IMMnopolitica

„…. Partidul XX trebuie să facă un contract cu IMM-urile. Cum ? Face în program o ofertă cu date, cifre și deadlineuri pentru imm-uri. Aici nu e vorba de garagară și România, aici e vorba de viață și bunăstare. Pentru că nu ne interesează producția industrială ci ne interesează bunăstarea celor ce aduc 75% din PIB.
Este grupul cel mai compact și poate aduce voturi de la, să zicem, 25%-30% din votanți (votanți ai pnl, pdl, udmr și….. absenteiști ). Ei cuprind nu numai patronii dar și angajații (78% din total forță de muncă ) și familiile lor
2
De ce nu trebuie mai mulți ? Pentru că ajung. Dacă ajung la cifrele astea, apar maimuțele și cei ce merg pe caii câștigători .”

(LastNightMusic)

Întreprinderi mici și mijlocii pe dimensiuni în Ro în 2007 !!!

000 – 009 = 397.901…… angajați = 885.711
010 – 019  =    24.869….. angajați = 330.976
020 – 049 =    15.189 …… angajați = 458.929
050 – 249 =       7.635 …… angajați = 777.551
250 – ….. =         1.497 …… angajați = 1.260.056

……..TOTAL = 447.091 … angajați = 3.713.223

Dinamica IMM-urilor a săltat binișor în 2007-2008 de la 447.091 la 512.753 dar în perioada austerității Boc, 2008 – 2010 a fost negativă, cu o „creștere” în jos la 498.127 în 2009, adică – 2,85% și apoi la 450.168 în 2010, respectiv -9,63%, scădere de peste 3 ori mai accentuată decât precedenta.
Nu am găsit date pentru 2011-2012 și pentru ultimele luni, dar în situația în care trendul scăderii s-a stopat sub guvernarea Ponta din ultimii doi ani și nu s-a accentuat și mai tare (ceea ce nu e deloc exclus … dacă luăm în calcul evenimentele din 2012 și tsunami-ul taxelor ce are loc acum) atunci cred că putem avea în vedere undeva în jur de 332.000 IMM-uri la momentul la care discutăm și poate cam 300.000 prin 2014.

Cu o scădere de 33% față 2007 când numărul angajaților acestora ajungea la cifra de mai sus de 3.713.223.
Dacă proporția s-ar respecta și-n numărul angajaților, asta înseamnă cam 2.500.000 de angajați rămași în sectorul IMM.
Din care afaceriștii-lipitori la bugetul statului constituie foarte probabil partea leului.
Și din care cu siguranță NU 100% din angajați rezonează cu concepția socio-economică a patronului.
Nu știu dacă ce rămâne pentru a conta pe ei drept susținători ai dreptei economice scade sub 1.000.000 dar cred că de 2.000.000 nu ar trece, cel puțin la prima vedere.
Asta e partea goală a paharului.

Partea plină e că cei care au ieșit din schemă între timp, nu pot fi decât în două poziții : ori deja angajați la stat ori supărați pe faptul că și-au pierdut locurile de muncă.
Precum știm, statul s-a umflat deja peste curelele personale și mai degrabă începe să dea înapoi pe palierul angajărilor. Oricât ar vrea Ponta & Co, nu mai au cu ce-i plăti.

Cu alte cuvinte, diferența asta, de încă aproape 2.000.000 de indivizi, care a rămas în aer, are toate șansele să fie chiar mai de dreapta decât unii din cei care activează actualmente în armata IMM-urilor.

Cred că aceste 2-3 milioane de votanți pot fi în mare parte cei din „stratul C” al tortului despre care vorbește Barbu Mateescu în „Tortul dreptei”, respectiv cei care de regulă înclină balanța.

Ce înseamnă asta ???
Un lucru simplu : teoria prietenului Last pare să fie viabilă.

Evident, tot ce am pus mai sus este o speculație extrem de aproximativă, cifrele pot fi corectate cu datele la zi și mai ales procentele celor ce ar agrea politica IMM-urilor pot fi mai bine evaluate de profesioniști (niște sociologi ar fi numa’ buni, ziceam deunăzi 😀 ) dar în linii mari cred că ar funcționa.

Asta .. e unu.
Doi !
Cum stă PMP la oferta pe mâneca asta ???

Din manifest, după ce am simplificat tocătura oratorică după metoda „George Carlin” 😀 mie mi-a rămas o singură referire sub forma: „Ne-am săturat de un Stat maximal la taxe și minimal la investiții și la creare de locuri de muncă! Vrem minimum 20% din cheltuielile publice anuale alocate investițiilor și creării de locuri de muncă!”,
care în traducerea mea înseamnă o tentativă de keynesianism cu care personal nu rezonez foarte bine.
Cred că este de fapt punctul de unde încep divergențele mele cu Purly și asupra căruia vom reveni periodic.
Nu mă împac cu „investițiile de stat”. Dar sunt dispus să-l accept pe moment drept treaptă intermediară spre ceva ulterior mai bun.

Însă cred că înainte de a-mi exprima părerea și a trage o concluzie ar fi bine să mă uit mai cu atenție la documentele PMP, chestie care cere puțin timp ce-mi lipsește momentan.
Dacă e cineva care o poate face mai iute, o așteptăm pentru atârnat în pom.

Viq

89 responses to “IMMnopolitica

  1. PROGRAMUL
    PARTIDULUI MIȘCAREA POPULARA
    (transmisa de markwilliams tot la copac, cind viq a fost in concediu)

    Dă clic pentru a accesa Program-PMP.pdf

  2. Vad ca dezbateti problema de citeva zile.
    Ati reusit sa identificati bazinul.
    Plecati de la ideea ca salariatul IMM ului este convins ca bunastarea lui depinde de cea a IMM ului.
    Nu a existat campanie electorala in care sa nu fie tintit si IMM ul.Mai mult IMM a fost prezentat ca fel de bagheta magica care rezolva tot.

    Exista la fiecare runda de alegeri studii care arata componenta corpului electoral activ.A citit cineva asemenea studii pentru a vedea cum au actionat salariatii IMM urilor?
    De obicei un segment tinta are preocupari si mai ales nevoi comune.Ce i leaga pe salariatii IMM urilor? Ce i diferentiaza de salariatii marile regii de stat?Comportamentul unui salariat dintr o afacere cu 3 angaljati este acelasi cu cel dintr un IMM cu 500 de angajati?
    Eu cred ca daca cineva chiar vrea sa promoveze o asemenea strategie ar trebui sa intre in legatura cu sociologii care au masurat in dibverse ocazii optiunile electoratului, sa determine comportamentul respectivilor salariati si de abea apoi sa ii grupeze intr o tinta.

  3. wishful thinking si la unii si la altii … in politica romaneasca exista o singura regula. este seful gospodar si ascultat (vezi Basescu)? merge bine la toti

    este seful de cacao, hot sau fara autoritate (vezi Geoana, spre exemplu) – merge rau la toti
    pot sa scrie 3 filozofii cei de la pmp … nu au nici o valoare cat timp nu au un sef bun. sper, pentru ei, sa ramana Basescu acolo

    nu mai cred in initiative ale grupurilor, in Romania, deoarece nu am dezvoltat comunitati. cand vom avea comunitati si spiritul lor dezvoltat – poate vom avea o clasa politica bazata pe grupuri de oameni politici

    acum mergem pe sefi. cum e si la rusi.

  4. Din Programul PMP cu privire la rolul si functia statului:
    Susţinemun stat suplu și eficient, puternic prin autoritatea sa, adică:
    a. stat care se ocupă cu precădere de funcțiile suverane (apărare, siguranță, ordine,
    politică externă, monedă)și intervine doar subsidiarîn restul domeniilor;
    b. parlament eficient;
    c. administrație modernă și depolitizată;
    d. Statul trebuie să-și mențină monopolurile numai în domeniile strategice, lăsând loc
    concurenței libere în celelalte sectoare;
    e. reglementăriminimale și legislație clară;
    f. reducerea fiscalitățiiși a supraimpozitării muncii.
    Vom depolitiza statul, adoptând drept regulă generală numiri politice exclusiv la nivel de
    ministru şi secretar de stat și cabinetele acestora.
    Dorim un serviciu public eficient, organizat potrivit principiului subsidiarităţii.
    Respingemideea de stat care reglementează fiecare aspect al vieţii umane.

  5. PMP vizeaza si electoratul din mediul rural,numeros si manipulat de catre autoritatile locale catre partidul care tuteleaza administratia locala:

    Susţinem o agricultură multifuncţională și antreprenorială, conştientă de rădăcinile ei tradiţionale, dar care acordă un loc creativității și inovaţiei.

