Punct … și de la capăt

Încă nu sînt hotărît dacă voi publica acest articol. Dacă apare înseamnă că mi-am depășit demonii și i-am umplut de sînge 😀 .

Am auzit voci, nu rețin exact unde – le-am preluat din zbor de pe rețele sociale, care afirmă că cea mai mare greșeală a lui Traian Băsescu (desigur discutînd în registrul greșelilor lui Băsescu – Ponta not included here) este faptul că nu și-a pregătit din timp urmașul (cel care să preia președinția și să continue reformele instituționale).

Eu cred că ieri seară (20.08.2014) la B1 Traian Băsescu a închis aceste discuții privitoare la succesiuni, urmași, persoane sau ce-or mai fi.

Traian Băsescu a declarat pe 20.08.2014 la B1 că susține categoric, fără rezerve, candidatul PMP la alegerile prezidențiale din acest an. Acest candidat este astăzi (ACUM) Elena Udrea. Mărturisesc că decizia lui m-a surprins în relație cu ceea ce, în opinia mea, ar fi trebuit să facă, ce credeam eu că ar trebui să facă.

Am mai citit încă odată și încă odată și încă odată declarația președintelui. După cîteva minute de răcoreală am înțeles (sau cred că am înțeles – asta vă rog pe voi să lămuriți) ce a vrut să spună.

Băsescu se situează instituțional nu personal. Jocul se joacă pe instituții, nu pe persoane. Susține candidatul PMP și astăzi acest candidat este Elena Udrea. Dacă mîine candidatul PMP va fi altă persoană Traian Băsescu va susține această ultimă persoană. Ca să pricepem regulile jocului instituțional trebuie să reținem această ultimă reacție a celui care și-a propus construcția instituțională în România și care chiar a realizat multe din cele pe care și le-a propus. (Simțiți nevoia să reluăm lista instituțiilor pe care le-a pus pe picioare?)

Astfel … care e mesajul pe care șugubățul președinte încearcă să-l transmită?

  1. Nu vă puneți încrederea în persoane.
  2. Bazați-vă pe instituții.
  3. Dezlegați persoana de rolul funcțional pe care instituția i-l oferă.
  4. Mutați discuția de pe rolul personal pe rolul instituțional.
  5. Scoateți emoționalul din decizia politică, nu mai susțineți persoane, susțineți instituții. Persoanele sînt trecătoare – instituțiile sînt pentru totdeauna.
  6. Nu așteptați un succesor, concentrați-vă pe regulile simple și clare pe care instituțiile statului de drept le impun. Nu sînt multe, nu sînt complicate, le poate înțelege fiecare om din țara asta.

Eu cred că Traian Băsescu a făcut o profesiune de credință pentru statul de drept prin care le-a spus în mod explicit adepților săi că sînt dezlegați de pactul personal între el și ei. Că nu mai trebuie să aștepte cuvîntul lui Traian Băsescu pentru a lua decizii. Că este normal și liber să ai propriile opinii și judecăți. Că NU persoanele ci instituțiile sînt cele care contează. Că statul de drept nu trebuie să mai depindă de Băsescu ci de deciziile fiecăruia dintre noi. Luați-vă în brațe responsabilitatea politică și circulați, vă rog. Nu mai așteptați pe cineva, tot timpul, să ia decizii în locul vostru.

Într-un fel este o eliberare, o dezlănțuire a libertății, o observație că și Băsescu este pînă la urmă un om ca fiecare dintre noi și că nu poate purta o răspundere mai mare decît purtăm fiecare dintre noi. Este nedrept să-i cerem așa ceva și nu este sănătos pentru un stat de drept.

Și-acum să pun punctul pe Ț. Cum adică vom vota? Foarte simplu: după regulile statului de drept.

  1. Cine garantează cel mai sigur, bazat pe încrederea personală, continuarea reformelor statului de drept?
  2. Cine duce mai departe moștenirea politică instituțională a lui Traian Băsescu (nu ca persoană ci prin ceea ce toți înțelegem ca băsism)?
  3. Cine se va opune cu cea mai mare energie, fără determinare exterioară, la încercările de demolare a statului de drept prin distrugerea sau anihilarea instituțiilor statului de drept?
  4. Cine este cel mai dezlegat de rețeaua politică a României?
  5. Cine este mai dezlegat de Traian Băsescu astfel încît să poată lua decizii și împotriva omului Traian Băsescu dar beneficiale pentru statul de drept?

Bun. Cam asta e părerea mea. Nu exprim nici o preferință personală, nici un îndemn de vot, nici o sugestie, nici o precizare. Singura delimitare absolut personală este aprecierea pentru mesajul lui Dragoș Paul Aligică la care mă alătur în mod rațional și sentimental. 🙂

 

Cu stimă pentru toate comentariile la această opinie (nu le voi cenzura indiferent de mizeria limbajului)
Fil

274 responses to “Punct … și de la capăt

  1. Buna dimineata!
    Ati intuit bine.
    Ce ai vrea sa faca?Tinta este un presedinte de dreapta daca o facea pe tanti cu ou si otet pentru ambitiile ei ce dracu iesea din asta?
    O zi buna !

    • Adica putea ori sa o sustina ori sa o faca cu ou si otet? Alte variante care sa nu o implice fatal si institutional (!) pe nutzi chiar nu mai existau pe lumea asta? Da’ ce-i nutzi asta asa de omniprezenta? O fi ceva particula elementara??

  2. Buna dimineata!

    Filadel,

    S-ar putea ca optiunile noastre pentru turul 1 sa fie diferite (sau nu). Asa cum diferite sunt/pot fi unele opinii. Dar asta nu are nicio importanta si nici legatura cu faptul ca, dupa ce am citit cele scrise de tine, spun foarte pe scurt CHAPEAU, Filadel!. Este raspunsul meu (singurul? primul? nu stiu inca) foarte scurt, dar foarte „incapator” in privinta aprecierilor pe care le meriti pe drept si cu prisosinta 😉

    PS
    Ar fi excelent daca si comentariile vor respecta nivelul la care Filadel a asezat „stacheta” (si) prin textul sau de azi.

  3. Stau in fata dreptunghiului alb. Dau sa scriu vreo doua-trei cuvinte… sterg, dau sa scriu alte de doua-trei cuvinte…sterg.
    Pesemne ca NU doar „marile dureri sunt mute”. Pesemne ca si marile dezamagiri.

  4. initial pare ca t basescu a ales principial. unii zic ca e bine. oricum, e o dovada de corectitudine fata de ceea ce a declarat ca sustine in termeni politici cu ceva timp in urma, deci nu ar trebui sa fie o surpriza. intrebarea e legata insa tot de principii, altele de data asta, cele ale statului de drept – sunt acestea din urma, cantarite si comparate cu cele data de sustinerea neconditionata a pmp, mai putin importante? adica: e sustinerea candidatului pmp mai serioasa decat sustinerea oferita principiilor democratiei vestice? se pare ca da, altfel nu se explica suportul pt udrea in detrimentul altor candidati. sau, sau udrea apara statul de drept mai bine ca ceilalti. a crede asta insa…

  5. Salut
    Dacă mîine candidatul PMP va fi altă persoană Traian Băsescu va susține această ultimă persoană.

    Mi se pare o ipocrizie sa afirmi asta.

    Indiferent daca este Anton, Ponta , Melescanu ?
    Stim cu totii ce spectacol festivisto ceausist a fost congresul PMP
    Am vazut ca au castigat si au fost aplaudati indelung cei procesati de aparatul de partid in frunte cu EU, Anton, Vlaston corifeii unei altfel de dreapta.

    Daca totusi o sustine sa devina Presedinte , doar pt ca aparatul a votat-o, atunci Traian Basescu nu mai poate gira pentru partid, validand neputincios pe oricine vrea aparatul.

    • DA, devine din presedintele tarii, mediator, blabla, un biet ciolanar la dispozitia partidului poseta. Ceea ce a facut ieri echivaleaza cu o demisie din functie pentru a redeveni un sloganar gen vlaston. O eroare precumy cea facuta de tap cand s-a declarat invins.

  6. Chestia cu citirea in cheie institutionala, prezidentul nu sustine persoana woodrea, ci institutia pmp (am trait sa o vad si pe asta, o poseta de pitipoanca penala e acum o institutie si sta pe acelasi plan cu DNA, iccj) seamana cu celebra dedublare „eu ca premier…, dar ca deputat…).
    Nu va mai dati peste cap sa-i gasiti scuze si sa transformati vidul si prabusirea totala in imaginare virtuti si constrangeri institutionale.

  7. Daca e vorba de dezamagiri, eu cred ca nu e corect sa il „cadorisim” si sa-l responsabilizam exclusiv pe Basescu (in contextul sustinerii PMP-ului si al Udrei). Dezamagirea (mai veche, nu doar de ieri) sau mai degraba nemultumirea mea (poate si a altora) este (si pleaca de aici) ca dreapta (cata si care o fi ea fara „dreapta”???), chiar daca are oameni pe care ii pot aprecia din multe puncte de vedere, nu vad sa aiba totusi continuatori din categoria oameni politici (sau poate mai ales nu are echipe de astfel de oameni) de anvergura, suficient de angajati, cu convingere si convingator, in bataliile momentului si in constructii, proiecte de viitor. Sau poate, nu se vad „inca”? Mai…VDM 🙄

    • Basescu ar fi putut daca ar fi vrut, cred, sa apropie echipe. Sa treaca cu modestie peste afronturi si sa aduca imprenuna pe Papahagi cu Udrea cu MMacovei cu Patapievici. Sa o scoata eventual din retragere pe Mona Musca si sa o impinga inapoi in circuit. Sa dea pe mana lui Aligica dezvoltarea doctrinara a dreptei. Sa il foloseasca pe Lazaroiu si nu pe Andronic, Putea sa adune oameni. Sau sa lase de la el si sa il pacaleasca pe Iohannis si Blaga cum a zis ca l-a pacalit pe Ponta

  8. Mda, cum sa nu-si faca repede loc comentarii in „nota” deja consacrata?

    • Asta sa o zici cand apar sloganarii. Nu vad care i problema pana acum…

    • @mih, suntem cativa, carora numai simplul chapeau filadel, nu ne ajunge. Suntem oameni liberi mental, si financiar, care dorim ca macar un partid pe lumea asta sa se prefaca ca lucreaza si pentru noi si nu sa ne ceara doar sa il votam contra grillurilor lui Popescu, si sa ne ignore in rest. Dorind doar elogii. Ne-am chinuit sa credem ca acest partid poate fi PMP. Dar se pare ca nici PMP nu iese din paradigma cunoscuta. Ma insel ? Era mai simplu ca PMP sa devina un partid modern de dreapta, caci exista, decat sa asteptam ca din furia alegatorului sa apara altul
      De aia tot venim pe aici, punem intrebari, care ne preocupa , in ciuda scuipatilor primiti de la partea activa dintre voi.

      • Mai”chinuitilor”

        Ma intreb de ce acceptati martirajul la care va supuneti din clipa in care a luat fiinta PMP??
        De ce nu va gasiti o alta lipeala,la mica intelegere,daca acest partid si reprezentantii lui sunt de doi bani??

        Daca nu va regasiti,daca nu vi se implinesc ofertele sau cererile,dorintele,sperantele si orice altceva..
        De ce nu va indreptati spre alt partid?Spre alt lider? De ce v-ati concentrat toata lupta impotriva functionarii acestui partid??

        V-a inselat asteptarile. DE ACORD. si atunci..de ce va tineti agatati de ceea ce nu mai inseamna NIMIC pentru VOI?Mariile voastre,cu umorile voastre.. cu ura voastra viscerala
        Presedintele este,in opinia voastra un individ josnic,scuipatii va apartin..Recititi-va…

        Singura voastra lupta,intr-o orbire si furie plina de meschinarii se da NU IMPOTRIVA LUI PONTA,ci impotriva PMP.Nu se manifesta impotriva ciumei rosii si a anexelor reunite in ACL ci impotriva lui Traian Basescu …
        facindu-l raspunzator pentru toata situatia politica din Romania..
        Inca odata,va intreb:
        \Daca v-a dezamagit,daca PMP este nesatisfacator si murdar,daca Presedintele v-a inselat sperantele si dorintele..CARE VA ESTE TINTA???Ponta sau Traian Basescu???PSD este prietenul si PMP dusmanul??
        Voi realizati unde ati ajuns??Si cum va infatisati??

        • Mai tacutule
          Ai tacuuuuut zile intregi pandind sa vezi ce face Traian Basescu. O executa pe Udrea ca sa o executi si tu , il executa pe Diaconescu ca sa il executi si tu, executa PMP-ul ca sa il executi si tu.
          Acum dupa ploaie vine soare: TB spune ca respecta PMP si pe Udrea for President
          Acum stii ce ai de spus.
          Poti da drumul la valuri. O astept si pe theo, si pe ceilalti care stateau in dubiu.
          Gata … indoielile s-au dus, ai ce spune 🙂

          • markwilliams

            Vezi ca te asculti singur..

            Unde dai si unde crapa…ce am scris eu si ce raspunzi tu…manipulator ,insinuant si mai ales nereal.

    • Noi parca stiam ca un presedinte e in afara partidelor,cum sa-si dirijeze el echipa /care echipa?/ si persoane care po fi compatibili sau nu cu viziunea sa.Activistii de partid nu sunt papusi pe care-i pui intr-un loc si acolo imbatranesc.Daca vrei sa fii un bun politician straduieste-te ca prin forte proprii sa fii recunoscut si demn sa promovezi.

  9. O zic atunci cand consider eu, nu cand imi dai tu „indicatii”. Si nu am nicio pretentie in privinta ta sa „vezi” ce vad eu, sau altii. Normal ca tu „nu vezi”.

