ca e mai veridic.

      • Viq, te rog sa editezi comentariul pe care l-am avut. despre Zorin. Pls 🙂

        Cat despre calculul pe care l-ai facut. Nu stiu este corect. Ce este corect este ca in trei luni „dreapta” a pierdut 7 % care se datoreaza nu atat datorita ruperii usl si existentei unei alternative ci mai degraba lipsei ei.(parerea mea)

  25. si crezi ca e demn de incredere Zorin? se simt niste frustrari.
    Doar dupa niste alegeri iti poti forma o parere mai avizata.
    „Ce face PMP de la o vreme nu are nici o legătură cu statul de drept, cu modernizarea României”
    A ajuns PMP la guvernare si nu am aflat eu?
    ” Vă mulţumesc Cristi, Dorin, Iulia, Ciprian, Mircea şi celorlalţi, vă mulţumesc şi vă cer scuze pentru eşec.”
    De-abia au demarat si s-au confruntat cu un „esec”.
    Cum poti sa vorbesti de esec cind tu esti in formare, nu ai infruntat inca macar o tura de alegeri?
    Visatorii 😉

  26. ia, uite, ce-mi face B1Tv?!

    adineauri o voce facu reclama la o emisiune a Sorinei Matei de la ora 21. Va avea ca invitat pe crin antonescu…. pina aici este OK, dar sa continue vocea aceea si sa-l prezinte pe cacarau ca ca liderul opozitiei este prea mult……si uite asa ni se insinueaza singurul candidat al dreptei, fara sa observi…..chiar asa a spus? da, uite, exact asa! liderul opozitiei!

    • salut skorpi si fara parti pris. Cam peste tot liderul celui mai mare partid care NU este la guvernare este numit lider al opozitiei. Asta nu implica o unire „in cuget si simtire” in spatele lui.

  27. @eugeni. [te-au dus de nas DE DATA ASTA] Cum s-a inscris acest domn in sept.2013 intr-un partid ce a devenit oficial la sf. de ianuarie 2014 [sau februarie?]
    ALt Nostradamus? sau salariat la Bogdan teodorescu?

    • s-ar putea sa aveti dreptate. Fara indoiala. este posibil. Imi prezint scuze daca am gresit. Si o sa cer lui Viq sa retraga comentariul peste ceva timp. Astept niste raspunsuri. Ar fi absurd sa stea aici.

    • M-am mai interesat, nu cred ca m-au dus de nas. Papahagi a fost membru inainte de ianuarie 2014, nu?

      Trebuie sa te banuiesc ca esti salariat a lui B. teodorescu? ca vad ca arunci cu acuze imediat.

    • cinic,

      Nu m-au dus de nas. Este clar cum a putut fi membru inainte de a fi recunoscut juridic. Ca Papahgi, pe care vad ca il caracterizezi drept Nostradamus si vandut lui B. Teodorescu 🙂

      • eugeni, IN CAZUL IN SPETA [nu fac atac la persoana] nu ai citit cu atentie: [1} chestia cu suporterii se referea NUMAI la cazul Maradona
        [2]nu despre Papahagi am spus ca a fost Nostradamus ci despre ZOrin. Papahagi a facut parte din comitetul de initiativa FARA a fi membru caci nu se putea [idem Funeriu etc].
        SPer ca m-am clarificat si sper ca a fost „honest mistake” din partea ta.

        PS. EU cred ca ziaristica si politica sunt 2 kestii completamente diverse. O admir pe A.Pora ca ziarist, dar nu cred ca as vota pt.ea sau ca d-sa ar stange 500 de voturi intr-o comuna.

        • 1. era membru fonda
          2. Monica Macovei ar strange mai putine voturi decat Pora si amandoua mai putine voturi decat Becali.tor. asa s-a prezentat.
          3. Nu o fost un „honest mistake” pentru ca nu a fost o greseala

  28. Inteleg, si aprob, canibalizarea pdl, daca este adevarat ca blaga a declarat ca incearca o fuziune prin absortie in pnl. Asta ar fi un dezastru pentru drepta.