    Ne dorim o repartiţie corectă între culturile intensive și culturile bio și artizanale, ca şi între
    exploatărilemari și mici.

    Vom fi vigilenți în ce privește calitatea alimentelor, prezervarea mediului rural, păstrarea
    nealterată a apelor și pădurilor pentru generațiile viitoare.

    Vom menține garanţiile publice pentru sectorul agricol, prin proiecte finanţate din fonduri UE.

    Vom îmbunătăţi infrastructura rurală, calitatea serviciilor publice și accesul în regiunile rurale.18

    Suntem preocupaţi de dezvoltarea unor locuri de muncă non-agricole în mediul rural, între care
    cele aferente activităților de turism.

    Vom promova intrarea tinerilor în industria agricolă, pentru a limita exodul din mediul rural și
    îmbătrânirea populaţiei rurale.

    Vom promova consumul de alimente produse în agricultura din România, pentru a spori
    numărul de locuri de muncă din agricultura noastră.

    Recuperarea deficitului de siguranţă
    alimentară trebuie să se bazeze pe stimularea agriculturii autohtone.

    Vomsusţine acţiuni de valorificare a produselor agricultorilor în pieţele urbane.

    Pledăm în favoarea unei structurări a spaţiului rural care să asigure echilibrul dintre nevoile
    sociale, economice, patrimoniale și de mediu.

    Vom încerca să aducem la zi și să întreținem cadastrul pentru întregul teritoriu.

    Am constatat ca s-au pregatit fonduri europene in valoare de 400.000 de euro,pentru tinerii din mediul rural cu virste intre 15-20 de ani care isi vor dezvolta afaceri proprii pe specific zonal.
    Mi se pare semnificativ ca Presedintele Traian Basescu s-a preocupat de aceasta alocare…sa vedem daca PMP stie si poate sa aplice.
    Fiecare tinar cuprins in acest barem de virsta poate canaliza energiile unei familii ,ofertind locuri de munca si venituri..

  6. Bravo Marcu,

    In sfarsit ai reusit sa redai esenta. Vezi, asta e deja … altceva.

    PMP e singurul care nu vrea ca ceilalti parlamentul ineficient, administratia invechita, cresterea fiscalitatii, legislatia incalcita, politizarea statului.

    Cred ca are succesul asigurat de pe acuma tot in masura in care ce promite nu se regaseste si la ceilalti

    Inca o data, bravo 😉 Ufff … ce simplu era si nu si-a dat nimeni seama

    hi hi hi

  7. Cred ca cei care au raspunsuri la intrebarile de mai jos,si propuneri,inclusiv cu privire la IMMuri o pot face la adresa de email afisata..

     Economia, mediul de afaceri, piețele muncii, finanțe, inovare și competitivitate
    Asemeni curentului de centru-dreapta european, credem că „economia trebuie să servească oamenilor, nu invers. România și Europa au nevoie de o strategie economică și financiară constantă, coerentă, ambițioasă, orientată spre creștere economică pe termen lung, atât în perioada de criză, cât și ulterior. Respingem soluții individuale și ad-hoc.”1 Considerăm că nu există industrii condamnate a priori, ci eventual game de produse pentru care industria din România are oportunități de dezvoltare limitate. Crearea de locuri de muncă și atingerea unor cote ridicate de angajare a forței de muncă sunt coordonatele în cadrul cărora este necesar să găsim răspunsuri adecvate.
    Vulnerabilități:
    Improvizația și lipsa de politici pe termen lung.
    • Politici populiste și nesustenabile.
    • Lipsa predictibilității fiscale precum și existența unui Cod Fiscal stufos.
    Teme de reflecție:
    Economie:
    • Cum conciliem nevoia de dezvoltare, deci de investiții, a României cu menținerea unui nivel scăzut al datoriei publice și al deficitului ?
    • Cum putem stimula absorbția de fonduri europene în vederea obținerii unei creșteri economice sustenabile?
    Mediul de afaceri:
    • Care este gradul corect de angajare a statului în economie astfel încât să nu perturbe activitatea antreprenorilor de bună credință, dar care să poată preveni comportamentele abuzive ale celor lipsiți de etică?
    • Cum sprijină statul cucerirea de către firmele din România a piețelor emergente?
    • Care sunt mijloacele de sprijin de care au nevoie constant întreprinderile mici și mijlocii, precum și antreprenoriatul pentru a deveni sursă constantă de locuri de muncă și de creștere economică sustenabilă?
    Piața muncii:
    • Cum creăm și păstrăm locuri de muncă?
    • Cum realizăm o mai bună tranziție a tinerilor noștri de la scoală spre o profesie?
    Finanțe:
    • Excludem orice creștere a poverii fiscale asupra contribuabililor. Cum optimizăm utilizarea resurselor pentru investiții ale statului?
    • Cum luptăm împotriva evaziunii fiscale?
    • Care este modul corect de repartizare a poverii fiscale în societate?
    • Cum stopăm contrabanda și evaziunea?
    • Cum realizăm reducerea poverii administrative a firmelor, în special în cazul afacerilor mici?
    Inovare și competitivitate
    • Care sunt nișele de dezvoltare pe viitor în care, anticipându-le, putem deveni lideri?
    • Cum stimulăm industriile cheie cu un potențial din ce în ce mai ridicat de creare de locuri de muncă (economia ecologică, sectorul sănătății și al asistenței sociale, economia digitală, producția de înalt nivel tehnologic)?
    • Cum aducem în România industrii performante?
    • Cum încurajăm micii comercianți?

    E-mail: ecofin@miscareapopulara.eu

  8. ‘Neata !

    Tucu2

    Da si nu.

    Zici : ” Plecati de la ideea ca salariatul IMM ului este convins ca bunastarea lui depinde de cea a IMM ului.”
    Eu am zis : „..cu siguranță NU 100% din angajați rezonează cu concepția socio-economică a patronului.”

    Zici : „…daca cineva chiar vrea sa promoveze o asemenea strategie ar trebui sa intre in legatura cu sociologii care au masurat in dibverse ocazii optiunile electoratului,..”
    Am zis : „..cifrele pot fi corectate cu datele la zi și mai ales procentele celor ce ar agrea politica IMM-urilor pot fi mai bine evaluate de profesioniști (niște sociologi ar fi numa’ buni, ziceam deunăzi 😀 )..”

    Din cunostintele mele sunt cel putin doi sociologi profesionisti ce contribuie activ intr-o forma sau alta la MP : Preda si Lazaroiu.
    Or mai fi si altii.

    Deci avem pareri comune 😉

  9. Mark, Scorpy

    Thank’s.
    M-am aplecat mai atent.
    Se pare ca trece putin dincolo de Keynes.
    Cred ca la nivel propuneri m-a castigat 😀 😀 😀 😀

  10. Cristian

    Se poate sa ai dreptate.
    Chiar daca e asa, nu strica niciunde sa puna lucrurile limpezi pe masa.
    Conteaza pentru cei ca mine.

  11. Servus, all!

    Am inteles punctul de vedere al lui Last (nu chiar atat de greu pe cat i-a parut lui, sau altora, probabil).
    Cred ca e o idee buna postul de azi al lui Viq.
    Si am apreciat multe din comentariile din ultimele zile.
    Incerc sa accept ca si comentariile personilor pot fi utile (daca sunt valorificate in interesul nostru, nu al lor).

    Eu nu am cum sa contribui prea mult in discutii. E mai bine sa-i las sa vorbeasca pe cei care chiar se pricep. Singura mea certitudine pe subiectul asta este ca avem nevoie de o clasa de mijloc puternica. Adica sa reprezinte o forta economica si prin asta, sa devina o forta social-civica…In aceasta ordine, cred.
    O guvernare de dreapta ar trebui sa asigure nu reglementari economice pe zona privata, ci sa vegheze asupra respectarii si functionarii unei legislatii adecvate si sa asigure un cadru fiscal optim pt ca sectorul privat, reprezentat in primul rand de IMM-uri, sa se dezvolte si sa ia amploare.

    Poate ca mesajul = oferta politica a unui partid, cam asta ar trebui sa cuprinda: solutiile practice, exprimate clar, despre ce poate face pt ca IMM-urile sa-si dezvolte propriile capacitati pe PUTERILE LOR, fara sprijin interventionist din partea statului. Statul (si puterea politica, oricare ar fi ea la un momentdat), NU trebuie sa le impiedice sa fie, dar nici sa le AJUTE (prin interventii directe de reglementare pe zona privata) sa FIE, ci SA LE LASE SA FIE.
    Ultimele doua decenii au insemnat dimpotriva, ca au fost „ajutate” exact cat sa nu fie, sa nu ajunga ceea ce ar trebui.