    • cuprins>

      pana acum:
      1. fil scrie ceva
      2. oamenii comenteaza decent si constructiv
      3. PAM: mih pretinde aparitia comentariilor „in “nota” deja consacrata”

      va urma:
      4. oamenii vor raspunde defensiv la atac
      5. va veni theo
      6. oamenii chiar vor scrie in „nota consacrata”
      7. mih va zice ca ui ce badarani

      si diseara fil se va mira. pot sa ii spun de acum ca intre punctele 2 si 3 eu nu am observat nimic.

  10. Mai clar, mai limpede ca apa de izvor sa vada si sa bea tot insetatul, nu se poate.
    (Si) Acum, unii vor gasi tot felul de motive sa obiecteze „piratul a distrus dreapta”.
    (Dece nu a ales piratul ce vreau Io Voevod? este rica principala.)
    Revenind la „piratul a distrus dreapta” putem fi de acord in totalitate. Dar atunci trebuie sa recunoastem: dreapta de care se presupune ca e vorba, este/a fost formata din mari pămpălăi, daca s-a lasat „distrusa” de pirat (si de blonda, zic altii). Nu a existat. Sau dreapta aia este/a fost actualul PNL.
    Da. pen`ca in el se va topi PDL-ul, unde s-a topit FC-ul.
    Iar PNL-ul s-a autodistrus prin vointa altora, sper ca ii stiti.
    Bine-bine, am inteles, Basescu alege sa puna baza pe institutii, nu pe persoane, dar mie nu imi place de blonda! iar piratul m-a inselat in asteptarile mele. M-a lasat dezorientat in mijlocul strazii 😛
    Dece nu o sustine pe dna Macovei?
    Este imposibil cit timp MM este in PDL, care va fi PNL.
    NB,
    am spus si ieri: piratul a recunoscut „printre vorbe”, ca scopul ascuns si corect, este ca blonda sa fie un test pentru partid, nu speranta ca va ajunge in turul doi.

  11. @Last, @ Bill

    Comentati fara sa va „agatati” de comentariile mele. Se poate?

    • @mih,
      Daca ai comentarii doar pentru @noapte, @victor si alti cativa- maxim 8 – poti sa le spui la ureche sau sa le scrii pe email sau sa faci un grup yahoo cu parola.
      Daca vii pe comunitatea sociala comuna accesibila la 2-300 persoane pe zi atunci tot ce spui poate fi si aplaudat si comentat si amendat.
      Se poate intelege asta ?

    • Asta e din categoria „luati-l de pe mine ca-l omor”.

  12. Si inca o chestie: argumentatia lui filadel va deveni un pattern pentru indemnurile la a vota cu Udrea la prezidentiale. Daca pana acum ni se spunea: votati udrea pentru ca votati base, de acum se va zice votati udrea pt ca votati o institutie ctitorita de base. Intre base si udrea mai apare o veriga, anume institutia pmp.

    • Institutia PMP suna ca o confuzie @bill, mai bine scrii ceva la Alergator pe tema asta.
      Sunt doua chestii ce se discuta separat.
      1 Mostenirea Base cumulat cu doctrina Base – Daca Base are ceva nou ca doctrina, desi la el este o imitatie creatoare, adica adunat din raftul politic european cateva subiecte binevenite : justitie justa, educatie dreapta, sanatate sanatoasa, separarea puterilor bine separata.

      2 Partidul Base – care este un fel de partid gaullist cum e Adunarea pentru Republica in Franta. cu care lupta in continuare. Pentru ca nu a castigat ce si-a propus pana acum. Daca ar fi castigat ce si-a propus, nu infiinta un partid gaullist ci o fundatie de tip Adenauer, Eisenhauer si pleca prin Europa.

      Nu le putem amesteca caci ajungem la haloimis

      • Ei,da…
        trebuia sa ajungeti in final la TINTA.. de cind va tot straduiti
        Pe singurul blog PRO BASESCU…
        Murdariti,murdariti,poate mai ramane ceva…

    • Ce nu inteleg eu:este interzis sa faci lobby pentru candidati?
      Din ce vedem toti isi elogiaza candidatul ,e cumva permis pentru unii si pentru altii nu?

  13. Recomandarea lui Basescu, de care nu ma voi delimita, nu ma obliga sa nu votez cu cine vreau; si nu voi vota cu blonda. Pentru un motiv pe care l-a spus si Basescu: inca nu este pentru postul de presedinte, Macovei, da.
    Dar unora poti sa le spui, tot in pustiu vorbesti.
    Tocmai asta spune si piratul: alegeti ce vreti, este alegerea voastra.
    Vorba ceea, la 18 (si) sinteti majori si vaccinati 😉

  14. Recomandarea lui Basescu, de care nu ma voi delimita, nu ma obliga sa nu votez cu cine vreau; si nu voi vota cu blonda. Pentru un motiv pe care l-a spus si Basescu: inca nu este pentru postul de presedinte, Macovei, da.
    Dar unora poti sa le spui, tot in pustiu vorbesti.
    Tocmai asta spune si piratul: alegeti ce vreti, este alegerea voastra.
    Vorba ceea, la 18 (si) sinteti majori si vaccinati 😉

  15. O sa postez un fragment din sirul de comentarii la articolul lui DPA (citat deja ieri la postarea precedenta) Este cam lung, dar ilustreaza corect si parerea/pozitia mea fata de genul de interventii ale echipei lui @Last.

    Daniel Georgescu spune:
    20/08/2014 la 22:38
    Domnule Aligica poate n-ar strica sa va cereti iertare celor dintre noi care au mirosit de la inceput ca Traian Basescu e doar un smecher, un fel de Dinu Paturica pus pe capatuiala pentru el si clanul lui. A sesizat ca lupta “anti-coruptie” da bine la public si la intelectuali si a preluat stindardul fiindca altii au fost mai cu bun simt si nu s-au bagat in fata. “Cherchez la femme” s-a dovedit si de aceasta adevarat.

    Răspunde
    Dragos Paul AligicaDragos Paul Aligica spune:
    20/08/2014 la 23:10
    Recunosc ca exista un grup care in mod apriori, preemptiv, indifferent de evidenta empirica, evolutia realitatilor din teren, context si date a avut o atitudine sistematica si tenace anti-basescu. De asemenea recunosc ca exista un grup si mai mic care inca inainte de a se naste Basescu a putut recunoaste suisurile si coborasurile carierei si vietii sale publice si a avut o parere formata in mod definitiv despre traiectoria publica a acestuia inca inainte ca el sa intre in politica. Sunt doua grupuri care intotdeauna ne impresioneaza prin determiniarea si patrunderea lor epistemica si modul elegant prin care isi expun punctul de vedere.

    Noi ceilalti insa, oameni normali, facem ce fac toti oamenii normali: judecam in functie de evolutii, cele bune cu cele bune, greselile cu greseli, dam sustinere si apreciere cand credem ca realitatea ne-o permite, criticam si ne delimitam asemenea. Cand datele realitatii se schimba, ne ajustam judecata samd. Este una dintre servitutile starii de om normal, cu judecata normala si ne-o asumam cu modestie, felicitand insa admirativ pe cei ce transcend aceasta conditie.

    Răspunde
    Daniel Georgescu spune:
    20/08/2014 la 23:42
    Imi pare rau ca ma ironizati fara sa ma cunoasteti … Pe aici prin Toronto pe unde traiesc eu de vreo 20 de ani oamenii sunt mai politicosi.. dar ce sa-i faci asa-i pe la noi romanii…Cat despre Traian Basescu si ” suisurile si coborasurile carierei si vietii sale publice” e suficient sa-l asculti vorbind (mai ales opinia sa despre M.S. Regele Mihai !) pentru a realiza faptul ca unii dintre noi nu au the “cognitive competence” sa citeasca caracterul unui om…

    Răspunde
    sile spune:
    21/08/2014 la 0:52
    O stiti pe aia cu ceasul care sta si totusi arata de doua ori pe zi ora exacta?
    Asa ati avut si dvs. dreptate.

    Răspunde
    gheorghe/gheorghieni spune:
    21/08/2014 la 5:12
    @Georgescu

    Gizas! De ce nu spui, bro, ca esti dan Torontoul lui Rob Ford? Pai se poate sa ne umilesti lasandu-ne sa luam in deriziune un rezident al meleagurilor celor mai intelepte politici municipale? Am crezut si eu citind comentariul initial ca sunteti localnic al pampasului intelectual felixist. Dar asa…se schimba calimera. Vreau sa va intreb totusi, sa fiu sigur: “Vizionati Antena 3 pe internet sau aveti satelit?

    P.S. S-a dat liber la cocaina sau e numai pt. cei pe ajutor social?

    Răspunde
    denvarel spune:
    20/08/2014 la 23:48
    Prea finut domnule Algica, prea finut.
    Omul o sa inteleaga ca el face parte din categoria celor care au avut dreptate inaintea tuturor. Si o sa fie si tare mandru de asta!
    Spune-i domnule adevarul in clar.

    Numai prostii au certitudini, oamenii inteligenti au indoieli.
    si
    Prostul are un mare avantaj faţă de omul deştept: este întotdeauna mulţumit de el însuşi.
    pentru ca:
    Cu excepţia cretinilor, murim întotdeauna cu nesiguranţa propriei valori şi a operelor noastre

    • Ok @mih, pentru ca mi te adresezi :
      pozitia echipei tale- daniel georgescu, gheorghe, sile , denvarel a fost notata. Boldurile tale au fost subliniate in caietele echipei noastre. Sa inteleg ca echipa lui @last e formata din prosti anormali si cretini si ca DPA apara pe Contributors copacul de viermii rosii si de bilele patrate

      Oricum daca apare ceva nou vom discuta.

    • Incearca cumva sa ne alature imbecililor alora cu monarhiay felixista sau alora care sunt antibasisti inca de dinainte de 89. Mi se pare o chestie de slaba calitate, singurul lucru pe care l face carnatul de mai sus e niste „post sliding”.

  16. Totusi, ieri tb nu a avut in realitate in discurs de sustinere institutionala pentru pmp. A personalizat din plin. A sustinut o raspicat pe nutzi, cititi declaratiile. De asemenea, l a dezavuat in mod evident pe Diaconescu. A accentua o imaginara abordare institutionala nu e doar ipocrita si divergent a, ci si contrazisa de fapte.

    • @bill
      mie nu mi-a placut niciodata Diaconescu. si am primit scuipati la copac din iunie cat cuprinde pe tema asta. Odata pt santajul partidului PSD in legatura ca nevestica pierdea banii grei de la Eximbank si doi la mana pt ca este incolor, inodor si griuliu si nu are sanse la prezidentiale ( la fel ca si fufa ).

      Dar de aici sa te trezesti acum ca nu iti mai trebuie si sa pornesti tramvaiul dupa ce l-ai invitat pe om sa urce, lasandu-l jos in statie, nu e tocmai in regula oricat de animal politic ai fi.

  17. Am probleme cu postarea, dar insist.
    Ai impresia ca un comando soseste dimineata la Copac si vrea sa te scoata la „plimbare”.
    Degeaba ii spui ca nu doresti, ca te-ai hotarit sa ramii pe loc, ei insista.
    Nu din dorinta de a face bine, ci din prea marele Ego. Cum, nu judecati ca noi? Uite ca nu 😛

  18. „De asemenea recunosc ca exista un grup si mai mic care inca inainte de a se naste Basescu a putut recunoaste suisurile si coborasurile carierei si vietii sale publice si a avut o parere formata in mod definitiv despre traiectoria publica a acestuia inca inainte ca el sa intre in politica.
    Noi ceilalti insa, oameni normali, facem ce fac toti oamenii normali: judecam in functie de evolutii, cele bune cu cele bune, greselile cu greseli, dam sustinere si apreciere cand credem ca realitatea ne-o permite, criticam si ne delimitam asemenea. Cand datele realitatii se schimba, ne ajustam judecata samd. Este una dintre servitutile starii de om normal”
    N-am spus-o eu, ca tot e adus ca martor doar cind convine 😛

    • @victor_l
      de ce insisti tu sa te incluzi in categoria oamenilor normali ai lui DPA ?
      Poate ca el ii considera normali pe cei ca el cu doctorate la sorbona, cu scoli peste balta si nu pe junglarul agitat din Lugoj care crede ca politica e o jungla si un cearsaf murdar.
      Te-ai gandit macar o secunda la asta, inainte de ati pune dosul pe canapeaua pe care scrie : oameni normal ? 🙂

  19. Na, ca apar mesajele cu „ecou” (duble, si o sa zica unii ca sint favorizat).
    Pauza de notariat 😛

  20. „Ok @mih, pentru ca mi te adresezi”

    Ca si in multe alte ocazii, un comentariu care incepe cu o minciuna / manipulare?
    Cand spun „parerea mea despre interventia lui X” este cu totul altceva decat a ma adresa lui X, asa cum X pretinde.
    Dar desigur, „X” va continua sa sustina contrariul daca onestitatea nu-l caracterizeaza.

  21. Pana la urma, enunturi respingatoare prin (cel putin) vanitatea si aroganta lor, pot fi amuzante si inca si mai revelatoare cand devin absolut ridicole prin enormitatile debitate.