  29. @ skorpion,
    dar e dreptul „vocii” aleia; nu este obligatoriu s-o crezi.
    (Exista o perceptie in politica si nu doar la noi: seful partidului considerat mai mare si aflat in opozitei sa fie numit, chiar daca nu este, seful opozitiei.)

  30. @cinic, @victorL, inteleg explicatia, dar este de ris sa-l numesti pe proaspatul evadat din USL ca fiind liderul opozitiei, dar asta este…

    • nu este seful opozitiei, ci este doar o conventie sa spui ca seful celui mai mare partid din opozitie este seful.
      Nu l-a ales nimeni si dreapta nu il va alege pe Cretinel ca sef al opozitiei.

  31. @ eugeni,
    ai citit ce a scris @cinic la martie 23, 2014 la 20:59 ?

  32. Eugeni,
    Ceva este in neregula cu acest sef de filiala. Daca este ziarist si mai are si emisiuni la un post de radio public, codul deontologic si statutul de jurnalist ii impiedica sa fie membru al unui partid politic.

  33. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-16886288-liderul-judetean-din-bistrita-pmp-fost-revocat-acuza-partidul-este-platforma-racolat-primari-pdl.htm

    Am vorbit cu Zorin Diaconescu. (pe fb). Mi-a spus ca in septembrie a semnat adeziunea la PMP. (Si papahagi era membru PMP, inainte de a deveni partid inregistrat.)
    L-am rugat sa treaca pe aici sa isi expuna pozitia. Daca nu apare, o sa il rog pe Viq sa stearga comentariul meu , de mai sus.
    Asa este corect.

  34. Viq, editeaza, te rog comentariul pe care l-am facut despre articolul lui Zorin Diaconescu si linkul respectiv.

    Raspunsul dansului la cererea mea sa treaca pe aici:
    „m-am uitat, nu am ce sa le raspund, confunda textul cu persoana, apoi textul cu viziunea lor, etc, eu am scris de ce plec, e simplu, din moment ce am tot indemnat oamenii sa se inscrie, umblind din septembrie sa tot xonstituim organizatii, era normal sa spun de ce am plecat, daca s-u simtit atacati niste captici in himerar PMP, e treaba lor, nu mai e treaba mea, asa ca: let it be… „

    • Ce să spun !!!! …Păi textul e legat de persoana care l-a editat ….mama mia ce confuzati suntem

    • Night,

      Poate nu am fost explicit, imi pare rau, poate ai remarcat ca nu iti raspund. Este deliberat. Punctul dau de vedere nu ma intereseaza. Imi pare rau, dar lipsa cronica de argumente ma face sa nu cred ca mai este ceva de indreptat. Asa ca nu ma deranjeaza daca nu imi raspunzi. Nu te simti obligat

      Remarca raspunsul calm al omului.

  35. Deci niste emu aia de la Bistrita. Sau emo. Ma rog, pasaret, gugustiuci.
    Daca nu inteleg viziunea lui Udrea e vina lor, ca au minte de gaina.
    O sa vedem la alegeri cine a avut dreptate si la ce punct. Rationalii cu capul intr-un colt si emo cu lama in celalalt colt.

    • … vrei sa spui : emo cu lama intr-un colt si cu capul rational in celalalt colt ! 😀 😀 😀