  12. Viq
    Daca povestea a fost lansata dupa ce sociologii au zis ca IMM urile pot fi tratate ca grup social este OK.
    Nu vad ce ar fi rau in asta.
    Cu cit mai multe grupuri identificate si carora li se poate aplica o strategie cistigatoare cu atit mai bine.

  13. Este o idee bine venita si argumentata.Electoratul IMM..
    Dar nu sunt de acord ca este suficient…Acest electorat este impartit dupa interese si dupa modul de lucru sau acces la fonduri..Pe de alta parte ,eu nu cred ca pe cei bine intentionati,fara contracte cu statul,fara conotatii de iz politic mai pot opta pentru promisiuni..

    Spun ca PMP se adreseaza sectorului agricol,mediului rural,pentru ca AICI se afla VIITORUL masiv investitional din Romania.Si exista mediu propice pentru a atrage taranul,lucratorul agricol, micii meseriasi, sau dezvoltatori de industrie si servicii rurale,agricole.

    Sa nu neglijam diaspora,daca luam in considerare educarea celor plecati intr-un altfel de sistem ,unul functional,o alta viziune asupra muncii si valorificarii ei,o alta perceptie privind politica unui partid sau altul..

    Sunt citeva milioane de romani in diaspora…si alte milioane in familiile lor de acasa…

    Si,nu in ulltimul rind,PMP tinteste elita,intelectualitatea ,mediul academic si de cercetare,adica toti cei care NU S-AU IMPLICAT ,au stat deoparte de partide si activitatea acestora,constituind ,in majoritate electoratul absent sau indecis..

    Stiu cu siguranta ca PMP nu are strategii de ademenit electoratul fidel al USL…sau PDL…

  14. @Mark
    Crezi oare ca ei au timp de filosofii stufoase pentru care trebuie sa fi absolvent de faculate in domeniu?
    Nu ,clar nu!
    Am mai spus legi simple la obiect si cod fiscal clar apoi vor sti ei ce sa faca si cum sa faca bani.Nu au nevoie sa urmeze ,,inteleptele indrumari de partid si stat”.
    O lege ar trebui sa sune cam asa:
    Art.unic Nu fura!
    Pedepse:………….
    Fara alte interpretari cu sa vedem de ce?
    Am fost la un tribunal cu ceva ani buni in urma si judecatorul il intreaba pe unul:,,-De ce ai furat vaca de pe islaz?
    -Nu am furat-o am luat-o!Raspunde mirat.
    -Cum ai luat-o ma,ce era a ta?
    -Domnule judecator se spune ,,a fura” cand iei ceva ce este pazit dar cand nu este pazit eu spun ca am luat.”
    Am ras de m-am prapadit de explicatia data si mi-a ramas in minte vie.

  15. Mark

    Sunt de acord ca o formatiune poitica trebuie sa aiba o strategie pentru toata societatea. De-asta consider ca prosteli precum UDMR, ce se adreseaza STRICT unei categorii de populatie (oricare ar fi ea) nu are ce cauta intr-o societate omogena ce evolueaza intr-un teritoriu comun si are aspiratii comune.

    Dar orice formatiune are niste caracteristici privind perspectiva economica si/sau sociala prin care se deosebeste de altele de acelasi fel.
    In functie de asta, unele categorii sociale pot fi „piata-tinta” mai mult decat altele.
    In cazul nostru ne orientam la sectiunea care (poate) tine Romania in picioare.
    Incercam sa extragem cat de cat osatura pe care societatea s-ar putea dezvolta si sa vedem cum se raporteaza formatiunea politica la ea.

    Si taranii e buni, si diaspora, si soferii….
    Dar probabil ponderea e diferita.

  16. Ar fi bine ca immonopolitica sa fie mai mult politica decat monopol. Un fel de strigat „Nu ne furati munca!” (este important semnul exclamarii, pus de BNR si FMI). Asta pe partea din dreapta.
    Pe cealalta parte, partea de dreptate, tema „Sa nu furi!” (este important si aici semnul exclamarii, pus de ANI, DNA, Macovei, Boagiu, Papahagi, MRU, chiar si de Neamtu -desi el a lucrat si la discreditarea celui mai onest politician al vremii, Boc) este suficienta pentru a aduce in trena reparatorilor pe pagubasii hotilor (sa nu uitam ca marile averi nejustificate ale Ro s-au facut prin deturnarea banilor pe care statul i-a corectat prin taxe – cerc vicios, cam 75% de la imemeisti. N.B.: hi, hi, hi….).
    Concluzie: Unirea dreaptei cu dreptatea vor obliga stanga sa intre in conflict cu stramba. Acum, cine este persoana cea mai potrivita transmiterea mesajului ramane de vazut. Dar trebuie sa aiba o voce placuta si sa agite convingator catusele atunci cand striga de la tribuna: „Sa nu furi munca altuia!!!!!!”. Nu stiu daca asta este mai mult de dreapta sau mai mult despre dreptate, dar niciuna nu ar trebui sa urmareasca monopolizarea. Noi vrem sa polizam (slefuim) toate fetele.
    PS: „Sa nu chiulesti!” devine, in aceste conditii, implicit (hi, hi, hi…)

  17. Comunicat de presă
    Materiale de presă | 19 august 2013
    Bilanţul negru al celor 68 de săptămâni de guvernare Victor Ponta. DEMISIA!

    Astăzi se împlinesc 68 de săptămâni de guvernare USL cu Victor Ponta în rol de dirijor. Din păcate pentru români, bilanţul celor 68 de săptămâni este cel mai întunecat cunoscut de vreun Guvern al României de după 1989.

    Iată faptele:

    – Doisprezece miniştri au părăsit cabinetul „cel mai cinstit şi profesionist”, după cum îl anunţa domnul Ponta, din motive de incompetenţă, plagiat, incompatibilitate şi condamnare penală.
    – O tentativă de lovitură de stat eşuată, care a costat România peste 3 miliarde de euro.
    – Ratarea obiectivului naţional de aderare a României la spaţiul Schengen.
    – O privatizare ratată, este vorba de Oltchim, şi una dubioasă, CFR Marfă, pe cale să eşueze şi ea.
    – Distrugerea Institutului Cultural Român prin numirea şi păstrarea în funcţie timp de mai multe luni a unei sinistre figuri: Andrei Marga.
    – Creşterea evaziunii fiscale în primul semestru al anului 2013 (minus 713 milioane de lei).
    – Introducerea a 21 de noi taxe şi impozite în ultimele şapte luni şi pregătirea unui alt rând de biruri începând cu 1 septembrie 2013.
    – Presiuni publice repetate asupra judecătorilor şi procurorilor atât din partea Primului Ministru, cât şi din partea altor membri ai Cabinetului.
    – Eşecul lamentabil în atragerea de fonduri europene: minus 3.347 milioane de lei faţă de cât fusese programat în primul semestru al anului 2013. Rata generală a absorbţiei în iulie 2013 a fost de 15%.
    – Ratarea obiectivului de revizuire a Constituţiei, programat pentru sfârşitul anului 2013.
    – Ratarea finalizării procesului de reorganizare administrativ-teritorială, programat pentru sfârşitul anului 2013.
    – Creşterea şomajului de la 6,7% la 7,6% în mai puţin de un an de zile.
    – Tăierea a aproximativ 900 de milioane de lei de la capitolul investiţii, ceea ce a dus la blocarea numeroaselor lucrări de infrastructură, printre care amintim tronsonul de autostradă Arad-Nădlac si lucrarile de la Metroul din Drumul Taberei.
    – Incapacitatea de a prezenta până astăzi o formă acceptabilă a Acordului de Parteneriat cu Comisia Europeană care vizează priorităţile României în exerciţiul bugetar 2014-2020 şi modul în care vor fi cheltuite fondurile alocate.
    – Peste 100 de primari şi aleşi locali ai USL declaraţi incompatibili de Agenţia Naţională de Integritate.
    – Un număr record de 160 de ordonante de urgenţă în 68 de săptămâni.
    – Pierderea a peste 400 de milioane de dolari în negocierea datoriilor companiei Rompetrol.

    Acest bilanţ catastrofal denotă o proastă guvernare, care se reflectă în viaţa de zi cu zi a românilor. Din acest motiv, Partidul Mişcarea Populară cere demisia IMEDIATĂ a domnului prim-ministru Victor Ponta. Doar un asemenea gest i-ar scuti pe români să mai suporte alte săptămâni de incompetenţă şi impostură, care le afectează direct nivelul de trai.