  22. Oameni buni,v-ti gindit o singura clipa ca si presedintele este un om nu un dumnezeu,are puteri limitate.Un popor care iese cu miile pentru a-l sustine pe un securist si televiziunile lui mordare dar stau acasa cind este vorba de a apara justitia sau ultimul ex.CNA.nu il Poti salva impotriva vointei lui.Oare cit de mult se poate lupta cu cei care il urasc si de multe ori si cu cei care s-au declarat de partea lui si a principiilor statului de drept.Cu ce este mai buna MMdecit EU,care dintre ele s-a dezis de TB,oare al cui joc il face acum MM,numai pentr faptul ca inteligentia romaneasca nu vrea sa vada decit partile bune ale MM si partile rele ale EU noi sa-l condamnam pe TB.De 10 ani suporta injuriile aduse lui si familiei ,de 10 ani vede cum multi din cei pe care i-a sprijinit l-au tradat,nu este decit un reflex Uman sa te apropi de cel care a fost aproape de tine si cind ai gresit si cind ai facut un lucru bun. Din pacate eu personal singurii politiceni in care am incredere sint EMIL BOC SI PRESEDINTELE.Sustinerea EU din partea lui EB este un element hotaritor pentru mine.Felicitari Filadel pentru articol.

    • Adriana,

      Eu m-am gandit! Chiar daca nu o consider pe EU potrivita cu functia de presedinte de stat si nici nu cred in sansele ei de a ajunge in turul 2, m-am gandit si ma gandesc la ce spui si in acelasi sens in care spui tu. De multe ori…

    • Exact @adriana
      Are puteri limitate. Nu mai poate prea multe.
      Il iubim pentru ce a facut.
      E ca un parinte care si-a hranit bine copiii, dar la sfarsit nu le lasa nici o mostenire.
      Caci acum asta traim: Ponta cu 40% , Basescu care o sprijina pe Udrea sa fie Presedintele Romaniei in locul lui care nu scoate mai mult de 4% . Personal cred ca daca o sprijinea pe Maria Basescu sa candideze la presedentie, macar Maria lua un 5-7% macar din simpatie.

      Nimeni nu il condamna pe T Basescu. El face ce gandeste si vrea , asa cum spune si DPA. Cum isi asterne asa doarme.
      Problema este ce facem noi ?

      • TU NU IUBESTI PE NIMENI

      • Ce lege spune ca parintii trebuie sa-ti lase tie o mostenire. Singura mostenire pe care obligatia sa iti o lase este o educatie sanatoasa creata pe un fundament bazat pe cinste si dragoste fata de aproape.Tradarea,lipsa de recunostinta ura nu fac parte din normele mele de educatie. Din pacate dupa moartea parintelui este tardiv ai multumi pentru mostenirea lasata.Si un utim cuvint,nu te intreba ce a facut Presedintele pentru tine,intreaba-te ce ai facut tu pentru Presedinte, traducere personala.

        • @adriana
          Sunt parinti si parinti. Unii dintre ei te ineaca in chiuveta.

          Basescu nu este dator cu o mostenire. Constat doar ca nu o lasa.

          Ce fac eu pentru presedinte ?
          Pai daca as fi frizer l-as tunde, daca as fi pantofar as face pantofi, Cum nu sunt nici una nici alta platesc impozite.
          Nu eu l-am rugat sa fie presedinte. El s-a propus si mi-a propus o oferta. Daca se dadea la oparte aparea altul cu alt partid care mi-ar fi castigat poate votul sau simpatia. Daca nu aveam nici un orizont poate nu mai stateam in tara, Simplu.
          Tu ce datorezi personal directorului bancii unde iti tii economiile ?

          • Cei care isi ineaca copiii in chiuveta nu pot fi numiti parinti. Apropo de mostenirea pe care ti-o lasa Presedintele sa-ti aduc aminte numai o parte independenta justitiei ,numele citorva dintre cei mai apreciati procurori si judecatori,Kovesi,Morar,Stanciu,si multi care au facut posibila condamnarea marilor corupti ai tarii.Fara acest criticat si ijurat om,acum eram la stadiul R Stanoiu .Pe plan extern USA,EU,RESPECTUL PE CARE AI ARE pRESEDINTELE in cancelariile occidentale.si inplicit tara.Acum nu ramine decit voi sa continuati aceste proiecte si sa va lupta-ti pentru ele.Scoaterea tarii din criza economica o datorati tot Presedintelui si domnului Boc.Directorului bancii in care eu imi tin economiile ii datores faptul ca imi asigura siguranta lor ,dar daca eu ii scot si ii beau,nu este vin lui ca eu sint betiv.

    • bunä,
      asta este adevärul, lasii stau la terase si se gudurä cand le convin, sä-l sustzinä pe presedinte nu o fac, dl. Aligicä, putea si avea multe ocazii sä-l sustzinä, cand are altä pärere, este exact
      ca A3, aruncä läturi.
      sä se gandeascä bine domnii, färä presedinte si boc, tzara asta era
      o hazna si in crizä. este usor sä critici, „GREUL ” sä stii adevärul si sä te luptzi cu haita rosie este greu:

      • hehehe 🙂
        Aligica intra in sfarsit si el in categoria laturi anteniste, lasul ce sta la terasa si se gudura cand ii convine.
        Se ingroasa lista prea mult @theo. asta nu te ingrijoreaza de loc ?

    • ,,Cu ce este mai buna MMdecit EU”
      Daca vorbiti serios, aveti sincera mea compatimire.

      • poti reflecta la rece? in satele Salajului ce raspuns ai avea la aceasta intrebare? [plecand de la supozitia ca acei sateni stiu cine sunt cele doua personaje].
        Votul tau [al meu, al lui Last, al Andreei Pora, al lui Gadea sau..] este contra-balansat de cel al lui Stan Papusa de la Vascauti sau al lui Parpanghel care tocmai duce acasa un litru de ulei.
        ….. deinde philosophari….

    • adriana, corect si frumos spus 😆
      Eu sunt basista ( adica sustin omul care s-a luptat din rasputeri pentru principiile statului de drept si reformarea principalelor institutii) ,
      dar nu si udrista in sensul dat de unii comentatori ,ca am fi fanatici.Am aparat-o de multe ori ,i-am recunoscut competentele ca ministru in special,dar sincera sa fiu n-am vazut-o urcand pe treapta cea mai inalta in stat.Am fost influentata probabil de o declaratie a ei ca nu vizeaza in acest an candidatura suprema (se gandeste peste ceva ani) si mai mult ,nici Base n-a incurajat-o in acest sens.Nici MM nu e politician cu experienta si e tot femeie….daca ar fi sa decid eu as sprijini-o fara rezerve pe Mona Musca singura femeie de anvergura compatibila cu o asemenea functie. functie.

  23. Nu imi iese din cap ca Elena Udrea putea fi presedintele PDL,daca Blaga
    nu fugea cu urna..daca Blaga ar fi acceptat renumerotarea..Si situatia ar fi fost azi ALTFEL..
    Tot asa imi reamintesc infimul procent obtinut de Monica Macovei..

    Daca Emil Boc isi declara deschis sustinerea lui Elena Udrea ,atunci sigur
    alea jacta est…
    Nu va mai jeliti ,nu mai loviti si nu mai atacati unde nu trebuie
    Spunea cineva:CE NE FACEM NOI??
    Eu stiu ce am de facut..fara isterie..fara insulte,fara judecati fata de cei care FAC CEVA…sa lupte impotriva PSD..SI NU ESTE DELOC USOR.

    Filadel ,iti multumesc ca mi-ai oferit o clarificare ,intre atitea ceturi si bijbiieli catre urna…
    Ai readus in fata decizia corecta si loiala a Presedintelui

  24. Referitor la .. articolul smuls din … inclestarea demonilor. Fiindca voi vorbi de cateva din ideile cu care nu rezonez din articol, probabil ca voi aparea ca … unul dintre demonii insangerati 😉

    „Băsescu se situează instituțional nu personal. Jocul se joacă pe instituții, nu pe persoane.”. Daca se situa institutional, nu avea de ce sa convoace o sedinta de partid. Faptul ca a facut-o chiar la Cotroceni, e un fapt agravant pentru lipsa de respect pentru Institutia Prezidentiala.

    „Simțiți nevoia să reluăm lista instituțiilor pe care le-a pus pe picioare?” Da, eu as simti nevoia sa stiu lista institutiilor depolitizate si situate [cu efortul sau] inafara jocurilor de interese partizane sau chiar … personale. Eu as putea produce o lista cu institutiile influentate in mod negativ.

    In general dintr-o lista (balanta) a „bunelor” si una a „relelor” infaptuite din pozitii de demnitar public, putem afla daca de exemplu dl. Aligica are dreptate sa ironizeze chiar orice critica facuta de altii cu mult timp inaintea … „revelatiei” domniei sale.

    Fiindca Basescu nu a aparut alaltaieri din spuma marii ci este in primplanul viatii publice de peste 24 de ani.

    • Spune @profun, esti tu cumva dintre cei care de la inceput, inca din 2004 au sesizat nocivitatatea lui TB? Dintre cei ce au votat cu Antonescu si Geoana in 2009?
      Mie asa mi se cam pare extrapoland putin pe marginea postarilor tale. Poate ma insel…

      • Bill,

        Nu esti singurul „profiler” din zona. Posibil insa unul dintre cei mai … prolifici 😉

        Dar, nu crezi ca e mai bine sa dezbatem idei decat sa ne dam cu presupusul despre „originea” sanatoasa sau nu a … interlocutorilor!?

        • Nu vreau sa iti atac originea. Era doar un aside la care poti sau nu raspunde, oricum dezbaterea de idei a fost din nou deraiata de sloganari si de pompieri incendiatori cu drept de admin. Incepuse bine, dar acum e din nou praf, deci ne putem permite o mica paranteza.

    • Ca de obicei -excelent !

      • Ce-i excelent? Înșiruirea de mici inexactități, omisiuni și distorsionări? Adică minte bine iar asta-i excelent? 😀 😀

        • Filadwl :
          De gustibus, mie mi se pare ca e omul,pe care nu-l cunosc,care scrie cel mai coerent, logic si argumentat pe aest blog.Parerea mea e sincera si tin sa mi-o exprim,nu tin sa ti-o insusesti.E dreptul tau sa ramai in admiratia logicii lui mark, night si Theo, nu iti voi cere, la randul meu, socoteala pentru asta/

  25. Buna dimineata !

    Nu am vreme acum, am reusit sa trec rapid peste comentarii si evenimente.
    Interesant. 🙄

    Nimic nu se schimba, nimic nu ramane neschimbat.
    Totul este relativ 😀

    Am zis ieri ca „avem” trei optiuni.
    Au ramas trei.

    Daca una din ele reuseste sa intre-n turul II, o sa avem alt presedinte decat Ponta.
    Daca nu, nu.

    O zi buna, poate ne vedem spre sara.

  26. Salutare prieteni! Personal sunt dezamăgit referitor la ceea ce se întàmplă cu PMP-ul în ultimul timp. Declaraţiile lui T.B din emisiunea de aseară m-au surprins în sens negativ. Cum el, TB învîngătorul, cel care a càştigat toate bătăliile electorale şi nu numai ( Năstase, Vàntu, Patriciu, Voiculescu etc), poate să ne spună nouă, băsiştilor, că domnia sa: – ,, este mulţumit dacă candidatul PMP ia peste scorul partidului de la europarlamentare”? Adică, un 7% este un scor bun!?
    – ,, sunt dezamăgit de toţi candidaţii de pe partea dreaptă”, adică, inclusiv de EU pe care o susţine!
    Acesta nu este acel TB pe care eu l-am votat şi susţinut!
    Si PMP-ul actual, părăsit de oamenii care au contribuit sau au susţinut (ex DPA) ,, un partid altfel”, împănat la nivel local şi central cu foşti pdl-işti mediocrii, mulţi dintre ei cu probleme în justiţie dar apropiaţi EU, nu reprezintă o speranţă pentru 2016! M-aş bucura enorm să mă înşel!

    • @ florin,
      nici tu mai esti cel de acum 10 ani. Cel de peste inca 10 ani nu va mai fi @ florin de azi.
      Chiar si Fat Frumos a fost infrint. De virsta; nu mai credem in basme.
      Iar calul sau nu va mai zbura ca vintul si ca gindul peste 7 mari si 7 tari, ci se va teleport.
      NU poti ramine incremenit in acelasi proiect; poate vremea piratului a trecut.
      Arunca ochii in zare, nu vezi niciun semn de la cineva?

  27. teleporta 😉

  28. Ziua bună ,copaceni !!!

    Fil

    Excelentă postare ,mai lămuritoare de atît nici ca se poate ….Felicitari .

    Cu ceva timp in urma ,Viq a avut un articol in care ne cerea să facem portretul viitorului Presedinte ,să enumerăm calitatile pe care noi le credem semnificative si care ar fi liantul liantul dreptei …..bun.

    Toti am facut acest lucru si foarte mulți dintre noi am dat si nume. ..Cristian Diaconescu si Monica Macovei ….oamenii astia candidează ,nu contează cum ,dar candidează ….ce vrem mai mult de atît ???

    Aruncarea E.Udrea in această competiție nu face decît să canalizeze voturile dreptei către acești 2 oameni…cum bine zicea Lazaroiu despre Macovei ….si uite cum se unește drepta votatantă si nu „dreapta” partidelor …..nu ne place de Joiannis ,pentru ca fuziunea pdl -pnl e USL 2 si inseamna acelasi lucru cu PSD ….da?

    Cineva,dintre ziaristi zicea ca putem plinge noaptea asta si de mîine la treaba să iesim din rahatul asta …ok,foarte bine că acum au sesizat rahatul si că trebuie iesit din el ….TB zicea asta inainte de parlamentare si a zis la pereti ….dreapta s-a dus la grătar in ziua votului ….Ete că acum se mobilizează ,…..un fapt incurajator ca să nu mai astepte de la un singur om salvarea ,ei fiind la gratare si la distracție. ..