    • Estu,
      Nu stiu ce n-au inteles dar uite ce spunea revocatul in data de 5 februarie 201″
      : În viziunea lui Cristian Ţuţuruga şi a partidului PMP, „acesta este un partid tânăr pe un trend ascendent, la alegerile europarlamentare vor da primul examen şi speră să aibă peste 10 europarlamentari aleşi, dar la iarnă vom da un nou examen la alegerile prezidenţiale, sperând să vină şi mulţi din PDL la PMP. Aşteptăm pe Elena Udrea şi conducerea centrală a partidului, sâmbătă, pentru inaugurarea sediului la Bistriţa şi vom avea o şedinţă la Dumitra, unde avem 60 de adeziuni completate, Bistriţa având 120 de adeziuni completate. Nimeni nu a completat adeziuni din partea PDL pentru partidul nostru în judeţ. La Sighişoara, Colegiul Executiv a PMP i-a prezentat pe cei 11 deputaţi, care au venit la partid, nu racolăm pe nimeni, nu avem de negociat funcţii, iar Elena Udrea va aduce multe voturi. Vom continua politica şi reformele lui Traian Băsescu şi Emil Boc, vom susţine orice primar cu orientare de dreapta, inclusiv la Bistriţa, care poate fi, ca exemplu, Urs Ioan, Ioan Oltean, dacă au cazierul curat”.
      http://www.rasunetul.ro/partidul-miscarea-populara-elena-udrea-asteptata-sambata-la-bistrita

      • Intreab-o pe Nora despre Zorin. Diaconescu, pentru ca iata ce zice Nora:
        „Totuşi, strategia asta prin care au pierdut în scurt timp oameni de calitate (Papahagi, Elenina, Zorin… ) şi au scăzut în sondaje cam ca şi-n vara 2012 e, în acest moment, mai mult decât dezamăgitoare.”.

        • Eugeni,
          Nu ma intelege gresit. Eu nu am nimic cu Zorin Diaconescu. Dar cineva poate explica ce s-a intamplat in acea organizatie pentru o corecta informare. Am vazut ca HN a revenit cu ceva explicatii. Pana la urma Funeriu mai candideaza pe lista PMP din partea acestei organizatii, la europarlamentare?

      • Si ce vrei sa spui cu asta? ca nu am inteles mesajul.

  36. Previziunea mea e ca PMP va obtine intre 4%-6% la europarlamentare.
    Adica mai putin decat se asteapta majoritatea sustinatorilor.
    De ce? Din cauza tripletei Udrea-C. Preda – Eba.
    Nu numai ca nu pot sa recomand cunoscutilor sa voteze PMP dar nici macar alternativa PDL-FC.Analiza cu scaderea generala a dreptei mi se pare credibila.
    Ei, vedem dupa alegeri cine e rational si cine ar trebui sa se taie cu lama.

  37. Viq,

    Multumesc pentru ca ai indepartat comentariul. Am dorit sa il indepartez pentru ca ma asteptam ca Zorin sa treaca pe aici. Poate pretentie nelalocul lui dar asa am considerat corect.

    Linku’ de la hotnews il mentin. Este o stire.

  38. noradamian

    Seara bună! Eugeni, stiu că e jurnalist clujean, nu-l cunosc decât din ce scrie pe blog si pe FB. Îmi place cum scrie. E al treilea care a demisionat din PMP -după Papahagi şi Elenina

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-16886288-liderul-judetean-din-bistrita-pmp-fost-revocat-acuza-partidul-este-platforma-racolat-primari-pdl.htm

    Poate e cazul să redai exact spusele cuiva ,fără ce-ai vrea tu să auzi ,domnu’ „argument” ….nu vad nimic despre dezamagire in raspunsul Norei la întrebarea ta

    • Nightmare, la nivelul tau nu am ce sa discut. Adreseaza-te lui viq. metodele lui pedagogice cu desene si imagistica poate te ajuta. Dezbaterea este pentru oameni mari.

      PS. exista si alte locuri unde scrie Nora.
      PPS. Repet, poate ca ai ramas cu impresia ca astept unraspuns de la tine , sau ca as dori sa dezbat cu tine ceva. Este vina mea ca am lasat neintelegerea asta sa treneze. NU nu vreau sa dezbat cu tine ceva. NU astept raspunsuri.

Lasă un răspuns către eugeni Anulează răspunsul