    Eugen Tomac
    Presedintele Partidului Miscarea Populara

  18. bunä,
    ar trebuii pe toate blogurile si unde se poate, cerut demisia ,
    lui Ponta mincinosul si Guvernului incompetent.
    nu numai MP trebuie sä cearä, sä cearä romanii totzi,
    nu asteptatzi numai dela catziva politicieni, ajutatzi, trebuie sustzinutzi

    mincinosul plagiator, continuä cu prostiile si nerusinarea, marlänia si golänia. ajunge cu impostura.

  19. o atacä pe UDREA, mincinosul plagiator PONTA; ESTE LESINAT DUPÄ UDREA. se ascunde sub declaratzii politice, dar isi aduce aminte cä era in costum de baie, este asa de obsedat cä spune ” in pielea goalä,” asa si-o inchipuie el. STUPID OM ponta.

  20. Ponta A SPUS, face presiune la DNA, pt. VIdeanu, Tomac ETC

    cum se numeste asta??????????????

    dar cand se vor termina anchetele pt. fraudarea referendumului.

    DOMNILOR PROCURORI – DOSARUL DRAGNEA , DECE NU ESTE

    SOLUTZIONAT; CINE IL ASCUNDE??????????????????

    CINE ESTE VINOVAT; FIE SI MORAL; DE MOARTEA PROCURORULUI

    PANAIT?????????????

  21. hai copii, nu-l läsatzi pe retardatul Ponta sä murdäreascä pe orcine,nu ajutatzi numai pe blogul asta, postatzi peste tot.
    nemernicul plagiator, are asa multe la activ, el trebuia sä stea la
    inchisoare de mult.pasivitatea nu ajutä.

  22. Salut
    A discuta in felul asta e ca si cind am evalua umbrele din pestera lui Platon
    1
    Am spus imm+angajati+rude pentru ca am considerat-o singura multime cu interese complet opuse de Elita adica un joc de suma nula , de tipul win-lose.
    Toate celelalte grupuri investigate de mine au componente de win-win cu Elita
    2
    Am spus ca nu ne putem adresa la mai multe grupuri pentru ca toti se adreseaza la toti (neamtu are 7 mesaje ) si nu rezolva nimic. Lista lui Mark te face sa casti si sa adormi. Nimeni nu vine la dom Preda dupa lista aia. Seamana cu un briceag cu 50 lame plus ciocan, radio si lanterna.
    3
    Gasiti voi alt grup daca imm nu e bun: barbatii sub `1.60 . biciclistii etc dar gasiti un singur grup.
    4
    Oferta este directa. Partidul trebuie sa actioneze cum zice Lalu in articolul ala.
    5
    Nu va iesi nimic. Oferta va fi facuta prolix, la toti odata, Preda e prea lacom si ii vrea pe toti (ca si mark de altfel) iar cind e vorba de generalisti Ponta si Hrebe sunt mai buni.

  23. Udrea nu candideazä; DAR HANDICAPATUL O VISEAZÄ NOAPTE PE UDREA, asta este , obsesia unui retardat pt. o femeie frumoasä.

  24. nu mai atacatzi MP.

  25. denuntzul este clar, a lui IORDACHE, „dar la pus BÄSESCU”

  26. @theo , daca o viseaza noaptea , nu e obligatoriu retardat
    e doar impotent

  27. ESTE OBSEDAT SI DIN NÄSCARE RETARDAT:

    marlänia si lipsa de bun simtz, este viatza langä mafiotzii comunisti.
    parvenitzi; dar färä educatzie.

    este inebunit dupä UDREA:

  28. Sa nu gindim limitat.Sau ingust.Sau individualist.Sau unilateral.
    Sa nu etichetam atita vreme cit exista etape de ars.
    PMP prin asta se deosebeste de alte partide.Are fundament.Nu este o adunatura care se repede sa muste din ciolan.Baza se construieste profund si analitic,pe studii si pe directii. Oare nu exista partidulete axate pe un singur domeniu? Parca si unul al IMM-urilor a existat…
    Nu poate fi denumit un succes colaborarea si apartenenta la un grup sau la un domeniu unic,in scopul de a stringe voturi.
    Nici ca se poate nominaliza a fi un partid care cistiga Puterea bazat pe un segment declarativ si insusit.
    Un izolationism?Nu vad absolut deloc o victorie a unui asemenea partid limitat si limitativ.Indiferent de ce fel de contract s-ar semna.
    Ca sa neglijezi valori si domenii de maxima importanta in favoarea unui element identificat a fi util in asigurarea de voturi mi se pare imoral.

    Sa asezi bazele unei strategii valabile la INTREG,armonizind domeniile intre ele nu se poate face decit pe baza de studii,analize,bazate pe date,statistica sau cifre bazate pe rezultate negative sau pozitive si consecintele lor in societate.
    PMP nu este si nu isi propune a fi partidul IMM-urilor.Programul si domeniile supuse dezbaterii publice include si IMM-urile ca motor al dezvoltarii economice ,cu importanta care i se acorda si propunerile care se fac.
    Probabil ca lista expusa a PMP ii face pe unii sa caste.Sunt cei care ard etapele.Profund contraindicat si neproductiv.
    O baza ,fundamentul unui partid nu se face cu o caramida.Se zideste cu expuneri laborioase ,decantate,asezate fiecare ,exact pe locul lor.
    De aici incolo incepe CONSTRUCTIA….
    Sa nu aruncam cu pietre ,inainte de a se edifica PROIECTUL.

  29. sunt curioasä , cine a fäcut conbtestatzie contra PMP,?
    este bine de stiut. cand se dä räspunsul ; dacä este aprobat .?

  30. BRAVO UDREA,! a postat o pozä cu mincinosul la plaje,
    e drept „nu are sutien” si nu este asa frumos ca udrea.

    voi nu mä credetzi, dar analizatzi un pic, mincinosul este inebunit
    dupä UDREA:gandul lui este numai la ea.
    el stie cä nu candideazä, dar este inpulsiv.

  31. Theo, si eu sunt obsedat de tine

  32. 1.iata ce m-a dat azi pe spate:
    „Mişcarea Populară nu este o mişcare, iar populară cu atât mai puţin”
    asta n-am zis-o io, ci domnul predoiu.
    pana la psd, pnl sau chinezi,
    pmp-ului ii va da in cap fratzii intr-u suferintza pdlisti, adica ramuricile dreptei…
    2. teribil de ampla analiza lui viq.
    am citit-o de trei ori si de tot atatea ori m-am pierdut in amanunte.
    numai ca eu am o mica obiectie.
    suntem in romania. si nici un partid nu merge fara o locomotiva puternica. de ce e asa, nu comentez.
    nu mai dau exemple ca le stiti, sunt celebre.
    cine e locomotiva pmp?
    basescu va raspunde preabunul marcu.
    ok, base, dar… nu e cam urat de un (prea) mare procent din votanti.
    d-na udrea? cam acelasi rezultat.
    tomac? scuze…cine e???
    n-am zis ca nu sunt buni si frumosi si destepti sau patrioti.
    am zis ca majoritatea nu-i (mai) vrea.
    ca vrem noi sau nu.
    pai si atunci ce facem, punem in fatza trenului o locomotiva fara rotzi si cu motorul defect???
    scuze pt deranj.

  33. ura este educatzia comunistä, totul se intoarce asupra voasträ,
    totul se pläteste pe lumea asta. iar nesimtzirea de a posta mizerii pe acest blog, aratä caracteristica de viermi uslinosi.
    sä de-a dl. sä pieritzi din ce atzi semänat, ………URÄ:

  34. eu iubesc…intai sunt crestin, apoi votant…

    apoi

    nu eu jignesc
    nu eu injur
    eu nu postez mizerii. O opinie nu e o mizerie, nici ironia nu e, sau nu ar trebui sa fie… o mizerie insa e limbajul vulgar…

    dar oricum, te iubesc si asa, suntem oameni, nu?