    • P.S. ….si am o intrebare pentru dreptacii astia de -a stînga ,care bintuie pe la Copac

      Cu ce la ajutat dreapta in acești 10 ani pe TB ca să aibă acum pretentia să o scoată din rahatul in care singură a intrat ??

      • Te rog nu inversa sensul contractului politician-electorat.

      • L-a ajutat sa stea la putere ~24 de ani din care, ultimii 10 chiar in … varful puntii de comanda!

        In aceeasi ordine de idei, daca chiar tu vorbesti de rahatul in care a intrat, crezi ca esti credibil cand „uiti” cine-a fost … cârmaciul!?

        Sau o fi esuat Titanicul din cauza … matelotilor sau a … chelnerilor!?

        • Profun
          Nu insinua ..spune direct cine a fost „cirmaciul”????????????
          Hai sa te aud cu subiect si predicat..
          Mare iti este cinismul sa pui o asemenea intrebare un ui basist notoriu ca Night.

          Ultimele c uvinte arata insa scopul si determinarea…
          aluzia la chelneri…Chiar nu ai limite..
          .vii aici cu „personalizari „ala antena 3??

          Vreau si eu un exemplu,unul singur,care sa denunte epitetul de betiv al Presedintelui..

          Cine,cind,cum l-a vazut in stare de ebrietate pe Traian Basescu???
          L-am vazut pe Eltin,pe primul ministru al Japoniei,pe Sarkozy si pe m ulti alti conducatori praf,de nu puteau sa se tina pe picioare… in fata lumii intregi..
          Ia spune profunule ,de ce sopirlesti …???Abia astept sa iti motivezi demersul.. asta mizerabil…

          • Stimabile markwilliams,

            Am rugamintea de a nu ma face pe mine partas la cine stie ce ganduri negre … are domnia ta.

            Voi incerca sa ma exprim cat mai simplu atunci cand vorbesc cu dvs. O problema ar fi cu anticipatul interventie voastre dar, dupa ce interveniti voi fi atent 😉

            Am spus intr-adevar ca RO are un carmaci de 10 ani si ca … de parcursul corabiei RO a fost/ este inca responsabil carmaciul de serviciu.

            Exemplul cu Titanicul se referea la … Titanic. Chelnerii au fost invocati fiindca 75% din cunoscutul film se desfasoara in restaurant. Pe scurt, Titanicul e Titanic, Ro e Ro si chelner e unul care te serveste la masa (cu mancare si/ sau bautura, dupa cum comanzi).

            De aici pana la supararea domniei tale cu lipirea etichetei de betiv de Traian Basescu sau invocarea momentelor punctuale in care s-ar fi aflat in stare de ebrietate, e o cale lunga.

            Pe care nu stiu de ce a apucat-o domnia ta dar, pe care eu aleg sa nu o urmez 😉

            PS imi pare rau ca am vazut tarziu interventia dvs. Poate va linistem intrucatva … noaptea

      • Ei da ….ce să spun ….l-ați ales si apoi v-ați întors la distracțiile cunoscute ..

        Da ,sprijinul unde a fost cind a facut USL 70% ???….ați intrat singuri in rahat ,ca nu v-ați dus la vot si acu aveti pretentia să vă scoată Piratul din asta ….bey,pentru orice prostie este o plată …acum dreapta isi plătește dezinteresul afisat la alegerile parlamentare ….nu v-ați dus la vot ,acu plătiți ….ați adus la putere vechii comunisti ,acu descurcati-vă cu ei ,dacă ați fost dezinteresati ….va ajuns cutitul la os si voi n-aveti nici o vină ,decît Basescu …

        Sa ziceti mersi ,ca TB este un patriot ,a schimbat directia României si a instaurat cit de cit un stat de drept. …vă priveste cum gestionati asta ….si voi sunteti responsabili de tara voastră ,nu doar un singur om

        • Noapte face blaming the victim…

        • servus @night 🙂 i-ai calcat pe coada 😆 cu ce naiba se deosebesc hipsterii dreptaci de shoshonarii stangaci…eu cred ca numai designul si continutul sacosei difera…au insa in comun sloganul basescu e de vina si traiasca smecherii …toti sunt ok primii ptr.ca ai recomanda,, talentul ,, ultimii ptr.ca ai recomanda ,,sorbonele,, :mrgreen:

          • You’re my working class hero!

          • PS in plus mai au in comun si pretentia atat hipsterii cat si shoshonarii..sa li se faca sa li se dea …shoshonarii pentru ca sunt ,,amariti,, si hipsterii pentru ca li se cuvine si desigur ei nu au nici o responsabilitate si prin urmare nici o vina…piratul poarta toata vina ..

          • Servus ,Emily ….pai cu nimic …ca majoritatea care suspină dupa Ceaușescu ….in fond si la urma urmei si dreptacii astia sunt pe aceiasi gindire inoculata acum 50 de ani

    • salut night. Revin cu aceeasi intrebare [ultra]CINICA: profilul de presedinte pe care-l vrem/visam noi? dar ce ne facem cu Stan papusa care ar putea dori un alt profil [si nu se lasa nici batut, nici convins sa-si schimbe parerea]?

  29. Nu sunt de acord cu parerea lui Aligică ….cu mine Traian Basescu nu a rupt nici un contract …e acelasi om care a dat o directie clară României . Punct .

    • Pai normal. Nu TB are un angajament de politician cu tine, ci tu ai un angajament de cultist cu un idol.

      • Băi bilă ….sincer nu înțeleg ce vreți voi de la Traian Basescu acum ???…omul isi termină mandatul si-a facut datoria cu virf si îndesat față de tara asta …a schimbat directia României ,a întărit instituțiile statului ,a lasat justiția liberă

        Ai candidați ??…ai ..votează ,măi dragă cine crezi că te reprezintă ….ce pana mea vrei de la Pirat ??

        • De exemplu, sa nu-l mai vad in politica dupa luna decembrie.

          • Aha …pai ,nu cred ca o să ai satifactia asta ,pesedistule … 😀

            Tot e bine că ți-ai dat masca jos …si ca tine sunt si ceilalți care bintuie pe la Copac ….asta denotă ca Piratul vă poate strica planurile si dupa ce nu mai e Presedinte … 😀

          • markwilliams

            Hahahahahaha,
            Din astia esti …papagal vopsit??
            Citeodata ,datul de gol este o favoare..

          • and so the wildest dreams was turned into…a nightmare :mrgreen bravo @bill spune-o deschis…faptul ca TB si PMP va prelua rolul OPOZITIEI dupa dec.2014 va transforma visele erotice in cosmar…asta va motiveaza s-o tineti langa cu,, jos basescu,…patriotilor si dreptacilor giop

          • Pentru ca TB sa preia Opozitia, trebuie ca Ponta sa castige alegerile. Deci TB va pune umarul la chestia asta.
            Ca daca le catiga ailalti, TB e istorie. Eu cred ca oricum e terminat din punct de vedere politic (si moral), indiferent de ce va face in continuare. Nu mai are sustinatori in afara catorva ultrasi de galerie si postaci de partid.

          • Si-atunci ???….fi fericit ,bey ….nu vad de ce te agiți p-aci ,așa tare. 😀

            Vorba lui Judex ,ca o bilă cu capul pătrat. .. 😆

          • ca o mica paralela. Un batran sfatos din politica israeliana catre cei ce jubilau: ” o sa regretati moartea lui Yasser Arafat”. Haloimasul de azi arata ca batranul israelian avea dreptate.
            Iar daca vrei sa te inchini la portretul lui Ponta poti sa o faci de zi, privind spre palatul Victoria.

  30. Buna dimineata dragi tovarasi si spor la munca.
    Marturisesc ca aseara inca mai speram la un act de fronda din partea lui Basescu.Speram minat de sentimente.
    Rational Basescu a avut dreptate.
    Ceea ce cred eu ca am observat in discursul sau a fost faptul ca si a calcat pe inima.
    De ce spun asta? A motivat alegerea nu prin exceptionalele calitati ale blondei ci prin respectul fata de alegerea partidului.A mentionat si obiectivul.Nuti trebue sa ridice scorul partidului de la 6% la 15%.Deci nici el nu crede ca Nuti ar putea cistiga.
    Si ca sa puna cireasa pe tort a tinut sa ne anunte la sfirsit ca toti subliniez -toti candidatii (inclusiv Nuti) sunt de slaba calitate.
    Trist este ca discursul suna a infringere.A lui a lui Basescu care nu a reusit sa gaseasca un urmas demn de performanta lui dar si a noastra care vom avea un presedinte de paie.
    Basescu a tinut sa precizeze acest lucru invocind noua lege a referendumului care face din presedinte un om extrem de vulnerabil la hachitele parlamentului sau ale alegatorului.
    Astea fiind zise cred ca incrincenarea privind candidatul trebue sa dispara si sa lase loc poate armei neputinciosului-hazul de necaz.
    Deci cu Nuti inainte vom avea victorii multe.

  31. salve copaceni 🙂 @Fil fain material si pertinente concluzii…bun acuma din punctul meu de vedere in perioada urmeaza pana in dec. ar trebui sa fim calmi si onesti in abordarea temelor de discutie …pentru mine conteaza f.mult ca la pres.Ro sa ajunga un om capabil integru si determinat sa nu lase soarta Ro pe mana mafiotilor GIOP…sa vedem cati dintre candidatii din opozitie vor ajunge sa fie inscrisi oficial in cursa…strangerea de semnaturi nu este simpla…cand vom avea o lista oficiala cu candidati…sa-i vedem la treaba in campanie…dintre cei de dreapta/opzitie voi alege pe cel care voi considera ca este cel mai bun…in turul 1 nu-mi voi risipi votul pe duplicitari si dreptaci rosii…in turul doi ar fi in interesul natiei sa ajunga un candidat loial antiGIOP capabil sa-l invinga pe omul rosu …ca va fi ponta sau alt GIOP-ist nu conteaza…pentru ca da este posibil ca pompa sa fie schimbat/retras pina la startul campaniei..deci eu vreau sa vad intai show-ul ca sa pot aprecia actorul…un lucru stiu sigur de pe acum nu votez GIOP stg-dr..usd+acl

    • salut night. Azi am auzit declaratiile lui EU. Mie mi s-a parut un consistent PROGRAM prezidential. Nu am avut cu ce sa-l compar, neavand corespondent nici la Ponta/Johannis/MM/etc.
      PS. E drept ca nu ma pot compara cu Iluminatul Lupushor1 care stie pe dinafara programul celorlalti [transmis telepatic catre Inaltimea sa morala] si a determinat ca aceste programe sunt exceptionale.

  32. @nightmare

    Folosesti des [azi de cel putin 2 ori] un laitmotiv. Aproape … mantra: „si-a facut datoria cu virf si îndesat față de tara asta …a schimbat directia”

    Pai, poate tocmai asta i se reproseaza. Vorbeam mai sus de o lista (cu bune si rele) si … nu a ridicat nimeni manusa.

    Uite cum vad eu Romania „preluata” de Basescu

    a) deja aderata NATO
    b) cu negocierile si capitolele de aderare la EU finalizate cu bine
    c) justitia tocmai isi castigase o parte importanta din independenta fata de politic (CSM, ICCJ alese pe proceduri interne)
    d) o societate civila mai activa, mai severa si mai influenta (lui Iliescu, pe buna dreptate:
    – i-au scos pe nas >15 ani faptul a i-a amintit de sula-n coaste lui Coposu si l-a facut animal pe … Mazare)
    – era gata sa se initieze procedura de suspendare pentru o (una) intalnire sau o (una) declaratie care putea fi interpretata ca sprijin pentru PSD

    Ma opresc la acestea si mai spun doar: bine ca nu a schimbat ŞI directiile a) si b) 😉

    • Ai uitat să specifici ca Sistemul a vrut doar să mimeze aderarea ,fără nici un fel de reforme in armata ,sri si sie …s-au gindit ei că si banii europenilor sunt buni de furat

      • Piratul a facut cu adevărat reforme in interiorul acestor instituții ….altfel nu mai vedeai azi ,așa zisa societate civilă a lui Dogaru si Abraham cu securisti,militieni si lucrători in armată cu grade mari ….toti care au spionat si lucrat in timpul lui ceausescu si au avut funcții de decizie in blocul comunist ,au zburat

        • pro fund

          Se pare ca pentru tine MCV este de bine ,din cite văd …foarte profundă gindire

          • MCV este o inventie macovista, autoasumata pe care justitia din RO nu a reusit sa o finalizeze.

            Deci, implicit imi dai dreptate cu „schimbarea de directie”.

            E adevarat, eu doar pot banui ca o justitie independenta ar fi depasit usor un obstacol de tip MCV. In acelasi timp, sunt sigur ca justitia „reformata” NU a reusit. In 10 ani!

            Caci … de n-ar fi, nu s-ar … [mai] pomeni (mcv-ul) 😉

          • MCV-ul pentru @ profun este ca MTO-ul pentru Ponta: pofiti?
            Piratul a primit Romania „la cheie” numai buna de a pleca cu ea pe mare.
            Chiar ma mir ca nu a furat-o. Flota deja avea (ascunsa undeva).

      • nightmare,

        Aderarea nu s-a facut dupa o lista de o juma de pagina pe care Nastase ca o curva experimentata sa o citeasca cu intonatie mimand un orgasm in fata unor mateloti timizi, aflati la prima „iesire” intr-un port departe de casa (ca sa-i jecmaneasca de bani).

        Cele cateva zeci de „capitole” au insemnat sute si mii de pagini de tip „caiet de sarcini” cu obiective concrete, modalitati de control si consemnare a corectitudinii.