  35. @mark
    1
    nu existe partidulete axate pe un domeniu. Dimpotriva, cu cit partidul e mai mic cu atit e mai generalist. Stii tu un partid doar de dreapta sau doar de centru sau doar de stanga ? Nu !! toate sunt ori de cd ori cs ori csd
    2
    Din contra mark si TDS sunt limitati , nu potentialii !:
    Eu si cu tine gandim limitat individualist ingust sau unilateral. Am zis : e partidul lui Basescu si al consilierilor lui atunci e bun. Si atunci l-am inghitit si pe MPreda, si pe Elenina avocateasa sefa pe Bucuresti. Eu de Marian Preda nici nu am auzit pana nu l-a pus sef Base. Deci am mers pe mana lui Base
    In schimb , ca sa iesim din partidul de gang trebuie sa ne gandim in termenii non basistilor, a suparatilor pe Basescu. Atunci sunt necesare alte criterii decit ca Basescu e in spatele partidului.
    3
    PMP din pacate NU se deosebeste de alte partide ca fundament. Vezi programul lui MRU si programul lui Neamtu si ametesti. Sunt tot 9 pagini pe care nu le citeste nimeni . De ce nu le citeste ?
    In filmele cu FarWest apareau vanzatori ambulanti care vindeau un elixir bun pentru bataturi, impotenta, chelie, stomac, reumatism, cancer
    Tot asa cind am citit ce spune programul pe parte economica … spune totul si nimic. Nu se angajeaza la nimic.
    4
    De ce apare un partid nou care ofera justitie ca si CVT ? si liberalism ca PNL ? si dreptate sociala ca PSD ? si razbunare ca PPDD ? si modernitate ca NR ? Ce ofera el special ca sa merg pe mana lui ?
    Eu si cu tine stim . E partidul lui Base. si mergem pe mana lui. Dar ceilalti ?
    Ne deosebim Mark major in ideea ca poti sa vinzi praf de purici care sa fie bun si de tratament contra calvitiei. Noi doi il cumparam , caci il vinde Basescu. Restul nu il cumpara :
    Cu prietenie 🙂

  36. Nu-i nevoie in mod obligatoriu de cuvinte murdare pt a considera un comentariu ca fiind o mizerie. A sustine contrariul este un sofism ieftin.

  37. last,
    nu-tzi face probleme, diaspora s-a scrbit de mincinosul plagiator,
    tot langä Bäsescu sunt totzi, nu cred in marlanul vagabond.
    nu vä d-atzi seama, „ce bine a fäcut ” vagabondul Ponta, cu insultele;
    S-O TZINÄ TOT ASA, o sä fie un scurt metraj pt. UE:

  38. Ponta si acolitii lui uslamisti arunca cu pietre in Presedinte cu un scop binedeterminat.
    Ii este teama ca vulgul pacalit cu slogane anti Basescu se trezeste la realitate..
    Incearca sarmanul sa mentina sau sa intretina un mediu inflamant implantat la actiunea de suspendare (la puciul din vara trecuta) PROSTIMII spalate pe creier de latrinele lui Felix.Inclusiv de scheunaturile postacilor preplatiti.

    „Bun baiet!Asa baiet cum nu mai este altul” raspuns dat de un baci oier de la Marginimea Sibiului..
    S-a dus baba cu colaci,,uslamistilor ..
    .Presedintele Traian Basescu a fost si este in gratia populara…SUNTETI ORBI??? sau nu va uitati cum este primit in adunari populare ,pretutindeni ,in toata tara??

    Biata hahalera Ponta!Sarman Cacarau care traieste din iluzii pierdute,la o masa verde..Adio ,trust motanesc…se aud bocancii mascatilor…,zornaie catusele…

  39. catziva ani in cinstea lui Panalit, nu-i stricä plagiatorului.
    a sters el urmele , dar s-au mai gäsit niste dovezi serioase,e bine.

  40. draga marcule
    de ce ma faci sa-mi fie mila de tine?
    chiar marcule, ai casa in palatul cotroceni?
    pana acum „vulgul” a fost cam pacalit bine de tot de „sa traiti bine”
    de ce a ales uslul?
    pt ca nu a avut altceva.
    clar si simplu.
    acum ca domnul lup si-a schimbat blana de pdl in aia de pmp inseamna ca s-a umanizat peste noapte, asa brusc, in timpul schimbarii blanutzei?
    am si io o rugaminte la matale.
    fi si matale mai realist putin.
    nu iti cer sa-l critici pe presedinte, dar nu mai face din el un dumnezeu.
    ca nu e.
    e doar un animal (salbatic) politic.
    si ca orice animal, e in stare sa isi manance si sustinatorii numai sa-i fie lui bine.
    ps. tu „ai trait bine?”

  41. Last,
    Nu acced la parerea,opinia ta.Eu am cu totul o alta viziune,o alta perceptie..
    Este un singur punct comun..mergem pe mana lui Traian Basescu…asta a fost la inceputuri..
    Acum ,cu aceeasi incredere in Presedinte,am avut marea indrazneala si un curaj nebun sa stiu ce cuprinde fiecare cuvint din ce s-a infaptuit pina azi la aceasta fundatie.
    Poate fi un defect de job.Analizez fiecare cuvint dintr-o propozitie,daca nu are doua intelesuri care ar putea fi interpretate si pro si contra,daca este bine asezat,pentru a nu schimba contextul dat s.a.m.d.
    daca pentru un consultant textele expuse de PMP sunt plictisitoare si vorbarie,stufoase si neavenite,pentru mine a insemnat o provocare..si o intelegere perfecta a sensului si motivatiei exprimarii..
    Nu putem fi trasi la xerox..si este foarte bine acest lucru..altfel ne-am robotiza..
    Pe de alta parte ,tin sa atrag atentia ca pe Marian Preda nu l-a desemnat Presedintele decit dupa ce acesta s-a implicat voluntar sa preia fundatia..
    E de necrezut..multi isi rid in barba…las ca stim noi smecheria…
    Si asta se intimpla ca suntem cantonati in tipare,invechite si arhicunoscute..
    Ca ar putea si altfel,,nu mai cred decit cei care CRED>
    Pentru ca eu nu merg pe auzite..Primul lucru pe care l-am facut a fost sa caut INFORMATII despre profesorul Marian Preda.Abia dupa aceea am acceptat ca este VALOROS pentru munca la care se inhama.

    pentru cei interesati:

    Dă clic pentru a accesa Marian_Preda.pdf

  42. mark,

    a adus plus valoare, asta este de necontestat si
    cum spui–––- -nu se poate plagia

  43. O noua strategie pontanaca: receptivitatea la solutiile opozitiei.
    Mesaj pt electorat: „nu suntem perfecti, mai facem si greseli, dar ne straduim pt tara si popor, suntem seriosi si responsabili; uite si dovada: ii ascultam si pe cei din opozitie, poate au solutii economice bune, putem colabora cu ei; apreciem PDL-Blaga – e un partid de opozitie serios, face „opozitie constructiva”, nu ca aia care ne tot critica, ne ataca, dar nu vin cu solutii” etc. etc. etc.
    Pare ca se fac pasi inclusiv spre o „liniste sociala” de tip Nastase…
    Iar PDL-Blaga isi ocupa locul „fruntas” pe craca in cadrul opozitiei „constructive”, asa cum a si promis, nu?… :mrgreen:

  44. marcule
    zice domnia ta:
    „Poate fi un defect de job”
    sa intelegem ca meseria ta e sa lauzi copipasteul din manifestele pmpului???
    sarcina ta e sa lauzi (deshantzat, cum ti-am mai zis) presedintele si noul sau copil, pmp ?
    daca iti fac io un manifest cu adevarat revolutionar pt tara, o sa ma sustzii???
    dar sa sti ca eu nu te platesc…

  45. ….se jerfesc mintzind si furand …….pt. tzarä.
    uslinosii sunt niste ipocritzi primitivi.

  46. „Sa traiti bine” este o urare,nicidecum o promisiune!
    Joane,daca iti naste nevasta un copil ,eu ma intilnesc cu tine si iti urez sa iiti traiasca pruncul,sa ai numai bucurii de la el,fara sa stiu ca este negru-negru,,am vre-o vina pentru urarea pe care ti-am facut-o?Pai,tu esti de vina,incornoratule ca nu ai avut grija ,sa fie plodul tau!

    Ehehehe,stil antenist ! de oglinda…

  47. Theo,
    Poti sa nu ai incredere intr-un asemenea exemplu de reper moral??
    Sa vezi cum arata c.v-ul lui Funeriu…..bestial…
    Ce oameni de valoare extraordinara s-au implicat in acest proiect…

  48. am avut onoarea , de a auzii aprecieri la adresa d-lui FUNERIU;
    DIN GURA UNEI MARI PERSONALITÄTZI DIN MÜNCHEN:

    mie imi place f. mult. dl. FUNERIU:
    SUNT CATZIVA OAMENI, CARE NICI NU AVEAU LOC, decat
    in MP .eu am mare incredere in ei, si ei au nevoie de sustzinerea noasträ

  49. marculeeee
    a fost slogan de campanieee, marculeee…
    lumea pe asta s-a bazat, ca le va face base traiul mai bun.
    si eu nu prind nici nasu, nici antenele, marcule…
    ti-am mai spus de o mie de ori…
    la monaco nu e decat rcs-rds, shantajishtii aia care se au rau cu felix.
    si nu te mai imbata cu speranta ca diaspora e moarta dupa base si himerele lui.
    romanii de afara au problemele lor mult mai mari acum decat viitorul lui basescu…
    caci daca base facea ce a promis in romania, ca sef de stat, lumea trebuia sa se intoarca, nu sa plece in continuare…
    dar te inteleg, oi fi platit sa mobilizezi lumea…
    numai bine si spor la lucru iti doresc.
    pe bune.

  50. Buna seara
    @Mih 19.14
    Un document oficial ajuns pe masa de lucru a Ministerului Finantelor semnaleaza ca in Legea bugetului de stat s-a strecurat o eroare care ar putea face Romania sa rateze tinta de deficit bugetar cu cel putin 900 de mlioane de euro. Problema semnalata Ministerului Finantelor este includerea eronata in lege a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) si a Fondului de Contragarantare. Din cauza includerii Fondului de Garantare in Legea Bugetului, cele peste 970 milioane de euro acordate de Fond ca garantie pentru creditele IMM-urilor vor fi considerate ca fiind ajutor de stat. Documentul, semnat de oficialii Fondului de Garantare, mai mentioneaza ca portofoliul de garantii este in crestere. Teoretic, acesta se poate masura chiar in miliarde de euro, deoarece Fondul poate acorda garantii pana la o valoare de 15 ori mai mare decat capitalul fondului, care este de 200 de milioane de euro.

    Este un comentariu la articolul „Execuţia bugetară, oglinda unei economii sufocate de stat” din revista Capital. Daca e adevarat, e jale. Deficitul in aer, acordul cu FMI din septembrie, la fel, economia “duduie” din toate incheieturile si vine iarna.
    Ponta face ce stie el mai bine, cauta potentiali vinovati ca sa-si salveze pielea politic. In contextul asta o fi afirmat “Evident ca putem sa iesim din limitele de deficit stabilite cu FMI, CE si prin tratatul de guvernanta fiscala semnat de Traian Basescu in numele Romaniei si asumat de noi”
    Evident, primul pe lista vinovatilor eligibili e tot TB, dar ca solutie de avarie e bun si PDL-ul, in cheia asta putem citi subita dorinta de cooperare putere-opozitie.

  51. @igor:
    …da, romanii continua sa plece din tara. La Miami, Antalya, Monaco, Dubai, Jakarta…Multi ajung acolo, e adevarat, din cauza lui Basescu. Da’ tot el le ia urma si-i aduce inapoi. Joc de suma nula, cum ar zice @last. Ceea ce va da si voua dreptate, cu sloganul vostru de lupta cu Basescu, ala cu „presedintele jucator”. Acum ma dumiresc si eu ca voi vreti, de fapt, un presedinte jucacator. Sa va juca..ti bine! Pe voi, cu voi ….insusi (mersi, @Purly!).

    • @judex
      Cum ar trebui sa fie un presedinte in viziunea ta?
      Unul bun de gura ca Iliescu sa nu sesizeze nimic din subteranele alesilor ?
      Pai ,din ce am inteles eu, de vre-o cativa ani incoace,va plangeti ca nu sunteti lasati sa lucrati ca a zis Basescu aia sau ailalta daca sunt corecti nu vad cu ce ar incomoda ca a zis Basescu ce a zis.
      Asta a fost dilema mea cea mare de cand a fost ales presedinte Basescu.
      Cum mama dracului nu-i lasa sa lucreze ?Probabil ca a fura este si asta o munca care, ce este drep,t necesita ceva inteligenta.

  52. Light,

    Da, Ponta isi cauta „grajdani” si-n opozitie…
    Despre posibilul dezastru de care spui, ar fi o consecinta …fireasca a „guvernarii” USL. 👿

  53. placerea e de partea mea

  54. Dorian – ???
    Cred ca ai gresit „adrisantul” 🙄

  55. Artic. din Capital, semnalat de Light

    „Economia urcă în statistici, dar se sufocă în realitate. Creşterea poverii fiscale a afectat consumul privat şi afacerile companiilor mai rapid şi mai grav decât se aştepta Guvernul, realitate dezvăluită chiar de execuţia bugetară pe primele şase luni”

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/185534.html

  56. „Numărul şomerilor a crescut în iulie cu aproape 29.000.
    (…)Cele mai ridicate niveluri ale ratei şomajului au fost înregistrate în judeţele Vaslui (10,03 la sută), Mehedinţi (9,90 la sută), Teleorman (9,61 la sută), Galaţi (9,36 la sută), Dolj (9,02 la sută), Buzău (8,20 la sută), şi Olt (8,04 la sută).”

    http://www.mediafax.ro/social/numarul-somerilor-a-crescut-in-iulie-cu-aproape-29-000-care-sunt-judetele-cu-cei-mai-multi-romani-fara-loc-de-munca-11260296

  57. „Economia reală se sufocă din lipsă de lichidităţi. Marea majoritate a jucătorilor privaţi mici şi mi­jlocii îşi caută refugiul în subteran, de frica taxelor. Încasările la buget sunt în continuă scădere. Cheltuielile cu proiecte de infrastructură, cele care generează creştere economică, au fost oprite. Cheltuielile cu lefurile bugetarilor sunt în continuă creştere, în ciuda faptului că sectorul privat sărăceşte văzând cu ochii.(…)”

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/185537.html

  58. Scuze Mih m-a cam luat valul tu ii raspundeai elegant lui amicul tau @Purly .Eu am o dilema(obsesie) referitor la problema aceaia din comentariul meu de mai sus .

  59. @dorian65: reflectand atent la raspunsul tau, am ajuns la concluzia ca ai dreptate. M-ai convins definitiv, serios! Sunt de acord cu tine ca Basescu e tipul de presedinte pe gustul meu, mi-e si rusine ca m-am lasat inselat, pana azi, de ipocriti ca Iliescu. PS: nu este un comentariu in zeflemea, pe cuvant ca iti dau dreptate! Ma-ntreb cum de nu s-au lasat convinsi si @Purly, john si chihihinezul…mai mult, cum de nu realizeaza acest lucru evident si Blaga, MRU, Neamtu,…

  60. judexule
    nu-l cunosc pe purly
    dar despre mine si chinezu poti fi sigur ca nu ne-a „cucerit” iliescu.
    am spus-o de multe ori, chiar si aici, ca iliescu a fost cel ce a facut cel mai mult rau economic romaniei, asa cum zicea dorian, prin „neobservarea” a ceea ce se petrecea sub conducerea lui…
    dar asta nu ne face sa-l iubim pe basescu.
    dar de loc.
    in comparatie cu ilici, base e mult mai rau.
    mai parshiv.
    pe la spate cu cutitu.
    „draga stolo”…
    sa traiti bine…
    eba…
    si apoi boc, cel mai bun ascultator prim ministru al romaniei…
    nu-l iubim nici pe ponta, cu toata gasca lui.
    lipsa lor de viziune si coerenta.
    plus minciunile.
    si ajung la intrebari?
    daca nu-l iubesc pe ponta/iliescu/cioaba,
    de ce sa-l iubesc pe base???
    si ca sa adormi cu zambetul pe buze, iata ce a facut base ieri.
    „”Traian Băsescu a trimis un mesaj de susţinere soţiei Majestăţii Sale: „Condoleanţele mele, ţigancă împuţită!”;””

  61. Cind nu simpatizez pe cineva, incerc sa-l evit.
    Daca, totusi, nu se poate, atunci incerc sa fiu civilizat, dar distant, in nici un caz nu ma angajez cu acea persoana in discutii decit strictul necesar.

    si atunci vin si intreb: john sau alte personaje asemanatoare de ce tot dau tircoale copacului care il sustine pe ”parsivul, draga stolo, sa traiti bine…”?
    Zau, daca eu ii inteleg pe acesti masochisti. Trebuie sa le fie tare greu sa stea pe cracile copacului..sau, daca-i ordin cu placere? :mrgreen:
    🙂
    vorba lui theo_nona: mai azvirle cite un gainat comunist (socialist) pe copac, apoi isi iau zborul, revin dupa un timp, iar un gainat….
    😛

  62. willmans,

    Dacă o iei razna p’in bălării, te trec la «așteaptă…»!!!
    …control la unghiuțe, batistuță și spălat la guriță! :mrgreen:

  63. Skorpion.
    Nu te mai intreba ce fac Johni si chinezii,purlinezy pe aici..
    Pun contre..divagatii de la subiect,animozitati.diversiuni…atacuri mizere pictate cu denigrari anume…adica murdariti,murdariti,murdariti….poate ramane ceva …

  64. oldH,

    cine este willmans?
    te referi cumva la markwilliams?
    ce a facut?