    • Cum dreaku te-ai ratacit aici,profunule??
      Pentru cine debitezi gogosile astea??

      Presedintele Traian Basescu a LUAT DE A GATA????
      De aceea a fost suspendat de doua ori??
      Pentru ca STA CU MAINILE IN SAN!??
      Bey,ZIT !
      Meri cu manipularea ta de doi lei pe site-ul PSD….ZIT inca odata!

      • mark,

        Din cate stiu, nu a fost suspendat nici pentru ca statea cu mainile-n san, nici fiindca si le agita.

        Eu im amintesc ca a fost acuzat de incalcarea constitutiei 😉

        • Nu stiu daca exista ceva mai lipsit de sens decat o cearta intre un uselist 100%, probabil votant al suspendarii, si tifosii frati noapte.
          Vid cuantic.

        • Bine ,băi …stati jos …sunt lamurit pe deplin cu cine stau de vorbă …pa

          De acu o dau pe mistocăreala cunoscută ….sunteti niste bieti uslamisti …nu contează de care,tot un dreaq e … 😀

          Discutati la tema ,dacă sunteti in stare 😆

    • @ profun,
      domnule, esti nou venit? pe pamint, evident.
      „b) cu negocierile si capitolele de aderare la EU finalizate cu bine
      c) justitia tocmai isi castigase o parte importanta din independenta fata de politic (CSM, ICCJ alese pe proceduri interne)”
      Nu dle profun,
      – negocierile au fost incheiate „in genunchi”; e inutil sa-ti amintesc de Bechtel ori EADS, Petrom.
      – justitia in timpul lui Nastase „tocmai isi castigase o parte importanta din independenta fata de politic (CSM, ICCJ alese pe proceduri interne)”.
      Si acum sint probleme, nu avem nota de trecere la Justitie.
      Ce procese cunosti de pe timpul cind ca „justitia cistigase o parte importanta” in teorie?

  33. Night
    Tu ai postat odata lista cu realizarile lui Traian Basescu..
    Se pare ca este nevoie sa o repostezi..iti impune antibasistul de mai sus…

  34. Cel putin precizarea cu aderarea la UE este de rasul lumii…

    Daca iei in considerare CIUBUCUL de 60 de milioane de euro incasat de EADS…de catre nimeni altul decit guvernul integratorului Adrian Nastase..
    cel care asigura” independenta justitiei ” prin ordinele date lui madam Stanoiu(Vezi stenograme)

    Sau contractul cu Bechtel care este de negasit…
    sau afacerea fregatelor cu Baye sISTEM…..PLINA DE DAMFUL CORUPTIEI
    la virf…TOATE IN CERCETARE PENALA…
    Si asta numesti integrare europeana sau troc???

    Ce manipulare ordinara…

  35. Inainte de a citi alte comentarii, spre a nu ma influenta ,motivarea lui Basescu :VAX ,asta ca sa mentin stacheta, cum ne-a rugat Fil.Pai, daca PMP isi alege in frunte un criminal, un pedofil, pe unul care-si bate mama, Basescu il sustine ca e alesul PMP ?
    Cand a fost vorba de Diaconescu a argumentat, credibil, cu trasaturile si experienta omului, de ce il considera cel mai potrivit sa fie presedinte.Acum, hopa, nu omul conteaza(ar fi fost si greu sa argumenteze de ce e buna EU de presedinte in afara de rezistenta si tupeu, ambele incredibile)ci institutia.Treaba voastra, inghititi si galusca asta ,dar nu stiu cati o mai inghit.

    • Vezi ca ai in fruntea PSD un hoț si un mitoman,iar membrii lui sunt cei mai bogati oamenii din RO …..sunt adevarati social democrati ….nu cred că trebuie să-ți faci probleme pentru alte partide 😀

      • Asa ,si ? Am negat eu vreodata ,,calitatile” lui Ponta? Nu e al meu, dupa cum nici PSD nu e, nici unul nici altul nu reprezinta stanga europeana.Dar eu nu-i iubesc, nu ma cert cu nimeni pentru ei si faptul ca ei sunt asa cum ii stim,nu inseamna ca ailorlalti le puteti permite, voi care ii iubiti si suferiti pentru ei ,orice.Sau daca asa va convine, faceti-va de ras ca o faceti pe nervii vostri.

      • La ce am scris eu ai vreun argument ,ca postarea ta e de genul,,dar vezi ca ai tai sunt tuberculosi” 🙂

    • Greu de digerat „galusca”Basescu…

      Secretul??Stana de piatra..stinca….va rupeti dintii,”galuscarilor”>>

  36. „VAX” este un eufemism pentru a „respecta stacheta”?
    Atunci, un sincer VAX si pt „obiectivitatea” unuia care a inghitit doar left-galusca.

    • Draga mea, te inseli ,,profon” eu nu inghit nici o galusca, nici left, nici right, dovada sta ce am scris aici pe blog si absenteismul meu de la vot.

  37. Efectul Udrea asupra anemonelor votante

    Doamne fereste sa fi intrat aseara pe retelele de socializare. De la intelectuali de marca care s-au dezbracat de caracter numind femeia candidata tarfa, de la intelectualii care in naivitatea lor cred ca politica se face cu finetzuri si pana la isteria maselor care au spart tastele si ochelarii cititorilor, plus blocarile, dezprietenirile, acuzatiile si tonele de invective revarsate pe wall-uri…isteria a cuprins Romania. Din comentarii a razbatut adanc tragismul, desigur anormal dar simbolic pentru un popor crescut cu Miorita.

    Avem vocatia de victime ale sistemului, ale conducatorului, ale guvernantilor, ale sotului, ale sotiei, ale prietenilor, ale timpului probabil, ale aparatelor care se defecteaza, ale sortii crude, insa niciodata soarta nu ii ajuta pe cei invinsi, ori romanii nu au fost niciodata invinsi, ci cu abilitate si diplomatie, prin aliante si tratate, aici au stat si au prins radacini adanci. Desigur ca toti sunt vinovati mai putin noi. Intotdeauna altii sunt de vina.

    Stai si te intrebi in primul moment daca vreun nou soi de nebunie ne-a lovit scafarlia, ba mai mult, te intrebi daca tu insati esti normal. Pana la urma, ceea ce s-a vazut dand la o parte harmalaia…a fost realitate pura. Cam 70% dintre cetatenii basisti combatanti au realizat brusc ca au inghitit-o greu, dar au inghitit-o atata timp pe Udrea, doar ca sa faca un hatar Presedintelui. Traian Basescu n-avea nevoie de favoruri, va asigur. Si nici nu va e indatorat in vreun fel.

    Intotdeauna au sperat insa, in adancul sufletului lor, ca Udrea sa ramana un personaj secundar, ba poate chiar tertiar asa ca deruta maselor este pana la un punct, de inteles….iesirea ei in fata bulverseaza. Sunt convinsa ca zilele urmatoare se vor vedea si alti basisti in deruta, care ca orice roman verde vor ceda primului impuls si vor renunta la a merge la vot, de parca Udrea ar fi singura care alearga pentru opozitie.

    Bineinteles ca Basescu e vinovat. Sunt de acord ca este vinovat fiindca taman am vazut cat de stralucitori si importanti au fost aseara toti, cat de geniali si unici. A venit vremea fluturilor de noapte si toti se vor in lumina. De fapt, cred ca singurul roman constient, in toata tevatura asta, care realizeaza ca pe 22 decembrie pleaca acasa este chiar Presedintele. Restul…nu fac calcule, nu gandesc cum ar fi realizabil ca Ponta sa nu ajunga la Cotroceni ci se comporta ca si cum Traian Basescu ar fi Cidul.

    Aparent Presedintele pare ca a ajuns la concluzia…dupa mine potopul…si asta chiar face. Ii arata pe toti in fundul gol si distruge mastile, fara mila. Ce-o fi oare?

    Va amintiti campaniile din 2004 si 2009? Va amintiti starea de spirit in care va aflati cu cateva luni inainte de alegeri la fiecare? Erati cuprinsi de emotii si implicati total in ambele situatii? Visati ca Base va castiga si simteati ca sunteti in emotiile unei finale de mondial? Azi traiti vreo emotie in legatura cu alegerile care vin? Sau traiti cumva senzatia de meci amical? Senzatia ca se joaca fara miza? Sa va spun ceva…cu senzatia asta nu invingem. In clipa asta, dupa iesirile de aseara…Ponta este viitorul Presedinte, daca lucrurile raman asa.

    Il acuzati pe Traian Basescu ca v-a tradat, desi nu a renuntat nici la statul de drept, nici la anticoruptie si nici la axa europeana si euroatlantica. V-a tradat cum, atunci? Daca nu isi asuma acum un risc, care era MIZA aceea pe care o cautati? Intreb, nu dau cu parul.

    Oamenii nu vor iesi la vot fara o miza si omul potential inca nu se afla deloc, acum, pe piata libera.

    Ma opresc aici fiindca si-asa am spus destul de mult din ceea ce nu voiam sa spun inca. Sper sa cititi cu atentie si sa luati in considerare. In rest, fiecare e cu propria-i constiinta la vot.

    Alexa&Lucamam

    Efectul Udrea asupra anemonelor votante

    • Iote ,că mai sunt care gindesc ca mine … 😀

      • Asta-i doamna aceea care era mare vedeta pe blogul si la TV-ul lui Radu Moraru ? E clar, o stiu atunci…

        • Loda
          Spre stiinta ta…este si va ramane o mare vedeta…inteligenta,spirituala,culta…indiferent unde se va pronunta..

          • @narcis ,

            amu zău dacă nu , ce ai luat că vreau şi eu ! Vedeta lu’ peşte prăjit la tembeliziunea lu’ tripuleagâştii ! Moralu’ decât !

            Hai te pup şi … SICTIR , bunăciune !

          • Unii o vor respinge in veci, tocmai pentru calitatile ei (inteligenta, de dreapta si pro-occidentala – doar atat si e destul, nu?)

        • nu fi pudica, dna profesoara, blonda s-a culcat cu marinelu.
          Te deranjeaza cumva?

          • Victoras !
            Vezi daca vorbesti fara sa citesti ? Te faci de cacao cu presupuneri indecente 🙂

          • eu nu vorbeam despre articol, caci ma adresam tie, si cind e vorba de profesoare le cam stiu impresiiile despre celelate creaturi dumnezeiesti 😛

        • ca uite ce zice si incrincenatul Tapalaga”
          „Se declara astfel invins de slabiciunea sa pentru o femeie”.
          Eeee, cind nu o ai tu, expresia e clara” da-o dreaq de… cocota.

          • Corect, Udrea e obsesia erotica a lui Tapalaga, cum de nu m-am gandit ? Doar a lui ? 😉
            Filadel, atentiune, victoras, prin ultimele postari coboara stacheta si nu e frumos ! (na, te-am parat !)

          • Unde se opreste ipocrizia intre a sugera ca este femeia lui Basescu si a spune direct ceea ce de fapt crede atita lume?!

      • salut night. Esentiala si de neiertat „VINA” a lui TB este ca LE_A ARATAT romanilor oglinda. Cei ce-l injura s-au recunoscut si au dorit spargerea oglinzii.

        • Salve ,cinic

          Exact ….n-au facut nimic ,i-au pasat repede toată lupta lui TB si s-au spălat pe mîini ….nu s-au dus nici măcar la vot si acu ‘ se pling că sunt in rahat ….l-au lasat in fata a 70% USL si si-au vazut de gratare,sau de aruncat brichete in pereti

          TB a obținut de la USL ,cu 70 % in Parlament ce nu ar fi obținut nimeni niciodată …Justiția liberă .

          Ohoooooo ….si pentru asta si-a luat-o Piratul pe coajă ….n-are rost să amintesc de Pora,Macovei,Tapalaga si restul lumii

          In fond si la urma urmei ce să faci cu natie care 50% suspină dupa Ceașcă ….ii vedem foarte bine si aici…tipic comunist .

          Toti candidații dreptei ,n-au profil de Presedinte ,dar reprezintă foarte bine „dreapta” ….oportunisti,arivisti ,snobi,infatuați ,exagerati si victimizati si mai ales fără caracter ….se vaită intr-una ,dar nu fac nimic ,că li se cuvine din start ….se simt tradați sărăcii matrafoxați .

          Nu mai zic ,ca dacă erau in locul Piratului ,plecau demult. …si-ar fi dat demisiile demult.

          Dreapta stîngace ,habar n-are ce mult seamâna cu PSD ….e sora geamănă

  38. „MCV-ul, creatia lui Macovei” (am eliminat „eticheta” draga autorului) este sintagma folosita de Nascase, menita sa atraga „oprobriul” adeptilor sistemului mafiot-rosu si sudalmele lor baloase la adresa lui MM. Si a nesuferitului MCV, desigur. Ba si a alora din CE care stau cu ochii pe coruptia din Romania (si Bulgaria, ca suntem „la pachet”)

    The default date for entry into force of the Treaty was 1 January 2007.Provisions were made for the postponement of the accession of one or both countries until 1 January 2008. Such a decision could have been taken by the Council of the European Union acting upon recommendation of the European Commission. In its 16 May 2006 monitoring report, the Commission delivered the final recommendation about the date of accession, but requested further progress from Bulgaria and Romania.[63] The 26 September 2006 monitoring report concluded that both countries were sufficiently prepared to meet the political, economic and acquis criteria. It recommended against postponement of accession (instead of delaying membership it was decided to address the shortcomings through a subsequent cooperation and verification mechanism ). The treaty entered into force on 1 January 2007
    http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Accession_2005

  39. Basescu e infrint, va invit la o conferinta de presa:
    „Adrian Năstase a fost adus, joi, la Tribunalul Ilfov, care ia în discuţie propunerea de eliberare condiţionată a fostului premier, acesta spunându-le jurnaliştilor, după ce a fost scos din dubă, că speră să poată vorbi diseară”.