  65. @markwilliams,
    se pare ca găinățarii ăștia inca nu au inteles ca aici la copac pot sa găinățeze mult si bine ca doar vor ingrasa si mai tare cracile
    🙂

  66. @John
    Draga Johny imi da lacrimile si eu sunt om mai injur cand cineva ma bate la cap.
    Cred ca si tu esti om si mai tragi cate o injuratura ?

  67. skorpy,

    Esti prea suspicios, ca și la treaba cu timpu’ personal și rizoaica de la Grădină 😉
    Din bucătăria blogului, eu îi pot vedea ceva din secretele lu’ pacăliciu’ care îl tot sâcâie pe @mark și strică aeru’ la Copac, mai ales faptul că are un nume p’aproape cu amicul nostru…
    Mesaju’ a fost pentru păcălici, @mark are toată considerația mea 🙂

  68. @John
    Revin.
    Ai spus in comparatie cu cei ce au fost presedinti Basescu este mult mai rau,da este.
    Si eu spun ca in comparatie cu ceilati este mai rau ca le-a incurcat itele ,,muncitorilor” din guvern si parlament intreband ca si mine deasfel ,,de ce asa, ba?”.

  69. dorian65,

    pe vremea studenției mele se folosea un soi de înjurătură fără strop de vulgaritate: îl întrebai pe respectiv dacă are mamă…
    Dacă avea, îi spuneai că știe drumu’…
    Dacă nu, declarai cu mâna pe prohab că până la urmă te sacrifici tu 😉

  70. Sara buna !

    Io-te-te.. ce de galagie zgomotoasa.. !! 🙄

    Johnule
    „..pe la spate cu cutitu.
    “draga stolo”…
    sa traiti bine…
    eba…”

    Am crezut ca ai mintile acasa.
    Acu, daca tot ti-ai dat in petic, baga-le si p-alea cu flota si cu pocnit copilu’ si apoi arata-ne chilotii…
    … lipsa !

  71. Mark

    Foarte interesant comentul de la 10:51

    Gandesc eu ca asta ar fi rostul Fundatiei MP.
    De a continua rolul de interfata, releu dar si centralizator a necesitatilor soietatii pe care sa le focalizeze spre zona politicului.

    E in fapt esenta capitalismului economic clasic : identifica o nevoie, gaseste solutia de rezolvare si apoi vino cu ea pe piata.

  72. Last 18:16

    Inteleg perspectiva ta.

    A mea cred ca e putin diferita.

    Daca vin pe mana PMP o fac nu doar pentru ca e „garantat Base”.
    Asta nu garanteaza in fond decat ca oamenii aia de acolo sunt mai de cuvant decat sleatha celorlalti.
    Base transmite doar incredere.
    Si prin asta PMP se deosebeste radical si de PDL si de NR si de FC si de PPDD…samd.
    Nu de o oferta politica – gaselnita originala si surprinzatoare este nevoie.
    Ci de legatura reala dintre ceea ce spun ca vor sa faca si ceea ce fac.. sau, ma rog incearca onest sa faca.

    Dar cu atat mai mult este im;portant sa vedem si ce spun ca vor sa faca !!!!!

    Si tot din perspectiva asta, orbetii care-l urasc nu vor trece peste prostia lor nici de dragul celui mai minunat program politic din galaxie.
    Cu cei fara minte nu are rost sa luptam. Conform studiilor in orice confruntare cu un prost de regula pierzi.

    PMP poate colecta insa pragmaticii.
    Oamenii cu capul pe umeri, care nu fac rabat de la realitate.
    Accepta o oferta buna chiar daca s-au enervat pe Nea Vasile de la sculerie si nu rup scrisoarea nedeschisa pentru ca-l urasc pe Ghita postasul.
    Iar aici cred ca ai identificat corect segmentul celor implicati in campia afacerilor, IMMistii, la care eu as adauga toata masa celor ce au incercat/incearca sa-si castige existenta pe persoana fizica, independent de tata statului.

  73. Viq
    M-ai intrecut
    Expunerea de motive prezentata de tine este suficienta si pentru mine…

  74. Viq,

    Doua aspecte:
    Apsectul nr 1.
    Teophyle a avut o postare pe care eu am gasit-o remarcabila. Imi permit sa dau extrase aici: (Tilul: De ce sunt conservator)

    De ce sunt conservator


    „……………………
    Responsabilitatea fata de tine si ai tai este intotdeauna a ta. Nu poti cere statului ce nu-ti poate asigura. Nevoile tale pe timp de restriste trebuie acoperite din ceea ce ai contribuit cand nu erai in aceasta restriste sau din agoniseala pe care ai pastrat-o pentru aceste vremuri.

    Imi caut dreptatea fara sa o cumpar. Sunt om si am drepturi naturale (ius naturale), pentru celelalte platesc prin apartenenta si doresc sa capat ceea ce cetatea a hotarat ca trebuie sa-mi acorde. Intotdeauna dreptul natural si dreptul natiunilor (ius gentium) prevaleaza drepturile acordate de cetate. Intotdeauna voi promova in primul rand o judecata dreapta, judecatori corecti si impartiali. Dreptatea mi-o cer pe lumea aceasta. Pentru ca pe lumea cealalta exista numai verdict.

    Nu exista drept la nici o proprietate pe care nu o poti justifica. Proprietatea nejustificata este furata si Cetatea are nu numai dreptul ci si obligatia de a o confisca.

    Imi iubesc tara si poporul fara a dispretui alte tari si alte popoare. Nationalismul nu se construieste din dispretul fata de altii ci prin cunoasterea si recunoasterea calitatii tarii in care traiesti si a poporului caruia ii apartii. Guvernantii de astazi sunt vremelnici, poporul este vesnic.

    Educatia si grija fata de generatia urmatoare sunt ancorate in toate traditiile sociale si religioase ale omenirii, nu le poti neglija si trebuie sa le promovezi atat cat se poate. Ultima responsabilitate este insa a mea, a ta si a tuturor, care isi au urmasi. Copiii sunt facuti, nu cumparati la alimentara.

    Dupa cum se vede, aproape nimic din aceste principii nu se regaseste in forma usor lecturabila in programele partidelor de astazi, sau daca se regasesc sunt acoperite de o atatea perifraze ca se pierd.
    Programul PMP l-am citit in diagonala. Si pana nu o sa apara varianta scurta nici nu o sa il mai citesc. . Din punctul meu de vedere ,indulgent, este un program ca al celorlate partide.(inclusiv pp-dd).

    Din pacate atat M.Preda cat si ceilalti, desi „compatimesc” alaturi de „privati, de fapt nu le simt problemele. Asa cum un om sanatos nu il simte pe cel bolnav, structural nu poate. Cineva care a infiintat o companie, a crescut-o, a luptat pentru ea, ar trebui sa fie consilier.

    Aspectul 2.
    Am impresia ca aerul devine irespirabil. Miasme de trogloditi, miasme de clone, miasme de oameni care au repere morale indivizi de cea mai joasa speta (exemple:ponta care incita la omor in public, voiculescu care si-a turnat familia pe bani, etc).
    Din pacate nu sunt multe metode la indemana pentru a scapa de miasme. 🙂

    PS. De ce am dat aceste extrase? Pentru ca prezinta succint niste puncte de vedere complexe pe care partidele ar fi scris pagini intregi. Oamenii inteleg daca le merge mintea iar cei carora nu le merge nu are rost sa te adresezi.

  75. @john…eu nu l-am prins pe iliescu 😉

  76. Foarte bun si @eugeni 1.36
    Mark ca membru MP ar putea face un pustiu de bine partidului spunandu-le baietilor ca exista undeva un blog obscur: Copacul si citiva nebuni la fel de obscuiri care spun prostii nelinstitoare la adresa programului fluviu al partidului si ca poate ar putea sa intre la copac sa citeasca 5 minute si apoi sa traga apa.
    Evident ca Mark se poate rezuma si la conduita pe care si-a asumat-o: Sa solicite doar o bidinea, o galeata de aracet si sa lipeasca prin oras postere cu Elenina avocata si dom prof Marian Preda.