  40. Citeam ce scria in postarile de mai sus @loda si m a apucat invidia.
    Cit de linistit poti fi atunci cind ti ai ales corect simpatiile politice.
    Oameni cinstiti , onesti fara slabiciuni cum ar fi Iliescu , Nastase si mai nou Ponta.
    Sunt oameni minunati care nu ti creaza dileme , nu au slabiciuni , dau totul pentru tara, modele demne de urmat.
    Desigur ca nu se pot compara cu un depravat ca Basescu , cel ce a taiat pensiilke si salariile si a pus procurorii pe corpul didactic.
    Of cita dreptate are @Loda.Astia ne trebue.
    Votati Ponta.El este singurul garant ca tara asta va ajunge unde a fost si mai mult decit atit.

    • Tucu :
      Prea ieftine ironiile, straduieste-te, poti mai mult.Pana atunci, citeste macar postarile mele de azi ,nu fa ca un avocat prost care pune concluziile fara a cunoaste dosarul 🙂

  41. Din ciclul „mortii redivivus””:
    „Preşedintele executiv al PSD, Liviu Dragnea, spune că şi Klaus Iohannis, şi Elena Udrea, dar şi Monica Macovei sunt ”candidaţi inventaţi, moşiţi şi sprijiniţi” de Traian Băsescu”

    • Iulian Urban pe FB

      Bun asa!
      Dna Monica Macovei a fost chemata de la orele 15:00 la Ambasada USA de la Bucuresti pentru discutii legate de „agenda publica si politica”
      Este SINGURUL candidat bagat in seama de USA….
      . 😀

      ehhhh….ce mai vreți ,băi ???….nu aveti cu cine vota???

  42. PONTA; ESTE CANDIDATUL MOSIT SI SUSTZINUT DE KGB

  43. escrocul DRAGNEA, este un hotz mizerabil, ce a fäcut avere
    din banii pt. romanii din Teleorman.

  44. JURNAL DE CAMPANIE: Preşedintele a intrat în joc! Traian Băsescu o susţine pe Udrea, îi dă sfaturi lui Iohannis şi îl atacă pe Ponta!

    😀 😀 😀

    Spre disperarea uslamistilor,nu contează care …

    http://www.evz.ro/jurnal-de-campanie-presedintele-a-intrat-in-joc-traian-basescu-o-sustine-pe-udrea-ii-da-sfaturi-lui-iohannis-si-il-ataca-pe-ponta.html

    • Se bucura ca TB a intrat in campanie cei care nu inteleg ca nu este normal ca, din postura de presedinte sa faulteze Statul de Drept, „tragand” si sa „deformand” litera si spiritul contitutiei, care-i atribuie un rol de mediator, nu de jucator ANGAJAT FATIS intr-o tabara.

      Rolul Preşedintelui ARTICOLUL 80

      (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.

      Incompatibilităţi şi imunităţi ARTICOLUL 84
      (1) În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată.

      Suspendarea din funcţie ARTICOLUL 95
      (1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.

      • Băi ,tu esti tembel ???….despre ce campanie electorală vorbesti ,pesedistule ???…. 😀 😀

        A început cumva ???..Jurnal de campanie e o rubrică a EVZ ,in care scriu comentatorii ..căcărează

        Si art . se referă la jocul democratic,propagandistule ….

        • Nu putem fi toti la fel de rafinati precum … matale. Eu … nici nu voi incerca 😉

          Oamenii normali ca mine vad ca infiinteaza fundatii si partide politice adica exercita alte functii publice decat cele de presedinte. 

          Contrar Constitutiei si implicit contrar normelor unui Stat de Drept

          • da-ti-l in judecata domnule !

          • Așa …si???…e interzis cumva in Constitutie să infiintezi fundații ca Presedinte ??

          • Ascultă aci ,propagandistule …te crezi mai destept decît pesedistii?? 😆

            Dacă ,n-au găsit aia nimic …..găsesti tu,măi??

          • markwilliams

            UNDE ESTE LEGALIZATA FUNCTIA PUBLICA DE PARTID A LUI TRAIAN BASESCU???
            Adu aici documentul…nr.data si parafa…
            Singura proba materiala…unde este??
            Vii cu povesti de adormit copii. si faci propaganda dezinformatoare…

          • markwilliams

            Este posibil sa aveti o eroare de perceptie.

            Sunt notorii, fiindca sunt publice, uneori televizate – adesea si in direct exercitarile de functii [altele decat cele avute in atributii si contrare prevederilor constitutionale] recunoscute chiar de domnia sa in mod repetat: infiintarea unei fundatii si apoi sprijinirea unui partid (astea sunt cele mai noi, nu reiau acum si .. istorii).

            Nu trebuie sa existe un document pentru sanctionarea sau macar infierarea unor asemenea practici dupa cum, in probabil pentru constatarea niciunei abateri de la lege de pe lumea asta nu e necesar un … talon de contravenient sau infractor.

            Daca ar exista, cum ar suna un dialog cu politistul de la circulatie:
            – Buna ziua, ati trecut pe rosu. Avem si inregistrarea video. Va rog sa-mi prezentati carnetul de trecator pe rosu
            – Buna ziua, imi pare rau dar nu am un asemenea carnet.
            – Atunci, ati scapat. La revedere 😉

      • „..nu poate fi membru al unui alt partid…..”
        ATENTIE unde se strecoara sopirla…echivalarea fundatiei cu a partidului…
        IN CE PARTID ESTE TRAIAN BASESCU MEMBRU???

        MEMBRU scrie in constitutie…sau nu stii sa citesti litera??

        Si care este functia ce o indeplineste alta decit cea de PRESEDINTE??
        A infiinta o fundatie unde nu are nici un rol..decit acela de presedinte de onoare nu contravine articolul constitutional..
        Sa ne amintim ca Antonescu a fost PRESEDINTE si lider PNL…asta a fost legal???

        Pentru inversari si interpretari pe dos de acest gen a fost suspendat Presedintele ..de doua ori…

        Care sunt faptele GRAVE prin care presedintele incalca Constitutia???
        In minti bolnave de ura…

  45. Inca o prostie a piratului prea ocupat cu blonda, spre deliciul lui Ponta:
    „Cel putin noi, ca firma, ne uitam ca a crescut destul de mult pretul transportului auto in raport cu anul trecut, iar acesta din cauza a doi factori: unul este faimoasa acciza la carburant si pe tot lantul avem aceasta influenta de pret,”
    Lasa, mai ţăr, pardon, fermierule, ca pleaca Basescu, si o sa fie bine 😛

  46. Apropo de invitarea Monicai Macovei la ambasada SUA.
    Prin tirg se discuta ca schimbarea de strategie efectuata de pirat a fost impusa de candidatura Monicai Macovei.
    Candidatul Monica Macovei ar lua tot caimacul de pe lupta anti coruptie , subiectul princial de campanie .
    Cine si ce au determinat o pe MM sa intre intr o lupta fara sorti de cistig nu se prea stie.
    Scriu fara sorti de cistig pentru ca este clar ca liberalii cinstiti care au votat in 2012 contra lui Basescu nu ar fi votat in vecii veecilor amin cu Macovei (cum nu vor vota nici cu Udrea)
    Prin aparitia Monicai Macovei Cristi Diaconescu raminea fara principalul subiect.In afara de justitie ce era sa ne povesteasca? Cum a fost el sef de cancelarie?
    Deci MM poate lua caimacul.
    Ramin doua intrebari.
    Pentru cine ?
    Ce va face cu el?

  47. a vorbit frumos si de MM; A SPUS, CÄ A CÄZUT IN CAPCANÄ

    LE-A DAT SFATURI , IN TURUL 2 SÄ ADUNE UNUL VOTURILE DE DREAPTA:

  48. Elena Udrea a intrat in cursa prezidentiala ca sa castige… nu sa se joace! De asta da fiori lui Ponta care pare resemnat… dar cea mai tare stire este ca Udrea isi va lansa oficial campania, in aceeasi zi cu Ponta, 21 septembrie! …asta-i tare de tot, na ca si-a gasit Ponta nasul :))))) Succes Elenei Udrea chiar avem un candidat redutabil! Avem ce visa cu drag!

    • DA ! 🙂 DA ! 🙂 DA !:)

    • Mai , baiete,
      tu de fapt vrei sa-ti bati joc de coana Lenutza.
      Pai, de ce nu spui asa, maica?

      Stai sa vina si Mihaela, sa se bucure si ea,
      ca ea se gandise din prima ca esti cu pamfletu pe blog,
      standupcomedy, de-astea de la timesnewroman, maica, las’ ca se stiu ei care-s cu figurile de fitze…
      moamaaa, ce surpriza,
      si Gogu e tot cu voi?

  49. Nu cred in Iohahannis si Makkkvei Mandela!!!
    Udrea va fi in finala cu Ponta, iar cei de dreapta vor trebui sa lase orgoliile si sa o voteze daca nu tin cumva pe furis cu Ponta. In Blaga nu am incredere, Macovei nu va conta. Sa vedem PNL pana la urma ce hram poarta deoarece e stiut faptul ca fac jocurile lui Ponta pana in prezent. In cine sa ne punem sperante de corectitudine, daca nu in Elena Udrea si Presedinte… ceilalti sunt tradatori prin excelenta!

  50. iote l si pe septel ! Antena 3 e …. pardon ,
    Nasoltv e aici ?!!!

  51. De ce nu votez cu Dna Macovei:

    – Dna Macovei reuseste sa faca pentru a doua oara jocurile lui Blaga:
    1. Candideaza, peste noapte, la sefia PDL-ului si rupe 200 de voturi de la Udrea (Basescu).
    Urmarea: Blaga castiga sefia partidului cu 50 de voturi in plus.(Fault la Basescu)
    2. Candideaza, peste noapte, la sefia statului si distruge candidatura lui Diaconescu.
    Urmarea: Blaga castiga electoratul basist. (Fault la Basescu)
    – Este sustinuta de GDS si implicit de Soros (fondatorul GDS-ului)
    – Este sustinuta de Soros si implicit de MRU.
    – Are probleme destul de mari cu alcoolul deci nu rezista la stres.
    – Este dependenta de antidepresive deci…
    – Stie ca nu poate ajunge in turul 2 si totusi candideaza.

    PS: ACL-ul nu este decat un USL putin (sau Putin) inbunatatit.
    In continuare, nu vor decat scoaterea, presedintelui in afara jocului.

  52. Nu inteleg de ce EVZ acorda timp si spatiu scriind despre procuroarea comunista Macovei Mandela? Oare merita? Dl basescu a spus clar ca a gresit si n-o iarta, tradatorii nu sunt iertati si nici apreciati. M-am saturat de aceasta manghista, este un personaj sinistru de car enu avem nevoie in politica. Vremea i-a trecut, nu mai suntem tara comunista, asa sper, sa ne lase in pace.
    Avem candidat declarat si sustinut de Basescu, este ELENA UDREA atunci sa ne concentram pe acest lucru, avem treaba, avem de convins prostimea. Opriti-va domnilor cu macovei si Iohannis, NU EXISTA in ecuatia asta, sunt doar de paie, sunt niste manevre triste ale lui Blaga si Frunzaverde via Ponta.

    • Super, asta-i de dreapta sau de stanga ???

    • „atunci sa ne concentram pe acest lucru, avem treaba, avem de convins prostimea. ”

      pai, si ce cauti aici daca aveti treaba?!
      Prostimea de aici e deja convinsa.
      Inainte de a aparea tu au aparut doi din prostimea de la Nasoltv, Markus si Nachtus,
      deja fezandati.
      Ia-ti-i inapoi.

      • Madam …dacă ai vrut să fie o glumă ,ți-a iesit prost …nu esti bună nici de glume …dacă ,ai vorbit serios ,înseamnă că te duce capu’ la prea puțin ….esti doar matrafoxata lu’ Last .. 😀 :D.

        Ia ,de ciocnește in cinstea lui ….ii suplinești cu succes .. 😀

      • ATAC LA PERSOANA

        „Prostimea de aici e deja convinsa.
        Inainte de a aparea tu au aparut doi din prostimea de la Nasoltv, Markus si Nachtus,
        deja fezandati.”

        • ATAC LA PERSOANA
          Prostimea de aici e deja convinsa.
          Inainte de a aparea tu au aparut doi din prostimea de la Nasoltv, Markus si Nachtus,
          deja fezandati.

          PS.Sa nu te ambalezi „frumoasa din Padurea Adormita”…ca te altoiesc de n u te vezi…
          Prostime??HA???

  53. M/am intrebat mereu ,cam de ce este atat de incomoda Udrea,de ce este mereu atacata,dusa in derizoriu,barfita si i se aduc mereu acuze cu tenta sexuala,neputandu/se aduce nici o dovada in acest sens!Acum STIU!Cred ca multi au visat/o si multi o doresc inca ,dar a devenit STRUGURELE acru!Ascensiunea acestei femei,in politica plina de mizerii a momentului poarta stropii de noroi cu care a fost improscata!Oriunde a fost,si/a facut treaba bine,a fost si este Femeia cu cea mai mare cota de Notorietate,si asta nu convine multora!Le sta in gat frumusetea fizica dar mai ales diferenta de gandire,a acestora.A fi cladita Frumos nu inseamna ca esti si TARFA!Acest frumos caracter,al Elenei,faptul ca/si iubeste NEAMUL ROMANESC,nu poate fi un handicap!este o CALITATE,de care PONTA,si ai lui HOTI ,nu se poate bucura!Bravo ELENA,si Succes!

  54. Atentie!
    Loialitatea nu se refera la un partid ci la UN PROGRAM PE TERMEN LUNG (ca vad ca voi sunteti obisnuiti doar cu carpelile pontiste de pe o zi pe alta) inceput de Basescu si pe care IL ASUMA si Udrea.Program pe care, de la Tariceanu incoace, l-ati „talpuit” cat ati putut (inclusiv scotand oameni in strada). Meritul Elenei Udrea este ca DECLARA DESCHIS, cu orice riscuri de a pierde voturile ghiolbanimii, ca va CONTINUA programul lui Basescu. Spre deosebire de ceilalti care fug ca dracu de tamaie sa-si asume un program clar si sa preia si ce a fost bun in programul lui Basescu, pentru simplul motiv ca-i apartine lui Basecu. Dupa cum se vede ACL mizeaza tot pe ghiolbanime, pe cand PMP pe electoratul lui Basecu si pe cei care de regula nu ies la vot dar nu ar lasa pesedistii sa ia toata puterea.

  55. Daca va invata destul de rapid „tainele”artei politice, si anume, cele privitoare la controlarea maselor votantilor, prin diferite procedee si mijloace specifice doar marilor politicieni, gen presedintele Basescu, atunci aceasta doamna va deveni pentru o lunga perioada, „”doamna de fier” a mioritici. Are inteligenta nativa, are stofa de politician………este femeie in primul rand….lucru care conteaza enorm in politica…are dictie….este coerenta in expuneri…poate sa vada viitorul…intr-un cuvint, daca reuseste sa „fure” de la presedinte acele calitati pozitive, atunci va pot CONFIRMA ca, va fi prima femeie presedinte din europa centrala si de est. Mai are la dispozitie 2 luni. Timp suficient pentru a invata in detaliu, de la adevaratul politician de calibru, prezident Traian Basescu.

    • @copilu 🙂 ti-am spus ieri si mai repet si astazi…fii cuminte si invata…de la @Milly de exemplu mai degraba decat de la @Flax…citeste si invata de la simpatizanti rationali mai mult decat de la politruci de organizatie…ma gandesc ca sefa voastra nu se poate ocupa chiar de fiecare…deci invata repede..fii mai scurt si evita adjectivele superlative…daca vrei sa comentezi aici la copac fara sa fii tras de urechi ingaduitor de @njght sau si mai rau sictirit de ultrashii psdisti sau macovisti care circula pe aici pe la copac…hai ca daca vrei poti 🙂

  56. Wow !!!!

    No așe …Last & co . asta-i udrism ….v-ați luminat uslamistilor ? 😆 😆

    Bravo băieți !!!!….eu sunt basist si privind la rece Udrea nu-i un politician ,gen. Basescu …nu- i complectă …ii lipsesc multe ,inclusiv pe partea de politica externă …e bună doar de înalt funcționar public,de executant ….sorry

    • Plus de asta ,nici nu trece sticla …la fel ca si Macovei ….mesajele transmise de aceste doamne ,nu ajung la elector ,fiindcă le lipsesc multe…nu cred nici ele ce transmit ….parcă recită sau spun ceva învățat pe de rost .

      Din moment ce ele nu cred in ce trasmit ,eu ca privitor si alegător nici atît …Mostenirea lui TB este greu de dus ,nu orice poate să o facă si e in stare. .

    • Mi se pare mie sau cineva vrea sa ocupe centrul imaculat?
      In cazul asta, ar trebui ca eu si last si inca vreo doi-trei sa nu mai intram aici, sa ramaneti tu si cu noapte si sa deveniti vocile ratiunii si subtili analisti ce detesta sloganele?

    • @night servus 🙂 na ca se anima copacul…oaspeti neasteptati care calca pe bataturi nepoftitii mai vechi 😆 femei serioase care sar sa umple copii de singe cu lovituri de poseta..ca la ,,plimbarea,, unitisalvamhotiisiantena

  57. Las comentariile lui Flax Milly pentru referință.

  58. Fostul premier și-a ispășit mai mult de o treime din pedeapsă și având în vedere că are peste 60 de ani, îndeplinește condițiile legale pentru eliberare.

    Eliberarea lui Năstase fusese decisă de Judecătoria Sectorului 4, dar DNA făcuse contestație. Aceasta a fost respinsă joi, astfel încât Adrian Năstase poate merge acasă de îndată ce Penitenciarul va fi înștiințat oficial asupra sentinței.

    Năstase a fost adus joi la tribunal, unde procurorii și-au susținut cererea afirmând că Năstase „nu s-a reeducat în penitenciar”. Ședința de judecată a durat aproximativ o oră.

  59. Cred ca voi lua o pauza… 🙂

  60. Bairam:
    „Premierul Victor Ponta a postat, pe pagina de Facebook, un mesaj legat de eliberarea fostului premier Adrian Năstase din penitenciar: „Mă bucur fff mult că Adrian Năstase va fi în seara aceasta alături de familia sa!”.”

  61. Vad ca lumea urmareste „Conferinta de presa a lui N0049”
    Chiar era pacat sa fie ratata:
    ne vorbeste despre viitor 🙂

  62. Hopa,
    Milly face Flax cu Cristian.
    astia-s de-ai lui Miaurel Palavra, nu mai incap pe feisbuc
    si-au dat iama la Copac,
    ca i s-a facut Copacului reclama ca e blog de talibani,
    ce naibilii…

    • Lumi …miaurel palavra e hardcore …udrist 😆 si in acest caz flax milly si copilu cristian ce fel de talibani ar vana pe la copac :mrgreen:

  63. Dat fiind ca nu am participat la negocierile respective, culeg si eu de unde pot, informatii despre cum ne-am pricopsit cu MCV-ul.

    ” … În realitate, MCV-ul – ca instrument special de monitorizare a progreselor realizate în domeniul sistemului judiciar şi combaterii corupţiei – instrument lipsit de precedent la nivelul Uniunii Europene – a fost negociat în 2006, de fostul ministru al justiţiei, Monica Macovei (cu binecuvântarea, desigur, a lui Traian Băsescu) şi aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 2006/928/CE din 13 decembrie 2006. Este evident că, în 2006, mi-ar fi fost greu să negociez cu UE. Pentru motivele cunoscute de Monica Macovei….”

    http://www.realitatea.net/nastase-pe-blog-despre-mcv-a-fost-negociat-in-2006-de-fostul-ministru-al-justitiei-macovei_1139482.html

    Markmere si Nightlliams imi vor explica desigur de ce nu s-a reusit in 10 ani indepartarea sa.

    Fiindca, in mod formal era mult mai putin decat unul din zecile de „capitole” cu care s-a finalizat negocierea pentru aderare.

    Poate chiar mai mic decat unul din celebrele … „steguleţe”.

    • Băi pesedistule …valea la Nastase pe blog,să-i numeri ouăle ,acu că-i liber….cred că ai altă treaba si noi te reținem ,papagal pesedist

    • n-ai cu cine,
      nu le cere raspunsuri despre chestii serioase, ca sunt numai cu sabloane,
      s-au saturat de lipit afisele pe stalpi si vor si ei sa avanseze,
      adica sa le lipeasca pe garduri.
      Printre timp primesc si cate o cafea rece la 50 de postari tampite.
      Internetul si-l platesc singuri. Din convingere.

      • Ia ,de răspunde tu ,la „chestiile” serioase care le-a facut Nastase ….cred că ți-a plăcut pe vremea lui ….poate ai avut si tu vreun cuvint de spus in mică ta „lume” ….erai vreo sefuță snoabă si refulată ….gen „marele patron de firmă internațională ” 😀 😀

      • POSTARI TIMPITE???
        Vai,draga ,cita desteptaciune etalezi….hmmm..era sa expun si argumentele::alea cu prostul fudul…

        • A mai fost cineva pe aici care semna cu nume de barbat si ne-a lasat sa credem ca e chiar un barbat,
          pana s-a dat de gol.
          De atunci a continuat sa se comporte tot ca un barbat frustrat, desi sustine ca e de fapt femeie.
          Pe cale de consecinta cred ca tu esti o femeie.
          Nu scrii ca cineva cu OO.

          • markwilliams

            Si:????Ce problema ai??
            Un barbat te-ar fi lingusit ca si Last? Pentru ce nu ai ,dar EL poate sa iti dea??

      • Buna seara Lumi
        Observ ca fratii iti raspund simultan si concomitent amandoi la subiect. Ei cred ca IQ urile se aduna. 🙂 Nu se aduna fratilor ! unul de 40 plus unul de 45 nu fac cat unul de 80 . Iar 80 nu e suficient ca sa ajungeti la nivel 🙂

        • Salut, Last!
          N-au casa, n-au masa, ar fluiera a paguba, dar n-au cu ce, ca si-au amanetat si muzicutza,

          si stau si ei sub un copac asteptand sa vina iarna.
          Alifantis ar putea sa scrie un cantec dragutz despre ei, trollatorii.

          • Vi se potriveste la marele fix descrierea ,’telectualilor de carton presat .. 😀

          • markwilliams

            Oooo..a venit MARELE BARBAT…mentorul..seful.. gurul…expertul..

            Gidilatul face bine ,stimuleaza inteligenta???

            Muzicuta ca muzicuta..dar tie iti ajunge trombonul??
            Ce grija te-a apucat de mine..saracuta…compasiunea te poate duce la nebunie…

        • Fă pași ….te asteptă Mathilde la cina si pe care n-ai vrut să o saluti din partea mea 😀 😀

          Poti să o iei si pe Coana Manda ,cu tine… 😀

  64. Culese din folclor:
    „Iohannis: Ponta mă atacă, Udrea îl atacă pe Ponta, Macovei atacă pe toată lumea. Eu nu intru în joc.”

  65. Framintari patri(h)ot:
    „Voiculescu, mesaj pentru Năstase: Dictatura se apropie de final, vor fi multe de construit în ţară”

  66. De la usa mititicai:
    ” Adrian Năstase, ELIBERAT din penitenciar: Am rămas acelaşi, am diverse idei extravagante. Am primit oferte de la un guvern străin, scriu o carte, intenţionez să mă întorc la catedră”
    (Sa nu te reintorci, Darie.)
    😛

  67. ce scarbä ordinarä este A fostä säftoiu, un jeg de om, ce aruncä cu mizerii spre presedinte, scarba asta säftoaica, a fost cäratä si pusä in functzii de presedinte, nu numai ea dar si gogoloiul tembel de bärbat,-fostul. ce nerusinatä si ticäloasä este.

    uite pt. loialitate o admir pe UDREA:
    MULT NOROC DOAMNÄ:

  68. pt. plagiatul lui PONTA; poate fi condamnat si NÄSTASE

  69. De-ale lu` Plesu:
    „(S-ar zice că actorii au alte criterii decît oamenii obişnuiţi: vezi, la noi, Draga Olteanu, Mircea Diaconu, Sebastian Papaiani, Tudor Gheorghe…)”
    Un fel de paralela interna derivata din:
    „Putin le e simpatic! Chiar şi un ministru de Externe de la noi îl dădea, acum doar doi ani, de exemplu. Gerhard Schröder, fostul cancelar german, îl tratează ca pe un prieten. Depardieu e de partea lui, ca şi Steven Seagal. Sharon Stone, Mickey Rourke, Kevin Costner şi alţii îl aplaudă, mai ales cînd le cîntă „Blueberry Hill”.”

  70. Pentru deliciul galeriei un 3,14:
    „● Căţeluşa Elena Udrea îşi face veacul în apropiere de magazinul Lidl de pe bulevardul Timişoara. Mai exact, pe terenul viran de alături. În fiecare seară, o mamaie vine să-i dea de mîncare – „resturi, maică, ce-am şi eu pe-acasă, le mai fierb un os“ – şi, fireşte, toată haita de căţelandri o salută bucuros. (C. Ş.)”

  71. mafiotul ordinar NÄSTASE,
    vrea admistie fiscalä
    si ordinarii ca el si mafiotul felix sä fie gratziatzi

  72. alunecos Marian, nu mai ewte ce a fost

  73. Este evident că unele comentarii sînt voit provocatoare. Le-am lăsat intenționat. Vă rog să comentați punctual și argumentat dacă aveți ceva de spus cu argumente.
    Cîteva palme peste nas îi victimizează și le realizează scopul. Iar scopul trollilor este să ducă în derizoriu tema discuției, valorile exprimate de comunitatea copacului, să producă descurajare, blazare, relativizare, conflict între comentatori iar în final distrugerea oricăror discuții libere și a scopului acestui blog.

    Aveți ceva de spus argumentat și la obiect? Spuneți.
    Nu aveți decît invective la persoană? Ignorați pur și simplu. Dovediți că puteți mai mult decît se așteaptă ei.

    De mîine Trollii sînt out. Azi a fost ziua comentariilor deschise cu scop sanitar.

    Orice altă modalitate de reacție este pierdere de vreme și nu produce nimic de folos pentru dreapta.

    • Salut, filadel!
      poti sa spui, dintre cei care au scris astazi pe blog, care sunt considerati trolli?

      • Luminița
        nu pot spune că ar fi rușinos dar pot să spun că tu ai fost în cealaltă categorie. 😀

        • Filadel,
          eu voiam sa stiu cum ii deosebesti tu pe trollii
          carora vrei sa le tai accesul , de ceilalti care trolleaza in dorul lelii de mult timp pe aici, lipind afise cu nutzi si base si
          sustinand ca asta-i blog de partid.