  77. salut last! eu nu reusesc sa inteleg cum -in opinia ta- ceva partide de dreapta pot avea MISIUNI si STRATEGII (inclusiv Obiective) total deosebite. Pot fi tacticile, dar te adrersezi unui electorat de aceeasi extractie, asa ca…. Mesajele diverselor partide pot fi diferite, dar daca nu sunt aberante ar trebui sa semene.
    Dand mesaje contradictorii sau polemizand (detalii) despre dreapta facem exact opusul unificarii. In beneficiul cui?
    PS. daca din IMM scazi pe managerii istetzi cu impozitele (PFA camulflat in SRL) si daca accepti ca in firmele familiale sunt majoritatea apolitici (cu exceptia initiatorului) nu-ti ramane mult. Iar politica fiscala vis-a-vis IMM trebuie -in opinia mea- sa aiba MULT PARFUM LOCAL si deloc duhoare centralizata.

  78. Last
    Nu doresc sa fac decit polemica constructiva.Departe de mine de a ataca pe cineva ca si individ.Fiecare construieste in functie de cita dotare are.

    Nu este chiar deloc injositor sa lipesti afise,cind esti condus de propria ta vointa.Ca se mai intimpla sa lamuresc pe unul sau altul cine este si ce vrea PMP este altceva.Sau cind se solicita stringeri de semnaturi am placerea de a explica fiecaruia de ce trebuie sa semneze.

    A fi voluntar,uneori inseamna sa aduni gunoiul aruncat de unii indivizi lipsiti de educatie si morala…nu este nimic injositor..din contra.
    ..
    Am invatat lectia dela japonezi,undeva,cindva pe tarmul insorit al Pacificului
    O zi buna,prietene…..

  79. Eugeni

    Aspectul 1
    Nu e rau ce a pus Theophyle acolo.
    Bine, cu exceptia notabila a prezumtiei de ilicit : „Nu exista drept la nici o proprietate pe care nu o poti justifica………” care din punctul meu de vedere este de un tembelism crunt, cu atat mai mult cu cat este fluturata de personi cu staif, Macovei inclusiv.

    Chestia e ca sunt generalitati mai mult decat generale. Universale, daca vrei. Toata tara sa fie bine si tot romanul sa prospere.

    Personal cred ca Blogary este cu cateva trepte deasupra.
    Prin septembrie 2011, Alex Hancu isi scria optiunile sub forma asta :

    1. Interzicerea, prin Constituţie, a deficitului bugetar. Statul să nu mai poată cheltui mai mulţi bani decît încasează. Să nu ne mai ducă spre dezastru, promiţînd paradisul.

    2. Limitarea permanentă, prin Constituţie, a fiscalităţii, la maximum 15% din PIB. Statul e obligat, astfel, să abandoneze domeniile în care nu are ce căuta, îndeplinindu-şi, în schimb, rolul pentru care a fost creat: apărarea vieţii, libertăţii şi siguranţei cetăţenilor. Eliberată de jugul fiscal, economia privată înfloreşte rapid şi spectaculos.

    3. Privatizarea pensiilor. Pensiile de stat sînt scheme piramidale. Obligatorii. Pensiile private sînt fonduri de investiţii, nu escrocherie şi batjocură la scară naţională.

    4. Privatizarea medicinei. Cetăţenii nu vor mai fi condamnaţi să plătească de doua ori pentru acelaşi serviciu. Odată la stat, prin impozite, şi odată la privat, ca să scape cu viaţă. Şpaga e o formă inevitabilă de plată privată în medicina de stat. Doar într-un sistem privat salariile pot creşte pînă la nivelul aşteptărilor – atunci cînd performanţa medicală răspunde aşteptărilor pacienţilor.

    5. Privatizarea învăţămîntului. Parinţii nu vor mai fi condamnaţi să plătească de două ori pentru acelaşi serviciu. Odată la stat, prin impozite, şi odată la privat, ca să nu le rămînă copiii ignoranţi. Meditaţiile sînt o formă inevitabilă de învăţămînt privat în învăţămîntul de stat. Doar într-un sistem privat salariile pot creşte pînă la nivelul aşteptărilor – atunci cînd performanţa didactică raspunde aşteptărilor părinţilor.
    http://www.blogary.ro/editorial/program-electoral-de-dreapta-2/

    Din punctul meu de vedere o asemenea abordare este mai ancorata in realitate in timp ce cealalta duce mai degraba la bla-bla-ul usor alunecabil in nimic.

    Aspectul 2 nu am inteles la ce se refera !
    Miroase e extremism.

  80. @mark
    nu te pune nimeni sa faci polemica . De ce trebuie sa sari la bataie ? Trebuia doar sa ii mai tragi de maneca pe baietii de la MP. care sunt prolixi si caprovarzisti atunci cind e vorba de altceva decit a critica USL
    Poti face efortul asta ?
    @cinic
    Carui public se adreseaza Miscarea Populara ? – ma refer la nonbasisti – ?

  81. tinerilor, s-au celor neinplicatzi panä acum in politicä,
    sunt destui.

  82. @Teo esti entuziasta !
    1 Tinerii jumatate din ei il iubesc pe Mircea Badea; Poate jumatatea ailalta
    2 Neimplicatii in politica pana acum….. le trebuie un motiv foarte important , o explozie ceva ca sa se implice. (exact ca barbatul holtei de 38 ani, iti trebuie multe vraji ca sa il convingi sa intre in colivia de aur a casniciei 🙂 )

  83. 1) MP va contoriza, cu siguranta, voturile electoratului „basist” (pupinilor, in terminologia adoptata de patriliciti).
    2) PDL-Blaga, FC si NR isi vor face concurenta pe partea antibasistilor care nu sunt sub controlul maleficilor. Aceasta este o categorie interesanta de electorat:suparatii ca salariile nu cresc neincetat (adeptii teoriei „drepturilor castigate”), suparatii ca statul nu este un donator de pomeni suficient de generos (guvern si primari la gramada), pensionari care nu inteleg ca pensiile lor provin din contributiile pe care le fac azi nepotii si copiii lor care muncesc, someri in pragul disperarii care nu au timp si stare sa identifice cu calm sursa somajului. Ce-i uneste pe toti acestia: dependenta de stat, de fapt. Si capacitatea redusa de intelegere. Pe fondul unei educatii precare. Din acest motiv, cele trei partide vor culege electorat, de fapt, de la populisti, adica de la PP-DD, PSD si PNL, in ordine descrescatoare. Acest electorat este, evident, dependent de prezenta in campanii a galetuselor, uleiului, pixurilor,…Un electorat „fluid”.
    3) Captivii sistemului ticalosit: cei care il „ung” (miliardarii de carton, primarii incompatibili, furaciosii bugetului de stat, GIO-legiuitorii) si dependentii lor (santajabilii, disperatii si prostii). Captiv este opusul lui fluid, in termenii hidrotehnicianului sef.
    Cele trei categorii, considerand in masa electorala si diaspora, banuiesc ca sunt populate acum undeva in jurul raportului 2:3:5, dar tinzand catre 3:3:4 pe masura inmultirii gafelor lui Crizel&Ponta la guvernare.
    Cred ca la urmatoarele alegeri parlamentare vom avea, in fine, o scena bipolara. Nu asigura victoria progresistilor, dar va insemna sfarsitul imposturii impuse de „democratia originala” a lui Ilici. Sacalii care mananca sobolani sunt utili mediului inconjurator. La fel sunt si ciorile care se hranesc cu starvuri. Ecologia salveaza Romania!

  84. theo…aoleu, pai daca sunt tanar ce sa ma fac?

  85. LAST;
    UN IREMEDIABIL PESIMIST:

  86. Categoric
    In necunostinta de cauza se fac judecati de valoare fara temei,fara suport pentru un partid IN DEVENIRE.
    Partid care este tratat EXACT dupa tiparul celorlalte..
    Ce nu este adecvat.Si nu corespunde.
    daca ne bazam pe un slogan,sau pe un mesaj comprimat adresat unora,altora,din dorinta unilaterala si expresa a cistigarii unui electorat,partidul este un perdant din start..
    Este posibil ca si USL cu JOS BASESCU V-a furat pensiile,v-a taiat salariile
    orice alt partid sa cistige cu un slogan incisiv,direct,bine orientat Puterea…

    Dar daca dupa ce ai intrat in paine,te dovedesti a fi un farsor ca si USL?
    daca habar nu ai pe ce lume te afli,habar nu ai de stiinta conducerii,de prognoza,de starea economica si de problemele majore ale unei guvernari
    CE FEL DE PARTID MAI ESTI???

    Ce oferi?Cum te tii de cuvint??
    este usor a teoretiza..a da lectii despre cum se face una alta…a vorbi incontinuu fara sa aplici…

Lasă un comentariu