          • Eu știu ce vrei să știi dar văz că nu știi ce-am vrut să spun. 🙂
            Este foarte simplu. Am avut cu ceva timp în urmă un articol al Mihaelei Bărbuș care dă toate lămuririle necesare. Nu reiau că-s mic și cu timp puțin la dispoziție (care ne caracterizează pe toți de altfel). 🙂

          • Ok, filadel.
            Daca te bazezi pe Mihaela Barbus inseamna ca o sa le tai macaroana si celor care tot lipesc afise de partid pe aici de multe luni incoace, incotzopenindu-se cu o arogantza de mitocani,

            si nu numai lui Flax, si lui Mulli, si lui Cristian, care-au aparut ca fluturii la lampa azi si ieri.

          • Da da da. Și pe Mark, pe Night și pe Theo.
            Să-l tai și pe VictoreL? Sau să-l mai las? 🙂

          • si pe victoreL ?
            nu m-as indura de el,
            ca il cunosc de cand era mic. 😉

          • Bun atunci. Și VictoreL, nu m-aș îndura de el să fie. 🙂
            Băietee, înc-una cu guler!

  74. Filadel
    Nu glumi cu lucruri serioase..
    Luminita are un tupeu nemaipomenit vorbind de trolli..
    Si cu mai mare cinism cind ne acuza deschis pe citiva dintre noi de a fi intrusi…notorii pentru loialitatea fata de Presedinte…
    Nu a facut n imic altceva toata seara decit sa provoace,sa jigneasca,sa dispretuiasca,sa umileasca…sa atace la persoana…

    Daca nu se potoleste si este incurajata de terte persoane sa se avinte la fel de mizerabil…nu poate iesi nimic bun..
    Cit de cirpa poti fi sa nu ripostezi???Doar nu suntem ISus sa intoarcem si obrazul celalalt….
    Deci,cine provoaca si instiga??Cine deviaza de la tema?? Si mai ales DE CE?

    Uite ce scrie un inteligent iesit din comun:
    „inseamna ca o sa le tai macaroana si celor care tot lipesc afise de partid pe aici de multe luni incoace, incotzopenindu-se cu o arogantza de mitocani,”
    CINE SUNT MITOCANII??Cum isi permite??

    Cum se interpreteaza asta?:”
    „ceilalti care trolleaza in dorul lelii de mult timp pe aici, lipind afise cu nutzi si base si
    sustinand ca asta-i blog de partid.”
    CINE TROLLEAZA??CINE A LIPIT AFISE CI BASE??CINE SI CIND A SUSTINUT ca COPACUL este blog de partid???

    dar asta cum suna?:

    „n-ai cu cine,
    nu le cere raspunsuri despre chestii serioase, ca sunt numai cu sabloane,
    s-au saturat de lipit afisele pe stalpi si vor si ei sa avanseze,
    adica sa le lipeasca pe garduri.
    Printre timp primesc si cate o cafea rece la 50 de postari tampite.
    Internetul si-l platesc singuri. Din convingere.”

    Dar asta este o postare decenta sau un atac grosolan la persoane?:

    „pai, si ce cauti aici daca aveti treaba?!
    Prostimea de aici e deja convinsa.
    Inainte de a aparea tu au aparut doi din prostimea de la Nasoltv, Markus si Nachtus,
    deja fezandati.
    Ia-ti-i inapoi.”

    Vezi undeva comentarii pe tema?
    Sau doar dorinta de atac la persoana,
    grosolana,incisiva ,insultatoare???

    Raspunsurile mele si ale altora vizati sunt doar REACTII la aceste provocari menite a ne determina sa plecam de la Copac…

    Si mult nici ca imi mai lipseste…Exista o noua ofensiva sustinuta in 2-3-4 pornita impotriva basistilor fideli si loiali,impotriva Presedintelui chiar… doar am citit in aceste zile asteptind sa inceteze ..m-am abtinut si nu am mai intrat in o polemica absolut indusa cu scop definit…

    Dar ce se intimpla acum ,prin revendicare de drepturi absolute impotriva unor „mitocani fezandati” a unei” prostimi”,a unor „lipitori de afise”,situati in pauperitate si „platiti cu cafele reci” pentru „postari timpite”..este deja prea mult…
    Incredibila situatie..in care autoarea dejectiilor trage victorioasa concluzia finala:
    „Daca te bazezi pe Mihaela Barbus inseamna ca o sa le tai macaroana si celor care tot lipesc afise de partid pe aici de multe luni incoace, incotzopenindu-se cu o arogantza de mitocani,”

    • Mark
      punctul tău de vedere e luat în considerare. Dar mai sînt și altele. Tu ce crezi că ar trebui să fac?

    • @mark, daca tot ai o sfanta indignare, profita de faptul ca viermele cap patrat @billa a comis un articol de analiza la Alergator. cu titlul. Basism=Udrism=zero Daca vrei sa analizezi articolul (nu pe @billa) ca basescolog (adica specialist in fenomenul cu pricina ) ce esti, esti binevenit.

    • Dupa mine sunt trei optiuni aici:
      1. Ocaua mica (am „beneficiat” de ea inainte de eurparlamentare): se baneaza „temporar” atat producatorii de maculatura, cat si cei excedati de chestia asta. @Luminita out, @noapte out, @markwilliams out. E un scandal, da aparenta de judecata solomonica, dar nu face decat sa enerveze lumea de calitate si sa scada nivelul copacului, e de fapt o optiune nr. doi mascata.
      2. Optiunea „de partid”: se baneaza scurt si cuprinzator @luminita, noul „vierme rosu”.
      3. Optiunea „de dreapta”: se renunta la vreo 4 dintre comentatorii ce produc maculatura in mod regulat. E dur, dar corect. Se stiu ei si ii stim si noi. Da, e adevarat, aia posteaza in fiecare zi, discuta intre ei, se gratuleaza, se felicita pentru afise si invective, isi plang pe umar frustrarile, ataca in haita orice deviationist de la basismul pur si dur, dar in acelasi timp cam tin lumea la distanta. Cand vine cineva nou, mai doxat, cum ii fac un „om la om, pe tot terenul”. Vorba ceea: „Şi dacă mâna ta cea dreaptă îţi devine piatră de poticnire, taie-o şi arunc-o de la tine, că mai bine îţi este să piară unul din mădularele tale, iar nu tot trupul să-ţi fie aruncat în gheenă.”

      • Deci tu nu crezi decît în decizia de partid. Cliche!

      • S-a marcat bilă …. 🙂 ….după mine optiunea cea mai clară e să dai indicatii si ordine la tine pe blog .

        Mai sunteti mulți cu dirijatul si organizatul la altii acasă ???

        Da ce tupeu jegos pe voi ,trupa Scooby doo

      • Cea mai buna gluma a ultimului trimestru la Copac.
        Mark enerveaza lumea buna….(adica pe Bill,Last si Lum inita??) si scade nivelul copacului?????????

        Remember ..prima mare crestere a nivelului copacean s-a inregistrat la data cind eu si night publicam cite ceva pe aici…VIZIBIL!
        Tu emiti judecati proprii de valoarea celorlalti,eu am adus ,negru pe alb exemplificarea radacinii raului.

        La urma urmei,de cind te infatisesi ca si un decident in politica Copacului??Cu ce drept??Titulatura de „vierme rosu”(execrabila ,de fapt )ati adus-o singuri strecurind proprietatea termenului la ceilalti…Urit,foarte urit!
        „Dat-i afara pe X,Y,Z ca sa raminem noi???”

  75. 😆 😆 😆

    Mark

    Tu nu esti sănătos ????….chiar iei in serios ce scriu Arlechino si Colombina …..cuplul de comici frustrati de p-acilea ??? ..

    • Lasa-i mey ,să scrie ce vor ….ce vrei acu ???….să le sară IQ-ul din cap de tot si așa dau p-afară 😆 😆

      Unde mai ai tu parte de așa ‘telectualii de mucava pestriți …

  76. E acceptata cam de toata lumea ideea ca oamenii fac institutii si nu invers. Nu, eu cred ca Traian Basescu ar trebui sa fie primul care sa militeze pentru valoarea persoanei, pentru ca un individ valoros (nu doar determinat si puternic) poate (chiar el a demonstrat ca e posibil) invinge institutia bolnava, iar in Romania mai e mult de luptat cu asemenea entitati. E bine ca Traian Basescu si-a exprimat optiunea, dar eu as fi preferat sa o faca direct, cu incredere (de fapt a facut-o, intr-un fel, laudind-o deschis pe Udrea) si fara sa introduca ideea ca ar sustine orice candidat al PMP – sursa „explicatiei” articolului de aici. Daca era asa de increzator in puterea institutiei, nu o rupea cu PDL-ul, la urma urmei, ci sustinea azi candidatura lui Blaga la presedintie, un om cu rezistenta fizica deosebita, la rindul lui, as spune (desi n-ai zice).
    Ce rost are sa tot ascundem elefantul in cires? Citesc, in tacere, de mai mult timp blogul asta si pot sa spun ca procesul de pitire se observa clar, de la mare distanta, desi filadel este fara doar si poate unul dintre cei mai inteligenti bloggeri peste ale caror teste m-am nimerit eu vreodata cu ochii si mintea. Evident, capacitatea mea „analitica” poate fi pusa la indoiala justificat, avind in vedere ca nu sint nimic mai mult decit un alt puricel anonim online (troll, I guess?!)
    Basescu o sustine pe Udrea pentru ca i-a fost loiala, pentru ca probabil are incredere in potentialul si capacitatea ei de lider politic si, deloc de neglijat, pentru ca aceasta varianta l-ar ajuta cel mai mult pe el, persoana Traian Basescu fostul presedinte, in viitorul apropiat.
    E optiunea lui, nu e si optiunea mea. Dar asta e cam ce ma separa de Basescu azi. Eu nu votez Udrea, el voteaza Udrea. Tradam Romania vreunul dintre noi? Sintem culmea raului? Cind ma gindesc ca 40% sau mai multi voteaza Ponta, ma trec fiori pe sira spinarii. E drept si ca intre Udrea si Ponta eu deja am ales. US.
    Scuzati-mi interventia si sper sa nu va supar pe multi, mult, sau des. Cred ca lucrul cel mai important in vremuri grele e sa gasim puterea de a ramine uniti in a ceea ce ne uneste. Ideal, e-adevarat, in opinia mea, fara Udrea. Cerc vicios si pace 🙂

    • Salut @adrian
      Evident pentru un om tanar ca tine US este optiunea. Singurul impediment cand esti acolo este ca te uiti cu inima sfasiata peste ocean, la tara aia, majoritatea prosti restul smecheri sau ticalosi. Dar te intorci apoi la treburile tale cu spatele spre ocean si uiti de drama de aici pentru o vreme. Apoi iar te apuca ! 🙂

    • mäi grozavule, faci teoria porcului bolnav, las-o intrigantule

    • @Adrian: ok, nu-ti place Udrea. (chiar as fi curios sa stiu de ce, pentru ca si eu ma straduiesc sa nu-mi placa personajul, dar nu am gasit argumente valabile).
      Daca ai intentia sa votezi Macovei sau Cristi Diaconescu (chiar si Melescanu as spune…dupa oarecare gandire) esti un tip onest si inteligent. Daca votezi cu orice parte a GIO (Ponta, Iohannis, Domnudan, Ghise, ce-o mai aparea…), iti incalci propriile reguli.
      P.S. Ai grija la anturaj.

  77. ce ridicol acest Nästase 7 case, precum o cocotä masculinä,
    spune singur cä barba ii stä bine, ce päduche castrat, cu vocea lui
    chiar este bun de film, desene animate.
    cum nu stiu oamenii sä pästreze inältzimea ,la care s-au cätzärat.
    UN STUPID.

  78. poate nu ați urmărit ultimele declarații ale Adrianei Săftoiu?

  79. și țineți minte…ACL va face rocada cu Predoiu…

    • asa, daca facem scenarii, ar fi multe (desi il prefer lui Ciolhannis pr Predoiu).
      Cit despre otravita de Saftoaica, nu si nici nu cred ca este ceva de retinut, decit o figura incruntata si acra 😛

      • Cred că lucrurile vor fi și mai clare dacă Doamna Săftoiu vorbește despre fapte concrete din vremea …coabitării cu Doamna Elena Udrea…Nu e păcat să așteptăm vremea deschiderii arhivelor, când arhivele sunt printre noi? A lăsat impresia că va propune în partid o decizie în sensul publicării unor date și informații cu care s-a operat în miezul puterii…

        • discutii pe presupuneri nu fac; daca ai ceva concret, poftim.
          Cu precizarea ca doar nu o fi Saftoaica o sfinta si Udrea dreaqul gol.
          Las-o jos.

  80. Eu am știut traseul politic al Doamnei Elena Udrea din momentul când a devenit ministru la dezvoltare și când am văzut bugetul…și mai ales când s-au eliminat verigile intermediare în alocarea banilor spre primării. Își pregătea susținerea primăriilor și a consilierilor locali. Lucru care i-a reieșit din plin. e foarte apreciată de majoritatea administrațiilor locale din țară. Aici e marea necunoscută care poate răsturna sondajele actuale și mai e una…Dragnea. El e făcut din același a…luat, și a lucrat mult împreună cu Președintele. E singurul care-i poate lua locul doamnei Udrea …în speranțele primarilor…lucru arătat foarte clar de Președinte în toate referirile la Dragnea și la banii pe care-i are pe mână. Dacă Dragnea rămâne în jocul pe care-l face acum, indiferent ce se întâmplă cu Ponta până la alegeri, doamna Udrea nu-i poate folosi calea bătătorită cu așa mult sârg…

  81. Frumos articol, @filadel.
    @filadel – caracter. @flendurosii – caricaturi.

Lasă un răspuns către nightmare Anulează răspunsul